Vrouwen besnijdenis

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
melek
Berichten: 2
Lid geworden op: wo sep 23, 2009 6:31 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door melek »

even tegen bfa
wat mij opvalt is dat je erg negatief gestemd bent over alle moslims hoe komt dit waarom trek je je het zo erg aan wat voor ergs heb je meegemaakt dat je zo fel reageerd op alles? probeer het los te laten zou ik zeggen dat leeft prettiger.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door BFA »

wat mij opvalt is dat je erg negatief gestemd bent over alle moslims hoe komt dit
Kijk eens naar de afschuwelijke realiteit die de daden van Mohammedanen veroorzaken.
waarom trek je je het zo erg aan
Er bestaat een grote importatie van die afschuwelijke daden.
wat voor ergs heb je meegemaakt dat je zo fel reageerd op alles?
Heb ik iets ergs meegemaakt? Waarschijnlijk wel, dit heeft niets met Islam te maken. Komt het niet bij je op dat ik fel reageer om te voorkomen dat volgende generaties in Europa iets ergs hoeven mee te maken.
probeer het los te laten zou ik zeggen dat leeft prettiger.
MEn noemt mij 'l'homme le plus heureux du village' wat kan jij je prettiger voorstellen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door mercator »

melek schreef:even tegen bfa
wat mij opvalt is dat je erg negatief gestemd bent over alle moslims hoe komt dit
Tja hoe zou dat nu komen. Waar ook ter wereld er miserie is in de wereld heeft het in 99% van de gevallen met islam en moslims te maken.
Ik kan mij echt niet herinneren ooit een positief bericht aangaande deze verderfelijke ideologie en zijn volgelingen te hebben vernomen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Ariel »

Contract tegen meisjesbesnijdenis

De consultatiebureaus gaan ouders die afkomstig zijn uit landen als Somalië, Ethiopië en Sudan een verklaring tegen meisjesbesnijdenis voorleggen. Door het document te ondertekenen, verklaren de ouders hun dochter niet te laten besnijden in het buitenland. Staatssecretaris Jet Bussemaker (Volksgezondheid) heeft de verklaring woensdag gepresenteerd tijdens een conferentie tegen vrouwenbesnijdenis in Den Haag.

De staatssecretaris kwam eerder met het plan voor een contract tegen meisjesbesnijdenis naar Frans voorbeeld. Het is de bedoeling dat ouders die het document vrijwillig hebben ondertekend, dit kunnen laten zien als ze op bezoek zijn in hun land van herkomst. Zo kunnen ze duidelijk maken dat vrouwenbesnijdenis in Nederland strafbaar is en eventuele druk van familie om het toch te doen, weerstaan.
Door de verklaring aan te bieden via de jeugdgezondheidszorg hoopt Bussemaker alle ouders te bereiken. Bijna alle kinderen komen wel eens bij de jeugdarts, die de ouders niet alleen het document voor kan leggen, maar ook nog voorlichting kan geven over besnijdenis. De komende maanden gelden als een proef voor de verklaring. Nog voor de zomer wordt deze landelijk ingevoerd

http://www.depers.nl/binnenland/355905/ ... denis.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Ariel »

Uganda verbiedt vrouwenbesnijdenis
vrijdag 11 december 2009

KAMPALA (ANP) - Het parlement van Uganda heeft unaniem een wet aangenomen die vrouwenbesnijdenis verbiedt. Op het misdrijf komt een celstraf van tien jaar te staan.

Wie fysieke dwang gebruikt om een vrouw tot vrouwenbesnijdenis te dwingen, kan zelfs levenslang krijgen. ,,Deze praktijk heeft zoveel vrouwen in ellende achtergelaten. Daarom zeggen wij nee. Wij kunnen niet toestaan dat vrouwen worden ontmenselijkt'', zei vrijdag Francis Epetait, een van de initiafneemsters van de wet tegen vrouwelijke genitale verminking.

Volgens schattingen van de VN zijn wereldwijd 100 à 140 miljoen vrouwen besneden.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... jdenis.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Mahalingam »

Als ik het goed begrijp dan heeft Christelijke Jimmy Carter een paar andere sekten dan waarvan hij lid is, de schuld gegeven van vrouwenbesnijdenis.
Jimmy Carter: Abuse of Women? Blame the Catholics and Southern Baptists
MELBOURNE, December 11, 2009 (LifeSiteNews.com) - In an address to a gathering sponsored by the World Parliament of Religions (PWR) last Friday, former US President Jimmy Carter has once again blamed traditional religion, particularly Southern Baptists and Roman Catholics, for "creating an environment where violations against women are justified."

It is a theme that Carter has successfully used to garner media attention for several years.
lthough in a July column in The Observer Carter admits to "not having training in religion or theology," in his address to the PWR Carter appeals to his authority as someone who has "taught Bible lessons for more than 65 years."

In opposition to the vast majority of authentic scholars and historians, Carter asserted: "It's clear that during the early Christian era women served as deacons, priests, bishops, apostles, teachers and prophets." He added: "It wasn't until the 4th century or the 3rd at the earliest that dominant Christian leaders, all men, twisted and distorted Holy Scriptures to perpetuate their ascendant position within the religious hierarchy."

Contrary to the theorizing of Carter, Pope John Paul II taught, "The Lord Jesus chose men to form the college of the twelve apostles, and the apostles did the same when they chose collaborators to succeed them in their ministry." He added: "the Church recognizes herself to be bound by this choice made by the Lord himself. For this reason the ordination of women is not possible." (Catechism of the Catholic Church; 1577)

Carter singled out the Southern Baptist Convention and Roman Catholic Church, claiming that they "view that the Almighty considers women to be inferior to men." However, both Christian faiths hold to the Scriptural truth that God created men and women equal.
Carter suggests that only in permitting women to become priests and pastors could male religious leaders choose to interpret teachings to exalt rather than subjugate women. "They have, for their own selfish ends, overwhelmingly chosen the latter, subjugation," he said.

"Their continuing choice provides a foundation or justification for much of the pervasive persecution and abuse of women throughout the world," said Carter. Carter goes on to list horrific violations against women such as rape, genital mutilation, abortion of female embryos and spousal battery.

Responding to Carter's nearly identical points in July, John Paul Meenan, Professor of Theology at Our Lady Seat of Wisdom Academy in Barry's Bay, Ontario characterized Carter's points as "ridiculous," noting that there was no evidence of the ordination of women in the early Church.

Moreover, Meenan stressed that historically Christianity ought to be credited for promoting the dignity of women. "It is the Church that invariably improved the lot of women in the lands that were converted and Christianized," he said.
http://www.lifesitenews.com/ldn/2009/dec/09121113.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
ainolI
Berichten: 151
Lid geworden op: zo feb 01, 2009 4:59 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door ainolI »

Ik denk dat het eerder met de cultuur van de Romeinen te maken had dan met religie. In de Romeinse cultuur waren vrouwen niet in hoog aanzien. Vrouwen zijn bij mijn weten nooit bisschop of iets dergelijks geweest, maar hadden wel onzettend veel invloed op de kerk. Als deze (met name rijke) vrouwen er niet waren, was de kerk nooit zo uitgegroeid naar wat het nu is geworden. Zij gaven gul aan de kerk, maar waren ook erg aktief in liefdadigheid. Ik vind dat Carter weer heeft bewezen dat hij geen histrische kennis heeft, maar ja dat was al bekend. Geen nieuws. Verder denk ik dat hij met dit pleidooi iets recht wil praten wat ongelofelijk krom is. Zoiets van wat moslims doen komt door de kerk zelf.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Ariel »

ainolI schreef:Ik denk dat het eerder met de cultuur van de Romeinen te maken had dan met religie.
Volgens het dagblad De Trouw is de genitale verminking is een eeuwenoud verschijnsel. Al bij de Egyptenaren was het besnijden van vrouwen de gewoonte. Men dacht dat de voorhuid een vrouwelijk stukje was in de man, en de clitoris een mannelijk stukje in de vrouw. Door het verwijderen van die elementen werd iemand een volledige man of vrouw.

Het kan best waar zijn, maar het is wel een feit dat de eerste Moslims ook vrouwen besneden. In een hadith van Abu Dawoed kunnen we lezen:
Abu Dawoed Boek 41, Nummer 5251

Verteld door Umm Atiyyah al-Ansariyyah:
Een vrouw verrichte vroeger besnijdenissen in Medina. De profeet zei tegen haar: snij niet te diep want dat is beter voor de vrouw en fijner voor de echtgenoot.
Anyway...Sommige artsen in spe willen besnijdenis niet melden als kindermishandeling, want dat is zo zielig voor de ouders. Die ouders worden dan bestraft, en de vertrouwensrelatie is dan weg.
Artsen in spe: vrouwenbesnijdenis melden als kindermishandeling ?

Geneeskundestudenten bezochten dit weekeinde een congres over vrouwenbesnijdenis. Ook in Nederland krijgt een arts daar mee te maken. „De wereld komt naar hen toe.”


„Het gebeurde tijdens de schoolvakantie”, vertelt Fatoumata Diallo, die uit Guinee komt en nu in Groningen woont. „Mijn zusje en ik werden naar het ziekenhuis gebracht en tussen andere meisjes gezet, allemaal tussen de zeven en twaalf jaar. We zouden worden besneden. Toen ik aan de beurt was, moest ik gaan liggen en de dokter bond mijn armen en benen vast. Zonder verdoving sneden ze mijn clitoris en een deel van mijn schaamlippen eraf. Het bloedde ontzettend. Ik moest twee zwarte onderbroeken aan, zodat je het niet zag. Het deed ondraaglijk veel pijn. Ik heb dagenlang op een matras liggen creperen.”

Diallo vertelt haar verhaal aan een collegezaal vol geneeskundestudenten. Zij hadden zich afgelopen weekend verzameld in Leiden voor een congres over vrouwenbesnijdenis. Edna Adan Ismail, voormalig minister van buitenlandse zaken in Somaliland (een autonome regio van Somalië), loopt voorop in de strijd tegen vrouwelijke genitale verminking. Zo drukt ze zich ook uit: strijdvaardig, in oorlogstermen. „We moeten de vijand bevechten”, zegt ze in haar toespraak. „En als eerste de vijand die de meeste schade berokkent: de faroïsche besnijdenis.” Bij die vorm van besnijden wordt niet alleen de clitoris verwijderd, maar ook de kleine en grote schaamlippen gaan eraf. Daarna wordt een meisje dichtgenaaid, met een kleine opening om te kunnen plassen. Als ze trouwt, maakt haar man haar open wanneer ze met hem naar bed gaat.

Maar wat heeft een vrouw uit Somaliland aan Nederlandse studenten te vertellen? Adan Ismail: „Als deze studenten gaan werken in een ontwikkelingsland, zullen ze onherroepelijk met vrouwenbesnijdenis te maken krijgen. En zelfs als de studenten hier blijven, komt de wereld naar hen toe.”

Dat beaamt Marja Exterkate, die zich met vrouwenbesnijdenis bezighoudt bij een Nederlandse maatschappelijke organisatie. Volgens Exterkate worden er ieder jaar vijftig meisjes besneden die in Nederland wonen. Er gaan geruchten dat ze daarvoor naar Groot-Brittannië, Italië of Afrika worden gebracht. Van alle vrouwen uit risicolanden – landen waar meisjesbesnijdenis wordt toegepast – die in Nederland bevallen, is vier op de tien besneden.

Exterkate pleit ervoor om genitale verminking te melden als kindermishandeling. Voor de artsen in spe betekent dit een moeilijk dilemma. Want wie melding maakt van kindermishandeling, kan een vertrouwensrelatie met de patiënt vaarwel zeggen. Dat vindt ook Floris Barthel, derdejaars geneeskunde in Amsterdam. „Als je vrouwenbesnijdenis meldt als kindermishandeling, worden de ouders bestraft. Dat is niet terecht, want de ouders hebben het beste met hun dochter voor. Ik ben resoluut tegen straffen wanneer er een andere cultuur in het spel is. Met wederzijds begrip kun je volgens mij beter tot een gedragsverandering komen.”

Vijfdejaars geneeskunde Eline van Königslöw zou het juist wel melden als ze zou ontdekken dat een meisje besneden is. „Als heel veel artsen het melden en het duidelijk wordt dat er een straf op staat, kan vrouwenbesnijdenis misschien worden gestopt.”

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... l#comments" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Manon »

Dat vindt ook Floris Barthel, derdejaars geneeskunde in Amsterdam. „Als je vrouwenbesnijdenis meldt als kindermishandeling, worden de ouders bestraft. Dat is niet terecht, want de ouders hebben het beste met hun dochter voor. Ik ben resoluut tegen straffen wanneer er een andere cultuur in het spel is. Met wederzijds begrip kun je volgens mij beter tot een gedragsverandering komen.”
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat die mijnheer een dochtertje krijgt dat met wederzijds begrip zal worden besneden. Kwestie van wat beter begrip te krijgen voor die andere cultuur!

Binnenkort gaan de chineesjes ook terug de voetjes van hun dochtertjes inbinden. Ook geen kindermishandeling dan, gewoon wat wederzijds begrip opbrengen en zéker de vertrouwensrelatie met de ouders niet op het spel zetten. Uiteraard mag deze vertrouwensrelatie evenmin op het spel worden gezet als er sprake is van incest toestanden. Ook hier is het nodig om voldoende wederzijds begrip te tonen, nietwaar Floris?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Ariel »

'Meer allochtonen tegen vrouwenbesnijdenis'
vrijdag 5 februari 2010

ROTTERDAM (ANP) - Steeds meer allochtonen die oorspronkelijk afkomstig zijn uit Afrikaanse landen als Somalië en Sudan spreken zich openlijk uit tegen vrouwenbesnijdenis. Dat zegt Marja Exterkate van Pharos, het kenniscentrum voor Vluchtelingen en Gezondheid. Volgens Pharos gaat het om vrouwen zowel als mannen.

Het voorlichtingsbeleid dat de overheid enkele jaren geleden in gang heeft gezet, heeft veel positieve effecten, zegt de organisatie. Harde cijfers over hoe vaak vrouwenbesnijdenis in Nederland voorkomt, zijn er niet. Schattingen gaan uit van minstens vijftig gevallen per jaar.

Pharos heeft sinds 2006 onder meer zestig migranten uit de Afrikaanse risico-landen opgeleid om voorlichting te geven via bijvoorbeeld huisbezoeken aan landgenoten. Ze doen dat in zes Nederlandse steden (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Tilburg). Ook worden imams ingezet die tijdens bijeenkomsten van Afrikaanse immigranten uitleggen dat vrouwenbesnijdenis in de Koran niet wordt voorgeschreven. Pharos werkt bij de projecten nauw samen met migrantenorganisaties als de Federatie Somalische Associaties Nederland (FSAN).

Depressies

,,Het heeft een enorm sneeuwbaleffect'', zegt Exterkate. ,,Migranten gaan inzien dat veel problemen die voorkomen bij de vrouwen in hun gemeenschap een direct verband hebben met het feit dat ze als jong meisje zijn besneden. Ook moeders zeggen openlijk dat ze hun dochters niet meer laten besnijden.''

Volgens Exterkate hebben vrouwen die besneden zijn vaker last van depressies, angststoornissen, buikpijn en plasproblemen dan andere vrouwen.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... jdenis.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Ariel »

Meisjes 'netjes maken' om te trouwen

Morgen is het Internationale Dag tegen Vrouwenbesnijdenis. Frankrijk is al jaren succesvol in de strijd tegen dit fenomeen: veel daders worden opgespoord en veroordeeld. Nederland kijkt vol interesse naar die aanpak.

Door correspondent Saskia Dekkers

Bibi is 23 jaar en niet besneden, maar erover praten met haar vriendinnen of zussen is ondenkbaar. Laat staan dat ze weet hoe het met haar vriendinnen zit. Als ik er voorzichtig over begin, merk ik dat ze zich onbehagelijk voelt. "Het is een taboe, daar kunnen we het nooit over hebben", zegt ze verlegen.

Toch is ze naar het concert van de Malinese reggaezanger Bafing Kul gekomen. In zijn teksten gebruikt hij woorden die Bibi niet in haar mond durft te nemen. Exciser (besnijden) en mutiler (verminken). Het zijn geen vrolijke teksten en voor een Malinese man zelfs revolutionair.

De strijd tegen genitale verminking wordt hem niet in dank afgenomen. Zijn platenmaatschappij in Bamako weigerde de 'gevoelige nummers' op zijn nieuwe cd te zetten. Hij werd bedreigd en beledigd en kan zich niet meer vrij bewegen in zijn moederland. Toch gaat hij door met zijn gevecht.

Zware straffen
In Frankrijk woedt een felle strijd tegen vrouwenbesnijdenis. Toen artsen in de jaren negentig onder ogen kregen wat er werkelijk met meisjes van Malinese of Senegalese afkomst gebeurde, sloegen ze alarm. Verschrikkelijke verminkingen die alle plezier in vrijen wegnemen. Besneden vagina's die zelfs een wc-bezoek tot een hel maken.

Meisjes worden via de consultatiebureaus in de gaten gehouden. Zodra een arts merkt dat een meisje besneden is, volgen er zware straffen.

Bij het eerste kind krijgen de ouders een aantal jaren voorwaardelijk en één jaar onvoorwaardelijke celstraf. Ze moeten dus werkelijk één jaar in de gevangenis doorbrengen. Laten ze een tweede dochter besnijden dan moeten ze alsnog de andere jaren achter tralies.

Groot proces
Advocate Linda Weil-Curiel is voorzitter van CAMS (Commission pour l'Abolition des Mutilations), een organisatie tegen vrouwenbesnijdenis. Ze krijgt dagelijks nog meisjes op haar kantoor in Parijs die juridische hulp zoeken. Vaak horen ze pas op latere leeftijd wat er met ze is gebeurd.

Ze vertelt het verhaal van een cliënte die niet begreep waarom er plotseling tienduizenden euro's op haar rekening waren gestort door een advocaat. Pas toen ze op onderzoek uitging, ontdekte ze dat haar ouders verwikkeld waren geweest in een groot proces. Ze waren schuldig bevonden aan het zwaar verminken van hun vijf dochters.

Pas toen besefte het meisje wat er met haar was gebeurd.

Certificaat
En natuurlijk is er nog altijd de dreiging van het thuisland. De sociale druk, de familie en vrienden die moeders dwingen hun dochters 'netjes' te maken. Pas dan zijn ze huwbaar en brengen ze met hun bruidschat geld in het laatje.

Ook daar heeft de Franse regering een antwoord op gevonden. Baby's, kleuters en meisjes krijgen voor vertrek naar Afrika een onderzoek. De arts stelt een verklaring op dat het kind onbesneden op vakantie is vertrokken. Eenmaal in Mali of Ivoorkust kan de moeder met het certificaat laten zien dat ze "machteloos" is en "in de cel komt als haar dochter wordt besneden".

Vaders worden de laatste jaren financieel gestraft, met boetes van 10 tot 20.000 euro. "Dan loont het niet meer om een besneden dochter uit te huwen."

Nederland
Het helpt allemaal. Al denkt Linda Weil dat de strijd nog niet gestreden is. "We moeten heel waakzaam blijven", is haar laatste waarschuwing.

Avocate Weil is blij dat Nederland met een nieuwe aanpak komt. Ze heeft zelfs geholpen met adviezen. Ze hoopt dat Nederlandse meisjes in de toekomst net zo goed beschermd worden als hun lotgenoten in Frankrijk.

http://nos.nl/artikel/134448-meisjes-ne ... ouwen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Tja vrouwenbesnijdenis, in Indonesia worden alle meisjes als baby besneden, nou ja alle, bij the moslims in ieder geval wel.
Ik wil er zeker niet badinerend over doen maar er wordt daar bij babymeisjes of een heel klein stukje van de clitores afgesneden of een klein sneetje in gemaakt of met een speld in de clitores stoken zodat er een druppel bloed komt. Zo besnijden ze de vrouwen in Indonesia. Kortom valt het daar op deze manier wel mee. In Ethyopia, Somalia en Sudan bijvoorbeeld is het wel even anders. Daar wordt een vrouw moedwillig verminkt om gevoelens weg te nemen zodat een man zich geen zorgen hoeft te maken als hij weg is. Hoe bedenk je het. Maar goed ik denk niet dat wij in Holland in staat zijn enige bijdrage te leveren aan dergelijke landen met zulke extreme rituelen. Laten we nou niet denken dat men daar van Holland ooit heeft gehoord en dat zij blij zullen zijn (de mannen) dat dat kleine landje nu het vingertje heeft opgestoken en dat ze daarna dan ook zullen stoppen met het besnijden van hun meisjes/vrouwen.
Is er nog iets leuks ook te vertellen over besnijdenissen in het algemeen?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Ariel »

Ja, dat is een "vooruitgang" waar wij tegenwoordig in ons multiculturele land mee te maken hebben Bert. Er gebeuren tegenwoordig leuke dingen in Nederland. Dingen waar onze grootouders nog nooit van gehoord hebben. Vrouwen besnijdenis is er een van.

Welkom op FFI.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Nou ik probeerde alleen maar even het dramatische er af halen want mannen die besneden zijn hoor ik zelden mopperen maar is er ooit aan die vrouwen die niet ernstig zijn besneden gevraagd wat zij er zelf van vinden dat alles nog gewoon werkt na de besnijdenis?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door BFA »

De vrouwen worden als jonge meisjes besneden.
Zij kunnen nooit de vergelijking maken over wel of niet normaal werken van hun geslachtsdeel.
Als ze voor de besnijdenis al verkracht zijn geweest, zijn ze zo getraumatiseerd dat ze ook de vergelijking niet kunnen maken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Monique »

bertstenders schreef:Nou ik probeerde alleen maar even het dramatische er af halen want mannen die besneden zijn hoor ik zelden mopperen maar is er ooit aan die vrouwen die niet ernstig zijn besneden gevraagd wat zij er zelf van vinden dat alles nog gewoon werkt na de besnijdenis?
Hoe weten die vrouwen of alles nog gewoon werkt?
Waarmee kunnen ze het vergelijken?
Amorele atheistische nitwit
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Hoe weet men dat weet of hoe ik het weet?
ik ben besneden en mijn vrouw ook. Neem nu maar aan dat ik dus een van de weinigen ben die praktijk ervaring heeft en dat het in mijn optiek eigenlijk niets bijzonder is, in ieder geval niet zo dramatisch als beschreven in de meeste reacties op het forum. We hebben een aangenaam, goed leven samen.
Ik begrijp dus weinig van al die emoties die op dit forum staan.
Fijne dag allemaal, Bert
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Manon »

bertstenders schreef:Hoe weet men dat weet of hoe ik het weet?
ik ben besneden en mijn vrouw ook. Neem nu maar aan dat ik dus een van de weinigen ben die praktijk ervaring heeft en dat het in mijn optiek eigenlijk niets bijzonder is, in ieder geval niet zo dramatisch als beschreven in de meeste reacties op het forum. We hebben een aangenaam, goed leven samen.
Ik begrijp dus weinig van al die emoties die op dit forum staan.
Fijne dag allemaal, Bert
Hangt ervan af in welke mate men besneden is denk ik.

Gewoonlijk snijdt men er bij de jongetjes en mannen enkel het voorhuidje af zodat het eikeltje bloot ligt en na verloop van tijd minder gevoelig is. Deze vorm van besnijdenis zal hetzelfde effekt hebben bij vrouwen als men enkel het clitoris voorhuidje wegneemt.

Maar ik neem aan dat je het als man niet zo héél erg interessant zou vinden als ze er ineens de hele eikel of halve penis mee bij weghalen? Want dat noemen ze namelijk ook "vrouwenbesnijdenis" waarbij ze dan maar netjes de volledige clitoris afhakken of met een roestig mes wegsnijden/scheuren. Ik denk toch dat je dit iets dramatischer zou beschouwen.

en dan heb ik het nog niet over de faraonische besnijdenis waarbij de binnenste schaamlippen worden afgesneden en de buitenste ook worden ingekort en samengebonden zodat het allemaal netjes ingepakt is en terug dicht kan groeien er enkel nog een minuskuul plasgaatje overschiet waar de heer deze huizes op den huwelijkse nacht dan zijn staalharde piemel mag doorrammen! hoe écht leuk moet dat wel wezen! bloederig enzo en veel gekreun, lekkeuuur nietwaar?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Van uit het oogpunt het lichaam volledig in tact laten ben ik als puber (mijn ouders moesten zo nodig tijdelijk daar gaan wonen) in de USA besneden, heel erg strak zelfs en met volledige verwijdering van het frenulum. Misschien ben ik retrospectief ook wel mutilated.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Manon »

Klopt! dankzij Dokter Kellogg(om nooit nog een cornflake door je strot te laten) hebben ze daar in de States ook een lange periode van totale gekte ivm besnijdenissen meegemaakt.

http://www.cirp.org/pages/whycirc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Je hebt gelijk, er is daar een gekte bij het besnijden geweest in Amerika. Ik denk dat het er daar nu wat afwachtender aan toe gaat wat de besnijdenis van jongetjes betreft. Vroeger werd ongevraagd na de bevalling een jongetje direct besneden. Dat was beter voor ze was toen de mening van de doktoren maar ik denk dat ze daarbij vooral dachten aan hun portemonnees.
Dat ik zo strank ben besneden was toen echt wel de mode daar en waarschijnlijk is daar niets aan veranderd.
Het is niet erg om strak besneden te zijn want het heeft eigenlijk maar een nadeel en dat is dat je niet makkelijk masturbeert. Natuurlijk kun je olie o.i.d. toepassen maar het veroorzaakt ook een grote troep. Verder kan ik eerlijk vertellen dat ik een fantastisch sexleven achter de rug en werkt het allemaal nog.
Dat bijna 60 jaar ontbloot tegen de binnenkant van je broek aan schuren geen gevolgen zou hebben dat ontken ik. De gevoeligheid is echt afgenomen en flink zelfs ook, dat klopt allemaal maar het belangrijkste deel van sex ligt toch tussen je oren en ja daar beneden moet er wat langer worden gewerkt, so what. Ik klaag nergens over of ben ik nu oppertuun.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Mahalingam »

In een stukje over Ayaan bij Krapuul lees ik weer eens het bekende over de besnijding:
Daar het in Arabië nooit bestaan heeft, wordt er in de Koran en bijbehorende geschriften geen enkele melding van gemaakt. Het is dan ook een rite, die zowel bij animisten, als bij christenen (Kopten in Egypte, in Soedan) en bij moslims voorkomt. Blijkbaar is nu ook Ajaan Hirsi Ali tot de slotsom gekomen, dat we hier te maken hebben met een “tribaal” bepaald cultureel gebruik van gemeenschappen met een specifieke historie. Kijk, zoiets haalt natuurlijk een goed deel van de Wilders-redenering, dat alles de schuld van de “fascistische ideologie” van de Islam zou zijn, onderuit. Allemaal demagogie. Heeft niets met de realiteit te maken.
Blijft natuurlijk als een huis staan dat de zo voortreffelijke Islam er niet in geslaagd is om in 1400 jaar dat plaatselijke gebruik uit te roeien.
Laten we eens naar Egypte kijken waar het veel voorkomt. Daar hebben ze de Al-Azhar die zeer gezaghebbend is in Egypte en daar buiten. Gates of Vienna komt nu met een boek waarin vanuit theologisch standpunt de besnijding verplicht wordt gesteld. Ja, niet toegelaten maar verplicht.
http://gatesofvienna.blogspot.com/2010/ ... eadfurther

Afbeelding

Afbeelding

Om nog een tekst aan te halen:
Abu-Dawud Book 41, No. 5251: Narrated Umm Atiyyah al-Ansariyyah: A woman used to perform circumcision in Medina. The prophet (peace be upon him) said to her: Do not cut severely as that is better for a woman and more desirable for a husband.
http://gatesofvienna.blogspot.com/2010/ ... o-cut.html
There are four doctrinal schools of Sunni Islamic law: the Hanafi, the Maliki, the Shafi, and the Hanbali. In this passage al-Misri names all four schools.

Does he seem to name only two of schools? A closer inspection tells us more.

This is a Shafiite manual, and it explains Shafiite rules. It makes no exception for the Malikis, so the stated rule — circumcision is obligatory — applies to both Shafi and Maliki. The first exception is for the Hanbalis, who hold that circumcision of women is not obligatory, but recommended. And finally it acknowledges that the Hanafis consider it a mere courtesy to the husband.

So now what does this tell us? All of Sunni Islam says that female circumcision is a good thing. And two of those schools actually say it is mandatory.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Ik maak toch bezwaar dat er gedaan word dat de Islam slecht is. Het gaat om gebruiken die al vele jaren bestaan. Hoe lang duurt het om die omslag te krijgen? Ayaan heeft het zelf op tv verteld van de week dat het ontwikkelen van een andere gedachte van besnijdenis bij vrouwen al een klein beetje begon bij haar oma, bij haar moeder iets meer maar die kon toch ook niet anders daar ter plekke en als zij zelf kinderen krijgt ze deze absoluut nooit zal laten besnijden, meisjes alsmede jongens! Ik denk dat ik het nu al heb over 40 jaar of meer en dan hebben we het over 1 persoon die buiten haar eigen land woont.
Het gaat alleen maar lukken als die mensen uit hun land en cultuur worden gehaald.
Ik word pessimisties. :turban:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Ariel »

Noem eens een paar goede dingen van Islam op die uitsluitend door Moslims gedaan worden Bert.

Afbeelding

In het weekblad Visie van 27 juni 2008 vertelt Zahra Ali Cheik uit Djibouti, Zuid-Afrika: "De pijn van zo'n besnijdenis, lichamelijk en psychologisch, die staat voor de rest van je leven in je geheugen gegrift".
"Mijn vader wilde nochtans niet dat we besneden werden. Hij had een verhaal gehoord van een Egyptisch meisje dat gestorven was aan de gevolgen van een besnijdenis. 'Aan mijn twee jongste dochters komen ze niet aan', zei hij tegen mijn moeder. Maar onze grootmoeder kon daar niet akkoord mee gaan. We moesten niet meer bij haar in de buurt komen. En ook op school waren we anders. Onze vriendinnetjes vroegen zich af waarom wij bij het plassen een ander geluid maakten dan zij. Ze vroegen of we dan wel echte meisjes waren."

Huwelijksfeest
"Op 16-jarige leeftijd nam grootmoeder mijn zusje en ik mee naar een huwelijksfeest van familie in buurland Somalië. We moesten al heel vroeg opstaan, té vroeg voor een trouwfeest dacht ik nog. Maar voor we het wisten namen de vrouwen ons stevig vast en werden we besneden. We waren nog ongeschonden en dat kon volgens mijn grootmoeder niet goed zijn. Mijn vader was razend toen hij dat hoorde. Oma mocht het huis niet meer binnen. Maar ik was boos op mijn vader. Ik hoorde er nu eindelijk bij door die besnijdenis dacht ik. Oma had ervoor gezorgd dat ik geaccepteerd zou worden, dat ik zou weten wat het was om een echte vrouw te zijn."

Gezondheidsproblemen

"Nadien ondervond ik heel wat problemen met mijn gezondheid, maar ook op psychologisch vlak. Ik had geen idee wat de oorzaak kon zijn, ik kon de link met de besnijdenis niet leggen. Dat kwam pas veel later, toen ik hier in België een eerste bezoek aan de gynaecoloog bracht. Zij toonde me foto's van besneden en niet-besneden vrouwen. Pas op dat moment begon ik me dingen af te vragen.

Vorig jaar heb ik een hersteloperatie ondergaan, waardoor alle problemen nu eindelijk beginnen te verdwijnen. Maar de verminking heeft een blijvend litteken achtergelaten omdat ik niet meer weet hoe ik er uitzag voor de besnijdenis. De grote shock van de pijn heeft alle herinneringen aan mijn uiterlijk vóór mijn 16 jaar uitgewist."

Volgens een schatting van de Wereldgezondheidsorganisatie (WGO) zijn er over de hele wereld tussen de 100 en 140 miljoen meisjes en vrouwen slachtoffer van seksuele verminking

En vind jij dit normaal? Klik even op de link.
http://antonini.med.br/blog/wp-content/ ... acao-5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door BFA »

Ariel schreef:En vind jij dit normaal? Klik even op de link.
http://antonini.med.br/blog/wp-content/" onclick="window.open(this.href);return false; ... acao-5.jpg
Alles behalve normaal. Eerder bijna anaal.
Volledige ontkenning van de vrouwelijkheid.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie