Vrouwen besnijdenis

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Manon

Re: Vrouwen besnijdenis .

Berichtdoor Manon » Za Jan 31, 2009 6:56 pm

Zou je ook willen ingaan op het besnijden bij Chistenen en hetgeen wat ik al eerder heb aangehaald, dat ook in Europa en de VS tot in de jaren 50 vrouwen hier ook werden besneden.
Of is dat niet intressant omdat het geen Moslims zijn.

Misschien is het voor jou te moeilijk om het verschil te zien wanneer iets gebeurt UIT HOOFDE VAN (in naam van, omdat het christendom het zo zegt)christelijke geboden, verordeningen van de paus, stukken uit het evangelie (nee niet de bijbel, het NIEUWE TESTAMENT) dat vrouwen moeten besneden worden.

In het evangelie staat ook niet dat kerstmis op 25 december valt, maar IEDEREEN weet wel dat dit een pre)christelijk gebruik is en door de Kelten en Indogermanen als JOELFEEST werd gevierd.
Het christendom heeft kerstmis meegenomen en er de geboorte van jezus van gemaakt, net zoals ze de andere Keltische feesten die niet uitroeibaar bleken te zijn hebben meegenomen en er andere heiligenfeesten van maakten (halloween = Allerheiligen enz.)

Islam heeft de besnijdenis meegenomen sowieso voor mannen, en voor meisjes als "eerbaar" aangemerkt als ze maar niet te diep sneden.

CHRISTENDOM HEEFT OVER BESNIJDEN NIKS GEZEGD (noch voor mannetjes, noch voor vrouwtjes).

Het is een pre-christelijk en dus per definitie, een pre-islamitisch ANIMISTISCH gebruik uit Afrika, ook bij de Egyptenaren in voege. Leer wat meer over de héle oude Egyptenaren en je komt nog wel eens in de buurt van een nomadenstam met iets dat "abraham" heet.

Maar nee Aislin, je kan op je hoofd gaan staan, maar je kan het christendom niet linken aan vrouwenbesnijdenis! En voor zover ik weet staat er over VROUWENbesnijdenis ook niks in de bijbel waardoor protestanten en joden zich zouden verplicht moeten menen te voelen om aan de clitorissen van hun dochters te gaan knutselen.

Kellogs had een probleem met masturbatie en ja, die meende dat stukjes afsnijden daarbij zou helpen (wat zijn probleem was weet ik niet, noch of hij van zijn eigen piemel heeft geknipt). En ja, kan wel dat in de Victoriaanse tijden hebben mannelijke dokters aan het hopeloze probleem van nymfomanie e.d. uitwassen van de hypocriete levensstijl ook gemeend dat het wegsnijden van genotsknotjes daaraan kon helpen. Maar dat heeft in geen van de gevallen iets met christendom, katholicisme of de paus van Rome te maken! En och gut, om je gelukkig te maken zal ik best nog wel eens toegeven dat er in de jaren 1950 midden in Nederland, bij de buren van je oma, ook genotsknotjes werden afgeknipt. Goed zo? Maar dat deden ze dan NOOIT met het nieuwe testament in de hand, noch met de pastoor (indien normaal) achter de rug die de schaar ging vasthouden. Kan best zijn dat ie dat deed, maar dan was het een crimineel persoon en handelde niet in functie van het christendom.

Heb je het nu beter begrepen?

Of wil je nog beweren dat de paashaas uit de klokken van Rome door de paus is klaargemaakt of zo?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

BFA

Berichtdoor BFA » Za Jan 31, 2009 7:09 pm

Kellogs had een probleem met masturbatie en ja, die meende dat stukjes afsnijden daarbij zou helpen (wat zijn probleem was weet ik niet, noch of hij van zijn eigen piemel heeft geknipt)

Handenhaargroei is een gevaarlijk bijverschijnsel van masturbatie. Om je verfoeilijk gedrag te verbergen knip je het haar op de handen weg, niet de piemel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Zo Feb 01, 2009 3:43 am

aislin schreef:Ter jouwer info, ik ben een vrouw van 41 jaar met de nodige ervaring omtrent problematiek zoals deze.

Ongetwijfeld. Ik ga er direct vanuit dat jij de expert bent. Vooral als je je expertise middels wat voorbeelden kunt aantonen.

Een beetje merkwaardig: je komt met absurde stellingen:
  • Kinderhuwelijken van kinderen beneden de 10 jaar komt in Europa ook voor
  • Vrouwen besnijdenis komt voor onder Christenen en Joden
  • Je insinueerde gelijk dat een extreme vleugel van een extreme sekte die uitsluitend in Amerika bestaat representatief is voor alle Christenen.

Dat zijn nogal pittige stellingen die je bepaald moet funderen met stevig bewijs materiaal. Alleen doe je dat niet. Ook niet na herhaalde verzoeken.
Toeval? :turban:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Petra

Berichtdoor Petra » Zo Feb 01, 2009 1:09 pm

Manon schreef:Die imam kan dat natuurlijk niet verbieden: in de ahadith staat dat het AAN TE BEVELEN is, maar wel dat ze niet te diep mogen snijden.

Dat de faraonische besnijdenis in Egypte ondertussen verboden is zou kunnen, maar dat ze het volledig hebben verboden lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Is compleet verboden, en daarom gebeurt het illegaal. In ziekenhuizen en in de meer landelijke gebieden, thuis, zoals je de gruweijke filmpjes en verhalen weleens hoort. Ik kan je hier natuurlijk wel gaan uitleggen waarom besnijdenis verkeerd is, probleem is dat wij geen uitleg nodig hebben, maar degenen die zich eraan schuldig maken.

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Feb 01, 2009 1:35 pm

Ik kan je hier natuurlijk wel gaan uitleggen waarom besnijdenis verkeerd is, probleem is dat wij geen uitleg nodig hebben, maar degenen die zich eraan schuldig maken.

ik las ooit ergens dat één van de redenen waarom ze blijven besnijden is, dat ze vrezen dat dat kleine clitoriske gaat uitgroeien tot een heuse penis. Natuurlijk totaal ridicuul in onze ogen, maar als je nu als analfabeet in een land woont waar al duizenden jaren geen enkele clitoris nog volgroeid geraakt, kan het dus best zijn dat ze zoiets geloven.

Petra

Berichtdoor Petra » Zo Feb 01, 2009 2:25 pm

Mensen geloven dat het in de koran geschreven staat. De Koran is geschreven in klassiek arabisch, en als de mensen dan al geletterd zijn, klassiek arabisch vereist opleiding, die de meerderheid niet heeft. Dus, komt het aan op de islam-verkondigers, de imams,de sheiks, etc. Er schijnt een zwakke hadith te zijn waaruit mogelijkerwijs de besnijdenis van vrouwen geboden wordt. Er zijn genoeg sheiks en imams in die gebieden die vasthouden aan de culturele tradities en besnijdenissen voorschrijven, zelfs wanneer het wettelijk verboden is. De mensen zelf hebben geen idee dat de godsdienst het niet voorschrijft en zien het wettelijk verbod gewoon als een van de voorbeelden van de slechtheid van hun regering...
Wat wil je de mensen verwijten dan, onwetendheid? Het is nog niet zo heel lang geleden dat hier standaard zo ongeveer alle keelamandelen verwijderd werden, omdat dat beter voor het kind zou zijn. De mensen geloofden de artsen in hun wijsheid, zelfs als dat het kind pijn deed...

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Feb 01, 2009 4:18 pm

hier standaard zo ongeveer alle keelamandelen verwijderd werden

Weer appelen met citroenen.
Zo standaard was dat gebruik niet. Meestal wachtte men er tot er ontsteking op kwam. Kan zijn dat in sommige gevallen preventief verwijdering gebeurde om latere ontsteking te vermijden.
Clitorisbesnijdenis heeft geen enkele medische reden. Er is zelfs geen zwakke voor aan te tonen.

zelfs als dat het kind pijn deed...

Je kreeg dan wel een beloning van een hele week ijskreem eten.
Jaloers dat ik was op mijn zusje toen haar amandelen eruit gingen.
Enkele jaren later zij op mij.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

aislin

Berichtdoor aislin » Zo Feb 01, 2009 6:12 pm

BFA schreef:
hier standaard zo ongeveer alle keelamandelen verwijderd werden

Weer appelen met citroenen.
Zo standaard was dat gebruik niet. Meestal wachtte men er tot er ontsteking op kwam. Kan zijn dat in sommige gevallen preventief verwijdering gebeurde om latere ontsteking te vermijden.
Clitorisbesnijdenis heeft geen enkele medische reden. Er is zelfs geen zwakke voor aan te tonen.

zelfs als dat het kind pijn deed...

Je kreeg dan wel een beloning van een hele week ijskreem eten.
Jaloers dat ik was op mijn zusje toen haar amandelen eruit gingen.
Enkele jaren later zij op mij.

Vroeger werden de amandelen vrijwel standaard bij kinderen verwijderd. Tegenwoordig moet er een echte indicatie zijn dat een operatie nodig is, bijvoorbeeld als de kwaal chronisch is. In Nederland worden jaarlijks bij 35.000 kinderen de neus- of keelamandelen verwijderd. Dat gebeurt poliklinisch. De kinderen mogen dezelfde dag nog naar huis. In het St. Antoniusziekenhuis worden – maximaal tien – kinderen ’s ochtends geopereerd. Na de operatie komen ze bij op een aparte kinderafdeling met tien bedden.

Uit een artikel van Trouw over het St. Antoniusziekenhuis.

Hoe het in zn werk ging, het kind werd in een stoel gezet, armen en benen met riemen vastgezet en het kind kreeg een klem in de mond en de amandelen werden zonder verdoving geknipt.

Gelukkig worden dergelijke methodes niet meer uitgevoerd.

En idd het besnijden van de clitoris heeft helemaal geen medische reden, al dacht men daar tot in de jaren 50 anders over.

ainolI

Berichtdoor ainolI » Zo Feb 01, 2009 6:31 pm

Wat heeft vrouwenbesnijdenis nu met het knippen van amandelen te maken?
aislin schreef:
The Oxford Dictionary of the Jewish Religion states that female circumcision was never allowed in Judaism.[64] Toubia (1995) states that female circumcision is not even mentioned in any religious text.[65] FGC is practiced by the minority Ethiopian Jewish community (Beta Israel), formerly known as Falasha, most of whom now live in Israel.

Even voor de duidelijkheid: Men verplichtte hen echter wel tot een pro forma halachische bekering tot het jodendom, vanwege afwijkende gebruiken. Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Beta_Isra%C3%ABl
Dus om nou te stellen dat dit voor het hele Jodendom gold is bezijden de waarheid.

Petra

Berichtdoor Petra » Zo Feb 01, 2009 6:38 pm

Het is gewoon een voorbeeld van onnodige medische handelingen die op kinderen toegepast zijn, en die gebruikelijk waren. Meer niet. Waarom stonden ouders dat toe? Omdat de dokter het zei, en de dokter heeft altijd gelijk. Waarom deden dokter dat dan? Omdat ze dachten dat het goed was...

Hetzelfde geldt voor de besnijdenissen. Waarom laten ouders hun dochters besnijden? Omdat de imam en de sheik zeggen dat het goed voor hen is. Waarom denken de imams en de sheiks dat? Omdat ze het altijd zo geleerd hebben...

Een regering kan verbieden, dat hebben ze ook gedaan, maar zolang een instituut als Al Ahzar de imams en sheiks niet wijzer maakt, gaat het gewoon door...

aislin

Berichtdoor aislin » Zo Feb 01, 2009 6:46 pm

Manon schreef:
Ik kan je hier natuurlijk wel gaan uitleggen waarom besnijdenis verkeerd is, probleem is dat wij geen uitleg nodig hebben, maar degenen die zich eraan schuldig maken.

ik las ooit ergens dat één van de redenen waarom ze blijven besnijden is, dat ze vrezen dat dat kleine clitoriske gaat uitgroeien tot een heuse penis. Natuurlijk totaal ridicuul in onze ogen, maar als je nu als analfabeet in een land woont waar al duizenden jaren geen enkele clitoris nog volgroeid geraakt, kan het dus best zijn dat ze zoiets geloven.

Inderdaad zijn er vrouwen die denken dat de clitoris een penis is die doorgroeit en derhalve weggehaald dient te worden, anderen denken dat de clitoris weggehaald moet worden omdat het de man kan doden bij aanraking met de penis of een baby tijdens de geboorte.

Eigenlijk zijn er wereldwijd nogal rare tradities/rituelen die voornamelijk te maken hebben met verminking en afschuwelijke pijnen en dan met name voor de vrouwelijke bevolking.
Zoals de Padaung-stam in Thailand wier vrouwen met ringen om de nek lopen.
Vrouwen die overspel pleegden werd de ringen weggehaald zodat zij uiteindelijk stikten.
Het dragen van dergelijke ringen was min of meer uitgroeid maar door het toerisme weer hot en hoewel door de overheid verboden, wordt het wel oogluikend toegstaan.
De toeristen zijn dus medeverantwoordelijk voor het in stand houden van een dergelijke verminking.

De vrouwen in China met hun lotus voetjes die niet langer mochten zijn dan 10cm en gebroken en omzwachteld werden, waardoor ze tot hun dood pijn hadden bij het lopen.

Dry-sex in oa Zambia en Zimbabwe waar vrouwen door middel van het inbrengen van kruiden, bleekmiddel, tabak, zout ed in hun vagina hun vagina trachten te vernauwen.
Dit leidt natuurlijk tot veel pijn, infecties, bloedingen ed maar ook aids.

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Feb 01, 2009 7:42 pm

Alles is goed om het Islamitisch gebruik van clitorisamputatie te vergoelijken hé Aislin.
Geen enkele van je voorbeelden wordt toegepast of is ooit een wijdverspreid gebruik geweest. Altijd probeer je appels voor citroenen te verkopen. Het wordt tijd dat je verstand eens opengaat.
Vrouwenbesnijdenis heeft een redelijke omvangrijke basis in Islam en nog steeds aanhang. Dit verander je niet met afleidingssmaneuvers

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Feb 01, 2009 9:11 pm

aislin schreef:

Hoe het in zn werk ging, het kind werd in een stoel gezet, armen en benen met riemen vastgezet en het kind kreeg een klem in de mond en de amandelen werden zonder verdoving geknipt.

.

Misschien werd in Sneek in het St. Antoniusziekenhuis deze methode 60 jaar geleden uitgevoerd, alhoewel ik het net mijn man gevraagd hebt, en die verteld me dat hij 60 jaar geleden ook verdoofd geholpen is, maar ik weet zeker dat bij mij ( randstad ) 55 jaar geleden ik wel verdoofd geholpen ben. Waarschijnlijk werden amandelen 100 jaar zo geknipt, maar niet 50 jaar geleden.
PS, hij werd niet vastgebonden, maar hij zat op de schoot van een zuster.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Feb 01, 2009 9:19 pm

het kwam me ook wel vreemd over.

Ik werd verdoofd met lachgas of zoiets, een ding op je mond, twee keer diep ademhalen en wakker worden met mama en papa naast je bed. Daags nadien en de rest van de week:
juist BFA: crème glace!

Petra

Berichtdoor Petra » Zo Feb 01, 2009 9:31 pm

Mijn amandelen werden geknipt omdat ik slecht at, en inderdaad onder narcose. Overigens wordt menig meisje in Egypte ook onder narcose, geholpen, daar de heren doktoren eran mee werken de gewoonte in stand te houden. Zolang je betaalt, kan daar alles.
Men heeft onlangs de straffen verzwaard, na de dood van zo'n meisje. Complicaties. Er is natuurlijk geen volledige staf aanwezig, hoe meer mensen, hoe minder verdiensten. Bovendien; hoe meer mensen ervanaf weten, hoe groter het risico voor doktoren. Zo worden besnijdenissen en ook abortussen uitgevoerd...

aislin

Berichtdoor aislin » Ma Feb 02, 2009 12:40 am

k
Ariel schreef:
aislin schreef:

.

Misschien werd in Sneek in het St. Antoniusziekenhuis deze methode 60 jaar geleden uitgevoerd, alhoewel ik het net mijn man gevraagd hebt, en die verteld me dat hij 60 jaar geleden ook verdoofd geholpen is, maar ik weet zeker dat bij mij ( randstad ) 55 jaar geleden ik wel verdoofd geholpen ben. Waarschijnlijk werden amandelen 100 jaar zo geknipt, maar niet 50 jaar geleden.
PS, hij werd niet vastgebonden, maar hij zat op de schoot van een zuster.

Uit mens en gezondheid.

Vroeger ging het anders toe dan tegenwoordig. In de jeugd van onze ouders en grootouders kreeg een kind gewoon van zijn moeder of vader te horen ‘vanmiddag gaan we amandeltjes knippen.’ Als het kind dan vroeg wat dat was kreeg het als antwoord: ‘de dokter kijkt even met een spiegeltje in je keeltje en daarna krijg je een ijsje.’ Enthousiast ging het kind dan mee naar het ziekenhuis, waar het tot zijn schrik in een stoel gezet werd en de armen en benen met riemen werden vastgezet. Het kind kreeg een klem in zijn mond en dan werden de amandelen zonder verdoving geknipt. Een pijnlijke en traumatische ervaring rijker, kreeg het kind na afloop inderdaad een ijsje. Een schrale troost lijkt me.

Ik denk dat het ook per ziekenhuis verschilde of je werd verdoofd.
Wat citaten van mensen.

Ik ben geboren in 1959 en het pellen van de amandelen heeft een weerslag gehad op alle 9 operaties die ik in mijn latere leven nog zou ondergaan.
Ik was een jaar of 5/6 en op een dag werd ik afgeleverd in het ziekenhuis.
Ik moest op een hardhouten stoel plaatsnemen en kreeg banden om mijn polsen, benen, buik en voorhoofd (zoals je wel eens op een electrice stoel ziet) en de zuster deed een ijzeren ring met watten op mijn neus en schonk daar een flesje vloeistof in leeg wat een verschrikkelijk benauwd gevoel gaf (bleek ether te zijn) ik had het gevoel dat ik stikte maar door dat ik helemaal vastzat kon ik niet tegenstribbelen.
Ik zal het nooit vergeten hoe oud ik hopelijk ook mag worden.

Hou op! Ik was een jaar of 8 geloof ik en het verhaal van Yvonne is zeeeer herkenbaar. Dat vastbinden met riemen, die houten stoel en alles in een soort donkere hoge kamer. Ik kreeg een rubberen kapje over mijn neus en mond en zag vervolgens de klok aan de muur tegenover me een soort Dali-achtige vorm aannemen. Nu nóg weet ik dat het 10 voor 2 was

Herinneringen…ongeveer 1957.
Een donker kamertje, een hoge stoel met leuningen en ik denk dat ik bandages om mijn armen kreeg om mij vast te binden en bij mijn onderbenen een ijzeren greep met uitsparingen, om mijn benen te fixeren, waaruit ik mij echter wist los te wurmen. Een kapje… De dokter met een spiegel op z'n hoofd: "Zuster, maak haar benen weer vast".
Daarna pijn.

Mijn amandelen zijn geknipt toen ik 10 jaar was 1958
Een regelrechte nachtmerrie, in het ziekenhuis van Denhelder
Je moest lopend met een groep kinderen, wachten in een kamer waar een baby aan allerlei slangetjes lag….heel erg beangstigend
Ik was de oudtste en zag elke kind lopend bebloed en gillend terug komen
tegen de tijd dat ik aan de beurt was was ik zo gespannen en zenuwachtig dat ze mij niet onder narcose kregen gezeten op de schoot van een zuster
Dus werden ze geknipt terwijl ik bij kennis was, ik heb gegild. Op den duur verloor ik zoveel bloed dat ze zijn gestopt
Lag bij oudere dames op een zaal, heb bloedtransfusie gekregen zonder mijn ouders in te lichten. Kreeg dus een zware nabloeding , moest lopend terug om vastzittende vellen uit mijn keel te trekken, en weer lopend tussen 2 zusters weer terug
Heb daar longontsteking opgelopen
Een operatie die ik ben nu 57 nooit meer ben vergeten

aislin

Berichtdoor aislin » Ma Feb 02, 2009 12:44 am

ainolI schreef:Wat heeft vrouwenbesnijdenis nu met het knippen van amandelen te maken?
aislin schreef:
The Oxford Dictionary of the Jewish Religion states that female circumcision was never allowed in Judaism.[64] Toubia (1995) states that female circumcision is not even mentioned in any religious text.[65] FGC is practiced by the minority Ethiopian Jewish community (Beta Israel), formerly known as Falasha, most of whom now live in Israel.

Even voor de duidelijkheid: Men verplichtte hen echter wel tot een pro forma halachische bekering tot het jodendom, vanwege afwijkende gebruiken. Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Beta_Isra%C3%ABl
Dus om nou te stellen dat dit voor het hele Jodendom gold is bezijden de waarheid.

Heb je mij zien beweren dat ik heb gezegd dat het voor de gehele Joodse gemeenschap geldt?
Het valt mij op dat op dit forum woorden in de mond worden gelegt die niet gezegd zijn.
Lezen blijft nog altijd een kunst zo te zien.

aislin

Berichtdoor aislin » Ma Feb 02, 2009 12:48 am

BFA schreef:Alles is goed om het Islamitisch gebruik van clitorisamputatie te vergoelijken hé Aislin.
Geen enkele van je voorbeelden wordt toegepast of is ooit een wijdverspreid gebruik geweest. Altijd probeer je appels voor citroenen te verkopen. Het wordt tijd dat je verstand eens opengaat.
Vrouwenbesnijdenis heeft een redelijke omvangrijke basis in Islam en nog steeds aanhang. Dit verander je niet met afleidingssmaneuvers

Ik weet werkelijk niet waar je op doelt Manon, weeral worden mij woorden in mn mond gelegt die ik niet heb gezegd.
Voor de zoveelste maal, het besnijden van kinderen moet uitgeroeit, lezen Cicre, uitgeroeit.
Wat versta je daar niet onder??????????

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Feb 02, 2009 12:57 am

Wat is dit voor belachelijks?
Amandelen knippen vergelijken met meisjes besnijden?
Waar haalje het vandaan"?

Amandelen knippen heeft geen blijvende nadelen.
Meisjes besnijden is alleen maar om te voorkomen dat vrouwen sex wellicht lekker zullen vinden en dat is niet goed voor het mannelijk ego. (mannelijk ego voor DIE mannen die een besneden vrouw willen).
Net als dat hele maagdengedoe: alleen maar omdat die mannetjes bang zijn dat vrouwlief vergelijkingsmateriaal kan hebben waardoor ze erachter komt dat manlief er helemaal niets van bakt.
Al die "vrouwenmishandeling' is er alleen maar omdat die zielige mannetjes watjes zijn. En mohammed voorop, hij heeft die regels tenslotte bedacht en/of goedgekeurd.

Ik heb laatst een vergelijking gehoord tuusen vrouwenbesnijdenis en schaamlip corectie:
Net zo'n achterlijke vergelijking als tussen iemand scalperen en naar de kapper gaan.

Of vrouwenbesnijdenis nu een islamitische oorsprong heeft of niet; in islam is het wel toegestaan!!!!
Amorele atheistische nitwit

aislin

Berichtdoor aislin » Ma Feb 02, 2009 1:04 am

Monique schreef:Wat is dit voor belachelijks?
Amandelen knippen vergelijken met meisjes besnijden?
Waar haalje het vandaan"?

Amandelen knippen heeft geen blijvende nadelen.
Meisjes besnijden is alleen maar om te voorkomen dat vrouwen sex wellicht lekker zullen vinden en dat is niet goed voor het mannelijk ego. (mannelijk ego voor DIE mannen die een besneden vrouw willen).
Net als dat hele maagdengedoe: alleen maar omdat die mannetjes bang zijn dat vrouwlief vergelijkingsmateriaal kan hebben waardoor ze erachter komt dat manlief er helemaal niets van bakt.
Al die "vrouwenmishandeling' is er alleen maar omdat die zielige mannetjes watjes zijn. En mohammed voorop, hij heeft die regels tenslotte bedacht en/of goedgekeurd.

Ik heb laatst een vergelijking gehoord tuusen vrouwenbesnijdenis en schaamlip corectie:
Net zo'n achterlijke vergelijking als tussen iemand scalperen en naar de kapper gaan.

Of vrouwenbesnijdenis nu een islamitische oorsprong heeft of niet; in islam is het wel toegestaan!!!!

Wie haalt waar vandaan???

SDX

Berichtdoor SDX » Ma Feb 02, 2009 1:08 am

Ja aislin, wáár haal je het idiote idee vandaan om vrouwenbesnijdenis met amandelen knippen te vergelijken ???

Leg eens uit...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

aislin

Berichtdoor aislin » Ma Feb 02, 2009 1:13 am

SDX schreef:Ja aislin, wáár haal je het idiote idee vandaan om vrouwenbesnijdenis met amandelen knippen te vergelijken ???

Leg eens uit...

Wil je even verder kijk dan je neus lang is en Petra lastig vallen.

door Petra » 01 feb 2009, 13:25
Wat wil je de mensen verwijten dan, onwetendheid? Het is nog niet zo heel lang geleden dat hier standaard zo ongeveer alle keelamandelen verwijderd werden, omdat dat beter voor het kind zou zijn. De mensen geloofden de artsen in hun wijsheid, zelfs als dat het kind pijn deed...

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Feb 02, 2009 1:17 am

aislin schreef:
SDX schreef:Ja aislin, wáár haal je het idiote idee vandaan om vrouwenbesnijdenis met amandelen knippen te vergelijken ???

Leg eens uit...

Petra kwam er mee ja.
En jij ging er op door.
Maar eigenlijk zeg je dus dat amandelen knippen van een heel andere orde is dan vrouwenbesnijdenis en dat het niet te vergelijken is?
Amorele atheistische nitwit

SDX

Berichtdoor SDX » Ma Feb 02, 2009 1:18 am

Jij hebt de verdediging* toch op je genomen, al die bovenstaande posts hier over amandelen knippen...staat jouw naam toch boven, right?
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

aislin

Berichtdoor aislin » Ma Feb 02, 2009 1:25 am

Monique schreef:
aislin schreef:

Leg eens uit...

Petra kwam er mee ja.
En jij ging er op door.
Maar eigenlijk zeg je dus dat amandelen knippen van een heel andere orde is dan vrouwenbesnijdenis en dat het niet te vergelijken is?

Inderdaad Petra kwam er mee, dus een verontschuldiging is wel op zn plaats, of doen jullie daar niet aan op dit forum.

Amandelen knippen heden ten dage absoluut.
Voor wat het trauma aangaat van amandelen knippen een jaartje of wat geleden van hen die vastgebonden werden, en zonder verdoving geknipt werden lijkt mij, maar he wie ben ik he, dat men eenzelfde trauma ervoer als de meisjes die besneden werden, beiden kind die ernstig getraumatiseert werden, de graad van een trauma....moet dat gemeten worden??
Ik heb het over het trauma, laat dat duidelijk zijn.
Dat er een wezenlijk verschil is tussen een amandel knippen of het weghalen van clitoris en of schaamlippen en het dichtnaaien tot een grootte van een luciferknopje lijkt mij duidelijk.

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”