Hier feiten uit de koran

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
BFA

Berichtdoor BFA » Vr Aug 22, 2008 3:42 pm

Je beseft nauwelijks waar je mee bezig bent.

Kenmerk van paganisme.
Bij de eerste initiatie beseft men nauwelijks waar men in toetreedt.
Islam zegt van zichzelf ook dat het te mooi is om in één keer te leren kennen. eerst toetreden, dan volgt de uitleg.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Elif

Berichtdoor Elif » Za Aug 23, 2008 6:44 pm

zullen we dan eens kijken welke rechten ik eigenlijk had als oorspronkelijk rooms katholieke vrouw?
:smile: een citaat uit het oude testament:
'Dat uw vrouwen in de gemeenten zwijgen: want het is hen niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt. En zo zij iets willen leren, laat ze thuis hun eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de gemeente spreken' (I Korintiërs 14:34-35)

veel opgewekter klinkt het niet heh :roll:

naar boven

Berichtdoor naar boven » Za Aug 23, 2008 7:05 pm

Een misstand proberen goed te praten met een andere misstand levert meestal geen positief resultaat op..
RTFM

Elif

Berichtdoor Elif » Za Aug 23, 2008 7:19 pm

nee dat wil zeggen dat in ieder boek wel dingen zullen staan wat mensen minder zullen vinden.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Za Aug 23, 2008 7:40 pm

Elif schreef:nee dat wil zeggen dat in ieder boek wel dingen zullen staan wat mensen minder zullen vinden.

Elif, het Oude Testament is geschreven als een soort geschiedenisboek. Het gaat altijd om een bepaalde groep, tijd en plaats. Bovendien door mensenhanden geschreven.

In de Koran daarentegen staan de verzen in gebiedende wijs. De context zelf kan je er niet herleiden. En het is het regelrechte woord van God, ingefluisterd door de aartsengel Gabriel aan Mohammed.

Overigens is wat jij aanhaalt het Nieuwe Testament. Het geeft goed aan hoe groot jouw kennis van het Christendom is.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

naar boven

Berichtdoor naar boven » Za Aug 23, 2008 7:58 pm

Elif schreef:nee dat wil zeggen dat in ieder boek wel dingen zullen staan wat mensen minder zullen vinden.

Nog gekker is het om die boekjes ook maar een seconde serieus te nemen..
RTFM

Elif

Berichtdoor Elif » Za Aug 23, 2008 8:06 pm

60 Manieren om de liefde van je vrouw te behouden. Uit de Koran & Soennah.

* Geef haar een veilig gevoel.
* Groet haar met 'Assalaamualeikum".
* Beschouw je vrouw als broos.
* Adviseer haar in een liefdevolle, romantische en prive sfeer.
* Wees gul naar je vrouw.
* Bied haar je plaats aan waar jij zit.
* Vermijd Boosheid.
* Verzorg je zelf, ruik lekker voor haar.
* Gedraag je als een man niet als meerdere.
* Luister naar je vrouw, wees een goede luisteraar.
* Maak geen ruzie en kibbel haar niet af.
* Roep je vrouw met namen die ze graag wil horen. Koosnamen.
* Verras haar met dingen waar ze van houdt.
* Scheld haar nooit uit.
* Accepteer haar tekortkomingen.
* Uit je liefde naar je vrouw toe.
* Moedig haar aan in goed gedrag naar haar familierelaties toe.
* Praat met haar over een onderwerp waar haar interesse in ligt.
* Uit naar haar familie toe dat ze een goed persoon is.
* Verras haar met cadeau’s.
* Haal af en toe de routine uit de relatie.
* Denk goed over je vrouw.
* Als je kleine dingen ziet of hoort die je niet bevallen, zeg er dan niets van en vergeet het.
* Wees geduldig.
* Respecteer dat ze jaloers kan zijn.
* Wees nederig.
* Zet de liefde voor je broeders, niet boven de liefde van je vrouw.
* Help in de huishouding.
* Dwing haar niet om van je moeder/vader te houden. Help haar wel hiermee.
* Beschouw haar als de ideale vrouw en laat haar dat merken.
* Doe een do3a voor je vrouw.
* Haal geen oude koeien uit de sloot, het verleden is voor Allah.
* Zeg niet "Ik doe dit en dat voor jouw".
* Beschouw je vrouw niet als vijand, Sjatan is de vijand.
* Geef je vrouw te eten met de hand, dat eten gaat naar haar hart.
* Beschouw haar als een dure diamand.
* Laat haar je lach zien.
* Smoor kleine problemen in de kiem, voordat ze grote problemen zijn.
* Wees niet humeurig naar haar toe.
* Respecteer haar gedachtes en denkwijze.
* Help haar om in haar hart te kijken.
* Respecteer de intieme relatie en de grenzen ervan.
* Help haar om de kinderen op te voeden en te verzorgen.
* Zeg dat ze er mooi uitziet, gift met de tong.
* Eet samen.
* Laat haar weten wanneer je thuis komt of weggaat.
* Verlaat niet het huis voor langere tijd als er onenigheid is.
* Hou geheimen van het gezin binnen het gezin, maak ze niet publiekelijk.
* Moedig elkaar aan in ibada (Handelingen voor Allah).
* "Graveer" haar rechten in je hart.
* Behandel je vrouw met liefde en goedheid. Ook in slechtere tijden.
* Geef haar een kus.
* Deel problemen met je vrouw niet met andere.
* Bescherm de gezondheid van je vrouw, laat je bezorgdheid zien over haar gezondheid.
* Denk niet dat je altijd gelijk hebt.
* Deel je vreugde en verdriet met je vrouw.
* Heb genade met haar zwakke punten.
* Geef haar steun in moeilijke tijden.
* Accepteer haar zoals ze is.
* Heb altijd een goede intentie tenopzichte van je vrouw

vind het soms ongelooflijk dat mensen zich zo opdoen voor hun christelijk geloof ( dat weet ik niet over jullie) terwijl veel mensen nu in bv nl nog niet meer eens weten wat het precies inhoudt.
jullie zullen misschien idd nog goed weten wat erin staat.
maar het merendeel van de nl maatschappij niet meer en geeft ook niks meer om geloof.
dat moslims dit vaker wel nog doen schrikt veel mensen af

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Za Aug 23, 2008 8:13 pm

Elif,

Kijk eens naar die tekst. Staan er bronnen bij?

Alles wat hier geplaatst wordt, wordt gestaafd met bronvermelding uit de koran en ahadith zelf.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.

Willem Elsschot (1882-1960)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Aug 23, 2008 8:41 pm

Lieve Elif. Dit is de suiker islam. De suiker Islam bestaat alleen maar in boekjes die geschreven zijn om mensen naar Islam te lokken.
Denk jij dat het er in een islamitisch land net zo zoet toegaat als jij ons wil wijs maken.

Is dit de reden waarom jij je bekeerd hebt? Om het feit dat je als vrouw in Islam meer rechten hebt dan in de kafir wereld?
Kijk jij wel eens om je heen? Naar je familie bijvoorbeeld.
Ik hoop dat je uit een goed nest komt waar men een goede verstandhouding heeft met elkaar...
En als dat zo is, heb je ooit opgemerkt dat een vrouw minder goed behandeld wordt dan bijvoorbeeld in Islam?

Weet jij niet dat een vrouw in Islam de halve waarde heeft van een man,
dat ze de helft minder erft dan haar broer,
dat haar stem in een dispuut de helft minder waarde heeft als de man,
dat als ze verongelukt, de dader de helft minder hoeft te betalen dan als hij een man aangereden heeft,
dat zij bij haar scheiding haar kinderen kwijt is, dat ze niet net zoals een man drie keer talac kan zeggen, maar dat het heel moeilijk voor haar is om een scheiding aan te vragen?

Ik kan zo nog een hele tijd door gaan. Dit waren maar een paar voorbeelden.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Elif

Berichtdoor Elif » Za Aug 23, 2008 8:55 pm

uit eigen belevenis in mijn familie kan ik zeggen dat mijn schoonmoeder en schoonzusjes vol respect worden behandeld.
mijn familie komt wel uit turkije waar men toch wel anders denkt dan bv iran, irak of noem maar op.
de imam heeft mijn man er duidelijk van gemaakt wat zijn plichten zijn en wat hij absoluut niet mag.
en mij op mijn rechten gewezen.
dat ieder land natuurlijk er anders mee omgaat heeft dan natuurlijk ermee te maken het verschil van religie en staat wat overigens in turkije van elkaar gescheiden is.

overigens is het volgens de islam niet verboden te scheiden en volgens het christelijk geloof een zonde :roll:

BFA

en de rest van de ISlamterritoria.

Berichtdoor BFA » Za Aug 23, 2008 9:31 pm

mijn familie komt wel uit turkije waar men toch wel anders denkt dan bv iran, irak of noem maar op.

Voorlopig nog.

.
dat ieder land natuurlijk er anders mee omgaat heeft dan natuurlijk ermee te maken het verschil van religie en staat wat overigens in turkije van elkaar gescheiden is.

Dat seculiere in Turkije is maar camouflage. In wezen is Turkije nooit echt seculier geweest.
Verschillende wetsystemen voor verschillende religies.
Religie staat op je Turks paspoort aangegeven. Politie en ambtenaren weten zo ineens hoe ze je moeten behandelen.
Tot 3j gevangenisstraf voor het verlaten van Islam.

Turkije is nooit verder geraakt dan een Sharia-light model. Dat het zich in een seculiere staat camoufleert maakt het nog verwerpelijker dan Iran, SA en de rest van de Islamterritoria.

De seculiere camouflage heeft het nog redelijk vreedzaam gehouden. Toch wat Moslims onderling betreft. Christenen worden nog regelmatig vermoord. De etnische zuivering van de Griekse-Orthodoxe Christenen is ook nog maar 50j geleden.
De Genocide op de Armeniers minder dan een eeuw.

Wees maar fier op je land van achterlijkheid en bloedvergieten. Beter dan de andere delen van de Islamterritoria is het in wezen niet. Nu kan het nog. Binnenkort als de camouflagesluier nog wat verder weggezakt is niet meer.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Aug 23, 2008 10:17 pm

Elif schreef:uit eigen belevenis in mijn familie kan ik zeggen dat mijn schoonmoeder en schoonzusjes vol respect worden behandeld.
de imam heeft mijn man er duidelijk van gemaakt wat zijn plichten zijn en wat hij absoluut niet mag.
en mij op mijn rechten gewezen.

overigens is het volgens de islam niet verboden te scheiden en volgens het christelijk geloof een zonde :roll:

Ik ben blij voor je dat je het goed getroffen hebt. Ik hoop dat het zo blijft.

En inderdaad in het Oude Testament staat in de Tien geboden, "Gij zult niet echtbreken". In de Nieuwe Bijbelvertaling is dit vertaald als "Gij zult geen overspel plegen". En in het Nieuwe Testament staat inderdaad in het Evangelie naar Marcus "Wat God heeft verbonden, mag een mens niet scheiden."
Je mag van de Nieuw-testamentische God dus niet de huwelijkstrouw verbreken. Maar hierop zijn uitzonderingen: bij mishandeling en overspel door de huwelijkspartner. Deze regel van niet de huwelijkstrouw verbreken geldt trouwens niet voor Joden, want het Jodendom baserend zich op het oude testament.

Maar….ken jij Christenen die om deze regel niet scheiden? Ik niet.
En ons land bestaat niet alleen uit Christenen. We hebben in dit land een wet waar we ons aan moeten houden en die wet geeft aan dat mannen en vrouwen gelijk zijn, en dat ze beide de mogelijk hebben om van elkaar te scheiden.

Zolang jij in Nederland of België bent zal jij ook geen moeite hebben om te scheiden, maar zodra een Moslima in een islamitisch land wil scheiden, dan moet ze van goeden huize komen, want vaak wordt haar verzoek voor een scheiding afgewezen.
Een man daar aantegen, hoeft maar drie keer talac te zeggen, en hij is weer vrijgezel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Elif

Berichtdoor Elif » Zo Aug 24, 2008 10:51 am

daarom ben ik blij dat mijn man van turkije is.
en het daar toch wel qua dat moderner is dan andere landen.
tuurlijk scheiden mensen hier en in turkije ook of de man of vrouw dit wil.
wij zijn beiden altijd van mening geweest en dat zei de imam ons ook als je echt alles geprobeerd hebt en het gaat echt niet, kun je idd beter scheiden.
en er zijn gevallen daar is het inderdaad het beste.
mijn man heeft ook altijd gezegd als je niet gelukkig bent moet je me dat zeggen en dan zullen we dan beter uit elkaar gaan als ik je niet gelukkig maak.
zal niet zeggen dat iedere moslim zo denkt hoor absoluut niet.
maar zo is wel de mening van mijn schoonfamilie.
en dat vind ik heel goed van ze.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Aug 24, 2008 11:06 am

Daar ben ik werkelijk heel blij om Elif. Ik gun iedereen een gelukkig en gemakkelijk leven.

Maar we zijn het er nu wel over eens ( hoop ik ) dat Turkije niet voor geheel Islam staat, en omdat deze dingen niet in Turkije voorkomen, ze dus helemaal niet voorkomen.

Vriendelijke groet, en een fijne dag toegewenst

Elif

Berichtdoor Elif » Zo Aug 24, 2008 11:24 am

dat heb ik dus idd gezegd dat ik het erg vind dat het op sommige plaatsen dus wel gebeurd.
en idd turkije is staat en religie gescheiden dat klopt.
maar mijn schoonouders zijn streng gelovige moslims maar noooooooooit voor mij geweest.
dit is dan denk ik voornamelijk per familie en per persoon verschillend :)

Edith

Berichtdoor Edith » Zo Aug 24, 2008 11:33 am

Elif schreef:maar mijn schoonouders zijn streng gelovige moslims maar noooooooooit voor mij geweest.
dit is dan denk ik voornamelijk per familie en per persoon verschillend :)

Wat is voor jou streng gelovig?
Volgens mij heb je twee kansen hier:
1. ze zijn niet streng gelovig, dat is jouw visie
2. ze zijn streng gelovig en na vertering van de suikerislam, zul je de echte islam tot je moeten nemen.

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Aug 24, 2008 12:02 pm

Elif schreef:daarom ben ik blij dat mijn man van turkije is.
en het daar toch wel qua dat moderner is dan andere landen.
tuurlijk scheiden mensen hier en in turkije ook of de man of vrouw dit wil.wij zijn beiden altijd van mening geweest en dat zei de imam ons ook als je echt alles geprobeerd hebt en het gaat echt niet, kun je idd beter scheiden.
en er zijn gevallen daar is het inderdaad het beste.
mijn man heeft ook altijd gezegd als je niet gelukkig bent moet je me dat zeggen en dan zullen we dan beter uit elkaar gaan als ik je niet gelukkig maak.
zal niet zeggen dat iedere moslim zo denkt hoor absoluut niet.
maar zo is wel de mening van mijn schoonfamilie.
en dat vind ik heel goed van ze.

Turkije is dan ook al lang seculier (dankzij Atatürk).
In Marokko is pas sinds een paar jaar de burgerlijke wet aangepast zodt vrouwen iets meer in de pap te brokken hebben.
maar in vele islamitische landen is dat dus niet het geval.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Heilige Maagd Maria
Locatie: 's Zomers de Zevende Hemel, 's Winters Lucifer's Haard. Seizoen gezien van noordelijk halfrond.

Berichtdoor Heilige Maagd Maria » Zo Aug 24, 2008 12:12 pm

Elif, wat vind je dan van het feit dat Mohammed een soort serieverkrachter was? En dat je als vrouw totaal ondergeschikt bent in de Islam?
Christenen geloven in de Bijbel, moslims geloven in de Koran, en ik geloof in de sprookjes van Grimm.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Aug 24, 2008 12:30 pm

Heilige Maagd Maria zei:
Elif, wat vind je dan van het feit dat Mohammed een soort serieverkrachter was? En dat je als vrouw totaal ondergeschikt bent in de Islam?

Ken je de definitie van een verkrachter?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Zo Aug 24, 2008 12:34 pm

Elif schreef:zullen we dan eens kijken welke rechten ik eigenlijk had als oorspronkelijk rooms katholieke vrouw?
:smile: een citaat uit het oude testament:
'Dat uw vrouwen in de gemeenten zwijgen: want het is hen niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt. En zo zij iets willen leren, laat ze thuis hun eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de gemeente spreken' (I Korintiërs 14:34-35)

veel opgewekter klinkt het niet heh :roll:

Smaakt dat een beetje? Appels en peren door elkaar?

Je zou natuurlijk ook kunnen refereren aan de Nederlandse wet voor 1918 (invoering vrouwenkiesrecht). Of beter nog: Zwitserland voerde het onlangs in de jaren 70 in.

Je quote is correct, maar ongeveer 450 jaar uit de tijd.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Elif

Berichtdoor Elif » Zo Aug 24, 2008 12:41 pm

dat klopt zeer zeker wat je zegt dat het iets is wat jaaaaaaren oud is.
en zo zie je idd dat landen hun mening hebben aangepast en zijn veranderd net zoals de mensen van islamitische landen ook dingen hebben veranderd.
ik doe alleen wat ik denk dat het beste is.
en daarom moet ieder dit zelf weten

Edith

Berichtdoor Edith » Zo Aug 24, 2008 12:47 pm

Elif schreef:ik doe alleen wat ik denk dat het beste is.

Maar Elif dat kan toch niet? De Koran is het woord van Allah, wat hij zegt is. Daar kun je niet uit gaan shoppen.
Uit de bijbel kun je shoppen, dat is een verhaal van iemand, daar kun je van zeggen, dat doe ik niet wat de schrijver heeft het verkeerd.

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Aug 24, 2008 1:19 pm

net zoals de mensen van islamitische landen ook dingen hebben veranderd.

En het barbaars gedrag van hun profeet nog steeds als voorbeeld nemen.
De Barbaarse rechtspraak, door hun profeet uitgevaardigd boven mensenrechten stellen.
Aangezien hun profeet een theocratisch systeem heeft ingesteld, mogen alle andere niet getolereerd.

Het enige wat veranderd is in de Islamterritoria zijn de technologische snufjes die uit de Moderne Wereld zijn geïmporteerd. Voor de rest is alles bij de oude vertrouwde barbaarsheid gebleven. Of wil men er terug heen.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Zo Aug 24, 2008 2:59 pm

Elif schreef:dat klopt zeer zeker wat je zegt dat het iets is wat jaaaaaaren oud is.

Cortinthiers quoten en op vandaag de dag toepassen is het vergelijken met appels en peren.
en zo zie je idd dat landen hun mening hebben aangepast en zijn veranderd net zoals de mensen van islamitische landen ook dingen hebben veranderd.

Noem eens wat op.
Ik weet dat Saoedie Arabie een stuk moderner is geworden: in de meeste gevallen dumpt men een lading stoeptegels vanaf een kiepauto ipv een een handmatige steniging. Tja, automatisering kom je overal tegen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Elif

Berichtdoor Elif » Zo Aug 24, 2008 4:51 pm

Edith schreef:
Elif schreef:ik doe alleen wat ik denk dat het beste is.

Maar Elif dat kan toch niet? De Koran is het woord van Allah, wat hij zegt is. Daar kun je niet uit gaan shoppen.
Uit de bijbel kun je shoppen, dat is een verhaal van iemand, daar kun je van zeggen, dat doe ik niet wat de schrijver heeft het verkeerd.

als jullie als nl zo denken nah ja dat vind ik ook nogal raar :roll:

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”