Hier feiten uit de koran

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Elif2

Berichtdoor Elif2 » Zo Aug 24, 2008 5:40 pm

als vrouw ben je niet ondergeschikt, de vrouw van Mohammed werkte ook. In de Koran staat dan ook dan mannen en vrouwen gelijk zijn.
Ok er staat ook dat mannen het beste voor hebben met hun vrouw en daarom de vrouw hen moet gehoorzamen. dat wil niet zeggen dat ik als bekeerde moslim vrouw niks kan zeggen tegen mijn man.
Want is het niet zo dat als je man en vrouw bent je het altijd het beste met elkaar voor hebt in iedere cultuur en geloof.

moswolkje

Berichtdoor moswolkje » Zo Aug 24, 2008 7:52 pm

ISLAM, HET PARADIJS VOOR VROUWEN....

Het bekijken van de foto's
is op eigen risico!!!!!!!!
Het gaat over Pakistaanse vrouwen
die verbrand worden door hun 'man'
(zoiets noem je geen man meer )
of andere familieleden,
bijvoorbeeld omdat ze de pech hebben
als meisje geboren te worden.

http://www.foxnews.com/photoessay/0,4644,4841,00.html

Hoezo niet ondergeschikt, deze arme dames denken daar vast heel anders over... :? (met dank aan Scarlatti)
Geloven...ja, in mijzelf vooral.

SDX

Berichtdoor SDX » Zo Aug 24, 2008 7:55 pm

de vrouw van Mohammed werkte ook.

De vrouw van mo werkte en ondertussen ging hij op rooftocht (voor en na zijn hallucinerende periodes). :evil:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Aug 24, 2008 8:17 pm

In de Koran staat dan ook dan mannen en vrouwen gelijk zijn.

In de Koran staat dat de vrouw maar de helft hersenen heeft van de man. Dat een vrouw maar de half zo veel kan erven dan haar broer. Dat 2 vrouweijke getuigenissen dezelfde waarde hebben als de getuigenis van een man.
Maw, dat een vrouw maar de helft waard is in vergelijking met een man.

In de Islamterritoria wordt zo gedaan.
Als het kon bouwde men daar ondergrondse steden voor vrouwen, omdat ze niet waard zijn van het zonlicht te zien.
Vroeger konden die steden niet. Wacht maar af, met oliedollars en technologie van ongelovigen is die stad niet ver meer af.

er staat ook dat mannen het beste voor hebben met hun vrouw en daarom de vrouw hen moet gehoorzamen.

Heel tegenstrijdig, die 2 dingen in één zin. Er staat ook, dat als de vrouw niet gehoorzaamd, ze mag geslagen worden.

Want is het niet zo dat als je man en vrouw bent je het altijd het beste met elkaar voor hebt in iedere cultuur en geloof.

In één kultuur niet.

De vrouw van mo werkte en ondertussen ging hij op rooftocht

Als Aisha niet hard genoeg werkte kreeg Aisha slaag.

voor en na zijn hallucinerende periodes

Zat Moh ook aan de psychedelica?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Elif2

Berichtdoor Elif2 » Zo Aug 24, 2008 8:32 pm

volgens mij staat er;
als een vrouw iets verkeerd doet, of niet luisterd naar de goede raad van haar man moet een man haar waarschuwen,
luisterd zij niet dan mag de man haar negeren (in bed), luisterd zij
nog niet dan mag de man haar een LICHTCORRIGERENDE TIK geven.

er staat niet sla je vrouw in elkaar. er zijn zat mannen die hun handen niet thuis kunnen houden!!! of vrouwen als lust zien.

maar op het moment dat een vrouw hen de waarheid verteld kunnen ze er niet tegen erg vreemd.

want mijn man en ik geloven erin dat mannen en vrouwen wel gelijk zijn, ik heb net zo veel te zeggen als hij! (misschien wel meer :twisted: ) hihi

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Aug 24, 2008 8:41 pm

luisterd zij niet dan mag de man haar negeren (in bed

Mag de akker de bewerker negeren?

dan mag de man haar een LICHTCORRIGERENDE TIK geven.

Kwestie van interpretatie wat lichtcorrigerend is. Voor de een is dat de bullepees, voor de ander even strijken met de vingertop.

Het is al te veel dat er staat dat het mag.

er zijn zat mannen die hun handen niet thuis kunnen houden!!! of vrouwen als lust zien.

Ja, vooral in de Islamterritoria. Als je ziet hoe de van daar uitgewekenen de verkrachtingscijfers hier de hoogte in jagen.
Beschaving kennen ze in die Islamterritoria niet. Anders zouden die mannen die van daar komen hun handen wel thuis kunnen houden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Aug 24, 2008 8:49 pm

SDX schreef:
de vrouw van Mohammed werkte ook.

De vrouw van mo werkte en ondertussen ging hij op rooftocht (voor en na zijn hallucinerende periodes). :evil:

Alleen de eerste vrouw van Mohammed werkte. Ze had een eigen bedrijf. Dat was nog voordat Mohammed zich tot profeet uit riep.
Mohammed werkte toen hij getrouwd was niet meer.

Dat deze eerste vrouw van Mohammed werkte, geeft aan dat vrouwen konden erven, en gelijk als mannen beschouwd werden. Maar dat was natuurlijk voordat Mohammed zich tot profeet uit riep. Daarna is alles veranderd.
De latere vrouwen van Mohammed werkte niet zover als ik weet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Aug 24, 2008 9:20 pm

Elif2 schreef:volgens mij staat er;
als een vrouw iets verkeerd doet, of niet luisterd naar de goede raad van haar man moet een man haar waarschuwen,

Nee Elif2. Dat staat er niet. Je leest de koran niet goed.
wat er staat is... En laten we even kijken de engelse vertaling van dit vers.

Yusuf Ali
Men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in
(the husband's) absence what Allah would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them (lightly); but if they return to obedience, seek not against them Means (of annoyance): For Allah is Most High, great (above you all).

Pickthal
Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.

.H. Shakir
Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.

er staat niet sla je vrouw in elkaar. er zijn zat mannen die hun handen niet thuis kunnen houden!!! of vrouwen als lust zien.

Nou.... :? Is dat waar ? Kijk ik ben blij dat jouw man een gematigde moslim is, maar als hij een goede moslim zou zijn, dan mag hij je slaan, maar niet op je gezicht.

Tabari.. ken je hem? Had deze kijk op de zaak.

Allah permits you to shut them in separate rooms and to beat them, but not severely. If they abstain, they have the right to food and clothing. Treat women well for they are like domestic animals and they possess nothing themselves. Allah has made the enjoyment of their bodies lawful in his Qur’an.

maar op het moment dat een vrouw hen de waarheid verteld kunnen ze er niet tegen erg vreemd.

Lieve Elif2... Ik ben al meer dan 40 jaar getrouwd, maar nog nooit heeft mijn man zijn hand naar mij geheven. En ik heb heus wel eens gejokt hoor. Maar stel dat jouw man tegen jou jokt, mag jij hem dan van Allah ook slaan?

want mijn man en ik geloven erin dat mannen en vrouwen wel gelijk zijn, ik heb net zo veel te zeggen als hij! (misschien wel meer :twisted: ) hihi

We hebben het niet over hoe jouw man is.. Gelukkig heb jij een goeie man getroffen die jou niet slaat, en die vindt dat jij gelijk aan hem bent. Wij bespreken nu dus niet jouw man, maar de koran en Allah, en die geeft dus wel toestemming voor klapjes.
En of het nou een zacht of een harde tik is, het blijft vernederend. Een volwassen vrouw die tot orde geroepen wordt als een klein kind…Daar moet je toch als westerse vrouw niet aan denken?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Ma Aug 25, 2008 6:20 am

Wat er volgens jouw staat doet niet ter zake. Vrouwen hebben niets te zeggen over hoe de koran geintepreteerd dient te worden.

Denk eens even logisch na. Vind je dit normaal?

De koran staat nogal ruimhartig vol met mysogene uitspraken die beslist niet voor de poes zijn. Jouw getuigenis is 25% waard tov een een man. Jouw erfenis is, op z'n best, minder dan 50% van wat een man eft. Scheiden? Mag jij 3x tabak zeggen? Of mag alleen een man dat?

Da's heel fijn voor jullie, en ben blij dat het (nog) goed gaat. Ik ken redelijk wat RK priesters die helemaal geen enkel probleem met homosexualiteit hebben. Wil dat zeggen dat de RK kerk als instantie, homosexualiteit goedkeurt?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Elif

Berichtdoor Elif » Ma Aug 25, 2008 8:28 am

in de bijbel mag een vrouw niet eens in een ruimte zitten bij mannen.
mag ze niet onderwezen worden( stel dat ze te slim werden)
werden ze ook verbrand als men dacht dat deze persoon een heks was.
werd mijn gestenigd als mijn niet luisterde naar ouders of ook vreemd was gegaan.
en het spijt me heel erg maar kijk eens in amerika en in ierland en zelfs hier in zeeland hoe streng de mensen daar nog zijn in hun christelijk geloof en zich ook nog kleden zoals in de 1500 eeuw.
ieder moet dan doen wat zij denken dat goed is .

moswolkje

Berichtdoor moswolkje » Ma Aug 25, 2008 8:41 am

Elif,

De bijbel (waar ik ook al geen aanhanger van ben) is zo af en toe veranderd/aangepast aan de tijd, in tegenstelling tot de koran.

Gelukkig zou ik zeggen, omdat je anders oude/verouderde normen en waarden aan blijft hangen wat tot contradicties leidt in de huidige maatschappij.

In de westerse wereld wordt je hoogstens uit een club of partij gegooid in plaats van een flat!
Geloven...ja, in mijzelf vooral.

Edith

Berichtdoor Edith » Ma Aug 25, 2008 10:28 am

[quote="Elif]
als jullie als nl zo denken nah ja dat vind ik ook nogal raar :roll:[/quote]

Wat vind je raar Elif? Dat je de Koran letterlijk moet nemen en de bijbel niet?
Laatst gewijzigd door Edith op Di Aug 26, 2008 10:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Edith

Berichtdoor Edith » Ma Aug 25, 2008 10:33 am

En wat als de goede raad geheel fout is? Linksom of rechtsom zul je dus toch moeten volgen. Als het niet goedschiks gaat dan maar kwaadschiks? Is wel heel stereotiep voor de Islam. Bekeren zullen jullie je, als je niet vrijwillig bekeerd dan zullen we je het zwaard op de keel zetten.

Edith

Berichtdoor Edith » Ma Aug 25, 2008 10:40 am

Elif schreef:in de bijbel mag een vrouw niet eens in een ruimte zitten bij mannen.
werd mijn gestenigd als mijn niet luisterde naar ouders of ook vreemd was gegaan.
en het spijt me heel erg maar kijk eens in amerika en in ierland en zelfs hier in zeeland hoe streng de mensen daar nog zijn in hun christelijk geloof en zich ook nog kleden zoals in de 1500 eeuw.

Valt het je zelf ook niet op dat je een en ander in de verleden tijd hebt geschreven? M.a.w. is achterhaald. En de dingen die je in de tt hebt geschreven, ook die zijn achterhaald.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Aug 25, 2008 11:34 am

Elif schreef:in de bijbel mag een vrouw niet eens in een ruimte zitten bij mannen.

Kom Elif, ik had je slimmer ingeschat. Ik had echt meer van je verwacht. Maar je bent nu onzin aan het praten.
Verwar je het Christendom met Islam? Inderdaad mag in Islam de vrouw nog steeds niet in dezelfde ruimte zitten met een vreemde man. Ze mag ook in de moskee niet in de zelfde ruimte als de mannen vertoeven.
Het christelijk geloof is geen pakket van regels en voorschriften, geboden en verboden. De Bijbel is geen wetboek. Je kan het Christelijk geloof niet vergelijken met Islam. Het Christendom is geëvolueerd. Nu Islam nog.
Nogmaals, wat er vroeger gebeurd is, zoals de inquisitie en heksverbranding is fout, fout, en nog eens fout. De kerk heeft zich van zulke zaken gedistantieerd en excuus aangeboden.
En als jij Islam met de zware stroming in de Christelijk kerk gaat vergelijken, dan zit je nog meer verkeerd, want deze mensen blazen zich niet op in een vol winkelcentrum als ze het niet met de rest van de mensheid eens zijn. . Verder zie ik deze mensen ook niet dik ingepakt met hoofddoek buiten lopen. Deze mensen beschouwen zichzelf niet als wandelende vagina, iets wat Moslima’s wel doen.
Verdorie!!!!! Jij denkt dat jouw haar awra is.
Heb je wel eens nagedacht wat Awra betekent ?
Het betekent Schaamte. Dat deel van het lichaam dat bedekt dient te zijn. Je haar is dus je schaamstreek.
Een Moslima moet alles bedekken, en daarmee geeft ze aan dat ze een grote schaamstreek is, dus een wandelende vagina.
Sorry dat ik je zo hard aanpak, maar op dit moment verdien je het.

Vriendelijke groet.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Ma Aug 25, 2008 11:59 am

Er is aardig wat verandert sinds de bijbel verzonnen is, nietwaar?

Vertel eens, wanneer was de laatste steniging in Nederland, en wanneer werd de laatste heks verbrand?

In Saoedie Arabie was dat afgelopen jaar - of was het dit jaar? - dat een vrouw wegens hekserij ter dood werd gebracht.

In de tijd dat de bijbel verzonnen werd brachten de Germanen mensenoffers. Zullen we dat dan maar toestaan? Omdat het 1700 jaar geleden de gewoonte was?

Wat wil je daar mee aantonen? Dat Nederland, Ierland of Amerika knettergekke malloten heeft? Dat een marginale groep die in alleen in promilles is uit te drukken het recht heeft om zich raar te gedragen? Dat recht hebben jullie toch ook?
Het zou een heel ander verhaal worden als die Amish of Staphorsters bomgordels aantrekken en hun geloof gaan verspreiden (middels hun ingewanden) op metrostations.
Er zijn behoorlijk wat mensen die zeer ernstige bezwaren hebben tegen deze malloten (want dat zijn het) vanwege de bijna cirminele wijze waarop ze jonge mensen vasthouden in hun gemeenschap.

Nee, dat moeten we niet. Dat is de verontschulding die krakers, milieu terroristen en RaRa gebruiken.
dan dooft het licht….
Anoniem

Heilige Maagd Maria
Locatie: 's Zomers de Zevende Hemel, 's Winters Lucifer's Haard. Seizoen gezien van noordelijk halfrond.

Berichtdoor Heilige Maagd Maria » Ma Aug 25, 2008 1:38 pm

Chaimae schreef:Heilige Maagd Maria zei:
Elif, wat vind je dan van het feit dat Mohammed een soort serieverkrachter was? En dat je als vrouw totaal ondergeschikt bent in de Islam?

Ken je de definitie van een verkrachter?

Ja, die ken ik. Staat gewoon op Wikipedia.

Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander. De precieze juridische definitie van de term verschilt per land[1].

Speciale situaties
Indien seksuele binnendringing gebeurt bij een kind (wettelijke leeftijdsgrens verschilt per land), spreekt men soms ongeacht eventuele dwang of toestemming van verkrachting. Dit omdat een kind niet in staat geacht wordt de handeling een halt toe te roepen, dan wel volgens verschillende rechtsystemen (waaronder het Amerikaanse) geen juridisch geldige toestemming kan verlenen. Dit kan ook gelden voor een mentaal geretardeerd of bewusteloos persoon. Los van de term verkrachting zijn deze handelingen in de Nederlandse wet in ieder geval apart strafbaar gesteld[3] [4].

Goh, een kind van negen dat wilsonbekwaam is. Een jong kind neuken is een vorm van verkrachting. Maar dat is nog niet alles, hoor.

Seks met slavinnen in tijden van vrede

Soera 23 werd geopenbaard tijdens Mohammeds leven in Mekka voor zijn Hidjra of Emigratie van zijn thuisstad naar Medina in 622 na Chr. Gedurende de vroege jaren van zijn bediening, voerde hij nooit oorlog met iemand, dus er waren tijden van vrede, ondanks het feit dat hij vervolgd werd.

De koran zegt in soera 23: 5-6:

5 [de gelovigen] die hun vleselijke lusten beheersen. 6. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt. (Koran van het web)

5. En degenen die hun kuisheid bewaken.
6. Behalve tegenover hun echtgenotes of hun slavinnen, dan worden zij niet verweten. (Siregar)

5 En die hun schaamstreek kuis bewaren, 6. behalve bij hun echtgenotes of slavinnen waarover zij beschikken, dan valt hun niets te verwijten. (Leemhuis)

De sleutelwoorden zijn “hetgeen hun rechterhand bezit”

Twee categorieën van vrouwen zijn uitgesloten van het algemene gebod van het bewaken van de privé delen: a. vrouwen, b. vrouwen die legaal in iemands bezit zijn, dat wil zeggen slavinnen. Dus het vers spreekt duidelijk met gezag dat iemand toegestaan is om seksuele relatie te hebben met je slavin net als met je vrouw, de basis is bezit en niet huwelijk. Als huwelijk de voorwaarde was geweest, zou de slavin ook ingesloten zijn geweest bij de vrouwen, en was er geen noodzaak om hen afzonderlijk te noemen. (Zelfde bron. p. 241, noot 7)

Seks met slavinnen na een oorlog

Nu was Mohammed geëmigreerd van Mekka naar Medina. Op het moment dat soera 4 wordt geopenbaard, waar ons volgend koranvers gevonden wordt, heeft hij vele oorlogen en schermutselingen achter de rug. Bijvoorbeeld, hij bevecht de Mekkanen in de Slag van Badr in 624 na Chr. en opnieuw in de Slag van Oehoed in 625 na Chr. Hij verbant ook de joodse stammen van Qainoeqa en Nadir in respectievelijk 624 en 625 na Chr. Hij draagt dit beleid van seks tussen mannelijke eigenaren en hun slavinnen verder in zijn nieuwe stad Medina, met de toegevoegde draai van het tot slaven nemen van vrouwelijke krijgsgevangenen en zijn soldaten toe laten om seks met hen te hebben.

De koran zegt in soera 4:24:

24. En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij [als krijgsgevangenen] bezit. (Koran van het web, zie ook soera’s 4:3 en 33:50)

24. En (ook verboden zijn:) de getrouwde vrouwen, behalve de slavinnen onder jullie gezag. (Siregar)

24 En ook de eerbaar getrouwde vrouwen, behalve slavinnen waarover jullie beschikken. (Leemhuis)

Dus, vrouwelijke gevangenen worden soms gedwongen om hun moslimheren te huwen, ongeacht de huwelijkse staat van de vrouwen. Dat is, de heren mogen seks met het tot slavengenomen menselijk bezit hebben.

(answering-islam.org)

Slavinnen naar believen neuken, hmmmm, dat lijkt wel wat op verkrachting, nietwaar?

Maar nog heeft geen van jullie (Elif/Chaimae) antwoord gegeven op Moswolkjes citaten. Tenminste, er werd steeds omheen gedraaid. Maar die citaten staan echt in je prachtige Koran en Hadiths. Hoe kun je het verhaal dan op houden dat de Islam vrouwvriendelijk is? Ik schreef al eerder: De vrouwvriendelijke citaten zijn op één hand te tellen. Zo. In mooie dikke letters. Kun je dan eens sluitend antwoord geven, en niet beginnen over je aardige en vriendelijke man? (ik geloof best dat de man aardig is, maar ik heb het nu over de Islam. Je partner is niet de Islam).
Christenen geloven in de Bijbel, moslims geloven in de Koran, en ik geloof in de sprookjes van Grimm.

Elif

Berichtdoor Elif » Ma Aug 25, 2008 6:54 pm

H.Numan schreef:

Vertel eens, wanneer was de laatste steniging in Nederland, en wanneer werd de laatste heks verbrand?

In Saoedie Arabie was dat afgelopen jaar - of was het dit jaar? - dat een vrouw wegens hekserij ter dood werd gebracht.

In de tijd dat de bijbel verzonnen werd brachten de Germanen mensenoffers. Zullen we dat dan maar toestaan? Omdat het 1700 jaar geleden de gewoonte was?

Wat wil je daar mee aantonen? Dat Nederland, Ierland of Amerika knettergekke malloten heeft? Dat een marginale groep die in alleen in promilles is uit te drukken het recht heeft om zich raar te gedragen? Dat recht hebben jullie toch ook?
Het zou een heel ander verhaal worden als die Amish of Staphorsters bomgordels aantrekken en hun geloof gaan verspreiden (middels hun ingewanden) op metrostations.
Er zijn behoorlijk wat mensen die zeer ernstige bezwaren hebben tegen deze malloten (want dat zijn het) vanwege de bijna cirminele wijze waarop ze jonge mensen vasthouden in hun gemeenschap.

Nee, dat moeten we niet. Dat is de verontschulding die krakers, milieu terroristen en RaRa gebruiken.

ten eerste vind ik het al erg als iemand zegt dat de bijbel is verzonnen :roll:
ten 2e denk maar na dat amerika onder een hoedje speelt met die zelfmoordterroristen.
maar sluit jullie ogen maar :wink:

naar boven

Berichtdoor naar boven » Ma Aug 25, 2008 7:37 pm

Elif schreef:ten eerste vind ik het al erg als iemand zegt dat de bijbel is verzonnen :roll:

Zo erg is dat niet hoor. Een mens (in dit geval meer dan één) moet toch wat doen met zijn tijd. Er zijn wel nuttelozere bezigheden dan het verzinnen van bijbelteksten..
ten 2e denk maar na dat amerika onder een hoedje speelt met die zelfmoordterroristen.

Ik denk het ook. Maar het blijven vluchtige contacten. Gek is dat hè...

Zien we te veel door de vingers?
RTFM

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Aug 25, 2008 7:44 pm

Verwar je het Christendom met Islam?

Hoe kan ze anders, ze is nooit Christen geweest.
Elif heeft niet geleerd de dingen op een vrije en individuele manier te interpreteren. Dit is typisch voor Moslims.

Elif

Berichtdoor Elif » Ma Aug 25, 2008 8:14 pm

dan heb jij niet opgelet.
maar als zelfs mijn katholieke vrienden mij erop attenderen wat er gebeurd wie slaapt hier dan??
ten 2e heb ik verteld dat ik van het roomskatholieke geloof naar het islamitisch geloof ben bekeerd.
en daar heb ik toch iets heel anders van geleerd hoor op school, maar nooit dat een mens de bijbel zou hebben geschreven

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Aug 25, 2008 8:20 pm

Elif schreef:en daar heb ik toch iets heel anders van geleerd hoor op school, maar nooit dat een mens de bijbel zou hebben geschreven

Wie heeft de bijbel volgens jou geschreven Elif?

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Aug 25, 2008 8:49 pm

dan heb jij niet opgelet.

Beter dan je denkt.
In je typische Mohammedaanse intro ontbreken de subtiliteiten van een Christelijke geboorte en opvoeding.

ten 2e heb ik verteld dat ik van het rooms-katholieke geloof naar het islamitisch geloof ben bekeerd.

Als een Moslim zijn mond opendoet, luister je tussen de lijnen. Daar vind je snel de Taqiyah of het liegen als opdracht van Islam.

maar nooit dat een mens de bijbel zou hebben geschreven

Je kent de 4 evangelisten niet eens. De hoekstenen van de bijbel. Dan durf jij beweren dat je Katholiek bent opgevoed.
Weer een teken van je geboren Mohammedaan zijn.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Di Aug 26, 2008 2:29 am

Elif schreef:ten eerste vind ik het al erg als iemand zegt dat de bijbel is verzonnen :roll:

Waarom? Wat voor bewijs heb je dat het torah-bijbel-koran trio niet verzonnen zijn?

Even voor de goede orde: jullie (alle gelovigen, niet specifiek de mohammedanen alleen) claimen bijzondere voorrechten op grond van die sprookjesboeken. Op jullie schouders rust de bewijslast.

Waarom denk je dat? Enig serieus te nemen bewijs?

Het zou leuk zijn als je vragen beantwoord, en niet negeert of vervangt door *kuch* minder intelligente insinuaties.

In jouw geval citeer ik de woorden van mijn wijze wachtmeester instructeur: "Denken? Denken? Laat jij het denken maar aan de paarden over. Die hebben er een veel groter hoofd voor."
dan dooft het licht….
Anoniem

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Di Aug 26, 2008 2:34 am

Elif schreef:en daar heb ik toch iets heel anders van geleerd hoor op school, maar nooit dat een mens de bijbel zou hebben geschreven

Op wat voor knudde school heb je gezeten? Je wilt toch niet serieus beweren dat die boeken uit de lucht gedonderd zijn? Zitten slapen tijdens de geschiedenis les?
dan dooft het licht….
Anoniem

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”