Arabische meisjes halen hoger cijfer met boerka

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Arabische meisjes halen hoger cijfer met boerka

Bericht door Ariel »

Arabische meisjes halen hoger cijfer met boerka

RIAD - Meisjes krijgen in de Saoedi-Arabische provincie Asir op de basisschool hogere cijfers als zij een boerka dragen. Dat meldde de Saoedische krant Arab News woensdag.

De ouders van een van de basisschoolleerlingen hebben bezwaar gemaakt tegen de regel, die al geldt vanaf 8-jarige leeftijd. Volgens de moeder van het meisje moeten “kinderen kind kunnen zijn en zouden zij niet als volwassenen behandeld moeten worden.”

Met de regeling wil het schoolbestuur de meisjes al vroeg laten wennen aan de sluier, zodat zij deze later als normaal kledingstuk zullen zien. De boerka moet het haar, lichaam en gezicht van meisjes bedekken waardoor alleen de ogen nog zichtbaar zijn.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2467 ... rka__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Bericht door Dhana »

Das echt erg. Weet je hoeveel ziekten je wel niet kan krijgen door gebrek aan zonlicht op de huid?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Religieuze corruptie en Ubermenschgevoelens, ingepompt op de schoolbank. Je zou ze bijna deze ziektes van gebrek aan zonlicht kunnen toewensen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Art.
Berichten: 8
Lid geworden op: za dec 20, 2008 8:15 pm

Bericht door Art. »

Wablief? Wordt 'n burka nu al opgelegd aan kleine kinderen?
Moet niet gekker worden.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Art,

Denk ik wie je denkt dat je bent.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Chaimae schreef:Art,

Denk ik wie je denkt dat je bent.
Moet dat niet zijn:

"Art, Ben jij wie ik denk dat jij bent?"
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat zou best kunnen, Circe.

Het gaat me er meer om dat ik Art denk te kennen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Chaimae, hoe durft je zo naakt en ongesluierd op de foto te staan :shock:

:wink: Dat onderschrift doet al helemaal afbreuk aan mijn beeld van de kuise islamitische Chaimae! Ga zo door lieverd, ik ga je steeds leuker vinden :D

Maar ging het hier in NL maar zo makkelijk.. door kledingvoorschriften hogere cijfers halen. Ik moet gewoon keihard knokken voor mijn voldoendes hoor.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Chaimae, hoe durft je zo naakt en ongesluierd op de foto te staan
Chaimae wil alleen maar laten zien dat de Ramadan dit jaar eindelijk heeft geholpen: de cellulitis is verdwenen!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ilona schreef:Chaimae, hoe durft je zo naakt en ongesluierd op de foto te staan :shock:

:wink: Dat onderschrift doet al helemaal afbreuk aan mijn beeld van de kuise islamitische Chaimae! Ga zo door lieverd, ik ga je steeds leuker vinden :D

Maar ging het hier in NL maar zo makkelijk.. door kledingvoorschriften hogere cijfers halen. Ik moet gewoon keihard knokken voor mijn voldoendes hoor.
Hoi Ilona,

Jij weet natuurlijk dat de hijaab niet strookt met mijn manier van denken.

Enfin, de vrouw mag best wel eens, en met mate, haar uiterlijk in de strijd gooien.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Art.
Berichten: 8
Lid geworden op: za dec 20, 2008 8:15 pm

Bericht door Art. »

Chaimae schreef:Art,

Denk ik wie je denkt dat je bent.
Zou kunnen, hoewel dat mij stug lijkt.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Jij weet natuurlijk dat de hijaab niet strookt met mijn manier van denken.
Aangezien je vandaag dit en morgen het tegenovergestelde beweert kunnen we moeilijk weten wat je nu eigenlijk wilt. Okay, in een ding ben je overduidelijk. De vernietiging van Israel. Niets antisemitisch, uiteraard. Zolang die vervloekte jidden maar verzopen worden voor Haifa.
Enfin, de vrouw mag best wel eens, en met mate, haar uiterlijk in de strijd gooien.
Waarom met mate? Bepaal je dat zelf niet?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie