'Overspelige' moeder keihard bestraft

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Dec 29, 2008 2:35 pm

:shock: Heel onverstandig om met een Moslim te trouwen, en daarna te verhuizen naar een Islamitisch land.

AMSTERDAM - Een Britse vrouw moet serieus vrezen voor een gevangenisstraf vanwege overspel. Een rechtbank in Dubai heeft Marnie Pearce (40) schuldig bevonden aan echtbreuk. Een celstraf van zes maanden én de kans dat de vrouw haar kinderen nooit meer te zien krijgt, behoren tot de mogelijkheden.

De Britse vrouw sleepte haar overspelige man voor de rechtbank om de voogdij te winnen. Het duurde echter niet lang voordat de rollen waren omgedraaid. Dankzij een listige truc belandde niet haar Egyptische ex-echtgenoot in het beklaagdenbankje, maar Marnie Pearce zelf.

De vrouw trok aan het kortste eind. Ze werd schuldig bevonden door de rechtbank. Het plan van de man om de voogdij over zijn twee kinderen te bemachtigen, lijkt te slagen.

Sinds de vrouw schuldig is bevonden mag ze het Arabische land niet meer uit. "De manier waarop ik behandeld word, is barbaars", zei ze in de Daily Mail. "Er is geen enkel bewijs tegen me. Alleen omdat ik een vrouw ben, word ik schuldig bevonden. Ik ben boos en tegelijkertijd beangstigd door het systeem."

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2884 ... der__.html

Briton fears losing her children after Dubai adultery conviction

A British mother faces jail in Dubai after being convicted of adultery.
Marnie Pearce fears she may never see her two sons again. She insists she is innocent and that it is her ex-husband who cheated on her.
Miss Pearce, 40, claims she was framed by Egyptian Ihab El-Labban so he could win custody of their children, Laith, seven and Ziad, three.

She was found guilty of adultery in a Dubai court last month after being denied the opportunity to represent herself.
Miss Pearce was only allowed to speak briefly when she returned to court on Christmas Day to register an appeal.

Under Sharia law in Dubai, adultery is punishable by flogging - or more usually jail. If her appeal fails, she is facing six months in prison followed by deportation. Those found guilty can also lose custody rights to their children.
Miss Pearce, originally from Bracknell, Berkshire, has been banned from leaving the Arab state. 'The way I am being treated is barbaric,' she said yesterday. 'I am begging the British Government to step in. I feel I've been ignored by the courts because I'm a woman.'

Fighting back tears, she added: 'There is not a shred of evidence against me, yet I've been found guilty. I feel angry and frightened.'

Ms Pearce met her ex-husband 16 years ago when she was working in Oman. They married and had two children Laith, seven and Ziad, three.
But the marriage collapsed, Ms Pearce says, after she discovered a love letter sent to her husband by an American woman.
'He went white, admitted the affair and I chucked him out,' she claims.
She alleges he then began a vendetta to prove she cheated on him to win custody of their two sons.
Describing the moment police raided their family home in Dubai, she says: 'It was like something out of James Bond. I was having a cup of tea with a colleague's brother-in-law when the police stormed in. My husband was screaming, 'You are having an affair - I am going to get the kids.''
Ms Pearce and her friend were handcuffed and locked up. Her passport was seized and she was interrogated about the alleged affair.
'I kept repeating there had been no affair. I was in shock,' she said.
But her husband later threw her out of the family home and she and her sons moved into a shelter where they contracted meningitis.
Then 16 weeks after Ms Pearce's arrest, she was told by detectives that they had seized five used condoms, men's underpants and a man's jacket. But she claims they were planted by her ex-husband.
Ms Pearce is now facing six months in jail followed by deportation and the prospect of never seeing her children again if her appeal fails.
She told the Sunday Mirror: 'If I am sent to prison, I will lose my babies for ever. I can't bring myself to think about it.'
Her mother, Betty Stevens, 62 said: 'She has done nothing wrong but is being treated like an animal.'
Mr El-Labban denies having an affair or framing his ex-wife. He added: 'We had problems for quite a while and we tried to live with things but I decided to take a break for the kids. She then had an affair.'
Bracknell MP Andrew Mackay has now taken up Ms Pearce's case with the Foreign Office.
'We can confirm that Marnie Pearce is involved in an ongoing court case in Dubai and we are in touch with her and providing consular assistance. We understand she has been accused and found guilty of adultery,' a Foreign Office spokesman last night.

BRON!!!!!!!!
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Dec 29, 2008 2:52 pm

Sinds de vrouw schuldig is bevonden mag ze het Arabische land niet meer uit. "De manier waarop ik behandeld word, is barbaars", zei ze in de Daily Mail. "Er is geen enkel bewijs tegen me. Alleen omdat ik een vrouw ben, word ik schuldig bevonden. Ik ben boos en tegelijkertijd beangstigd door het systeem."

en dat wist ze natuurlijk helemaal niet op voorhand, noch tijdens de 16 jaar van haar huwelijk.

Ik blijf erbij dat het één van onze belangrijkste taken zou moeten zijn om de vlaamse en nederlandse meisjes te INFORMEREN over hun situatie als ze met een moslim huwen en zeker als ze dan wensen te emigreren naar één van die moslimlanden.

Al teveel krijgen we enkel goebbeliaanse propaganda zoals laatst weer iemand die toch o zo gelukkig was ginds in Iran... tot ze wil scheiden tiens. Ik heb ook hoe langer hoe minder begrip voor vrouwen wiens kinderen door hun mohamedaanse echtgenoot worden ontvoerd naar hun thuislanden: men zou ondertussen toch wel al beter moeten weten!

spijtig voor deze mevrouw nu weer, maar als je je echtgenoot betrapt op overspel en je wil van hem scheiden, dan zorg je verdomd toch wel dat je eerst even in ENGELAND zit zeker?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

aislin

Re:

Berichtdoor aislin » Vr Jan 30, 2009 4:33 am

Manon schreef:

en dat wist ze natuurlijk helemaal niet op voorhand, noch tijdens de 16 jaar van haar huwelijk.

Ik blijf erbij dat het één van onze belangrijkste taken zou moeten zijn om de vlaamse en nederlandse meisjes te INFORMEREN over hun situatie als ze met een moslim huwen en zeker als ze dan wensen te emigreren naar één van die moslimlanden.

Al teveel krijgen we enkel goebbeliaanse propaganda zoals laatst weer iemand die toch o zo gelukkig was ginds in Iran... tot ze wil scheiden tiens. Ik heb ook hoe langer hoe minder begrip voor vrouwen wiens kinderen door hun mohamedaanse echtgenoot worden ontvoerd naar hun thuislanden: men zou ondertussen toch wel al beter moeten weten!

spijtig voor deze mevrouw nu weer, maar als je je echtgenoot betrapt op overspel en je wil van hem scheiden, dan zorg je verdomd toch wel dat je eerst even in ENGELAND zit zeker?

De meeste ontvoeringen worden gedaan door vrouwen btw.

Manon

Re: 'Overspelige' moeder keihard bestraft

Berichtdoor Manon » Vr Jan 30, 2009 10:08 am

in de meeste gevallen wordt het hoederecht dan ook aan de vrouwen toevertrouwd, dan is het geen ontvoering indien men zijn kinderen opeist.

aislin

Berichtdoor aislin » Vr Jan 30, 2009 5:37 pm

Manon schreef:

in de meeste gevallen wordt het hoederecht dan ook aan de vrouwen toevertrouwd, dan is het geen ontvoering indien men zijn kinderen opeist.

Het is zeer zeker wel ontvoering wanneer beide ouders het voogddijschap hebben, ook al is het kind aan de moeder toegewezen.
Overigens vind ik dergelijke ontvoeringen vallen onder kindermishandeling, een ouder die zijn of haar kind het recht op kontakt met de andere ouder ontneemt mishandelt het kind op geestelijk vlak.
Het is wat anders wanneer het kind gevaar loopt door 1 van de ouders, maar veelal is het kind gewoon een speelbal wat wordt gebruikt door een ouder, die niet kan verkroppen dat de ander ook ouder is.

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Jan 30, 2009 5:44 pm

Het is zeer zeker wel ontvoering wanneer beide ouders het voogddijschap hebben, ook al is het kind aan de moeder toegewezen.

verklaar eens het woord "voogdijschap" en "aan de moeder toegewezen" aub?

aislin

Berichtdoor aislin » Vr Jan 30, 2009 6:02 pm

Manon schreef:

Inderdaad ik lees dat er in de loop der jaren iets verandert is in het wetssysteem omtrent voogdijschap.
Vroeger waren ouders die gingen scheiden voogd en toeziend voogd, de laatste was meestal de vader, zoals ik zelf ook die ervaring heb 'mogen' genieten.
Nu is iemand voogd als die wordt aangesteld, een ander dan de ouders.
Dat neemt niet weg dat zowel de moeder als de vader gewoon verantwoordelijk blijven en zij beiden het recht hebben om hun kind(eren) te zien.
Bij mijn weten moet toch één van de ouders toestemming geven wanneer één van de ouders met het kind naar het buitenland vertrekt.
Maar ik zal me hier eens inlezen, ik kom erop terug.

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Jan 30, 2009 6:15 pm

aislin schreef:
Manon schreef:

Inderdaad ik lees dat er in de loop der jaren iets verandert is in het wetssysteem omtrent voogdijschap.
Vroeger waren ouders die gingen scheiden voogd en toeziend voogd, de laatste was meestal de vader, zoals ik zelf ook die ervaring heb 'mogen' genieten.
Nu is iemand voogd als die wordt aangesteld, een ander dan de ouders.
Dat neemt niet weg dat zowel de moeder als de vader gewoon verantwoordelijk blijven en zij beiden het recht hebben om hun kind(eren) te zien.
Bij mijn weten moet toch één van de ouders toestemming geven wanneer één van de ouders met het kind naar het buitenland vertrekt.
Maar ik zal me hier eens inlezen, ik kom erop terug.

u spreekt over het Belgische recht neem ik aan?
Vroeger had men daar het HOEDERECHT (én verantwoordelijkheid) voor de ene ouder (meestal de moeder) en BEZOEKRECHT voor de vader. Pas een paar jaar geleden werd het ouderlijk gezag steeds aan beiden toegewezen.

het gaat hier over een islamitisch land. Misschien kan u eens opzoeken wat dààr de rechtspraak is. Het heeft geen zin hier over belgische echtscheidingsprocedures te gaan praten als het over een islamitisch land gaat.
Daarom dat ik ook stelde dat die mevrouw héél dom was geweest om niet eerst naar Engeland te vertrekken met haar kinderen en dààr de echtscheiding aan te vragen.

Of meende U dat in islamitische landen vrouwen gelijke rechten hebben?

H.Numan

Re: Re:

Berichtdoor H.Numan » Wo Feb 04, 2009 11:59 am

aislin schreef:De meeste ontvoeringen worden gedaan door vrouwen btw.

En je bewijs?

Als oud politieman ben ik zo vrij om van mening te verschillen. In Europa is het de norm dat de moeder de voogdij krijgt. Dus waarom zou ze?
Wat ze in Jemen, Opper Volta of Alibabastan doen moeten ze daar helemaal zelf weten.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Feb 04, 2009 1:00 pm

nog een leuk informatief berichtje voor aislin en andere medelezers:

(met dank aan bloghttp://blog.seniorennet.be/angeltjes/ "[url]angeltjes[/url]" - ik dacht dat ik het in een krant had gelezen maar dat was naief)

Alweer een sprookje van 1001 Nachten of toch bijna. Een 17-jarig dom Canadees blondje ontmoet de Arabische prins van haar Dromen die in Montreal studeert. En hoe gaan die dingen, daar zullen we het niet uitgebreid over hebben : smakkerdesmak, en het verliefde stel vertrekt naar het vaderland van de bruidegom, het unieke Prachtland Saoudie-Arabië. Kindjes worden geboren, het gezinnetje groeit maar helaas bloeit niet.

Zeven jaar later, nu dus, is de jonge Canadese het leven ginder ver zo beu als heet woestijnzand en ze wil terug naar de groene bossen en de koude vlaktes van Canada. Haar Droomprins is haar nachtmerrie geworden.

Helaas op individuele bewegingsvrijheid voor dames heeft men het niet zo bekeken in het Prachtland. En daarbij steunt men zich op de sharia, die in dit geval zegt, dat mevrouw het eigendom is van mijnheer, gezien ze de moeder is van zijn kinderen.

Is dat geen fraai perspectief voor de Europeanen die het normaal vinden dat de sharia ook hier zou toegepast worden, opdat de moslims zich goed zouden voelen ?

HIER kan u het verhaal in het Engels lezen, maar dan zonder de fiorituren die wij er u gratis bijleveren.
Laatst gewijzigd door Manon op Wo Feb 04, 2009 2:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Feb 04, 2009 1:41 pm

Is heel gewoon in die landen. Een vrouw verschilt maar in 1 opzicht van een vaatwasmachine: daar bedrijf je geen sex mee.
Ander verhaal van een vrouw die er ook vierkant intuinde. En daar de prijs voor betaalde.
dan dooft het licht….
Anoniem

Vrijdenker

Mama de cel in voor kopje thee

Berichtdoor Vrijdenker » Za Mar 14, 2009 2:02 am

Mama de cel in voor kopje thee
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... thee.dhtml

Afbeelding

De 40-jarige Britse moeder, Marnie Pearce, zit in de cel op verdenking van overspel. De mama van Ziad (4) en Laith (7) had in Dubai een kopje thee gedronken met een andere man. Pearce leefde gescheiden van haar Egyptische ex-man, Ihab El-Labban. Maar die stoof haar huis in en 'betrapte' haar op het overspelige kopje thee.

Moslimstaat
El-Labban kreeg na het incident het hoederecht over de kinderen in de extreme moslimstaat van de Verenigde Arabische Emiraten. Marnie Pearce vreest dat ze haar eigen kids nooit meer zal zien, omdat ze zal 'afgevoerd' worden bij haar vrijlating. Amnesty International noemt Marnie Pearce, die al vijftien jaar in Dubai woont, een "gewetensgevangene" en eist haar onmiddellijke vrijlating.

Marnie Pearce ontkent dat ze een lichamelijke relatie had met haar vriend. Ze sloeg op de vlucht met haar zoontjes maar gaf zich uiteindelijk zelf aan. Amnesty pleit ervoor dat ook de kinderen gehoord worden in de zaak. Het beroep van Pearce werd afgewezen. Wel werd haar celstraf herleid van zes tot drie maanden.

Anneke

Berichtdoor Anneke » Zo Mar 15, 2009 12:31 am

Overspel door een kopje thee...

Laat het een les zijn voor de theeleutende linksmensen die de multiculti nonsens bijeen proberen te lijmen door het overmatig gebruik van de Pickwick senseo-pads. Kunnen ze nog in de bajes vertoeven als de islamisering gewoon door blijft gaan :roll:

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mar 24, 2009 5:17 pm

Moeder Marnie Pearce zal haar kinderen waarschijnlijk nooit meer zien. Ze heeft de voogdij over haar twee kinderen verloren.
De kinderen zullen nu opgevoed worden door de nieuwe vrouw van de Egyptenaar, en een keurige Islamitische opvoeding krijgen.
Heel verstandig om met een mooie exotische Islamiet te trouwen.
Doen als je je kinderen kwijt wil.

Spoiler! :
Dubai prison mother loses custody

A British mother jailed for adultery in Dubai has lost custody of her two young children, aged four and seven.

Marnie Pearce, 40, who is originally from Bracknell, Berkshire, faces deportation after completing her three-month sentence in April.

Ms Pearce says her ex-husband accused her of adultery to gain custody of their two children, a claim he denies.

Her friend Sandy Norman, who is in Dubai, said the outcome of Tuesday's hearing was disappointing but expected.

Ms Norman told the BBC the boys had been placed with their father, Egyptian national Ihab El-Labban, and may not see their mother for many years

She said Ms Pearce felt "very unjustly treated".

Ms Norman said: "Marnie could be waiting until they're 18 years old when they can go and find their mother.

"As she was found guilty of adultery it makes her an unfit mother and that was the basis for Ihab's case, adultery in the United Arab Emirates (UAE) is a criminal offence for a woman.

"To my knowledge no woman has won custody of her children in Dubai.

"It will be down to Marnie now to seek whatever custody rights from the UK when she returns."

'Horrendous worries'

In a statement posted on campaign website Save Marnie's Babies, Ms Pearce said: "I have been the best mother that I could possibly have been.

"I may not be perfect but I have given them everything that God says you should give to your babies.

"They are my life and I would die for them. I really have battled and fought so hard and only God knows what lays ahead.

"I cannot even begin to put into words the feelings of desperation, loss, fear and numbness that I feel.

"It really is like something has been driven through my chest. I have the most horrendous worries that only a mum could ever have."

Ms Pearce denies the adultery claims made by her ex-husband and has twice appealed against her conviction.

Her prison term was reduced from six months at her first appeal. She is expected to be freed at the end of April, Ms Norman said.

She first met Mr El-Labban in Oman and married him in the Seychelles in September 1999.

They moved to Dubai but the relationship eventually broke down.

In March last year she was arrested and accused of committing adultery with a British man, who she insists was only a friend, and convicted in November.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/engl ... 960905.stm
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Mar 26, 2009 5:36 am

Ach, als je met een mohammedaan trouwt had je dat van te voren kunnen weten. Dat zijn waarschijnljk de dames die boeken zoals 'Not without my daughter' weigeren te lezen. Als ze gewezen worden op dit boek het glashard ontkennen.
Net als die Truus die nu 2 miljoen probeert te grabbelen voor de jihad die haar compleet veracht. Eigen schuld, dikke bult.
dan dooft het licht….
Anoniem

Muslima

Berichtdoor Muslima » Di Apr 14, 2009 11:14 pm

Een duidelijk misbruik van de islam zeg ik.
Er moeten 4 getuigen zijn die het strafbare feit gezien hebben (en die kans is op zijn minst gezegd klein) , als er enkele twijfel in de getuigenverklaring is wordt de aangeklaagde vrijgesproken. De aanklaagde kan zichzelf ook aan geven en zelf 4 keer bekennen. Als een persoon een moslim beschuldigt van overspel en dit niet kan bewijzen door 4 ooggetuigen dan zal deze aanklager met 80 zweepslagen bestraft worden. Ook zijn er voorwaarden aan de bestraffing: de persoon moet moslim zijn, de persoon moet de puberteit bereikt zijn, de persoon moet bij volle verstand zijn en getrouwd zijn.
Dat dit gebeurt is, is een schande inderdaad, maar ga aub niet alles klakkeloos linken aan de islam.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Apr 15, 2009 12:11 am

Zucht….We kunnen dit niet losmaken van Islam, omdat deze zaken nu eenmaal alleen maar in Islamitische landen afspeelt.
Hoeveel vrouwen zijn er al niet vermoord of verminkt alleen maar omdat er vermoed wordt dat men overspel pleegt.
Een verkrachte vrouw heeft nooit 4 getuigen van de verkrachting, omdat een verkrachting zich nu eenmaal niet in het openbaar afspeelt. Zelfs een geestelijk gehandicapte moslim zal nooit een vrouw verkrachten als er een paar getuigen aanwezig zijn.
Trouwens, Moslims vinden altijd wel een excuus waarom een vrouw verkracht is. Kleding , een blik van een vrouw die verleidelijk gevonden wordt. Geen hoofddoek op...

De reden waarom de 'Hijaab' is voorgeschreven aan de vrouwen, wordt vermeldt in de Koran, in de volgende verzen van Surah Al-Ahzab:
"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat hun overkleden (Djilbaab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen
.

Ik begrijp dat je het vervelend vindt, maar deze nare dingen gebeuren nu eenmaal in Islamitische landen. Islam is niet te verdedigen.

Muslima

Berichtdoor Muslima » Wo Apr 15, 2009 12:52 am

Ariel schreef:Zucht….We kunnen dit niet losmaken van Islam, omdat deze zaken nu eenmaal alleen maar in Islamitische landen afspeelt.
Hoeveel vrouwen zijn er al niet vermoord of verminkt alleen maar omdat er vermoed wordt dat men overspel pleegt.
Een verkrachte vrouw heeft nooit 4 getuigen van de verkrachting, omdat een verkrachting zich nu eenmaal niet in het openbaar afspeelt. Zelfs een geestelijk gehandicapte moslim zal nooit een vrouw verkrachten als er een paar getuigen aanwezig zijn.
Trouwens, Moslims vinden altijd wel een excuus waarom een vrouw verkracht is. Kleding , een blik van een vrouw die verleidelijk gevonden wordt. Geen hoofddoek op...

De reden waarom de 'Hijaab' is voorgeschreven aan de vrouwen, wordt vermeldt in de Koran, in de volgende verzen van Surah Al-Ahzab:
"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat hun overkleden (Djilbaab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen
.

Ik begrijp dat je het vervelend vindt, maar deze nare dingen gebeuren nu eenmaal in Islamitische landen. Islam is niet te verdedigen.

De islamitische landen zijn onrechtvaardig en niet conform met de islam. Dat valt aan te merken op het feit dat ze blijkbaar geen 4 getuigen nodig hebben om iemand tot overspel te betichten, maar WEL als het om verkrachting gaat. Jullie moeten met een beschuldigende vinger naar de leiders van deze landen wijzen en niet naar de islam.
Allhoe'alem, ik vind weinig erover terug maar op deze site staat dat er in geval van verkrachting enkel de getuigenis van de vrouw nodig is: http://www.moslima.nl/familie/overspel.html Dat is ook de enige site die ik erover terugvind dus nogmaals Allah weet beter. Net zoals de eer van een vrouw moet bewaakt blijven door haar niet valselijk te kunnen beschuldigen, moet ook de eer van een man bewaakt worden, zodat deze niet valselijk beschuldigd wordt.

En wat jij zegt over vrouwen geldt even goed voor mannen:
Zeg (O Moehammad) tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat zij bedrijven." [Qoer'aan 24:30]

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Apr 15, 2009 1:42 am

Muslima schreef:De islamitische landen zijn onrechtvaardig en niet conform met de islam. Dat valt aan te merken op het feit dat ze blijkbaar geen 4 getuigen nodig hebben om iemand tot overspel te betichten, maar WEL als het om verkrachting gaat. Jullie moeten met een beschuldigende vinger naar de leiders van deze landen wijzen en niet naar de islam.

Ik ben van mening dat het jullie taak ( als vredelievende moslims) is om Islamitische landen en hun leiders te overtuigen van jouw mening.
Kijken hoe ver je komt als vrouw.
Ik ben inderdaad ook van mening dat je een suiker moslima bent. Jij kan zo praten omdat je in een vrij land woont, en dat is maar goed ook. Stel dat je in SA of in Pakistan met dit soort suiker praatjes de buurman wil overtuigen. Je hoofd zou niet lang op je schouders zitten.
Jij moet een bekeerde moslima zijn. het kan niet anders, en de reden dat je Islam aan het verdedigen bent, is omdat jij je doodschaamt voor het gedrag van Moslims die de zuivere Islam bedrijven. De onaangename trekjes van Islam probeer je uit alle macht te verdoezelen.

Muslima

Berichtdoor Muslima » Wo Apr 15, 2009 2:01 am

Ariel schreef:
Muslima schreef:De islamitische landen zijn onrechtvaardig en niet conform met de islam. Dat valt aan te merken op het feit dat ze blijkbaar geen 4 getuigen nodig hebben om iemand tot overspel te betichten, maar WEL als het om verkrachting gaat. Jullie moeten met een beschuldigende vinger naar de leiders van deze landen wijzen en niet naar de islam.

Ik ben van mening dat het jullie taak ( als vredelievende moslims) is om Islamitische landen en hun leiders te overtuigen van jouw mening.
Kijken hoe ver je komt als vrouw.
Ik ben inderdaad ook van mening dat je een suiker moslima bent. Jij kan zo praten omdat je in een vrij land woont, en dat is maar goed ook. Stel dat je in SA of in Pakistan met dit soort suiker praatjes de buurman wil overtuigen. Je hoofd zou niet lang op je schouders zitten.
Jij moet een bekeerde moslima zijn. het kan niet anders, en de reden dat je Islam aan het verdedigen bent, is omdat jij je doodschaamt voor het gedrag van Moslims die de zuivere Islam bedrijven. De onaangename trekjes van Islam probeer je uit alle macht te verdoezelen.

Jij en ik weten ook wel dat de leiders van deze landen ongelooflijk veel macht hebben en dat niemand daar tegenop kan.
Ik heb niks te verdoezelen. En kijk, ik doe mijn best om je uit te leggen wat de zuivere islam is, net als ik gedaan heb in het andere topics door koranverzen aan te halen en contexten te plaatsen, en IK plaats die context niet, nee dat doet de koran gewoon zelf. Jullie en die extremisten kijken daar gewoon blijkbaar over ofzo of willen jullie het niet zien? Ik ben niet VOOR islamitische landen en ik ben blij dat ik in een vrij land woon, dus bij mij moet je echt niet afkomen met zo'n uitspraken. En waarom herleid je wat ik zeg tot suikerpraat? Waarom beledig je mij terwijl ik een gewoon normaal debat wil voeren? Of kan je niet toegeven dat ik ergens wel een punt maak door te zeggen dat jullie context op zijn minst te betwijfelen valt en dat er ook veel goedheid in de koran staat? Het spijt mij, maar ik probeer de onaangename trekjes niet te verdoezelen, en het bewijs daarvan is dat ik niet uit mijzelf spreek maar door de woorden uit dezelfde koran die jij als barbaars beschouwd.

Monique

Berichtdoor Monique » Wo Apr 15, 2009 12:16 pm

En kijk, ik doe mijn best om je uit te leggen wat de zuivere islam is

Zuivere islam = de wetten van allah.

Zolang deze "wetten van allah" door mensen gehandhaafd moeten worden en de bestraffingen ook door mensen bepaald worden is er GEEN zuivere islam.

De enige "zuivere islam" zou zijn wanneer allah himself in zijn almacht zijn eigen wetten handhaaft en straft volgens zijn wijsheid.

Waarom doet deze almachtige allah dat niet?
Waarom heeft deze almacht daar mensen voor nodig?
Wat hebben zijn wetten voor zin wanneer hijzelf niet eens de moeite neemt om ze goed uit te laten voeren?
Het gaat al ruim 1400 "verkeerd", me dunkt dat dat tijd genoeg is om te weten dat "islam" niet werkt?

De islamitische wetgeving verschilt NIET met de westerse wetgeving.
Ze zijn beiden afkomstig van mensen.
Amorele atheistische nitwit

Muslima

Berichtdoor Muslima » Wo Apr 15, 2009 5:17 pm

Monique schreef:
En kijk, ik doe mijn best om je uit te leggen wat de zuivere islam is

Zuivere islam = de wetten van allah.

Zolang deze "wetten van allah" door mensen gehandhaafd moeten worden en de bestraffingen ook door mensen bepaald worden is er GEEN zuivere islam.

De enige "zuivere islam" zou zijn wanneer allah himself in zijn almacht zijn eigen wetten handhaaft en straft volgens zijn wijsheid.

Waarom doet deze almachtige allah dat niet?
Waarom heeft deze almacht daar mensen voor nodig?
Wat hebben zijn wetten voor zin wanneer hijzelf niet eens de moeite neemt om ze goed uit te laten voeren?
Het gaat al ruim 1400 "verkeerd", me dunkt dat dat tijd genoeg is om te weten dat "islam" niet werkt?

De islamitische wetgeving verschilt NIET met de westerse wetgeving.
Ze zijn beiden afkomstig van mensen.

Dat jij denkt dat het menselijk is of niet, daar ga ik niet eens over beginnen. De zuivere islam zijn inderdaad de wetten van Allah swt, maar deze wetten begrijpen , hoe duidelijk het soms is voor sommigen een groot probleem. Allah straft ons inderdaad wel in het hiernamaals, er zijn twee soorten bestraffing: deze op aarde en deze in het hiernamaals. Dat de islam zich zou verdele nn in vele groeperingen met vele verschillende meningen is de opzet van Allah:
"(...) Voor ieder van jullie hebben Wij een norm en een weg bepaald. En als God het gewild had, zou Hij jullie tot één gemeenschap gemaakt hebben, maar Hij heeft jullie in wat jullie gegeven is op de proef willen stellen. Wedijvert dus in goede daden. Tot God is jullie terugkeer, gezamenlijk. Hij zal jullie dan dat meedelen waarover jullie het oneens waren." (Koran 5:48)

En het gaat niet al 1400 jaar verkeerd. Natuurlijk krijg je een beeld alsof vele moslims slecht zijn, maar het feit is: de goede gematigde moslims zitten thuis, ipv buiten rel te schoppen, te zuipen en misdrijven te plegen (zoals degenen die zwak staan in hun geloof, en zich in een lage SOCIALE KLASSE bevinden) en ipv zichzelf op te blazen en onheil te stichten (zoals de extremisten). De moslims die thuis zitten te bidden, zakaat betalen en goed doen die komen amper op tv, en ik probeer als gematigde moslima, jou kennis te laten maken met deze meerderheid.

Monique

Berichtdoor Monique » Wo Apr 15, 2009 8:06 pm

Muslima schreef:Dat jij denkt dat het menselijk is of niet, daar ga ik niet eens over beginnen.

Ik denk dat je dat juist wel zou moeten doen. m.i. zit daar namelijk de makke.
Ilamitische wetten worden uitgevoerd en gecontroleerd door MENSEN.
Daar kun je niet omheen, hoe graag je dat feit ook wilt negeren.

De zuivere islam zijn inderdaad de wetten van Allah swt, maar deze wetten begrijpen , hoe duidelijk het soms is voor sommigen een groot probleem.

Precies, hoe ku je dan ins hemelsnaam OOIT een "zuivere islam" hebben wanneer mensen die wetten bepalen?

Allah straft ons inderdaad wel in het hiernamaals, er zijn twee soorten bestraffing: deze op aarde en deze in het hiernamaals.

Waarom moet iemand 2 x gestraft worden voor hetzelfde vergrijp?
Wat is allahs wijsheid hierachter?

Dat de islam zich zou verdele nn in vele groeperingen met vele verschillende meningen is de opzet van Allah:
"(...) Voor ieder van jullie hebben Wij een norm en een weg bepaald.

Allah bepaalt welke weg iedereen gaat.
Waar halen andere mensen dan de arrogantie vandaan om deze door allah bepaalde weg af te straffen wanneer deze weg niet dezelfde is die allah voor hen bepaald heeft?

En als God het gewild had, zou Hij jullie tot één gemeenschap gemaakt hebben, maar Hij heeft jullie in wat jullie gegeven is op de proef willen stellen. Wedijvert dus in goede daden. Tot God is jullie terugkeer, gezamenlijk. Hij zal jullie dan dat meedelen waarover jullie het oneens waren." (Koran 5:48)

Het is dus helemaal niet de bedoeling van allah dat alle mensen moslim worden.
Waarom gaan moslims tegen de wil van allah in?

En het gaat niet al 1400 jaar verkeerd.

Nou, ik ken geen enkel islamitisch land waar het ooit "goed" gegaan is... jij wel?
Ik zie ook alleen maar mensen van islamitische landen naar het westen "vluchten".... niet andersom.
Zelfs moslims zijn liever in haram kafirland dan in de zegeningen van islam.

Natuurlijk krijg je een beeld alsof vele moslims slecht zijn, maar het feit is: de goede gematigde moslims zitten thuis, ipv buiten rel te schoppen, te zuipen en misdrijven te plegen (zoals degenen die zwak staan in hun geloof, en zich in een lage SOCIALE KLASSE bevinden) en ipv zichzelf op te blazen en onheil te stichten (zoals de extremisten). De moslims die thuis zitten te bidden, zakaat betalen en goed doen die komen amper op tv,

Waarom zitten deze "gematigde" moslims thuis op de bank en komen ze niet naar buiten?
Waarom klagen deze "gematigde moslims" alleen over de slechte naam van moslims en doen ze er niets aan?

en ik probeer als gematigde moslima, jou kennis te laten maken met deze meerderheid.

Zou je deze "meerderheid" niet beter kunnen mobiliseren om de rellende "minderheid" kennis te laten maken met "gematigde moslims"?
Denk je niet dat je daar meer aan hebt?
Denk je dat tegen kafir zeggen "dat is niet islamitisch" enig nut heeft terwijl iedere dag deze "onmoslim mensen" de boel terroriseren?

Waarom ga je niet iets beginnen om die relschoppers te stoppen?
Amorele atheistische nitwit

Muslima

Berichtdoor Muslima » Do Apr 16, 2009 1:50 pm

Ik denk dat je dat juist wel zou moeten doen. m.i. zit daar namelijk de makke.
Ilamitische wetten worden uitgevoerd en gecontroleerd door MENSEN.
Daar kun je niet omheen, hoe graag je dat feit ook wilt negeren.

Wetten worden uitgevoerd door mensen die ALLAH gemaakt heeft.

Precies, hoe ku je dan ins hemelsnaam OOIT een "zuivere islam" hebben wanneer mensen die wetten bepalen?

De zuivere islam staat in de koran en staat los van wat mensen doen.

Waarom moet iemand 2 x gestraft worden voor hetzelfde vergrijp?
Wat is allahs wijsheid hierachter?

Ik bedoelde daarmee dat je oftewel je bestraffing krijgt op aarde ofwel in het hiernamaals, niet allebei.

Allah bepaalt welke weg iedereen gaat.
Waar halen andere mensen dan de arrogantie vandaan om deze door allah bepaalde weg af te straffen wanneer deze weg niet dezelfde is die allah voor hen bepaald heeft?

Als je ingaat TEGEN de koran,dan is dat geen weg van de islam. Dit zijn de dwalenden.

Het is dus helemaal niet de bedoeling van allah dat alle mensen moslim worden.
Waarom gaan moslims tegen de wil van allah in?

Nee dat is niet de bedoeling; de moslims gaan tegen de wil van Allah in omdat ze geen of verkeerde kennis hebben.

Nou, ik ken geen enkel islamitisch land waar het ooit "goed" gegaan is... jij wel?
Ik zie ook alleen maar mensen van islamitische landen naar het westen "vluchten".... niet andersom.
Zelfs moslims zijn liever in haram kafirland dan in de zegeningen van islam.

Wil je zeggen dat geen enkele moslim liever in een islamitisch land blijft? Dat is een misvatting. Er zijn er die vluchten maar lang niet om de islam, die volgens mij soms schandalig uitgevoerd wordt.Maar het gaat niet ALTIJD en constant mis

Waarom zitten deze "gematigde" moslims thuis op de bank en komen ze niet naar buiten?
Waarom klagen deze "gematigde moslims" alleen over de slechte naam van moslims en doen ze er niets aan?

Ik ben hier toch niet? En zij zijn slimmer dan mij want ik praat tegen een muur.

Zou je deze "meerderheid" niet beter kunnen mobiliseren om de rellende "minderheid" kennis te laten maken met "gematigde moslims"?
Denk je niet dat je daar meer aan hebt?
Denk je dat tegen kafir zeggen "dat is niet islamitisch" enig nut heeft terwijl iedere dag deze "onmoslim mensen" de boel terroriseren?

Er zijn genoeg fatwas , meningen , boeken over het veroordelen van terrorisme in de islam. Ik dacht dat jullie eindelijk zouden snappen dat de islam zelf geen terrorisme toe laat maar jullie negeren gewoon al de koranverzen die ik daarin geef en jullie wijzen je vingertje naar mij.

SDX

Berichtdoor SDX » Do Apr 16, 2009 2:25 pm

Ik ben hier toch niet? En zij zijn slimmer dan mij want ik praat tegen een muur.

Monique bedoelt dat jij en al die gematigde moslims die steeds maar thuis zitten, niet naar buiten komen om die 'misdaden' van die 'niet-échte-moslims' die de koran 'verkeerd' begrepen hebben, NIET naar buiten komen om die misdaden aan te klagen om dáár tegen te demonstreren, protesteren, je ervan te distantiëren ... whatever... niet tegen ONS, want wij doen dat al...maar tegen je zogenaamde soortgenoten die deze misdaden plegen in naam van JOUW allah en JOUW religie.

Ik zou me rot schamen als lui in naam van mijn god, mijn religie (gesteld dat ik er 1 aanhang) misdaden plegen, terreur zaaien, zo'n religie zou ik meteen verwerpen, een religie waar plaats is voor zulke daden, interpretatie voor mogelijk is in jullie boekjes, in het allerslechtste geval zou ik toch beginnen twijfelen aan die religie, me afvragen of er nu werkelijk niks mis mee is fundamenteel gezien.
Maarnee...moslims treffen geen schuld, die lui zijn geen echte moslims etc...VERTEL DAT TEGEN HUN, NIET HIER!

heb je moed, lef, guts, courage, Mut, coraje, coratge, coraggio, coragem? (Meer talen ken ik niet)
Nee, want anders zat je niet hier, maar ging je jouw visie, jouw mening over islam en over hén GINDS verkondigen, in die 'foute' islamitische landen of tegen die 'foute' moslims die aanslagen en misdaden plegen!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”