'Overspelige' moeder keihard bestraft

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Ariel

Re: 'Overspelige' moeder keihard bestraft

Berichtdoor Ariel » Do Apr 16, 2009 2:26 pm

Muslima schreef:
Ik denk dat je dat juist wel zou moeten doen. m.i. zit daar namelijk de makke.
Ilamitische wetten worden uitgevoerd en gecontroleerd door MENSEN.
Daar kun je niet omheen, hoe graag je dat feit ook wilt negeren.

Wetten worden uitgevoerd door mensen die ALLAH gemaakt heeft.

Nee beste Muslima. Wetten die door Allah, ( dit geloof ik trouwens niet, want een god die zijn schepsels eeuwig zal laten branden in het vuur is volgens mij geen god maar een sadist, maar dat is weer een andere discussie)

Wetten dus die door Allah, maar ook door Mohammed gemaakt worden.
Want wat lezen we in de Koran..

5: 92. En gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de boodschapper en weest op uw hoede. Maar indien gij u afwendt, weet dan, dat op Onze boodschapper slechts het duidelijk verkondigen rust.

4: 59 “O gelovigen, gehoorzaam Allah en gehoorzaam de Boodschapper en degenen met gezag onder jullie; dan, indien jullie over enige zaak twisten, verwijs het dan naar Allah en de Boodschapper, indien jullie geloven in Allah en de Laatste Dag. Dit is het beste en meest geschikte voor (het bereiken van) het einde.”

Dit betekent dus dat men Mohammed MOET gehoorzamen. Mohammed heeft heel veel geboden aan Moslims gegeven, en die geboden en verboden vinden we dus in de Hadith. Ik kan het niet leuker maken dan het is.

Men hoeft Jezus niet zo zeer te volgen, was dat maar waar, want dan zou Islam er inderdaad veel vriendelijker uitzien want Jezus is SLECHTS een boodschapper. Lang niet op het niveau van Mohammed.

5: 75. De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper

Wat Moslims nog steeds niet willen geloven is dat Mohammed zelf een religie gemaakt heeft. Allah heeft er niks mee te maken. Allah was een van de hoofdgoden van pre islamitisch tijdperk.

Waarom veronderstelde Mohammed dat de heidense Arabieren reeds wisten wie Allah was?" Mohammed werd grootgebracht in de religie van de maangod Allah. Maar hij ging een stap verder dan zijn heidense mede-Arabieren. Terwijl zij geloofden dat Allah, d.w.z. de maangod, de grootste van alle goden was en de oppergod in het pantheon van godheden, besloot Mohammed dat Allah niet louter de grootste god was, maar de énige god.

In feite zei hij: "Kijk, jullie geloven reeds dat de maangod Allah de grootste van alle goden is. Alles wat ik jullie vraag is het idee te aanvaarden dat hij de énige god is. Ik neem de Allah die jullie reeds aanbidden niet weg. Ik neem enkel zijn vrouw weg, zijn dochters en alle andere goden". Dit kan gezien worden in het feit dat het eerste gegeven in de moslimkreet niet is "Allah is groot" maar "Allah is de grootste", d.w.z. dat hij de grootste is onder de goden. Waarom zou Mohammed zeggen dat Allah de "grootste" is, anders dan in een polytheïstische context? Dat Arabische woord wordt gebruikt om het grotere te doen contrasteren tegen het kleinere. Dat dit waar is wordt gezien in het feit dat de heidense Arabieren Mohammed er nooit van beschuldigden een andere Allah te prediken dan degene die ze alreeds aanbaden. Deze "Allah" was de maangod, overeenkomstig het archeologische bewijsmateriaal. Mohammed wilde het dus op twee manieren stellen: tegen de heidenen zei hij dat hij nog steeds geloofde in de maangod Allah. Tegen Joden en Christenen zei hij dat Allah ook hún God was. Maar zowel Joden als Christenen wisten wel beter en daarom wijzen zij zijn god Allah af als een valse god.

De heidense Arabieren aanbaden de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz. De bewering van de moslims dat Allah de God van de Bijbel is en dat de Islam opstond uit de religie van de profeten en apostelen, wordt weerlegd door solide, overstelpende archeologische bewijzen. De Islam is niets meer dan een opleving van de oude maangodcultus. Het heeft zijn symbolen, riten, ceremonieën, en zelfs de naam van zijn god uit de oude heidense religie van de maangod.

Ik ben hier toch niet? En zij zijn slimmer dan mij want ik praat tegen een muur.

Natuurlijk ben je hier wel. We lezen je posten, we geven je antwoord. Het enige waar we niet in meegaan is in jouw gedachten gang dat Islam een vredevolle religie is, en dat de rest van de moslims de koran verkeerd begrijpen.
Jij hebt net zoals veel moslims je eigen Islam geschapen, maar dat wil niet zeggen dat je Mohammed volgt. Als je werkelijk de koran en Mohammed wil volgen, dan kan jij je een stuk minder vredelievend noemen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben met moslims zoals jij. Als alle moslims net zoals jij zouden denken, dan had deze site niet bestaan. We bevechten toch ook niet het boeddhisme en hindoeïsme . Dat is niet nodig. Als een mens behoefte heeft aan het volgen van een religie dan moet hij dat doen.
Het punt is dat de zuivere Islam, de fundamentele Islam nou niet echt een prettige religie is voor niet gelovige.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Muslima

Berichtdoor Muslima » Do Apr 16, 2009 11:31 pm

Nee beste Muslima. Wetten die door Allah, ( dit geloof ik trouwens niet, want een god die zijn schepsels eeuwig zal laten branden in het vuur is volgens mij geen god maar een sadist, maar dat is weer een andere discussie)

Wetten dus die door Allah, maar ook door Mohammed gemaakt worden.
Want wat lezen we in de Koran..

5: 92. En gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de boodschapper en weest op uw hoede. Maar indien gij u afwendt, weet dan, dat op Onze boodschapper slechts het duidelijk verkondigen rust.

4: 59 “O gelovigen, gehoorzaam Allah en gehoorzaam de Boodschapper en degenen met gezag onder jullie; dan, indien jullie over enige zaak twisten, verwijs het dan naar Allah en de Boodschapper, indien jullie geloven in Allah en de Laatste Dag. Dit is het beste en meest geschikte voor (het bereiken van) het einde.”

Dit betekent dus dat men Mohammed MOET gehoorzamen. Mohammed heeft heel veel geboden aan Moslims gegeven, en die geboden en verboden vinden we dus in de Hadith. Ik kan het niet leuker maken dan het is.

Men hoeft Jezus niet zo zeer te volgen, was dat maar waar, want dan zou Islam er inderdaad veel vriendelijker uitzien want Jezus is SLECHTS een boodschapper. Lang niet op het niveau van Mohammed.

5: 75. De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper

Wat Moslims nog steeds niet willen geloven is dat Mohammed zelf een religie gemaakt heeft. Allah heeft er niks mee te maken. Allah was een van de hoofdgoden van pre islamitisch tijdperk.

Waarom veronderstelde Mohammed dat de heidense Arabieren reeds wisten wie Allah was?" Mohammed werd grootgebracht in de religie van de maangod Allah. Maar hij ging een stap verder dan zijn heidense mede-Arabieren. Terwijl zij geloofden dat Allah, d.w.z. de maangod, de grootste van alle goden was en de oppergod in het pantheon van godheden, besloot Mohammed dat Allah niet louter de grootste god was, maar de énige god.

In feite zei hij: "Kijk, jullie geloven reeds dat de maangod Allah de grootste van alle goden is. Alles wat ik jullie vraag is het idee te aanvaarden dat hij de énige god is. Ik neem de Allah die jullie reeds aanbidden niet weg. Ik neem enkel zijn vrouw weg, zijn dochters en alle andere goden". Dit kan gezien worden in het feit dat het eerste gegeven in de moslimkreet niet is "Allah is groot" maar "Allah is de grootste", d.w.z. dat hij de grootste is onder de goden. Waarom zou Mohammed zeggen dat Allah de "grootste" is, anders dan in een polytheïstische context? Dat Arabische woord wordt gebruikt om het grotere te doen contrasteren tegen het kleinere. Dat dit waar is wordt gezien in het feit dat de heidense Arabieren Mohammed er nooit van beschuldigden een andere Allah te prediken dan degene die ze alreeds aanbaden. Deze "Allah" was de maangod, overeenkomstig het archeologische bewijsmateriaal. Mohammed wilde het dus op twee manieren stellen: tegen de heidenen zei hij dat hij nog steeds geloofde in de maangod Allah. Tegen Joden en Christenen zei hij dat Allah ook hún God was. Maar zowel Joden als Christenen wisten wel beter en daarom wijzen zij zijn god Allah af als een valse god.

De heidense Arabieren aanbaden de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz. De bewering van de moslims dat Allah de God van de Bijbel is en dat de Islam opstond uit de religie van de profeten en apostelen, wordt weerlegd door solide, overstelpende archeologische bewijzen. De Islam is niets meer dan een opleving van de oude maangodcultus. Het heeft zijn symbolen, riten, ceremonieën, en zelfs de naam van zijn god uit de oude heidense religie van de maangod.

Het zijn de wetten van Mohammed niet maar die van Allah, dat er staat luister naar de boodschapper in de verzen betekent niet dat hij wetten maakt. Ik geloof dat dit betekent dat we moeten luisteren naar Mohammed wat betreft de koran en de uitvoering ervan (bv gebed) moest wat jij zegt het geval zijn, zou de ahadith verplicht zijn. En dat is niet het geval. Hij maakt dus zelf geen wetten, behalve wat is gebaseerd op de koran. Op de rest ga ik liever niet in, dit is jouw mening, ik dring jou niet op om te geloven dmv redenen waarom Allah wel zou bestaan en de islam de ware religie zou zijn, dus ik heb liever dat je mij van het tegendeel probeert te bewijzen.

Natuurlijk ben je hier wel. We lezen je posten, we geven je antwoord. Het enige waar we niet in meegaan is in jouw gedachten gang dat Islam een vredevolle religie is, en dat de rest van de moslims de koran verkeerd begrijpen.
Jij hebt net zoals veel moslims je eigen Islam geschapen, maar dat wil niet zeggen dat je Mohammed volgt. Als je werkelijk de koran en Mohammed wil volgen, dan kan jij je een stuk minder vredelievend noemen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben met moslims zoals jij. Als alle moslims net zoals jij zouden denken, dan had deze site niet bestaan. We bevechten toch ook niet het boeddhisme en hindoeïsme . Dat is niet nodig. Als een mens behoefte heeft aan het volgen van een religie dan moet hij dat doen.
Het punt is dat de zuivere Islam, de fundamentele Islam nou niet echt een prettige religie is voor niet gelovige.

Ik heb niet mijn eigen islam geschapen ik volg een stroming in de islam die de grootste is onder de stromingen nl de hanafi madhab wat zo'n 45% van de moslims wereldwijd aanhangen.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Apr 17, 2009 1:40 pm

Muslima schreef:Wetten worden uitgevoerd door mensen die ALLAH gemaakt heeft.

Wat is dit nu weer voor onzin???
Allah heeft mij toch ook gemaakt?

De zuivere islam staat in de koran en staat los van wat mensen doen.

Waar slaat dit op?Allah bepaalt
Koran is dus gewoon een boekje waar mensen nix mee te maken hebben?
Zuivere islam is dus een nutteloos boekje en meer niet?

Een religie is wat MENSEN ervan maken hoor.

Waarom moet iemand 2 x gestraft worden voor hetzelfde vergrijp?
Wat is allahs wijsheid hierachter?

Ik bedoelde daarmee dat je oftewel je bestraffing krijgt op aarde ofwel in het hiernamaals, niet allebei.

Dus, wanneer iemand op aarde b.v. gestenigd is dan gaat ze alsnog naar het paradijs?
Waarom mag men niet kiezen? Ofwel een straf op aarde ofwel een straf in het hiernamaals?
Waarom nemen MENSEN die beslissing?

Allah bepaalt welke weg iedereen gaat.

Waar halen andere mensen dan de arrogantie vandaan om deze door allah bepaalde weg af te straffen wanneer deze weg niet dezelfde is die allah voor hen bepaald heeft?

Als je ingaat TEGEN de koran,dan is dat geen weg van de islam. Dit zijn de dwalenden.

Onzin, je zegt zelf dat ALLAH de weg bepaalt die iedereen gaat...... allah LAAT mensen dus dwalen.
Dan moet je allah dus straffen!

Nee dat is niet de bedoeling; de moslims gaan tegen de wil van Allah in omdat ze geen of verkeerde kennis hebben.

Wie heeft de JUISTE kennis?
Jij?

Wil je zeggen dat geen enkele moslim liever in een islamitisch land blijft? Dat is een misvatting. Er zijn er die vluchten maar lang niet om de islam, die volgens mij soms schandalig uitgevoerd wordt.Maar het gaat niet ALTIJD en constant mis

In welk islamitisch gaat het dan "goed"?

Er zijn genoeg fatwas , meningen , boeken over het veroordelen van terrorisme in de islam. Ik dacht dat jullie eindelijk zouden snappen dat de islam zelf geen terrorisme toe laat maar jullie negeren gewoon al de koranverzen die ik daarin geef en jullie wijzen je vingertje naar mij.

Nee, MOSLIMS negeren die kennelijk.
"WIJ" negeren en accepteren niet 1 koranvers.
Je kunt ons niet aanrekenen dat veel moslims kennelijk hun eigen religie niet kennen.

Het lijkt mij taak van die moslims die de koranverzen WEL juist interpreteren om de moslims die de verzen verkeerd interpreteren op het juiste pad te krijgen.

Je moet niet tegen kafir gaan aanlullen en de misdaden goedpraten maar je moet tegen je mede-moslims aanpraten.
Waarom doe je dat niet?
Waarom is er geen beweging van gematigde moslims die de uitwassen van islam gaat uitroeien?
Waarom is er wel een beweging die de uitwassen van islam gaat goedpraten tegen kafir?

Waarom durft een moslim zijn mond neit open te doen tegen andere moslims maar WEL kafir beschuldigen van discriminatie en onkunde van islam?
Kafir HOEVEN niets van islam te weten. Het enige waar kafir mee te maken hebben is met het gedrag van moslims. Of zij hun gedrag nu wel of niet uit de koran halen is volkomen oninteressant en doet niet ter zake.
Amorele atheistische nitwit

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Di Aug 18, 2009 11:16 pm

Muslima schreef:En het gaat niet al 1400 jaar verkeerd. Natuurlijk krijg je een beeld alsof vele moslims slecht zijn, maar het feit is: de goede gematigde moslims zitten thuis, ipv buiten rel te schoppen, te zuipen en misdrijven te plegen (zoals degenen die zwak staan in hun geloof, en zich in een lage SOCIALE KLASSE bevinden) en ipv zichzelf op te blazen en onheil te stichten (zoals de extremisten). De moslims die thuis zitten te bidden, zakaat betalen en goed doen die komen amper op tv, en ik probeer als gematigde moslima, jou kennis te laten maken met deze meerderheid.

De zogenaamde goede moslims zitten thuis te bidden in afwachting van het lozen van hun diarree. Niet op het toilet - want daar heeft Allah geen kaas van gegeten - maar hurkend met hun broek omlaag achter hun lemen hut in hun islamitische geluksland. En hoe goed moslims ook mogen zijn, van Allah hoeven ze geen goedheid te verwachten. Daarvoor moeten ze in het rijke van Allah verloste westen zijn.

Vreemd. Want een goede moslim zit thuis wordt hier verteld. Kan muslima mij misschien uitleggen waarom dan al die zogenaamde goede moslims zo ver van thuis zitten? Vanwege een goed werkend en schoon toilet misschien? Vanwege de eersteklas gezondheidszorg? Maar vooral vanwege dat nutttige Nederlandse paspoort dat staat voor civilisatie, dat staat voor veel geld voor een armoedzaaier van Allah, en dat staat voor het levensgeluk dat via de christenmens of atheïst is verkregen. Je moet wel heel erg goddeloos zijn om dit te accepteren uit handen van een goddeloze. Levensgeluk dat de thuis zittende goede moslim blijkbaar al 1400 jaar moest ontberen van Allah. Omdat Allah slechts de lulknecht van Mohammed is. Mohammed in wiens misdadige criminele sporen vele korangeleerde baardaapachtige moslims treden.

Conclusie: er bestaan helemaal geen goede moslisms. Want een goede moslim zou in zijn eigen drek blijven zitten. Thuis waar zijn oudes geboren zijn zonder ook maar ooit één boek gelezen te hebben.

ACHTERLIJK PRIMITIEF ZOOITJE DAT MEENT ONS DE LES TE MOETEN LEZEN VANUIT HUN ANALFABETISME!

Afbeelding
Hierboven wordt zo’n overspelige hoerige roedel afgeranseld door hun pooier.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Robin

Berichtdoor Robin » Wo Aug 19, 2009 2:25 am

Dit is wederom het bewijs dat Darwin geen gelijk had op sommige punten, te weten dat de evolutie niet bij iedereen even snel gaat, dat is heel erg duidelijk in de Islam…hoe ver in primitiviteit moet je gaan om Moslim te zijn.
Wat een primaten zijn die woestijnsukkelaars,..die zich vasthouden aan een boek die een primaat Mohammed gedicteerd heeft om dat’ie zelf niet kon schrijven.
Het dringt tot op heden nog steeds niet door bij die kabablappen dat er meer is in deze wereld…een wereld die best vredig zou kunnen zijn, zonder moslim terreurdreigingen enz.
Maar wel maken deze Allah aanbidders gebruik van alle westerse technologieën, omdat dit volk niets maar dan ook totaal niets zelf kan of wil ontwikkelen cq maken en/of produceren, om de eenvoudige reden..ze zijn dom gehouden door zo’n naar kamelenzeikstinkendepyamahaatbaard en dat zal wel zo blijven gelukkig, is het makkelijker voor het Europese volk deze primaten te weerstaan!

De Islam shit waar Europa nu onder gebukt gaat is in werkelijkheid in een move op telossen, als alle ontevreden moslims nu eens terug gaan naar het land van herkomst of dat land waar ze zich zo gelukkig voelen waar Islamitische wetten heersen waar ze zo van houden, neem dan ook gelijk Fatima Elatik mee, kan ze daar haar gierenbek in de Arabische politiek steken, loopt allen met een stenigingentje of twee af.

Maar waar het eigenlijk om gaat,.. dat een vrouw geen moer te vertellen heeft en zeer zeker geen westerse vrouw in zo’n mudholecountry!
Moslima’s hebben daar geen moeite mee om de doodeenvoudige reden.. ze zijn van geboorte af dom gehouden om later slaafs te wezen tegenover hun erg vroeg uitgehuwelijkte echtgenoot.
Oude Moslima’s dromen nu al van dat ze weg zijn uit Nederland en een kopje muntthee drinken ergens in de Rif.
Dus alles samen gevat, gaat a.u.b. weg uit Nederland zodat mijn grootouders e.a. weer rustig met hun leventje verder kunnen zonder het risico dat ze wat overkomt omdat ze dhimmi zijn in de moslimogen.

Go home!
Ennûh kunnen jullie buiten Fatima Elastiek ook A. Aboevlaflip ook even mee nemen, komt Rotterdam heel erg ten goede!
Ik kan er nog wel een paar noemen maar dan wordt deze lijst wel heel erg lang, als ze maar Mohammed, Habib, Ahmed, Agmed, Azouz, Ramadan (die is ook Rotterdam uit gegooid) heten of zo iets…meenemen dat circus en niet meer terug komen!

bobette

Berichtdoor bobette » Vr Aug 21, 2009 7:02 pm

"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!"

Degene die die bovenstaande geplaatst heeft is echt gestoord. Dat geloof hij of zij toch zelf niet? Islam staat voor vrede word gezegd, maar dan klopt er iets niet!!

SDX

Berichtdoor SDX » Vr Aug 21, 2009 9:29 pm

bobette schreef:"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!"

Degene die die bovenstaande geplaatst heeft is echt gestoord. Dat geloof hij of zij toch zelf niet? Islam staat voor vrede word gezegd, maar dan klopt er iets niet!!

Watblieft zegt U, dat heeft 1 of andere muzelman 'persoonlijk' tegen ons gezegd toen hij mijn vriend aansprak op straat in gebroken Engels en mijn vriend hem antwoordde om Spaans tegen hem te spreken omdat we in Spanje wonen!!!!! :mad:

Dacht U dat ik die dingen verzin of uit mijn duim zuig om me interessant te maken???

Dat is ook de reden waarom ik het zó geschreven heb, omdat die kerel het in zulk gebroken Engels zei!

Ik durf er zelfs eerlijk bij te zeggen dat mijn vriend me aan mn arm moest meesleuren of ik had die kerel op zn arrogante smoel gemept - laat gaan, zei mn vriend, is 't niet waard om je handen aan vuil te maken - en hij had overschot aan gelijk!!!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

bobette

Berichtdoor bobette » Za Aug 22, 2009 10:08 am

SDX schreef:
bobette schreef:"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!"

Watblieft zegt U, dat heeft 1 of andere muzelman 'persoonlijk' tegen ons gezegd toen hij mijn vriend aansprak op straat in gebroken Engels en mijn vriend hem antwoordde om Spaans tegen hem te spreken omdat we in Spanje wonen!!!!! :mad:

Dacht U dat ik die dingen verzin of uit mijn duim zuig om me interessant te maken???

Dat is ook de reden waarom ik het zó geschreven heb, omdat die kerel het in zulk gebroken Engels zei!

Ik durf er zelfs eerlijk bij te zeggen dat mijn vriend me aan mn arm moest meesleuren of ik had die kerel op zn arrogante smoel gemept - laat gaan, zei mn vriend, is 't niet waard om je handen aan vuil te maken - en hij had overschot aan gelijk!!!

Sorry, maar ik dacht dat jij het meende! Het is voor degene bedoeld die het uitgesproken heeft!, dus in dit geval niet voor jou. Dus in Spanje proberen moslim ook respect af te dwingen in plaats van te verdienen. IK ga ze iedere keer meer haten. Sorry nogmaals was dan niet voor jou persoonlijk bedoeld.

Yassine S

Berichtdoor Yassine S » Wo Sep 09, 2009 10:29 pm

Een van de ergste dingen die er bestaan zijn een vrouw die haar man bedriegt en een man die zijn vrouw bedriegt

wat de straf op deze aarde ook is, de straf van Allah zal groter zijn .
Suffering is a Gift
~In it is hidden Mercy.

SDX

Berichtdoor SDX » Wo Sep 09, 2009 10:38 pm

bobette schreef:
SDX schreef:

Sorry, maar ik dacht dat jij het meende! Het is voor degene bedoeld die het uitgesproken heeft!, dus in dit geval niet voor jou. Dus in Spanje proberen moslim ook respect af te dwingen in plaats van te verdienen. IK ga ze iedere keer meer haten. Sorry nogmaals was dan niet voor jou persoonlijk bedoeld.

Ik had dit bericht niet meer gezien, sorry.

Hier in Spanje gaan ze nóg niet zo driest te werk nee, maar we zijn erg hard bezig aan een inhaalmaneuver hoor, geen nood. :mad:
Het verschil is dat er enkel maar 1ste generatie zijn en de 2de generatie is nog erg jong, té jong eigenlijk om amok te maken.
Maar, uit Afrikaanse contreien worden we wel overspoeld door bendes die hier illegaal zitten en drugs smokkelen, in bepaalde barrios - voornamelijk achterstandswijken - hokken ze allemaal samen, maar de 'gitanos' hebben de oudste rechten en er is ondertussen een kleine oorlog aan de gang tussen gitanos en Nigerianos wat betreft drugs, prostitutie e.d. - het worden nog interessante tijden! :|
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

SDX

Berichtdoor SDX » Wo Sep 09, 2009 10:42 pm

Yassine S schreef:Een van de ergste dingen die er bestaan zijn een vrouw die haar man bedriegt en een man die zijn vrouw bedriegt

Bij ons wordt overspel niet meer bestraft, het is geen misdaad - en allah bestaat niet.

Trouwens; jij hebt waarschijnlijk nog niet veel meegemaakt - er zijn érgere, véél ergere dingen dan dat in 't leven hoor!

Yassine S

Berichtdoor Yassine S » Wo Sep 09, 2009 11:36 pm

SDX schreef:
Yassine S schreef:Een van de ergste dingen die er bestaan zijn een vrouw die haar man bedriegt en een man die zijn vrouw bedriegt

Bij ons wordt overspel niet meer bestraft, het is geen misdaad - en allah bestaat niet.

Trouwens; jij hebt waarschijnlijk nog niet veel meegemaakt - er zijn érgere, véél ergere dingen dan dat in 't leven hoor!

Met alle respect, jij weet niet wat ik wel en niet heb meegemaakt :)
maar er zijn weinig ergere dingen :) zoals ik zei het is "een van de ergste"

voor jou bestaat Allah niet, voor mij wel :)
aoudo bileh, ik hoop dat het je nooit overkomt, maar als je ooit kinderen hebt met een vrouw, en zij bedriegt je
ga je het ook "misdadig" vinden :) zeker wanneer ze je kinderen van je afneemt, je huis en een groot deel van je geld
Suffering is a Gift
~In it is hidden Mercy.

SDX

Berichtdoor SDX » Do Sep 10, 2009 12:52 am

Yassine S schreef:

aoudo bileh, ik hoop dat het je nooit overkomt, maar als je ooit kinderen hebt met een vrouw, en zij bedriegt je
ga je het ook "misdadig" vinden :) zeker wanneer ze je kinderen van je afneemt, je huis en een groot deel van je geld

Je weet niet wat je bazelt jongen - ik bén geen man - ik heb een kind (gehad)!
Dát is veel erger dan een man of vrouw die je bedrogen heeft - 1 down - so many more to go! pfff... mannen en vrouwen zat op de wereld!

Als je gaat scheiden ben je je kinderen NIET kwijt!!!! Ze léven nog!

Huis ... geld ... allemaal vervangbaar.

Monique

Berichtdoor Monique » Do Sep 10, 2009 12:15 pm

't is toch wat met die onzekerheid van islammannen.
Voor hun "eer" zijn ze afhankelijk van vrouwen.
Ze willen alleen maar een "maagd"...en... overspel is en van de ergste dingen.
Die moslimmannetjes doen er ook alles aan om hun sexuele onkunde te verbergen... :knorrie:
Amorele atheistische nitwit

Manon

Berichtdoor Manon » Do Sep 10, 2009 12:28 pm

mosselmannetjes bedriegen hun vrouw toch niet? Ze TROUWEN toch gewoon met hun minnares die ze dan betalen voor de bewezen diensten (ze noemen dat toch bruidsschat, niet?)?

En als ze naar de hoertjes willen gaan, dan TROUWEN ze toch voor een paar uurtjes, dus dan bedriegen ze toch ook niet,

Wat bazel jij nu toch? Mosselmannetjes mogen ook neuken met alles wat hun rechterhand bezit en dus zijn kaffermeisjes die ze als oorlogsbuit beschouwen ook gewoon toegestaan. Dat is ook niet bedriegen!

Enkel de mosselvrouwtjes kunnen hun man bedriegen! Die doekentrienen toch.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Yassine S

Berichtdoor Yassine S » Do Sep 10, 2009 7:27 pm

SDX schreef:
Yassine S schreef:

Je weet niet wat je bazelt jongen - ik bén geen man - ik heb een kind (gehad)!
Dát is veel erger dan een man of vrouw die je bedrogen heeft - 1 down - so many more to go! pfff... mannen en vrouwen zat op de wereld!

Als je gaat scheiden ben je je kinderen NIET kwijt!!!! Ze léven nog!

Huis ... geld ... allemaal vervangbaar.

Huis, geld, allemaal vervangbaar :)
Vrouw/man, kinderen ==> onvervangbaar

In tegenstelling tot vele belgen en nederlanders, trouwen moslims vaak voor het leven :)
Ik heb een meisje waar ik mee kan trouwen inshallah :)
mijn vader praatte met haar vader en met haar moeder
En ik sprak met haar broer
als ik mijn diploma haalde etc kan ik inshallah haar hand gaan vragen :)

Als zij op een dag van me wilt scheiden (aoudo bileh) eindigt mijn wereld en heb ik gefaald
gefaald, om mijn vrouw gelukkig te houden
Gefaald, om mijn gezin bijeen te houden
Heb ik gefaald als moslim :)

ik zou haar het huis, de auto, alles geven
en ik zou nooit meer hertrouwen
maar men kindjes.. dat ze men kindjes voor de keuze zou zetten "wonen bij je mama, of wonen bij je papa" is onvergefelijk
das onvergeefelijk.. :( aoudo bileh, het is iets dat ik men hele leven zou meeslepen, wat men hele leven me zou kwellen

het verschil tussen onze meningen hierover, zegt veel over mijn hart, en over jouw hart
Suffering is a Gift
~In it is hidden Mercy.

Yassine S

Berichtdoor Yassine S » Do Sep 10, 2009 7:30 pm

Monique schreef:

't is toch wat met die onzekerheid van islammannen.
Voor hun "eer" zijn ze afhankelijk van vrouwen.
Ze willen alleen maar een "maagd"...en... overspel is en van de ergste dingen.
Die moslimmannetjes doen er ook alles aan om hun sexuele onkunde te verbergen... :knorrie:

Ramadan verbied me grof taalgebruik in te zetten, dus ik tracht beleefd te blijven ^^
Onze meisjes, de meisjes die zich houden aan de wetten van islam
de meisjes, die onze kindjes dragen en onze zoons opvoeden
de meisjes waar ik en mijn broeders voor zouden sterven
DIE MEISJES zijn onze trots :)

Dat jij praat over "sexuele onkunde" laat me lachen
in een vroegere tijd, maakte ik zware fouten
heb foute dingen gedaan en een foute reputatie gekregen
maar heb nooit gehoord van "sexuele onkunde" :)
Suffering is a Gift
~In it is hidden Mercy.

Yassine S

Berichtdoor Yassine S » Do Sep 10, 2009 7:38 pm

Manon schreef:
Yassine S schreef:mosselmannetjes bedriegen hun vrouw toch niet? Ze TROUWEN toch gewoon met hun minnares die ze dan betalen voor de bewezen diensten (ze noemen dat toch bruidsschat, niet?)?

En als ze naar de hoertjes willen gaan, dan TROUWEN ze toch voor een paar uurtjes, dus dan bedriegen ze toch ook niet,

Wat bazel jij nu toch? Mosselmannetjes mogen ook neuken met alles wat hun rechterhand bezit en dus zijn kaffermeisjes die ze als oorlogsbuit beschouwen ook gewoon toegestaan. Dat is ook niet bedriegen!

Enkel de mosselvrouwtjes kunnen hun man bedriegen! Die doekentrienen toch.

Waarom zeg je dingen die ik niet typte ^^ 's een teke van zwakte, moet je nu niet zwak opstellen tegenover mij jullie zijn sterk begonnen
ik zei dat een van de ergste dingen die er bestaan is dat een vrouw haar man bedriegt, of een man zijn vrouw bedriegt

Ik zei dus nooit dat onze mannen hun vrouwen nooit bedriegen, het komt voor maar het is zwaar haram :) Allah zal hem straffen, net als overspelige vrouwen
Trouwen doe je voor het leven, niet voor een tijdje, wij zijn over het algemeen niet zoals de meeste mensen hier.

Er was een reden dat mannen meerdere vrouwen mochten hebben, een reden die nu in de meeste gevallen niet meer van toepassing is:
De man zijn taak was zorg te dragen voor zijn vrouw, te zorgen dat er voldoende inkomsten zijn voor het gezin, te zorgen dat zijn zoon een goed voorbeeld heeft, en te zorgen dat iedereen blij is
in vroegere eeuwen was er veel oorlog en stierven er bijgevolg veel mannen :)
Om te vermijden dat weduwen en hun kinderen ten onder zouden gaan, was het toegelaten dat ze hertrouwden en mocht een man 4 vrouwen hebben indien hij deze kon onderhouden

Kort samegevat: Trouw, trouw voor je hele leven, Bedriegen is stout en als iemand overspel pleegt ben je nix waard
Suffering is a Gift
~In it is hidden Mercy.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Sep 10, 2009 9:42 pm

ik zei dat een van de ergste dingen die er bestaan is dat een vrouw haar man bedriegt, of een man zijn vrouw bedriegt
Hoe erg een man dat vindt hangt af van zijn persoonlijkheid, de cultuur die hem vormde , de omstandigheden e.d.
In andere culturen hebben ze dingen die ze veel erger vinden. Het zit gewoon tussen de oren. Overspel is niet overal zo zwaar wegend; het merendeel van de mensheid maakt er geen halszaak van.
in vroegere eeuwen was er veel oorlog en stierven er bijgevolg veel mannen :)
Om te vermijden dat weduwen en hun kinderen ten onder zouden gaan, was het toegelaten dat ze hertrouwden en mocht een man 4 vrouwen hebben indien hij deze kon onderhouden

In Europa hebben we zowel in de 1-ste als de tweede wereldoorlog een tekort aan huwbare mannen gekregen door oorlogshandelingen. We hebben geen polygamie ingevoerd en de geboortecijfers zijn toen niet lager geweest.
Andere culturen, andere oplossingen.
In de tijd van Mohammed was er inderdaad een overschot aan vruchtbare vrouwen. Niet zo zeer omdat er grote verliezen waren onder de mannen van zijn groep, maar omdat ze veel vrouwen buit maakten.
Zoals Rayhana Bint Zayd, die eigendom werd van Mohammed nadat ze zonder beschermende familie was komen te zitten.
Denk je echt dat zij vol vreugde was, heel erg opgelucht, heel blij en zich uitermate vereerd voelde om slavin nummer xx te worden van Mohammed?

Trouwen doe je voor het leven, niet voor een tijdje, wij zijn over het algemeen niet zoals de meeste mensen hier.
En echtscheidingen: het is dat hier de wet beperkingen oplegt aan hoe men echtscheid waardoor het percentage scheidingen in allahtone kringen gedrukt wordt. Want op Islamitische wijze scheiden is wel heel simpel (voor een man tenminste).
We hebben een CBS die alles telt en in statistieken verwerk. Zie b.v.
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/A0918E95-6369-4D81-9164-41392FEB1634/0/2003k1b15p054art.pdf
De kans op echtscheiding is voor niet-westerse allochtonen groter dan voor autochtonen.

Ik zei dus nooit dat onze mannen hun vrouwen nooit bedriegen, het komt voor maar het is zwaar haram :) Allah zal hem straffen,
Net zoals dus Allah vrouwen zal straffen, zo neem ik aan. Maar waarom hoor ik dan over het stenigen van vrouwen en niet over het stenigen van mannen? Als je dan toch zo nodig op het oordeel van Allah vooruit moet lopen.
Haal je een wit voetje bij Allah als je een overspelige vrouw stenigt?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Yassine S

Berichtdoor Yassine S » Do Sep 10, 2009 9:58 pm

Mahalingam schreef:Hoe erg een man dat vindt hangt af van zijn persoonlijkheid, de cultuur die hem vormde , de omstandigheden e.d.
In andere culturen hebben ze dingen die ze veel erger vinden. Het zit gewoon tussen de oren. Overspel is niet overal zo zwaar wegend; het merendeel van de mensheid maakt er geen halszaak van.

In Europa hebben we zowel in de 1-ste als de tweede wereldoorlog een tekort aan huwbare mannen gekregen door oorlogshandelingen. We hebben geen polygamie ingevoerd en de geboortecijfers zijn toen niet lager geweest.
Andere culturen, andere oplossingen.
In de tijd van Mohammed was er inderdaad een overschot aan vruchtbare vrouwen. Niet zo zeer omdat er grote verliezen waren onder de mannen van zijn groep, maar omdat ze veel vrouwen buit maakten.
Zoals Rayhana Bint Zayd, die eigendom werd van Mohammed nadat ze zonder beschermende familie was komen te zitten.
Denk je echt dat zij vol vreugde was, heel erg opgelucht, heel blij en zich uitermate vereerd voelde om slavin nummer xx te worden van Mohammed?

En echtscheidingen: het is dat hier de wet beperkingen oplegt aan hoe men echtscheid waardoor het percentage scheidingen in allahtone kringen gedrukt wordt. Want op Islamitische wijze scheiden is wel heel simpel (voor een man tenminste).
We hebben een CBS die alles telt en in statistieken verwerk. Zie b.v.
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/A0918E95-6369-4D81-9164-41392FEB1634/0/2003k1b15p054art.pdf
De kans op echtscheiding is voor niet-westerse allochtonen groter dan voor autochtonen.

Net zoals dus Allah vrouwen zal straffen, zo neem ik aan. Maar waarom hoor ik dan over het stenigen van vrouwen en niet over het stenigen van mannen? Als je dan toch zo nodig op het oordeel van Allah vooruit moet lopen.
Haal je een wit voetje bij Allah als je een overspelige vrouw stenigt?

Een man die niet erg vind dat zijn vrouw sex heeft met een andere man... IS dit nog steeds een man?
Een man die sex heeft met andere vrouwen terwijl hij getrouwd is... IS dit nog steeds een man? of is het een beest

De tijd waar ik over sprak is de 7e eeuw :) de tijd waar jij over spreekt is de 20e eeuw..
wat voor vergelijking is dat nu.. ik zei onder andere ook dat het in deze tijd meestal niet meer van toepassing is
wa wilt da zeggen denk je :) en nee ik zeg niet dat het niet meer gebeurt, en ik zei ook niet dat ik dat goed vond! ik zeg dat de verantwoording erachter meestal niet meer van toepassing is.

Er stierven wel degelijk mannen! Omdat elke stam die verovert werd bekeerd werd, Elke stad die verovert werd, bekeerd werd
De vrouwen van de vroegere vijand, waren dus ook moslim :) en mochten niet aan hun lot overgelaten worden
wie zijn wij om vrouwen en kinderen te laten verhongeren
Moge Allah diegenen beoordelen die hun miljarden tellen terwijl er zoveel problemen zijn in de wereld

Percentages berekend door een christelijke of ongelovige bron die over ISLAM en moslims gaan zijn niet betrouwbaar in meeste gevallen :)
Zo gaf het Vaticaan openlijk toe dat hun telling van het aantal moslims en christenen in de wereld inaccuraat was omdat niet iedereen die gedoopt werd echt christen is & blijft, en omdat ze de mensen die later in hun leven bekeren tot islam niet meetellen en enkel de GEBOREN moslims en GEBOREN christenen optellen.
Verder, is het zeer moeilijk om "kansen" te berekenen op iets dat zowiezo ( w alhamdullileh) weinig gebeurt.

Net zoals dat Allah overspelige vrouwen zal straffen ya :)
Een man word ook gestenigd
Of ter dood gebracht met zweepslagen :)
De bedoeling is, om de overspelige man/vrouw naar zijn/haar einde te brengen zodat hij/zij beoordeelt kan worden door Allah.
in deze tijd worden soms mannen vrijgelaten na een zware straf... omdat een man meer last zou hebben van sexualiteit, mr hier ga ik niet mee akkoord
Ik persoonlijk, zou niet iemand kunnen stenigen
Suffering is a Gift
~In it is hidden Mercy.

BFA

Berichtdoor BFA » Do Sep 10, 2009 10:07 pm

GEBOREN christenen

Als Christen wordt je niet geboren, Dat komt een paar dagen later bij de doop. Altijd al een groot theologisch probleem geweest in het Christendom: kindjes die voor de doop sterven. Deze kunnen niet naar de hemel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Yassine S

Berichtdoor Yassine S » Do Sep 10, 2009 10:29 pm

BFA schreef:
GEBOREN christenen

Als Christen wordt je niet geboren, Dat komt een paar dagen later bij de doop. Altijd al een groot theologisch probleem geweest in het Christendom: kindjes die voor de doop sterven. Deze kunnen niet naar de hemel.

sorry, kbedoelde gedoopte christenen :) was ff te snel
Da wist ik niet :'
Islam zegt dat elke mens geboren word als moslim, en pas in de loop van diens leven ongelovig of andersgelovig word
dit door opvoeding, omgeving etc etc
omdat iets dat onschuldigs is, iets dat niets mis heeft gedaan zuiver is :) waarom zou een kindje niet naar de hemel kunnen
Suffering is a Gift
~In it is hidden Mercy.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Sep 10, 2009 11:50 pm

BFA heeft het een beetje verkeerd Yassine. Het idee dat ongedoopte kinderen niet in de hemel zouden worden opgenomen, is in Nederland al lang niet meer gangbaar . Ook ongedoopte kinderen gaan naar de hemel volgens Christenen.

Vroeger vertelde de Katholieke kerk dat ongedoopte kinderen eerst in het voorgeborchte der kinderen moesten verblijven, in een soort van limbo voordat ze de hemel in mochten. Ook mochten deze kinderen niet in gewijde aarde worden begraven worden. Een reden voor dit rare idee was dat de erfzonde niet afgewassen was. Het is een hoofdstuk waar ze binnen de katholieke kerk niet bepaald trots op zijn.

Dus maak je maar geen zorgen, en ga geen verkeerde informatie aan je vrienden geven, want wat BFA je verteld geldt al lang niet meer in de Katholieke kerk.

Zo zie je maar weer dat er geloven zijn die wel een evolutie doorgaan. Wij kunnen dat helaas niet zeggen van Islam.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Sep 11, 2009 4:18 pm

Bedankt voor de correctie, Ariel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Yassine S

Berichtdoor Yassine S » Vr Sep 11, 2009 8:55 pm

Ariel schreef:BFA heeft het een beetje verkeerd Yassine. Het idee dat ongedoopte kinderen niet in de hemel zouden worden opgenomen, is in Nederland al lang niet meer gangbaar . Ook ongedoopte kinderen gaan naar de hemel volgens Christenen.

Vroeger vertelde de Katholieke kerk dat ongedoopte kinderen eerst in het voorgeborchte der kinderen moesten verblijven, in een soort van limbo voordat ze de hemel in mochten. Ook mochten deze kinderen niet in gewijde aarde worden begraven worden. Een reden voor dit rare idee was dat de erfzonde niet afgewassen was. Het is een hoofdstuk waar ze binnen de katholieke kerk niet bepaald trots op zijn.

Dus maak je maar geen zorgen, en ga geen verkeerde informatie aan je vrienden geven, want wat BFA je verteld geldt al lang niet meer in de Katholieke kerk.

Zo zie je maar weer dat er geloven zijn die wel een evolutie doorgaan. Wij kunnen dat helaas niet zeggen van Islam.

waarom denk je dat ik "informatie aan mijn vrienden zou geven" over onderwerpen zoals dit? :)
vele mensen, moslims en mensen die niet moslim zijn, weten dat er vanalles niet klopt en aangepast is/Was in het christendom.. :) wrm zou ik afkomen met zoiets bij men vrienden
Suffering is a Gift
~In it is hidden Mercy.

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”