bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Silly »

ZIEKE MENSEN!!!
Bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen
Een 75-jarige Syrische vrouw is in Saudi-Arabië veroordeeld tot veertig zweepslagen omdat ze twee mannen op bezoek had. Ook krijgt de vrouw een celstraf van 4 maanden en wordt ze het land uitgezet.

De problemen voor de vrouw, Khamisa Mohammed Sawadi, begonnen vorig jaar toen een lid van de sharia politie langs kwam. Op dat moment waren er 2 mannen bij haar thuis, die geen familie of echtgenoten waren.

Mannen

Volgens een van de mannen, Fahd, mocht hij bij de vrouw zijn omdat zij hem als baby borstvoeding had gegeven. Volgens de islam is hij daarom haar zoon. De andere man, Hadian, kwam langs om brood te af te geven bij de bejaarde vrouw. Ook de twee mannen werden gearresteerd
http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar ... zweep.html
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Monique »

En dan nog durven mensen te beweren dat islam NIET volkomen achterlijk is????????
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Ariel »

Deze 75 jarige vrouw overleeft de veertig zweepslagen niet.
Wat een achterlijk land is Saudi-Arabië , en wat een achterlijke religie is Islam. Wie wil er nog moslim zijn als je dit soort dingen leest.
De man kwam langs om een brood af te leveren. Hij wilde haar helpen, en niet met haar naar bed. Waarschijnlijk kon dit mensje niet meer voor haar zelf zorgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Silly »

Alsof die man geen ander kan vinden dan een 75 jarige bejaarde vrouw ALS hij al de intentie had seks te hebben met iemand.. Hij kwam alleen maar een brood brengen!
De kans is inderdaad groot dat ze het niet overleeft. :crying:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Manon »

je zou zo al beginnen overwegen om de helft van je gemeente al eens aan je borst te laten hangen... heb je tenminste nog iemand die over de vloer mag komen als je bejaard bent.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Monique »

Maar ja, dat is islam he?
Alles draait om sex?
Allah heeft mensen alleen maar gemaakt om constant te copuleren?
Leeftijd maakt niet uit; man van 20 en vrouw van 80: copuleren willen ze!
En daarna heeft hij mohammed gestuurd om ervoor te zorgen dat mensen niet copuleren?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door H.Numan »

Ach, wat kan je verwachten van een land waar mensen vandaag de dag nog wegens hekserij onthoofd worden?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Silly »

H.Numan schreef:Ach, wat kan je verwachten van een land waar mensen vandaag de dag nog wegens hekserij onthoofd worden?
Opvallend hoe onevenredig de straffen zijn trouwens! Voor zo'n oude vrouw is onthoofding beter dan de 40 (!!!) zweepslagen (hoe triest is het om die vergelijking te maken trouwens :( ).
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Chaimae »

H.Numan schreef:Ach, wat kan je verwachten van een land waar mensen vandaag de dag nog wegens hekserij onthoofd worden?
Dat heeft zich in Amerika en het Westen ook plaatsgevonden, daar heeft het vormen aangenomen. Het enige verschil is dat het hier al gebeurd is, en het 'daar' (waar eigenlijk?) thans gebeurt. Wat dat betreft liggen zij nog een beetje achter, maar gebeurd is gebeurd. Of het nou verleden of heden is. Straks, over een aantal decennia's, kunnen die landen een gevoel het schuld van te hebben krijgen, zoals wij dat hebben (gekregen).

En waarom leg je een link met de islam? De islam kent geen hekserij, hoor. Islam en hekserije -bezetenheid is wat anders, maar die mensen mag je vooralsnog niet vermoorden, maar dien je juist te genezen middels roukaya- dat gaat met de koppen tegen elkaar. Het is natuurlijk allersimpelst om botweg het mes in de islam te steken, zonder te weten waar je het over hebt. En stel dat de islam hekserij zou kennen, bestaat er dan een vers of overlevering die moslims aanspoort heksen te kastijden? Een voorschrift die het legalisteert? In plaats van af te geven op de daar heersende cultuur, geef jij ten onrechte af aan de islam. Weet je dan niet dat verscheidende soorten van hekserij tot op heden vooral in Afrika (niet-islamitische landen) voorkomen?

@Silly,

Verschikkelijk voor dat oud vrouwtje. Dat zij op zo een inhumaan manier tot haar einde moet komen. :crying: Jammer dat de moslims daar, die dit vurig afkeuren; jaa, die zijn er vast en zeker, hier niet tegen kunnen ageren.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Silly »

Dat heeft zich in Amerika en het Westen ook plaatsgevonden, daar heeft het vormen aangenomen. Het enige verschil is dat het hier al gebeurd is, en het 'daar' (waar eigenlijk?) thans gebeurt. Wat dat betreft liggen zij nog een beetje achter, maar gebeurd is gebeurd. Of het nou verleden of heden is. Straks, over een aantal decennia's, kunnen die landen een gevoel het schuld van te hebben krijgen, zoals wij dat hebben (gekregen).
Ik ben zo blij dat jij begrijpt dat dit een non-argument is!!
In een wereld waarin open communicatie mogelijk is en waar mensenrechten vast zijn gesteld is het slechts een excuus om terug te grijpen op een wereld waarin overal de chaos de boventoon voerde.
Kortom: Wij Weten Wél Beter!!!! Door terug te gaan naar de Middeleeuwen laat je enkel zien dat de islam zo achterlijk is dat ze nooit uit die tijd heeft kunnen ontsnappen. Dat is het enige wat je aantoont, een andere conclusie is er niet.

Er is een verschil tussen verleden en heden, maar misschien moet jij die dingen eerst zelf meemaken voordat je je realiseert dat de islam een ideologie is die 1400 jaar geleden thuis hoort en niet in de 21e eeuw.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Chaimae »

Hekserij bestaat niet in de islam. Kan jij met bewijzen aankomen waarin staat dat je heksen mag onthoofden? Haal eens één islamitische bron aan, die het moslims legaliseert heksen op de brandstapel te gooien. Durf je dat aan?

Jij hoort te weten dat sociale ontwikkeling hun eigen dynamiek hebben, daar waar de één er een aantal jaren overdoet, kan de ander er wel tien jaren meer over doen, bij wijze van spreken. Daar kan jij verdraaid weinig aan veranderen. Jij kan nu wel arrogant lopen doen en zeggen dat het Westen jaren voorloopt, wat wel zo is, maar de manier waarop jij het brengt is ronduit hautain te noemen, op de islam, maar zegt jouw religie niet dat hoogmoed voor de val komt? En jij vindt dat de straffen daar in de islamitische landen barbaars zijn, wie ben jij om je daar tegen te ageren? Want hou universeel zijn jouw standaarden? Elk standaard is gerelateerd aan de heersende cultuur en religie, in dit geval de islamitische cultuur en godsdienst. Jij kan de lijfstraffen daarginds barbaars vinden, wat ik ook vind, maar zij kunnen wellicht jouw normen en waarden vreemd vinden. Wat daar gebeurt, hoort je geen fluit te schelen, zolang het ook daar (binnen de perken, en niet doorslaat) blijft. De moslims die hier hun regels willen opdringen, daar moet strenger naar worden opgetreden. Dit heb ik vaak genoeg geopperd in discussies met Tazagirl, bijvoorbeeld. Jij weet dus hoe ik daarover denk.

Jij kan dus wel schoppen en schreeuwen, maar is dat niet nutteloos? De islamitische landen zijn achterlijk en middeleeuws. Dit heeft Hansje Pansje vaak genoeg verzucht, maar met een reden -behalve dan het constant afvegen aan de islam, wat zeer zeker een rol speelt, maar ook andere aspecten- komen is moeilijker. Het barbaarse daar staat met één been in de islam, en met de andere been in de armoede, corruptie, dictatoriale en patriarchale organisatie. Hoe rijker een mens, des te meer het vertrouwen in zichzelf heeft, en hoe groter de kans is dat de mens de Hogere Macht aan de kant zet. Op het moment dat een samenleving rijker wordt, dan zullen de Godshuizen niet meer verticaal preken, relatie God en mens, want die is er dan niet meer gezien de rijkdom, maar dan schuift het op naar het horizontale. Naastenliefde, aandacht voor dieren en het milieu, zulke postmaterialistische zaken staan dan centraal. Men kent dit allemaal al, met als gevolg, een ontkerkelijking. Maar voor dit kan gebeuren moet er eerst geld zijn, anders is er geen ruimte voor, dan is het eerst de schapen op het droge zetten.

Sta jij niet aan de wieg van de gedachte dat er een openbaar debat moet zijn op een fora, wat op ratio dient te zijn gebaseerd, en wat dient plaats te vinden op een 'geweldvrije fora?' Waar men openstaat voor alle deelnemers en uiteindelijk in facto leiden tot door de meerderheid gedragen wetten en besluiten. Ofwel, de deliberatiedemocratie. Vaak genoeg heb ik overwogen (overweeg nog) hier mee te kappen, omdat na mijn idee er wordt gezegd dat ik (moslims) moet(en) afvallen van mijn geloof, en anders ben ik gevaarlijk en vorm ik een gevaar voor deze Nederlandse samenleving. Dit vat ik a prima vasta op als het aankweken van vooroordelen en haat naar mij toe. Denk dan vooral aan de personen Mercator, Hansje en Scarlatti. Meten met twee maten kunnen deze personen als de beste.

Nu even terug naar de rode draad van dit topic. Kan jij me wat islamitische bronnen voorschotelen, die moslims aansporen of het voor ze legaliseert om 'heksen', voor zover die bestaansrecht hebben in de islam, mag onthoofden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Silly »

Hekserij bestaat niet in de islam. Kan jij met bewijzen aankomen waarin staat dat je heksen mag onthoofden? Haal eens één islamitische bron aan, die het moslims legaliseert heksen op de brandstapel te gooien. Durf je dat aan?
Durf jij datzelfde te opperen tegen iemand die op het punt staat onthoofd te worden omdat de mulla het zei. Heb je dat lef of is praatjes hebben je sterkste kant??
Jij kan nu wel arrogant lopen doen en zeggen dat het Westen jaren voorloopt, wat wel zo is, maar de manier waarop jij het brengt is ronduit hautain te noemen, op de islam, maar zegt jouw religie niet dat hoogmoed voor de val komt?
Hoogmoed komt zeker voor de val. Wanneer wij islam een kans geven in europa wordt dat onze val! Onze tolerantie gaat ons de kop kosten. Maar dit verandert nog niets aan de superioriteit van de Westerse cultuur boven de islamitische. Alles wat de islamitische cultuur heeft 'voortgebracht' is gestolen uit andere beschavingen.

Het barbaarse daar staat met één been in de islam, en met de andere been in de armoede, corruptie, dictatoriale en patriarchale organisatie. Hoe rijker een mens, des te meer het vertrouwen in zichzelf heeft, en hoe groter de kans is dat de mens de Hogere Macht aan de kant zet
Loze smoesjes, ik hoef geen lijst te maken met arme landen waarin deze praktijken zich niet voor doen. Al was het alleen maar om het feit dat je zelf ook wel weet dat het er genoeg zijn.
Er moet altijd geld zijn, men moet altijd meer hebben, er moet altijd korte metten gemaakt worden met de corruptie. In plaats van de hand in eigen boezem te steken en het fundament (te islam) kritisch te bekijken is het altijd een anders fout.
Vaak genoeg heb ik overwogen (overweeg nog) hier mee te kappen, omdat na mijn idee er wordt gezegd dat ik (moslims) moet(en) afvallen van mijn geloof, en anders ben ik gevaarlijk en vorm ik een gevaar voor deze Nederlandse samenleving. Dit vat ik a prima vasta op als het aankweken van vooroordelen en haat naar mij toe.
Wat zielig.... NOT
Als er redenen zijn om van je geloof af te stappen ( en geloof me.. die zijn er!!!!!!) dan zou je ze juist dankbaar moeten zijn dat ze je die aanwijzen. Ga niet triest lopen doen over haat etc., islamieten in de slachtofferrol is zoooooo 2008.


Nogmaals lieve Chaimae: aan dode mensen kun je geen verontschuldigingen maken. Er worden vrouwen vermoord in naam van jouw god! In de bijbel staat ook geen oproep heksen te vermoorden en daarom zien we de heksenverbrandingen ook als een grote fout! Hoe achterlijk moet je zijn als je anno 2009 nog steeds mensen ervoor vermoord? Of het in de koran staat of niet.. het gebeurt. Pas op de dag dat jij het lef hebt om er echt iets tegen te doen, of het
lef de ter dood veroorde te zeggen dat het allemaal neit zo bedoeld is praten we verder.
Dit gaat niet over boeken maar over levens.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door Anneke »

Chaimae schreef:Nu even terug naar de rode draad van dit topic. Kan jij me wat islamitische bronnen voorschotelen, die moslims aansporen of het voor ze legaliseert om 'heksen', voor zover die bestaansrecht hebben in de islam, mag onthoofden.
Waarom zit jij hier te muggenziften over de legaliteit van het vermoorden van heksen? Wil je misschien islamitische bronnen voorgeschoteld krijgen die aansporen joden, christenen, ongelovigen te vermoorden, vrouwen en homo's te haten en minachten? Volgens mij ken je die best. En heksen? Ach, die kunnen ook wel op de zwarte lijst van de islam. Who cares, welke groep mensen is nog vrij gewaard van de islam? Welke groep is niet het doelwit van die middeleeuwse massahysterie?

Je zegt trouwens
voor zover die bestaansrecht hebben in de islam
geef je hierbij toe dat ze eigenlijk geen bestaansrecht hebben?
Chaimae schreef:Vaak genoeg heb ik overwogen (overweeg nog) hier mee te kappen, omdat na mijn idee er wordt gezegd dat ik (moslims) moet(en) afvallen van mijn geloof, en anders ben ik gevaarlijk en vorm ik een gevaar voor deze Nederlandse samenleving.
Misschien hebben Scarlatti en Hans dan wel gelijk. Misschien is het ook wel zo dat jij niet leeft naar islamitische standaarden, maar dat jij anderen dat wijsmaakt zodat zij jou aan kunnen wijzen als een moderne moslima, niet wetende dat iets dergelijks niet bestaat. In feite ben jij dan de leugenaar van het spel, omdat je mensen dingen doet laten geloven die onjuist zijn. Je liegt mensen voor door je modern op te stellen terwijl je aan de andere kant je als moslima waant. Men gaat denken dat islam openstaat voor rationaliteit en vrijheid, en dat de islam daardoor multi-interpretabel is. Jij en ik weten dat dat niet zo is, maar zij (de naïevelingen) niet. Omdat zij lui en laks zijn zullen zij nooit de moeite nemen om na te gaan wat de islam werkelijk is en wat het behelst, en ze zullen jou als bewijs gebruiken dat de islam wél een acceptabele religie is.

Natuurlijk is dat gevaarlijk. Natuurlijk is het gevaarlijk dat mensen de waarheid achterhouden. Dat in combinatie met taqqiya en de oprukkende islam zal ons, de democratie en vrijheid, alles wat ons lief is, de das omdoen. En waarom? Omdat types als jij weigeren toe te geven dat de islam een middeleeuws geloof is dat men achter had moeten laten in de Middeleeuwen. Omdat jij weigert je erbij neer te leggen dat islam indruist tegen jouw eigenlijke denkbeelden.
En jij vindt dat de straffen daar in de islamitische landen barbaars zijn, wie ben jij om je daar tegen te ageren? Want hou universeel zijn jouw standaarden?
Omdat is gebleken dat ónze standaarden, dus het handhaven van het stem van het volk, als beste van allen zijn. Omdat onze standaarden het meeste geluk en vrijheid voor de grootst mogelijke groep mensen kan bezorgen. In de islam is dat niet zo. In de islam viert de islamitische man hoogtij, en de rest kan doodvallen. En wie ben jij om niét te ageren tegen de straffen islamitische landen? Of voel jij geen compassie voor vrouwen die gestenigd worden omdat ze verkracht zijn? Heb je geen medelijden met jonge homofiele mannen die vermoord worden uit naam van islam? Ageer jij daar niet tegen? Ben je toch iets minder modern dan je dacht, en leg je je neer bij dat bespugelijke cultuurrelativerende gedachtegoed? Dat alles cultuurafhankelijk is? Dat is te ziek voor woorden, en al helemaal als je daarmee de islamitische wetgeving en leefregels wil goedpraten, in de wetenschap dat mensen lijden onder en kapotgaan aan de islam.
Wat daar gebeurt, hoort je geen fluit te schelen, zolang het ook daar (binnen de perken, en niet doorslaat) blijft
Volgens mij waren we het eens over het expansionisme van de islam?

Chaimae, je doet je hier dommer voor dan ik je ken. Je verhult het in enkele moeilijke woorden, maar de inhoud van jouw reactie getuigt van weinig redelijkheid.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: bejaarde vrouw krijgt 40 zweepslagen!!

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:
H.Numan schreef:Ach, wat kan je verwachten van een land waar mensen vandaag de dag nog wegens hekserij onthoofd worden?
Dat heeft zich in Amerika en het Westen ook plaatsgevonden, daar heeft het vormen aangenomen. Het enige verschil is dat het hier al gebeurd is, en het 'daar' (waar eigenlijk?) thans gebeurt. Wat dat betreft liggen zij nog een beetje achter, maar gebeurd is gebeurd. Of het nou verleden of heden is. Straks, over een aantal decennia's, kunnen die landen een gevoel het schuld van te hebben krijgen, zoals wij dat hebben (gekregen).
Inderdaad. En als je nog vroeger terug gaat in de tijd, ontdek je dat ook de Nederlanders platte barbaren waren. Wat heeft dat met Saoedische imbeciliteit te maken? Ze liggen niet 'een beetje' achter ze liggen meer dan vijfhonderd jaar achter! Wij hadden een excuus: we wisten niet beter. De Saoedies, en tevens alle andere mohammedanen missen dat excuus. Ze zouden beter moeten weten.
En waarom leg je een link met de islam? De islam kent geen hekserij, hoor.
Oh, dus die executie was gewoon voor de lol?
Islam en hekserije -bezetenheid is wat anders, maar die mensen mag je vooralsnog niet vermoorden, maar dien je juist te genezen middels roukaya- dat gaat met de koppen tegen elkaar. Het is natuurlijk allersimpelst om botweg het mes in de islam te steken, zonder te weten waar je het over hebt. En stel dat de islam hekserij zou kennen, bestaat er dan een vers of overlevering die moslims aanspoort heksen te kastijden? Een voorschrift die het legalisteert? In plaats van af te geven op de daar heersende cultuur, geef jij ten onrechte af aan de islam. Weet je dan niet dat verscheidende soorten van hekserij tot op heden vooral in Afrika (niet-islamitische landen) voorkomen?
Dat is een compleet ander verhaal, want die mensen zijn polytheistisch. Dit heet 'het verplaatsen van de doelpalen' of 'twee kwaden vegen elkeaar uit' (tu coque, dacht ik). Saoedi Arabie is de kern van het mohammedanisme, en daar zitten de zaken grondig verkeerd in elkaar. Nou niet zeuren dat sommige stammen in donker Afrika mensen opeten. Saoedi Arabie zou beter moeten weten, heeft meer dan genoeg geld voor fatsoenlijke educatie, maar geeft het geld uit aan moskeeen bouwen en missie werk om de meest achterlijke intolerante vorm van jouw geloof te verspreiden (het wahabisme). En om hun eigen bevolking zo steentijd mogelijk te houden.
Verschikkelijk voor dat oud vrouwtje. Dat zij op zo een inhumaan manier tot haar einde moet komen. :crying: Jammer dat de moslims daar, die dit vurig afkeuren; jaa, die zijn er vast en zeker, hier niet tegen kunnen ageren.
Ongetwijfeld. Dat zijn dan vast en zeker die gematigde mohammedanen. :sly: Je weet wel, de mensen die je alleen hoort als bijvoorbeeld Amerika (ik zie Europa het helemaal niet doen) Saoedi Arabie op een gegeven moment dwingt om die steentijd mentaliteit op te geven. Dan hoor je de gematigden. Of bijvoorbeeld als een Ikea bijna ontploft. Anders hoor je ze nooit.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie