Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door birdie »

Begrijp ik het goed, geen bemoeienissen van het Westen, wij gaan voor onderdrukking, dus kiezen wij voor de islam!
Ze willen geen vrijheid.....

Spoiler! :
Afghan women just fine with the rape law: "We do not want total freedom. We wanted it to be limited and to be within Islam."

"If you speak of human rights or women rights in Afghanistan you get accused of having converted to Christianity."

She said it.

An update on this story. "Afghan women want West to back off 'rape law,'" by Matthew Fisher for Canwest News Service, April 13 (thanks to Weasel Zippers):

KABUL - As Afghanistan's Parliament debated ways Monday to protect female politicians from assassination, young women attending Kabul University expressed surprise and bewilderment at the debate raging in Canada and Europe over a proposed law that seems to allow men from the Shiite Hazara minority to sexually enslave their wives and imprison them in their homes.

The nearly unanimous view on the campus - arguably the most progressive institution in Afghanistan - was that the West should not involve itself in the country's cultural and religious affairs.

"This is not a good law. Women should be allowed to do what they want," said Hamida Hasani, 18, a Hazara architecture student at Kabul University. She said she was familiar with the controversial legislation, which President Hamid Karzai has pledged to urgently review in the face of strong complaints from western governments.

"But we do not want total freedom. We wanted it to be limited and to be within Islam."

Told of the furor the proposed law has caused in Canada and elsewhere, and about the murder of women's activist and Kandahar provincial council member Sitara Achakzai on Sunday, Hasani said the problem of women's rights in Afghanistan belongs to Afghan woman - no one else.

"They don't know anything about us and our problems," she said. "If they faced what we have faced with hunger and war, they'd realize what is most important to fight for here. Before they come here they should . . . experience our difficulties."...

"NATO is here to fight terror but if you do not protect democracy and human rights we may not end up with terrorism but with extremism, which is just as bad," she said, minutes after condemning Achakzai's murder in Parliament. "If you speak of human rights or women rights in Afghanistan you get accused of having converted to Christianity."...

"This law is not something that Karzai should sign because there must be mutual agreement within a marriage, but what westerners have to realize is that it is much better for us than it was before when the Taliban behaved so badly towards us," said Shapera Azzizulah, 41, a married Tajik Sunni pharmacist who had dropped by for a cup of coffee after picking up a copy of her university degree....

"But westerners want to change Afghanistan for their benefit, not for ours. They have a bad view of our culture. Some of our women imitate their clothes and their ways. Our freedom must come within Islam."..
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door Ariel »

Als Afghaanse vrouwen onderdrukt willen worden, dan is er voor ons geen reden om daar te blijven.

Tot nu toe heeft de Afghaanse missie al meer dan 1.4 miljard belasting geld gekost. Geld dat we beter aan ons zelf hadden kunnen besteden denk ik nu.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door birdie »

Ariel schreef:Als Afghaanse vrouwen onderdrukt willen worden, dan is er voor ons geen reden om daar te blijven.

Tot nu toe heeft de Afghaanse missie al meer dan 1.4 miljard belasting geld gekost. Geld dat we beter aan ons zelf hadden kunnen besteden denk ik nu.
Juist Ariel, zo denk ik er ook over! Ik vond het ook een verbazend bericht. LEES IK DIT NU GOED, OF LEES IK ERGENS OVER HEEN!!!!!
Ik kan me niet voorstellen dat alle vrouwen er zo over denken.

Iedere Westerse soldaat zou terug moeten gaan, deze mensen zijn geen mensenleven waard!
Islam is SUPER, de rest stelt niks voor, laat ze maar in de stront zakken!
† 14 september 2012.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door Bloodgod »

Echt niet, laten we in vredesnaam ver buiten onze landsgrenzen doorgaan met hardcore-fanatiekelingen bestrijden.
Uit die shit kan namelijk nog wel eens een paddestoelvormige wolk opstijgen. Met grensoverschrijdende gevolgen.
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door Bloodgod »

April 15, 2009
"Death to the slaves of Christians": Afghan men hurl stones at women protesting rape law
300 women had the courage to protest the law, which all too many women were prepared to accept and attempt to rationalize. "Afghan men hurl stones at 300 women protesting law that allows husbands to rape their wives," from the Daily Mail, April 15 (thanks to L):

Some 300 Afghan women have been pelted by stones as they gathered to protest a new law that critics say legalises marital rape. Police struggled to keep counter-protesters away.
The law says a husband can demand sex with his wife every four days unless she is ill or would be harmed by intercourse. It passed last month.
Women's rights activists scheduled a protest today attended by about 300 mostly young women.
But the group was swamped by counter-protesters who shouted down the women's chants.
Some of the protesting men picked up gravel and stones and threw them at the women.
The men shouted 'Death to the slaves of the Christians!'
As one woman noted in the prior coverage linked above, "If you speak of human rights or women rights in Afghanistan you get accused of having converted to Christianity."

Female police held hands around the group to create a protective barrier.
Posted by Marisol at 5:15 AM |http://www.jihadwatch.org/
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door Bloodgod »

Afghan cleric defends controversial marriage law

mannetje: Schatje, ik liep vandaag door de stad en zag daar allemaal lekkere wijven die mijn hoofd op hol doen slaan.
vrouwtje: Manlief toch! Wat een klotewereld, mijn lieve mannetje wat heb je het toch moeilijk, kan ik iets voor je betekenen?
mannetje: Domme teef! hier heb je een presentje, ik wil zodirect van bil, smeer dit presentje nu maar snel op je smoelwerk voordat ik des duivels word!
vrouwtje: Oh, wat lief van je dat je aan me gedacht hebt, wat een mooie kleurtjes! Er zitten zelfs nepwimpers bij, ik ben helemaal in verrukking!
mannetje: Domme hoer. Kroel m'n baardje.
vrouwtje: Voor jou maak ik mijzelf de grootste hoer van de wereld, ik hou van jou. smak smak smak

Afbeelding

(CNN) -- Walking into the Khatmul Nabeen Masjid (mosque), you can for a moment forget that you're in Afghanistan. Beautiful buildings, walkways, flowerbeds and even a grass soccer pitch.


Mohammed Asif Mohseni is said to be behind the law.

1 of 2 Young men and women, dressed in Muslim attire, walk around freely and with smiles.

Smiles are a bit of a rarity in today's Kabul, a polluted city of survival and despair, so this was both shocking and refreshing to me.

We didn't have an appointment but we were hoping to interview Mohammed Asif Mohseni, a conservative Shia cleric. He is said to be the man behind the controversial Shia state law, a law critics say strips Afghan Shia women of many rights.

While security was checking our bags, one guard said that Mohseni had been waiting for us. I tried explaining that we did not have an appointment.

Nonetheless, we were sent back to where Mohseni was waiting. Before entering the room I was cautioned by a guard to make sure none of my hair was showing below my headscarf. They were apologetic; one even asked me to zip up my sweater higher because too much of my neck was exposed.

I complied, tucking in my hair and zipping my sweater as high as it could go. Now paranoid about the design holes in my scarf that exposed parts of my hair, I took off my shoes to enter.

Don't Miss
Afghan law puts women's rights front and center
Afghanistan to change controversial 'rape' law
As we walked in, Mohseni, an older man with a white beard wearing a Shia-style turban called a "dulband" was sitting on a brown couch.

He looked at the two men who brought us in and said, "These aren't the two I was waiting for." I explained that we just showed up for an interview because we did not have a number to reach him.

He smiled and said, "I guess you are in luck."

Mohseni welcomed us and asked me to translate his warm welcome to our Scottish cameraman.

As the interview started, I noticed that Mohseni avoided my eyes. I wondered if it was because I was female. I was also prepared for verbal attacks; a journalist friend told me that when he brought a western journalist to interview Mohseni a few days ago, the journalist ended up having more questions thrown at him than he was able to ask.

But it didn't take long for Mohseni to warm up and explain why Shia state law is just and a part of Islam. Those who don't agree don't understand it, he said.

"The law ... which I created I see as correct for both men and women," he said. "We have given rights to both men and women, even better than rights given to women in the West. We give women more in this law."

I asked him about reports that if a woman does not comply in having sexual relations with her husband, then the husband can refuse to feed her. "Yes, I said that," Mohseni said looking me in the eye. "When a couple marries, sex is a part of marriage, and they agree to that."

He went on to explain that a woman isn't obliged to have sexual relations every single night or if she is told by her doctor to refrain. But otherwise it is her obligation and something she signed up for when she got married. He calls it the wife's duty.

Mohseni added that a wife wearing makeup "prevents a man from thinking about other women on the streets and he can just think of his wife."

He continued: "It is natural that women (wear makeup). Don't they in the West? Their women wear it on the streets and in shops. Women should put make-up on for their husbands as it will increase the love and attraction between the two."

The cleric also explained that a woman is not required to ask the permission of a man to leave the house if she has a job and needs to go to work. But they do need to get permission if they are leaving for other reasons.

More importantly, he said, a couple needs to make clear the day they marry whether or not she will need permission to leave the home. If they disagree then they should not get married.

"Like, you are working for CNN," he said. "If your boss tells you, you'll be working for 8 hours a day, then you're responsible for that. It's the same here. They both have to agree on it."

According to Mohseni, the West is imposing its beliefs on the Muslim world because they don't understand.

However, it's not just people in the West who are opposed to this law. Many Afghans, men and women, have vehemently resisted it. They fear it will set women back after the progress that has been made in the last seven years.

Sima Samar, head of Afghanistan's Independent Human Rights Commission, has been working for a year now, trying to amend certain articles within the law.

"I feel discriminated. Clear-cut. I don't feel equal in this country," she told us.

Samar said the law does not represent Islam. It blatantly contradicts the constitution of Afghanistan, which states that men and women are equal.

Critics have labeled the law as "Talibanistic," but Samar says even many of the Taliban's actions were not enshrined in law.

She admitted that a law for Shias is necessary but that it should be what is stated in Sharia or Islamic Law. "One of the very important pillars in Islam is justice, there is no justice in this law," she said.

Samar also pointed out the absurdities in the law, such as the edict on makeup.

"If she doesn't (put on make-up), will the husband go complain to the police that she didn't put (on) the lipstick? Or, 'I like red but she put on pink.'"


However, Samar didn't blame the clerics alone for creating the new law; she blamed various parts of the government for allowing it to pass.

"I think they -- all of them -- took the whole issue very superficially. And none of the state institutions, ministry of justice, parliament, senate and the office of the president, really didn't look at the law as serious as they should," she said.
http://edition.cnn.com/2009/WORLD/asiap ... index.html
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door Ariel »

"Like, you are working for CNN," he said. "If your boss tells you, you'll be working for 8 hours a day, then you're responsible for that. It's the same here. They both have to agree on it."
Zo zie je maar weer. In veel Islamitische landen is het huwelijk een verbintenis dat niks met liefde te maken heeft. Het is voor vrouwen een baan, waar de man de baas is en zij het personeel.
Als er werkelijk liefde tussen twee mensen bestaat, dan is seks geen probleem, en wordt het vrij gegeven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door Mahalingam »

Na alle kritiek van de buitenlandse vriendjes van de regering , is de wet over de vrouwen gewijzigd. Er wordt nu niet meer bij de wet bepaald dat vrouwen de taak hebben in het huwelijk om zich zo nodig te laten verkrachten.
Afghan 'anti-woman law changed'
The Afghan government says it has changed a planned law which critics had said legalised rape within marriage.
It has removed an article which said a woman had to make herself available for sex with her husband when he desired.
Justice Minister Sarwar Danesh said the changes had been made following complaints by human-rights groups.

The legislation is aimed at the Shia minority which has its own sets of laws as part of efforts to preserve its identity in a mainly Sunni country.
An article which placed restrictions on a woman's freedom of movement has also been dropped, the BBC's Martin Vennard reports.

President Hamid Karzai originally signed the law but ordered a review after widespread international criticism.
It had been criticised by US President Barack Obama, the UN and Nato Ceretary General Jaap de Hoop Scheffer, who said it went against the values of his troops.
Aides to President Karzai insist that the law in fact provides more protection for women.
It covers members of Afghanistan's Shia minority, who make up 10% of the population.
A separate family law for the Sunni majority is also being drawn up.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/8141420.stm
Zo zie je maar dat de Islam helemaal niet zo monolitisch is: er is verschillend familierecht voor Shia en voor Soenni. :evil:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door Scarlatti »

Zodra ik de 'islam business' een beetje door begon te krijgen, heb ik gezien dat EEN vd kapitale fouten die gemaakt worden door het Westen dat zij het Oosten een Westerse manier van denken toedichten... sowieso WEG daar, eeuwig zonde vd levens van ONZE mensen en het wordt NIET gewaardeerd ook nog eens! En zo kan ik nog wel het eea opnoemen, zonde vh geld, laat ze het zelf opknappen net zoals iedereen heeft gemoeten.. tussen onze èigen cultuur is het soms al moeilijk elkaar te begrijpen laat staan met een volkomen àndere manier van denken.. deze mensen moeten nìets hebben v welke niet-islamiet dan ook, zelfs ònderling bevechten ze elkaar steeds weer opnieuw.. ik ben blij dat Ik geen familieleden en of vrienden in t leger heb, ik vind t al èrg dat ik mensen kèn wiens kinderen in het leger zijn en die er ook nog eens tròts op zijn dat hun zonen/dochters vechten voor de 'vrijheid v e ander in die landen' nou IK nìet! als IK het voor t zeggen had haalde ik gelijk iedereen terùg en stuurde ik iedereen die hier zit terug behalve de goedwillenden die ècht gevlucht zijn en dus NIET islamitisch willen leven en ik begon ons èigen land schoon te vegen, eerst vdie enge linkse gutmenschen overal in de overheid verstopt en de autochtone criminelen en dan alles eindelijk normaal indelen! leve de PVV!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door BFA »

ik vind t al èrg dat ik mensen kèn wiens kinderen in het leger zijn en die er ook nog eens tròts op zijn dat hun zonen/dochters vechten voor de 'vrijheid v e ander in die landen'
Ik ben heel trots op de zoon van mijn buur die al 3X naar Afghanistan is gegaan. Die soldaat strekt mijn dorp tot eer.
sowieso WEG daar
Laf en kortzichtig.
Wij doen daar heel goed werk. Voor onze eigen veiligheid en die van anderen. Wees maar zeker dat onze aanwezigheid (vooral die van de Amerikanen)ginder ons van een hoop terreur bespaard heeft.
Taliban die daar bevochten worden zijn geen mensen maar mensetende roofdieren. Die bevecht je, overal ter wereld waar ze te vinden zijn en maak je af. Vooral spijtig dat we dit niet doen in Europa.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door Scarlatti »

'Vooral spijtig dat we dit niet doen in Europa.'

met dàt laatste ben ik t met je eens BFA maar onze kinderen dààr laten vechten en daar trots op zijn? Ik heb te dòen met die kids, laat ze een kans krijgen op een normaal leven ipv die islamieten te bevechten, laat ze dat onderling maar uitvechten, mensen die daar niet willen wonen onder een dergelijk regime zullen zelf de strijdbijl op elke mogelijke manier moeten oppakken..

dat je mijn zienswijze laf en kortzichtig noemt vind ik niet zo leuk(eufemistisch uitgedrukt) om te lezen maar ik zie t niet zo, ik zie t als realistisch.. ik heb gisteren uitgebreid zitten lezen over die wereld daar in t MO en de enigen die enigszins normààl denken zijn de Israëli's, de rest zit niet op het Westen of Westerse invloed te wachten of hulp van welke aard van ons dan ook, alleen GELD willen ze van ons en onze politieke hulp dat ZIJ goed zitten en de Israëli's fout.. met dit volk is niet te leven en ik zou er dan zeker niet voor vechten, ze vinden iedere x wel weer iets nieuws om over te gaan vechten en moorden..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door BFA »

Ik heb te dòen met die kids, laat ze een kans krijgen op een normaal leven
De keuze voor in het leger te gaan is even normaal als die voor een fabriek of bureau.
In die keuze van het leger is de keuze voor Afghanistan een heel normale onderverdeling. Voor elke vrijwilliger die vertrekt, blijven er 4 thuis die niet meekunnen. Geen nekle soldaat wordt gedwongen naar Afghanistan te gaan. Allen die gaan weten wat hun kan overkomen.
dat je mijn zienswijze laf en kortzichtig noemt vind ik niet zo leuk(eufemistisch uitgedrukt) om te lezen maar ik zie t niet zo, ik zie t als realistisch.
Geen excuses hiervoor. Je zienswijze is defaitistisch ook. Realistisch is anders. Zij zijn in oorlog met ons. Laat je Afghanistan zo, die oorlog komt op een andere manier. Beter dat hij ginder is dan dat hij hier komt. Dit is een oorlog ie we niet op de conventionele manier, met 2 legers tov elkaar op een afgebakend slagveld kunnen winnen.
ik heb gisteren uitgebreid zitten lezen over die wereld daar in t MO en de enigen die enigszins normààl denken zijn de Israëli's,
Dit is zo. Islam is ook in oorlog met Israël. Er is geen leger dan het Israëlische dat zichzelf zo strenge Rules of Engagement oplegt om deze oorlog te kunnen winnen. Het is dezelfde oorlog als in Afghanistan.
ik zou er dan zeker niet voor vechten

Onze soldaten in Afghanistan vechten niet voor de Mohammedanen, maar voor ons. Om het hier veiliger te houden.
Het probleem is niet onze soldaten in Afghanistan. Het leger weet wat het daar doet. In het leger is 2+2 gelijk aan 4. Op een andere manier kan je geen werkend wapen construeren.
Voor politiekers is 2+2 gelijk aan 3 of 5, afhankelijk aan welke kant ze staan of hoe het ze uitkomt, nooit maken ze de juiste uitkomst 4.
In zaken van oorlog is en blijft het leger de betrouwbaarste bron.
Wat in Afghanistan, Palestina gebeurd is een nieuwe manier van oorlogvoeren. Het leger kan fouten maken kwestie van het te gebruiken kaliber, deze stelt het bij op het terrein. Het maakt niet de fout van een onnodige oorlog. Daarvoor het het teveel waarde aan zijn soldaten. Dit met oprechte emoties, niet met de valse van de politieker. De tijd van kanonnenvoer is voorbij.
ze vinden iedere x wel weer iets nieuws om over te gaan vechten en moorden..
Ik tegen mijn broer. Ik en mijn broer tegen mijn kozijn. Ik en mijn broer en mijn kozijn tegen de rest van de wereld.
Deze perceptie van de wereld is wat men moet veranderen. Hoge geboortecijfers en geen erfenisrechten maakt dat 'tegen de rest van de wereld' reeds bezig is. Alhoewel de onderlinge gevechten ook blijven doorgaan.
Er zijn op het ogenblik nog 2 manieren om dit te veranderen.
Onze morele superioriteit ter plaatse tonen door hoge Rules of Engagement. In Afghanistan, Irak en Palestina.
Een kwart van de wereldbevolking ervan tussen bombarderen.

Laat Afghanistan en Irak vallen. En Israël ook. Eén van deze drie is al genoeg.
Ontwapen verder en laat de Mohammedanen zich bewapenen.
Op het ogenblik dat er militaire pariteit onstaat, voor 20 jaar zitten we in een conventionele oorlog van leger tegen leger en een hele burgerinfrastructuur die plat gaat langs beide zijden. (voor zover er burgerinfrastructuur is in het MO.)

Onze morele superioriteit moeten we niet alleen in Afghanistan, Irak en Palestina tonen, maar in elke sfeer waar de oorlog doorgaat.
Hier in de publieke sfeer verliezen we. Politiekers maken van 2+2 = 3 of 5.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Afghaanse vrouwen kiezen voor islam

Bericht door Ariel »

Geweld tegen Afghaanse vrouwen wijdverbreid

KABUL (ANP) – Geweld tegen vrouwen in Afghanistan is wijdverbreid en diepgeworteld in de maatschappij. „Geweld tegen vrouwen wordt niet adequaat aangepakt en veroordeeld door de maatschappij en door instellingen", stelde maandag hoofd mensenrechten Afghanistan binnen de Verenigde Naties, Norah Niland.
De VN zijn met een campagne begonnen om het geweld tegen vrouwen en meisjes uit te bannen. De campagne loopt tot 10 december, de internationale dag van de rechten van de mens.

Vrouwen die voor hun rechten opkomen, worden aangevallen. „Slachtoffers van verkrachting worden vaak zelf vervolgd voor overspel, waar celstraf op staat", aldus Niland. Acht jaar na de val van het Talibanregime (1996–2001) zijn vrouwen steeds minder actief in het openbare leven. „De trend is negatief", waarschuwde Niland.
Het parlement moet nog een ontwerpwet goedkeuren, waarin geweld tegen vrouwen wordt veroordeeld.


http://www.refdag.nl/artikel/1448620/Ge ... breid.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie