Tweede vrouw zonder toestemming van vrouw 1

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Tukkerin

Tweede vrouw zonder toestemming van vrouw 1

Bericht door Tukkerin »

The first wife’s approval is not a condition for marrying a second wife
My question is if you would help me to know the Hadith or the point of vieuw from the Islamic law on the follwing situation.
If a woman is married to a man and that this man is also married to an other woman without her, the last, knows about this marriage.
No need to say that this is a difficult and very exceptional situation but seems the best concerning the circumstances?

Praise be to Allaah.

The wife’s approval is not a condition for plural marriage, and it is not obligatory for the husband to have the approval of his first wife if he wants to marry a second wife. But it is good manners and kind treatment to approach the issue in such a way as to reduce the pain which women naturally feel in such cases, by smiling at her, greeting her warmly, speaking nicely to her and spending money on her according to his means, in order to gain her approval. Fataawa Islamiyyah, 3/204.

If a husband takes a second wife, he has to treat his wives equally as far as possible. If he does not treat them equally then he is exposing himself to a stern warning, for it was narrated from Abu Hurayrah that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever has two wives and inclines more towards one of them than the other, will come on the Day of Resurrection with half of his body leaning.” (narrated by al-Nisaa’i, ‘Ushrat al-Nisaa’, 3881; classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh Sunan al-Nasaa’i, no. 3682).

When Allaah permitted us to marry more than one woman, He said (interpretation of the meaning):

“but if you fear that you shall not be able to deal justly (with them), then only one or (slaves) that your right hands possess. That is nearer to prevent you from doing injustice”[al-Nisaa’ 4:3]

So Allaah commands that a man should restrict himself to one wife, if he knows that he cannot be just. And Allaah is the source of strength.

See Fataawa Manaar al-Islam, 2/570.
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid
http://www.islamqa.com/en/ref/12544/second%20wife" onclick="window.open(this.href);return false;
Umm Rania
mercator

Re: Tweede vrouw zonder toestemming van vrouw 1

Bericht door mercator »

Tukkerin schreef: The wife’s approval is not a condition for plural marriage, and it is not obligatory for the husband to have the approval of his first wife if he wants to marry a second wife. But it is good manners and kind treatment to approach the issue in such a way as to reduce the pain which women naturally feel in such cases, by smiling at her, greeting her warmly, speaking nicely to her and spending money on her according to his means, in order to gain her approval. Fataawa Islamiyyah, 3/204.
Zelfs de papoea's en koppensnellers konden het zo achterlijk niet bedenken :roll2: ....
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Ariel

Bericht door Ariel »

Ben jij het met de utleg van deze geestelijke eens of oneens Tukker ?

Dit is niet nieuw voor ons. Wij hebben dit altijd al tegen jou gezegd , maar jij bleef vasthouden aan het idee dat de eerste vrouw toestemming moest geven. Net zoals de suikerwerk-moslima's dit geloven.

Ik ben ook van mening dat een contract afsluiten dat de man maar één vrouw mag hebben ook niet helpt. Uiteindelijk beslist de man.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Manon

Bericht door Manon »

Ik denk dat heel die misleiding over verplichte toestemming van vrouw 1 ontstaan is nadat de Marokkaanse familiewet werd aangepast begin deze eeuw. Voordien was ook dààr geen toestemming nodig, ze volgden gewoon de koran.

In de koran is er geen SPRAKE van toestemming door de vorige vrouw(en)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Tukkerin

Bericht door Tukkerin »

Bah, hier een geleerde die het beaamt met een blije gezichtsuitdrukking.

http://www.youtube.com/watch?v=m-X4f2Hu1M4" onclick="window.open(this.href);return false;
Umm Rania
BFA

Bericht door BFA »

Een pak rammel als de eerste vrouw niet toegeeft, is hetgeen de Koran voorschrijft. Na dit pak rammel (niet op de ogen slaan, tot nu toe kijken die alle twee nog door de kijkspleet van de burka) is het voor de man gegarandeerd dat de vrouw blijgezind toestemming geeft voor een partner aan haar man.

Je moet er maar achteraan willen lopen, achter de meest vrouwonvriendelijke godsdienst ter wereld.
Hoog tijd dat je dit eens afleert.

Islam sucks, de Koran sucks de Hadith sucks.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Thomas

Bericht door Thomas »

De vraag van Ariel is nog steeds: Ben jij het hier mee eens C????
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Marcus

Bericht door Marcus »

Meer dan 1 vrouw ja hoor ze doen het gewoon. M.a.w. de eerste vrouw heeft totaal niks te zeggen en heeft geen rechten. Zoals alle moslimvrouwen amper rechten hebben. Ja ze hebben het recht hun mond te houden en met een hoofddoek rond te lopen en kinderen te baren.
Walgelijke cultuur dus. :mrgreen:
Thomas

Bericht door Thomas »

Mijn vraag blijft staan: BEN JE HET HIERMEE EENS Chaimae????
Context???
Uitleg???
Tukkerin

Bericht door Tukkerin »

Thomas schreef:Mijn vraag blijft staan: BEN JE HET HIERMEE EENS Fadilah????
Beste Thomas, een weldenkend en fatsoenlijk mens kan het hier niet mee eens zijn. Hetzij man of vrouw. Je hebt alleen geen idee hoe moeilijk het is om het met een aantal brandpunten ( genderpatronen binnen de islam, de geschiedenis van de profeet, de islam, vrouwenrechten, het niet dynamisch zijn, enzovoorts) niet eens te zijn en je kaartenhuis daarmee in elkaar zien te vallen. Alles wordt je ontnomen, cognitieve dissonantie en een naar gevoel bekruipen je dan. Je hebt echt, maar dan ook echt, geen idee hoe dat is/voelt en dat het ( klink wellicht melodramatisch, maar het is zo) een dagelijkse (twee) strijd is.
Umm Rania
mercator

Bericht door mercator »

Tukkerin schreef: Beste Thomas, een weldenkend en fatsoenlijk mens kan het hier niet mee eens zijn. Hetzij man of vrouw. Je hebt alleen geen idee hoe moeilijk het is om het met een aantal brandpunten ( genderpatronen binnen de islam, de geschiedenis van de profeet, de islam, vrouwenrechten, het niet dynamisch zijn, enzovoorts) niet eens te zijn en je kaartenhuis daarmee in elkaar zien te vallen. Alles wordt je ontnomen, cognitieve dissonantie en een naar gevoel bekruipen je dan. Je hebt echt, maar dan ook echt, geen idee hoe dat is/voelt en dat het ( klink wellicht melodramatisch, maar het is zo) een dagelijkse (twee) strijd is.
Hoe vreselijk toch...de tweestrijd der Mohammedaantjes...blijf ik een achterlijk schaap of word ik mens. k Krijg zowaar een krop in de keel van al die brandpunten, genderpatronen en cognitieve dissonanties(ik neem aan dat je dissociatie bedoelt) :roll2: ...
om over de "geschiedenis van de profeet" nog maar te zwijgen :roll2:
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

@Mercator, de uitdrukking 'cognitieve dissonantie' is correct. Hier wordt mee bedoelt dat de realiteit steeds meer in conflict komt met een propaganda- of wereldbeeld. De Sowjet Unie is hier mede aan ten onder gegaan. :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Tukkerin

Bericht door Tukkerin »

Mercator, wat ben jij achterlijk.. helaas voor jou is de term goed gebruikt in deze context en blijkt maar weer eens dat jij hier het onderspit moet delven en niet ik. Kan je het niet hebben dat een Marokkaanse intelligenter is dan jij? :laugh1:

Het begrip dat jij gebruikt hebt, is overigens door jou ook nog eens verkeerd gebruikt. Je moet maar eens wat beter je huiswerk maken en niet denken dat jij mij een rad voor de ogen kan draaien, want ik weet veel meer dan jij denkt.. en dat voor een zeer jong meisje!!
Umm Rania
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Tukkerin schreef:Alles wordt je ontnomen, cognitieve dissonantie en een naar gevoel bekruipen je dan. Je hebt echt, maar dan ook echt, geen idee hoe dat is/voelt en dat het ( klink wellicht melodramatisch, maar het is zo) een dagelijkse (twee) strijd is.
Je ziet dus kennelijk nog steeds een beetje vast aan de Islam en d.m.v. een geestelijke strijd ontworstel je je in de loop der jaren aan de Islam. Ik hier echt wel respect en bewondering voor. :rock:

Ik ben vol vertrouwen dat je zult overwinnen en dat we elkaar weerzien in een nieuwe wereld. :wink2:
Tukkerin

Bericht door Tukkerin »

Yup Pilgrim, had het helaas anders gewild en helemaal niet die strijd hoeven te voeren en net als mijn Hollandse klasgenoten gewoon een onbeschoren leven willen leiden. Helaas heb je het niet voor het zeggen in welk gezin, cultuur en geloof je terechtkomt.
Umm Rania
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Mijn persoonlijke ervaring is dat een geestelijke strijd je sterker en wijzer maakt. Het hoort nu eenmaal bij spirituele groei. Ooit zul je er dankbaar voor zijn en de vruchten er van plukken, want je gaat van de duisternis naar het licht! :wink2:
mercator

Bericht door mercator »

Tukkerin schreef:Yup Pilgrim, had het helaas anders gewild en helemaal niet die strijd hoeven te voeren en net als mijn Hollandse klasgenoten gewoon een onbeschoren leven willen leiden. Helaas heb je het niet voor het zeggen in welk gezin, cultuur en geloof je terechtkomt.
Jij moet je toch maar pas beginnen scheren na het huwelijk ? Tijd zat dus toch om scheergerei te kopen want de Marokkaanse dekhengst laat voorlopig op zich wachten?
Tukkerin

Bericht door Tukkerin »

mercator schreef:
Tukkerin schreef:Yup Pilgrim, had het helaas anders gewild en helemaal niet die strijd hoeven te voeren en net als mijn Hollandse klasgenoten gewoon een onbeschoren leven willen leiden. Helaas heb je het niet voor het zeggen in welk gezin, cultuur en geloof je terechtkomt.
Jij moet je toch maar pas beginnen scheren na het huwelijk ? Tijd zat dus toch om scheergerei te kopen want de Marokkaanse dekhengst laat voorlopig op zich wachten?
Ik vind het lachwekkend hoe jij naadloos vervolgt met het plaatsen van een zeer domme reactie na de verbetering van Pilgrim en ik. Graag zou ik willen weten hoe het nou voelt om gecorrigeerd te worden door een Marokkaanse en een islamitische meisje dat zo een 32 jaartjes jonger is dan jij? Zou het graag weten omdat het mijn menselijke voorstellingsvermogen te boven gaat. Auwh!

Mochten er overigens nog vragen zijn over cognitieve dissonantie of cognitieve dissociatie ( die je nogmaals verkeerd gebruikt hebt :roll2: ) dan weet je me te vinden. Deze termen zijn me zeer bekend, heb ze moeten leren gedurende mijn master Journalistiek( jeweetwel journalistiek is een sociale wetenschap vandaar) op 20 -jarige leeftijd! Kan ze dromen, wetenschappelijk uiteenzetten en in de sociaal- wetenschappelijke context plaatsen. Iets wat jij niet kan; jij kan slechts met de termen strooien omdat je er ooit een keer van gehoord hebt, maar een brug slaan tussen deze term en de context ho maar.
Umm Rania
Tukkerin

Bericht door Tukkerin »

Mercator, een moslima is overigens ten alle tijden kaal op alle plekken. Kunnen de Europese vrouwen nog wat van leren, die zie ik in de zomer schaamteloos met een bos okselhaar lopen. Als ze dat niet eens verwijderen of daar nalatig in zijn, hoe zit het dan daar beneden ( hun doos) bij ze? Brrrrrrrr, zo niet vrouwelijk! Dus ja, ook ik ben kaal, zoals het een (niet-getrouwde) moslima betaamt. Vraag anders Socrates na, die kan je vertellen hoe babyglad mijn lichaam is! Je mocht willen dat jouw vriendin zo glad is als mij... :turban:
Umm Rania
mercator

Bericht door mercator »

Tukkerin schreef:Mercator, een moslima is overigens ten alle tijden kaal op alle plekken.
Ja, dat is om het moslim-mannetje ten allen tijde de illusie te kunnen geven dat hij in voetsporen van de pedofiel Mohammed treedt in zijn sexuele relaties. Alles in die relaties is er op gericht om het-al dan niet reële-pedo-sexuele aspect te benadrukken.Vandaar ook dat woeste baardgewas van het mannetje. Kort gezegd: een moslim-mannetjes steekt graag zijn penis in een gladgeschoren vulva omdat hij dan denkt met een klein meisje te doen te hebben.

Ik heb het al s gevraagd, waarom dan niet het haar op de kop ook wegscheren, lekker kaal zodat heel die bos hoofdhaar niet in een afzichtelijke prop in die kopvod moet?
mercator

Bericht door mercator »

Tukkerin schreef: Ik vind het lachwekkend hoe jij naadloos vervolgt met het plaatsen van een zeer domme reactie na de verbetering van Pilgrim en ik. Graag zou ik willen weten hoe het nou voelt om gecorrigeerd te worden door een Marokkaanse en een islamitische meisje dat zo een 32 jaartjes jonger is dan jij? Zou het graag weten omdat het mijn menselijke voorstellingsvermogen te boven gaat. Auwh!
Vanuit mijn gebrekkige cognitieve dissonantie vroeg ik mij gewoon af wat een "onbeschoren" leven zou kunnen zijn.
Thomas

Bericht door Thomas »

Tukkerin schreef:
Thomas schreef:Mijn vraag blijft staan: BEN JE HET HIERMEE EENS Fadilah????
Beste Thomas, een weldenkend en fatsoenlijk mens kan het hier niet mee eens zijn. Hetzij man of vrouw. Je hebt alleen geen idee hoe moeilijk het is om het met een aantal brandpunten ( genderpatronen binnen de islam, de geschiedenis van de profeet, de islam, vrouwenrechten, het niet dynamisch zijn, enzovoorts) niet eens te zijn en je kaartenhuis daarmee in elkaar zien te vallen. Alles wordt je ontnomen, cognitieve dissonantie en een naar gevoel bekruipen je dan. Je hebt echt, maar dan ook echt, geen idee hoe dat is/voelt en dat het ( klink wellicht melodramatisch, maar het is zo) een dagelijkse (twee) strijd is.
Genderpatronen binnen de islam?????????????
Geen idee wat je daarmee bedoeld. Doe eens uitleggen....

Alles om je heen is in elkaar gestort als een kaartenhuis.
Dat betekent dus dat je hebt ontdekt dat de islam voor jou niet het "circus" is waar jij je in thuis voelt.
Prima meid. Eindelijk ontdek je dus dat de geschiedenis van de profeet, de islam, vrouwenrechten, het niet dynamisch zijn, enzovoorts niet in jouw wereld passen.
ALTHANS....... DE EERSTE DAGEN NIET.

Jou kennende duurt dit slechts een week of 2.
Context???
Uitleg???
Tukkerin

Bericht door Tukkerin »

Wat kan het mij schelen wat je denkt, Thomas? Ik bepaal zelf wel hoe ik de islam kleur geef, en hoe ik mijn leven met de islam invul.

En lees dit maar als je wilt weten wat ik met genderpatronen bedoel. http://www.rosadoc.be/pdf/verslagen/rel ... inisme.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Umm Rania
Monique

Bericht door Monique »

Tukkerin schreef:Wat kan het mij schelen wat je denkt, Thomas? Ik bepaal zelf wel hoe ik de islam kleur geef, en hoe ik mijn leven met de islam invul.
Zeg en doe dat meer eens in Pakistan of zo.

Hiepokriet.
Amorele atheistische nitwit
Tukkerin

Bericht door Tukkerin »

Monique schreef:
Tukkerin schreef:Wat kan het mij schelen wat je denkt, Thomas? Ik bepaal zelf wel hoe ik de islam kleur geef, en hoe ik mijn leven met de islam invul.
Zeg en doe dat meer eens in Pakistan of zo.

Hiepokriet.
Als er iemand is die hypocriet is dan ben jij dat met, met die twee normen die je hanteert. Waarom zou ik naar Pakistan moeten? Wat heb ik daar ook maar te zoeken? Ik ben geen pakistaanse mevrouw... maar Marokkaanse van oorsprong, maar je kan natuurlijk niet zeggen: doe dat maar eens in Marokko... omdat je in Marokko wel de vrijheid hebt de islam op jouw eigen manier kleur te geven. Hypocriet ben je dus.
Umm Rania
Plaats reactie