Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door Ariel »

Wie de islam beledigt wordt volgens de blasfemiewet ter dood veroordeeld, zoals de 39-jarige Asia Bibi. Zij wacht tot ze wordt opgehangen.
Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

woensdag 17 augustus 2011

Door de blasfemiewet groeit de onrust en het geweld in de Pakistaanse samenleving. De wet is het resultaat van de macht van de fundamentalisten.

De Volkskrant meldde dat de Pakistaanse vrouw Aasia Bibi binnenkort zal worden opgehangen wegens blasfemie: ‘Aasia Bibi wordt vroeg of laat opgehangen, dat is zeker. Een groepje mannen dat een waterpijp rookt aan de rand van haar dorp beraamt een moordplan.

Intussen drinken ze glazen oranje frisdrank. Alleen wannéér Bibi vermoord gaat worden, is nog de vraag,’ aldus de Volkskrant.

Aasia Bibi
Bibi zit in een dodencel omdat zij in 2009 de profeet Mohammed zou hebben beledigd. De wereld doet niets voor haar; de islamofobie van de Verenigde Naties is slechts gebaseerd op de macht van de islamitische landen. Die islamofobie vormt reden voor inperking van de vrijheid van meningsuiting en godsdienst.

Terug naar Bibi. De Volkskrant meldt dat twee Pakistaanse politici, die dit jaar aandacht vroegen voor het lot van Bibi, zijn vermoord door moslimextremisten.

De Paus en enkele mensenrechtenorganisaties hebben de vrijlating van Bibi geëist, maar in Pakistan is het levensgevaarlijk om aandacht te vragen voor een ter dood veroordeelde. Dorpsgenoten zeggen dat als de staat haar niet ombrengt, zij het zelf zullen doen. Kennelijk heeft in Pakistan een rechterlijk vonnis weinig waarde.

Hartverscheurend
De journalist van de Volkskrant sprak ook met de zus van Bibi: 'Ik ben blij dat u naar mij bent gekomen om het echte verhaal te horen over Aasia. Ze heeft de profeet nooit beledigd en ze heeft ook geen bekentenis afgelegd, zegt ze. De imam heeft een bekentenis op papier gezet, die zij moest ondertekenen. Maar mijn zus kan niet lezen.' De schriftelijke bekentenis van een analfabeet: hartverscheurend. Bibi behoort tot een christelijke familie, de enige in het dorp.

Toen Bibi met een aantal andere vrouwen – moslima’s – bessen aan het plukken was, kregen ze ruzie. Deze vrouwen zouden haar later beschuldigen van belediging van de profeet Mohammed. Ze wendden zich tot een fundamentalistische imam en de affaire rond Bibi begon.

De Volkskrant schetst, op basis van berichten van de Italiaanse krant La Repubblica, de noodkreet van Bibi uit de dodencel: 'Verlos mij, ik ben elke dag stervende. Ik ben ziek. Ik heb het gevoel dat ik stik tussen deze vier muren. Als ik 's morgens wakker word, bedenk ik telkens dat het mijn laatste dag kan zijn en dan moet ik huilen. Om mijzelf, om mijn man en kinderen.'


Christelijke familie
Hier rijst de vraag waarom Nederlandse moslimorganisaties niets voor Bibi doen. Waarom staat Farid Azarkan niet op de barricades? Waarom gaat Azarkans vriend Mohammed Rabbae niet naar de Pakistaanse ambassade om de vrijlating van Bibi te eisen? Ten tijde van de film Fitna was Rabbae wel bereid een kopje thee te drinken met de Iraanse ambassadeur.

Wellicht is alles terug te voeren op het feit dat Bibi lid is van een christelijke familie. Als dat de reden van de Pakistaanse heksenjacht is, dan gaat het hier niet om de vrijheid van meningsuiting, maar om de godsdienstvrijheid. In de ogen van moslimfundamentalisten vormt het christendom een belediging van de profeet Mohammed.

De situatie van christenen in islamitische landen verergert met de dag. In Irak proberen fundamentalisten christenen met geweld het land uit te jagen, in Egypte waren christelijke gebouwen het doelwit van aanslagen en in Iran zijn evangelische kerken sinds enkele maanden verboden.

Giftig
Godsdienstvrijheid – zowel voor christenen als andere gelovigen ¬– ebt langzaam weg in de islamitische wereld. Maar de moslimfundamentalisten die andere geloofsovertuigingen onderdrukken, eisen in het westen volledige vrijheid voor verspreiding van giftige vormen van de islam.

Uiteraard hebben fundamentalistische moslims recht op die godsdienstvrijheid – zolang ze geen geweld prediken. Dit neemt niet weg dat ze een gevaar vormen voor de nationale veiligheid. Want als deze fundamentalisten zich verspreiden, krijgen we te maken met gemeenschappen die geen enkele achting hebben voor godsdienstvrijheid. Zie de Pakistaanse toestand.

Het blijft onthutsend dat Bibi’s lot de islamofiele ridders van D66 en PvdA onberoerd laat.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... eurend.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door Dhana »

Ook hier geen enkele reactie op dit nieuws. Zo jammer voor deze vrouw dat er geen gezamenlijk indenteitsgevoel bestaat tussen niet-moslims (of christenen). We zitten met z'n allen zo stevig verankerd in onze eigen individualteitscultuur dat we van een simpel berichtje zoals dit niet eens gaan stijgeren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door miss1979 »

Nou; ik vind het wel erg...
In pakistan zijn ze zo achterlijk al maar kan...

Alles is begonnen met de geit van Bibi die in de tuin van de moslim buren is beland en daar vanalles had vernield.
Buren zijn kwaad op haar en verspreiden de roddel dat ze mohammed had beledigd.
Spreekt een achterlijke dorpsimam de doodstraf over haar uit en sindsdien zit ze vast..
En iedereen kijkt maar toe en doet niets :roll:


Hier worden de moslims verwend en mogen ze alles..
Daar worden christenen als vuil en ongewenst gezien...
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door Dhana »

miss1979 schreef:Nou; ik vind het wel erg...
In pakistan zijn ze zo achterlijk al maar kan...

Alles is begonnen met de geit van Bibi die in de tuin van de moslim buren is beland en daar vanalles had vernield.
Buren zijn kwaad op haar en verspreiden de roddel dat ze mohammed had beledigd.
Spreekt een achterlijke dorpsimam de doodstraf over haar uit en sindsdien zit ze vast..
En iedereen kijkt maar toe en doet niets :roll:


Hier worden de moslims verwend en mogen ze alles..
Daar worden christenen als vuil en ongewenst gezien...

Inderdaad, Miss. Als hier moslimjongeren dingen vernielen wordt dat vergoelijkt omdat het tot normaal kwajongensgedrag gerekend wordt. Als we hier zo'n raddraaier zouden gaan ophangen zou de wereld op z'n kop staan. Wilders zet aan tot haat, en is inmiddels wereldwijd bekend, maar over een onschuldige vrouw die een vreselijk lot te wachten staat, blijkt de meerderheid niet veel zich niet echt druk te maken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door gerard_m »

Het is hartverscheurend en je word er triest van als je dit soort dingen leest.
En dan kennen we nu dit ene verhaal, maar hoeveel meer van deze verhalen bereiken ons niet?

Het geeft ook een gevoel van machteloosheid, over zoveel haat en ellende en over zoveel naiviteit en wegkijken hier.
Dat moslims zich geen moer interesseren voor het lot van mensen is bekend, maar van niet moslims snap ik het toch niet. Politici blaten over de toon van Wilders of een rekenfout van Rutte. Waarom blaast Pechtolt zich op zodra Wilders iets roept, en hoor je de liberale strijder NOOIT, NOOIT over dit soort dingen? En dan noemen ze Pakistan ook nog bondgenoot van het westen waar jaarlijks vele miljoenen naartoe vloeien.

Wat kun je doen? Is er een petitie voor deze vrouw? Kunnen we mails sturen naar politici? [c045.gif]
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door Dhana »

Ik ben bang Gerard, dat de islamitische wereldbevolking zo ver verhard is dat petities van de kaffir voor een kaffir, weinig tot geen indruk maken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door Pilgrim »

Het blijft onthutsend dat Bibi’s lot de islamofiele ridders van D66 en PvdA onberoerd laat.
En ook de christelijke partijen horen we niet, maar... kijk!! Daar is de PVV! :rock:
PVV: actie tegen vervolgde christen Pakistan

(Novum) - De PVV wil weten wat het kabinet heeft gedaan tegen het doodsvonnis dat in Pakistan is uitgevaardigd tegen de christen Aasia Bibi. De regering moet internationale druk uitoefenen op Pakistan om godslastering niet langer strafbaar te stellen, blijkt maandag uit schriftelijke vragen van Geert Wilders en diens fractiegenoot Wim Kortenoeven.

Aanleiding voor de vragen is een artikel uit de Volkskrant van maandag, waarin het lot van deze 'Bibi' wordt omschreven. Zij zit in de dodencel nadat ze twee jaar geleden werd veroordeeld tot de doodstraf, omdat ze de profeet Mohammed zou hebben beledigd. Volgens haar familie is de vrouw, die analfabeet is, onschuldig. Zij moest van de lokale imam een bekentenis ondertekenen die ze niet kon lezen en ook niet had afgelegd.

In het artikel vraagt de plaatselijke bevolking af waarom Bibi nog niet is gedood. Tegen het vonnis is hoger beroep aangetekend, maar het zou nog jaren duren voordat dit wordt behandeld. Bibi zelf kan haar cel niet verlaten, omdat ze bang is dat ze wordt vermoord.

Volgens critici die de krant aanhaalt wordt de wet tegen godslastering in Pakistan misbruikt om persoonlijke vetes uit te vechten. Vooral minderheden zoals christenen zouden hiervan het slachtoffer worden.

Wilders wil weten wat het kabinet heeft gedaan tegen het 'schandalige islamitische doodvonnis' en de 'beestachtige detentie' van Bibi en de vervolging van andere Pakistaanse christenen. De regering moet niet alleen rechtstreeks druk op Pakistan uitoefenen om blasfemie niet langer strafbaar te stellen, maar dat ook in internationale organisaties aan de orde te stellen.

http://binnenland.nieuws.nl/655672/pvv_ ... n_pakistan" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je niet beter zou weten zou je denken dat de PVV een echte principiële Christelijke partij is. :D
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door Dhana »

Misschien gaat het de PVV om een mensenleven en niet perse om dat van een christen? Alhoewel ik me afvraag of die partij ook zo fel van leer zou trekken als het een katholieke vrouw in zeg Zuid-Amerika aan zou gaan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Misschien gaat het de PVV om een mensenleven en niet perse om dat van een christen?
Het gaat om een mensenleven. Niet om het Christen zijn.
Dhana schreef: Alhoewel ik me afvraag of die partij ook zo fel van leer zou trekken als het een katholieke vrouw in zeg Zuid-Amerika aan zou gaan.
Worden in Z-Amerika ook doodstraffen uitgedeeld wegens blasfemie? Tot nu toe dacht ik dat dit soort doodstraffen alleen in de Islamterritoria viel. Wat het moeilijk maakt voor een katholieke vrouw in Z-Amerika om dit op haar hals te krijgen.
Ik mag ook niet te hard juichen, de Islamitische krachten des doods rukken wereldwijd op.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door Dhana »

BFA schreef:
Dhana schreef:Misschien gaat het de PVV om een mensenleven en niet perse om dat van een christen?
Het gaat om een mensenleven. Niet om het Christen zijn.
Dhana schreef: Alhoewel ik me afvraag of die partij ook zo fel van leer zou trekken als het een katholieke vrouw in zeg Zuid-Amerika aan zou gaan.
Worden in Z-Amerika ook doodstraffen uitgedeeld wegens blasfemie? Tot nu toe dacht ik dat dit soort doodstraffen alleen in de Islamterritoria viel. Wat het moeilijk maakt voor een katholieke vrouw in Z-Amerika om dit op haar hals te krijgen.
Ik mag ook niet te hard juichen, de Islamitische krachten des doods rukken wereldwijd op.

Dat van Zuid-Amerika was een zwak voobeeld. Wat ik bedoelde te zeggen is dat zo'n bericht koren op de molen is voor de PVV. Niet dat ik daarmee de misstanden van de islam niet wil inzien, maar ik moet nog zien of de PPV ook zo hard van leer zou trekken als het een Boeddhist in China zou gaan

Inderdaad, de islamitische doodseskaders staan te popelen om welke kaffir dan ook naar het hiernamaals te zenden en dan nog het liefst in meervoud.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door BFA »

Dhana schreef: Dat van Zuid-Amerika was een zwak voorbeeld. Wat ik bedoelde te zeggen is dat zo'n bericht koren op de molen is voor de PVV. Niet dat ik daarmee de misstanden van de islam niet wil inzien, maar ik moet nog zien of de PPV ook zo hard van leer zou trekken als het een Boeddhist in China zou gaan
China is snel met doodstraffen. China kan het niet hebben dat Buddhisten of Christenen hun Autoriteit buiten Peking halen of zich separistisch opstellen. Zelfs als dat gebeurt deelt China voor dat feit nog geen doodstraffen uit.

Normaal gezien hebben wij wetten die vervolgden van eender waar ter wereld toe laten zich hier te vestigen om vervolging te ontkomen. OK die zijn uitgehold door massaal de vervolgers naar hier te halen. Dit is niet aan de PVV te wijten.
Nog een feit is dat Christen of Buddhist geen criterium is. Het criterium is vervolging. Het Christen-zijn van vervolgden als eerste criterium plaatsen, voor vervolging, wat vele Christelijke bewegingen doen, is nog zo iets dat die wetten uitholt. Deze laatste vorm van uitholling gebeurt ongeacht het feit dat alle Christenen in islamitische landen vervolgd worden.

Verder bestaan er alleen zwakke voorbeelden. Niets kan het halen tegen de barbaarse plichtgetrouwheid waarmee Islam ieder die anders is vervolgd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door gerard_m »

Verder bestaan er alleen zwakke voorbeelden. Niets kan het halen tegen de barbaarse plichtgetrouwheid waarmee Islam ieder die anders is vervolgd.
Helaas is dit waar. In China bestaan geen religieuze wetten die tot dit soort waanzin leiden. Wie de Chinese leider beledigt, zal ook niet direct ter dood worden gebracht.

Ik denk dat Westerse druk op Pakistan wel degelijk kan helpen. Niet omdat de moslims daarmee tot inzicht komen, maar wel omdat ze zich druk kunnen maken over de miljoenen dollars die jaarlijks die kant op komen in de "strijd tegen terrorisme". Het is bemoedigend dat in ieder geval Wilders nog in actie komt.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door Mahalingam »

Exclusive Interview with Jailed Pakistani Christian Asia Bibi By Pamela Geller
Asia Bibi, a Christian woman, has been sentenced to death under Pakistan's notorious blasphemy law for insulting Islam. She is now in prison. The law is often used to settle grudges, persecute minorities and fan rage of the Islamic devout.

The same thing is coming here. The recent cancellation of my event by a Houston hotel, and the subsequent cancellation of an anti-Sharia conference in Nashville represent the first stage of the application of Islamic blasphemy laws here in America. Where full-on Sharia is enforced, "blasphemers" get the death penalty. Here in America, your character is assassinated.

As part of my work to aid those whose lives are threatened for leaving Islam, I have been in touch with Asia through the Pakistani journalist and human rights activist Xavier William. William is the Regional Director in Islamabad of Life for All, which works for the human rights and education of Pakistani Christians. William recently visited Asia Bibi in prison and asked her questions I gave him. Here are her answers:
http://www.americanthinker.com/2011/12/ ... _bibi.html
Spoiler! :
Pamela Geller: What happened when you were arrested?

Asia Bibi: When I was arrested, I was assaulted and harassed by the police. I was in a state of shock for many days. I fasted and prayed. My family has been in trouble; they have been moving one place to another. But I have forgiven the Muslims who put me and my family in this situation.

PG: How are you being treated?

AB: I live in a confined cell. I am allowed to go out for only 30 minutes every day, and allowed to meet my family for one hour every Tuesday. I am given raw material to cook for myself, since the administration fears I might be poisoned, as other Christians accused of blasphemy were poisoned or killed in the jail. The security on my duty is polite. Last week, a few hot words were exchanged with the warden over a minute issue, and she tried to strangle me. She has been suspended.PG: What are your expectations for the future?

AB: I pray and fast. I want to be with my family, hug my daughters, kiss them. I am waiting for a date from the Lahore High Court for the appeal regarding my death sentence. Life for All is supporting my family and has hired a lawyer for the case. A petition has been filed at the Lahore High Court asking them to accept the case for hearing. I am hopeful that I will be released, although there is a bounty of about $8,000 offered by the Islamic clerics to anyone who will kill me. I have left everything on God, I will accept His will.

PG: Do you have a message for the Christians of the U.S.?

AB: I request them to pray and do something for the Christians in Pakistan who are suffering and persecuted. There are many other Christians in jails who need help. The Christians in the U.S. can help the human rights organizations who fight for the persecuted, and become the voice of the voiceless.

PG: Is there any way Americans can help you?

AB: They can pray and ask their government and representatives to do something for the persecuted Christians.PG: What do you think of the Pakistani blasphemy law?

AB: Blasphemy law is a manmade law. It is being misused in Pakistan to settle personal vendettas, it should be repealed or at least amended. It has claimed so many innocent lives. I have also been falsely accused.

PG: What is the general situation of Christians in Pakistan?

AB: It's not very good. The Christians specially in the villages are living the worst life. They are mistreated, abused and framed for false cases, as they cannot afford to fight for their rights. The NGOs need support to help them; they are denied government jobs and not given respect. Only 10% of the Christians are able to get good jobs and are settled only because they are educated. The odd jobs in the country are reserved only for the Christians.

William also talked with Asia's daughters. Her daughter Alishba said, "We are praying and fasting for our mother so that she can be with us. I visit her with my father and each time I meet her, I can't stop myself, and tears pour out. My mother tries to hold my hand through the gaps between the grilled window and says, 'Have faith in the Lord, He will bring me home one day.' Every time I hear these words, I cry to the Lord to bring back my mother so that we can be with her again."

Asia's youngest daughter said: "It has been months since I last saw my mother. I am scared. I just see her pictures and can't control my tears. I fear that I will not be able to see my mother in the condition she is in. As I have the pleasant memories of her when she was with us, I cannot even imagine what she is going through. There are times I even lose all the hope of seeing her ever again, so I want to keep the memories of her smiling and playing with us. If she comes back to us, I will forget this whole thing as a bad dream."

If only it were.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door Ariel »

Hof Pakistan bekrachtigt doodvonnis Asia Bibi

De rechtbank in Lahore heeft donderdag het doodvonnis bekrachtigd van de Pakistaanse christin Asia Bibi.

Bibi werd in 2010 beschuldigd van godslastering, na een ruzie met moslimvrouwen in haar dorp.

De advocaten van Bibi hebben dertig dagen de tijd om tegen de beslissing in beroep te gaan bij het Pakistaanse Hooggerechtshof. De beroepszaak van Bibi kan daarmee de tweede blasfemiezaak worden die voor het hof zal dienen. In 2002 werd de christen Ayub Masih vrijgesproken, nadat hij eerder tot de doodstraf was veroordeeld.

Nasir Saeed, directeur van CLAAS-UK dat Bibi juridisch bijstaat, zegt in een reactie teleurgesteld te zijn in de uitspraak. „Mijn gedachten en gebeden zijn bij de familie van Asia.” Hij noemt de uitspraak „niet verrassend”, gezien de druk die lokale invloedrijke moslims uitoefenden op de rechters.

„Terwijl de rest van de wereld dergelijke draconische wetten veroordeelt, gaat Pakistan gewoon door met het vervolgen van minderheden omwille van hun geloof.” Saeed hoopt dat het Hooggerechtshof objectief naar de zaak zal kijken en het hoger beroep aanvaardt.

Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie) noemt de uitspraak op Twitter „afschuwelijk”. „Nu iedereen de barricaden op om voltrekking vonnis te voorkomen”, reageert hij. Van Dalen zegt samen met zijn SGP-collega Belder te bekijken wat ze voor Bibi kunnen doen.

SGP-leider Kees van der Staaij zegt via Twitter het vonnis „buitengewoon triest nieuws” te vinden. Hij gaat de minister van Buitenlandse Zaken vragen „alles op alles” te zetten om haar leven te beschermen.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door Zwartmeer »

Hetzelfde bericht als hierboven maar dan uit andere bron.
Pakistaanse Hof bekrachtigt doodvonnis christen
door Nando Kasteleijn

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/10/16/pak ... ack_form=1

Buitenland

Het Gerechtshof in Lahore, Pakistan heeft vandaag het doodvonnis van de christelijke Asia Bibi bekrachtigd, meldt persbureau AFP. Bibi werd vier jaar geleden ter dood veroordeeld onder een controversiële godslasteringswet, maar ging hiertegen in beroep. De advocaten van Bibi willen nu de zaak voorleggen aan het Gerechtshof in Islamabad.

Bibi, een moeder van vijf kinderen, werd in november 2010 door dorpsgenoten beschuldigd van het beledigen van de profeet Mohammed. De dorpsgenoten zouden hebben geweigerd uit hetzelfde glas als Bibi te drinken, waarna er een ruzie ontstond.

De imams die na de ruzie klachten tegen Bibi hadden ingediend noemden de bekrachtiging een “overwinning voor de islam”.
‘Pakistan houdt vast aan bizarre wetgeving’

Buitenlandredacteur Floris van Straaten over de zaak:

“In de afgelopen jaren is er vaak voor Bibi’s zaak gestreden. Zowel binnen als buiten Pakistan. Deze uitspraak is een signaal dat Pakistan vasthoudt aan de bizarre wetgeving, waarbij vaak de beschuldigingen en bewijzen soms rusten op slechts één klacht.”

Het gebeurt niet vaak in Pakistan dat iemand vanwege godslastering ter dood wordt veroordeeld. De laatste keer dat het gebeurde was in 2008. Ondanks dat de wet zeer controversieel is, zijn de mensen die opstonden voor hervormingen, onder anderen een gouverneur en de minister voor minderheden, vermoord door extremisten.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Weer veroordeling christen vrouw

Bericht door stropke »

Als ze ieder moeten veroordelen, wie zich beledigend over Moham uitlaat krijgen ze het druk. Hopelijk lukt het om ze nog vrij te krijgen door de politiek.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het lot van Aasia Bibi is hartverscheurend

Bericht door Pilgrim »

Doodstraf voor een christen: “Het is een overwinning voor de islam, nu gaan we zoete lekkernijen uitdelen aan onze broeders de muzelmannen.”

Geplaatst op 17 oktober 2014

Afbeelding
De ter dood veroordeelde Asia Bibi.

Een Pakistaans tribunaal heeft het beroep verworpen van de christin Asia Bibi, die 4 jaar geleden veroordeeld werd tot de doodstraf onder een omstreden wet op “godslastering”, aldus haar ontredderde advocaten. Asia Bibi, moeder van 5 kinderen, werd tot de doodstraf veroordeeld voor godslastering in november 2010, nadat zij ervan beschuldigd was de profeet Mohammed te hebben beledigd. Aldus de moslima´s van haar dorp, met wie ze een woordenwisseling had.

In een affaire die je doet denken aan het “kastensysteem” hadden deze laatste geweigerd water te drinken uit een glas dat zij ook gebruikte. Ze kwalificeerden dit water als “onrein”, omdat de christin het glas voor hen had gebruikt. Een paar dagen later deden deze vrouwen hun verhaal bij de lokale imam, die al een aanklacht had ingediend wegens “godslastering” door deze jonge vrouw.

Deze Pakistaanse wet tegen godslastering, die door liberalen wordt gezien als een instrument om persoonlijke conflicten op te lossen, maar door de radicale islamieten met hand en tand verdedigd wordt, voorziet in de doodstraf voor hen die zich laatdunkend uitlaten over Mohammed.

De advocaten van Asia Bibi hadden beroep aangetekend tegen de doodstraf, maar twee rechters van het Hooggerechtshof van Lahore hebben dit verworpen.

Een tiental imams, waaronder Qari Saleem die de aanklacht tegen Asia Bibi had ingediend, verwelkomde de beslissing van de rechtbank door het zingen van religieuze slogans: “Wij zullen zoetigheid gaan geven aan onze broeders de moslims, want dit is een overwinning voor de islam”, aldus imam Saleem.

Bron: www.ndf.fr

Auteur: Eric Martin

Vertaald uit het Frans door: delamontagne

http://ejbron.wordpress.com/2014/10/17/ ... more-73288
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Roep om hulp voor ter dood veroordeelde waterdrinker

Bericht door Marieke »

Het gaat slecht met de Pakistaanse christen Aasiya Noreen, die in 2010 door Pakistan ter dood werd veroordeeld voor het drinken van water uit een beker die al was gebruikt door haar islamitische collega's. Haar gezondheid zou zo slecht zijn dat ze mogelijk haar executiedag niet haalt. De roep om ingrijpen wordt steeds groter, schrijft Fox News.


Noreen - beter bekend als Asia Bibi - is moeder van vijf kinderen. Onder het mom van afvalligheid en blasfemie werd in 2010 besloten dat de vrouw wordt opgehangen. Dat vonnis werd uitgesproken nadat haar collega's hadden geopenbaard dat ze de profeet Mohammed beledigde door te drinken uit de beker. Ze werd opgepakt, vastgezet en nu - vijf jaar later - kampt ze met verschillende gezondheidsproblemen. Eerder schreef Global Dispatch al dat ze zo zwak is dat ze nauwelijks kan lopen.

Vuist
Haar vervolging is al meerdere malen uitgesteld. The British Pakistani Christian Association wil op het moment dat Bibi zes jaar vastzit opnieuw aandacht vragen voor haar lot door verklaringen te sturen en liedjes te maken over haar. Voorzitter Wilson Chowdry is van mening dat landen die nauwe banden hebben met Pakistan, zoals Groot-Brittanië en de VS, een vuist moeten maken.

Amerika, als grote investeerder in ontwikkelingshulp, zou druk op Pakistan moeten uitvoeren om gerechtigheid te behalen voor Bibi en anderen die lijden onder de blasfemiewetten. Zo stelde The Center for Research and Security Studies dat er al 247 gevallen van vervolging door godslastering zouden zijn sinds 1987.

The British Pakistani Christian Association en Amnesty International zijn een online petitie begonnen.

Bron: www.ad.nl

Ik dacht dat dit nieuwsbericht wel het beste onder dit kopje zou passen.
Dit is trouwens die petitie van Amnesty International: http://www.amnesty.org.au/action/action/35932/
Alvast ontzettend bedankt voor het tekenen!!!
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Plaats reactie