Kopvod, of het leed achter de hoofddoek

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Kopvod, of het leed achter de hoofddoek

Bericht door King George »

Satire

Afbeelding Ik draag een hoofddoek. Ja. Niet omdat het van mijn broer of vader moet. Niet als symbool van religieuze onderdrukking. Zelfs niet om mij te onttrekken aan de vernedering van al te geile blikken. Ik draag een hoofddoek omdat ik die vrijheid heb. Gewoon, omdat het kan. Een half jaar geleden nam ik het besluit. Weloverwogen. Je houdt er rekening mee dat zoiets vragen oproept. Dat je zo’n keuze uit moet leggen. En dat sommige zaken lastiger worden. Maar dat het zo erg zou zijn, had ik niet kunnen bevroeden. Je leven staat letterlijk en figuurlijk op de kop.

Wc-hoer
Mensen lachen je uit, nemen je niet serieus of willen niets meer met je te maken hebben. Laatst werd ik geweigerd op het damestoilet van een warenhuisketen. Ze zeggen het nooit hardop, maar het komt door mijn hoofddoek. Dat weet ik zeker. Na een heftige discussie hield ik het niet meer. Ik deed het in mijn broek. Oh, de schaamte. En dan sist zo’n tien eurocent wc-hoer me toe dat ik die lap beter om mijn dikke reet kan binden.

Mijn kapper wees me de deur. Ik kom daar al jaren. Mijn kapper is een man, dus ik weigerde mijn hoofddoek af te doen. “Dan kan ik je niet knippen.” Zonder schaamte zegt hij het. Mensen met een hoofddoek hebben blijkbaar niet het recht op een fatsoenlijk kapsel. En iedereen vindt het maar normaal. Zoiets gaat er bij mij dus niet in.

Geweigerd
Het aantal ‘incidenten’ is schier eindeloos. Deze week was echter de maat vol. Voor de derde keer in korte tijd werd ik door een chauffeur van busbedrijf GVU geweigerd. Opnieuw vanwege mijn hoofddoek. Dat bleek uit alles. Uit het feit dat hij doorreed bijvoorbeeld. En uit het feit dat ik een hoofddoek op had.

Maar ik pik het niet langer. Ik wens als gezonde jonge man van dertig beoordeeld te worden op wat ik kan en doe, niet op wat ik aan heb. Daarom heb ik hedenmorgen aangifte gedaan tegen GVU en de betreffende chauffeur. De chauffeur is “boven de veertig, kaal, klein en gezet”. Die hebben we dus zo te pakken.

Jeroen Weghs wordt gediscrimineerd en is het zat. Op straat wordt hij uitgelachen omdat hij een hoofddoek draagt en ook op internet neemt niemand hem serieus. Een schande. DISKRIMINASIE!
..



De Jaap
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kopvod, of het leed achter de hoofddoek

Bericht door Ariel »

:razz: Hij is leuk.

Via een link van Jeroen Weghs kwam ik op deze site terecht. http://waaromislam.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Ik dacht eerst dat dit ook satire was, maar volgens mij is deze site bloed serieus. :ohmy:
Niet te geloven de verhalen van de Nederlandse bekeerlingen. Bah...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie