Femmes fatales!

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Maroc_21

Femmes fatales!

Berichtdoor Maroc_21 » Ma Nov 07, 2005 7:46 pm

'Vrouwen zijn de gelijken van mannen. Of zoals de profeet zei: Goede mannen eren vrouwen en alleen slechte mannen beledigen hen.'

Mohammed VI, Koning van Marokko

Afbeelding

---------------------------------------------------

Op zondag 30 oktober om 20:55 was op Ned3 een programma te zien over Marokkaanse vrouwen aan de top! wie heeft de programma gezien? en wat vonden jullie ervan? Als ik Marokko met Nederland vergelijk lopen vrouwen hier achter op de mannen! Er is hier in Nederland geen enkele vrouwelijke burgemeester schandalig!

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht ... /24602307/
Laatst gewijzigd door Maroc_21 op Wo Nov 09, 2005 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)

Sjeng

Re: Femmes fateles!

Berichtdoor Sjeng » Ma Nov 07, 2005 9:09 pm

Maroc_21 schreef: Als ik Marokko met Nederland vergelijk lopen vrouwen hier achter op de mannen! Er is hier in Nederland geen enkele vrouwelijke burgemeester schandalig!

Maroc, begrijp me niet verkeerd, het is héél goed wat daar in Marokko gebeurd. Wat dat betreft mogen we trots zijn dat ondanks dat Marokko een islamitisch land is, de plaatselijke dictator toch andere ideeën heeft over wat de rol van vrouwen zou moeten zijn (zou Marokko een democratie zijn, dan valt het nog maar te betwijfelen of een meerderheid vrouwenemancipatie ondersteunt..).
Maar Nederland loopt toch echt voorop wat betreft emancipatie van vrouwen...
2 april 1946: In het Brabantse dorp De Beerzen wordt Truus Beliën de eerste vrouwelijke burgemeester van Nederland. De moeder van vier kinderen volgt haar man Jan Smulders op, die niet uit een Duits concentratiekamp is teruggekeerd.
Bron: Wikipedia. Link: http://nl.wikipedia.org/wiki/1946
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

unholy

Berichtdoor unholy » Ma Nov 07, 2005 9:22 pm

In Marokko kunnen de Marokanen zich wel gedragen als ik het afzet tegen Maroc_21 's bijdragen. :roll:

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Nov 07, 2005 9:54 pm

Kijk eens aan. Maroc heeft ons weer gevonden. :D
Welkom Maroc. Ik heb je gemist.
Ik ben blij dat je het FFI team weer komt versterken, en ik hoop dat we veel vruchtbare discussies kunnen voeren.
Zonder jou is het erg saai op dit forum.
We zaten maar een beetje tegen elkaar aan te kletsen. Not much fun.:cry:
Ik ben nu een beetje gehandicapt, want mijn computer bril ligt in twee stukken, dus ik zit blind te typen, en lezen gaat helemaal moeilijk.
Maar zodra ik weer mijn nieuwe bril hebt, dan gaan we er weer tegen aan.
In ieder geval ben ik blij dat je er weer bent, en ik hoop dat alles goed met je is. :D

Vriendelijke groet,
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Wo Nov 09, 2005 6:57 pm

Ariel schreef: Ik heb je gemist.
Ik ben blij dat je het FFI team weer komt versterken, en ik hoop dat we veel vruchtbare discussies kunnen voeren.

Wat een warm ontvangst! dank u. Zo zie je maar zelfs in een duisternis kan een kaarsje branden :)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Nov 10, 2005 12:01 am

Maroc_21 schreef:
Ariel schreef: Ik heb je gemist.

Wat een warm ontvangst! dank u. Zo zie je maar zelfs in een duisternis kan een kaarsje branden :)

Geen kaarsje lieve Maroc. :) Geen kaarsje, maar een straal van helder liefdevol wit licht. Het is moeilijk om in dat licht te kijken. Het licht verblind, maar als je ogen aan het licht wennen, dan ineens word alles duidelijk.
Ik hoop als jij in de duisternis staat, jij je zal laten leiden naar het heldere licht van de waarheid en geestelijke vrijheid Maroc.
Wij zijn hier om je naar het licht te leiden. Hou onze hand maar vast.
Je moet het maar zo zien dat wij mensen een reiziger zijn op de weg van dit leven. Op weg naar een onbekend doelwit. Je bent misschien spoorloos, Je weet niet meer welke kant je op moet, en kijk daar...Een stralend licht. Daar moet je naar toe. Daar hoor je thuis. In het licht.
Wij willen dat niemand in het donker verblijft. Zo groot is onze liefde voor de mensheid dat wij een ieder willen helpen.
:D
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”