Hij onderhoudt me niet meer....

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Hij onderhoudt me niet meer....

Bericht door Manon »

Een voorbeeld van de o zo geprezen" rechten van de moslima" is volgens de suikermoslima's dat hun man hen moet onderhouden en dat zij zelf over hun eigen geld kunnen beschikken.

Dan krijg je zulke situaties (ik heb dit van het juridisch forum gehaald : http://www.juridischforum.be/forum/view ... 31&t=37282" onclick="window.open(this.href);return false;

zoals sommige weten heb ik het erg moeilijk deze tijden.
we gaan scheiden en hebben 2 kindjes. nu is het zo dat ik niet werk en geen uitkeringen ontvang. ik ben ook zwanger.
mijn man verdiend 2400 bruto. het probleem is dat hij mij niks meer geeft om iets te kopen of wat dan ook. ik heb enkel het kindergeld als inkomsten 250 euro p/maand. ik zou nu graag iets willen huren maar heb geen geld. welke stappen moet ik ondernemen om een leefloon te kunnen krijgen?
(....)
heb morgen een afspraak bij het ocmw.
is het zo dat ze gaan zeggen dat ik pad recht op een leefloon heb wanneer ik de echtscheiding heb ingezet en niet meer woon bij mijn man? ik wil wel weg maar kan nergens terecht. ook heb ik gehoord dat het ocmw naar de vrederechter kan stappen zodat mijn man een verbod krijgt op het huis en zodat ik er in kan wonen met de kinderen. maar dan denk ik weer: hoe kan ik het huurgeld betalen? want neem aan dat hij alimentatiegeld pas gaat betalen als de scheiding uitgesproken word? wie weet ongeveer hoeveel dat gaat zijn. zijn inkomen is 2400 bruto. 2 kinderen en ik ben werkzoekende zonder inkomen
(...)
nog een probleem: hij wilt mij niet onderhouden zegt em. ook geen huur betalen. ik moet maarr zelfvzien te redden. hij woont nu bij zijn broer. ik kan de huur niet betalen omdat ik tenlaste ben van hem!
en verder http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=37240" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn man gebruikt te veel geweld waar kinderen bij staan.
kinderen stasn nu onder toezicht van de jeugdrechtbank. is het mogelijk dat wanneer ik aangeef dat ze me kinderen beter uit huisplaatsen dat ze dit ook direct doen?
(...)
dus gewoon naar de politie bellen en dan afdeling intra familiaal geweld? ik wil ook scheiden. ben in marokko voor de wet getrouwd, en dan is de akte overgeschreven in de burgelijke stand. mijn man heeft die huwelijksakte verstoptwat kan ik nu het beste doen om toch te scheiden? ik ga ook bij de vrederechter is nahoren ivm maatregelen. weet u qanneer de scheiding hiet in belgie uitgesproken is of ik dan iok direct in marokko gescheiden ben?
en dan de leuke afsluiter:

hij heeft de marokkaansr nationaliteit. ik heb ook de marokkaanse en nederlandse nationaliteit. heb ook de belgische verblijfskaart onbepaalde duur. hij heeft ook de belgische id kaart onbepaalde duur.hij woonde in belgie maar verbleef illegaal toen.


voilà
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hij onderhoudt me niet meer....

Bericht door Ariel »

Wat zijn dit voor vrouwen? Is het eerste verhaal van een autochtoon Belgische vrouw?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hij onderhoudt me niet meer....

Bericht door Manon »

Het gaat over één en dezelfde vrouw Ariel.

Ik neem aan (zie laatste paragraaf) dat het over een Marokkaanse Nederlandse ging.
Zij huwde met een marokkaan die illegaal in het land was
Vermits de Nederlandse wetten werden verstrengd, zullen ze van de Belgie route gebruik hebben gemaakt.

Huwen in Marokko, in Belgie komen wonen alwaar het huwelijk in 2008 werd erkend
kientjes maken
en nu OCMW handje ophouden.

Is dat niet leuk? weet ik weeral waarom ik belastingen betaal.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hij onderhoudt me niet meer....

Bericht door Ariel »

circe schreef:
Is dat niet leuk? weet ik weeral waarom ik belastingen betaal.
Heel frustrerend Circe. Ik ben van mening dat als je een man van buiten Europa trouwt, je eerst maar eens een jaar of 4 of 5 moet kijken hoe het huwelijk bevalt in het land van je verse echtgenoot. Kan je als vrouw ook in dat land eens ondervinden wat je rechten zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hij onderhoudt me niet meer....

Bericht door Manon »

ja, maar als deze "nederlandse" dan tenminste terug naar NEDERLAND gaat wonen toch?

Zij heeft hier nooit gewerkt, krijgt binnenkort voor drie kinderen kindergeld en gaat van het OCMW leven want mijnheer de illegaal onderhoudt haar niet meer, dus mag Circe en Mercator haar onderhouden.

Ik dacht dat men geen uitkeringen kreeg als Europeaan, maar blijkbaar is dat dus niet het geval. Allez hop hop! allen naar Belgique!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hij onderhoudt me niet meer....

Bericht door Ariel »

circe schreef:
Ik dacht dat men geen uitkeringen kreeg als Europeaan, maar blijkbaar is dat dus niet het geval. Allez hop hop! allen naar Belgique!
Het is achterlijk. Dat geef ik toe. Maar omdat onze wetten iets strenger zijn dan de Belgische, doen veel van dit soort vrouwen de Belgie route. De Belgie route is een legale methode om de Nederlandse regels op het gebied van gezinshereniging te omzeilen door enige tijd alleen of samen met de echtgenoot, echtgenote, partner (aantoonbaar duurzame relatie) of geregistreerd partner in België te wonen. Op stichting buitenlandse partner wordt er veel reclame voor deze route gemaakt. Na een aantal jaren kan men dan weer verhuizen naar Nederland.
Lees deze leuke draad maar even. Goede raad is niet duur op dat forum.
http://www.buitenlandsepartner.nl/showt ... foute-info" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... -deze-site" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hij onderhoudt me niet meer....

Bericht door Manon »

De Belgie route is één ding Ariel.

Via de Belgie route een illegaal regularizeren is al een tweede ding.
Als na een paar jaar de - ondertussen via huwelijk Nederlander geworden - illegaal dan zijn vrouw en kinderen in de steek laat, de belgische belastingbetaler laten opdraaien voor het onderhoud van je gezin is er voor mij wel over.

Waarom kunnen ze dat kind met haar ondertussen snel gemaakte kinderen (snel snel kinderen maken, helpt voor de papiere) niet gewoon terug naar Nederland sturen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Hij onderhoudt me niet meer....

Bericht door Schepsel »

Ik snap het probleem eigenlijk niet zo goed.

-Waarom kan ze niet proberen een baan te zoeken? Ik kan begrijpen dat dat moeilijker gaat als je je ingepakt langs de randen van de maatschappij beweegt, maar er is toch altijd wel iemand nodig om de wc te borstelen in een kantoorpand?
-Waarom, indien meneer agressief ervan zou worden, gaat ze niet naar een Blijf-van-mijn-Lijf-huis? Ik zie dat je een bijdrage moet leveren, maar als je geen eigen inkomen hebt kunnen ze bijstand voor je regelen.


Het voornaamste probleem lijkt me het spoedig vinden van een woning waar een gezin in kan leven. Dit kan via urgentie, maar dat is niet altijd even eerlijk. Je kunt huursubsidie krijgen maar dan moet je het eerst aanvragen enzo.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hij onderhoudt me niet meer....

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:-Waarom kan ze niet proberen een baan te zoeken? Ik kan begrijpen dat dat moeilijker gaat als je je ingepakt langs de randen van de maatschappij beweegt, maar er is toch altijd wel iemand nodig om de wc te borstelen in een kantoorpand?
Omdat ze helemaal niet wil werken voor haar geld. Als het moslimmannetje het niet wil geven moet het maar de Belgische belastingbetaler zijn. Zo werkt de moslimgeest nu eenmaal.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie