Kopvod moet af in rechtszaal

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
King George

Kopvod moet af in rechtszaal

Berichtdoor King George » Ma Sep 16, 2013 3:29 pm

Een islamitische vrouw moet van een rechter in Groot-Brittannië haar gezichtsbedekkende sluier afdoen tijdens de behandeling van haar zaak.

De vrouw staat terecht voor het intimideren van een getuige. De 22-jarige weigerde echter haar nikab af te doen en haar gezicht te tonen ten overstaan van mannen. De rechter heeft voorgesteld om een scherm te plaatsen waardoor de vrouw tijdens het tonen van haar gezicht afgeschermd zou worden van de publieke tribune. Ook zou ze tijdens delen van de zitting haar gezichtsbedekking wel mogen dragen, zo meldt de BBC.

Volgens de advocate van de vrouw worden de mensenrechten van haar cliënte geschonden, omdat door haar te dwingen haar gezicht te tonen, de vrijheid van godsdienst van de vrouw zou worden geschonden.

Powned
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Re: Kopvod moet af in rechtszaal

Berichtdoor King George » Ma Sep 16, 2013 3:31 pm

Volgens de advocate van de vrouw worden de mensenrechten van haar cliënte geschonden, omdat door haar te dwingen haar gezicht te tonen, de vrijheid van godsdienst van de vrouw zou worden geschonden.

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat volgens de Islamitische godsdienst vrouwen helemaal geen rechten hebben.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Schepsel

Re: Kopvod moet af in rechtszaal

Berichtdoor Schepsel » Ma Sep 16, 2013 4:12 pm

Die dingen zijn er toch om de vrouw te verseksualiseren? (hetgeen sommigen hier ook willen) Ze heeft zowaar haren op haar hoofd, oeeeeeh, ranzige hoer! En allerlei niets met seks te maken hebbende lichaamsdelen, zo vunzigjes. Ze degradeert zichzelf en d'r seksegenoten, ze zegt dus eigenlijk inderdaad: Ik ben een veredelde huishoudmachine en heb nul rechten (wél een hoop plichten natuurlijk, zoals familiezondebok spelen) maar als ze dat ding af moet doen in een gecontroleerde omgeving zit ze om het hardst te janken om d'r rechten :muslima: Pure kinderachtigheid dus. Trouwens, die dingen zijn er toch om te voorkomen dat zij een onschuldige meneer dol maakt met haar duivelse hoofdhaar? Zou zij daar een meneer kunnen bespringen of vice versa? Nee. Sowieso heeft ze wel een bizar hoge dunk van zichzelf.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Hans v d Mortel sr

Kopvod gaat af bij het neuken. Dus ook in de rechtszaal

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Sep 16, 2013 6:43 pm

Moslim mensen zijn en blijven onruststokers. Je hebt goede en je hebt slechte mensen. Psychopaten kun je toch niet onder de goede mensen rekenen? Dus vallen dit soort mensen onder de ziektewet. Maar dan wel graag in verzekerde bewaring en onder toezicht. Desnoods in een dwangbuis. Want zo handelt men met onhandelbare mensen die psychisch gestoord zijn. We nemen hen niks kwalijk. Want zij zijn psychisch gestoord, van God los, van de pot gerukt, godsdienstwaanzinnig getraumatiseerd en volkomen ontoerekeningsvatbaar.

Moslims zijn een regelrechte aantasting van onze privacy!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”