Echtgenote verstoten met sms’jes. Nederlander kiest sharia-scheiding

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Echtgenote verstoten met sms’jes. Nederlander kiest sharia-scheiding

Bericht door Ariel »

Wat een achterlijkheid. Nederland zal deze scheiding toch niet erkennen hoop ik, en die Michael S mag van mij in een diepe put met stront zakken. Wat een rotvent.
Nederlander kiest voor sharia-scheiding . Echtgenote verstoten met sms’jes

De Nederlander Michael S. heeft in de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) zijn vrouw verstoten met sms-berichten.

Deze verstoting per tekstbericht is onder sharia-wetgeving wettelijk toegestaan, óók als de partners geen islamieten zijn. Dat heeft de beroepsrechter deze week in de VAE bepaald.
Geen moslim

De gewraakte Nederlandse echtgenoot heeft alleen de Nederlandse nationaliteit en is geen moslim. Hij trouwde met Isabelle L., een Frans-Canadese, op 26 november 2011 in de Engelse plaats Winsor.

Kort na hun huwelijk verhuisde het stel naar Abu Dhabi. Ze hebben twee kinderen (4 en 5 jaar). Uit de processtukken blijkt dat hij begin februari van haar scheidde door haar sms'jes te sturen.

Voormalig universitair hoofddocent Ian Curry-Sumner van de universiteit Utrecht vreest dat de uitspraak grote consequenties heeft voor vrouwen van westerse expats in de Verenigde Arabische Emiraten. "Zo'n eenzijdige verklaring van de man kennen wij in Nederland helemaal niet. Deze regels gelden in de VAE dus ook voor mensen met een christelijke achtergrond."
'Dit is de weg'

De echtgenoot Michael S. zegt "geen keuze" te hebben gehad dan de echtscheiding te regelen onder de sharia. "Ik leef nu eenmaal in dit land, een moslimland. Dit is de weg die we moeten volgen."

"Het hele verhaal rondom die sms-berichten is een vormvereiste in het VAE-recht dat weinig toevoegt aan de zaak. De echtscheiding heeft plaatsgevonden na twee jaar proces. Het lijkt mij dat zij voldoende mogelijkheid heeft gehad haar zegje te doen. Dit scheelt weinig van een Nederlandse procedure die ook simpelweg start met een petitie bij de rechtbank."

Volgens hem zitten er grote voordelen aan de sharia: "Zoals het automatisch toewijzen van de kinderen onder de twaalf jaar aan de moeder. Mijn bezoekrecht is tot een minimum beperkt: acht uur per week. Bovendien moet ik haar een bedrag betalen voor de 'enjoyment of marriage', wat dat ook mag inhouden. Onder Nederlands recht zou dit totaal niet tot de mogelijkheid behoren en was er sprake geweest van een deling van bezit en een meer gelijkwaardig ouderschapsplan."
'Reisverbod'

Maar mr. Roberto Pennino, de Nederlandse advocaat van Isabelle L.: "Michael heeft een reisverbod op de kinderen laten leggen, dus mijn cliënte kan geen kant op. Ze mag de dagelijkse zorg van de kinderen op zich nemen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De man, die het formele ouderlijk gezag nu heeft gekregen, kan alle belangrijke beslissingen nemen.

Verder ontvangt mijn cliënte een minimumbedrag aan kinderalimentatie, is haar auto afgepakt en ontvangt zij geen enkele partneralimentatie. Om nog maar te zwijgen over de grote risico's die ontstaan indien Michael S. hun kinderen mee zou nemen naar een ander land. In feite komt dit neer op het toewerken naar een verkapte ontvoering."

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Echtgenote verstoten met sms’jes. Nederlander kiest sharia-scheiding

Bericht door Manon »

Volgens hem zitten er grote voordelen aan de sharia: "Zoals het automatisch toewijzen van de kinderen onder de twaalf jaar aan de moeder. Mijn bezoekrecht is tot een minimum beperkt: acht uur per week. Bovendien moet ik haar een bedrag betalen voor de 'enjoyment of marriage', wat dat ook mag inhouden. Onder Nederlands recht zou dit totaal niet tot de mogelijkheid behoren en was er sprake geweest van een deling van bezit en een meer gelijkwaardig ouderschapsplan."
de rechten van de moslimvrouw.
Je krijgt een éénmalig aankoopbedrag voor het gebruik van je vagina (enjoyment of marriage)
Indien er kinderen zijn mag je gratis kindermeid spelen tot de kinderen 12 zjn
Vader mag zijn kroost één dag per week komen bezoeken en zien of jij je job als kindermeid naar behoren uitvoert.
Uiteraard behoudt vader alles wat er in het huwelijk werd vergaard, het zou er nog bij moeten komen.


'Reisverbod'

Maar mr. Roberto Pennino, de Nederlandse advocaat van Isabelle L.: "Michael heeft een reisverbod op de kinderen laten leggen, dus mijn cliënte kan geen kant op. Ze mag de dagelijkse zorg van de kinderen op zich nemen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De man, die het formele ouderlijk gezag nu heeft gekregen, kan alle belangrijke beslissingen nemen.
Ze kan het dus zonder haar kinderen afbollen, maar niet mèt haar kinderen. "Not without my daughter" ligt in het verschiet.
Verder ontvangt mijn cliënte een minimumbedrag aan kinderalimentatie, is haar auto afgepakt en ontvangt zij geen enkele partneralimentatie. Om nog maar te zwijgen over de grote risico's die ontstaan indien Michael S. hun kinderen mee zou nemen naar een ander land. In feite komt dit neer op het toewerken naar een verkapte ontvoering."
Een trits aan "tijdelijke huwelijken" ligt in het verschiet. Iemand moet haar eten en onderdak betalen. Elke dag een huwelijk of tien(gewone hoer) of misschien heeft ze wel het geluk een paar huwelijk voor een aantal maanden te kunnen afsluiten(de minnares van dienst-.

Moraal van het verhaal: zelfs al ben je westers, volgt NOOIT je echtgenoot naar zo'n islamitisch paradijs!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Echtgenote verstoten met sms’jes. Nederlander kiest sharia-scheiding

Bericht door Ali Yas »

Tja, wil je Nederlands recht dan moet je in Nederland blijven. De naïviteit van Nederlanders met betrekking tot hun rechten elders is in deze Internettijd toch nauwelijks meer te verdedigen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Echtgenote verstoten met sms’jes. Nederlander kiest sharia-scheiding

Bericht door Manon »

Ali Yas schreef:Tja, wil je Nederlands recht dan moet je in Nederland blijven. De naïviteit van Nederlanders met betrekking tot hun rechten elders is in deze Internettijd toch nauwelijks meer te verdedigen.
nu om eerlijk te zijn.

Ik was gehuwd in Belgie onder de Belgische wet. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat indien ik met mijn echtgenoot als expatriate naar een of ander islamitisch paradijs zou verhuizen, hij ginds kon scheiden volgens de daar vigerende wetten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Echtgenote verstoten met sms’jes. Nederlander kiest sharia-scheiding

Bericht door Ariel »

Manon schreef:
Ik was gehuwd in Belgie onder de Belgische wet. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat indien ik met mijn echtgenoot als expatriate naar een of ander islamitisch paradijs zou verhuizen, hij ginds kon scheiden volgens de daar vigerende wetten.
Ik vermoed dat dit nog nooit eerder is voorgekomen. Dit geeft trouwens wel aan hoeveel macht Islam op dit moment nu heeft in het westen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie