Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Deze jonge vrouw deed ook mee met het programma van Arie Boomsma waarin hij net bekeerde moslimjongeren en hun ouders tijdens een reis nader tot elkaar probeert te brengen.

Maar lees even het verhaal van Ilse Visser alias Nour, en verbaas je. Bijbel onbegrijpelijk, koran heel begrijpelijk boek.Foei... : nono3: En dat terwijl islam geleerde jaren nodig hebben om de koran een beetje te begrijpen.
Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Drie jaar geleden bekeerde Ilse Visser (26) zich tot de islam. Sindsdien noemt ze zichzelf Nour. Vroeger draaide haar leven om uiterlijk en stappen, nu heeft ze een brandende liefde voor Allah. Dat viel niet bij iedereen in goede aarde.

“Op vakantie in Turkije had ik een bijzondere droom. Er kwam iemand naar me toe die zei: ‘Als je Allah nu niet erkent, trekt hij zijn handen van je af.’ Ik schrok wakker en heb een islamitische vriendin in Nederland gebeld om het haar te vertellen. Daarna wilde ik weer verder slapen, maar de moskee gaf het signaal dat het tijd was voor het gebed. Ik dacht na: wat wil ik nou met mijn leven?

Als ik vind dat Hij bestaat, waarom erken ik dat dan niet? Ik had mezelf wijsgemaakt dat ik eerst een goed persoon moest zijn. Ik was een modemeisje, droeg graag korte broekjes en topjes en hield wel van een drankje. Maar op dat moment voelde ik dat ik het niet meer kon uitstellen. Dus heb ik de shahada, de geloofsgetuigenis, opgezegd: ‘Er is geen andere God dan Allah en Mohammed is Zijn Boodschapper.’ Ik kreeg gelijk een raar gevoel vanbinnen. Alsof ik 10 kilo lichter was."

WARMTE EN OPENHEID
Als tiener was ik best oppervlakkig. Mijn leven draaide om wereldse dingen: kleding, op stap gaan. Ik was rusteloos en vooral met mezelf bezig. Ook bleef ik erg in het negatieve hangen, ik klaagde veel. Op de middelbare school kwam ik voor het eerst met de Arabische cultuur in aanraking. Sommige leerlingen woonden in een asielzoekerscentrum en als ik hoorde wat ze hadden meegemaakt, schaamde ik me dat ik zat te zeuren omdat ik bepaalde schoenen niet kreeg.

Ik ontwikkelde vriendschappen met ze, kwam bij ze thuis. Er was zoveel warmte en openheid binnen die families, iedereen was welkom. Op mijn vijftiende deed ik mee aan de ramadan omdat ik de gedachte erachter logisch vond: het is goed voor je lichaam om te vasten en je beseft erdoor wat je allemaal hebt. Maar voor mijn ouders hield ik het verborgen. Ik realiseerde me dat het niet paste binnen mijn opvoeding, dat ze het waarschijnlijk gek zouden vinden.

MOSLIM
Op mijn zestiende besloot ik echt: op een dag word ik moslim. Ik geloofde altijd al in God, maar het christendom sprak me minder aan. Dat koppelde ik meer aan straf en de hel, en de taal van de Bijbel begreep ik niet. De Koran vond ik toegankelijker en beter onderbouwd, waarom iets wel of niet goed voor je is. Ik las boekjes die ik leende van een Indonesische vriendin over de normen en waarden binnen de islam en de status van de vrouw. Het voelde als een ontdekking: dus zo zit de wereld in elkaar, dit is het doel. Maar het waren nog heel rationele gedachtes. En verder deed ik wat ik normaal ook deed, zoals uitgaan. Tot die vakantie in Turkije, drie jaar geleden.

HUWELIJKSAANZOEK
Twee jaar lang heb ik mijn geloof in mijn eentje ervaren, niets tegen mijn familie verteld. Het was eenzaam, maar ik had die tijd voor mezelf nodig. Ik ging veel naar lezingen, waar ik voortdurend vroeg: ‘Waarom is dat zo?’ Ik wilde alles begrijpen. Twee jaar geleden kreeg ik een vriend van Marokkaanse oorsprong. Na een jarenlange vriendschap waren we elkaar uit het oog verloren, maar toen hij weer contact opnam en ik vertelde dat ik moslim was geworden, viel alles op z’n plek.

Mijn ouders stonden niet raar te kijken: ik val niet op blonde jongens. En ze kenden hem al van vroeger. Na vier maanden vroeg hij me ten huwelijk. We wilden islamitisch trouwen en ik realiseerde me dat ik mijn omgeving nu wel uitleg moest geven. Moeilijk, want mijn ouders zouden vast schrikken. Uiteindelijk heb ik het in één boodschap meegedeeld: ‘Ik ga trouwen en ik ben moslim.’ Dat was ik toen al twee jaar, dus ze konden in ieder geval zien dat ik er geen ander persoon door was geworden."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Manon »

Op mijn vijftiende deed ik mee aan de ramadan omdat ik de gedachte erachter logisch vond: het is goed voor je lichaam om te vasten en je beseft erdoor wat je allemaal hebt.
Daarom ramadan ik het hele jaar door: tu5ssen 20.00 uur en 08.00 uur 's morgens vast ik elke dag. Tussen 08.005 h. en 19.59 h. daarentegen eet ik minstens drie maaltijden. Het lukt me wonderwel, en ik besef dan ook altijd wat ik allemaal in huis heb.
Mijn ouders stonden niet raar te kijken: ik val niet op blonde jongens. En ze kenden hem al van vroeger. Na vier maanden vroeg hij me ten huwelijk. We wilden islamitisch trouwen en ik realiseerde me dat ik mijn omgeving nu wel uitleg moest geven. Moeilijk, want mijn ouders zouden vast schrikken. Uiteindelijk heb ik het in één boodschap meegedeeld: ‘Ik ga trouwen en ik ben moslim.’ Dat was ik toen al twee jaar, dus ze konden in ieder geval zien dat ik er geen ander persoon door was geworden."
Dit begrijp ik niet. Ze is dus niet burgerlijk getrouwd, en heeft bijgevolg geen enkele bescherming die een gehuwde vrouw hier wel heeft (erfenisrechten, zorgplicht, etc.. ) Blijkbaar gaat ze ervan uit dat de islamitische wet haar voldoende bescherming biedt (inclusief een snelle scheiding als hij er genoeg van heeft taleq taleq taleq.... )

Maar het belangrijkste vind ik toch dat deze voorheen zuipende losbollige leeghoofdige modefreak in die twee jaar, totaal geen andere persoon was geworden, en zelfs nu nog met blote benen halfnaakt in de krant gaat staan..... dat wordt tuchtiging door manlief als ze thuiskomt. :sheik:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Scarlatti »

tis toch wat, ik ben t zo beu hè! Dat gezeik, ben benieuwd wnr ze dr eerste pak slaag krijgt...

voor de rest doe ik zoals jij Manon... soms wat vaker per dag zelfs en ook zelfs nà 20.00u en helaas kun je dàt zien... :roll:
maar àlles beter dan n moslima!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Ariel »

Weet je wat ik zo leuk vind. Dit.
Ik geloofde altijd al in God, maar het christendom sprak me minder aan. Dat koppelde ik meer aan straf en de hel, en de taal van de Bijbel begreep ik niet. De Koran vond ik toegankelijker en beter onderbouwd, waarom iets wel of niet goed voor je is. Ik las boekjes die ik leende van een Indonesische vriendin over de normen en waarden binnen de islam en de status van de vrouw.
[icon_lol.gif] Volgens mevrouw de nieuwe naieve moslima kom je via de Islam blijkbaar niet in de hel. Maar...Als er één religie bestaat die hel preekt dan is het Islam.



En de koran toegankelijker en beter onderbouwd dan de bijbel te vinden vind ik een overstatement.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Scarlatti »

ondanks dat WIJ t wéten vraag je je toch af hoe iemand zo VOLLEDIG voorbij kan gaan aan wat de islam DOET, zelfs NU NOG steeds doet...

ik begrijp jullie nog steeds beter toen ik hier als 'novice' kwam en van zoveel nog niet wist maar wèl doorhad hoe dodelijk t was...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Ali Yas »

Manon schreef:Daarom ramadan ik het hele jaar door: tu5ssen 20.00 uur en 08.00 uur 's morgens vast ik elke dag.
[icon_lol.gif]
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door sjun »

Allah houdt niet van vrouwen. Het zal nog even duren voor de naïeve bekeerlinge daar achter komt, als ze daartoe al niet te zeer verstandelijk beperkt is. Alvast wat zicht op wat haar nog te wachten staat:

Saudia Arabia is it the biggest women's prison in the world


Saudi Columnist Describes the Treatment of Women in Saudi Arabia as "Slavery"
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door sjun »

En nog wat om wakker te wordfen:

A brave Saudi woman hits back: 'my face is my identity'


Leuker kan ik islam niet maken. Wel inzichtelijker.


:muslima:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door sjun »

Vooruit, er is nog meer:

The Miserable Life American Muslim Women Face When They Marry Muslim Men From Abroad


nog iets meer bewustwording...

Muslims Fail to Prove Islam is a Religion of Peace in Debate
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door sjun »

Iets meer zicht op het fenomeen islam in relatie tot behandeling van vrouwen opdat niemand kan blijven beweren van niets geweten te hebben. Leuker kan ik het niet maken waar het gaat om een onverbloemde islam. Maar inzichtelijker kan het natuurlijk wel worden:

Women in Islam (Women in the Quran and Hadith)


Nog een uitsmijter met een praktijkvoorbeeld. Je zult je maar vrijwillg en bij vol bewustzijn lenen om een doctrine die dit uitwerkt uit te blijven venten.

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Pilgrim »

Het is onbegrijpelijk hoe dom die vrouwen kunnen zijn. Vermoedelijk hebben ze zich nooit in het leven van Mohammed verdiept. Het zijn vaak hetzelfde soort mensen dat in sekten verstrikt raakt. Dolende zielen... :unhappy:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door sjun »

Het is mensen niet altijd kwalijk te nemen dat ze een dolende ziel geworden zijn. Maar als ze dat na voorlichting blijven besteed ik geen energie aan het trekken aan een dood paard. Ilse Visser kan natuurlijk beter weten maar wellicht heeft ze meer tijd nodig om zich eens goed terzake te oriënteren: Opmerkelijk dat de Telegraaf er geen pro en contra verhaal van maakt. Misschien scheelt dat sponsorinkomsten?
:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef: Deze jonge vrouw deed ook mee met het programma van Arie Boomsma waarin hij net bekeerde moslimjongeren en hun ouders tijdens een reis nader tot elkaar probeert te brengen.
Een interessante serie op KRO-NCRV.
Van Hagelslag naar Halal. Deel 1 van een veel te lange serie
Wat zijn moslimmutsen toch allemaal ontzettende zeikerds.
"Als ik aan Allah denk moet ik al huilen" zegt een moslimmmuts in stadium 1 van de bekering. Het moment voor mij om even af te haken. Hoe stadium 2 en 3 van de mutsenbekering tot de islam eruitzien is ook te bekijken in deze serie.
Overigens zou ik het een knappe prestatie vinden om alle afleveringen uit te zien zonder 1 keer GVD te zeggen. Ik heb aflevering 1 10 minuten gekeken. Dat was heel erg. Ik ben benieuwd wanneer ik de kracht vind om de rest van afl. 1 uit te zien. Want een normaal mens kan maar een beperkte hoeveelheid irritatie verdragen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24952
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door King George »

Ariel schreef:
[icon_lol.gif] Volgens mevrouw de nieuwe naieve moslima kom je via de Islam blijkbaar niet in de hel. Maar...Als er één religie bestaat die hel preekt dan is het Islam.
Zeg maar gerust: Als er één religie die overal waar deze zich manifesteert hel en verdoemenis op aarde brengt, dan is het de Islam. De mensheid kan prima zonder. Zoals de mensheid ook prima zonder crack kan. Sterker nog: De mensheid is beter af zonder crack. Zo is de mensheid ook beter af zonder dat maatschappelijk crack het giftige ideologische opiaat de Islam.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Overigens zou ik het een knappe prestatie vinden om alle afleveringen uit te zien zonder 1 keer GVD te zeggen. Ik heb aflevering 1 10 minuten gekeken. Dat was heel erg. Ik ben benieuwd wanneer ik de kracht vind om de rest van afl. 1 uit te zien. Want een normaal mens kan maar een beperkte hoeveelheid irritatie verdragen.
[icon_lol.gif] Ik heb de afleveringen wel allemaal bekeken op internet. Niet allemaal tegelijk om eerlijk de waarheid te zeggen, maar gedoseerd. Ik ergerde me aan de nieuwe moslima's, maar ik ergerde me nog meer aan hun moeders. Allemaal waren ze in het begin tegen de bekering, en voila, aan het eind van de afleveringen hadden ze het allemaal geacepteerd. Sommige gingen zelfs op het eind van de serie met hoofddoek de moskeet in om hun dochter te zien bidden. Echt walgelijk. Over Arie zullen we het maar niet hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Ariel »

sjun schreef: Opmerkelijk dat de Telegraaf er geen pro en contra verhaal van maakt. Misschien scheelt dat sponsorinkomsten?
:scratch:
De Telegraaf is een politiek correct krantje geworden, die nu alleen nog tegen Wilders en zijn aanhangers ageert. Maar volgens de Telegraaf kunnen we vrijdag lezen hoe het nu met haar gaat. Ik hou het in de gaten.
Benieuwd hoe het Ilse nu vergaat en hoe de buitenwereld reageerde op haar keuze? In de nieuwe VROUW glossy, die vanaf 12 april in de winkels ligt, lees je het hele verhaal van Ilse.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Manon »

Dat programma van Arie ben ik even beginnen kijken, maar mijn maag kon het niet verdragen. Heb echt wel mijn best gedaan maar tegen zoveel achterlijkheid kan mijn maag niet op.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ilse Visser (26) bekeerde zich tot de Islam

Bericht door Pilgrim »

Hier nog wat adviezen, speciaal voor Ilse... :wink2:
Bericht aan alle vrouwen die van plan zijn een moslim te trouwen...

Geplaatst op 21 april 2015

“Het hoeft absoluut geen probleem te zijn”, zegt hij. “Jij houdt je bij jouw geloof en ik me bij het mijne”. Het mag dan wel zo zijn dat een moslim met een christelijke vrouw mag trouwen, maar klopt het wel dat er dan geen problemen zullen zijn in zo´n huwelijk? Om deze vraag te kunnen beantwoorden, moet een vrouw begrijpen wat het betekent om met een moslim getrouwd te zijn.

Uw positie

Volgens de islamitische doctrine is de vrouw ondergeschikt aan de man (soera 2:228 ). Volgens de islamitische doctrine hebben vrouwen slechts de helft van de rechten van een man: dit betekent bij de rechtbank dat haar getuigenis slechts de helft waard is als die van de man (soera 2:282 ); bij een erfenis erft zij slechts de helft (soera 4:12).

In de islam wordt de vrouw als “bezit” beschouwd: de islam beveelt vrouwen om zich te versluieren als ze hun huis verlaten. Hij instrueert gelovige vrouwen de sluier te dragen en niet hun sieraden te tonen (soera 3:12). Mohammed onderwees ook dat vrouwen een gebrek hebben aan intelligentie en religie: “Ik heb nog nooit mensen gezien met zo´n gebrekkig geloof en intelligentie als vrouwen (Al Bukhary vol.2, 541). Mohammed onderwees eveneens dat vrouwen een slecht voorteken zijn: “De vrouwen, het huis en het paard zijn een slecht voorteken (Al Bukhary vol. 7,30 ). Volgens Mohammed bezorgen vrouwen de mannen pijn: “Ik ben nog nooit iets tegengekomen dat schadelijker is voor mannen dan vrouwen ( Al Bukhary vol.7,33).

Uw huishouden
De islam staat “veelwijverij” toe: een man kan tot 4 vrouwen per keer trouwen (soera 4:3). Een man kan van zijn vrouw scheiden door het uitspreken van een paar woorden. De vrouw heeft niet hetzelfde recht. Zo´n afwijzing kan tweemaal worden gedaan (soera 2:229). Als de echtgenoot driemaal de woorden voor scheiding heeft uitgesproken tegen zijn vrouw kan zij later niet met hem hertrouwen als zij niet eerst weer getrouwd is geweest met een andere man en daarvan is gescheiden en een seksuele relatie met deze heeft gehad (soera 4:38).

Uw seksuele leven
Uw vrouwen zijn een akker voor u – komt daarom tot uw akker, zoals het je behaagt en doet goed voor jezelf en vrees God en weet, dat je Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen (soera 2:223).

Uw kinderen
Uw kinderen moeten worden opgevoed in het “geloof” van hun vader: de islam. Als U mocht scheiden, dan blijven de kinderen bij hem en U zult ze niet meer zien. Volgens de sharia (de islamitische wet) moeten in een gemengd huwelijk de kinderen het beste van de twee geloven volgen; In Uw geval is dit de islam. Volgens de koran is de islam het enige, echte geloof: de religie van Allah is de islam (soera 3: 17). Niet-moslims kunnen nooit de beschermers zijn van moslims. “Oh gelovigen, maak geen vrienden onder de ongelovigen maar slechts onder de gelovigen” [de moslims] (soera 4:143).

Uw toekomst
Als Uw “moslimechtgenoot” voor U komt te overlijden en zijn bezittingen zijn in een moslimland, dan is de islamitische wet van toepassing. De vrouw die zich niet tot de islam heeft bekeerd, erft niets. Zij die dit wel heeft gedaan, krijgt zeer weinig. Volgens de koran erft de vrouw niet al het bezit van de man. Als hij sterft zonder kinderen na te laten, ontvangt zij ¼ van de erfenis. Zijn ouders, broers, ooms enz. krijgen de rest. Als de overledene kinderen nalaat, krijgt de vrouw ⅛ deel, de kinderen de rest; de zonen krijgen het dubbele van dat van de dochters.

Voordat u uw “jawoord” uitspreekt
Alvorens in het huwelijksbootje te stappen met een moslim is het goed dat U zijn motieven nagaat. Voor U kan het “uit liefde”zijn, voor hem wellicht om een verblijfsvergunning te krijgen. Misschien denkt U dat Uw aanstaande echtgenoot een niet-praktiserende moslim is. Bedenk dan wel dat de islam niet alleen een geloof is, hij is ook een “complete” juridische code, die de moslim verplicht is te volgen. Net zo goed als de “niet-moslim” dit hoort te doen in een islamitisch land. In het geval er onenigheid is tussen U beiden, kun je beter niet naar een moslimland gaan.

Bronnen:
- www.medias-presse.info
- http://euro-jihad.com/blog

Vertaald uit het Frans door: “delamontagne”

https://ejbron.wordpress.com/2015/04/21 ... more-87402
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie