Vader en Dochter in het Christendom

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Jasmijn

Vader en Dochter in het Christendom

Berichtdoor Jasmijn » Ma Feb 02, 2004 10:14 pm

If a man takes a wife and, after laying with her, dislikes her and slanders her and gives her a bad name, saying, 'I married this woman but when I approached her, I did not find proof of her virginity,' then the girl's father and mother shall bring proof [how do you think they would do that?] that she was a virgin to the town elders at the gate. The girl's father will say to the elders, 'I gave my daughter in marriage to this man, but he dislikes her. Now he has slandered her and said, 'I did not find your daughter to be a virgin.' But here is the proof of my daughter's virginity.' Then her parents shall display the cloth [the father would literally stick his two fingers covered with a piece of cloth into his daughter's vagina before she gets married and keep that bloody cloth for as long as his daughter is married] with before the elders of the town, and the elders shall take the man and punish him. (Deuteronomy 22:13-18)"

"The girl's father and mother shall produce the evidence of the girl's virginity before the elders of the town at the gate. And the girl's father shall say to the elders, "I gave this man my daughter to wife, but he had taken an aversion to her; so he has made up charges, saying, 'I did not find your daughter a virgin.' But here is the evidence of my daughter's virginity!" And they shall spread out the cloth before the elders of the town. (Deuteronomy 22:15-17)"

According to the Talmud, the cloth should be "A cloth of less than 3 square finger-breadths. (From the Talmud, Eruvin 29b-30a and Succah 16a)", and before it is being used, it should be "soft, woolen and clean. (From the Talmud, Niddah 17a)" :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

The father even has the right to sell his daughter as a servant (slave girl) to other men: "If a man sells his daughter as a servant, she is not to go free as menservants do. If she does not please the master who has selected her for himself, he must let her be redeemed. He has no right to sell her to foreigners, because he has broken faith with her. (Exodus 21:7-8)"

In Islam is het haram om een vrouw van sexueel onzedelijk gedrag te beschuldigen zonder VIER eerlijke,mensen met een goede reputatie te hebben die het hebben gezien. Dus als een vrouw niet bloedt in haar huwelijksnacht is dat niet genoeg om haar hier van te beschuldigen.

En natuurlijk mag je in Islam je dochter niet verkopen.

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Feb 02, 2004 11:58 pm

Jasmijn...je kunt de hele bijbel wel lopen quoten ojm te laten zien wat voor vreselijks daar allemaal in staat...alleen vergeet je 1 heel klein dingetje:
Niemand trekt zich iets van die onzin aan... :lol:

Het zijn woorden in een boekje. Sommige christenen halen er bepaalde dingen uit (10 geboden b.v.) die achterlijke regeltjes lachen ze alleen maar om.

Al moet ik wel toegeven dat veel mannen het jammer vinden dat vrouwen over het algemeen de bladzijden waar die dingen in staan als wc-papier gebruiken... :lol:

nina

Berichtdoor nina » Ma Apr 12, 2004 7:23 pm

Monique schreef:Al moet ik wel toegeven dat veel mannen het jammer vinden dat vrouwen over het algemeen de bladzijden waar die dingen in staan als wc-papier gebruiken... :lol:

WC-papier... da's nog erger. :shock:
Ik heb hem in schrale tijden opgerookt, hij was gedrukt op rijstpapier. Die citaten van Jasmijn teruglezend schiet me weer te binnen hoe bevredigend dat was. Terug naar de hel met die onzin. :D

Monique

Berichtdoor Monique » Di Apr 13, 2004 7:26 pm

Ik begrijp eerlijk gezegd het nut niet van het aanhalen van bijbelquotes.
Het lijkt wel alsof moslims de achterlijke bijbel nodig hebben om hun achterlijke koran te rechtvaardigen...?
Wanneer iemand iets anders nodig heeft om het eigen gedrag te rechtvaardigen...tsja...volgens mij beseft die persoon dan heel goed dat er met zijn/haar gedrag/overtuiging iets niet helemaal klopt.....toch...??

Trouwens..dat er gedeeltes uit de bijbel gehaald worden is helemaal niet zo slim....die dingen komen enkel nog voor in hotels (voor toeristen) en ik kleine dorpjes verspreid over het land.
De helft van nederland heeft nog nooit een bijbel van dichtbij gezien..... 8)
Amorele atheistische nitwit

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”