Hadiths over Vrouwen

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Hadiths over Vrouwen

Bericht door Jasmijn »

Reported from Anas b. Malik, the Prophet (Sallalahu Alayhi Wa Salam) said: "Girls are models of affection and sympathy and a blessing to the family. If a person has one daughter, God will screen him from the fire of hell owing to his daughter; if he has two daughters, God will admit him to paradise; if he has three, God will exempt him from the obligation of charity and Jehad." (Kanz al-Ummal:277).

Ibn Abbas reported that a virgin grown-up girl came to the Prophet of Allah (Sallalahu Alayhi Wa Salam) and narrated that her father had given her in marriage to a person whom she disliked. The Prophet (Sallalahu Alayhi Wa Salam) gave her option. (Abu Dawud).

Man is the ruler in his home. He will be held responsible for the conduct of his dependents, and woman is the ruler in her husband's home. She will also be held responsible for the conduct of her dependents. (Bukhari)

A report from Bahz b. Hakim states: I inquired the Prophet (Sallalahu Alayhi Wa Salam) about his teaching in respect of women. He replied: "Feed them as you feed yourselves, clothe them as you clothe yourselves, and do not beat or scold them." (Kanz al-Ummal).

According to a report from Abdullah b. 'Umar, the Prophet (Sallalahu Alayhi Wa Salam) declared: "The whole world is a thing to be made use of and the best thing in the world is a virtuous wife." (Muslim)

Ayeshah praised the women of Ansar for their spirit of enquiry and learning, saying, 'How praiseworthy are the women of Ansar that their modesty does not prevent them from attempts at learning and the acquisition of knowledge

Ayeshah, the wife of the Prophet (Sallalahu Alayhi Wa Salam), reports: The Prophet (Sallalahu Alayhi Wa Salam) of God said: 'The best of you is he who is best to his wife.' (Tirmidhi)

A report from Abu Hurairah says: 'No believer should be angry towards his wife. If some of her qualities are displeasing, there will be many other qualities worth appreciation.' (Nail al-Autar).
According to a report from Anas b Malik, the Prophet (Sallalahu Alayhi Wa Salam) said: 'Girls are models of affection and sympathy and a blessing to the family. If a person has one daughter, God will screen him from the fire of hell owing to his daughter; if he has two daughters, God will admit him to Paradise; if he has three, God will exempt him from the obligations of charity and Jihad. (Kanz al-Ummal)

Hoezo een vrouw heeft geen rechten/wordt onderdrukt?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ken je onderstaande ook....of zijn je alleen de "leuke" verteld...?

http://www.monotheist.nl/hadithovervrouwen.html

Een kleine greep uit het uitgebreide assortiment:
Als een vrouw een nacht niet in het bed van haar man slaapt vervloeken de engelen haar tot in de morgen.
Vrouwen MOETEN dus. Hoezo NIET onderdrukt...?
Vrouwen zijn dommer dan mannen.
Vrouwen zijn misschien toch beter dan honden en ezels.
De meeste vrouwen zijn brandstof voor de hel.
Geen commentaar nodig.. 8)
Een vrouw scheiden en vervolgens aan een vriend 'geven' is mogelijk.
De vrouw als wegwerpartikel.
Een man zou zijn vrouw niet zo moeten slaan als hij zijn kameel slaat en vervolgens met haar naar bed gaan.
Het is dus het 1 of het ander..allebei mag niet.
Een vrouw zou niet moeten vasten, tenzij ze toestemming van haar man heeft, als hij thuis is en ze mag niemand het huis inlaten tenzij hij toestemming geeft.
Ze heeft zelfs niet het recht om te eten wanneer ze wil.
Vrouwen hebben een gebrek aan gezond verstand en falen in religie omdat ze niet altijd mogen vasten.
Dit kom je veel tegen in de koran en de hadith.... oorzaak en gevolg omdraaien...(dan laten we wel even buiten beschouwing dat het toch achterlijke kolder is... :wink: )

Idd Jasmijn...vrouwen in de islam zijn zo vrij als een vogeltje, worden alom gerespecteerd an worden helemaal niet onderdrukt... :D
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

En...Jasmijn....fijne hadiths...?
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Re: Hadiths over Vrouwen

Bericht door indobelg »

Hi Jasmijn,

Lees even dit artikel http://www.blimbing.nl/yusril.htm
Het gaat over onze minister van Justitie (Ik woon al gedurende 21 jaren in Indonesia, het grootste moslim land ter wereld)

Onze minister van Justitie wil president worden, maar ik hoop dat hij niet verkozen wordt in april 2004. Voor de eerste keer in de geschiedenis van Indonesia zal de president rechtstreeks verkozen worden door het volk.

Mijnheer Mahendra heeft vorig jaar een wetsvoorstel ingediend dat orale seks (ook tussen gehuwden) bestraft met 12 jaar gevangenis
en homoseksualiteit met eveneens 12 jaar gevangenis. Samenwonen zonder gehuwd te zijn : 7 jaar gevangenis.

Gelukkig is dit slechts een VOORSTEL van wet, en hopelijk zal Mahendra NIET meer minister van justitie zijn.

Zou hij dat wel zijn, vertrek ik terug naar Belgie.

Indobelg
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

...een wetsvoorstel ingediend dat orale seks (ook tussen gehuwden) bestraft met 12 jaar gevangenis
en homoseksualiteit met eveneens 12 jaar gevangenis. Samenwonen zonder gehuwd te zijn : 7 jaar gevangenis
.

Sinds wanneer is orale sex haram? Homosexualiteit natuurlijk en samenwonen zonder getrouwd zijn ook. Maar dat valt onder sex voor het huwelijk lijkt mij. Want je woont niet samen zonder sex te hebben lijkt mij. Dat heeft een andere straf,zweepslagen. Nogmaals,,deze wet is ook niet Islamitisch das wel duidelijk.


Monique,,,ik zal op elke hadith reageren. Ik had het een beetje te druk om dat eerder te doen,maar nu zal ik tijd maken.

1.Vrouwen vormen de meerderheid van de bewoners van de hel
Ja dat klopt,omdat vele vrouwen hun mannen niet dankbaar zijn ondanks alles wat hij voor haar doet.

2.Vrouwen zijn ondankbaar
Zelfde antwoord als de eerste.

3.Vrouwen zijn dommer dan mannen
"This is the deficiency in her intelligence" dit betekent inderdaad ''minder dan'',maar het is nogal logisch lijkt mij. In de tijd van de profeet Mohamed,vrede zij met hem,en nu ook nog trouwens,bleven de meeste vrouwen thuis en kwamen ze haast niet buiten. De man werkte en kwam in contact met vele mensen en leerde zo meer,,,life experience,,,dit wordt er bedoeld.

4.Vrouwen mogen niet vasten en bidden tijdens hun menstruatieperiode
Dat klopt,omdat ze dan niet puur zijn en omdat ze misschien te ziek zijn om te bidden. En voor het vasten geldt,,je wordt sterk van eten,,dus vasten en bloedverlies gaan niet samen. Ok,je zult er niet dood aan gaan,maar het is niet geadviseerd en dus mag/hoeft het niet in Islam.

5.Vrouwen zijn minder spiritueel dan mannen
Dat komt dus omdat ze niet bidden en vasten tijdens hun menstruatie,,dus zijn ze minder dan de man spiritueel. Minder betekent niet ''slecht'' alleen minder en dat is een feit.

6.Vrouwen kunnen voorzichtige verstandige mannen van het rechte pad afbrengen.
Wat kan een vrouw in sexy hotpants,mooi lichaam en een strak topje en mooi lang haar doen met een man? Says it all....

7.Door haar gebrek aan intelligentie is een getuigenis van een vrouw maar de helft van de getuigenis van een man waard..
Zie antwoord op hadith nummer 3 -> omdat ze minder vaak buiten komen. Dit gaat zowieso over vrouwen in het algemeen,,,is niet op ALLE vrouwen gericht. Zeker zijn er vrouwen die slimmer zijn dan mannen in het algemeen,maar we hebben het nu over de meeste en de regels moeten worden gezet door naar de meerderheid te kijken.

8.Iemands gebed wordt verstoord of ongeldig als er een ezel, een vrouw of een zwarte hond voorbij gaat
Als je aan het bidden bent en een vrouw loopt voor je langs,,zul je misschien (onbewust) naar haar kijken en je concentratie verliezen. Hetzelfde met een ezel en een zwarte hond,maar met alles wat beweegt lijkt mij. Niet alleen dit.

9.Do you make us (women) equal to dogs and donkeys? While I used to lie in my bed, the Prophet would come and pray facing the middle of the bed. I used to consider it not good to stand in front of him in his prayers. So I used to slip away slowly and quietly from the foot of the bed till I got out of my guilt.
Ze geeft gewoon commentaar op wat de profeet,vrede zij met hem heeft gezegd. Zie antwoord op hadith 8.

10.De meeste bewoners van de hel zijn vrouwen vanwege hun ondankbaarheid jegens goede daden en hun echtgenoten
Zie antwoord nummer 1.

11.Een vrouw mag alleen op een tweedaagse reis gaan met haar man of een 'Dhi-Mahram' (iemand die niet met haar kan trouwen).
Dit is ter bescherming van de vrouw,als ze misschien in de problemen raakt.Dit is een goede manier lijkt mij.

12.Alleen mannen mogen 'Subhan Allah' zeggen, vrouwen mogen klappen
Sommige vrouwen hebben een mooie,sexy stem en als ze dan gaan praten tijdens het gebed,,,zal dat de man afleiden/aan andere dingen laten denken.

13.Vrouwen mogen niet langer dan 3 dagen rouwen, alleen voor hun man meer
Wat is hier mis mee? Hun man is het belangrijkste in hun leven. Dit is bedoeld omdat de vrouwen voor Islam nogal hysterisch reageerde op een sterfgeval,dit is beperkt. Vrouwen zijn nu eenmaal emotioneler.

14. Een meerderheid van de bewoners van de hel zijn vrouwen.
15. Vrouwen zijn gebrekkig in intelligentie en geloof.
16. De meeste vrouwen zijn brandstof voor de hel
17. De meeste bewoners van de hel zijn vrouwen vanwege hun ondankbaarheid jegens hun echtgenoten en goedheid
.

Zelfde antwoord als eerst.

18.Vrouwen komen en gaan in de vorm van een duivel
Een sexy vrouw kan veel doen met een man,dat wordt er bedoeld.

19.Een vrouw moet instemmen voordat men met haar mag trouwen. Een maagd stemt in door te zwijgen.
Veel vrouwen zijn verlegen,zeker als ze nog nooit in contact zijn geweest met een man (dat is meestal zo met een maagd in Islam) dus als ze niet wil,zegt ze dat en als ze het wel wil,,,hoeft ze niks te zeggen.

20.Als een vrouw een nacht niet in het bed van haar man slaapt vervloeken de engelen haar tot in de morgen.
Sex is het recht van de man. Ook van de vrouw,maar het is een feit dat mannen meer om sex vragen dan vrouwen.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

21.Als een vrouw weigert naar het bed van haar man te komen, is God ontevreden over haar tot haar man dit weer is
Dit gaat erover als een vrouw haar man weigert zonder reden. Met goede reden mag het natuurlijk en is de man een zondenaar als hij zijn vrouw om sex vraagt.

22.Een vrouw mag niet meer dan drie dagen reizen tenzij ze met haar man is of met iemand waar ze niet mee kan trouwen.
23.Een vrouw mag niet meer dan 1 dag en 1 nacht reizen, tenzij ze met iemand is waar ze niet mee kan trouwen
24.Vrouwen mogen niet alleen reizen voor meer dan 1/2/3 dagen tenzij ze met een mahram (iemand waar ze niet mee kunnen trouwen) zijn..

Ter bescherming dus.

25.Niemand mag alleen met een vrouw zijn, tenzij er een beschermer (iemand waar ze niet mee kan trouwen) bij is.
Ook ter bescherming,,omdat er misschien wat harams kan gebeuren tussen die twee.

26.Een vrouw is als een rib, je kan haar niet recht maken en als je haar met rust laat zal er altijd slechtheid in haar blijven
Het Engelse woord is ''crookedness'' =gebogenheid,,,slechtheid is niet de goede vertaling. Er wordt bedoeld dat een vrouw nooit perfect zal zijn en dat je haar daarom niet moet aanvallen.

27.Een gebrek in het geloof van een vrouw is dat ze niet mag vasten als ze menstrueert.
Zie eerder antwoord.

28.Een vrouw scheiden en vervolgens aan een vriend 'geven' is mogelijk.
Het lijkt mij dat deze hadith van een vroege periode in Islam is. Het lijkt mij dat dat later niet meer mocht,want dit is inderdaad nogal vaag.Als het van een vroege periode was,dan was de hele Koran nog niet gezonden en veranderden er nog regels.

29.De getuigenis van een vrouw is de helft van de getuigenis van een man vanwege de gebreken in haar verstand.
30.De meerderheid van de mensen in de hel zijn vrouwen.
31.Analogie tussen een vrouw en een rib.


Zie eerdere antwoorden.

32.Vele mannen hebben de perfectie bereikt, maar slechts drie vrouwen.
Alle profeten waren mannen,dat zegt genoeg.

33.Eén van de vrouwen waar Mohammed mee trouwde was óf een concubine/vrouwelijke slaaf óf een volwaardige echtgenote
Aan het einde van de hadith is het duidelijk lijkt mij.

34.Mohammed verbiedt vrouwen te rouwen om gesneuvelde mannen
Omdat een martyr een hele hoge status heeft in Islam en niet als dood wordt gezien.

35.Mohammed geeft opdracht de hand van een vrouwelijke dief af te hakken
En de mannelijke dieven ook.

36.Een volk dat door een vrouw geleid wordt zal nooit succesvol zijn.
Een vrouw heeft minder levenservaring dan een man en zal nooit goed kunnen leiden.

37.Verhaal waarin vrouwen tot het bezit van een man worden gerekend
I will divide my property into two parts between me and you, and I have two wives.
Het woordje ''and'' maakt een verschil.

38.God vervloekt vrouwen die tatoeëren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken
Omdat het nep is. Lijkt mij logisch.

39.Vrouwen zijn de grootste veroorzakers van lijden voor mannen
Omdat mannen erg gevoelig zijn voor vrouwen en een man aan andere dingen kan laten denken.

40.Analogie tussen een vrouw en een rib.
Verwacht niet dat ze perfect is. Dat wordt er bedoeld.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef: Monique,,,ik zal op elke hadith reageren. Ik had het een beetje te druk om dat eerder te doen,maar nu zal ik tijd maken.

1.Vrouwen vormen de meerderheid van de bewoners van de hel
Ja dat klopt,omdat vele vrouwen hun mannen niet dankbaar zijn ondanks alles wat hij voor haar doet.
Wat doet hij dan...?
3.Vrouwen zijn dommer dan mannen
"This is the deficiency in her intelligence" dit betekent inderdaad ''minder dan'',maar het is nogal logisch lijkt mij. In de tijd van de profeet Mohamed,vrede zij met hem,en nu ook nog trouwens,bleven de meeste vrouwen thuis en kwamen ze haast niet buiten. De man werkte en kwam in contact met vele mensen en leerde zo meer,,,life experience,,,dit wordt er bedoeld.
Tegenwoordig zijn de meeste vrouwen dus NIET thuis.
Ok...volgens de islam (moeten) MOETEN ze thuis zitten...maar..dat willen ze niet meer. Wanneer ze dus het huis uitgaan..een opleiding volgen etc... worden er vele vermoord omdat ze niet islamitisch genoeg zijn. m.a.w. (islamitische) vrouwen worden dom gehouden om als slaaf te kunnen blijven fungeren voor mannen.
4.Vrouwen mogen niet vasten en bidden tijdens hun menstruatieperiode
Dat klopt,omdat ze dan niet puur zijn en omdat ze misschien te ziek zijn om te bidden. En voor het vasten geldt,,je wordt sterk van eten,,dus vasten en bloedverlies gaan niet samen. Ok,je zult er niet dood aan gaan,maar het is niet geadviseerd en dus mag/hoeft het niet in Islam.
Sinds wanneer is menstruatie een ziekte...?
5.Vrouwen zijn minder spiritueel dan mannen
Dat komt dus omdat ze niet bidden en vasten tijdens hun menstruatie,,dus zijn ze minder dan de man spiritueel. Minder betekent niet ''slecht'' alleen minder en dat is een feit.[/quote]
Weer zo'n "kromme". Hiervoor staat dat ze niet MOEGEN BIDDEN tijdens de menstruatie..en..nu blijkt dus dat ze DAARDOOR minder spiritueel zijn dan mannen.
Weer een bewijs dat vrouwen dus BEWUST "dommer" gehouden worden dan mannen. Zonder die menstruatieregel zouden vrouwen net zo spiritueel zijn als mannen.
6.Vrouwen kunnen voorzichtige verstandige mannen van het rechte pad afbrengen.
Wat kan een vrouw in sexy hotpants,mooi lichaam en een strak topje en mooi lang haar doen met een man? Says it all....
Je kunt natuurlijk ook zeggen "mannen LATEN zich van het rechte pad afbrengen". Maar...dan leg je de verantwoordelijkheid bij een man neer...en DAT kan natuurlijk niet.
7.Door haar gebrek aan intelligentie is een getuigenis van een vrouw maar de helft van de getuigenis van een man waard..
Zie antwoord op hadith nummer 3 -> omdat ze minder vaak buiten komen. Dit gaat zowieso over vrouwen in het algemeen,,,is niet op ALLE vrouwen gericht. Zeker zijn er vrouwen die slimmer zijn dan mannen in het algemeen,maar we hebben het nu over de meeste en de regels moeten worden gezet door naar de meerderheid te kijken.
Hier heb je het weer....vrouwen komen minder buiten..DUS..zijn ze niet zo slim... :roll:
Tegenwoordig komen vrouwen net zo vaak buiten als mannen. Ze hebben vaak (moslima's dan) een betere opleiding dan mannen. Gaat dus niet meer op.
8.Iemands gebed wordt verstoord of ongeldig als er een ezel, een vrouw of een zwarte hond voorbij gaat
Als je aan het bidden bent en een vrouw loopt voor je langs,,zul je misschien (onbewust) naar haar kijken en je concentratie verliezen. Hetzelfde met een ezel en een zwarte hond,maar met alles wat beweegt lijkt mij. Niet alleen dit.
Nogmaals...een man LAAT zich afleiden. (zijn verantwoordelijkheid)..wanneer het bidden werkelijk zo belangrijk voor hem is..laat hij zich nog niet door een naakte vrouw dansend op een ronddraaiend palteau jonglerend met kokosnoten afleiden.
11.Een vrouw mag alleen op een tweedaagse reis gaan met haar man of een 'Dhi-Mahram' (iemand die niet met haar kan trouwen).
Dit is ter bescherming van de vrouw,als ze misschien in de problemen raakt.Dit is een goede manier lijkt mij.
Eigenlijk zouden mannen dus niet zonder bewaker over straat mogen gaan. ZIJ zijn immers de daders..?
12.Alleen mannen mogen 'Subhan Allah' zeggen, vrouwen mogen klappen
Sommige vrouwen hebben een mooie,sexy stem en als ze dan gaan praten tijdens het gebed,,,zal dat de man afleiden/aan andere dingen laten denken.
Verantwoordelijkheis van de man.
13.Vrouwen mogen niet langer dan 3 dagen rouwen, alleen voor hun man meer
Wat is hier mis mee? Hun man is het belangrijkste in hun leven. Dit is bedoeld omdat de vrouwen voor Islam nogal hysterisch reageerde op een sterfgeval,dit is beperkt. Vrouwen zijn nu eenmaal emotioneler.
Volgens mij is toch je KIND het belangrijkste in je leven... Mannen genoeg.. :lol:
18.Vrouwen komen en gaan in de vorm van een duivel
Een sexy vrouw kan veel doen met een man,dat wordt er bedoeld.
Alweer...een MAN laat veel met zich doen...
Wie is er nu dommer...??? 8)
20.Als een vrouw een nacht niet in het bed van haar man slaapt vervloeken de engelen haar tot in de morgen.
Sex is het recht van de man. Ook van de vrouw,maar het is een feit dat mannen meer om sex vragen dan vrouwen.
Waar haal je deze onzin vandaan...?????
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

41Vrouwen die hun man in bed niet naderen als hij hierom vraagt worden door de engelen vervloekt tot de ochtend
42.Een vrouw die een nacht niet bij haar man slaapt wordt door de engelen vervloekt tot ze bij hem terugkomt


Als ze geen goede reden heeft klopt dat ja.In het huwelijk hebben beiden recht op sex en je moet daar aan toegeven.

43.De meerderheid van de helbewoners zijn vrouwen
Heb ik al eerder uitgelegd.

44.Een man zou zijn vrouw niet zo moeten slaan als hij zijn kameel slaat en vervolgens met haar naar bed gaan.
45.Mannen zouden hun vrouwen niet zo moeten slaan zoals ze een slaaf zwepen en vervolgens later op de dag sex met haar hebben

Dit lijkt me nogal logisch,een vrouw is geen slaaf en je moet haar ook niet slaan. Alleen omdat het mag in de laatste mogelijkheid van disciplineren,daarom mag het nog niet altijd en de hele dag.

46.God vervloekt vrouwen die kunsthaar gebruiken
Omdat het nep is.

47.Een van de vrouwen van Mohammed, Sada, geeft haar beurt om met hem te slapen aan Aïsha.
Omdat je met meerdere vrouwen,ze hetzelfde moet behandelen,ook op sexueel gebied.

48.Mohammed is van een vrouw gescheiden
Trouwen moet een keuze zijn. Je moet het met de keuze eens zijn.

49.Voortekenen doen zich voor in de vorm van een vrouw, een huis of een beest
Slechte dingen kunnen hierin voorkomen ja.Ook in andere dingen,maar deze noemde de profeet,vrede zij met hem.

50.In dit verhaal wordt het slaan van een ongehoorzame vrouw toegestaan
Omdat ze over haar man loog dat hij impotent was.

51.Mohammed vervloekte onder andere vrouwen die tatoeëren en mensen die tatoeages hebben.
52.God vervloekt vrouwen die tatoeëren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken.
53.Slechte voortekenen zitten in het huis, de vrouw een het paard.
54.God en Mohammed vervloeken vrouwen die tatoeëren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken


Is al eerder uitgelegd.

55.Een vrouw zou niet moeten vasten, tenzij ze toestemming van haar man heeft, als hij thuis is.
56.Een vrouw zou niet moeten vasten, tenzij ze toestemming van haar man heeft, als hij thuis is en ze mag niemand het huis inlaten tenzij hij toestemming geeft.


Al eerder uitgelegd.

56.Een zwarte vrouw in een droom staat in dit verhaal als teken voor een epidemie.

In dat geval was dat zo.Betekent niet dat dat in elk geval zo is.

57.Een natie met een vrouw als leider zal niet succesvol zijn.
58.De meerderheid van de helbewoners zijn vrouwen, omdat ze teveel vloeken, ondankbaar zijn jegens hun echtgenoten. Vrouwen hebben een gebrek aan gezond verstand en falen in religie omdat ze niet altijd mogen vasten.


Al eerder uitgelegd.

59.Als vrouwen toestemming vragen om naar de moskee te gaan mogen ze niet belet worden

Een vrouw mag naar de moskee gaan wanneer ze wil en haar man heeft daar niks over te zeggen. Dat is alleen maar goed lijkt mij.

60.De meerderheid van de bewoners van de hel zijn vrouwen
Al eerder uitgelegd.

61.Sex met vrouwelijke krijgsgevangenen wordt niet afgekeurd, maar coïtus interuptus heeft hierbij geen nut.
62.Mohammed keurt coïtus interuptus bij sex met vrouwelijke krijgsgevangene af (de sex op zich niet).


Sex met krijgsgevangen mocht op dat moment. Maar de profeet,vrede zij met hem, zei gewoon dat coitus interuptus niet zal helpen als God een kind wil maken.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn....geloof jij nu werkelijk dat je dommer, slechter, zwakker etc bent dan een man...???

Geloof jij nu werkelijk dat een vrouw zonder de voogdij van een man tot helemaal niets in staat is...? Dat ze gedoemd is te sterven van honger omdat ze helemaal niets kan en weet...?
Geloof je dat nu werkelijk..?

Geloof je werkelijk dat een vrouw geestelijk en lichamelijk zodanig gehandicapt is dat ze helemaal NIETS kan......???

Hoe zit dat dan met vrouwen die niet getrouwd zijn... een baan hebben...een huis hebben...een paar kinderen etc...wiens leven geheel op rolletjes loopt? Zijn dat dan geen vrouwen..???
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Bericht door indobelg »

Jasmijn schreef:
...een wetsvoorstel ingediend dat orale seks (ook tussen gehuwden) bestraft met 12 jaar gevangenis
en homoseksualiteit met eveneens 12 jaar gevangenis. Samenwonen zonder gehuwd te zijn : 7 jaar gevangenis
.

Sinds wanneer is orale sex haram?
Vraag dat maar eens aan die fanatieke Indonesische minister.
Je zal zeker het email adres van het Indonesisch ministerie van justitie kunnen vinden op het internet.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Wat doet hij dan...?

De man is de kapitein van de familie...hij zorgt voor geld en eten en bewoning voor zijn familie en zorgt dat alles goed verloopt binnen de familie.
Tegenwoordig zijn de meeste vrouwen dus NIET thuis.
Ok...volgens de islam (moeten) MOETEN ze thuis zitten...maar..dat willen ze niet meer. Wanneer ze dus het huis uitgaan..een opleiding volgen etc... worden er vele vermoord omdat ze niet islamitisch genoeg zijn. m.a.w. (islamitische) vrouwen worden dom gehouden om als slaaf te kunnen blijven fungeren voor mannen
Studeren mag in Islam en werken ook,maar op een vlak waar mannen dat niet kunnen bv dokter voor vrouwen,,creches etc. Het is beter dat ze zo veel mogelijk thuis zitten. Maar ze horen niet vermoord te worden als ze wel naar buiten gaan. Ze moeten geadviseerd worden waarom het beter is om binnen te blijven.
Sinds wanneer is menstruatie een ziekte...?
Geen ziekte-ziekte,maar het is een feit dat vele vrouwen zich erg ziek/buikpijn/geirriteerd etc voelen als ze ongesteld zijn.
Weer zo'n "kromme". Hiervoor staat dat ze niet MOEGEN BIDDEN tijdens de menstruatie..en..nu blijkt dus dat ze DAARDOOR minder spiritueel zijn dan mannen.
Weer een bewijs dat vrouwen dus BEWUST "dommer" gehouden worden dan mannen. Zonder die menstruatieregel zouden vrouwen net zo spiritueel zijn als mannen.
Je hebt gelijk,zonder menstruatie zouden vrouwen spiritueel hetzelfde zijn als mannen,maar de vrouw is nou eenmaal anders geschapen dan de man en daar kunnen we niks aan doen. De profeet,vrede zij met hem,legt ons gewoon uit,waarom de vrouw minder is.Minder betekent niet slecht,,,want we moeten ook ons best doen natuurlijk.
Je kunt natuurlijk ook zeggen "mannen LATEN zich van het rechte pad afbrengen". Maar...dan leg je de verantwoordelijkheid bij een man neer...en DAT kan natuurlijk niet
Zo zou je het ook kunnen zien :wink: maar het is een feit dat als een vrouw zich goed kleedt,dit probleem niet zal bestaan.
Hier heb je het weer....vrouwen komen minder buiten..DUS..zijn ze niet zo slim...
Tegenwoordig komen vrouwen net zo vaak buiten als mannen. Ze hebben vaak (moslima's dan) een betere opleiding dan mannen. Gaat dus niet meer op.
Daar heb je gelijk in,maar het is niet Islamitch om vaak buitenshuis te zijn.De vrouw is gemaakt om voor kinderen te zorgen en voor het huis etc,,,en niet om te werken. De man die sterker is,mentaal en fysiek,,kan dat beter.
Waar haal je deze onzin vandaan...?????
Het is een feit dat een man meer om sex vraagt dan de vrouw,dat is niet mijn mening.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Jasmijn....geloof jij nu werkelijk dat je dommer, slechter, zwakker etc bent dan een man...???

Geloof jij nu werkelijk dat een vrouw zonder de voogdij van een man tot helemaal niets in staat is...? Dat ze gedoemd is te sterven van honger omdat ze helemaal niets kan en weet...?
Geloof je dat nu werkelijk..?

Geloof je werkelijk dat een vrouw geestelijk en lichamelijk zodanig gehandicapt is dat ze helemaal NIETS kan......???

Hoe zit dat dan met vrouwen die niet getrouwd zijn... een baan hebben...een huis hebben...een paar kinderen etc...wiens leven geheel op rolletjes loopt? Zijn dat dan geen vrouwen..???
Ja ik ben fysiek en mentaal zwakker dan de gemiddelde man. Vrouwen zijn emotioneler dan mannen en natuurlijk minder sterk fysiek.

Natuurlijk is de vrouw zonder voogd wel tot wat in staat,maar als haar voogd haar toekomstige man checked,,,zal ze zeker weten of hij goed is of niet,omdat zij geen omgang eerder had met mannen.

En ja,,dat klopt,,veel single mothers,,,,maar de vrouw is daar niet voor gemaakt,,dit is niet het perfecte leven.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ja ik ben fysiek en mentaal zwakker dan de gemiddelde man. Vrouwen zijn emotioneler dan mannen en natuurlijk minder sterk fysiek.
Ik neem aan dat je je dan ook dommer voelt dan mannen of dan vrouwen die niet binnenshuis zitten omdat het beter voor hen is, zodat ze dommer worden dan vrouwen die wel buitenshuis gaan, maar die zijn slecht want voor vrouwen is het beter dat ze binnen blijven en daarom zijn ze dom!

Heb ik het goed begrepen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Het lijkt mij dat deze hadith van een vroege periode in Islam is. Het lijkt mij dat dat later niet meer mocht,want dit is inderdaad nogal vaag.Als het van een vroege periode was,dan was de hele Koran nog niet gezonden en veranderden er nog regels.
Dat Bill Gates nu verschillende versies van zijn programma's op de markt brengt, daar kan ik nog inkomen: Bill is "gewoon" human nietwaar.

Maar dat Allah Himself versie 1.0 en 2.0 en 3.0 moest maken lijkt me toch weer van de pot gerukt! Kan die Allah dan alles niet van de eerste keer juist doen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Wat doet hij dan...?
De man is de kapitein van de familie...hij zorgt voor geld en eten en bewoning voor zijn familie en zorgt dat alles goed verloopt binnen de familie.
IK ben de kapitein. IK zorg voor geld, eten en bewoning. IK zorg dat alles goed verloopt.
Moet ik me nu laten opereren...?
Tegenwoordig zijn de meeste vrouwen dus NIET thuis.
Ok...volgens de islam (moeten) MOETEN ze thuis zitten...maar..dat willen ze niet meer. Wanneer ze dus het huis uitgaan..een opleiding volgen etc... worden er vele vermoord omdat ze niet islamitisch genoeg zijn. m.a.w. (islamitische) vrouwen worden dom gehouden om als slaaf te kunnen blijven fungeren voor mannen
Studeren mag in Islam en werken ook,maar op een vlak waar mannen dat niet kunnen bv dokter voor vrouwen,,creches etc. Het is beter dat ze zo veel mogelijk thuis zitten. Maar ze horen niet vermoord te worden als ze wel naar buiten gaan. Ze moeten geadviseerd worden waarom het beter is om binnen te blijven.
Ik snap niet dat jij deze belachelijke onzin gelooft.
Sinds wanneer is menstruatie een ziekte...?
Geen ziekte-ziekte,maar het is een feit dat vele vrouwen zich erg ziek/buikpijn/geirriteerd etc voelen als ze ongesteld zijn.
m.a.w. wanneer vrouwen in de overgang zijn zijn ze WEL net zo spiritueel als mannen...?
Weer zo'n "kromme". Hiervoor staat dat ze niet MOGEN BIDDEN tijdens de menstruatie..en..nu blijkt dus dat ze DAARDOOR minder spiritueel zijn dan mannen.
Weer een bewijs dat vrouwen dus BEWUST "dommer" gehouden worden dan mannen. Zonder die menstruatieregel zouden vrouwen net zo spiritueel zijn als mannen.
Je hebt gelijk,zonder menstruatie zouden vrouwen spiritueel hetzelfde zijn als mannen,maar de vrouw is nou eenmaal anders geschapen dan de man en daar kunnen we niks aan doen.
Je snapt het niet. Vrouwen MOGEN niet bidden tijdens de menstruatie...DAARDOOR zijn ze minder spiritueel dan mannen.
Ze zijn niet minder spiritueel doordat ze ongesteld zijn...nee...ze zijn minder spiritueel omdat ze niet mogen bidden..!!!!
De profeet,vrede zij met hem,legt ons gewoon uit,waarom de vrouw minder is.Minder betekent niet slecht,,,want we moeten ook ons best doen natuurlijk.
"Minder"... voel jij je minder dan een man..?
Ben ik "minder" dan een man ook wanneer ik sterker ben, meer verdien, beter mijn auto kan repareren etc....??
Je kunt natuurlijk ook zeggen "mannen LATEN zich van het rechte pad afbrengen". Maar...dan leg je de verantwoordelijkheid bij een man neer...en DAT kan natuurlijk niet
Zo zou je het ook kunnen zien :wink: maar het is een feit dat als een vrouw zich goed kleedt,dit probleem niet zal bestaan.
Wanneer een man zich bij zijn "taak" houdt hoeft vrouw niet gestraft te worden voor ZIJN onvolkomendheid.
Hier heb je het weer....vrouwen komen minder buiten..DUS..zijn ze niet zo slim...
Tegenwoordig komen vrouwen net zo vaak buiten als mannen. Ze hebben vaak (moslima's dan) een betere opleiding dan mannen. Gaat dus niet meer op.
Daar heb je gelijk in,maar het is niet Islamitch om vaak buitenshuis te zijn.De vrouw is gemaakt om voor kinderen te zorgen en voor het huis etc,,,en niet om te werken. De man die sterker is,mentaal en fysiek,,kan dat beter.
We hebben al eerder aangetoond dat de VROUW mentaal en fysiek sterker is...!!
Waar haal je deze onzin vandaan...?????
Het is een feit dat een man meer om sex vraagt dan de vrouw,dat is niet mijn mening.
Dat "feit" is geheel nieuw voor mij... :roll:
Misschien geldt dat "feit" alleen voor mislimvrouwen....misschien "bakken" moslimmannen er niet zo veel van....nee... dan zou ik ook niet zo'n zin hebben,,,, :wink:
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

IK ben de kapitein. IK zorg voor geld, eten en bewoning. IK zorg dat alles goed verloopt.
Moet ik me nu laten opereren...?
Er zijn altijd uitzonderingen.
m.a.w. wanneer vrouwen in de overgang zijn zijn ze WEL net zo spiritueel als mannen...?
Ja,dat lijkt mij wel ja.Het enige punt is de menstruatie/zwangerschappen.
Wanneer een man zich bij zijn "taak" houdt hoeft vrouw niet gestraft te worden voor ZIJN onvolkomendheid
De vrouw wordt gestraft als ze zich uitdagend kleedt,omdat dit geen must is en ze het makkelijk niet kan doen.
We hebben al eerder aangetoond dat de VROUW mentaal en fysiek sterker is...!!
Dat is helemaal niet zo. De man is zeker weten sterker op alle gebieden.



[/quote]
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik heb een oplossing voor Jasmijn:

tegenwoordig zijn er spiraaltjes op de markt, waarbij je als vrouw gedurende vijf jaar geen menstruatie krijgt en ook niet zwanger geraakt.

Dat zou je toch al een stapje hoger op de islamitische maatschappelijke ladder moeten zetten denk ik.

Waar wacht je op?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Dat is een idee ja als je nog geen kinderen wilt,,in sommige gevallen mag geboortebeperking,maar we geloven dat je God's wil niet kan stoppen als hij een kind wil maken.

Maar nee,,ik bedank voor het idee.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hai Jasmijn,
jasmijn schreef:Dat is helemaal niet zo. De man is zeker weten sterker op alle gebieden.
Op welke gebieden dan? Je weet nu al dat mannen bang zijn voor vrouwen, en dat ze daarom trouwen met vrouwen die kleiner zijn. Verder zijn vrouwen lichamelijk zwakker als ze altijd in doeken zijn gehuld en nauwelijks naar buiten mogen, niet gewoon mogen sporten en zelfs van allerlei vormen van lichaamsbeweging zijn uitgesloten.

Dus als de hele cultuur erop gericht is om van vrouwen zielige en zwakke wezens te maken, moet je niet verbaasd zijn als dat na eeuwen zijn vruchten gaat afwerpen.

Kijk hier wat imam Ghazali in de elfde eeuw zei, dan begrijp je hoe vrouwen langzaam degeneren:

Vrouwen moeten onder mannen geplaatst zijn op vier gebieden.
(Ref: 7. Vol II p373)

En iemand anders merkte op: 'Een vrouw moet onder haar echtgenoot zijn geplaatst in vier opzichten, want anders zal ze hem verachten: leeftijd, lengte, rijkdom en afstamming. Ze moet beter dan hem zijn in vier andere opzichten: schoonheid, manieren, karakter en gewetensvolheid in religieuze zaken."

Trouw geen rijke vrouw, trouw een arme vrouw. (Ibid, p373)

Iemand zei eens: "De man die een rijke vrouw trouwt, zal vijf dingen in haar vinden, een dure bruidschat, een uitgesteld huwelijk, een gebrek aan dienstbaarheid, constante uitgaven en de onmogelijkheid van haar te scheiden als hij dat zou willen, uit angst om haar geld kwijt te raken. In het geval van een arme vrouw is dit echter precies tegenovergesteld."


De islam heeft deze beroemde imam geen enkel respect voor vrouwen bijgebracht, hij heeft alleen goed geleerd wat moet doen om vrouwen eronder te krijgen.
3.Vrouwen zijn dommer dan mannen
"This is the deficiency in her intelligence" dit betekent inderdaad ''minder dan'',maar het is nogal logisch lijkt mij. In de tijd van de profeet Mohamed,vrede zij met hem,en nu ook nog trouwens,bleven de meeste vrouwen thuis en kwamen ze haast niet buiten. De man werkte en kwam in contact met vele mensen en leerde zo meer,,,life experience,,,dit wordt er bedoeld.
Wat jij zegt gaat helemaal over de islam, niet over de tijd van voor de profeet. Je ziet hier zelf dat vrouwen dom zijn doordat ze zo kort worden gehouden.

Deficiency betekent trouwens dat de vrouw achterlijk is. Kijk in je woordenboek, en daar zie je 'zwakzinnig' staan. Het is geen vriendelijk woord, het is een woord dat minachting uitdrukt.

Er staat niets over 'life experience', er staat dat vrouwen achterlijk zijn omdat hun getuigenis de helft waard is van een man en omdat ze menstrueren.
Sahih Muslim, Boek 001, nummer 0142

[...]
Hierop vroeg de vrouw: "Wat is er mis met ons gezond verstand en onze religie?" De profeet zei: "Jullie gebrek aan verstand kan worden afgeleid van het feit dat de getuigenis van twee vrouwen gelijk is aan dat van één man, dat is het bewijs van het gebrek aan verstand. En jullie bidden een paar dagen en nachten per maand niet, of jullie vasten niet in de maand Ramadam, tijdens jullie periode: dat is jullie tekort in de religie." Deze hadith is verteld op gezag van Abu Tahir met deze keten van overdragers.
De haat tegen menstruatie staat voor vrouwenhaat in het algemeen. Het heeft niets te maken met hoe religieus iemand is, het wil alleen maar zeggen dat de islam niets moet hebben van menstruerende vrouwen.

We menstrueren als onderdeel van ons vermogen om kinderen te kunnen krijgen. Dus omdat vrouwen kinderen kunnen krijgen belanden ze volgens de islam makkelijker in de hel. Bizarre godsdienst.

Hier zijn wat hadiths weergegeven door en ex-moslim, die genoeg had van de beledigingen van de islam.

viewtopic.php?t=281
Gebruikersavatar
Catnip
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 30, 2003 10:53 pm
Locatie: Toronto, Canada

De vierde dochter

Bericht door Catnip »

AfbeeldingDe vierde dochter

Narrated Anas b. Malik: Afbeelding "Girls are models of affection and sympathy and a blessing to the family. If a person has one daughter, God will screen him from the fire of hell owing to his daughter; if he has two daughters, God will admit him to paradise; if he has three, God will exempt him from the obligation of charity and Jehad." (Kanz al-Ummal:277).

Blijkbaar had Allah het niet voorzien dat mensen Afbeelding ook een 4e dochter Afbeelding kunnen krijgen.
Afbeelding

AfbeeldingVraagje: Wat gebeurd er met met de vader van de 4e dochter? Afbeelding

Afbeelding Nadat de vierde dochter Afbeelding geboren is, hoeft de man nooit meer te vasten
gedurende de Ramadan. Afbeelding

Afbeelding Allah beloond hem met een tweede vrouw Afbeelding om zodoende nog eens vier dochters te krijgen. Afbeelding

Afbeelding Allah verdubbeld het aantal maagden Afbeelding in het paradijs van 72 Afbeelding naar 144. Afbeelding


Door Catnip Afbeelding
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Nadat de vierde dochter geboren is, hoeft de man nooit meer te vasten
gedurende de Ramadan

Allah beloond hem met een tweede vrouw om zodoende nog eens vier dochters te krijgen

Allah verdubbeld het aantal maagden in het paradijs van 72 naar 144
Waar heb je dit weg als ik vragen mag?
Vrouwen moeten onder mannen geplaatst zijn op vier gebieden.
(Ref: 7. Vol II p373)

En iemand anders merkte op: 'Een vrouw moet onder haar echtgenoot zijn geplaatst in vier opzichten, want anders zal ze hem verachten: leeftijd, lengte, rijkdom en afstamming. Ze moet beter dan hem zijn in vier andere opzichten: schoonheid, manieren, karakter en gewetensvolheid in religieuze zaken."

Trouw geen rijke vrouw, trouw een arme vrouw. (Ibid, p373)

Iemand zei eens: "De man die een rijke vrouw trouwt, zal vijf dingen in haar vinden, een dure bruidschat, een uitgesteld huwelijk, een gebrek aan dienstbaarheid, constante uitgaven en de onmogelijkheid van haar te scheiden als hij dat zou willen, uit angst om haar geld kwijt te raken. In het geval van een arme vrouw is dit echter precies tegenovergesteld."
Dit wordt geloofd in het shia geloof ja. Maar dit is niet Islam. Die hebben de Islam in de blender gegooid :x Dit zijn zeker geen hadiths van bv Bukhari of Muslim.
Deficiency betekent trouwens dat de vrouw achterlijk is
Defiency betekent minder dan. We hebben het niet over ''defect''.
Dus omdat vrouwen kinderen kunnen krijgen belanden ze volgens de islam makkelijker in de hel
Je begrijpt de bedoeling van de hadith niet helemaal. We worden niet gestraft omdat we ongesteld zijn en kinderen krijgen,,dit vertelde de profeet,vrede zij met hem,ons alleen maar. Vele vrouwen gaan naar de hel,als ze hun mannen niet dankbaar zijn terwijl die veel voor hen doen en de vrouwen niet zonder hem kunnen.
[/quote]
Gebruikersavatar
Catnip
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 30, 2003 10:53 pm
Locatie: Toronto, Canada

Bericht door Catnip »

Jasmijn schreef:Waar heb je dit weg als ik vragen mag?
Van mijn eigen God die ik verzonnen heb en waarvan ik de laatste profeet ben.

Catnip
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
Deficiency betekent trouwens dat de vrouw achterlijk is
Defiency betekent minder dan. We hebben het niet over ''defect''
result of search for "Deficient":

mentally deficient
1. achterlijk




Dus omdat vrouwen kinderen kunnen krijgen belanden ze volgens de islam makkelijker in de hel
Je begrijpt de bedoeling van de hadith niet helemaal. We worden niet gestraft omdat we ongesteld zijn en kinderen krijgen,,dit vertelde de profeet,vrede zij met hem,ons alleen maar. Vele vrouwen gaan naar de hel,als ze hun mannen niet dankbaar zijn terwijl die veel voor hen doen en de vrouwen niet zonder hem kunnen.
L :lol: L
Ik neem aan dat je het uitsluitend over moslimvrouwen hebt..??? 8)
Amorele atheistische nitwit
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

jasmijn schreef:
nina schreef: Dus omdat vrouwen kinderen kunnen krijgen belanden ze volgens de islam makkelijker in de hel.
Je begrijpt de bedoeling van de hadith niet helemaal. We worden niet gestraft omdat we ongesteld zijn en kinderen krijgen,,dit vertelde de profeet,vrede zij met hem,ons alleen maar. Vele vrouwen gaan naar de hel,als ze hun mannen niet dankbaar zijn terwijl die veel voor hen doen en de vrouwen niet zonder hem kunnen.
Nou vooruit, dan de hele hadith maar. :)

viewforum.php?f=11
Boek 001, nummer 0142

Op gezag van 'Abdullah b. Umar wordt verteld dat de boodschapper van allah zei: "O vrouwen, jullie moeten liefdadigheid geven en veel vergeving vragen, want ik zag enorme massa's van jullie onder de bewoners van de hel." Een wijze vrouw onder hen zei: " Waarom, Boodschapper van allah, zijn wij in zulke grote aantallen vertegenwoordigd in de hel?" Hierop antwoordde de profeet: "Jullie vloeken te veel, en jullie zijn je echtgenoten niet dankbaar. Ik heb niemand gezien met minder verstand dan jullie, of die meer faalden in hun religie."
Hierop vroeg de vrouw: "Wat is er mis met ons gezond verstand en onze religie?" De profeet zei: "Jullie gebrek aan verstand kan worden afgeleid van het feit dat de getuigenis van twee vrouwen gelijk is aan dat van één man, dat is het bewijs van het gebrek aan verstand. En jullie bidden een paar dagen en nachten per maand niet, of jullie vasten niet in de maand Ramadam, tijdens jullie periode: dat is jullie falen in de religie." Deze hadith is verteld op gezag van Abu Tahir met deze keten van overdragers.
Dus:
Vrouwen: waarom zitten er zoveel vrouwen in de hel?
Profeet: Jullie vloeken, zijn je mannen niet dankbaar, hebben geen verstand en falen in de religie.
[...]
Vrouwen: Wat is er mis met onze religie?
Profeet: Jullie bidden een paar dagen per maand niet en vasten niet elke dag van Ramadam.

Dat laatste is dus vanwege de menstruatie. Er zitten dus onder andere zoveel vrouwen in de hel omdat wij menstrueren. Wij menstrueren omdat we kinderen kunnen krijgen. Vrouwen verdwijnen dus naar de hel omdat ze kinderen kunnen krijgen. Kinderen kunnen krijgen veroorzaakt een tekort in hun religie.
Vrouwen kunnen compensatie krijgen voor hun 'onreinheid' door aalmoezen te geven.

Zie ook hier:

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&d ... 1457&dgn=4
Bukhari:
He passed by the women and said, ‘O women! Give charity, for I have seen that you form the majority of the people of Hell.’ They asked, ‘Why is that, O Messenger of Allaah?’ He replied, ‘You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religious commitment than you. A cautious sensible man could be led astray by some of you.’
Wie verzint er zoiets?. :o

Lees hier meer vrouwvriendelijke hadiths.

viewtopic.php?t=330&start=0

Maar ja, nu zit ik me toch af te vragen... waarom zijn de moslimvrouwen hun mannen zo ondankbaar dat ze naar de hel moeten, maar zijn mannen hun vrouwen niet ondankbaar, want zij zitten in de hemel bij de houri's.

Het enige wat ik kan bedenken is dat vers... sla je vrouw als zij rebelleert....dat maakt vrouwen toch niet dankbaar?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Van mijn eigen God die ik verzonnen heb en waarvan ik de laatste profeet ben.
Dat idee had ik al ja. :shock:
Plaats reactie