Uitdaging Debat

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ook de meeste mannen die niet getrouwd zijn, zijn groter en sterker dan de meeste vrouwen, slimmerds.
Ha ja? Wie vergelijk je? De turkse mannen met de skandinavische vrouwen? Dan moet ge toch ver gaan zoeken!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ook de meeste mannen die niet getrouwd zijn, zijn groter en sterker dan de meeste vrouwen, slimmerds.
Dat komt omdat je nog steeds het concept evolutie niet begrijpt, Rafik.
Begrijp je inmiddels al wat er bedoeld wordt met 'adaptatie', ofwel 'aanpassing aan de omgeving'?

De reden dat mannen gemiddeld groter zijn dan vrouwen is dus dat mannen alleen maar relaties durven te hebben met kleinere vrouwen. Het gevolg is dat de vrouwelijke kinderen kleiner zijn dan de mannelijke kinderen.

In de evolutieleer heet dit 'selectie'. Door bepaalde kenmerken steeds maar te bevoordelen, worden die op een gegeven moment dominant.

Het is dus geen van god gegeven wet, en dientengevolge onzin om het verschil in lichaamslengte en lichaamskracht aan te voeren om te legitimeren dat mannen en vrouwen mogen slaan. Het heeft te maken met de onderdrukkingsmechanismes van het patriarchaat. Dat kan alleen in stand worden gehouden als vrouwen klein en hulpeloos zijn. Het slaan van 'ongehoorzame vrouwen' is ook een patriarchale maatregel.

Vrouwen worden mooi gevonden als ze bloedarmoede hebben, uitsluitend slablaadjes eten en altijd doen alsof ze hulpeloos zijn. Daar voelen mannen zich veilig bij. Mannen moeten spieren hebben. Als je je aan de culturele gedragsregels houdt, passen je genen zich hier vanzelf aan aan.

Vrouwen die sterker zijn dan een man en een krachtig uiterlijk hebben, vinden gewoon geen man.
Heb jij wel eens gehoord van een man die het gevecht aandurft met een vrouw die groter is dan hij zelf is? Mannen zijn bang voor ons, Rafik. Jij durft ook niet te trouwen met een grotere vrouw, en je durft haar zeker niet te slaan als ze ongehoorzaam is, zelfs al is dat volgens de koran een godgegeven recht. Je zou heel snel van je vooroordeel zijn genezen. :D
Wie komt er dan meestal naar je toe voor de zware klusjes? Man of Vrouw?
Ja hoor. Hoe zwaar mag het klusje zijn?
Wil je een paar draken voor me doden? :wink:

Als mannen echt zo sterk zijn, waarom is het hier op zondagmiddag dan altijd zo'n herrie omdat mannen voor elke beweging die ze moeten maken een lawaaierige machine nodig hebben? :P :P :P
Realmoslim
Berichten: 44
Lid geworden op: wo mei 05, 2004 9:54 am

Bericht door Realmoslim »

Quote:
Ook de meeste mannen die niet getrouwd zijn, zijn groter en sterker dan de meeste vrouwen, slimmerds.


Ha ja? Wie vergelijk je? De turkse mannen met de skandinavische vrouwen? Dan moet ge toch ver gaan zoeken!
Het is een feit, dat de meeste mannen groter en sterker zijn dan de meeste vrouwen. Dit is onderzocht en ze hebben de gemiddelde van de HELEwereld genomen.
Quote:
Ook de meeste mannen die niet getrouwd zijn, zijn groter en sterker dan de meeste vrouwen, slimmerds.


Dat komt omdat je nog steeds het concept evolutie niet begrijpt, Rafik.
Begrijp je inmiddels al wat er bedoeld wordt met 'adaptatie', ofwel 'aanpassing aan de omgeving'?

De reden dat mannen gemiddeld groter zijn dan vrouwen is dus dat mannen alleen maar relaties durven te hebben met kleinere vrouwen. Het gevolg is dat de vrouwelijke kinderen kleiner zijn dan de mannelijke kinderen.

In de evolutieleer heet dit 'selectie'. Door bepaalde kenmerken steeds maar te bevoordelen, worden die op een gegeven moment dominant.
Ik wil je zeggen dat ik niet geloof in de "evolutietheorie" en jouw argument daarboven zou toch niet kloppen, de eigenschappen van de man worden ook door gegeven aan zijn dochter en de eigenschappen van de vrouw wordt ook door gegeven aan haar zoon, snap je Nina? En ik wil er ook bij toevoegen dat Adam ook sterker gebouwd is dan Eva, het mensen ras begon vanaf toen. De rest mag je zelf nadenken.
Vrouwen worden mooi gevonden als ze bloedarmoede hebben, uitsluitend slablaadjes eten en altijd doen alsof ze hulpeloos zijn. Daar voelen mannen zich veilig bij. Mannen moeten spieren hebben. Als je je aan de culturele gedragsregels houdt, passen je genen zich hier vanzelf aan aan.

Vrouwen die sterker zijn dan een man en een krachtig uiterlijk hebben, vinden gewoon geen man.
Heb jij wel eens gehoord van een man die het gevecht aandurft met een vrouw die groter is dan hij zelf is? Mannen zijn bang voor ons, Rafik. Jij durft ook niet te trouwen met een grotere vrouw, en je durft haar zeker niet te slaan als ze ongehoorzaam is, zelfs al is dat volgens de koran een godgegeven recht. Je zou heel snel van je vooroordeel zijn genezen.
Vrouwen die bloedarmoede hebben en uitsluitend slablaadjes eten worden niet altijd mooi gevonden. Waarom denk je dat ze uitsluitend slablaadjes eten? Wil je zeggen dat mannen alleen met vrouwen trouwen omdat die vrouwen hulploos zijn? Dus het maakt ze niets uit of ze lelijk of knap zijn, zolang ze maar hulpeloos zijn. Gebruik je verstand jonge......Ik kan ook zeggen dat sommige mannen niet trouwen omdat ze niet mannelijk genoeg zijn. Trouwens er zijn mannen die mannen groter dan hunzelf kapot slaan, dus ik weet niet wat je zit te zeuren. Ik weet niet van waar jij komt, maar hierzo kijken we niet eens naar de uiterlijk, de kracht zit binnen in.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Wie komt er dan meestal naar je toe voor de zware klusjes? Man of Vrouw?
Voor het domme krachtwerk komt er een man.
Volgens de islam zou die dommekracht dus mijn BAAS zijn omdat hij sterker is dan ik..?
Ik ben misschien wel groter..(ik ben vaak groter)...en ik verdien meer.
Ik HUUR hem in voor zijn kracht....wie is er nu de baas...? :wink:

Maar... ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn vriendjes altijd groter zijn dan ik...beneden de 1.86 begin ik er niet aan... 8)
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik weet niet van waar jij komt, maar hierzo kijken we niet eens naar de uiterlijk, de kracht zit binnen in.
Huh...?
spreek je jezelf nu niet een beetje tegen...?
Mannen zijn toch de baas over vrouwen omdat ze meer spieren hebben... :roll:
Amorele atheistische nitwit
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Het is een feit, dat de meeste mannen groter en sterker zijn dan de meeste vrouwen. Dit is onderzocht en ze hebben de gemiddelde van de HELEwereld genomen.
Ja, omdat het proces van selectie over hele wereld heeft plaatsgevonden. :D
de eigenschappen van de man worden ook door gegeven aan zijn dochter en de eigenschappen van de vrouw wordt ook door gegeven aan haar zoon, snap je Nina?
Hoe komt het volgens jou dan dat vrouwtjespauwen dan geen grote staart krijgen, net zoals hun mannetjes? Dat komt dus door selectie.

Vrouwen zijn echt niet kleiner door toverkracht. We geven misschien wel al onze kenmerken door, maar niet bij iedereen worden alle genetische kenmerken aangesproken.
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Het is een feit, dat de meeste mannen groter en sterker zijn dan de meeste vrouwen. Dit is onderzocht en ze hebben de gemiddelde van de HELEwereld genomen.
Dat is klink klare onzin..
Dat sommige vrouwen of sommigge sterker zijn of niet heeft niets te maken met het recht wat islamieten aan hun vrouwen geven.

Dus als je lichamelijk niet zwaar zou kunnen tillen als vrouw,betekend dat dan automatisch dat ze als spritualiteit ook gelijk minder is en minder mag dan een man?

DAT IS DISCRIMINATIE..
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik vind het ook een vrij belachelijke stellingname.
Wanneer namelijk de lichamelijke kracht DE maat is waarmee de superieuriteit gemeten wordt...tsja...dan kun je rare situaties krijgen.
b.v. bij ons in de straat woont een man die geheel achterlijk is...maar...wanneer iemand gaat verhuizen of er moet een wasmachine verplaatst worden dan doet hij dat in zijn 1tje.... maar... omdat hij een man is en dus sterker dan een vrouw is hij de baas..... mjammie... :lol:

Ik ben sterker dan 1 van mijn vriendjes..... ik ben dus de baas..... zal het hem ff gaan vertellen... :wink:
Amorele atheistische nitwit
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Moslims claimen te pas en te onpas dat de islam de vrouw gered heeft van een ellendig statuut zoals ze dat had voor de komst van mohamed.

De tijd voor de komst van de islam wordt de Jahilia genoemd.
Wel, wat blijkt : bij de Jahilia-Arabieren beoefenden zowel mannen als vrouwen polygamie en bestond er onder meer een matrilineaire traditie. Vrouwen bleven toen in hun eigen clan wonen en werden bezocht door mannen en minnaars. De kinderen die uit deze relaties voortkwamen behoorden toe aan de clan van de moeder.
De koran laat polygamie echter enkel toe voor de mannen en dan met maximaal 4 vrouwen, behalve dan de profeet mohamed... die kon huwen met de dochters van ooms of tantes en mocht meer dan 4 echtgenotes hebben, uiteindelijk had hij er 10.

Ook nog in de Jahilia-periode konden zowel vrouwen als mannen elkaar vrij verstoten. Vrouwen deden dit door de ingang van hun tent in een andere richting te keren. In de koran wordt dit recht uitsluitend aan de mannen voorbehouden...

Trouwens, laten we niet vergeten dat mohamed's eerste vrouw, Khadisja, een rijke, onafhankelijke vrouw was die zelf karavanen en een fortuin bezat. Zij was het die mohamed zelf ten huwelijk vroeg en hem bepaalde voorwaarden oplegde daarbij. Als de vrouwen van de Jahilia dan toch zo'n slecht lot beschoren was, hoe kwam Khadisja dan aan al haar rijkdom, macht en onafhankelijkheid?

Moslims beroepen zich maar al te graag op het gerucht dat de praktijk van levend begraven van vrouwelijke baby's gedurende deze Jahilia schering en inslag was. Nochtans staat dit lijnrecht tegenover het voor-islamitische geloof in de drie godinnen die beschouwd werden als de dochters van de oppergod Ilah : al-Lat, een hemelgodin, al-Uzza, die met Venus vereenzelvigd werd, en Manat, de godin van het lot. Oorspronkelijk lijkt mohamed de verering van deze godinnen te hebben getolereerd, maar keurde ze later radicaal af zoals vermeld in koran 53:19-23. Het gaat hier om de fameuze duivelsverzen, die door Iblis zouden zijn ingefluisterd en argumenteerde dat indien de Arabieren zonen verlangen, God zelf toch geen dochters zou voortbrengen...

Polygamie ook van vrouwen, matrilineaire tradities, vrouwen die mannen kunnen verstoten, rijkdom vergaren én beheren door ook mannen in dienst te hebben,... het lot van de Arabische vrouw uit de Jahilia lijkt me, hoewel verre van ideaal, toch niet dusdanig slecht dat we kunnen zeggen dat de islam daar enige verbetering in bracht, wel integendeel ...

Dutch
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Beste Dutch,

Ik vrees dat je met je kennis van het Arabisch net een maatje te groot bent voor Realmuslim, die dacht zijn slag te kunnen slaan met zijn poeslieve vertaling van de Koran en net doet alsof dat de enige goede zou zijn.
Ik zou eraan willen toevoegen dat uit het infame vers 4:34 een paternalistische houding spreekt die weinig te bieden heeft voor onze moderne tijd. Zoals 4:34 de man als autoriteit over de vrouw aanstelt (merk op dat zij "ongehoorzaam" is, dat zij een standje kan krijgen en dat zij geslagen kan worden), zo is er geen vers dat het omgekeerde doet in het voordeel van de vrouw. Nergens rept de Koran over het recht van de vrouw de man tot de orde te roepen.
De Islam stelt de vrouw achter bij de man.

Iznogoodh
Realmoslim
Berichten: 44
Lid geworden op: wo mei 05, 2004 9:54 am

Bericht door Realmoslim »

De post voor de Debat zit apart onder deze post. Ik moet even eerst de rest wegvegen.
Iznogoodh schreef:Beste Dutch,

Ik vrees dat je met je kennis van het Arabisch net een maatje te groot bent voor Realmuslim, die dacht zijn slag te kunnen slaan met zijn poeslieve vertaling van de Koran en net doet alsof dat de enige goede zou zijn.
Ik zou eraan willen toevoegen dat uit het infame vers 4:34 een paternalistische houding spreekt die weinig te bieden heeft voor onze moderne tijd. Zoals 4:34 de man als autoriteit over de vrouw aanstelt (merk op dat zij "ongehoorzaam" is, dat zij een standje kan krijgen en dat zij geslagen kan worden), zo is er geen vers dat het omgekeerde doet in het voordeel van de vrouw. Nergens rept de Koran over het recht van de vrouw de man tot de orde te roepen.
De Islam stelt de vrouw achter bij de man.

Iznogoodh
Iznogoodh wie heeft jou toestemming gegeven om te posten. Ik zelf kan ook een beetje arabisch spreken, die vertalers kunnen veel beter arabisch spreken dan Dutch. Ik ken zelf ook mensen die arabisch kunnen spreken, die hierbij kan gebruiken. Dus niet zo slim wat je zegt.

Kijk, als jij de Koran niet begrijpt en alleen een deel ervan accepteert en/of gebruikt dan is dat jou probleem en niet die van de Koran. Overal in de Koran zegt God dat je je vrouw goed moet behandelen, overal staat dat je haar moet beschermen. In oorlogen ook bijvoorbeeld, moeten ze beschermd worden. God zegt ook in de Koran dat je goed moet nadenken voordat je een vers wilt begrijpen. Bijvoorbeeld bij vers 4:34 moet je er ook andere verzen bij halen, want ergens anders heeft die al gezegd dat je goed met hun moet omgaan. Waarom denk je dat God gelijk deze vers eronder(onder 4:34) zet? :

If a couple fears separation, you shall appoint an arbitrator from his family and an arbitrator from her family; if they decide to reconcile, GOD will help them get together. GOD is Omniscient, Cognizant.(Holy Koran 4:35)

Gebruik nu je hersenen, haal alle andere verzen erbij, lees heel sura 4 en denk nog een keer na.

Ik weet niet of jij het weet, maar in de westerse wereld zijn er zo veel scheidingen, zo veel mannen die hun vrouwen mishandelen. Dus wil je voortaan even je mond dicht houden en niet meer slijmen bij Dutch. Je bent inderdaad iznogood.

Voor de andere posters, wie geeft jullie toestemming om te posten? Zie hieronder mijn reply voor jullie :

Ik wil eerst even zeggen :IK GELOOF NIET IN DE "EVOLUTIETHEORIE"!!!!
Quote:
Wie komt er dan meestal naar je toe voor de zware klusjes? Man of Vrouw?

Voor het domme krachtwerk komt er een man.
Volgens de islam zou die dommekracht dus mijn BAAS zijn omdat hij sterker is dan ik..?
Ik ben misschien wel groter..(ik ben vaak groter)...en ik verdien meer.
Ik HUUR hem in voor zijn kracht....wie is er nu de baas...?

Maar... ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn vriendjes altijd groter zijn dan ik...beneden
de 1.86 begin ik er niet aan...
De man is niet de baas over de vrouw dat heb ik nog nooit gezegd.
Quote:
Ik weet niet van waar jij komt, maar hierzo kijken we niet eens naar de uiterlijk, de kracht
zit binnen in.

Huh...?
spreek je jezelf nu niet een beetje tegen...?
Mannen zijn toch de baas over vrouwen omdat ze meer spieren hebben...
Dit geldt alleen als een man tegen een man vecht. Een gemiddelde man heeft genoeg kracht
om de andere man schade toe te richten, maar eeen vrouw niet, snap je?
Quote:
de eigenschappen van de man worden ook door gegeven aan zijn dochter en de eigenschappen
van de vrouw wordt ook door gegeven aan haar zoon, snap je Nina?


Hoe komt het volgens jou dan dat vrouwtjespauwen dan geen grote staart krijgen, net zoals
hun mannetjes? Dat komt dus door selectie.
Je bewijst jezelf gewoon tegen.
Ik vind het ook een vrij belachelijke stellingname.
Wanneer namelijk de lichamelijke kracht DE maat is waarmee de superieuriteit gemeten wordt...
tsja...dan kun je rare situaties krijgen.
b.v. bij ons in de straat woont een man die geheel achterlijk is...maar...wanneer iemand gaat
verhuizen of er moet een wasmachine verplaatst worden dan doet hij dat in zijn 1tje....
maar... omdat hij een man is en dus sterker dan een vrouw is hij de baas..... mjammie...
Een vrouw en man zijn gelijk:

"Their Lord responded to them: "I never fail to reward any worker among you for any work
you do, be you male or female - you are equal to one another. Thus, those who
immigrate, and get evicted from their homes, and are persecuted because of Me, and fight
and get killed, I will surely remit their sins and admit them into gardens with flowing
streams." Such is the reward from GOD. GOD possesses the ultimate reward."(3:195)

"To GOD belongs the sovereignty of the heavens and the earth. He creates whatever He wills,
granting daughters to whomever He wills, and granting sons to whomever He wills."(42:49)

"As for those who lead a righteous life, male or female, while believing, they enter
Paradise; without the slightest injustice."(4:124)

"The submitting men, the submitting women, the believing men, the believing women, the
obedient men, the obedient women, the truthful men, the truthful women, the steadfast men,
the steadfast women, the reverent men, the reverent women, the charitable men, the
charitable women, the fasting men, the fasting women, the chaste men, the chaste women,
and the men who commemorate GOD frequently, and the commemorating women; GOD has prepared
for them forgiveness and a great recompense."(33:35)

"O people, we created you from the same male and female, and rendered you distinct peoples
and tribes, that you may recognize one another. The best among you in the sight of GOD is
the most righteous. GOD is Omniscient, Cognizant."(49:13)

De vrouw heeft ook betere dingen dan de man:

"You shall not covet the qualities bestowed upon each other by GOD; the men enjoy certain
qualities, and the women enjoy certain qualities. You may implore GOD to shower you with
His grace. GOD is fully aware of all things."(4:32)


Oke dat was dat, post niet meer, de regels zijn 1 tegen 1 en niet honderd tegen 1. Herhaal elkaar voortaan niet.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Voor de andere posters, wie geeft jullie toestemming om te posten? Zie hieronder mijn reply voor jullie :
Oeps!!!!!! Het lijkt wel of je boos bent.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Realmoslim
Berichten: 44
Lid geworden op: wo mei 05, 2004 9:54 am

Bericht door Realmoslim »

Moslims claimen te pas en te onpas dat de islam de vrouw gered heeft van een ellendig statuut zoals ze dat had voor de komst van mohamed.
Niet-moslims claimen dat ook. Waaronder ook veel geschiedenis geleerde.
De tijd voor de komst van de islam wordt de Jahilia genoemd.
Wel, wat blijkt : bij de Jahilia-Arabieren beoefenden zowel mannen als vrouwen polygamie en bestond er onder meer een matrilineaire traditie. Vrouwen bleven toen in hun eigen clan wonen en werden bezocht door mannen en minnaars. De kinderen die uit deze relaties voortkwamen behoorden toe aan de clan van de moeder.
De koran laat polygamie echter enkel toe voor de mannen en dan met maximaal 4 vrouwen…
De Koran is de enige religieuze boek in de wereld dat zegt dat de man liever met één vrouw moet trouwen en het is ook de enige religieuze boek in de wereld dat een beperking geeft met hoeveel vrouwen je mag trouwen. In andere religieuze boeken zoals de Bijbel, Torah enz mag je trouwen met zoveel als je wilt. Je vind er verhalen van profeten die met honderden vrouwen zijn getrouwd, maar nergens staat dat je alleen met één vrouw moet trouwen. Pas later kwam het door de verzonnen rechten van het land dat het verboden is, maar het geloof zelf is er niet tegen.

If you deem it best for the orphans, you may marry their mothers - you may marry two, three, or four. If you fear lest you become unfair, then you shall be content with only one, or with what you already have. Additionally, you are thus more likely to avoid financial hardship. (Holy Quran 4:3)

If a woman senses oppression or desertion from her husband, the couple shall try to reconcile their differences, for conciliation is best for them. Selfishness is a human trait, and if you do good and lead a righteous life, GOD is fully Cognizant of everything you do.(Holy Quran 4:128)

You can never be equitable in dealing with more than one wife, no matter how hard you try. Therefore, do not be so biased as to leave one of them hanging (neither enjoying marriage, nor left to marry someone else). If you correct this situation and maintain righteousness, GOD is Forgiver, Most Merciful.(Holy Quran 4:129)

Als je met meer vrouwen wilt trouwen dan moet je ze allemaal even goed behandelen. Wil een man trouwen met een ander vrouw dan moet de vrouw dat eerst goed keuren, want je mag je vrouw niet kwetsen. Als je de verzen leest zie je dat God zegt dat het bijna onmogelijk is om ze allemaal even goed te behandelen en dat je beter met één kan trouwen, want als je de andere kwetst of je behandeld de ene beter dan de andere dan is dat juist slecht. Met andere woorden je kan het beter niet doen.

Vrouwen worden ouder dan mannen, vrouwen genezen sneller van de ziektes dan de mannen, er gaan meer mannen dood in oorlogen dan vrouwen enz zoals je ziet zullen er meer weduwen zijn.

Er zijn meer vrouwen in de wereld dan dat er mannen zijn, bijvoorbeeld in de Vs zijn er ongeveer 7.8 miljoen vrouwen meer vergeleken met de mannen, de v.s heeft 25 miljoen homo’s, dat betekent dat deze mannen niet willen trouwen met vrouwen. Engeland heeft 4 miljoen meer vrouwen vergeleken met mannen. Duitsland heeft 5 miljoen meer vrouwen vergeleken met mannen. Rusland heeft 9 miljoen meer vrouwen vergeleken met mannen. Zoals je ziet, als elke man op aarde getrouwd is met één vrouw dan zijn er miljoenen ongetrouwde vrouwen. Ze zullen dan twee keuzes hebben : 1. ze trouwen met een man die al getrouwd is. Of 2. ze worden openbaar bezit. Ik denk dat ze de eerste kiezen. Dit is gewoon meer om de vrouwen te beschermen, als ze geen mannen vinden om mee te trouwen dan gaan ze meestal de prostitutie in.

De meeste Moslim mannen zijn getrouwd met één vrouw, het is niet zo dat als een moslim man met 4 vrouwen trouwt dat die beter is dan de andere moslim mannen, dat is juist niet zo.

Dit allemaal is een van de redenen waarom vrouwen niet mogen trouwen met meerdere mannen, maar dit is eigenlijk niet zo een goede reden, dus ik zal je andere redens geven. Ik heb je al vertelt dat vrouwen en mannen verschillende taken hebben gekregen, omdat ze lichamelijk and fysisch verschillend zijn. Hieronder heb ik een paar logische punten opgenoemd waarom vrouwen niet met meerdere mannen mogen trouwen :

1. Als een man meer vrouwen heeft, dan kunnen de ouders van de kinderen van zulke huwelijken gemakkelijk worden geïdentificeerd. De vader en de moeder kunnen gemakkelijk worden geïdentificeerd. Maar als de vrouw meer dan een man trouwt, dan kan je alleen de moeder van de kinderen van zulke huwelijken identificeren en niet de vader. Islam geeft enorm belang aan de identificatie van beide ouders, moeder en vader. De psychologen vertellen ons dat kinderen die hun ouders niet kennen, vooral de vader ondergaan erge mentale trauma’s en storingen. Vaak hebben ze een ongelukkige jeugd. Het is om deze reden dat de kinderen van prostituees niet een gezonde jeugd hebben. Als een kind van zo een huwelijk is toegelaten op school en er word aan de moeder gevraagd wat de naam is van de vader, ze moet dan meerdere namen geven. Ik weet dat je met de wetenschap van tegenwoordig kan weten wie de moeder en vader is. Maar vroeger niet.
2. Mannen zijn aards meer in staat tot polygamie dan vrouwen en mannen zijn ook meer vijandiger.
3. Biologisch, is het makkelijker voor een man om zijn taken te verrichten ook al is die met meerdere vrouwen getrouwd. Voor een vrouw in een bepaalde positie is het niet mogelijk om haar taken te doen als een vrouw. Een vrouw ondergaat een paar psychologische en gedrags veranderingen wegens verschillende fasen van de menstruale cyclus.

Er zijn nog veel meer redenen waarom een vrouw niet met meer mannen mag trouwen en dat een man wel veel vrouwen mag trouwen. Bedenk er maar zelf een paar bij.

behalve dan de profeet mohamed... die kon huwen met de dochters van ooms of tantes en mocht meer dan 4 echtgenotes hebben, uiteindelijk had hij er 10
Bezoek alsjeblieft deze site http://www.answering-christianity.com/i ... lygamy.htm het zal je alles uitleggen. Dank je wel.
Trouwens, laten we niet vergeten dat mohamed's eerste vrouw, Khadisja, een rijke, onafhankelijke vrouw was die zelf karavanen en een fortuin bezat. Zij was het die mohamed zelf ten huwelijk vroeg en hem bepaalde voorwaarden oplegde daarbij. Als de vrouwen van de Jahilia dan toch zo'n slecht lot beschoren was, hoe kwam Khadisja dan aan al haar rijkdom, macht en onafhankelijkheid?
Haar familie was rijk. Meeste vrouwen in die tijd werden mishandeld, ze kregen geen respect, ze werden alleen gezien als een seksuele object. Natuurlijk is het zo dat als je familie bijvoorbeeld machtig is dat niemand je dan durft aan te raken, want dan zien ze je als iemand van een hoge familie. Maar voor de rest van de vrouwen, afval!
Moslims beroepen zich maar al te graag op het gerucht dat de praktijk van levend begraven van vrouwelijke baby's gedurende deze Jahilia schering en inslag was. Nochtans staat dit lijnrecht tegenover het voor-islamitische geloof in de drie godinnen die beschouwd werden als de dochters van de oppergod Ilah : al-Lat, een hemelgodin, al-Uzza, die met Venus vereenzelvigd werd, en Manat, de godin van het lot. Oorspronkelijk lijkt mohamed de verering van deze godinnen te hebben getolereerd, maar keurde ze later radicaal af zoals vermeld in koran 53:19-23. Het gaat hier om de fameuze duivelsverzen, die door Iblis zouden zijn ingefluisterd en argumenteerde dat indien de Arabieren zonen verlangen, God zelf toch geen dochters zou voortbrengen...
Hij heeft ze nooit getolereerd, de boodschap was altijd geloof in een god en aanbid hem, er zitten helemaal geen duivelsverzen in de Koran. Laten we even gaan kijken naar de verzen :

He saw great signs of his Lord.
Compare this with the female idols Allaat and Al-`Uzzah.
And Manaat, the third one.
Do you have sons, while He has these as daughters?
What a disgraceful distribution!
These are but names that you made up, you and your forefathers. GOD never authorized such a blasphemy. They follow conjecture, and personal desire, when the true guidance has come to them herein from their Lord. (Holy Koran 53 : 18-23)

Hier zegt God tegen de afgoden aanbidders dat ze de tekens van God met hun afgoden moeten vergelijken. Hij vraagt ook aan hun of ze het niet zelf raar vinden dat ze zeggen dat die 3 afgoden God’s dochters zijn terwijl ze zelf zonen willen. Met andere woorden hun bedoeling is slecht, snap je, ze vinden iemand die dochters krijgt slecht en iemand die zonen krijgt goed. Waarom denk je dat ze toen hun dochters gingen begraven. En daarom wordt het automatisch een soort belediging. Een andere voorbeeld : bekijk een deel van sura 52 hieronder :

Do they possess the treasures of your Lord? Are they in control?
Do they climb a ladder that enables them to listen? Let their listeners show their proof.
Does He have daughters, while you have sons?
Are you asking them for any wage, and they are burdened thereby?
Do they know the future, and have it recorded?
Are they plotting and scheming? The disbelievers' schemes backfire against them.
Do they have another god beside GOD? GOD be glorified, far above having partners.
When they see masses falling from the sky, they will say, "Piled clouds!"
Disregard them until they meet the day in which they are struck.
On that day, their schemes will not protect them, nor will they be helped. (Holy Koran 52:39-46)
Polygamie ook van vrouwen, matrilineaire tradities, vrouwen die mannen kunnen verstoten, rijkdom vergaren én beheren door ook mannen in dienst te hebben,... het lot van de Arabische vrouw uit de Jahilia lijkt me, hoewel verre van ideaal, toch niet dusdanig slecht dat we kunnen zeggen dat de islam daar enige verbetering in bracht, wel integendeel
Islam geeft de vrouwen respect en bescherming, Islam ziet de vrouwen als belangrijke mensen, Islam geeft de vrouwen het recht op eigendom, de recht om te stemmen, de recht om zelf te kiezen met wie ze wil trouwen, in Islam is de geboorte van een dochter een zegen enz Islam heeft nog veel meer gegeven, zowel aan de vrouw en aan andere mensen zoals de slaven enz


Woman seeks Iranian presidency :
http://www.answering-christianity.com/f ... sident.htm

Ondanks alle leugens en haat groet Islam nog steeds sneller en is het snelst groeiende geloof, 4 van elke 5 mensen die moslim is geworden is een vrouw. Steeds meer mensen zien de echte Islam. Bezoek deze twee sites even :
http://www.answering-christianity.com/advise.htm
http://www.islamfortoday.com/british_women.htm

Ik kan gelijk zien dat jullie de ware Islam niet kennen, jullie zullen de waarheid ook nooit zien, behalve dan als je God voor vergeving vraagt en hem smeekt om je de juiste weg te laten zien, namelijk de Islam. Laat zien dat je het verdiend.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Beste RealMoslim,

Feitelijk vind ik je lief en ontroerend, je stort je met het blinde hoofd vooruit in allerlei uitleg en copy pasting, enkel en alleen omdat je in je jeugdige aanhankelijkheid vindt dat islam wel goed moet zijn, anders ben je je houvast kwijt...

Op die manier ga je dan ongerijmdheden als bewijs aanvoeren.
Je lijkt me enorm naief en nog zéér zéér jong.
Zou je je energie niet beter gebruiken om vooruit te komen in het leven (je hebt er maar één en wat daarna komt, dat weet geen kat) en goed te leven in plaats van die aan te wenden voor de verdediging van een geslepen hallucinerende oorlogsvoerder van zoveel eeuwen geleden?

Het is niet nodig die valse profeet (die misschien zelfs nooit bestaan heeft...) als leidraad te nemen voor jouw leven in de 21e eeuw, er zijn heel wat belangrijker dingen die je steviger houvast kunnen bieden dan geraaskal en gecopieer (van bijbel en thora oa) van zo'n malafide oversexte woestijnbewoner als mohamed.

Dutch
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Zoals je ziet, als elke man op aarde getrouwd is met één vrouw dan zijn er miljoenen ongetrouwde vrouwen. Ze zullen dan twee keuzes hebben : 1. ze trouwen met een man die al getrouwd is. Of 2. ze worden openbaar bezit. Ik denk dat ze de eerste kiezen. Dit is gewoon meer om de vrouwen te beschermen, als ze geen mannen vinden om mee te trouwen dan gaan ze meestal de prostitutie in.
:roll: Ik ken nog een keuzemogelijkheid...3:..ze leeft lekker alleen..zorgt helemaal zelf overal voor ....met of zonder kinderen en heeft af en toe een vriendje (of een paar)...
"Vrouwen die niet trouwen gaan meestal de prostitutie in...???????????? " Waar haal je het vandaan....??????

(excuses voor het posten zonder toestemming..maar...het vragen van "toestemming" is mij volkomen vreemd.)
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Dat gebazel over waarom vrouwen niet met meerdere mannen mogen trouwen slaat werkelijk alles. Wat een onzin.
Het is duidelijk dat de koran door (angstige) mannen bedacht en geschreven is.... er staat allemaal onzin over vrouwen.
Belachelijke onzin. :roll:
Amorele atheistische nitwit
Realmoslim
Berichten: 44
Lid geworden op: wo mei 05, 2004 9:54 am

Bericht door Realmoslim »

Dutch schreef:Beste RealMoslim,

Feitelijk vind ik je lief en ontroerend, je stort je met het blinde hoofd vooruit in allerlei uitleg en copy pasting, enkel en alleen omdat je in je jeugdige aanhankelijkheid vindt dat islam wel goed moet zijn, anders ben je je houvast kwijt...

Op die manier ga je dan ongerijmdheden als bewijs aanvoeren.
Je lijkt me enorm naief en nog zéér zéér jong.
Zou je je energie niet beter gebruiken om vooruit te komen in het leven (je hebt er maar één en wat daarna komt, dat weet geen kat) en goed te leven in plaats van die aan te wenden voor de verdediging van een geslepen hallucinerende oorlogsvoerder van zoveel eeuwen geleden?

Het is niet nodig die valse profeet (die misschien zelfs nooit bestaan heeft...) als leidraad te nemen voor jouw leven in de 21e eeuw, er zijn heel wat belangrijker dingen die je steviger houvast kunnen bieden dan geraaskal en gecopieer (van bijbel en thora oa) van zo'n malafide oversexte woestijnbewoner als mohamed.

Dutch
Is dit je ontsnappings poging? Ey en toon voortaan wat respect aan de profeet Mohammed(vzmh) en mij.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ontsnappingspoging?!? De enige ontsnapping die ik ooit gepoogd heb en me ook lukte is de ontsnapping aan islam.

RealMoslim
De man is niet de baas over de vrouw dat heb ik nog nooit gezegd.
Je bent hier duidelijk in tegenspraak met koran 4.34, oppassen, afvalligheid ligt op de loer voor jou.
Tegelijkertijd vind ik het positief dat je de vrouwonvriendelijkheid van de islam probeert te verdoezelen, dat bewijst dat JIJZELF vindt dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn. Houden zo!

RealMoslim
Ik weet niet of jij het weet, maar in de westerse wereld zijn er zo veel scheidingen, zo veel mannen die hun vrouwen mishandelen.
In de Westerse wereld kan een man nooit van zijn vrouw scheiden zonder degelijke gronden, terwijl de talaaq gewoon verstoting toelaat... Trouwens in het Westen kan ook de vrouw op dezelfde gronden als de man een echtscheiding aanvragen.
In het Westen wordt mishandeling van je vrouw BIJ DE WET GESTRAFT, terwijl in islam DE QURAN MISHANDELING VAN JE VROUW(EN) TOELAAT... Je kan de beide systemen dus onmogelijk vergelijken, aangezien in de islam de universele vrouwenrechten gewoon met de voeten worden getreden.

RealMoslim, waar haal jij de idee vandaan dat iemand die hier wil posten een toestemming zou moeten vragen?!? Iedereen hier is vrij om te posten, zoalg de algemene regels van het forum maar gerespecteerd worden. En tot nu toe deed iedereen dat.

Waarom zou ik niet mogen zeggen over mohamed wat ik van die vent denk? Daar ben ik toch vrij in? En als ik de koran nu gewoon een idioot samenraapsel van vroegere religies en geslepen eigen hallucinaties van mohamed vind, dan mag ik dat toch gerust zeggen. Waarom denk jij van niet, RealMoslim?

Om treffelijk te kunnen debatteren moet elke hypocrisie opzij gezet worden en mogen "heilige huisjes" gerust omver gegooid worden, toch? Trouwens, islam zou de waarheid zijn omdat islam zélf zegt de waarheid te zijn...nogal een cirkelredenering, niet?

Heb hier voor mezelf, in navolging van jouw poging de polygamie voor mannen goed te praten, een paar redenen om polygamie voor vrouwen (polyandrie) te rechtvaardigen gevonden :
1. een vrouw heeft geen enkele fysische belemmering om meerdere mannen tegelijk te bedienen (na elkaar, door elkaar, wat dan ook) terwijl een man toch maar een man is en uitgeput geraakt...
2. als we van matrilineariteit spreken, dan is het benoemen van kinderen zo klaar als een klontje : de moeder staat altijd klaar en duidelijk bekend, uit haar vagina immers wordt het kind geboren. De vader doet er niet toe, wegens niet relevant. Het kind krijgt gewoon de naam van de moeder. Trouwens, wie garandeert in een patriarchale maatschappij de vader met absolute zekerheid dat hij de vader van het kind in kwestie is???? Juist, niemand. Vandaar dus de jaloerse en onderdrukkende islam.
3. vrouwen en mannen zijn evenwaardig, dus waarom zou, wat voor de enen toegelaten wordt, dan voor de anderen verboden moeten zijn?

Wie heeft nog andere agrumenten? :lol:

Dutch
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Wie heeft nog andere agrumenten?
Ik natuurlijk... :wink:

4: Er wordt gesteld dat een man meerdere vrouwen mag hebben wanneer hij ze even goed kan verzogen. Wanneer hij dat dus o.a. kan betalen.
In islam is het de taak van de man om voor het inkomen te zorgen... lijkt me dus heel makkelijk dat een vrouw meerdere mannen neemt... kunnen al die mannen haar gezamenlijk onderhouden. Lijkt me handiger dan dat 1 man loopt te sappelen om 4 vrouwen te kunnen onderhouden.... 8)

Nog iemand...?
Amorele atheistische nitwit
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Realmoslim schreef: Iznogoodh wie heeft jou toestemming gegeven om te posten. Ik zelf kan ook een beetje arabisch spreken, die vertalers kunnen veel beter arabisch spreken dan Dutch. Ik ken zelf ook mensen die arabisch kunnen spreken, die hierbij kan gebruiken. Dus niet zo slim wat je zegt.
De goede God zelf heeft mij die toestemming gegeven. Ik ga namelijk regelmatig mediteren in een mergelgrot in Valkenburg en daar bezoekt de Aartsengel Gabriel me. Waag het niet je tegen enige ware God te verzetten, onzalige, want hij heeft me verteld dat wie vrouwen als onmondige kinderen behandelt zal branden in de hel. Dat je dat nog niet weet komt omdat de openbaringen pas zijn begonnen en ik nog maar weinig aanhangers heb. Binnenkort hoop ik echter het Mecca van jouw barbarisme te veroveren en een einde te maken aan alle gruwelen van deze onwetende tijd, waar Moslims her en der onheil stichten, dochters levend begraven in een opgedrongen huwelijk en onschuldige geiten offeren voor een of andere bezopen Af-God die behagen schept in bloed.

Ondertussen staat de hatelijkheid van 4:34 nog gewoon recht overeind en die zou bepaald niet misstaan in een handboek voor Engelse hondenbezitters, waarbij het woord "vrouw" of "echtgenote" dan moet worden vervangen door "hond". Engelsen houden namelijk erg veel van honden, weet je, en ze behandelen ze uitmuntend. Niet zoveel dat ze ze gelijke rechten geven, dat spreekt, maar over het algemeen behandelt een Engelsman zijn hond beter dan een Westerling zijn eigen vrouw.
Het is natuurlijk erg vriendelijk dat je probeert de teksten door aanhaling van een aantal totaal irrelevante teksten en voorbeelden wat positiever af te schilderen dan ze eigenlijk bedoeld zijn omdat je inderdaad wel een zeker respect voor vrouwen zult hebben maar ik vrees dat niet iedereen hier helemaal zo geschift is dat hij/zij alle vrome reclamepraatjes als zoete koek slikt.
We zijn wel geen Moslim maar dat wil nog niet zeggen dat we bezopen zijn.


Iznogoodh
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Iznogoodh schreef:
Realmoslim schreef: Iznogoodh wie heeft jou toestemming gegeven om te posten. Ik zelf kan ook een beetje arabisch spreken, die vertalers kunnen veel beter arabisch spreken dan Dutch. Ik ken zelf ook mensen die arabisch kunnen spreken, die hierbij kan gebruiken. Dus niet zo slim wat je zegt.
De goede God zelf heeft mij die toestemming gegeven. Ik ga namelijk regelmatig mediteren in een mergelgrot in Valkenburg en daar bezoekt de Aartsengel Gabriel me. Waag het niet je tegen enige ware God te verzetten, onzalige, want hij heeft me verteld dat wie vrouwen als onmondige kinderen behandelt zal branden in de hel. Dat je dat nog niet weet komt omdat de openbaringen pas zijn begonnen en ik nog maar weinig aanhangers heb.


Ja, dat is waar real moslim.
Ik ben namelijk een van de eerste aanhangers van de profeet Iznogood..( peace be upon him)
Hij heeft leuke dingen doorgekregen voor vrouwen.

Wij mogen zelf beslissen met wie we willen trouwen.
We krijgen een heel kindsdeel als erfenis.
We mogen zelf weten hoe we gekleed gaan.
We zijn gelijkwaardig aan de man.
We mogen zwemmen waar mannen bij zijn.
We mogen onze haren in de wind laten wapperen.
We mogen anderen mannen ( geen familie) een kus geven als we dat willen.
We mogen andere mannen ( geen familie) een vriendschappelijke knuffel geven als we dat willen.
We mogen wijn drinken.
We mogen alles eten wat we willen.
We mogen ... nou ja, wat mogen we eigenlijk niet...
En.... als klap op de vuurpijl........ hoeven we niet te luisteren naar onze profeet, en hoeven we ons niet aan zijn regels te houden.

Mmmmmmmm, I love the profeet Iznogood..( peace be upon him)

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Mijn schare groeit.....
Een helder licht schijnt op deze avond die niet meer stuk kan sinds Oranje aan de nederlaag ontsnapte....


De Profeet Iznogoodh
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Profeet Iznogoodh (vzmh)... brenger van DE Waarheid....beschermer van vrouwen..... ik onderwerp mij geheel aan Uw regels die niet opgevolgd dienen te worden....Afbeelding
Amorele atheistische nitwit
Ockham
Berichten: 4
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 2:51 pm

Bericht door Ockham »

Mag ik de debaters complimenteren met de vriendelijke toon die zij tijdens dit 'debat' hebben weten vast te houden ? Geen geringe opgave als je leest wat voor toontje de heer 'Realmoslim' aanslaat. Een kleine greep :
Realmoslim schreef:En voordat je post gebruik eerst alsjeblieft je hersenen, denk na en dan posten.(...)
De reden dat ze het verkeerd begrijpen heb ik al in mijn vorige post op genoemd, lees alsjeblieft goed en denk ook na voordat je wat post. (...)
Laat me je nog wat uitleggen, (...)
Dutch, Dutch, Dutch toch, heb je de regels gelezen of niet ?(...)
Snap je wat ik bedoel, denk een beetje na. (...)
Gebruik je verstand jonge......(...)
Iznogoodh wie heeft jou toestemming gegeven om te posten.(...)
Gebruik nu je hersenen, haal alle andere verzen erbij, lees heel sura 4 en denk nog een keer na. (...)
Is dit je ontsnappings poging? En toon voortaan wat respect (!) aan de profeet Mohammed(vzmh) en mij.(...)
Deze denigrerende zinnetjes waar een beangstigend zelfvertrouwen uit spreekt worden m.i. door zijn jeugdigheid maar ten dele verexcuseerd. De werkelijke reden voor zijn neerbuigendheid naar 'ongelovigen' en vrouwen in het bijzonder laat zich gemakkelijk raden ....
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Real moslim..

Doe geen moeite deze mensen iets duidelijk te maken..

Ze zijn gehersenspoeld..

Houd je vast aan je geloof en weet...

Zij weten niet beter...en ze zullen het nooit snappen..ze willen het niet snappen..en discussieren heeft geen zin..
Plaats reactie