De kledingsvoorschriften van de vrouw volgens de bijbel en d

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gewoon niet joods
Berichten: 9
Lid geworden op: wo dec 13, 2006 10:40 pm
Locatie: noord-holland
Contacteer:

De kledingsvoorschriften van de vrouw volgens de bijbel en d

Bericht door Gewoon niet joods »

De kledingsvoorschriften van de vrouw volgens de Koran en de Bijbel




Om de joods-christelijke cultuur in Nederland veilig te stellen, willen sommige mensen in de Grondwet laten opnemen dat de joods-christelijke en humanistische cultuur in Nederland ‘dominant’ is. Dit omdat zij zich bedreigd voelen door moslimvrouwen met lange gewaden en hoofddoeken, maar het is deze mensen ontgaan dat de joods-christelijke cultuur - die qua kledingsvoorschriften zijn hele levensvisie ontleent aan het oude en nieuwe testament - niet veel verschilt van die van de moslims. De Koran die als uitgangspunt geldt voor de moslimvrouw schrijft haar een aantal kledingsvoorschriften voor. Allah zegt namelijk (interpretatie van de betekenis): “En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun aantrekkelijkheden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khimaar (sluiers) over hun boezems dragen.” (Soerat an-Noer: 31)

Maar ook vertoont de Bijbel wat dit onderwerp betreft grote overeenkomsten met de Koran. In 1 Petrus 3:1 valt te lezen: “Desgelijks, gij vrouwen, weest uwen mannen onderdanig, opdat, ook indien sommigen ongehoorzaam zijn, zij door den wandel hunner vrouwen zonder woord gewonnen worden, als zij uwen kuisen wandel in vreze aanzien; wier sieraad niet uitwendig zij met het haar te vlechten, en goud om te hangen, of klederen aan te trekken, maar de verborgen mens des harten, in het onverderflijk sieraad van een zachten en stillen geest, die kostelijk is voor God.”

Dus ook volgens de Bijbel mogen de vrouwen hun aantrekkelijkheden niet tentoonstellen. Dit wordt nog eens bevestigd in 1 Timoteüs 2:9 met de volgende woorden: “Desgelijks wil ik dat de vrouwen in zedig gewaad zich eerbaar en ingetogen tooien, niet met vlechtsels, goud, paarlen of kostbare kledij, maar, zoals het vrouwen betaamt die op den naam van godvruchtigen aanspraak maken, met goede werken.”

En in het licht van het voorgaande, willen wij tegen diegenen die zonder enige kennis van feiten uitspraken doen zeggen dat dit de kledingsvoorschriften zijn voor de vrouw volgens de joods-christelijke cultuur. En om het af te leren, nog een tekst uit de Bijbel over het dragen van de hoofddoek:

“Maar ene vrouw, die bidt of profeteert met ongedekte hoofd, onteert haar eigen hoofd; het is even alsof zij geschoren was. En wil zij zich niet dekken, zo snijd men haar ook het haar af.” (1 Korintiërs 11: 5-6)

De moslimvrouw met het dragen van haar Hidjaab heeft meer weg van de maagd Maria, dan de vrouw die onbedekt de straat opgaat. En je hoeft slechts te kijken naar de afbeeldingen van Maria in de kerk om dit begrijpen. In alle afbeeldingen van haar wordt zij getooid met een hoofdtooi.

Ook is het volgens de Bijbel de gewoonste zaak dat vrouwen zich in de aanwezigheid van vreemde mannen omhullen in een sluier. In Genesis 24: 64-65 staat: “En Rebekka sloeg haar ogen op en zag Izaak; zij liet zich van den kemel afglijden en zeide tot den knecht: Wie is die man daarginds, die ons in het veld tegemoet komt? De knecht zeide: Dat is mijn heer. Toen nam zij haar sluier en omhulde zich.”

De Hidjaab van de vrouw is zowel volgens de Koran als de Bijbel een symbool van kuisheid, reinheid en schaamte. En niet een teken van onderdrukking zoals een aantal onwetende mensen willen doen geloven.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

In dit is eerder gepost op:
http://www.forums.marokko.nl/archive/in ... 83033.html
http://islamhome.nl/forum/viewtopic.php ... 5e34ca2bcf

Kun je alleen maar plakken?

Wat zijn je eigen ideeën?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: De kledingsvoorschriften van de vrouw volgens de bijbel

Bericht door Ketter »

Gewoon niet joods schreef: De Hidjaab van de vrouw is zowel volgens de Koran als de Bijbel een symbool van kuisheid, reinheid en schaamte. En niet een teken van onderdrukking zoals een aantal onwetende mensen willen doen geloven.
Het dwangmatige van elke mannenreligie om een vrouw te dwingen "rein", "kuis" te zijn is onderdrukking. Erger nog, ze moeten zich schamen voor iets. Voor wat, "gewoon niet joods", moeten vrouwen zich dan wel schamen? Waar slaat dat op?

Je bewijst dus helemaal zelf dat de Hijab is een symbool van onderdrukking is door de reden ervan op te geven: vrouwen moeten zich schamen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

De Hidjaab van de vrouw is zowel volgens de Koran als de Bijbel een symbool van kuisheid, reinheid en schaamte. En niet een teken van onderdrukking zoals een aantal onwetende mensen willen doen geloven.
Ok... blij dat ik atheist ben.
Ik ben dus kuis, rein en schaam mij niet wanneer ik in mijn blote kont loop. :lol:

Lieverd...alles dat MOET is onderdrukking. Je kunt mooie verhaaltjes ophangen...maar... zodra iemand tegen mij zegt dat ik zonder volledige bedekking een vieze hoer ben die zich ergens voor moet schamen...en... ik geef daar gehoor aan op straffe van steniging e.d.....dan...ben ik onderdrukt.
Daar verandert een of ander boekje helemaal niets aan.
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
De Hidjaab van de vrouw is zowel volgens de Koran als de Bijbel een symbool van kuisheid, reinheid en schaamte. En niet een teken van onderdrukking zoals een aantal onwetende mensen willen doen geloven.
Ok... blij dat ik atheist ben.
Ik ben dus kuis, rein en schaam mij niet wanneer ik in mijn blote kont loop. :lol:

Lieverd..alles dat MOET is onderdrukking. Je kunt mooie verhaaltjes ophangen...maar... zodra iemand tegen mij zegt dat ik zonder volledige bedekking een vieze hoer ben die zich ergens voor moet schamen...en... ik geef daar gehoor aan op straffe van steniging e.d.....dan...ben ik onderdrukt.
Daar verandert een of ander boekje helemaal niets aan.

Je zei net dat ''Alles wat moet onderdrukking is''. Maar niks moet, als je de hijaab wilt gaan dragen dan doe je het omdat je het wilt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Maar niks moet, als je de hijaab wilt gaan dragen dan doe je het omdat je het wilt.
En als je het nou niet wil dragen?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:
Maar niks moet, als je de hijaab wilt gaan dragen dan doe je het omdat je het wilt.
En als je het nou niet wil dragen?
Dan doe je 't het niet, het is je eigen keus.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

En wie zegt dat? Ikkenier zeker.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:En wie zegt dat? Ikkenier zeker.

Nee daar hebben we het geeneens over gehad.

Allah swt kijkt allereest naar wat er in je hart schuilt, hijaab is ook een verplichte onderdeel maar dat is bijzaak.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Chaimae schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
Maar niks moet, als je de hijaab wilt gaan dragen dan doe je het omdat je het wilt.
En als je het nou niet wil dragen?
Dan doe je 't het niet, het is je eigen keus.

In Iran ? In Saoedie Arabie ?
De boom herken je aan zijn vruchten
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Je zei net dat ''Alles wat moet onderdrukking is''. Maar niks moet, als je de hijaab wilt gaan dragen dan doe je het omdat je het wilt.
Volgens de Nederlandse wet mag je inderdaad zelf weten wat je draagt.
Is dat ook zo in de islamitische wet?
Amorele atheistische nitwit
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6733

Sharia in Atjeh: islam de religie van de vrjie hoofddoek: leugens dus
De boom herken je aan zijn vruchten
Plaats reactie