vrouwen

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

vrouwen

Bericht door momo »

Circe, je moet de boeken niet enkel begrijpen maar er zit soms een moraal bij. Om die moraal te begrijpen moet u niet enkel de basisschool gedaan hebben maar moet u een hoge geleerde zijn. De Koran moet beter geinterpreteerd worden. Dus die argumenten van minderwaardigheid die voelen onze vrouwen toch niet. U mag het ze zelf komen vragen. Ze voelen zich verlost.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Dat heet het stockholm-syndroom. De onderdrukte het gevoel geven, dat het in zijn eigen bestwil is.
. Om die moraal te begrijpen moet u niet enkel de basisschool gedaan hebben maar moet u een hoge geleerde zijn.
Vandaar dat wij de Islam beter kennen, dan menig moslim.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik dacht dat de koran een boek is die gemakkelijk te begrijpen is.

Wat voor moraal zit er in de vrouwonvriendelijke koran verzen.
Kan jij ons dat uitleggen?

Welkom op dit forum momo.
Leuk dat je met ons in discussie wil gaan,
Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wat is het toch met die momo moslims.
Ze dumpen een post op het forum en dan zijn ze weer weg.
Ik hoop niet dat ze bang voor ons zijn.
( zucht)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Dat wou ik net ook opschrijven.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ga deze post verplaatsen naar "Rechten van de vrouw in Islam", voor het geval dat momo terug komt en we een zinnige discussie met hem/haar kunnen hebben over de vrijheden en verlossing van de vrouw in Islam
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

oowlaaa wacht eens even, niet denken dat ik een lafaard ben hoor. Ik ben er nog steeds en ik zal blijven, geen schrik hebben. Ik verdedig gewoon maar 100% de islam(dat mag toch)?
En nu kunnen we in discutie gaan
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Het zou gemakkelijk zijn als ik zou weten op welke post van me Momo het had ivm het "begrijpen van die boeken".

[quote="momo]Dus die argumenten van minderwaardigheid die voelen onze vrouwen toch niet. U mag het ze zelf komen vragen. Ze voelen zich verlost[/quote].

Ik vermoed dat hij het nu heeft over moslimvrouwen die enkel de basisschool doorlopen hebben of zo?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: vrouwen

Bericht door Ketter »

momo schreef:Circe, je moet de boeken niet enkel begrijpen maar er zit soms een moraal bij. Om die moraal te begrijpen moet u niet enkel de basisschool gedaan hebben maar moet u een hoge geleerde zijn. De Koran moet beter geinterpreteerd worden. Dus die argumenten van minderwaardigheid die voelen onze vrouwen toch niet. U mag het ze zelf komen vragen. Ze voelen zich verlost.
Ik ben blij dat je met ons op een waardige manier wilt in discussie gaan. En neen, ik heb er nooit probleem mee dat iemand 100% de Islam verdedigt, zolang die er maar geen probleem heeft dat ik 100% onze vrijheid verdedig -- en besef dat is niet hetzelfde als 100% mijn vrijheid, want aldus zie ik me zelfs verplicht om jouw vrijheid om jezelf moslim te mogen noemen verdedigen.

Ter zake:

Hoe voelen vrouwen in Iran zich, denk je? Verlost? Vraag het hen misschien 's, maar ik zou maar niet te hard schrikken van hun antwoorden als ik van jou was.

De verlossing die vele vrouwen voelen is verlossing van de hel. Maar die hel in ingebeeld. En als om je verlost van ingebeelde ketens van een tiran, moet je je blijkbaar binden met andere ketens.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
br
Berichten: 42
Lid geworden op: wo dec 27, 2006 9:46 pm

Bericht door br »

Als de vrouwen zich zouden verlossen van het juk van een godsdienst die stamt uit de tijd dat mensen elkaar met speren en zwaarden bevochten dan donderd het hele intolerante fundamentalistische bouwwerkje in.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

momo schreef:oowlaaa wacht eens even, niet denken dat ik een lafaard ben hoor. Ik ben er nog steeds en ik zal blijven, geen schrik hebben. Ik verdedig gewoon maar 100% de islam(dat mag toch)?
En nu kunnen we in discutie gaan
Is dit uw bijdrage voor vandaag? Weinig stof tot discussie lijkt me.

Ga je ook nog iets zinnigs plaatsen de volgende dagen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Iran is een shiietisch land. Shiieten zijn niet hetzelfde als soennieten. Er is een groot verschil!Vandaar dat julie denken dat ze zich niet vrij voelen, want zij hebben een andere "godsdienst".
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Welk merk van kristallen bol heeft U

Blijkbaar weet U onmiddellijk wat wij weten en niet weten en bovendien wat we ervan denken.

Nog iets te melden?

Is dat wat u "discussie" noemt?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

ok, stelt u de vraag en u krijgt anwoorden, en probeer mij maar te kleineren door stellinen en bewijgen. Ga je gang.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

momo schreef:Iran is een shiietisch land. Shiieten zijn niet hetzelfde als soennieten. Er is een groot verschil!Vandaar dat julie denken dat ze zich niet vrij voelen, want zij hebben een andere "godsdienst".
Het schijnt dat de sjiieten alles uit een heilig boek genaamd de koran halen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

momo schreef:Dus die argumenten van minderwaardigheid die voelen onze vrouwen toch niet. U mag het ze zelf komen vragen. Ze voelen zich verlost
Over welke argumenten heeft U het hier? gelieve te quoten zodat ik weet waarover het gaat.

Op welke basis (argumenten) vindt U dat deze vrouwen zich verlost voelen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

momo schreef:ok, stelt u de vraag en u krijgt anwoorden, en probeer mij maar te kleineren door stellinen en bewijgen. Ga je gang.
Beste momo.
Fijn dat je niet van plan bent om ons te verlaten.
Ik begrijp dat wij jou vragen mogen stellen, en dat jij die voor ons beantwoord.

Mijn vraag aan jou is of jij voor of tegen het slaan van vrouwen ben.
Ik hoop dat je eerst even deze video wil bekijken.
Het is een vrijdag preek van een Moslim geleerde.

Wife Beating in Islam - Only a rod will help!
http://www.youtube.com/watch?v=iWGA8i6scYY
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

mister lodewijk nasser, als u het weet, de shiieten hebben de koran maar hebben er dingens bijgevoegd. De shiieten denken dat de profeet ali (vzmh) de boodschapper van god is. En ze denken dat de engel Gabriël de Koran verkeerd heeft neergezonden. Ze denken dat hij bij de profeet ali moest verokndigd worden.

P.S Circe hoe moet ik quoteren?
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

momo schreef:mister lodewijk nasser, als u het weet, de shiieten hebben de koran maar hebben er dingens bijgevoegd. De shiieten denken dat de profeet ali (vzmh) de boodschapper van god is. En ze denken dat de engel Gabriël de Koran verkeerd heeft neergezonden. Ze denken dat hij bij de profeet ali moest verokndigd worden.

P.S Circe hoe moet ik quoteren?
Wat geloven de soennieten?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Wij geloven in één god ,allah (swt) en zijn boodschapper is Mohammed (vzmh).
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Rechtsboven staat qoute.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

mister lodewijk nasser, als u het weet, de shiieten hebben de koran maar hebben er dingens bijgevoegd. De shiieten denken dat de profeet ali (vzmh) de boodschapper van god is. En ze denken dat de engel Gabriël de Koran verkeerd heeft neergezonden. Ze denken dat hij bij de profeet ali moest verokndigd worden.
Dat is niet waar, het ging louter om wie de opvolger van Mohammed moest worden.
Sjiieten zijn de volgelingen van de Profeet Mohammed en geloven dat zijn directe opvolger Ali ibn Aboe Talib ook wel Kalief Ali of Imam Ali genoemd is, de neef (zoon van zijn oom Aboe Talib) en tevens schoonzoon van Mohammed (hij was getrouwd met Mohammeds dochter Fatima) zijn rechtmatige opvolger als leider van de gelovigen is. Sjiieten baseren het volgen van Ali op de overleveringen (Hadiths) over de profeet Mohammed en zijn uitleg van bepaalde verzen van de Koran. De titel "Sjiiet" is kort voor "Shiá'te Ali" wat letterlijk "De volgers van Ali" (als Imam en directe Kalief na de Profeet) betekent. De andere partij volgde de kaliefen, waarvan de eerste Aboe Bakr was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjiisme
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Ariel schreef:
momo schreef:ok, stelt u de vraag en u krijgt anwoorden, en probeer mij maar te kleineren door stellinen en bewijgen. Ga je gang.
Beste momo.
Fijn dat je niet van plan bent om ons te verlaten.
Ik begrijp dat wij jou vragen mogen stellen, en dat jij die voor ons beantwoord.

Mijn vraag aan jou is of jij voor of tegen het slaan van vrouwen ben.
Ik hoop dat je eerst even deze video wil bekijken.
Het is een vrijdag preek van een Moslim geleerde.

Wife Beating in Islam - Only a rod will help!
http://www.youtube.com/watch?v=iWGA8i6scYY
Ik ben tegen het onnodig slaan van een vouw. Maar als je wet zegt dat je in bepaalde omstandigheden je vrouw mag slaan dan is dat je eigen keuze. En als je één moslim iets slecht ziet doen dan moet je niet ineens denken dat de hele moslimwereld zo is.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

En als je één moslim iets slecht ziet doen dan moet je niet ineens denken dat de hele moslimwereld zo is.
Als je alle discussies goed leest, zie je dat we nooit moslims individueel op de hak nemen, maar enkel de leer.

Slechte en goede mensen heb je namelijk overal.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Lodewijk Nasser schreef:
En als je één moslim iets slecht ziet doen dan moet je niet ineens denken dat de hele moslimwereld zo is.
Als je alle discussies goed leest, zie je dat we nooit moslims individueel op de hak nemen, maar enkel de leer.

Slechte en goede mensen heb je namelijk overal.
Ja maar soms zie je ook dat sommige mensen als volgt argumenteren:"Die moslims hebben weer die bank overvallen".Je kan marokaan zijn maar daarvoor niet moslim hé.
allah oe akbar
Plaats reactie