respect & islam

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
ahlampje
Berichten: 25
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 2:18 pm

respect & islam

Bericht door ahlampje »

ik heb binnenkort een presentatie
en wil graag weten wat jullie onder respect verstaan en of jullie vinden dat in de islam er wordt gerecpeteerd jegens de vrouw, andere religies etc.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Onder "respect" versta ik iets als bewondering en achting.
Daarom moet men respect verdienen: daden die bewondering en achting opwekken, ideeën die bewondering en achting veroorzaken.

Islam zie ik niet als iets wat bewondering en achting veroorzaakt: integendeel.

De manier waarop in koran over vrouwen wordt gesproken (ze worden nergens aangesproken, slechts in een paar verzen wordt erOVER gesproken, net zoals men over zijn kudde spreek) kan moeilijk mijn bewondering en achting teweegbrengen.

Net zomin als ik bewondering en achting kan hebben over de manier waarop in de ahadith over vrouwen wordt gesproken.

De vraag stellen of islam andere religies zelfs maar tolereert is uiteraard een lachertje.

Respecteren heeft trouwens een andere betekenis dan respect hebben voor.
Respecteren beschouw ik eerder als vorm van tolerantie en is uiteindelijk een anglicisme dacht ik.
"Ik respecteer uw gevoelens" betekent nl. niet hetzelfde als "ik heb respect voor uw gevoelens".
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Respect is de achting die je aan iemand geeft, voor de resultaten van zijn daden.

Respekt geef je in eerste instantie aan iedereen. dwz: Je behandelt de andere mens als gelijke.
De realiteit van de mens zijn verwezenlijkingen kan dit respekt vermeerderen of verminderen.

De vrouw, wordt in beginsel, in Islam maar op de helft van de waarde van een man geschat. Islam heeft weinig respekt voor de vrouw. Vanuit dit beginsel worden de vrouw een heleboel wetten en normen opgelegd die haar volledig onderdrukken en vrijheid ontnemen. Islam heeft geen repekt voor de vrouw.

Islam geeft gelovigen van andere religies een mindere of Dhimmistatus. Islam heeft geen respekt voor andere religies.

Islam verdeelt de wereld in het territorium van Islam en het territorium van diegeen waar zij mee in oorlog is. Islam heeft geen respekt voor de wereld die zich buiten Islam bevindt.

Op alle vlakken is Islam bezig zich als anti-these van de Moderne Wereld te construeren. Islam heeft geen respekt voor iets dat de mensheid, die niet Islam is bereikt heeft.[/quote]
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Beste Ahlampje,

Ik ben de laatste tijd eigenlijk een beetje allergisch geworden voor het woord 'respect'. Het wordt door moslims mij een beetje teveel gebruikt als wapen tegen kritiek.

'Respecteren' betekent voor mij dat je mensen de ruimte moet geven, en dat je beleefd bent, ook als je andere opvattingen hebt, of een ander tempo hanteert. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen discussie mag aangaan. De islam is een discriminerende godsdienst, die het gebruik van geweld aanbeveelt om mensen te dwingen zich aan de islamitische wet te houden; het idee dat je dit onder het mom van 'respect' niet hardop zou mogen zeggen, vind ik bizar.

Dat de islam vrouwen en mensen met andere opvattingen niet respecteert, is evident.

:arrow: Allah wil ongelovigen eeuwig laten branden in de hel; hij heeft dus geen enkel respect voor mij, en geeft een slecht voorbeeld aan de moslims.

:arrow: Mohammed ving bij de vleet vrouwen als oorlogsbuit, en stond toe gevangen vrouwen te verkrachten; hij spot met mijn waardigheid en mijn gevoelens.

:arrow: Mohammed zei: doodt degene die de islam verlaat; hij heeft geen enkele tolerantie en respect voor mensen met andere opvattingen.

:arrow: Allah beweerde dat hij joden in apen en zwijnen had veranderd, omdat hun gedrag hem niet aanstond. Hij geeft met dit goedkope, lasterlijke gedrag het slechte voorbeeld aan zijn volgelingen.

Zowel Allah als zijn profeet zijn totaal respectloos, zelfingenomen en wrede sadisten: ik kan hier geen respect voor opbrengen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :wink:
Succes met je presentatie.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: respect & islam

Bericht door Pilgrim »

Islam en respect

Geplaatst op 5 juli 2015

Afbeelding

Als we een einde willen maken aan de uitbreiding van de islam, moeten we hem geen respect meer tonen. Want moslims sporen anders, bij hen speelt de eer een dragende rol in de handelingsmotivatie. Als het oneervol wordt om een moslim te zijn, wordt het onaantrekkelijk om een moslim te zijn en zal het gemakkelijker zijn voor de twijfelaars om zich af te keren van dit geloof.

Bron: https://nix00.wordpress.com

Auteur: “Querdenker”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/07/05 ... n-respect/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie