Speciale mededeling...

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Rust schreef:
Ariel schreef:Je moet het nu doen, en lieverd. neem een zwarte hoofddoek, en een zwarte lange jas.
26:200 "Zo hebben Wij het (ongeloof) in de harten der zondaren doen binnendringen."

@ Ariel, besef je niet dat door het verwerpen van de waarheid je ongelukkig van wordt. En dat jouw doel niet wordt bereikt, integendeel je verkrijgt alleen meer ongeloof en je haat Easa (as) omdat hij (as) in Allah geloofde en je haat Mohammed (saws) omdat hij met de waarheid is gekomen...

Die haat die je in je hart hebt zal een bron van onrust blijven totdat deze ontploft... Je mag ons pm functie ontnemen, maar liefde voor Allah (swt) kan je ons niet ontnemen..

Groetjes,

Rust
Wat heb ik verkeerd gezegd in deze post rust?
Waar is de haat?
Ik heb geen haat voor Chaimae, en ik wil haar Allah niet ontnemen.
Sterker nog. Ik gun haar Allah. Ik gun haar het regime van Allah. Ik gun haar de angst die ze voelt voor Allah.
Hoe kan ik een meisje dat blij is dat er een soldaat vermoord is, en blij is als ze ongelovige in de hel ziet branden gunnen aan de ware God. De God van liefde.
Nee hoor Chaimae is geknipt voor Allah . Chaimae heeft op dit moment net zoveel haat in haar hart als de god die ze aanbid.
Nee, laat Chaimae maar lekker bij Allah .
Ze zou niet passen in het leven van Christenen en de ware God. De God van de liefde.

Chaimaetje… Jij en Allah zijn geschikt voor elkaar.
Gefeliciteerd meisje. Lekker bij Allah blijven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

souhaila schreef:salaam aleykum chaimae,

masha'Allah masha'Allah masha'Allah masha'Allah ! ! !
echt goei nieuws oughtie !
Je ouders zullen zeker trots zijn op hun dochter,geen paniek !
Echt knap van je dat je die beslissing hebt genomen,
mag Allah (swt) jou belonen met het Paradijs,Amien.
wa3salaam,
Souhaila
Selaam Souhaila.


Dankje. Nu moet ik alleen nog de grote stap zetten insa'Allah. Ik denk alleen niet dat mijn ouderas trots op me zullen zijn, integendeel! Jaa dat is nogal vreemd aangezien ik dus Moslimouders heb, maar ze zijn er op tegen.


M3A SELEMA.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

souhaila schreef:twil ni zeggen da je je wenkbrauwen niet eppileert dat het een 'bos' is he :roll:

Vind je dat ik dikke wenkbrauwen heb!? Zie foto...



Afbeelding


WOOOOOOW ZE ZIJN ECHT DIK MAN! SCHANDE SCHANDE SCHANDE. IK SCHAAM ME KAPOT. IK GA ZE NU GELIJK EPILEREN. DAT GA IK DOEN JA.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Jaa dat is nogal vreemd aangezien ik dus Moslimouders heb, maar ze zijn er op tegen.
En terecht ook ,Chaimae, want de hijab staat niet zozeer voor zedigheid, maar voor separatisme tussen moslims en andere mensen.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:Jaa dat is nogal vreemd aangezien ik dus Moslimouders heb, maar ze zijn er op tegen.
En terecht ook ,Chaimae, want de hijab staat niet zozeer voor zedigheid, maar voor separatisme tussen moslims en andere mensen.
Dat vind jij Ketter. Ik vind het raar dat mijn Islamitische ouders het afkeuren en niet zullen toelaten. Het zijn notabene Moslims. Ik kan me daar echt aan irriteren.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

jij moet je ouders verlaten als je in de koran gelooft.

het staat in de koran, of niet.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

weda schreef:jij moet je ouders verlaten als je in de koran gelooft.

het staat in de koran, of niet.
Ik moet mijn ouders respecteren. Ik mag ze in dit geval dus ongehoorzamen. Ik mag dus gewoon de hijaab dragen al zeggen mijn ouders dat ik 't niet mag.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

jouw ouders zijn geen moslims als ze je het hidjab dragen verbieden. in dat geval moet je je ouders verlaten.
ik zal t.z.t bewijs uit je heilige boek opzoeken. eens kijken hoe heilig jij in je koran gelooft.

en hou op met onzinnige antwoorden. het gaat om juliie heilige koran, die moet een moslim respecteren. dus binnenkort heb je de ouders verlaten of ik bel een imam die dat regelt.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Chaimae schreef:
Ketter schreef:
Chaimae schreef:Jaa dat is nogal vreemd aangezien ik dus Moslimouders heb, maar ze zijn er op tegen.
En terecht ook ,Chaimae, want de hijab staat niet zozeer voor zedigheid, maar voor separatisme tussen moslims en andere mensen.
Dat vind jij Ketter. Ik vind het raar dat mijn Islamitische ouders het afkeuren en niet zullen toelaten. Het zijn notabene Moslims. Ik kan me daar echt aan irriteren.
Gelukkig dat je verstandige en lieve ouders hebt.
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

weda ik denk niet dat jij degene bent die kan oordelen of Chaimae haar ouders al dan niet goede moslims zijn he.
Ze moet idd haar ouders niet verlaten als ze niet willen dat ze hijaab draagt,ze moet wel ongehoorzaam zijn,zodat ze Allah(swt) kan gehoorzamen.
nogmaals:masha'Allah Chaimae !

ps: je hebt totaal geen 'bos wenkbrauwen' hoor oughtie,heel mooi :wink:

XXX

*souhaila*
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Ketter schreef:
Chaimae schreef:Jaa dat is nogal vreemd aangezien ik dus Moslimouders heb, maar ze zijn er op tegen.
En terecht ook ,Chaimae, want de hijab staat niet zozeer voor zedigheid, maar voor separatisme tussen moslims en andere mensen.
Dat vind jij Ketter. Ik vind het raar dat mijn Islamitische ouders het afkeuren en niet zullen toelaten. Het zijn notabene Moslims. Ik kan me daar echt aan irriteren.
Lieve Chaimae,

Waarom irriteer je je plots aan je ouders?

Je radicale vriendjes fluisteren je in de oren dat de hijab een heilige plicht is, en jij laat je meesleuren. Maar ik weet dat je beter weet.

Als mensen zeggen dat een "onfeilbare god" zich irriteert aan 's meisjes haren, muziek, feesten, vreugde, kritiek, gecko's, en zo van die dingen, vraag me dan alsjeblief niet waarom ik ongelovig ben.

En over het separatisme, in de koran staat bijna nooit het waarom van een goddelijke wet, daar houdt de koran zich niet mee bezig. De uitleg die je krijgt is 'het is niet goed voor jou, anders ga je naar de hel'.

Maar de hadith, inzoverre betrouwbaar, geven soms wel een waarom:
Volume 8, Book 74, Number 257:

Narrated 'Aisha:

(the wife of the Prophet) 'Umar bin Al-Khattab used to say to Allah's Apostle "Let your wives be veiled" But he did not do so. The wives of the Prophet used to go out to answer the call of nature at night only at Al-Manasi.' Once Sauda, the daughter of Zam'a went out and she was a tall woman. 'Umar bin Al-Khattab saw her while he was in a gathering, and said, "I have recognized you, O Sauda!" He ('Umar) said so as he was anxious for some Divine orders regarding the veil (the veiling of women.) So Allah revealed the Verse of veiling. (Al-Hijab; a complete body cover excluding the eyes). (See Hadith No. 148, Vol. 1)
"Ik heb je herkend!" Op vraag van Umar heeft God dan de wet ingevoerd (op zich al raar).

Zoek altijd naar het meest consistente antwoord, de meest aannemelijke uitleg. Zoniet dreig je het foute te volgen. Jij noemt het het 'kwade', maar dat bestaat niet, zelfs als er een God is, creëert die natuurlijk geen 'kwaad'.

Dus mij vraag aan jou is: is een seggregatie tussen moslims en andere mensen in onze streken nodig? Zo ja, draag een hijab. Maar draag dan ook de gevolgen, hé.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

gideong schreef:Gelukkig dat je verstandige en lieve ouders hebt.
Ja..., des te vreemder is het dat hun dochter daar totaal niet op lijkt, en zelfs al behoorlijke extremistische trekjes begint te vertonen...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dat komt omdat ze in de ban van Rust is.
Ze is bang voor hem, en ze wil graag als een goede moslima overkomen in zijn ogen.

Rust heeft haar in zijn macht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

wij willen goed overkomen voor Allah(swt) dat is waar het om telt.
Want hij is degene die je uiteindelijk beoordeelt,niet je broeders of zusters...

wa3salaam
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

souhaila schreef:weda ik denk niet dat jij degene bent die kan oordelen of Chaimae haar ouders al dan niet goede moslims zijn he.
Ze moet idd haar ouders niet verlaten als ze niet willen dat ze hijaab draagt,ze moet wel ongehoorzaam zijn,zodat ze Allah(swt) kan gehoorzamen.
nogmaals:masha'Allah Chaimae !

ps: je hebt totaal geen 'bos wenkbrauwen' hoor oughtie,heel mooi :wink:

XXX

*souhaila*
souhaila,

ik heb begrepen dat je je ouders moet verlaten als ze geen moslim zijn. een moslim is hij/zij die de koran volgt en enkel de koran. welnu: omdat chaimae aangeeft dat haar ouders de hidjab zullen weigeren gaan ze tegen de principes van de koran in. dat betekent dat de ouders geen moslims zijn en chaimae hun moet verlaten. in een islamitische land had chaimae ook nog de politie moeten inschakkelen. dus uit angst voor de politie zou de ouder geen hidjab weigeren. snap je hoe de islam in elkaar steekt.

stel het volgende: een moslim doet alles wat de koran vraagt, maar drinkt alcohol. is hij dan een moslim? zo ja, verklaar je nader.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

souhaila schreef:wij willen goed overkomen voor Allah(swt) dat is waar het om telt.
Want hij is degene die je uiteindelijk beoordeelt,niet je broeders of zusters...
Niet je broeders of zusters ? Islam is een oog om oog tand om tand godsdienst hoor. Het zijn net WEL je "broeders en zusters" die over je oordelen.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Ariel schreef:Dat komt omdat ze in de ban van Rust is.
Ze is bang voor hem, en ze wil graag als een goede moslima overkomen in zijn ogen.

Rust heeft haar in zijn macht.
Ik weet het Ariel, Chaimae heeft geen eigen identiteit.
Ze is doodsbang gemaakt voor het zogenaamde leven na de dood, en laat haar leven verpesten door de onzin die één of ander middeleeuws verdorven figuur ooit heeft bedacht om macht op mensen uit te oefenen, en door de mensen die ook in de macht van de sekte die "islam" genoemd wordt zijn.

Of zij ooit nog wilskracht krijgt en met twee benen op de grond komt te staan...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

souhaila schreef:wij willen goed overkomen voor Allah(swt) dat is waar het om telt.
Want hij is degene die je uiteindelijk beoordeelt,niet je broeders of zusters...

wa3salaam
Laat ze. Het heeft geen enkele zin meer. Ze denken dat ik het voor Rust doe. Ik ken Rust notabene niet. Alles wat ik doe doe ik in de naam van Allah SWT.


M3A SELEMA.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

stel het volgende: een moslim doet alles wat de koran vraagt, maar drinkt alcohol. is hij dan een moslim? zo ja, verklaar je nader.
Iedereen die gelooft in Allah SWT en dat Mohammed VZMH zijn Profeet is is eigenlijk al een Moslim. Iemand die dus alcohol drinkt is gewoon een Moslim, maar wel een zondige Moslim. Vergeet niet dat Moslims ook maar mensen zijn die fouten maken en dus imperfect zijn. Moslims streven naar perfectie en het zoveel mogelijk volgen van de Islamitische regels, maar dat gaat niet altijd zo één twee drie. Bovendien is Allah SWT Barmhartig en vergeeft alle zondes zelfs het drinken van ''khamr.'' Dus iemand die alcohol drinkt is Moslim maar begaat wel een zonde door te drinken.


*khamr is het Arabische woord voor alcohol.


MVG.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

chaimae,
die vraag van mij moet je eerst heel goed begrijpen, wil je het kunnen beantwoorden.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

*khamr is het Arabische woord voor alcohol.
Denk je?

Al-kohol is nochtans de etymologische basis voor "alcohol" en betekent "het zuivere" (zie ook "kohl" dat zwarte goedje dat gebruikt wordt als antisepticum bij kinderoogjes (de zuiveren = kinderen).

Alcohol is in feite het zuivere distillaat.

Bier of wijn BEVATTEN alcohol, maar ZIJN het niet.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie