Lichaam bedekken?

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden.


Hiermee wordt bedoeld dat mannen beschermers en onderhouders zijn, geen bewakers en heersers.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hier wordt dus niet bedoeld dat de man superieur is aan de vrouw. Het gaat hier om de taakverdeling en het feit dat de man verplicht is zijn gezin te onderhouden. De één heeft meer verantwoordelijkheden heeft dan de andere. Dit is te vergelijken met het feit dat de rechterhand superieur is boven de linker wat het menselijke lichaam betreft. (hihihi, zo zie ik het.)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Chaimae schreef:Hier wordt dus niet bedoeld dat de man superieur is aan de vrouw. Het gaat hier om de taakverdeling en het feit dat de man verplicht is zijn gezin te onderhouden. De één heeft meer verantwoordelijkheden heeft dan de andere. Dit is te vergelijken met het feit dat de rechterhand superieur is boven de linker wat het menselijke lichaam betreft. (hihihi, zo zie ik het.)
Precies, het zijn beide handen en er zijn veel dingen die je niet met 1 hand kunt doen en er twee voor nodig hebt (of het wel met een kunt doen, maar dat het met 2 beter gaat, zoals typen).
Laa ilaaha illallaah
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

lieve chaimae

of je kunt niet lezen of je probeert het om te draaien ..
in sura 4.vers 34 staat dudileijk dat als de man een reden vind om zijn vrouw te slaan dat hij dat mag doen ...

dat staat er dudielijk (met het verhaal erom heen)

ik weet dat de mannen in de islam een groot verantwoorldiejkheid hebben om de vrouw te beschermen maar mohammed geeft hen het recht om de vrouwen te slaan als ze daar goede redneen voor hebebn ???

en vera wil je aub eens antw geven op wat ik je eerder vroeg ??
the truth will set you free!!!!
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

anouska19 schreef:lieve chaimae

of je kunt niet lezen of je probeert het om te draaien ..
in sura 4.vers 34 staat dudileijk dat als de man een reden vind om zijn vrouw te slaan dat hij dat mag doen ...

dat staat er dudielijk (met het verhaal erom heen)

ik weet dat de mannen in de islam een groot verantwoorldiejkheid hebben om de vrouw te beschermen maar mohammed geeft hen het recht om de vrouwen te slaan als ze daar goede redneen voor hebebn ???

en vera wil je aub eens antw geven op wat ik je eerder vroeg ??
Over soera 4 ayat 34 heb ik ook iets geschreven en er uitleg bij gemaakt maar ik kan m niet meer vinden.

Wat vroeg je me anouska?
Laa ilaaha illallaah
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Volgens Mohammed (vzmh) is één van de gezinsleden over laten aan hun lot het ergste wat een man kan doen. De man heeft de plicht het beleid van zijn gezin zodanig te bepalen dat elk gezinslid gelijkwaardig aan het gezin kan deelnemen.

Waarom moet de man het beleid bepalen?
Waarom niet de vrouw?
Waarom niet diegene die dat het beste kan?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Hier wordt dus niet bedoeld dat de man superieur is aan de vrouw.
Jawel hoor:

uit·mun·ten (onov.ww.)
1 anderen overtreffen => uitblinken
Dit is te vergelijken met het feit dat de rechterhand superieur is boven de linker wat het menselijke lichaam betreft. (hihihi, zo zie ik het.)
Eerst zeg je dat de man niet surerieur is aan de vrouw (zie boven) en nu zeg je van wel.
:roll:
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

anouska19 schreef:vera even een vraagje islam is volgens jou vrouwvriendleijk (zulke onzin heb ik nog nooit gehoord maar goed)

wat vind je van sura 4 vers 34 ??? met het verhaal erom heen ..
wat vind je van mohammed die ee overspelige vrouw liet stenigen en opdracht gaf om dat altijd zo te doen ???

wat vind je ervan dat een man meer erfenis mag hebben dan een vrouw ??

wat vind je ervan dat je van mohammed een man pas mag aanklagen als de vrouw 2 getuigen heeft (als ze verkracht is ) omdat mo heeft gezegd dat haar getuigenis maar voor de helf geld als die van de man /??


moet ik door gaan over hoe vrouwonvriendleijk de profeet was en de islam???

deze vragen vera ..wil je die voor mij beantwoorden ???
the truth will set you free!!!!
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

anouska19 schreef:vera even een vraagje islam is volgens jou vrouwvriendleijk (zulke onzin heb ik nog nooit gehoord maar goed)

wat vind je van sura 4 vers 34 ??? met het verhaal erom heen ..
wat vind je van mohammed die ee overspelige vrouw liet stenigen en opdracht gaf om dat altijd zo te doen ???

wat vind je ervan dat een man meer erfenis mag hebben dan een vrouw ??

wat vind je ervan dat je van mohammed een man pas mag aanklagen als de vrouw 2 getuigen heeft (als ze verkracht is ) omdat mo heeft gezegd dat haar getuigenis maar voor de helf geld als die van de man /??


moet ik door gaan over hoe vrouwonvriendleijk de profeet was en de islam???
Ja dat vind ik.

Een echte feministe is een moslimvrouw

(geschreven door Abdullah Haselhoef)

De laatste tijd proberen sommige politici over de ruggen van moslimvrouwen heen te scoren door hen voor te stellen als onmondige en domme vrouwen die onderdrukt worden door hun brute broers en vaders. Wil men deze broodnodige discussie helder en zuiver voeren dienen politici, 'witte' feministen maar zeer zeker ook moslims zich op de hoogte te stellen wat de Islam zelf zegt over bijvoorbeeld: vrouwenrechten, eerwraak, educatie, vrije partnerkeuze, maagdenvlies mythe, het orgasme, echtscheiding, 2e vrouw, politieke loopbaan, huishouding, bezit en de eigen achternaam

Islam is niet hetzelfde als cultuur
De wijze waarop sommige Afrikaanse moslims/christenen met hun geloof omgaan (bijvoorbeeld vrouwenbesnijdenissen) is anders dan de wijze waarop bijvoorbeeld Russische christenen/moslims met hun geloof omgaan. Zelfs een Zeeuwse Nederlandse gereformeerde gaat met zijn geloof niet hetzelfde om zoals een Bourgondische ingestelde Brabantse Katholiek en toch zijn zij beiden christenen.

Helaas is het zo dat het onrecht wat vrouwen wordt aangedaan door sommige moslims en andersgelovigen toegeschreven wordt aan de Islam. De sterke invloed van de middeleeuwse mediterrane cultuur, het gebrek aan algemene ontwikkeling en welvaart heeft zijn sporen achtergelaten in de wijze waarop sommige moslims uit armen landen denken over het recht van vrouwen.

Wat zeggen de bronnen van de Islam zelf over vrouwenrechten?
Er zijn twee bronnen te noemen waarop moslims hun theologische jurisprudentie op hebben ontwikkeld. Het eerste is de Koran, het woord van God wat via de aartsengel Grabriël in 23 jaar tijd geopenbaard is aan de profeet Moehammed (vrede zij met hem). Het tweede zijn enige honderdduizenden Hadith, dit zijn uitspraken, gedragingen van de profeet Moehammed. Een moslim probeert in zijn/haar leven zo veel mogelijk zowel innerlijk als uiterlijk het voorbeeld van de profeet Moehammed vzmh na te volgen.

Eer- of bloedwraak
De profeet Moehammed vzmh heeft dit verboden. Zelfs als iemand zijn vrouw zou betrappen op overspel dan heeft de echtgenoot op geen enkele manier het recht of excuus om zijn vrouw te vermoorden maar wordt het huwelijk ontbonden. (Koran hoofdstuk 24 vers 4 tot 20)

Recht op educatie
Het eerste woord waarmee de openbaring van de Koran begon was 'Iqrah' wat betekent 'lees'. De vrouwen van de profeet gaven bijvoorbeeld les aan mannen over de Islam. Zo heeft de profeet vzmh gezegd over studeren en het zoeken naar kennis dat het een verplichting is voor mannen en vrouwen van hun wieg tot aan het graf.

Recht op vrije partnerkeuze
De profeet Moehammed vzmh ontbond huwelijken die gesloten waren tegen de wil van de vrouw. Khadiyyah (r.a.) de eerste vrouw van de profeet was niet alleen 15 jaar ouder dan hij maar vroeg de profeet zelf ten huwelijk. Het recht op liefde en vrije partnerkeuze is essentieel in de Islam.

Het maagdenvlies mythe
Het maagdenvlies bestaat niet. Wat wel bestaat is een opstaand randje in de vagina wat mogelijkerwijze bij een vrouw kan gaan bloeden als zij voor het eerst intiem seksueel contact heeft EN zij daarbij gespannen of onvoldoende vooraf gestimuleerd is. De profeet vzmh heeft zelf het voorbeeld gegeven door te trouwen met een vrouw die geen maagd was.

Het recht op orgasme
De profeet vzmh heeft gezegd dat mannen zich niet als een wilde ezel moeten storten op hun vrouw. Maar dat zij doormiddel van het creëren van voorspel elkaar in de juiste stemming moeten brengen. En dat wanneer een man zijn hoogtepunt bereikt heeft hij zijn vrouw niet onbevredigd mag laten.

Het recht op echtscheiding
Een vrouw kwam na de profeet vzmh en vertelde dat zij haar man verafschuwde en niet meer met hem wilde samenleven. De profeet ontbond het huwelijk.

Het recht op geen tweede vrouw
In deze tijd dat presidenten aan sigarenseks met stagiairs doen en wethouders werkbezoeken aan tippelzones in praktijk brengen erkent de Islam de behoefte van mannen aan meer seks (99% van alle zedenmisdrijven gebeurt immers door mannen). Nochtans de behoefte van een man mag nooit ten koste gaan van het geluk van de 1e vrouw en het beschadigt hierdoor het vertrouwen van de vrouw in de zedigheid en kuisheid van haar man. Daarom dwingt de Islam mannen tot openheid van zaken en verlangens en geeft dus aan vrouwen hiermee automatisch het recht tot het beëindigen van het huwelijk middels de rechter indien zij een tweede vrouw in het leven van manlief onacceptabel vinden.

Het recht op een politieke loopbaan
Ondanks de 'voortrekkersrol' die Nederland zou vervullen op het gebied van vrouwenemancipatie is er nog een lange weg te gaan voordat wij een vrouwelijke minister-president zullen hebben. Islamitische landen als Pakistan, Turkije en Indonesië zijn in dit geval een voorbeeld voor o.a. Nederland, België en de VS.

Het recht op hulp in de huishouding
De profeet Moehammed vzmh gaf het goede voorbeeld aan mannen door zijn eigen hemden te herstellen. Het huishouden is geen plicht voor de vrouw maar de man dient zorg te dragen dat het huishouden gebeurt. Evenmin is het zogen van een kind geen verplichting voor de vrouw. Het feit dat een vrouw kookt, zorgt voor de kinderen en echtgenoot is geen religieuze verplichting maar louter goedheid van haar.

Recht op bezit
Al het bezit van een vrouw, haar geld en hetgeen wat zij nog zal verdienen blijft ten allen tijde haar eigendom en is onvervreemdbaar. De man is verplicht om voor de vrouw te zorgen ook al verdient hij minder dan zij. Vanzelfsprekend mag een vrouw vanuit haar goedheid geld aan haar man geven, maar dit kan slechts op vrijwillige basis. Dit verklaart ook het verschil in het erfrecht. Het erfdeel wat een man ontvangt dient hij te delen met zijn gezin. Het erfdeel wat een vrouw ontvangt is voor haar alleen.

Recht op eigen achternaam
De naam die je als vrouw krijgt van je ouders is een deel van je identiteit. Het opgeven van je eigennaam is het opgeven van een deel van je identiteit. Islamitische vrouwen hebben het recht om hun eigen naam te blijven voeren nadat zij getrouwd zijn.

Recht op een nieuwe start na echtscheiding
Bij een echtscheiding waar kinderen vaak de dupe van worden neemt in het westen de moeder vaak de zorg voor de kinderen over. Vaders beginnen een nieuw leven en proberen te vaak onder hun financiële zorgplicht onderuit te komen. In de Islam gaan de kinderen na hun 7e levensjaar naar de vader die vervolgens volledig verantwoordelijk gesteld wordt voor de zorg van de kinderen. Dit stelt de vrouw in de gelegenheid om veel makkelijker (zonder kinderen) een nieuw leven op te bouwen eventueel met een nieuwe levenspartner. De penibele financiële situatie waarin een grote groep bijstandsmoeders leven is extra schrijnende vergeleken met dat van de gescheiden vrolijk 'alleen' verder levende ex-man. (zie ook het artikel: Echtscheiding en het recht van het kind)

Conclusie
Het feit dat er elke dag auto ongelukken gebeuren betekent niet dat men alle verkeersregels en verkeersborden moet afschaffen. Het feit dat er verkeersslachtoffers vallen heeft in veel gevallen te maken onbekendheid met de verkeersregels, het niet nakomen van deze verkeersregels of roekeloos rijgedrag.

Zo is het ook wat betreft met de rechten die Islamitische vrouwen hebben. Deze regels en adviezen worden niet na geleefd door onbekendheid, luiheid en soms zelfs wreedheid van sommige mannen. Wil men iets doen aan de rechten van moslimvrouwen dan dienen moslims hand in eigen boezem te steken en te kiezen voor het geloof en soms tegen de cultuur welke vrouwen onderdrukt.

Wil men werkelijk de positie van moslimvrouwen veranderen dan is het meest belangrijkste dat andersgelovigen het valse superioriteitsgevoel wat sommigen van hen uiten via hoogmoed, arrogantie en meewarige blikken achterwege laten. En Islamitische vrouwen met of zonder hoofddoek respectvol te accepteren als gelijkwaardig en hen dezelfde kansen en mogelijkheden te geven op de arbeidsmarkt en onderwijs zonder dat zij een deel van haar identiteit hiervoor hoeven op te geven.

Abdullah Haselhoef

En hier het artikel waar hij naar verwijst in bovenstaand artikel
Echtscheiding en het recht van het kind

Door: Abdullah Haselhoef

"En Wij hebben de mens vriendelijkheid jegens zijn ouders geboden. Zijn moeder draagt hem met ongemak en baart hem met smart. En zijn dragen en spenen nemen dertig maanden in beslag totdat, wanneer hij zijn volle kracht bereikt heeft en veertig jaren wordt, hij zegt: "Mijn Heer, stel mij in staat, dat ik dankbaar moge zijn voor de gunsten die Gij mij en mijn ouders hebt bewezen en dat ik het goede moge doen, dat U behaagt." (Koran 46.15)

Het mogen opvoeden van kinderen is een gunst van God aan moeders en aan vaders. De profeet (vrede zij met hem (vzmh) ) heeft gezegd dat het paradijs onder de voeten ligt van de moeders. En dat degene die het meeste recht heeft op onze vriendelijkheid en zorg de moeder is. Daarna komt weer de moeder en weer de moeder en dan pas de vader. Vriendelijkheid en genegenheid betonen aan je ouders is ontzettend belangrijk in het leven van een moslim.

Hoewel echtscheiding door God is, toegestaan is blijft het een zaak die door God verafschuwt wordt. Het kan soms -ook in het belang van de kinderen - noodzakelijk zijn om te scheiden. Helaas is het zo dat wanneer men scheidt, dit vaak met ruzies gebeurt en partners vol met rancunes jegens elkander achterblijven.

Deze haatgevoelens en rancunes vertalen zich te vaak in een strijd om de kinderen. Vaders of moeders ontzeggen elkaar in deze het recht om een goede relatie met het eigen kind op te bouwen. De rechten van het kind worden door deze ouders (die tegelijkertijd ook bezig zijn met een rouwverwerking over de eigen verbroken relatie) met de voeten getreden.

Moeders (gescheiden vrouwen) zullen hun kinderen twee volle jaren zogen, dit is voor hen, die de zoogtijd wensen te voltooien. En op de vader rust de zorg voor voedsel en kleding voor haar volgens gebruik. Geen ziel wordt belast boven haar vermogen. De moeder zal geen leed worden aangedaan wegens haar kind, noch zal de vader leed worden aangedaan wegens zijn kind (Koran 2.233)

Bij een echtscheiding heeft de vrouw recht op voedsel, kleding en huisvesting betaald door de ex-man zolang zij voor de kinderen blijft zorgen na de echtscheiding en zolang zij niet hertrouwt.

Een vrouw zei:"Profeet van God, mijn baarmoeder is als een vaartuig geweest voor mijn zoon, mijn borsten waren zijn waterkruik en mijn schoot heeft hem bescherming geboden; en nu ben ik gescheiden en zijn vader wilt hem van mij wegnemen. De profeet vzmh zei: "Je hebt meer recht op hem zolang je niet hertrouwt". (overgeleverd door Ahmed, 2/182 in de hadith verzameling Abu Dawood, 2276; al-Haakim, 2/225).

Rond de leeftijd van 7 jaar of de puberteit afhankelijk van de ontwikkeling van het kind zelf krijgt het kind de keuze om te beslissen bij welke ouder het kind wilt blijven. Een Islamitische rechter zal de beslissing van het kind zwaar laten meewegen mits het kind ook werkelijk vrij is geweest in deze beslissing. Helaas is het zo dat onverstandige ouders hun rouwverwerking en frustraties over de ex-partner overbrengen op het kind en het kind (onbewust) moreel chanteren en voor dilemma stellen: "Je kiest voor mij of je bent tegen mij."

Ibin Abi Shayba was gescheiden en zijn zoon Asim was bij zijn ex-vrouw op schoot. Hij wilde haar van haar schoot wegnemen en zij trok de jongen terug waarna hij de jongen weer terugtrok en zij weer de jongen afpakte totdat Asim begon te huilen. Zij gingen toen naar Abu Bakr ra (de boezemvriend van de profeet en 1e kalief) en hij zei: "Haar zorg, haar schoot en haar geur, zijn beter voor Asim dan dat van jou wacht totdat hij opgroeit zodat hij zelf kan kiezen.

Een Islamitische rechter zal echter ook rekening willen houden met de rechten van de vader. De moeder heeft de eerste helft van het leven van het minderjarige kind mogen genieten van het voogdijschap over het kind. De vader heeft gedurende deze tijd financieel zorg gedragen voor huisvesting, voedsel en kleding en is het daarom ook niet rechtvaardig dat een vader in de tweede helft van het leven van het minderjarige kind ook de kans krijgt om zelf ook fysiek zorg te gaan dragen voor het kind?

Wanneer een vader bereid is om financieel verder zorg te dragen voor de kinderen, ook na de puberteit, en de moeder wilt verder voor de kinderen zorgen en de kinderen willen dat ook, dan is het een keuze waarin zij volledig vrij in zijn en is een uitspraak van een (Islamitische) rechter in deze niet nodig.

Mochten zij als verstandige volwassenen niet in staat zijn om een evenwichtige beslissing te nemen waar het belang van het kind voorop staat, dan kan aan een (Islamitische) rechter gevraagd worden om hier een individueel oordeel over te vellen. Waarin ook de rechten van de vader even zwaar zullen worden meegewogen naast dat van de moeder en het kind zelf.

En wanneer gij van uw vrouwen scheidt [..] behoudt haar dan op een behoorlijke manier, of zendt haar op een betamelijke manier weg, maar behoudt haar niet tot haar nadeel, waardoor gij de perken te buiten gaat. Wie zulks doet, doet gewis zijn eigen ziel onrecht. En drijft niet de spot met Gods geboden (Koran 2.231)

Sommige mannen drijven de spot met Gods geboden door bij een mogelijk naderende echtscheiding hun vrouwen in gewetensnood te brengen doordat zij dreigen de kinderen te ontvoeren en zij zodoende nooit meer de kinderen zullen mogen zien. Dit is een misselijke makende vorm van geestelijke onderdrukking van vrouwen en misbruik van bovengenoemde rechten van vaders en van het kind zelf.

Wanneer men trouwt met een andersgelovige dan is het zeer verstandig om van meet af aan onderling vast te leggen met welke religie men de eventuele kinderen gaat opvoeden en wat er gebeurt met het voogdijschap over de kinderen bij een onverhoopte scheiding of overlijden.

Laat men dit na en een andersgelovige rechter wijst de kinderen toe aan de andersgelovige ex-partner (wat bijna altijd gebeurt) dan is het verboden, ook volgens de Islamitische wet, om de kinderen te ontvoeren en/of mee te nemen naar een ander land.

Hoewel het begrijpelijk is dat een vader/moeder graag wenst dat de kinderen bij hem/haar verblijven en als moslim worden opgevoed handelt hij/zij tegen de Islam in bij het ontvoeren van het eigen kind. Een moslim is verplicht om zijn afspraken na te komen en de rechten van de andersgelovige moeder/vader en het kind te respecteren en daarom dient men de consequenties te dragen die voortvloeien uit de verdragen en de wetten die gelden in het land waarin het huwelijk is afgesloten.

Een advies dan ook aan gemengde paren om hier goede afspraken over te maken op papier waarin partners beloven om bij een onverhoopte echtscheiding de zorg voor de kinderen altijd te zullen delen en elkaar nooit mogen hinderen om een goede vertrouwensband met de kinderen op te bouwen. In deze onderlinge overeenkomst waarvan men de handtekeningen bij een notaris kan laten legaliseren dient ook te staan volgens welk geloof de kinderen opgevoed zullen gaan worden.

Een goed voorbeeld van afspraken maken die gemaakt zijn over de religieuze opvoeding van hun kind zijn onze kroonprins Willem Alexander en Maxima die hebben besloten om prinses Amalia volgens één geloofstraditie op te voeden.

O, gij die gelooft, komt uw verdragen na. (Koran 5.1)

Abdullah Haselhoef

De rest heb ik al eerder uitgelegd en ik heb geen zin om het op te zoeken, zodra ik tijd en zin heb zal ik het doen insha'Allah
Laa ilaaha illallaah
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Vera schreef:Een echte feministe is een moslimvrouw
fe·mi·nis·me (het ~)
1 het streven naar een gelijkwaardige behandeling van vrouwen ten opzichte van mannen

Beste Vera, vind jij het daadwerkelijk "gelijkwaardig" dat er aparte hoofdstukken/behandeling/rechten enz zijn voor mannen en vrouwen?

Vind jij het "gelijkwaardig" dat mannen meer rechten hebben dan vrouwen?

Vind jij het "gelijkwaardig" wanneer er in de Nederlandse wet verschillende rechten/plichten zouden zijn voor moslims?
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Vera schreef:
anouska19 schreef:vera even een vraagje islam is volgens jou vrouwvriendleijk (zulke onzin heb ik nog nooit gehoord maar goed)

wat vind je van sura 4 vers 34 ??? met het verhaal erom heen ..
wat vind je van mohammed die ee overspelige vrouw liet stenigen en opdracht gaf om dat altijd zo te doen ???

wat vind je ervan dat een man meer erfenis mag hebben dan een vrouw ??

wat vind je ervan dat je van mohammed een man pas mag aanklagen als de vrouw 2 getuigen heeft (als ze verkracht is ) omdat mo heeft gezegd dat haar getuigenis maar voor de helf geld als die van de man /??


moet ik door gaan over hoe vrouwonvriendleijk de profeet was en de islam???
Ja dat vind ik.

Een echte feministe is een moslimvrouw

(geschreven door Abdullah Haselhoef)

De laatste tijd proberen sommige politici over de ruggen van moslimvrouwen heen te scoren door hen voor te stellen als onmondige en domme vrouwen die onderdrukt worden door hun brute broers en vaders. Wil men deze broodnodige discussie helder en zuiver voeren dienen politici, 'witte' feministen maar zeer zeker ook moslims zich op de hoogte te stellen wat de Islam zelf zegt over bijvoorbeeld: vrouwenrechten, eerwraak, educatie, vrije partnerkeuze, maagdenvlies mythe, het orgasme, echtscheiding, 2e vrouw, politieke loopbaan, huishouding, bezit en de eigen achternaam

Islam is niet hetzelfde als cultuur
De wijze waarop sommige Afrikaanse moslims/christenen met hun geloof omgaan (bijvoorbeeld vrouwenbesnijdenissen) is anders dan de wijze waarop bijvoorbeeld Russische christenen/moslims met hun geloof omgaan. Zelfs een Zeeuwse Nederlandse gereformeerde gaat met zijn geloof niet hetzelfde om zoals een Bourgondische ingestelde Brabantse Katholiek en toch zijn zij beiden christenen.

Helaas is het zo dat het onrecht wat vrouwen wordt aangedaan door sommige moslims en andersgelovigen toegeschreven wordt aan de Islam. De sterke invloed van de middeleeuwse mediterrane cultuur, het gebrek aan algemene ontwikkeling en welvaart heeft zijn sporen achtergelaten in de wijze waarop sommige moslims uit armen landen denken over het recht van vrouwen.

Wat zeggen de bronnen van de Islam zelf over vrouwenrechten?
Er zijn twee bronnen te noemen waarop moslims hun theologische jurisprudentie op hebben ontwikkeld. Het eerste is de Koran, het woord van God wat via de aartsengel Grabriël in 23 jaar tijd geopenbaard is aan de profeet Moehammed (vrede zij met hem). Het tweede zijn enige honderdduizenden Hadith, dit zijn uitspraken, gedragingen van de profeet Moehammed. Een moslim probeert in zijn/haar leven zo veel mogelijk zowel innerlijk als uiterlijk het voorbeeld van de profeet Moehammed vzmh na te volgen.

Eer- of bloedwraak
De profeet Moehammed vzmh heeft dit verboden. Zelfs als iemand zijn vrouw zou betrappen op overspel dan heeft de echtgenoot op geen enkele manier het recht of excuus om zijn vrouw te vermoorden maar wordt het huwelijk ontbonden. (Koran hoofdstuk 24 vers 4 tot 20)

Recht op educatie
Het eerste woord waarmee de openbaring van de Koran begon was 'Iqrah' wat betekent 'lees'. De vrouwen van de profeet gaven bijvoorbeeld les aan mannen over de Islam. Zo heeft de profeet vzmh gezegd over studeren en het zoeken naar kennis dat het een verplichting is voor mannen en vrouwen van hun wieg tot aan het graf.

Recht op vrije partnerkeuze
De profeet Moehammed vzmh ontbond huwelijken die gesloten waren tegen de wil van de vrouw. Khadiyyah (r.a.) de eerste vrouw van de profeet was niet alleen 15 jaar ouder dan hij maar vroeg de profeet zelf ten huwelijk. Het recht op liefde en vrije partnerkeuze is essentieel in de Islam.

Het maagdenvlies mythe
Het maagdenvlies bestaat niet. Wat wel bestaat is een opstaand randje in de vagina wat mogelijkerwijze bij een vrouw kan gaan bloeden als zij voor het eerst intiem seksueel contact heeft EN zij daarbij gespannen of onvoldoende vooraf gestimuleerd is. De profeet vzmh heeft zelf het voorbeeld gegeven door te trouwen met een vrouw die geen maagd was.

Het recht op orgasme
De profeet vzmh heeft gezegd dat mannen zich niet als een wilde ezel moeten storten op hun vrouw. Maar dat zij doormiddel van het creëren van voorspel elkaar in de juiste stemming moeten brengen. En dat wanneer een man zijn hoogtepunt bereikt heeft hij zijn vrouw niet onbevredigd mag laten.

Het recht op echtscheiding
Een vrouw kwam na de profeet vzmh en vertelde dat zij haar man verafschuwde en niet meer met hem wilde samenleven. De profeet ontbond het huwelijk.

Het recht op geen tweede vrouw
In deze tijd dat presidenten aan sigarenseks met stagiairs doen en wethouders werkbezoeken aan tippelzones in praktijk brengen erkent de Islam de behoefte van mannen aan meer seks (99% van alle zedenmisdrijven gebeurt immers door mannen). Nochtans de behoefte van een man mag nooit ten koste gaan van het geluk van de 1e vrouw en het beschadigt hierdoor het vertrouwen van de vrouw in de zedigheid en kuisheid van haar man. Daarom dwingt de Islam mannen tot openheid van zaken en verlangens en geeft dus aan vrouwen hiermee automatisch het recht tot het beëindigen van het huwelijk middels de rechter indien zij een tweede vrouw in het leven van manlief onacceptabel vinden.

Het recht op een politieke loopbaan
Ondanks de 'voortrekkersrol' die Nederland zou vervullen op het gebied van vrouwenemancipatie is er nog een lange weg te gaan voordat wij een vrouwelijke minister-president zullen hebben. Islamitische landen als Pakistan, Turkije en Indonesië zijn in dit geval een voorbeeld voor o.a. Nederland, België en de VS.

Het recht op hulp in de huishouding
De profeet Moehammed vzmh gaf het goede voorbeeld aan mannen door zijn eigen hemden te herstellen. Het huishouden is geen plicht voor de vrouw maar de man dient zorg te dragen dat het huishouden gebeurt. Evenmin is het zogen van een kind geen verplichting voor de vrouw. Het feit dat een vrouw kookt, zorgt voor de kinderen en echtgenoot is geen religieuze verplichting maar louter goedheid van haar.

Recht op bezit
Al het bezit van een vrouw, haar geld en hetgeen wat zij nog zal verdienen blijft ten allen tijde haar eigendom en is onvervreemdbaar. De man is verplicht om voor de vrouw te zorgen ook al verdient hij minder dan zij. Vanzelfsprekend mag een vrouw vanuit haar goedheid geld aan haar man geven, maar dit kan slechts op vrijwillige basis. Dit verklaart ook het verschil in het erfrecht. Het erfdeel wat een man ontvangt dient hij te delen met zijn gezin. Het erfdeel wat een vrouw ontvangt is voor haar alleen.

Recht op eigen achternaam
De naam die je als vrouw krijgt van je ouders is een deel van je identiteit. Het opgeven van je eigennaam is het opgeven van een deel van je identiteit. Islamitische vrouwen hebben het recht om hun eigen naam te blijven voeren nadat zij getrouwd zijn.

Recht op een nieuwe start na echtscheiding
Bij een echtscheiding waar kinderen vaak de dupe van worden neemt in het westen de moeder vaak de zorg voor de kinderen over. Vaders beginnen een nieuw leven en proberen te vaak onder hun financiële zorgplicht onderuit te komen. In de Islam gaan de kinderen na hun 7e levensjaar naar de vader die vervolgens volledig verantwoordelijk gesteld wordt voor de zorg van de kinderen. Dit stelt de vrouw in de gelegenheid om veel makkelijker (zonder kinderen) een nieuw leven op te bouwen eventueel met een nieuwe levenspartner. De penibele financiële situatie waarin een grote groep bijstandsmoeders leven is extra schrijnende vergeleken met dat van de gescheiden vrolijk 'alleen' verder levende ex-man. (zie ook het artikel: Echtscheiding en het recht van het kind)

Conclusie
Het feit dat er elke dag auto ongelukken gebeuren betekent niet dat men alle verkeersregels en verkeersborden moet afschaffen. Het feit dat er verkeersslachtoffers vallen heeft in veel gevallen te maken onbekendheid met de verkeersregels, het niet nakomen van deze verkeersregels of roekeloos rijgedrag.

Zo is het ook wat betreft met de rechten die Islamitische vrouwen hebben. Deze regels en adviezen worden niet na geleefd door onbekendheid, luiheid en soms zelfs wreedheid van sommige mannen. Wil men iets doen aan de rechten van moslimvrouwen dan dienen moslims hand in eigen boezem te steken en te kiezen voor het geloof en soms tegen de cultuur welke vrouwen onderdrukt.

Wil men werkelijk de positie van moslimvrouwen veranderen dan is het meest belangrijkste dat andersgelovigen het valse superioriteitsgevoel wat sommigen van hen uiten via hoogmoed, arrogantie en meewarige blikken achterwege laten. En Islamitische vrouwen met of zonder hoofddoek respectvol te accepteren als gelijkwaardig en hen dezelfde kansen en mogelijkheden te geven op de arbeidsmarkt en onderwijs zonder dat zij een deel van haar identiteit hiervoor hoeven op te geven.

Abdullah Haselhoef

En hier het artikel waar hij naar verwijst in bovenstaand artikel
Echtscheiding en het recht van het kind

Door: Abdullah Haselhoef

"En Wij hebben de mens vriendelijkheid jegens zijn ouders geboden. Zijn moeder draagt hem met ongemak en baart hem met smart. En zijn dragen en spenen nemen dertig maanden in beslag totdat, wanneer hij zijn volle kracht bereikt heeft en veertig jaren wordt, hij zegt: "Mijn Heer, stel mij in staat, dat ik dankbaar moge zijn voor de gunsten die Gij mij en mijn ouders hebt bewezen en dat ik het goede moge doen, dat U behaagt." (Koran 46.15)

Het mogen opvoeden van kinderen is een gunst van God aan moeders en aan vaders. De profeet (vrede zij met hem (vzmh) ) heeft gezegd dat het paradijs onder de voeten ligt van de moeders. En dat degene die het meeste recht heeft op onze vriendelijkheid en zorg de moeder is. Daarna komt weer de moeder en weer de moeder en dan pas de vader. Vriendelijkheid en genegenheid betonen aan je ouders is ontzettend belangrijk in het leven van een moslim.

Hoewel echtscheiding door God is, toegestaan is blijft het een zaak die door God verafschuwt wordt. Het kan soms -ook in het belang van de kinderen - noodzakelijk zijn om te scheiden. Helaas is het zo dat wanneer men scheidt, dit vaak met ruzies gebeurt en partners vol met rancunes jegens elkander achterblijven.

Deze haatgevoelens en rancunes vertalen zich te vaak in een strijd om de kinderen. Vaders of moeders ontzeggen elkaar in deze het recht om een goede relatie met het eigen kind op te bouwen. De rechten van het kind worden door deze ouders (die tegelijkertijd ook bezig zijn met een rouwverwerking over de eigen verbroken relatie) met de voeten getreden.

Moeders (gescheiden vrouwen) zullen hun kinderen twee volle jaren zogen, dit is voor hen, die de zoogtijd wensen te voltooien. En op de vader rust de zorg voor voedsel en kleding voor haar volgens gebruik. Geen ziel wordt belast boven haar vermogen. De moeder zal geen leed worden aangedaan wegens haar kind, noch zal de vader leed worden aangedaan wegens zijn kind (Koran 2.233)

Bij een echtscheiding heeft de vrouw recht op voedsel, kleding en huisvesting betaald door de ex-man zolang zij voor de kinderen blijft zorgen na de echtscheiding en zolang zij niet hertrouwt.

Een vrouw zei:"Profeet van God, mijn baarmoeder is als een vaartuig geweest voor mijn zoon, mijn borsten waren zijn waterkruik en mijn schoot heeft hem bescherming geboden; en nu ben ik gescheiden en zijn vader wilt hem van mij wegnemen. De profeet vzmh zei: "Je hebt meer recht op hem zolang je niet hertrouwt". (overgeleverd door Ahmed, 2/182 in de hadith verzameling Abu Dawood, 2276; al-Haakim, 2/225).

Rond de leeftijd van 7 jaar of de puberteit afhankelijk van de ontwikkeling van het kind zelf krijgt het kind de keuze om te beslissen bij welke ouder het kind wilt blijven. Een Islamitische rechter zal de beslissing van het kind zwaar laten meewegen mits het kind ook werkelijk vrij is geweest in deze beslissing. Helaas is het zo dat onverstandige ouders hun rouwverwerking en frustraties over de ex-partner overbrengen op het kind en het kind (onbewust) moreel chanteren en voor dilemma stellen: "Je kiest voor mij of je bent tegen mij."

Ibin Abi Shayba was gescheiden en zijn zoon Asim was bij zijn ex-vrouw op schoot. Hij wilde haar van haar schoot wegnemen en zij trok de jongen terug waarna hij de jongen weer terugtrok en zij weer de jongen afpakte totdat Asim begon te huilen. Zij gingen toen naar Abu Bakr ra (de boezemvriend van de profeet en 1e kalief) en hij zei: "Haar zorg, haar schoot en haar geur, zijn beter voor Asim dan dat van jou wacht totdat hij opgroeit zodat hij zelf kan kiezen.

Een Islamitische rechter zal echter ook rekening willen houden met de rechten van de vader. De moeder heeft de eerste helft van het leven van het minderjarige kind mogen genieten van het voogdijschap over het kind. De vader heeft gedurende deze tijd financieel zorg gedragen voor huisvesting, voedsel en kleding en is het daarom ook niet rechtvaardig dat een vader in de tweede helft van het leven van het minderjarige kind ook de kans krijgt om zelf ook fysiek zorg te gaan dragen voor het kind?

Wanneer een vader bereid is om financieel verder zorg te dragen voor de kinderen, ook na de puberteit, en de moeder wilt verder voor de kinderen zorgen en de kinderen willen dat ook, dan is het een keuze waarin zij volledig vrij in zijn en is een uitspraak van een (Islamitische) rechter in deze niet nodig.

Mochten zij als verstandige volwassenen niet in staat zijn om een evenwichtige beslissing te nemen waar het belang van het kind voorop staat, dan kan aan een (Islamitische) rechter gevraagd worden om hier een individueel oordeel over te vellen. Waarin ook de rechten van de vader even zwaar zullen worden meegewogen naast dat van de moeder en het kind zelf.

En wanneer gij van uw vrouwen scheidt [..] behoudt haar dan op een behoorlijke manier, of zendt haar op een betamelijke manier weg, maar behoudt haar niet tot haar nadeel, waardoor gij de perken te buiten gaat. Wie zulks doet, doet gewis zijn eigen ziel onrecht. En drijft niet de spot met Gods geboden (Koran 2.231)

Sommige mannen drijven de spot met Gods geboden door bij een mogelijk naderende echtscheiding hun vrouwen in gewetensnood te brengen doordat zij dreigen de kinderen te ontvoeren en zij zodoende nooit meer de kinderen zullen mogen zien. Dit is een misselijke makende vorm van geestelijke onderdrukking van vrouwen en misbruik van bovengenoemde rechten van vaders en van het kind zelf.

Wanneer men trouwt met een andersgelovige dan is het zeer verstandig om van meet af aan onderling vast te leggen met welke religie men de eventuele kinderen gaat opvoeden en wat er gebeurt met het voogdijschap over de kinderen bij een onverhoopte scheiding of overlijden.

Laat men dit na en een andersgelovige rechter wijst de kinderen toe aan de andersgelovige ex-partner (wat bijna altijd gebeurt) dan is het verboden, ook volgens de Islamitische wet, om de kinderen te ontvoeren en/of mee te nemen naar een ander land.

Hoewel het begrijpelijk is dat een vader/moeder graag wenst dat de kinderen bij hem/haar verblijven en als moslim worden opgevoed handelt hij/zij tegen de Islam in bij het ontvoeren van het eigen kind. Een moslim is verplicht om zijn afspraken na te komen en de rechten van de andersgelovige moeder/vader en het kind te respecteren en daarom dient men de consequenties te dragen die voortvloeien uit de verdragen en de wetten die gelden in het land waarin het huwelijk is afgesloten.

Een advies dan ook aan gemengde paren om hier goede afspraken over te maken op papier waarin partners beloven om bij een onverhoopte echtscheiding de zorg voor de kinderen altijd te zullen delen en elkaar nooit mogen hinderen om een goede vertrouwensband met de kinderen op te bouwen. In deze onderlinge overeenkomst waarvan men de handtekeningen bij een notaris kan laten legaliseren dient ook te staan volgens welk geloof de kinderen opgevoed zullen gaan worden.

Een goed voorbeeld van afspraken maken die gemaakt zijn over de religieuze opvoeding van hun kind zijn onze kroonprins Willem Alexander en Maxima die hebben besloten om prinses Amalia volgens één geloofstraditie op te voeden.

O, gij die gelooft, komt uw verdragen na. (Koran 5.1)

Abdullah Haselhoef

De rest heb ik al eerder uitgelegd en ik heb geen zin om het op te zoeken, zodra ik tijd en zin heb zal ik het doen insha'Allah

[color=green]ten eerste heb je geen antw gegevn op mijn vragen..
ten 2e ik heb gelezen wat je hebt gepost en bijna alles is onzin ..meisje als je de koran leest en kijkt naar het leven van mo dan zie je op wat voor slechte manier hij vrouwen behandlede ...
goed voor jou even de waarheid over mo plaatsen zodat het dudielijk wordt wat voor man hij is geweest ...en dit is de waarheid en geen suikerversie ...

Hier is een lijst van een aantal van Mohammeds zondes:

1) Het folteren en doden van een man ter verkrijging van slechts geld.
2) Het toestaan van het verkrachten van vrouwelijke slaven.
3) Het bevelen van de moord op een vrouw die hem tegenwerkte
4) Het bevelen van de moord op slavenmeisjes die hem bespotten.
5) Satans woorden als Gods woorden sprekend.

Al deze zonden werden gepleegd door Mohammed. Geen wonder dat hij om vergeving bad. De waarheid zat diep in zijn hart
Mohammed gaf vele opdrachten tot moorden. Hier is een lijst genomen uit de bevoegde Soennie Ahadieth en de vroege moslimhistoricus al-Tabari. Na het noemen van iedere moord en het citeren van de bronnen zullen waar bekend de achtergrond en beweegreden van de moord gegeven worden.

De moord op Ka’b bin Ashraf

Reden: Sahieh Moeslim vol. 3:4436 p. 990-991 zegt dat Ka’b b. Ashraf “over Allah de Almachtige, en zijn Boodschapper kwaad heeft gesproken.” Boechari zegt dat Ka’b bin Ashraf op een niet gespecificeerde manier Allah schade deed [hij deed Allah schade?] en zijn apostel. Echter, toen Allah “schade ” deed, was het waarschijnlijk geen gewelddadig of militair iets wat Ka’b deed, maar waarschijnlijker beweerde hij dat Mohammed geen profeet van Allah was.Hier is het citaat en de context uit Boechari Volume 3, Boek 45, Nummer 687. Verteld door Djabir bin ‘Abdoella:

Mohammed zei: “Wie wil Ka ’b bin Al-Ashraf (een dichter die spotverzen over de islam maakte) doden omdat hij Allah en zijn Apostel schade deed?” Mohammed bin Maslama (stond op en) zei: “Ik zal hem doden.” Dus ging Mohammed bin Maslama naar Ka’b en zei: “Ik wil een lening van één of twee Wasqs graan.” Ka’b zei: “Geef je vrouwen als onderpand.” Mohammed bin Maslama zei: “Hoe kunnen we onze vrouwen als onderpand geven, gezien je de knapste onder de Arabieren bent?” Hij zei: “Geef dan je zonen als onderpand.” Mohammed zei: “Hoe kunnen we onze zonen als onderpand geven, aangezien de mensen hen zullen misbruiken omdat ze voor één of twee Wasqs graan als onderpand worden gegeven. Dat is een schande voor ons. Maar we zullen onze wapens als onderpand geven.” Dus beloofde Mohammed bin Maslama hem dat hij terug zou komen. Zij (Mohammed bin Maslama en zijn metgezellen) kwamen zoals beloofd en vermoordden hem. Daarna gingen ze naar de Profeet en vertelden hem erover.

En Boechari Volume 4, Boek 52, Nummer 271. Overgedragen door Djabir:

De profeet zei: “Wie is er klaar voor om Ka’b bin Ashraf (een jood) te doden. Mohammed bin Maslama antwoordde: ‘Wilt u dat ik hem dood?’. De profeet antwoordde bevestigend. Mohammed bin Maslama zei: ‘Sta mij dan toe te zeggen wat ik wil.’ [d.w. z. te liegen]. De profeet antwoordde: ‘Dat doe ik ’ [d.w. z. ik sta dat toe]

En tenslotte Boechari Volume 5, Boek 59, Nummer 369, de langste hadieth over de moord op Ka’b bin Al-Ashraf. Overgedragen door Djabir bin ‘Abdoella:

Allah’s Apostel zei: “Wie wil Ka ’b bin Al-Ashraf doden die Allah en Zijn apostel pijn gedaan heeft?” Daarop stond Mohammed bin Maslama op zeggende: “O Allah’s apostel! Wilt u dat ik hem dood?” De Profeet zei: “Ja”. Mohammed bin Maslama zei: ‘Sta mij dan toe een (onwaar) iets te zeggen (d.w. z. Ka’b te misleiden).” De Profeet zei: “U mag het zeggen.” Toen ging Mohammed bin Maslama naar Ka’b en zei: “Die man (d.w. z. Mohammed) verlangt Sadaqa (d.w. z. Zakaat) van ons en hij heeft ons in de problemen gebracht en ik kom om iets van u te lenen.” Hierop zei Ka’b: “Bij Allah, u zult nog eens moe van hem worden!” Mohammed bin Maslama zei: “Nu we hem gevolgd hebben willen we hem niet verlaten tenzij en totdat we zien hoe zijn einde zal zijn. Nu willen wij dat u ons één of twee kameelladingen voedsel leent.” (Er zijn verschillen tussen de verschillende overleveraars over één of twee kameelladingen.) Ka’b zei: “Ja (ik zal het u lenen), maar u moet me een borg geven.” Mohammed bin Maslama en zijn metgezel zeiden: “Wat wilt u?” Ka’b antwoordde: “Geef me uw vrouwen als borg.” Ze zeiden: “Hoe kunnen we u onze vrouwen als borg geven terwijl u de meeste knappe van de arabieren bent?” Ka’b zei: “Geef me dan uw zonen als borg.” Ze zeiden: “Hoe kunnen we u onze zonen als borg geven? Later zullen ze misbruikt worden door de mensen die zullen zeggen dat zij borg zijn voor een kameellading voedsel. Dat zou ons grote schande opleveren, maar we zullen u onze wapens als borg geven.” Mohammed bin Maslama en zijn metgezel beloofden Ka’b dat Mohammed bij hem terug zou komen. Hij kwam ’s nachts bij Ka’b samen met de pleegbroer van Ka ’b, Aboe Na’ ila. Ka’b nodigde hen in zijn fort en hij ging naar ze toe. Zijn vrouw vroeg hem: ‘Waar ga je op deze tijd naartoe?’ Ka’b antwoordde: ‘Nergens heen, maar Mohammed bin Maslama en mijn pleegbroer Aboe Na’ ila zijn gekomen.” Zijn vrouw zei: “Ik hoor een stem als het druppelen van bloed van hem is.” Ka’b zei: “Er is niemand dan mijn broeder Mohammed bin Maslama en mijn pleegbroer Aboe Na’ ila.” Een genereus man moet reageren op een oproep ’s nachts, zelfs wanneer hij uitgenodigd wordt om vermoord te worden.” Mohammed bin Maslama kwam met twee man . (Sommige overleveraars noemen de mannen als ‘Aboe Abs bin Djabr, Al-Harith bin Aus en Abbad bin Bishr.) Dus Mohammed bin Maslama trad naar binnen met twee mannen en zei tot hen: “Als Ka’b komt zal ik zijn haar aanraken en eraan ruiken en als u ziet dat ik zijn hoofd beet heb, beroof hem. Ik zal u zijn hoofd laten ruiken.” Ka’b bin Al-Ashraf kwam naar ze toe, ingepakt in zijn kleren en een doordringende parfum. Mohammed bin Maslama zei: “Ik heb nog nooit een betere geur geroken dan deze.” Ka’b antwoordde: “Ik heb de beste Arabische vrouwen die weten hoe de hoge klasse parfum te gebruiken.” Mohammed bin Maslama verzocht Ka’b: “Sta u mij toe om uw hoofd te ruiken?” Ka’b zei: “Ja.” Mohammed rook het en liet zijn metgezellen het ook ruiken. Toen verzocht hij Ka’b opnieuw: “Mag ik (uw hoofd ruiken)?” Ka’b zei: “Ja.” Toen Mohammed hem stevig vast had zei hij (tegen zijn metgezellen): “Grijp hem!” Zo doodden zij hem en gingen terug naar de Profeet en informeerden hem.” (Aboe Rafi) werd gedood na Ka’b bin Al-Ashraf.

Terwijl de eerdere alleen meerdere metgezellen noemde, zegt Sahieh Moeslim Volume 3, Boek 19, Nummer 4436:

Het is overgedragen op autoriteit van Djabir dat de boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: Wie wil Ka’b b. Ashraf doden? Hij heeft Allah gelasterd, de Verhevene en Zijn Boodschapper. Mohammed B. Maslama zei: Boodschapper van Allah, wilt u dat ik hem zal doden? Hij zei: Ja. Hij zei: Sta mij toe met hem te praten ( op een manier die ik geschikt acht). Hij zei: Praat (zoals u geschikt acht)…. De rest is ongeveer gelijk aan Boechari, zie Boechari Volume 5, Boek 59, Nummer 369.

Voetnoot 2269 pag. 990 zegt:

“Ka’b b. Ashraf was een jood die tot de stam van Nadir behoorde en was dus verplicht het verdrag te respecteren dat er was tussen de moslims en de Banoe Nadir, maar heeft dit verdrag nooit gerespecteerd. Hij zweerde samen tegen het leven van de Heilige Profeet (vrede zij met hem), hielp de Mekkanen tegen de moslims, zong obscene liederen en liefdessonnetten met als doel moslimvrouwen te schande te maken. De overwinning op Badr krenkte hem en hij ging naar Mekka en hitste de Qoeraisj op hun helden van Badr te wreken. Al deze daden van hem gingen direct in tegen het verdrag waar hij tezamen met de leden van zijn stam was aangegaan. Wie kan er nu zo een immorele samenzweerder tolereren die het verdrag verbreekt, samenzweert tegen het hoofd van de islamitische staat en de staat zelf, en de eer van vrouwen door het slijk haalt en de godvruchtige atmosfeer van de islamitische maatschappij vervuilt met immorele liederen? Al deze misdaden waren genoeg om zijn leven te nemen.”

De moord op Aboe Rafi

De gegeven reden: Boechari Volume 5, Boek 59, Nummer 370 zegt:

“Aboe Rafi kwetste Allah’s Apostel en hielp zijn vijanden tegen hem. Hij leefde in zijn kasteel in het land van Hidjaaz.” Dus was dit waarschijnlijk vanwege militaire redenen. Tabari zegt: “De reden dat hij gedood werd was, gezegd werd, dat hij de zijde koos van Ka ’b b. al-Ashraf tegen de boodschapper van God.” Al-Tabari vol. 7 pag. 99.

Boechari Volume 5, hoofdstuk 15 pag. 250-251 zegt dat Aboe Rafi in Hidjaaz woonde en gedood werd na Ka’b bin Al-Ashraf.Abdoella bin Atik en sommige andere moslims werden gestuurd om Aboe Rafi Sallam bin abi Al-Hoeqaiq, de jood, om het leven te brengen. Ze vielen hem aan toen het donker was terwijl hij sliep. Hij brak zijn been tijdens het ontsnappen, maar Mohammed genas het op wonderlijke wijze. ( Boechari Volume 5, Boek 59, Nummer370-372)

Je kunt dit ook in detail lezen in al-Tabari vol. 7 p. 99-105. Zij spaarden zijn vrouw volgens hem.

De poging tot moord op Aboe Soefjaan

Reden: Geen reden wordt expliciet gegeven, maar Aboe Soefjaan was de aanvoerder van de troepen van Mekka.“Het verhaal van Amr b. Oemajja al-Damri, toen hij door de Boodschapper van God gestuurd werd om Aboe Soefjaan b. Harb te doodden.

Toen de mannen die de profeet gestuurd had naar Adal en al-Qarah gedood werden bij al-Radji en het nieuws de Boodschapper van God bereikte, stuurde hij Amr b. Oemajja al-Damri en één van de Ansari naar Mekka met het bevel Aboe Soefjaan b. Harb te doodden…” Zij liepen om de Ka’ba, dit ritueel gebruikende om de schijn te geven dat ze naar Mekka kwamen om te bidden. De Mekkanen verdachten hen en ze waren niet succesvol. Al-Tabari volume 7 pag. 147-150

De moord op al-Aswad (= Dhoe al-Kimar ‘ Abhala b. Ka’b)

Reden gegeven: Hij beweerde dat hij een profeet was.Mohammed beval de moord op al-Aswad. al-Tabari vol. 9 pag. 167: Al-Aswad werd omgebracht omdat hij beweerde dat hij een profeet was nadat hij uit de Choebaanse grot kwam. Hij werd een dag of twee vóór Mohammeds dood gedood.

De moord op Chalid b. Soefjaan

Reden gegeven: Al-Tabari vol. 9 pag. 121 zegt dat Mohammed zei dat een woord hem bereikt had dat Chalid b. Soefjaan een macht aan het verzamelen was om Mohammed aan te vallen.

“De Boodschapper van God riep me en zei: “Ik heb gehoord dat Chalid b. Soefjaan b. Noebai al-Hoedhali een macht aan het verzamelen is om mij aan te vallen. Hij is in Nakhla of ‘ Oerana, dus ga naar hem en dood hem.” Al-Tabari vol. 9 pag. 121.Hij (de profeet) zei: “Ga en dood hem.” Ik zag hem toen de tijd van het middaggebed gekomen was. Ik zei: “Ik ben bang dat er een gevecht tussen mij en hem (Chalid b. Soefjaan) zal zijn dat misschien het gebed zal verhinderen.” Ik liep verder naar hem toe terwijl ik bad door een gebaar te maken. Toen ik hem bereikte zei hij tegen mij: “Wie bent u?” Ik antwoordde: “Een man van de Arabieren; ik hoorde dat u een (leger) verzamelde voor deze man (d.w. z. de profeet). Vandaar dat ik naar u toe kom…”Ik liep een tijdje met hem op; toen het gemakkelijk voor me werd overmeesterde ik hem met mijn zwaard totdat hij koud werd (dood). Aboe Dawoed Volume 1, Boek 4, Nummer 1244

De moord op Joesair b. Rizam

Gegeven reden: Mohammed gaf geen opdracht hiervoor. De moslims bij Joesair hadden het “gevoel” dat hij dubbele gedachtenhad over het vredesluiten met Mohammed, dus doodden zij hem. Mohammed in al-Tabari vol. 9 pag. 120:

“Gerapporteerd is over Joesair b. Rizam, de jood, dat hij in Chaibar de Ghatafan verzamelde om de Boodschapper van God aan te vallen, dus de laatstgenoemde stuurde ‘ Abdalla b. Rawana met een aantal van zijn metgezellen waaronder ‘ Abdalla b. Oenais, een bondgenoot van de Banoe Salama.” Ze dwongen hem aan met hen mee te komen naar Mohammed, wat hij ook begon te doen. Onderweg kreeg hij hier echter spijt van en zij voelden dit aan, dus vielen ze hem en zijn joodse metgezellen aan en doodden hen.” Al-Tabari vol. 9 pag. 120

De moord op de hoofdman van Doema

In Mohammeds leven maakten de moslims een verrassingsaanval op een onverdachte christelijke koning [hoofdman] van Doema en hij werd gedood. Al-Tabari vol. 9 p. 58-59

Mohammed gebood marteling om te vinden waar een man zijn schat had begraven Dit was geen moord, maar toch erg gruwelijk.

Overeenkomstig Ibn Ishaak: Kinana b. al-Rabi’ b. Abi al-Hoeqaiq die de schat van de Banoe al-Nadir had werd bij de Boodschapper van God gebracht, die hem bevroeg, maar hij ontkende dat hij wist waar hij (de schat) was. Toen werd een jood bij de Boodschapper van God gebracht die zei: ‘Ik heb Kinana iedere ochtend bij deze ruïne zien rondhangen.’ De Boodschapper van God zei tot Kinana: ‘Wat heeft u te zeggen? Als we het in uw bezit vinden dood ik u.’ ‘Goed,’ antwoordde hij. De boodschapper droeg op dat de ruïne opgegraven moest worden en een deel van de schat kwam tevoorschijn. Toen vroeg hij hem naar de rest. Kinana weigerde het over te geven, dus gaf de boodschapper van god de opdracht aan al-Zoebair b. al-Awwam: “Martel hem totdat u erachter bent wat hij heeft.’ Al-Zoebair bleef met zijn brandende stok in zijn borst steken totdat hij bijna stierf; toen gaf de Boodschapper van God hem aan Mohammed b. Maslama die hem onthoofde om zijn broer Mahmoed b. Maslama te wreken.” Al-Tabari vol. 8 pag. 122

Verdere moslimhistorie

Oethmaan werd vermoord terwijl hij de koran las. Soenan Nasa’i vol.1 #67 pag. 130.Sommige moslims verkleedden zich als pelgrims om naar Mekka te gaan en Oethmaan te vermoorden. Al-Tabari vol. 15 pag. 159

Ruiters van Egypte kwamen hun klachten uitten tegen Oethmaan. Hij maakte beloftes aan hen die hij niet van plan was na te komen. De Egyptenaren vonden een brief op Oethmaans kameel en verzegeld was met Oethmaans ring bij een slaaf die achter hen aan reed, die de Egyptische gouverneur verzocht deze mensen gevangen te nemen en te doodden. Ze gingen terug naar Medina en bestormden Oethmaans huis en doodden hem. Al-Tabari vol. 15 pag. 165-185

Ali werd vermoord in een moskee door Abdoer Rahman ibn Moeldjaam, 40 jaar na de Hidjra. Soenan Nasa’i vol. 1 #19 pag. 109.De Abbassieten wierpen in 747-750 onder Aboe Al-Abbaas al-Saffa de Oemajjaden omver. ( Al-Saffa betekent ‘de bloedverspiller’) Iedere Oemajjad erfgenaam werd onthoofd met uitzondering van Abd al-Rahman die naar Spanje ontsnapte.Noe’man bin Bashirwas loyaal aan Abdoella bin Zoebair en hiervoor werd hij vermoord door mannen van Marwan bin Kakoen 94 jaar naar de Hidjra. Soenan Nasa’i vol. 1#49 pag. 124De moord op de niet-moslim generaal al-Aswad door moslims toen Mohammed nog in leven was. Al-Tabari vol. 10 pag. 27-33

[/color]
the truth will set you free!!!!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Anoushka,

Go Girl Go !!
:wink:

gr nadia
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Vera schreef:
anouska19 schreef:vera even een vraagje islam is volgens jou vrouwvriendleijk (zulke onzin heb ik nog nooit gehoord maar goed)

wat vind je van sura 4 vers 34 ??? met het verhaal erom heen ..
wat vind je van mohammed die ee overspelige vrouw liet stenigen en opdracht gaf om dat altijd zo te doen ???

wat vind je ervan dat een man meer erfenis mag hebben dan een vrouw ??

wat vind je ervan dat je van mohammed een man pas mag aanklagen als de vrouw 2 getuigen heeft (als ze verkracht is ) omdat mo heeft gezegd dat haar getuigenis maar voor de helf geld als die van de man /??


moet ik door gaan over hoe vrouwonvriendleijk de profeet was en de islam???
Ja dat vind ik.

Een echte feministe is een moslimvrouw

(geschreven door Abdullah Haselhoef)

De laatste tijd proberen sommige politici over de ruggen van moslimvrouwen heen te scoren door hen voor te stellen als onmondige en domme vrouwen die onderdrukt worden door hun brute broers en vaders. Wil men deze broodnodige discussie helder en zuiver voeren dienen politici, 'witte' feministen maar zeer zeker ook moslims zich op de hoogte te stellen wat de Islam zelf zegt over bijvoorbeeld: vrouwenrechten, eerwraak, educatie, vrije partnerkeuze, maagdenvlies mythe, het orgasme, echtscheiding, 2e vrouw, politieke loopbaan, huishouding, bezit en de eigen achternaam

Islam is niet hetzelfde als cultuur
Overal en altijd is de cultuur die ontstaat als de islam aangehangen wordt, miserabel voor vrouwen. en voor andersgelovigen en voor homoseksuelen.
Waarom gaan de Abdul Haselhoefs niet zorgen dat in alle landen waar de islamonzin aan de macht is, dat daar die niet bestaande suikerislam gevolgd wordt ?
Als gelovige moslims net zo beschaafd waren, of in ieder geval niet onbeschaafder dan niet moslims. Dan hoeft die ongeloofwaardigee kul niet door onze strot geduwd te worden. Maar een eend is een eend als die kwaakt.
De boom herken je aan zijn vruchten
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Jaa het is dus je eigen schuld als je er te schaars bij loopt en vervolgens wordt verkracht/aangerand.

++++++++++++++++++++

De discussie over het genot van het dragen van een burqa gaat hier verder.

Vriendelijke groet.
M
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie