Wat een bende achterlijken!

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
nimda

Wat een bende achterlijken!

Berichtdoor nimda » Do Apr 26, 2007 2:34 am

Scientia vincere tenebras

stropke

Re: Wat een bende achterlijken!

Berichtdoor stropke » Do Apr 26, 2007 7:39 pm

nimda schreef:http://publiuspundit.com/2007/04/the_islamic_regime_intensifies.php

Echt ongelooflijk :twisted:
Die zwarte griezels zijn nog erger dan de zwarte kousekerk in Staphorst.
Hopelijk komen we ze hier zie tegen, zal hunnen beste dag nie zijn.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

nimda

Berichtdoor nimda » Do Apr 26, 2007 7:47 pm

Deze vind ik nog de beste (nochthans draagt ze wel degelijk het voorgeschreven kopvoddetje):

Afbeelding

Ik wist niet dat je haat in de ogen op foto kon vastleggen!

Merk ook op het dreigende vingertje, dat schijnen moslieten graag te doen.

Merk ook op dat de gedragspolizei ook allen dezelfde badge dragen.
Scientia vincere tenebras

BFA

Berichtdoor BFA » Do Apr 26, 2007 8:29 pm

Merk ook op dat de gedragspolizei ook allen dezelfde badge dragen.

Vernietiging van de schoonheid in de wereld, geeft de sleutel naar het paradijs.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Imane

Berichtdoor Imane » Di Jun 19, 2007 5:13 pm

Ah geweldig, machallah!
Vrouwen op pad, die anderen helpen met hun hijaab, om het op de juiste manier te dragen.
Want wie wil nou niet het juiste pad opgeleid worden?
Prachtig om te zien.
Zolang die vrouwen het zonder geweld doen, en met geduld, is het helemaal goed.

Freya

Berichtdoor Freya » Wo Jun 20, 2007 1:06 am

Imane schreef:Ah geweldig, machallah!
Vrouwen op pad, die anderen helpen met hun hijaab, om het op de juiste manier te dragen.
Prachtig om te zien.

Nee, ze krijgen straf, of met het rietje geslagen in het openbaar. Of je gaat meteen mee naar het bureau...

Thomas

Berichtdoor Thomas » Wo Jun 20, 2007 8:56 am

HELPEN??? I.d.i.o.o.t.* die je bent.
Dit is je reinste politiestaat.
Als die vrouwen niet luisteren kunnen ze petsen krijgen weet je dat.

IK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Never/nooit/nada

Prachtig om te zien.

* Sorry Silly......
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 10:29 am

Freya schreef:
Prachtig om te zien.

Nee, ze krijgen straf, of met het rietje geslagen in het openbaar. Of je gaat meteen mee naar het bureau...

Als ze geweld gebruiken oid, dan keur ik het af.
Zoiets moet je niet met geweld doen, kan een averechts effect hebben.

Monique

Berichtdoor Monique » Wo Jun 20, 2007 10:41 am

Imane schreef:[Als ze geweld gebruiken oid, dan keur ik het af.

Hoe wil je het anders kunnen verplichten?
Het is toch verplicht? (tenmiste, moslims vertellen altijd dat het de "vrije keuze" is van de vrouw)
De enige manier om iedereen in het gareel te houden/krijgen is toch middels geweld ?
Amorele atheistische nitwit

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 11:14 am

Monique schreef:

Het is toch verplicht? (tenmiste, moslims vertellen altijd dat het de "vrije keuze" is van de vrouw)
De enige manier om iedereen in het gareel te houden/krijgen is toch middels geweld ?

Je bedoelt dat de hijaab verplicht is?
Ja dat is verplicht. En ik weet niet hoe het in de rest van de wereld aan toe gaat, maar heeeel wat mensen dragen de hijaab uit zichzelf.
En zo hoort het ook. Niet met geweld, daar schiet je niets mee op.

Als iemand een echte moslima is, draagt zij de hijaab omdat zij dat zelf wil. En zo gaat het er ook heel vaak aan toe, hamdoullah.
La illaha ill Allah wa Mohammadan Rasoeloelah.

Silly

Berichtdoor Silly » Wo Jun 20, 2007 12:16 pm

owjah.. in afghanistan hebben vrouwen ook de keuze...
of zijn vrouwen daar veel gelukkiger dan hier? en dragen ze daarom die tenten? als bescherming?

wat is btw het nut van dragen van een hoofddoek als je voor de rest wel westers gekleed bent en je een ton make up op hebt?
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Thomas

Berichtdoor Thomas » Wo Jun 20, 2007 12:19 pm

Imane schreef:
Monique schreef:

Je bedoelt dat de hijaab verplicht is?
Ja dat is verplicht. En ik weet niet hoe het in de rest van de wereld aan toe gaat, maar heeeel wat mensen dragen de hijaab uit zichzelf.

Als iemand een echte moslima is, draagt zij de hijaab omdat zij dat zelf wil. En zo gaat het er ook heel vaak aan toe, hamdoullah.

Kun je mij aantonen waar in de koran staat dat het dragen van een hijaab verplicht is?
Context???

Uitleg???

Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 1:08 pm

Silly schreef:owjah.. in afghanistan hebben vrouwen ook de keuze...
of zijn vrouwen daar veel gelukkiger dan hier? en dragen ze daarom die tenten? als bescherming?

wat is btw het nut van dragen van een hoofddoek als je voor de rest wel westers gekleed bent en je een ton make up op hebt?

Als bescherming ja. Als bescherming tegen die barbaren die vrouwen zien als lustobjecten.

En dat laatste. Inderdaad, wat is het nut van dragen van een hoofddoek als e westers gekleed bent en een ton make-up op hebt.
Vandaar dat dat ook verboden is in de Islaam. Om make-up te dragen, en westerse kleding te dragen.

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 1:09 pm

Thomas schreef:Kun je mij aantonen waar in de koran staat dat het dragen van een hijaab verplicht is?

Waarom is het dragen van een hoofddoek verplicht en hoe draag je deze?

In de Koran komen twee verzen voor waar staat dat het dragen van de hoofddoek verplicht is gesteld:

Soera 33, de Confreranten (Al-Ahzaab), vers 59: "O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol."

Soera 24, het Licht (An-Noer), vers 31: "En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij mocht slagen."

Als de vrouw geen hoofddoek draagt treedt zij het geloof niet uit maar gehoorzaamt zij Allah niet. Want in de verzen kun je ook lezen dat hidjaab een bescherming is tegen de kwade ogen.

Het lichaam van een vrouw moet men zien als een waardevolle diamant, de diamant zou men goed moeten beschermen tegen kwade bedoelingen. Zou jij jouw diamant niet koesteren en goed verzorgen? Vind jij jezelf niet kostbaarder dan een diamant? Absoluut!

De hoofddoek is geen religieus symbool dat onnodig is, maar het is een goddelijke verplichting. Niemand heeft het recht om de vrouw dit persoonlijke recht te ontnemen. Sommige uitnodigers tot vernieuwing zeggen dat de hoofddoek een vorm is van achterstand en dat het de vrouw tegenhoudt om carrière op te doen en deel te nemen aan de emancipatie. Dit is een beredenering die nergens op slaat, want wat is de relatie tussen de hoofddoek en de technologische vooruitgang? Geen!

De hidjaab moet aan enkele eisen voldoen:

Een hidjaab dient de lichaamsdelen van het lichaam te bedekken, die tot de 'awrah behoren. Het woord 'awrah betekent: de lichaamsdelen die niet getoond mogen worden.
De hidjaab van de vrouw dient geen versiering te zijn.
De hidjaab van de vrouw dient voldoende dik te zijn, zodat men er niet doorheen kan kijken.
De hidjaab dient losjes te zijn, dus niet strak, zodat het geen lichaamsdeel accentueert.
De hidjaab dient niet geparfumeerd te worden met bakhoer of een geurtje.
De hidjaab dient niet te lijken op mannelijke kledij.
De hidjaab dient niet op de kledij van niet-moslima’s te lijken.
Het dient geen kledingstuk van faam en ijdelheid te zijn.

Silly

Berichtdoor Silly » Wo Jun 20, 2007 1:11 pm

Als bescherming tegen die barbaren die vrouwen zien als lustobjecten
afghaanse mannen ja... juist door de deprivatie ervan

imane... als ik zo door het CS in utrecht loop dan moet ik bekennen dat ik me tussen een bende hollandse jongens gemakkelijker voel dan wanneer het een paar allochtonen zouden zijn... gek heh? dat ik, als buitenlandse, dat heb?
en weetje waarom? omdat ze minder respect voor me hebben..z e zien me als object en dat weet ik... sorry imane... doe mij maar hollands, die kijken ten minste me niet aan alsof ik vuil ben

Vandaar dat dat ook verboden is in de Islaam. Om make-up te dragen, en westerse kleding te dragen.
utrecht CS... geef ik je wel een rondleiding, kun je meteen al die meisjes zien waar ik het over heb :wink:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Monique

Berichtdoor Monique » Wo Jun 20, 2007 1:12 pm

Imane schreef:Ja dat is verplicht. En ik weet niet hoe het in de rest van de wereld aan toe gaat, maar heeeel wat mensen dragen de hijaab uit zichzelf.

En hoe zorg je ervoor dat iedereen het draagt?
Hoe krijg je een "weigeraar" zo ver dat ding op te zetten?

Dat was dus mijn vraag.

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 1:12 pm

Alle geleerden zijn het erover eens dat de hijaab een verplichting is voor elke vrouw.

Revelation of Al-Hijab

The wives of the Prophet salla Allahoe 3alayhi wa sallam used to go to Al-Manasi, a vast open place (near Baqia at Medina) to answer the call of nature at night. 'Omar used to say to the Prophet 'Let your wives be veiled,' but Allah's Apostle did not do so. One night Sauda bint Zam'a the wife of the Prophet salla Allahoe 3alayhi wa sallam went out at 'Isha time and she was a tall lady. 'Omar addressed her and said, 'I have recognized you, O Sauda.' He said so, as he desired eagerly that the verses of Al-Hijab (the observing of veils by the Muslim women) may be revealed. So Allah revealed the verses of 'Al-Hijab' (A complete body cover excluding the eyes). [Hadith - Bukhari 1:148 ]

O Prophet! Tell your wives and your daughters and the women of the believers to draw their cloaks (veils)* all over their bodies (i.e. screen themselves completely except the eyes or one eye to see the way). That will be better, that they should be known (as free respectable women) so as not to be annoyed. And Allah is Ever Oft-Forgiving, Most Merciful. [The Noble Qoran - Al-Ahzab 33:59]

*the arabic word here is Jalabeeb (plural of Jalbaab), which is the loose outer garment that covers all a woman's body. It says here to use the Jalabeeb to cover all, and scholars say this means to use it to cover her head (agree upon by all scholars) and her face (agreed by many scholars, not all) and one or both eyes, in order for it to be known that she is a free woman and so not to be exposed to any harm.

'Aisha radiyya Allahoe 3anha used to say: 'When (the Verse): 'They should draw their veils over their necks and bosoms,' was revealed, (the ladies) cut their waist sheets at the edges and covered their faces with the cut pieces.' [Hadith - Bukhari 6:282 ]

When the verse 'That they should cast their outer garments over their persons' was revealed, the women of Ansar came out as if they had crows over their heads by wearing outer garments. [Hadith - Abu Dawud, Narrated Oum Salamah, Oummoul Mou'minien ]

The lower half of the hijab is a garment that does not show the woman's figure. Jeans and certain obvious garments do not meet this requirement.

The Apostle of Allah salla Allahoe 3alayhi wa sallam was brought some pieces of fine Egyptian linen and he gave me one and said: Divide it into two; cut one of the pieces into a shirt and give the other to your wife for veil. Then when he turned away, he said: And order your wife to wear a garment below it and not show her figure. [Hadith - Abou Dawoud, Narrated Dihyah ibn Khalifah al-Kalbi]

Sommige geleerden vinden zelfs dat de niqaab (gehele gezichtssluier) een verplichting is:
Prescribed Methods of Covering

'Allah commanded the muslim women to cover this sheet on top of them to cover their bodies except one eye, when it is necessary for them to come out of their homes.' [Tafseer - Ibn Katheer ]

Imam Mohmmad bin Sirien said: 'When I asked Ubaida bin Sufyan bin al-Harith radiyya Allahoe 3anh the meaning of this verse and how the jalbaab was to worn, he demonstrated it to me by pulling a sheet of cloth over his head to cover his entire body, leaving the left eye uncovered. This was also the explanation of the word 'Alaihinna in this verse' [Tafseer - Commentary by Ibn Jarir and Ahkam-ul-Quran, Vol.III, p.457]

'Ibn Jarir Tabari and Ibn Al-Mundhir described the method of wearing the jalbaab according to Ibn Abbas and Qatadah . The sheet should be wrapped around from the top, covering the forehead, then bringing one side of the sheet to cover the face below the eyes so that most of the face and the upper body is covered. This will leave both eyes uncovered (which is allowed in necessity). [Tafseer - Alu'si, Rul-ul-Ma'ani, Vol. 22, p. 89]

Color of Garment

The female companions were known to wear black and dark colors (such as the hadith above, 'crows on their heads'), but other colors are also permissible for a woman to wear. She must not wear any color, however, in vanity.

...'Aisha said that the lady (came), wearing a green veil... [Hadith - Sahih Al-Bukhari 7.715]

That he had seen Oum Kalthoum, the daughter of Allah's Apostle salla Allahoe 3alayhi wa sallam, wearing a red silk garment. [Hadith - Sahih Al-Bukhari 7.733]

The Prophet salla Allahoe 3alayhi wa sallam was given some clothes including a black Khamisa. The Prophet said, 'To whom shall we give this to wear?' The people kept silent whereupon the Prophet said, 'Fetch Um Khalid for me.' I (Oum Khalid) was brought carried (as I was small girl at that time). The Prophet took the Khamisa in his hands and made me wear it and said, 'May you live so long that your dress will wear out and you will mend it many times.' On the Khamisa there were some green or pale designs (The Prophet saw these designs) and said, 'O Oum Khalid! This is Sanah.' (Sanah in a Ethiopian word meaning beautiful). [Hadith - Sahih Al-Bukhari 7.713]

We came down with the Apostle of Allah (peace be upon him) from a turning of a valley. He turned his attention to me and I was wearing a garment dyed with a reddish yellow dye. He asked: What is this garment over you? I recognised what he disliked. I then came to my family who were burning their oven. I threw it (the garment) in it and came to him the next day. He asked: Abdullah, what have you done with the garment? I informed him about it. He said: Why did you not give it to one of your family to wear, for there is no harm in it for women. [Hadith - Sunan of Abu Dawood #4055, Narrated Abdullah ibn Amr ibn al-'As]

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Jun 20, 2007 1:14 pm

Zit er een Lesbische mannenhaatster in je of geef je het barbaarse karakter van het Isllamitisch paternalisme toe?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 1:14 pm

Must a woman wear niqab (Veil)?

The general understanding in Islam regarding Snnah, is that if the Prophet salla Allahoe 3alayhi wa sallam or any of his wives radiyya Allahoe 3anhoema or companions radiyya Allahoe 3anhoema are recorded in authentic hadith to have engaged in an act that is not haram (prohibited) as defined by Qoran or Soennah, then the act is declared halal (permissible). If the companions engaged in an act that the Prophet was aware of and did not speak out against, it is halal.

It is well-known that the wives of the Prophet salla Allahoe 3alayhi wa sallam covered their faces any time non-mahram men were near. A woman named Asma, who was not a wife of the Prophet , was also recorded as covering her face. Easily, one can conclude that wearing veil is halal (permissible).

However, Muslims and Muslimahs across the world have been in 'hot debate' for centuries, over the issue of whether or not covering the face is obligatory upon a Muslimah. Those who argue that it is not required, point to the use of the word khimar in the Qur'an, and explain that today's modern khimar does not cover the face, and argue that khimar has never referred to the covering of the face, but only to that of the hair, neck, and bosoms. While one cannot deny the support of Hadith that indicate that the Prophet's wives wore khimar, one must realize that they also covered their faces at all times in the presence of non-mahram men.

The group of scholars agree that it is a highly recommended act to cover the face. The scholars also agree that a woman must cover her adornment, yet some scholars argue that this does not include the face.

Besing on culture VS Qoraan and Soennah
Most Muslim men, even in America, would be pleased if their wives veil, but some state that a veil draws too much attention, causing men to look upon her more than normal. However, one must realize that when men 'look', they have nothing of her to see! Regardless, this issue must stick to understanding and implementing Qoran and Soennah, and not making excuses based on the current culture. Muslims are ordered not to imitate the dress of any non-Muslim culture, so, surely, we cannot make the choice to wear Niqab based on the pressures of modern day society; instead, we choose, insha'Allah, to fear Allah Soebhanahoe wa Ta3ala, and not mankind!

When in a state of ihram, the muslimah cannot wear niqab. However, according to several scholars, such as Sheikh ibn Baz, even when in a state of ihram, 'she should lower her headcovering or outer cloak over her face when she is in the presence of non-mahram men.' So, it is to say that she should not cover her face around the other women during ihram, but that she should cover it if a non-mahram man approaches. He bases this on the hadith below, narrated by 'Aisha .

- In Fathul Bari, chapter Hajj, a tradition reported on the authority of Aisha radiyya Allahoe 3anha) says: 'A woman in a state of Ihram (during Hajj and Umrah) should stretch her head - cloth over to her face to hide it.'

- Hadith - Recorded by Ahmad, Abu Dawud and ibn Majah, Narrated 'Aisha. [In his work Jilbab al-Marah al-Muslimah, al-Albani states (p. 108) that it is hasan due to corroborating evidence. Also, in a narration from Asma, Asma also covered her face at all times in front of men.]

Narrated 'Aisha radiyya Allahoe 3anha who said, 'The riders would pass us while we were with the Messenger of Allah ). When they got close to us, we would draw our outer cloak from our heads over our faces. When they passed by, we would uncover our faces.'

According to Shaikh ibn Outhaymien, 'she is not required to cover her face during the prayer unless there are non-related men around her. She must then cover her face from them, as it is not allowed for a woman to uncover her face except to her husband and her male relatives i.e., mahram.'

If a woman is not around any non-mahram men and does not fear that any will enter her area of salah, she may reveal her face and hands. This is agreed upon by the group of scholars.

So, whether agreeing that niqab is required or not, one must surely acknowledge that it is a desirous sign of piety. What better example of sunnah to follow for a muslimah than that of the Prophet and his wives radiyya Allahoe 3anhoema. Every Muslimah is encouraged to cover to the fullest, showing only one or both eyes.

Yahya related to me from Malik from Hisham ibn Urwa that Fatima bint al-Mundhir said, 'We used to veil our faces when we were in ihram in the company of Asma bint Abi Bakr as-Siddiq.' [Hadith - Muwatta 20.16]

The following Fatawa is from Sheikh Ibn Outhaymien:

'The Islamic hijab is for the women to cover everything that is forbidden for her to expose. That is, she covers everything that she must cover.

'The first of those bodily parts that she must cover is her face. It is the source of temptation and the source of people desiring her. Therefore, the woman must cover her face in front of those men that are not Mahram (i.e. father, huband, etc.).

'As for those who claim that Islamic hijab is to cover the head, shoulders, back, feet, shin and forearms while allowing her to uncover her face and hands, this is a very amazing claim. This is because it is well-known that the source of temptation and looking is the face. How can one say that the Shariah does no allow the exposure of the foot of the woman while it allows her to uncover her face?

'It is not possible that there could be in the Esteemed, Wise and Noble Shariah a contradiction. Yet everyone knows that the temptation from uncovering the face is much greater than the temptation that results from the uncovering of the feet. Everyone also knows that the most sought after aspect of the woman for men is the face. If you told a prospective groom that a woman’s face is ugly but her feet are beautiful, he would not propose to such a woman.

'However, if you told him that her face was beautiful but her hands, palms, or shins were less than beautiful, he would still propose to her. From this one can conclude that the face is the first thing that must be covered.

'There are also evidences from the Book of Allah Soebhanahoe wa Ta3ala and the Sunnah of our Prophet salla Allahoe 3alayhi wa sallam. There are also statements from the Companions, the leading Imams and the great scholars of Islam that indicate that it is obligatory for the woman to cover all of her body in the presence of non-Mahram men. This obviously indicates that it is obligatory upon the woman to cover her face in front of such men.'

maria20

Berichtdoor maria20 » Wo Jun 20, 2007 1:16 pm

Imane schreef:Alle geleerden zijn het erover eens dat de hijaab een verplichting is voor elke vrouw.

Revelation of Al-Hijab

The wives of the Prophet salla Allahoe 3alayhi wa sallam used to go to Al-Manasi, a vast open place (near Baqia at Medina) to answer the call of nature at night. 'Omar used to say to the Prophet 'Let your wives be veiled,' but Allah's Apostle did not do so. One night Sauda bint Zam'a the wife of the Prophet salla Allahoe 3alayhi wa sallam went out at 'Isha time and she was a tall lady. 'Omar addressed her and said, 'I have recognized you, O Sauda.' He said so, as he desired eagerly that the verses of Al-Hijab (the observing of veils by the Muslim women) may be revealed. So Allah revealed the verses of 'Al-Hijab' (A complete body cover excluding the eyes). [Hadith - Bukhari 1:148 ]

O Prophet! Tell your wives and your daughters and the women of the believers to draw their cloaks (veils)* all over their bodies (i.e. screen themselves completely except the eyes or one eye to see the way). That will be better, that they should be known (as free respectable women) so as not to be annoyed. And Allah is Ever Oft-Forgiving, Most Merciful. [The Noble Qoran - Al-Ahzab 33:59]

*the arabic word here is Jalabeeb (plural of Jalbaab), which is the loose outer garment that covers all a woman's body. It says here to use the Jalabeeb to cover all, and scholars say this means to use it to cover her head (agree upon by all scholars) and her face (agreed by many scholars, not all) and one or both eyes, in order for it to be known that she is a free woman and so not to be exposed to any harm.

'Aisha radiyya Allahoe 3anha used to say: 'When (the Verse): 'They should draw their veils over their necks and bosoms,' was revealed, (the ladies) cut their waist sheets at the edges and covered their faces with the cut pieces.' [Hadith - Bukhari 6:282 ]

When the verse 'That they should cast their outer garments over their persons' was revealed, the women of Ansar came out as if they had crows over their heads by wearing outer garments. [Hadith - Abu Dawud, Narrated Oum Salamah, Oummoul Mou'minien ]

The lower half of the hijab is a garment that does not show the woman's figure. Jeans and certain obvious garments do not meet this requirement.

The Apostle of Allah salla Allahoe 3alayhi wa sallam was brought some pieces of fine Egyptian linen and he gave me one and said: Divide it into two; cut one of the pieces into a shirt and give the other to your wife for veil. Then when he turned away, he said: And order your wife to wear a garment below it and not show her figure. [Hadith - Abou Dawoud, Narrated Dihyah ibn Khalifah al-Kalbi]

Sommige geleerden vinden zelfs dat de niqaab (gehele gezichtssluier) een verplichting is:

'Allah commanded the muslim women to cover this sheet on top of them to cover their bodies except one eye, when it is necessary for them to come out of their homes.' [Tafseer - Ibn Katheer ]

Imam Mohmmad bin Sirien said: 'When I asked Ubaida bin Sufyan bin al-Harith radiyya Allahoe 3anh the meaning of this verse and how the jalbaab was to worn, he demonstrated it to me by pulling a sheet of cloth over his head to cover his entire body, leaving the left eye uncovered. This was also the explanation of the word 'Alaihinna in this verse' [Tafseer - Commentary by Ibn Jarir and Ahkam-ul-Quran, Vol.III, p.457]

'Ibn Jarir Tabari and Ibn Al-Mundhir described the method of wearing the jalbaab according to Ibn Abbas and Qatadah . The sheet should be wrapped around from the top, covering the forehead, then bringing one side of the sheet to cover the face below the eyes so that most of the face and the upper body is covered. This will leave both eyes uncovered (which is allowed in necessity). [Tafseer - Alu'si, Rul-ul-Ma'ani, Vol. 22, p. 89]

Color of Garment

The female companions were known to wear black and dark colors (such as the hadith above, 'crows on their heads'), but other colors are also permissible for a woman to wear. She must not wear any color, however, in vanity.

...'Aisha said that the lady (came), wearing a green veil... [Hadith - Sahih Al-Bukhari 7.715]

That he had seen Oum Kalthoum, the daughter of Allah's Apostle salla Allahoe 3alayhi wa sallam, wearing a red silk garment. [Hadith - Sahih Al-Bukhari 7.733]

The Prophet salla Allahoe 3alayhi wa sallam was given some clothes including a black Khamisa. The Prophet said, 'To whom shall we give this to wear?' The people kept silent whereupon the Prophet said, 'Fetch Um Khalid for me.' I (Oum Khalid) was brought carried (as I was small girl at that time). The Prophet took the Khamisa in his hands and made me wear it and said, 'May you live so long that your dress will wear out and you will mend it many times.' On the Khamisa there were some green or pale designs (The Prophet saw these designs) and said, 'O Oum Khalid! This is Sanah.' (Sanah in a Ethiopian word meaning beautiful). [Hadith - Sahih Al-Bukhari 7.713]

We came down with the Apostle of Allah (peace be upon him) from a turning of a valley. He turned his attention to me and I was wearing a garment dyed with a reddish yellow dye. He asked: What is this garment over you? I recognised what he disliked. I then came to my family who were burning their oven. I threw it (the garment) in it and came to him the next day. He asked: Abdullah, what have you done with the garment? I informed him about it. He said: Why did you not give it to one of your family to wear, for there is no harm in it for women. [Hadith - Sunan of Abu Dawood #4055, Narrated Abdullah ibn Amr ibn al-'As]

inderdaad het is verplicht !!!
leuk he zo'n geloof waarin alles verplicht is ???
the truth will set you free!!!!

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 1:16 pm

Monique schreef:
Imane schreef:Ja dat is verplicht. En ik weet niet hoe het in de rest van de wereld aan toe gaat, maar heeeel wat mensen dragen de hijaab uit zichzelf.

En hoe zorg je ervoor dat iedereen het draagt?
Hoe krijg je een "weigeraar" zo ver dat ding op te zetten?

Dat was dus mijn vraag.

Door haar de Quraan voor haar neus te leggen en haar de vers te laten lezen waarin nadrukkelijk staat dat de vrouwen zich moeten bedekken.
Weigert ze alsnog? Tja, dan kun je spreken van een eigenwijze moslima die de eisen van Allah(swt) niet opvolgt. Verder is daar niks aan te doen, en moet ze het geheel zelf weten natuurlijk.

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 1:17 pm

anouska19 schreef:
Imane schreef:Alle geleerden zijn het erover eens dat de hijaab een verplichting is voor elke vrouw.

Revelation of Al-Hijab

Color of Garment

inderdaad het is verplicht !!!
leuk he zo'n geloof waarin alles verplicht is ???

Dat bedoel ik dus.
Hijaab = verplicht.
Weet niet hoe je met je domme hoofd dan erbij komt dat ineens alles verplicht is.
Maar dat ben jij maar.

Monique

Berichtdoor Monique » Wo Jun 20, 2007 1:17 pm

Imane schreef:Door haar de Quraan voor haar neus te leggen en haar de vers te laten lezen waarin nadrukkelijk staat dat de vrouwen zich moeten bedekken.
Weigert ze alsnog? Tja, dan kun je spreken van een eigenwijze moslima die de eisen van Allah(swt) niet opvolgt. Verder is daar niks aan te doen, en moet ze het geheel zelf weten natuurlijk.

Je mag dus zonder hoofdbedekking over straat in islamitische landen?
Het is dus niet verplicht?

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 1:18 pm

Silly schreef:
afghaanse mannen ja... juist door de deprivatie ervan

imane... als ik zo door het CS in utrecht loop dan moet ik bekennen dat ik me tussen een bende hollandse jongens gemakkelijker voel dan wanneer het een paar allochtonen zouden zijn... gek heh? dat ik, als buitenlandse, dat heb?
en weetje waarom? omdat ze minder respect voor me hebben..z e zien me als object en dat weet ik... sorry imane... doe mij maar hollands, die kijken ten minste me niet aan alsof ik vuil ben
Ja dat kan hoor. En je hoeft je excuses niet aan mij te bieden, heb er geen problemen mee. Alleen snap ik niet wat je met je reactie wilt bereiken.

utrecht CS... geef ik je wel een rondleiding, kun je meteen al die meisjes zien waar ik het over heb :wink: Hoeft niet hoor. Ik zie het dagelijks om mij heen. Was er zelf ook één, helaas. Ach ja, allah hdihoum. En gelukkig zitten er een heleboel tussen die het wel helemaal goed doen.

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 1:20 pm

Monique schreef:
Imane schreef:Door haar de Quraan voor haar neus te leggen en haar de vers te laten lezen waarin nadrukkelijk staat dat de vrouwen zich moeten bedekken.

Je mag dus zonder hoofdbedekking over straat in islamitische landen?
Het is dus niet verplicht?

Je mag niet zonder hoofdbedekking over straat, in alle landen. Dus ook in Nederland. Dus wel verplicht in de Islaam, ja.
Maar sommige vrouwen die doen het toch niet, eigenwijs dus.
En die moeten het helemaal zelf weten. 't Is haar verantwoordelijkheid.

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”