Islamrechten die kafirvrouwen niet hebben....eindelijk

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Islamrechten die kafirvrouwen niet hebben....eindelijk

Bericht door Monique »

Ok... de vraag die ik dus al jaren stel en maar geen antwoord op krijg is:
"welke rechten heeft een moslima wel die ik niet heb"?
1 is genoeg.

Eindelijk een antwoord, niet van de moslims die hier al zijn en steeds roepen dat kafirvrouwen alleen maar kunnen dromen van de vrijheid die mislima's hebben maar van een "nieuwe" moslima.
Vreemdeling.... ik dank je uit de grond van mijn hart dat je geantwoord hebt.
Jaren stel ik deze vraag en nu...eindelijk.... een antwoord. Zo zie je maar: de aanhouder wint :wink:

Nu eens kijken wat je antwoord.
Ik zal recht voor recht bekijken en zeggen of ik dat recht ook heb of niet. Ik ga (nu) niet in op de rechten zelf, enkel of ik ze heb of niet. De inhoudelijke discussie komt later wel.... ik ga nu eerst kijken of je mijn vraag beantwoord hebt.
Vreemdeling schreef: Ik heb hier een rijtje opgesomt van de rechten die een moslimvrouw heeft, en vanwaar westerse vrouwen enkel van kunnen dromen.
Je zegt dus dat het ruitje dat nu volgt allemaal rechten zijn die ik NIET heb?


Dit zijn enkele rechten, die de Moslimvrouwen hebben!

1. Het RECHT en de plicht om onderwijs te verwerven. = mag ik ook

2. Het RECHT haar eigen onafhankelijk bezit te hebben. = mag ik ook

3. Het RECHT te werken [ baan of zaken ] om geld te verdienen, dat zij
het houdt. = mag ik ook

4. Het RECHT op gelijke beloning voor gelijke akte en/of het werk. = mag ik ook

5. Het RECHT haar mening te geven.= mag ik ook

6. Het RECHT te debatteren en\of verdedigen van haar doel of haar advies ten gehore brengen = mag ik ook

7. Het RECHT sinds 1.421 jaren te stemmen. = mag ik ook

8. Het RECHT op voorzieningen van haar echtgenoot voor al haar behoeften
en meer. = mag ik ook

9. Het RECHT huwelijksvoorwaarden van haar keus te bespreken. = mag ik ook

10. Het RECHT scheiding uit haar echtgenoot te verkrijgen, zelf omdat zij hem eenvoudig niet mag. In Islam is de scheiding veronderstelt een laatste redmiddel te zijn. = mag ik ook

11. Het RECHT om al haar eigen geld te houden. (Zij is niet verantwoordelijk voor onderhoud van familie). = mag ik ook

12.Het RECHT om seksuele tevredenheid van haar echtgenoot te krijgen = mag ik ook

13.Het RECHT op zeggenschap van haar de kinderen te krijgen in het geval van scheiding (tenzij zij hen om geldige redenen niet kan opvoeden). = mag ik ook

14.Het RECHT om een echtgenoot te kiezen van haar keus. = mag ik ook

15.Het RECHT om te weigeren van een voorgesteld en/of uitgehuwelijkt worden. = mag ik ook

16. Het RECHT te hertrouwen na een scheiding of na het overlijden van haar man. = mag ik ook

Ok... al deze "rechten" heb ik ook.
Zo te zien heb je mijn vraag niet beantwoord... :cry:
Je begon zo goed met en vanwaar westerse vrouwen enkel van kunnen dromen.
Er zit niet 1 "recht" tussen die ik niet heb. :cry:
noem een andere godsdienst, politieke theorie, of filosofie die een dergelijke algemeenheid aan vrouwen geeft door haar totale controle van haar leven en zaken te geven.?????????
Sorry... maar ik heb nog niets gezien want een ander niet mag.

Wil je het nog eens proberen?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Een islamvrouw heeft het recht om door haar man verkracht te worden:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8548
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Nog geen Vreemdeling te zien.
Ik ga nu mijn mandje opzoeken en zal morgen kijken of ik eindelijk moslima kan worden....
Trusten.. :wink:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89873
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Een islam vrouw heeft het recht om op 10 jarige leeftijd te trouwen met een 50 jarige man. :oops:

Duitse link.

http://www.islaminstitut.de/Nachrichten ... 6a6.0.html

arabic source:
http://www.alriyadh.com/2007/04/17/article242496.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vreemdeling
Berichten: 48
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 10:55 pm

Re: Islamrechten die kafirvrouwen niet hebben....eindelijk

Bericht door Vreemdeling »

Monique bedankt voor je reactie. Ik zal een aantal punten waarin jij aangeeft dat je er recht op hebt en die ik nog betwijfel aanhalen.
4. Het RECHT op gelijke beloning voor gelijke akte en/of het werk. = mag ik ook

Hier was een tijd geleden nog een heisa over. Dat vrouwen niet hetzelfde verdienen als mannen voor een zelfde baan. Google er maar op los vindt je genoeg artikelen in 2006/2007 dat mannen en vrouwen niet hetzelfde verdienen, voor dezelfde werkzaamheden. In de Islamitische wet is dit wel opgenomen dat mannen en vrouwen hetzelfde moeten verdienen voor dezelfde werkzaamheden.

7. Het RECHT sinds 1.421 jaren te stemmen. = mag ik ook

Nee jij hebt niet sinds 1421 het recht om te stemmen (had je geleefd in die periode, in dit geval je overoveroveroveroverovergrootouder) In het westen heeft men pas sinds 1906 recht om te stemmen.

8. Het RECHT op voorzieningen van haar echtgenoot voor al haar behoeften
en meer. = mag ik ook

Dus jou man betaalt alle vaste lasten, plus nog al jou voorzieningen/behoeftes? En jij deelt niet in de kosten? In de Islaam is de man verplicht om zijn vrouw te voorzien/onderhouden. En het geld van de vrouw is geheel voor haar, hij mag die niet opeisen of vragen.


11. Het RECHT om al haar eigen geld te houden. (Zij is niet verantwoordelijk voor onderhoud van familie). = mag ik ook

Jij hebt het recht om niks van de vaste lasten te betalen en dat pikt jou man?

12.Het RECHT om seksuele tevredenheid van haar echtgenoot te krijgen = mag ik ook

Kan jij dit recht ook wettig opeisen ook al blijft je man weigeren, en hoe vraag ik me dan af? Als dit het geval is bij een moslimvrouw in een land waar wordt geheerst met de Islamitische wetgeving, dan kan een vrouw hiervoor naar de rechter stappen en zal haar man haar recht moeten geven.



Je geeft heel gemakkelijk antwoord op d evragen maar ik vraag me af of je in de praktijk echt zo geniet van je rechten asl je hier aangeeft. Ik heb wel wat Nederlandse vrouwen gekend door de jaren heen, en ze deelden allemaal in de vaste lasten van hun partners. Niet omdat ze het zo graag wouden, maar de partners zagen dat als een eerlijk huwelijk. Dat hoeft van mij niet, ik maag graag gebruik van d erechten die ik in de Islaam krijg.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89873
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dit begint nu een beetje te lijken op zoiets van…
Haha, die van mijn man is lekker groter dan die van jouw man…

Maar mijn beste vreemdeling.

Kan jij me vertellen of vrouwen in de tijd van Mohammed een salaris ontvingen?
Waar werkte deze vrouwen? In een winkel, ziekenhuis, als secretaresse op het kantoor van Mohammed.
Vergeef me mijn onnozel geleuter, maar daar gaat het toch om denk ik.
We vergelijken nu even de rechten van vrouwen wat betreft werk.
Wat voor werk? Ik neem aan dat het een wet is die Mohammed opgesteld heeft.
Dus, hadden deze vrouwen werk ? Zo niet, wat had deze wet dan voor nut.
Anyway.
Ik wil niet lullig doen, maar ik vermoed dat in islamitische landen het heel moeilijk voor een vrouw is om zo wie zo een goede baan te vinden. Wat betreft dat hun salaris gelijk is aan de man geef ik je van harte het voordeel van de twijfel, want ik weet het gewoon niet. Ik heb me daar nog nooit in verdiept.

Maar het gaat nu even over ons landje Nederland. Wij zijn regelmatig door moslims op de hoogte gebracht van het feit dat Moslima’s meer rechten hebben als de westerse vrouw,

Het RECHT op gelijke beloning voor gelijke akte en/of het werk. = Heb ik dus ook in Nederland

Weer het zelfde verweer van mij. Het gaat om nu bestaande rechten.
Jij had waarschijnlijk in ano domino 600 recht om te stemmen, maar ik vermoed niet dat jij al zo oud bent. Dus………..

Het RECHT sinds 1.421 jaren te stemmen. = heb ik ook


Het RECHT op voorzieningen van haar echtgenoot voor al haar behoeften
en meer. = heb ik ook

Dus jou man betaalt alle vaste lasten, plus nog al jou voorzieningen/behoeftes? En jij deelt niet in de kosten? In de Islaam is de man verplicht om zijn vrouw te voorzien/onderhouden. En het geld van de vrouw is geheel voor haar, hij mag die niet opeisen of vragen.
Het lijkt misschien gek, maar mijn man betaald alle vaste lasten, voorzieningen, en what ever more.
Ik kan mijn salaris en het geld dat ik soms van mijn ouders krijg dus mooi zelf houden. Op mijn eigen rekening. Want daar word mijn salaris en dat andere geld opgestort.
Niet dat ik dat doe, zelf alles houden. Ik kijk wel uit. Dat zou ik werkelijk heel aso vinden. Eerlijk delen zeg ik altijd. We doen leuke dingen voor het geld. Maar ik heb wel het recht.


11. Het RECHT om al haar eigen geld te houden. (Zij is niet verantwoordelijk voor onderhoud van familie). = heb ik ook
Jij hebt het recht om niks van de vaste lasten te betalen en dat pikt jou man?
Natuurlijk pikt mijn man dat. Het is toch mijn geld? Vind jij dat gek. Vaak zegt hij als ik iets van mijn eigen geld wil kopen…….. Meid, hou toch lekker in je zak. Ik heb toch geld.


12.Het RECHT om seksuele tevredenheid van haar echtgenoot te krijgen = heb ik ook
Kan jij dit recht ook wettig opeisen ook al blijft je man weigeren, en hoe vraag ik me dan af? Als dit het geval is bij een moslimvrouw in een land waar wordt geheerst met de Islamitische wetgeving, dan kan een vrouw hiervoor naar de rechter stappen en zal haar man haar recht moeten geven.
Mijn man weigert namelijk nooit. Ik weiger nog wel eens, maar mijn man dus nooit.
Heb jij wel eens een man ontmoet die seks weigert?
Ik niet… Niet dat ik veel mannen gehad heb. Psttttttttt, ik heb er maar een gehad, :oops: maar als ik zo stiekem naar de verhalen van mijn vriendinnen luister, dan hoor ik steeds dat de mannen nooit seks weigeren ,( ze staan er juist om te springen) maar dat de vrouwen nog wel eens weigeren.

Beste Vreemdeling.
Heb jij het recht om seks te weigeren?

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89873
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Vreemdeling.
Ik hoop trouwens dat je niet lang een vreemdeling voor ons zal blijven.
Ik vindt het wel leuk, een moslima op ons forum.
Dit was even tussen door.

Ik heb een beetje twijfels bij een paar van deze rechten.
Namelijk,ten eerste het recht om te scheiden.
10. Het RECHT scheiding uit haar echtgenoot te verkrijgen, zelf omdat zei hem eenvoudig niet mag. In Islam is de scheiding veronderstelt een laatste redmiddel te zijn.

Ik dacht altijd dat het zo was/is in Islam.....
Een man mag zijn vrouw verstoten door dat mondeling uit te spreken. De vrouw heeft dit recht niet in de Koran.

"Het zou kunnen zijn als hij zich scheidt van u, dat Allah hem in ruil echtgenotes zal geven die beter zijn dan gij."
Surah 66:5 ( Soerat at-tahriem:5 ).

Under Islamic law, a divorce is only recognised when a husband pronounces a talaq (I divorce you). If either party refuses the talaq, the common recourse is to a sharia court.

If the husband refuses to give her a religious divorce most Muslim women cannot remarry even if they have obtained a divorce through the nation's civil no-fault divorce system.
Laten we even kijken wat Mufti Ebrahim Desai over dit probleem te zeggen heeft. Hij is tenslotte een kenner, en and Allah Ta'ala Knows Best
The decree of divorce granted in a secular court does not constitute an Islamic divorce (Talaaq) if the wife is an applicant. According to the Shari’ah, the husband has the right of Talaaq. If a woman is oppressed and she requests her husband to issue her a Talaaq and he refuses, then the woman should contact her local Ulama body, for example, the Jamiat and present her case there. The Ulama will advise her accordingly. That may include an application for an annulment of her marriage.

and Allah Ta'ala Knows Best

Mufti Ebrahim Desai
When is it acceptable for women to seek separating from her husband?
According to our understanding of separation, you mean annulment.

There are instances in Shari’ah when a woman is permitted to seen an annulment in marriage from her husband. The function of annulling a marriage is conducted by a judicial committee comprising of competent Ulama. When a woman applies for an annulment of marriage, they will consider that application only if there are valid grounds in Shari’ah to annul the marriage. Obviously, the judicial committee will also have to follow Shar’ee procedures in annulling the marriage. One of the valid grounds for annulling a marriage is the husband is not maintaining the wife – that is not providing clothing, shelter and food.

and Allah Ta'ala Knows Best

Mufti Ebrahim Desai

Misschien is het toch niet zo eenvoudig om te scheiden voor een vrome Moslima?

Vriendelijk groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

7. Het RECHT sinds 1.421 jaren te stemmen. = mag ik ook

Nee jij hebt niet sinds 1421 het recht om te stemmen (had je geleefd in die periode, in dit geval je overoveroveroveroverovergrootouder) In het westen heeft men pas sinds 1906 recht om te stemmen.
een leuk videotje voor jou, het is wel in het frans, maar vemits je blijkbaar super intelligent bent is dat wel geen probleem:

http://www.wideo.fr/video/iLyROoaftz2R.html

de kiezeltje moet je wel apart bij kopen natuurlijk!







Stemmen kan in een democratische maatschappij, in een islamocratische maatschappij kan stemmen gewoonweg niet.
Laatst gewijzigd door nimda op do mei 03, 2007 10:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89873
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

3.Het RECHT op zeggenschap van haar de kinderen te krijgen in het geval van scheiding (tenzij zij hen om geldige redenen niet kan opvoeden).
Ik kan hier kort over zijn.

Misschien in Nederland Vreemdeling, maar……….

Scheiden: Dit is voor een man gemakkelijk. Hij moet de vrouw wel de bruidsschat teruggeven. Er is een verplichte wachtperiode van 3 maanden om te zien of de vrouw niet zwanger is. Voor een vrouw is scheiden niet eenvoudig. Met name als de man niet wil meewerken. Zij moet een deel van de bruidsschat afstaan. Kinderen blijven na de scheiding bij de man of zijn familie.
Imam al-Haskafi (Allah have mercy on him) states:

“The custody of a male child is the right of the mother until the child is capable of taking care of his own self. This has been approximated at seven years of age, and the Fatwa (legal verdict) has been issued on this age, as normally children are able to take care of themselves at this age” (See: Radd al-Muhtar, 3/566).

In the case of a female, the mother has this right of custody until she reaches puberty. This has been declared at nine years of age. (al-Mawsili, al-Ikhtiyar li ta’lil al-mukhatr, 3/237).
Daarna heeft de man alle recht om jouw babies van jouw weg te nemen.


Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Vreemdeling, welkom op dit forum.

Je schrijft op de andere thread, die nu is afgesplitst, dat wij cultuur niet met islam moeten verwarren. Dank je de koekoek, want uit alles blijkt, zowel in islamitische landen als in westerse landen waar moslims wonen, dat deze zogenaamde rechten, die ik als vrouw hier ook heb en veel beter zijn beschermd, namelijk door de WET, dat ze voor en door moslims zelf, nauwelijks ook in praktijk worden gebracht. Tenminste, de rechten die jij opnoemt.

Vergelijk de wetten van islamitische landen eens, de rechten voor de vrouw, met die van de nederlandse en je ziet de pijnpunten al. De kinderen kunnen door de man ten allen tijde worden opgeeist, en dat gebeurd ook, kijk maar naar de kinderontvoeringen van kinderen door de islamitische vader, afgepakt van de moeder, waarna de man naar land van herkomst gaat en daar nog gelijk krijgt ook.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=279 ... derlanders
Wat de vrouwendiscriminatie betreft is er bij de wijzigingen van het Marokkaanse familierecht in 2004 in theorie veel verbeterd, vooral doordat vrouwen een aantal zaken in het huwelijkscontract kunnen regelen. De Marokkaanse rechter geeft bijvoorbeeld geen toestemming voor een tweede vrouw als in de huwelijksakte is vastgelegd dat de eerste vrouw een tweede huwelijk niet accepteert. Ook de verplichte aanwezigheid van de eerste vrouw bij de behandeling van het verzoek door de rechtbank en de voorwaarde dat de nieuwe vrouw geïnformeerd moet worden over het bestaan van een eerder huwelijk zijn twee belangrijke wijzigingen in de Mudawwanah.

Het niet erkennen van het Nederlandse familierecht en het ontbreken van een verdrag of de ondertekening hiervan heeft consequenties voor de in Nederland wonende Marokkaanse vrouwen. Zo wordt een echtscheiding, uitgesproken volgens Nederlandse wetgeving, niet erkent door Marokko. Willen vrouwen problemen voorkomen, dan moet de Nederlandse echtscheiding bekrachtigd worden door de Marokkaanse rechter. Als de scheiding niet erkend wordt, dan wordt de vrouw als gehuwd beschouwd en betekent het aangaan van een nieuw huwelijk in Nederland, volgens de Marokkaanse wetgeving, overspel. Het toewijzen van de voogdij van de kinderen aan de vrouw is in tegenspraak met het Marokkaanse familierecht, en reden om een Nederlandse scheiding niet te erkennen.

Het juridische gezag over kinderen is zowel tijdens het huwelijk als na een echtscheiding toebedeeld aan de vader. Dit maakt het voor vrouwen lastig om bij een scheiding die niet gedragen wordt door de man, haar kinderen te houden. Nog steeds worden Marokkaanse vrouwen in Nederland geconfronteerd met de ontvoering van de kinderen. Ook worden kinderen en de vrouw achtergelaten in Marokko. Omdat de man het juridische gezag heeft over de kinderen en Marokko het internationale verdrag over ontvoering niet heeft ondertekend, is het vaak lastig om de kinderen terug te halen naar Nederland.
Scheiden, idem dito. Man kan drie keer wat zeggen, en hup, de scheiding is daar. Voor vrouwen is dat minder mogelijk. Daarna wordt ze als paria beschouwd, want ze is een slechte vrouw, sterker nog, er wordt gezegd vanuit de islam, dat ze alles op alles moet zetten, om toch het huwelijk te laten slagen. Ja, alsof alles van haar alleen afhangt, heb je de documentaire gezien, "divorce iranian style"?
http://www.docuzondag.nl/film.jsp?articleid=12193

En er zijn inderdaad, islamitische vrouwen die werken, maar de meesten zitten thuis, gedwongen of vrijwillig. En als een moslima werkt, dan nog zijn er volgens de cyberimam toch wat regels:
http://app.al-islaam.com/index.php/modu ... a/qanda/59
Vraag: Mijn vraag luidt: mag een vrouw werken als ze getrouwd is en ook als ze niet getrouwd is en nog bij haar ouders woont.

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Zoals voor het gebed bepaalde eisen en voorwaarden zijn, (zo is de kleine wassing - wodo' - een voorwaarde om het gebed te accepteren), zo zijn er ook voorwaarden aan het werk van een vrouw. Een vrouw mag werken mits zij voldoet aan een paar voorwaarden:

* Dat de vrouw haar waarden en normen moet behouden, ze moet zich strikt houden aan de kledingvoorschriften die Allah en Zijn Boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) bekend hebben gemaakt in de Qor'aan en Soenna. Een vrouw mag haar schoonheid niet tentoonstellen aan anderen, ze dient andere niet in de war te brengen door de schoonheid die Allah aan haar gegeven heeft.
* Mannen en vrouwen moeten gescheiden zijn op het werk, omdat het mixen van mannen en vrouwen veel ellende veroorzaakt in de maatschappij.
* Ze moet functies vervullen die bij haar nature passen o.a het onderwijs, verpleging, zorg, kinderdagverblijven....etc
* Ze moet geen belemmering zijn voor mannen die willen werken, waarbij vrouwen de taken van mannen nemen.
* Het werk dat ze verricht moet haar niet belemmeren om voor haar kinderen en echtgenoot te zorgen.

Het geld wat de vrouw verdient is haar eigen bezit, haar man mag niet aan haar geld komen. Wanneer de vrouw uit eigen wil een bijdrage wil leveren aan het huishouden dan is dit haar recht. En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com
Goed, dat betekend dus, dat werken in Nederland wel heel moeilijk wordt, omdat mannen en vrouwen gescheiden moeten werken. Graag zou ik van jou mogelijke werkplekken horen, waar een moslima wel zou mogen werken.

Stemrecht, dat zou zo zijn door deze soera:
"O profeet! Wanneer gelovige vrouwen tot u komen, haar eed van trouw aan u afleggende, (...) neem dan haar trouw aan en vraag vergiffenis voor haar van God." (Koran 60:12)
Neem me niet kwalijk, maar degene die hieruit stemrecht voor vrouwen heeft afgeleid, ik zou niet weten hoe, want dat is wel heel erg ver gezocht.
En zijn er niet nog een aantal landen in de wereld, waar nog geen stemrecht voor vrouwen is?

Kortom, dit lijstje, is vast weer afkomstig uit zo'n leuk islamitisch propagandaboek, speciaal gemaakt om weer een argeloze westerling, over te halen toe te treden tot de islam.

Vreemdeling, ga eerst maar eens even de Koran van A tot Z lezen, dan hoor ik het wel verder van je. Want wat heb je aan deze rechten, die jij zo leuk opsomde, als geen hond ze in islamitische landen ten uitvoering brengt?
Vreemdeling
Berichten: 48
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 10:55 pm

Bericht door Vreemdeling »

Hoi Ariel,

Zie hieronder mijn reactie in het rood.


Kan jij me vertellen of vrouwen in de tijd van Mohammed een salaris ontvingen?
Waar werkte deze vrouwen? In een winkel, ziekenhuis, als secretaresse op het kantoor van Mohammed.
Vergeef me mijn onnozel geleuter, maar daar gaat het toch om denk ik.
We vergelijken nu even de rechten van vrouwen wat betreft werk.
Wat voor werk? Ik neem aan dat het een wet is die Mohammed opgesteld heeft.
Dus, hadden deze vrouwen werk ? Zo niet, wat had deze wet dan voor nut.

Zelfs voor de tijd van de profeet Mohamed vrede zij met hem hadden vrouwen werk. De vrouw van de Profeet vrede zij met hem was zakenvrouw, ze handelde in goederen en had heel veel mensen in dienst. Waaronder de profeet, zo heeft ze hem ook leren kennen en vervolgens heeft zij hem ten huwelijk gevraagd. Zo zijn er genoeg voorbeelden van vrouwen die werkten. In de tijd van de profeet waren heel veel vrouwen ook onderwijzers, ze onderwezen mannen in de religie. Als mannen en vrouwen redetwisten over ene kwestie kwamen ze Aicha (een van de vrouwen van de profeet) om advies en hulp vragen) Zij was een geleerde in die tijd.


Anyway.
Ik wil niet lullig doen, maar ik vermoed dat in islamitische landen het heel moeilijk voor een vrouw is om zo wie zo een goede baan te vinden. Wat betreft dat hun salaris gelijk is aan de man geef ik je van harte het voordeel van de twijfel, want ik weet het gewoon niet. Ik heb me daar nog nooit in verdiept.

Er was ooit op NL 2 een documentaire over top vrouwen in Marokko en Saoud Arabie. Er kwamen vrouwen aan woord die waren zakenvrouwen, directeuren, burgemeesters, journalisten, TV presentatrices and go one. Als je geinterresseerd bent plaats ik die link kan je het met je eigen ogen zien. Tuurlijk zal je mannen vinden die het niet accepteren dat een vrouw een hogere functie heeft dan hem, maar dat vindt je ook in het ''beschaafd'' Nederland. Dat staat los van religie maar heeft te maken met de bekrompenheid van de mens zelf.

Maar het gaat nu even over ons landje Nederland. Wij zijn regelmatig door moslims op de hoogte gebracht van het feit dat Moslima’s meer rechten hebben als de westerse vrouw,

Dat hebben ze ook el7amdoelilah.


Het lijkt misschien gek, maar mijn man betaald alle vaste lasten, voorzieningen, en what ever more.
Ik kan mijn salaris en het geld dat ik soms van mijn ouders krijg dus mooi zelf houden. Op mijn eigen rekening. Want daar word mijn salaris en dat andere geld opgestort.
Niet dat ik dat doe, zelf alles houden. Ik kijk wel uit. Dat zou ik werkelijk heel aso vinden. Eerlijk delen zeg ik altijd. We doen leuke dingen voor het geld. Maar ik heb wel het recht.


Dit is een recht die jij zelf hebt genomen, maar deze is nergens in de wet opgenomen. Dus als jou man op een dag besluit om niet jou zorgverzekering te betalen, en niet de huur. Dan kan geen een rechtbank jou dit recht terug geven. In de Islaam is dit wel in wet opgenomen. Je kan wel zeggen van we zijn nu in nederland, en daar geld dit niet. Maar we hebben het over rechten van de moslimvrouw vanuit de Islaam. Dus dit is duidelijk opgenomen in de sjaria, dit is een recht van de vrouw die jij niet hebt vanuit jou wet. Ook ik die in het westen woon kan deze recht alsnog opeisen als mijn man hierin zou verzaken, door contact op te nemen met een imaam. Of in Marokko gebruik maken van de rechtbank.

Wat betreft het weigeren van seks voor een moslimvrouw, onder bepaalde omstandigheden heeft zij het recht om seks te weigeren.
Vreemdeling
Berichten: 48
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 10:55 pm

Bericht door Vreemdeling »

Freya schreef:Vreemdeling, welkom op dit forum.

Je schrijft op de andere thread, die nu is afgesplitst, dat wij cultuur niet met islam moeten verwarren. Dank je de koekoek, want uit alles blijkt, zowel in islamitische landen als in westerse landen waar moslims wonen, dat deze zogenaamde rechten, die ik als vrouw hier ook heb en veel beter zijn beschermd, namelijk door de WET, dat ze voor en door moslims zelf, nauwelijks ook in praktijk worden gebracht. Tenminste, de rechten die jij opnoemt.
Ik heb alleen het eerste stuk van jou reactie gelezen, uit tijdgebrek. Ik zal er later op de dag nog ingaan. Wou alleen even dit melden, wil je de Islaam leren kennen moet je niet van de daden van de hedendaagse moslims uitgaan. Maar moet je de Islaam bestuderen en niet hoe de moslims de Islaam belijden. Want tegenwoodige zijn dit twee tegenpolen. Hoe de metgezellen, en de profeet vrede zij met hem de Islaam praktiseerden dat is de juiste Islaam, en niet wat je tegenwoordig om je heen ziet.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

, wil je de Islaam leren kennen moet je niet van de daden van de hedendaagse moslims uitgaan. Maar moet je de Islaam bestuderen en niet hoe de moslims de Islaam belijde
Vanwaar die contradictie.

Een man die zijn vrouw opsluit en mishandelt, handelt volgens Islam.
Een man die zijn vrouw goed behandeld handelt ook volgens Islam.

In feite is Islam: alles mag, als je maar Allah roept tijdens de uitvoering.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
laila2
Berichten: 3
Lid geworden op: do mei 03, 2007 11:56 am
Locatie: rotterdam

Bericht door laila2 »

BFA schreef:
, wil je de Islaam leren kennen moet je niet van de daden van de hedendaagse moslims uitgaan. Maar moet je de Islaam bestuderen en niet hoe de moslims de Islaam belijde
Vanwaar die contradictie.

Een man die zijn vrouw opsluit en mishandelt, handelt volgens Islam.
Een man die zijn vrouw goed behandeld handelt ook volgens Islam.

In feite is Islam: alles mag, als je maar Allah roept tijdens de uitvoering.


zo, wat kan jij op een volwassen manier discussieren. je zal wel trots op jezelf zijn
asjhadoe an la illaha illa allah, wa asjhadoe anna sayidoena mohamadoen rasoelloe allah
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

laila2 schreef:
BFA schreef:
, wil je de Islaam leren kennen moet je niet van de daden van de hedendaagse moslims uitgaan. Maar moet je de Islaam bestuderen en niet hoe de moslims de Islaam belijde
Vanwaar die contradictie.

Een man die zijn vrouw opsluit en mishandelt, handelt volgens Islam.
Een man die zijn vrouw goed behandeld handelt ook volgens Islam.

In feite is Islam: alles mag, als je maar Allah roept tijdens de uitvoering.
zo, wat kan jij op een volwassen manier discussieren. je zal wel trots op jezelf zijn
Kom laila2. Je zult vast wel betere argumenten uit de kast kunnen halen die wel op hun plaats zijn.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

EINDELIJK! dé topic! :cool:

Dit zijn enkele rechten, die de Moslimvrouwen hebben!

1. Het RECHT en de plicht om onderwijs te verwerven.

In mijn land heeft ELK kind LEERPLICHT. Dit wil zeggen dat hun ouders verplicht zijn om het kind een aantal basisvaardigheden (eindtermen genoemd) aan te leren;
raar genoeg vindt U dit een"recht van de moslimvrouw", niet helemaal onterecht, vermits volgens de ISLAMITISCHE rechten van de mens, enkel moslims het recht hebben op onderwijs.
Brute pech meid! ik en mijn dochters hebben niet enkel dat recht, doch zelfs de PLICHT!

2. Het RECHT haar eigen onafhankelijk bezit te hebben.
Ik heb niet enkel het RECHT op de beschikking over mijn eigen loon, doch ik heb zelfs het RECHT op de helft van de bezittingen van mijn echtgenoot. (vb. indien HIJ een huis aankoopt, is het per definitie voor de helft van mij! Heb jij dit recht ook? me dunkt van niet meid).

3. Het RECHT te werken [ baan of zaken ] om geld te verdienen, dat zij het houdt.
Dit staat in mijn land gewoon in het wetboek!

4. Het RECHT op gelijke beloning voor gelijke akte en/of het werk.
Niet enkel is dit in mijn land wettelijk voorzien, doch ik heb zelfs het RECHT om te kiezen waar ik ga werken. Dus ook in gezelschap van mannelijke werknemers. Heb jij dat recht ook? Of moet jij je beperken tot huis- tuin- en keukenwerk om te vermijden dat er vreemde mannen in je omgeving zouden kunnen zijn? En wie betaalt je dan voor je huis- tuin- en keukenwerk? Je echtgenoot? Of word je gewoon in natura uitgekeerd: eten en kleding en en dak boven je hoofd zolang hij er zin in heeft?


5. Het RECHT haar mening te geven.=

Sorry, maar ik besef dat je je lijstje moest aanvullen. Je bent het RECHT om adem te halen ook nog vergeten.
Te stom om op dit punt zelfs maar in te gaan. Prijs je gelukkig dat je een eigen mening blijkt te mogen hebben. Let wel: oppassen voor je echtgenoot, want indien hij zelfs maar vreest dat je hem niet gehoorzaam zult zijn (vb. door van mening te verschillen) heeft HIJ het RECHT om je verrot te slaan (zolang je maar geen blauwe plekken in je aangezicht hebt natuurlijk - en de rest moet je sowieso onder een laken verstoppen).
IK heb echter het recht op mijn eigen mening zonder dat mijn echtgenoot het recht heeft om me ervoor af te kloppen! wat denk je daarvan?



6.Het RECHT te debatteren en\of verdedigen van haar doel of haar advies ten gehore brengen

Je wou blijkbaar écht een lijstje maken. Wat is het verschil met puntje 5? Dat anderen je dan niet mogen afkloppen? Nou ja, tel je rechten.....

7. Het RECHT sinds 1.421 jaren te stemmen.
Ik kan al stemmen sinds ik 21 was. Nu kunnen mijn dochters stemmen vanaf 18. Niemand van ons is reeds 1421 jaar oud. Zie uiteraard hierboven Ariel over je 1421 jaar oude stemrecht natuurlijk: welke partijen mochten er toen meedoen? Mohammed, Mohammed en Mohammed?


8. Het RECHT op voorzieningen van haar echtgenoot voor al haar behoeften en meer.

Ik heb daar niet enkel het RECHT op, ik heb daar ook het EIGENDOMSRECHT op en bovendien is mijn ventje dat verplicht! en nu gij!

9. Het RECHT huwelijksvoorwaarden van haar keus te bespreken.

Wilt ge geloven dat ik zelfs mag kiezen OF ik huw en met wie ik huw? En wil je bovendien ook nog eens geloven dat in mijn land het "zwijgen van de maagd" NIET betekent dat ze toestemt ? Weet je misschien dat het hier standaard is dat mijn ventje er géén tweede vrouw op mag nahouden? Dat ik daar zelfs niet over moet gaan discussieren???? Straf hé!

Ik heb dus niet enkel het RECHT om te kiezen wat ik wens, ik heb bovendien ook nog het RECHT op de helft van zijn bezittingen! En jij?

10. Het RECHT scheiding uit haar echtgenoot te verkrijgen, zelf omdat zei hem eenvoudig niet mag. In Islam is de scheiding veronderstelt een laatste redmiddel te zijn.

Dit "recht" heb je gewoonweg niet beste meid! Je hebt het recht om naar de shariarechtbank te stappen en daar te gaan SMEKEN of de rechter zo vriendelijk wil zijn om aan je man te vragen om jou toch maar te verstoten. Daarbij heb je bovendien het RECHT om je bruidsschat terug te betalen of je kan naar je echtscheiding fluiten! Je echtgenoot behoudt uiteraard al de bezittingen die hij heeft vergaard en jij kan netjes op straat worden gezet.

IK scheid gewoon en IK neem de helft van de vergaarde bezittingen mee!

Wil je wisselen?

11. Het RECHT om al haar eigen geld te houden. (Zij is niet verantwoordelijk voor onderhoud van familie).

Weer een dubbel puntje, je had dit al aangehaald onder puntjes 2 en 3. Dit is dus een driedubbel recht van de moslima?

Zelf verhongeren, haar kinderen laten verhongeren, een lekkend dak boven haar hoofd, maar ze heeft wél het recht om in haar Haute Couture mantelpakje op de kapotte bank te zitten? (och nee, haar kledingvodden worden ook door haar echtgenoot betaald). Enfin, ze heeft dus het RECHT om tussen haar hongerige kinderen onder het lekkende dak in de kapotte bank te liggen, gehuld in een paar versleten lakens, en daar kan ze dan maanden liggen staren op haar mooie bankruittreksels.

12.Het RECHT om seksuele tevredenheid van haar echtgenoot te krijgen

:razz: dit is een goeike! Vooral in combinatie met haar verplichting om steeds te benen te spreiden als manlief er maar aan denkt.
Wel meid, ik heb niet enkel dat recht, ik bol het tevens gewoonweg af als mijn ventje enkel wil op en neer wippen met gebruikmaking van mijn vagina. Maar tja, uw vagina is natuurlijk verkocht tegen de prijs van je bruidsschat (niet teveel zei Mo nietwaar). Daarom moet je zogezegd een RECHT maken van je sexuele voldoening?
Hebben moslimmannetjes ook een RECHT op sexuele tevredenheid? Of nemen ze er gewoon een jonger model bij als het oude hen niet meer voldoet? Nu, dàt zou even een RECHT kunnnen zijn !

13.Het RECHT op zeggenschap van haar de kinderen te krijgen in het geval van scheiding (tenzij zij hen om geldige redenen niet kan opvoeden).
Dit is totaal onwaar. Vanaf een bepaalde leeftijd (7 voor jongens en 9 voor meisjes) zijn het de kinderen van "hun vader", jij bent enkel baarmoeder en zoogster (nou ja, als hij hen ergens anders goedkoper van eten kan voorzien - en die flesjesvoeding is tegenwoordig héél goed - dan kan je daar zelfs naar fluiten. Je hebt dus een RECHT tenzij hij het ergens anders gemakkelijker kan vinden.

14.Het RECHT om een echtgenoot te kiezen van haar keus.

Had je dat al niet gezegd? Weer vergeten erbij te zeggen dat het de VADER is die volgens Mo de echtgenoot moet zoeken, en soms (als je geen maagd meer bent) mag je JA of NEE zeggen. Maagden die zwijgen geven blijkbaar toestemming. Ook als ze negen jaar zijn.

15.Het RECHT om te weigeren van een voorgesteld en/of uitgehuwelijkt worden.
Hoeveel keer moet je dit herhalen? valt dit niet onder 5, 6, 9, 15?

Moet nogal een RECHT zijn om gewoon over je eigen leven te MOGEN beslissen, vind je niet?
Ik HEB mijn eigen leven, niemand hoeft me daarvoor zelfs maar een RECHT te geven, laat staan het vijf maal herhalen.

16. Het RECHT te hertrouwen na een scheiding of na het overlijden van haar man.

Zesde maal, zelfde zogenaamd recht.

---------------------------

Je lijstje van "rechten" kort zeer snel in natuurlijk, zeker als ik jouw "rechten" vergelijk met mijn eigen VERWORVENHEDEN.

Meer dan de helft van jouw zogenaamde "rechten" (wie geeft je dat recht dan?) zijn voor mij zuivere verworvenheden.
Mijn vagina is vb. mijn vagina; Niemand kan me daar enig recht op geven, vermits het die van mij is. Net zogoed als mijn inkomen van mij is en niemand daar enige zeggingschap over kan hebben vermits ik geen slaaf ben. Blijkbaar vind jij het normaal dat "iemand" jou het "recht" geeft om over je eigen inkomen te beschikken? Wel, NIEMAND hoeft mij dat recht te geven, ik HEB namelijk dat eigen inkomen of bezit, ik doe ermee wat ik wil! Straf hé!

Hebben moslimmannetjes ook het RECHT om te huwen met wie ze willen? Of vinden ze dat normaal?

In feite heb je ook wel veel geluk dat je het RECHT hebt om van je echtgenoot eten te krijgen en kleding. Stel nu dat hij die plicht niét moest uitvoeren en je (zoals gebruikelijk in islamitische landen) géén restjes van de door jou bereide maaltijd overliet.... je zou in dat geval toch nog liever slaafje zijn denk ik: die krijgen ook eten, ook klop als ze niet luisteren, moeten ook beentjes spreiden (mag van Mohammed) als baasje zin heeft...
Welke rechten heb jij nu in feite meer dan de rest van de slavinnetjesharem? Dat hij je niet kan verkopen?

Nu dàt is dan weer een RECHT dat je vergeten bent te vermelden:

16. Het RECHT om niet verkocht te kunnen worden!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Islamrechten die kafirvrouwen niet hebben....eindelijk

Bericht door Ketter »

Beste Vreemdeling,

Ik ga effe aanvullen. Jij zegt, ik ga er twee uitpikken:
Monique schreef: 3. Het RECHT te werken [ baan of zaken ] om geld te verdienen, dat zij
het houdt.
12.Het RECHT om seksuele tevredenheid van haar echtgenoot te krijgen
Hoe concreet is dit recht in het licht dat je moet gehoorzamen aan mannen...

4:34 Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.

Ik bedoel, dat wat je schrijft is toch in flagrante tegenspraak met dit vers?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Vreemdeling
Berichten: 48
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 10:55 pm

Bericht door Vreemdeling »

Jeetje zegt het lijkt wel alsof jullie als dagtaak hebben om de Islaam te bevechten. Ik kan echt met tig tegen argumenten komen, maar ik heb hier naast nog een leven. Jullie reageren met lappen tekst in de hoop dat een Moslim het leest en het licht gaat zien, dat duistere licht dat jullie volgen. Ik weet dat de Islaam meer rechten geeft aan de vrouw dan welk land, of religie ook. Dit wordt voor mij ook elke keer weer bevestigt als ik de vele zuster tegen kom die de Islaam hebben omarmd, zusters van verschillende afkomsten en nationaliteiten. Meer vrouwen bekeren zich naar de Islaam dan mannen, denk je dat zij zouden kiezen voor een religie die vrouwonvriendelijk is voor hen terwijl zij daarvoor van alle vrijheden konden genieten? Nee. de islaam is vrouwvriendelijk en heeft de vrouwen rechten gegeven. Voor mij is dat nu voldoende dat ik dat weet en mijn mede moslims, ik zal er ook geen dagtaak van maken om jullie te overtuigen. Geloof maar in die illusie's die jullie voorgeschoteld krijgen.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"Zelfs voor de tijd van de profeet Mohamed vrede zij met hem hadden vrouwen werk. De vrouw van de Profeet vrede zij met hem was zakenvrouw, ze handelde in goederen en had heel veel mensen in dienst. Waaronder de profeet, zo heeft ze hem ook leren kennen en vervolgens heeft zij hem ten huwelijk gevraagd. Zo zijn er genoeg voorbeelden van vrouwen die werkten."

Dat was dan toch wel voor Mohammed zijn zinsbegoochelingen kreeg ...... Zo bewijs je meteen dat de vrouwen in de pre-islamitische periode toch ook niet zo slecht afwaren ....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Vreemdeling
Berichten: 48
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 10:55 pm

Bericht door Vreemdeling »

sprot schreef:"Zelfs voor de tijd van de profeet Mohamed vrede zij met hem hadden vrouwen werk. De vrouw van de Profeet vrede zij met hem was zakenvrouw, ze handelde in goederen en had heel veel mensen in dienst. Waaronder de profeet, zo heeft ze hem ook leren kennen en vervolgens heeft zij hem ten huwelijk gevraagd. Zo zijn er genoeg voorbeelden van vrouwen die werkten."

Dat was dan toch wel voor Mohammed zijn zinsbegoochelingen kreeg ...... Zo bewijs je meteen dat de vrouwen in de pre-islamitische periode toch ook niet zo slecht afwaren ....
Ze hadden wel werk maar dat wil nietz eggen dat ze gewaardeerd werden of dat er naar hen geluisterd werd. Nee integendeel, vrouwen werden gezien als een bezit, als een ding. Met de komst van de islaam werd hun positie gerespecteerd. Kraam dus geen onzin uit wil je.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ze hadden wel werk maar dat wil nietz eggen dat ze gewaardeerd werden of dat er naar hen geluisterd werd. Nee integendeel, vrouwen werden gezien als een bezit, als een ding. Met de komst van de islaam werd hun positie gerespecteerd. Kraam dus geen onzin uit wil je.
Kahidja was een RIJKE weduwe. Ze had geërfd van haar vorige echtgenoot (of echtgenoten). Ze was de BAAS van Mohammed, had hem ZELF aangeworven.
Naar moslims zelf zo graag zeggen heeft ze Mohammed zèlf ten huwelijk gevraagd.
Tijdens HAAR leven moest Mo er niet aan denken om er nog een stuk of wat andere vrouwen bij te nemen: zolang ze leefde had hij maar één vrouw.

Vergelijk even haar positie met die van de rest van de latere harem van Mohammed: uitgehuwelijkt op zes jaar? gepenetreerd op de dag dat heel je familie door diezelfde persoon werd uitgemoord? opzijgezet wegens "te oud" maar wel nog voor het huishouden moeten zorgen?

Welke vrouwen hadden nu meer rechten? Kahidjah of de rest die volgde nadat ze overleden was?

Wie kraamt er hier in feite onzin uit?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Vreemdeling schreef:Jeetje zegt het lijkt wel alsof jullie als dagtaak hebben om de Islaam te bevechten. Ik kan echt met tig tegen argumenten komen, maar ik heb hier naast nog een leven.


Niemand heeft U verplicht hier te posten. Beetje raar dat U anderen verwijt van hier te posten en in één zin ons wil mededelen dat jij wèl "nog een leven hebt".


Jullie reageren met lappen tekst in de hoop dat een Moslim het leest en het licht gaat zien, dat duistere licht dat jullie volgen. Ik weet dat de Islaam meer rechten geeft aan de vrouw dan welk land, of religie ook.
Blijkbaar is het dan toch te moeilijk voor U op onze "lappen tekst" even te weerleggen?
Ik heb het recht te ademen. Jij blijkbaar niet, want dat recht heb je niet vermeld.

Dit wordt voor mij ook elke keer weer bevestigt als ik de vele zuster tegen kom die de Islaam hebben omarmd, zusters van verschillende afkomsten en nationaliteiten. Meer vrouwen bekeren zich naar de Islaam dan mannen, denk je dat zij zouden kiezen voor een religie die vrouwonvriendelijk is voor hen terwijl zij daarvoor van alle vrijheden konden genieten? Nee. de islaam is vrouwvriendelijk en heeft de vrouwen rechten gegeven. Voor mij is dat nu voldoende dat ik dat weet en mijn mede moslims, ik zal er ook geen dagtaak van maken om jullie te overtuigen. Geloof maar in die illusie's die jullie voorgeschoteld krijgen.
Zelfs al vind jij het leuk, nodig of verplicht om heelder dagen op je hoofd te staan, het zal mijn koude kleren niet raken.
Het enige wat me stoort is dat ik een wereld nalaat waarin mijn eigen dochters en kleindochters denken dat het bon ton is om ook heelder dagen op hun hoofd te staan.
Maar om eerlijk te zijn, ik GUN jullie overtuigde bekeerlingen écht wel het leven waarvoor je zelf hebt gekozen. Verwacht echter geen medeleven van mij als je verstoten werd en zonder inkomen op straat komt te staan. Ook geen uitkering als het aan mij ligt. Ik ben er namelijk rotsvast van overtuigd dat Allah voor jou en consoorten een grote beloning voorzien heeft. Zorg dan zelf maar dat je die krijgt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Ariel schreef:Een islam vrouw heeft het recht om op 10 jarige leeftijd te trouwen met een 50 jarige man. :oops:

Duitse link.

http://www.islaminstitut.de/Nachrichten ... 6a6.0.html

arabic source:
http://www.alriyadh.com/2007/04/17/article242496.html

Ja' maar niet gedwongen , ze moeten het alletwee wilen ,

EN VOOR DE DUIDELIJKHEID DAT HEEFT NIKS MET ISLAM TE MAKEN MAAR MET CULTUUR.

probeer geen leugens te vertellen over ons geloof wat zogenaamd en meisje van tien met een man van 50 jaar trouwt .
dat heeft niks met ons geloof te maken maar met cultuur
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
IslamLeer.nl
Berichten: 48
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 10:27 pm

Bericht door IslamLeer.nl »

Hou het kort, ik heb het hele topic niet gelezen maar heb een paar vragen:

1. Wat is hetgeen dat jullie tegenhoudt tot Islam te keren?
2. Wat geeft jullie zoveel moed om Islam zwart te maken?

Argument: Wat maakt het uit wat vrouwenrechten in Islam zijn?
Bepaal jij of de schepper dat?

Van hem komen we en bij hem is de terugkeer
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Vreemdeling schreef:JIk weet dat de Islaam meer rechten geeft aan de vrouw dan welk land, of religie ook.
Secularistische mensenrechten geven gelijke rechten.

Hoe kun je meer rechten krijgen zonder andermans recht te ondermijnen?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie