De status van de moslimvrouw

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

unholy schreef:
Maroc_21 schreef:
TheBrains scheef aan Unholly schreef: Nu ik jouw post lees, ben ik ervan overtuigd dat jouw haat toch alles overtreft.
Het is een kleine mannetje vol haat! :lol:
Zo veel haat en domheid als jij rondstrooit zal niemand kunnen overtreffen, en ja maroc en Brain, ik haat mensen die een intolerante ideologie uitdragen en steunen, nogmaals, ik vat jullie samen onder de categorie KLOOTZAKKEN !
Nee hoor. Ze lopen alleen maar rond met een onwaarschijnlijk roze bril waar het hun religie aangaat.


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Iznogoodh schreef:
unholy schreef:
Maroc_21 schreef: Het is een kleine mannetje vol haat! :lol:
Zo veel haat en domheid als jij rondstrooit zal niemand kunnen overtreffen, en ja maroc en Brain, ik haat mensen die een intolerante ideologie uitdragen en steunen, nogmaals, ik vat jullie samen onder de categorie KLOOTZAKKEN !
Nee hoor. Ze lopen alleen maar rond met een onwaarschijnlijk roze bril waar het hun religie aangaat.


Iznogoodh
Zo'n roze bril van "We hebben het niet geweten...", gaat niet op, dagelijks wordt je overspoeld met de intolerante en fascistische woorden en daden van de volgelingen van de profeet.

Zo bladerend door de geschiedenisboeken en de werken van grote filosofen kan ik maar één ding zeggen ;" De God van Abraham heeft heel wat op z'n kerfstok !".
Vreemdeling
Berichten: 48
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 10:55 pm

De status van de moslimvrouw

Bericht door Vreemdeling »

Hieronder een prachtig artikel over de status van de moslimvrouw zoals deze hoort te zijn vanuit de Islaam. Jullie kunnen zo veel roepen dat jullie het beter hebben als de moslimvrouw, maar ik heb het leven gekend als westerse vrouw te gedragen en te voelen, en ik ken het leven nu als Moslimvrouw en de islaam te praktiseren. Ik voel me vele malen gelukkiger om als moslimvrouw door het leven te gaan.


De status van de Moslimvrouw

In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle

De status van de Moslimvrouw is vaak het doelwit van de westerse media. Er worden reportages en documentaires gemaakt over de rol van de vrouw in de Islaam. Onderzoeken worden gedaan, deskundigen worden geraadpleegd en discussies worden gehouden. Wat is de eindconclusie van dit alles? Onderdrukking, mishandeling, uitbuiting, uithuwelijking. Maar laten we eens kijken wat de Islaam daar zelf over zegt.


Als we de Qor-aan lezen, dan zien we dat de vrouw in de aanblik van Allah - de Almachtige - gelijk is aan de man. De enige weegschaal bij Allah voor de voorrang van de man of de vrouw is godsvrees.


Voorwaar, de meest edele onder jullie is degene die de meeste godsvrees heeft
[ Soerah al-Hoedjoeraat 49:13 ].



De vrouwen en mannen zijn gelijk in de beloning en bestraffing. Allah - Verheven is Hij - zegt:


Wie het goede verricht, man of vrouw, terwijl hij een gelovige is: waarlijk, wij zullen hem een goed leven geven. En waarlijk, Wij zullen hun hun beloning schenken volgens het beste wat zij verrichtten
[ Soerah an-Nahl 16:97 ].


Wanneer we kijken naar het leven van de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam, dan zien we dat hij de vrouwen uitnodigde, net zoals hij de mannen uitnodigde. Hij onderwees de vrouwen, net zoals hij de mannen onderwees. Hij nam de eed aan van de vrouwen, net zoals hij de eed aannam van de mannen.

De Moslimman en Moslimvrouw zijn gelijk in de mensenrechten. Ieder van de echtgenoten heeft zijn recht op de ander. De Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - heeft gezegd:

"Waarlijk, jullie vrouwen hebben hun plichten jegens jullie. En jullie hebben jullie plichten jegens jullie vrouwen."


Allah heeft de vrouw het recht gegeven om haar leven zelf in te delen. Zij wordt niet gehuwd, behalve met haar toestemming. Er wordt niets van haar bezit genomen, behalve met haar instemming. En als zij beschuldigd wordt in haar eer, wordt haar beschuldiger gestraft.


Dat is omdat de Moslimvrouw kostbaar is. Wanneer zij behoeftig is, wordt haar voogd verplicht om haar in haar behoefte te voorzien. Haar vader is opgedragen om haar goed te behandelen. Haar zoon is opgedragen om haar te gehoorzamen. Haar broer is opgedragen om haar op te zoeken.


Allah heeft haar vader en moeder opgedragen goed voor haar te zijn. Moeslim heeft namelijk overgeleverd dat de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam - gezegd heeft:


"Degene die twee meisjes goed opvoedt totdat zij de volwassenheid bereiken, zal op de Dag der Opstanding zo met mij zijn."


En hij plaatste zijn vingers tegen elkaar.

Wanneer de Moslimvrouw voorzien wordt van kinderen, zijn ook zij verplicht om goed voor haar te zijn en zich nederig tegenover haar op te stellen. Wanneer één van haar kinderen haar ongehoorzaam is en haar op een ongepaste wijze behandelt, wordt hij verworpen en berispt door de mensen, totdat hij terugkeert naar het gehoorzamen van zijn moeder.


In vele gevallen heeft de Islaam de vrouw zelfs boven de man gesteld. Allah - Verheven is Hij - zegt:



En Wij droegen de mens op om goed te zijn voor zijn ouders. Zijn moeder droeg hem in zwakheid op zwakheid. En zijn zogen is gedurende twee jaar. Wees dus dankbaar jegens Mij en je ouders
[ Soerah Loeqmaan 31:14 ].


In al-Boekhaarie en Moeslim is overgeleverd dat een man vroeg: "O Boodschapper van Allah! Wie heeft het meeste recht op mijn goede gezelschap?" Hij antwoordde:


"Je moeder, daarna je moeder, daarna je moeder, daarna je vader..."


En Ibn 'Oemar - moge Allah tevreden zijn met hem en zijn vader - zag een man de ommegang verrichten om de Ka'bah, terwijl hij een oude vrouw op zijn rug droeg, waarop hij hem vroeg:


"Wie is deze vrouw?"


De man antwoordde: "Dit is mijn invalide moeder. Al twintig jaar draag ik haar op mijn rug. Denkt u, o Ibn 'Oemar, dat ik mijn plicht jegens haar vervuld heb?" Daarop zei Ibn 'Oemar:


"Neen... Nog geen druppel daarvan."


De Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - heeft ook de man opgedragen goed te zijn voor zijn vrouw en berispte degene die zijn vrouw slecht behandelt en haar boos maakt. Moeslim en at-Tirmidhie hebben namelijk overgeleverd dat de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam - op de Afscheidsbedevaart een toespraak hield, terwijl voor hem honderdduizend pelgrims waren. Onder hen was de blanke en de zwarte, de grote en de kleine, de rijke en de arme. Hij sprak al deze mensen toe en zei tegen hen:


"Voorwaar, wees goed voor de vrouwen. Voorwaar, wees goed voor de vrouwen."

Aboe Daawoed en anderen hebben overgeleverd dat op een dag vele vrouwen naar de vrouwen van de Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - kwamen om te klagen over hun echtgenoten. Toen de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam - daarover op de hoogte werd gebracht, vergaarde hij de mensen en zei:


"Voorzeker, er zijn vele vrouwen naar de Familie van Mohammad gekomen om te klagen over hun echtgenoten. Deze (mannen) zijn niet de deugdzamen onder jullie."

En het is authentiek overgeleverd door Ibn Maadjah en at-Tirmidhie dat de Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - gezegd heeft:


"De beste van jullie is hij die het beste is voor zijn echtgenote en ik ben van jullie de beste voor mijn echtgenoten."


De Islaam heeft de man verantwoordelijk gemaakt voor zijn vrouw. Hij werkt omwille van haar. Hij dient te zwoegen om haar te voeden en te kleden. Wanneer zij ziek is, moet hij alles doen wat hij kan om ervoor te zorgen dat zij geneest. En wanneer zij iets nodig heeft, dient hij haar dit te geven. Terwijl zij thuis zit. De man is verplicht om over haar uit te geven en haar te hoeden. Hij dient zelfs haar eer en leven te beschermen. Maar als de vrouw geen echtgenoot heeft, dan rust de plicht op haar vader, broer of voogd om haar te hoeden en te beschermen. En hoe meer de vrouw zichzelf respecteert, hoe meer degenen om haar heen haar zullen respecteren.


Ik sluit af met de volgende woorden van een bekende Engelse schrijfster die ongeveer een eeuw geleden in een krant werden gepubliceerd:


"Het is beter en minder schadelijk dat onze vrouwen als dienstmeisjes bij iemand thuis werken dan dat zij in fabrieken aan het werk worden gezet waar zij hun elegantie voorgoed verliezen. Ah, was ons land maar als dat van de Moslims. Daar waar nog altijd schaamte, kuisheid en puurheid te vinden is. Waarlijk, het is een schande dat Engeland haar vrouwen tot het toonbeeld van zedeloosheid heeft gemaakt, door hen te veel te laten mengen met mannen. Wat is er toch met ons? Waarom verlangen we niet naar datgene wat de vrouw in staat stelt om werk te verrichten dat in overeenstemming is met haar natuurlijke aanleg, zoals het huishouden en dat wij het mannenwerk overlaten aan de mannen, om de eer van de vrouw te redden?"

En alle lof is aan Allah, de Heer der Werelden...

Bron: http://www.soennah.com/
Geselecteerd en vertaald vanuit het Arabisch door: Aboe 'Abdir-Rahmaan Harkaatie
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Beste Vreemdeling.... het is een heel verhaal en teveel om in 1 keer te behandelen.
Ik zal er nu even 1 dingetje uithalen dat in mijn ogen essentieel is in deze kwestie.... namelijk.... de "voogd" van de vrouw.
Je zegt:
Wanneer zij behoeftig is, wordt haar voogd verplicht om haar in haar behoefte te voorzien.
Wat is een "voogd" (in islam) en hoe komt een vrouw daaraan?
En... heeft iedere vrouw een "voogd" ?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Je kan ook gewoon de link plaatsen, zonder internet te vervuilen met BS.
Je kan er dan ook je persoonlijke mening bij plaatsen, maar die heb je blijkbaar niet.

Hier nog een mooi plaatje voor jou:

Afbeelding
Vreemdeling
Berichten: 48
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 10:55 pm

Bericht door Vreemdeling »

Monique schreef:Beste Vreemdeling.... het is een heel verhaal en teveel om in 1 keer te behandelen.
Ik zal er nu even 1 dingetje uithalen dat in mijn ogen essentieel is in deze kwestie.... namelijk.... de "voogd" van de vrouw.
Je zegt:
Wanneer zij behoeftig is, wordt haar voogd verplicht om haar in haar behoefte te voorzien.
Wat is een "voogd" (in islam) en hoe komt een vrouw daaraan?
En... heeft iedere vrouw een "voogd" ?
Een voogd, dat is je vader. Heb je geen vader dan is je oom dat.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Vreemdeling schreef: Een voogd, dat is je vader. Heb je geen vader dan is je oom dat.
Heeft iedere moslima altijd een voogd?
En... wat doet die voogd?
Amorele atheistische nitwit
Vreemdeling
Berichten: 48
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 10:55 pm

Bericht door Vreemdeling »

nimda schreef:Je kan ook gewoon de link plaatsen, zonder internet te vervuilen met BS.
Je kan er dan ook je persoonlijke mening bij plaatsen, maar die heb je blijkbaar niet.

Hier nog een mooi plaatje voor jou:

Afbeelding
Lezen is ook een vak, mijn persoonlijke mening staat er bij; ik zal je een handje helpen en het voor je vergroten;

Hieronder een prachtig artikel over de status van de moslimvrouw zoals deze hoort te zijn vanuit de Islaam. Jullie kunnen zo veel roepen dat jullie het beter hebben als de moslimvrouw, maar ik heb het leven gekend als westerse vrouw te gedragen en te voelen, en ik ken het leven nu als Moslimvrouw en de islaam te praktiseren. Ik voel me vele malen gelukkiger om als moslimvrouw door het leven te gaan.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik sluit af met de volgende woorden van een bekende Engelse schrijfster die ongeveer een eeuw geleden in een krant werden gepubliceerd:


"Het is beter en minder schadelijk dat onze vrouwen als dienstmeisjes bij iemand thuis werken dan dat zij in fabrieken aan het werk worden gezet waar zij hun elegantie voorgoed verliezen. Ah, was ons land maar als dat van de Moslims. Daar waar nog altijd schaamte, kuisheid en puurheid te vinden is. Waarlijk, het is een schande dat Engeland haar vrouwen tot het toonbeeld van zedeloosheid heeft gemaakt, door hen te veel te laten mengen met mannen. Wat is er toch met ons? Waarom verlangen we niet naar datgene wat de vrouw in staat stelt om werk te verrichten dat in overeenstemming is met haar natuurlijke aanleg, zoals het huishouden en dat wij het mannenwerk overlaten aan de mannen, om de eer van de vrouw te redden?"
Gelukkig zijn we geleidelijk aan over deze ideeën heengegroeid in het Westen. Ik vind het zelf erg mooi dat dit hier kan. Wat telt is dat er nu niet meer zo over vrouwen gedacht wordt. Dat heet vooruitgang.

Tot in de jaren 60 had je in Saudi Arabië slavenmarkten, overigens. Op bepaalde plekken gaat de ethische vooruigang toch langzamer dan andere.
Wanneer zij behoeftig is, wordt haar voogd verplicht om haar in haar behoefte te voorzien.
In Nederland kan een behoeftig persoon zonder verdienende partner ongeacht sekse een (bijstand)uitkering aanvragen.

Ouders zijn verplicht hun kinderen te onderhouden tot die 21 zijn.

Hier in Nederland worden zowel mannen als vrouwen beschermt.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op di mei 22, 2007 3:54 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Vreemdeling
Berichten: 48
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 10:55 pm

Bericht door Vreemdeling »

Monique schreef:
Vreemdeling schreef: Een voogd, dat is je vader. Heb je geen vader dan is je oom dat.
Heeft iedere moslima altijd een voogd?
En... wat doet die voogd?
Zoek dat even lekker zelf uit. Als je dit zou vragen omdat je oprecht geinterresserd bent in de Islaam had ik je vraag beantwoord, maar aangezien het alleen maar is om je zelf beter te voelen om kritiek te leveren doe ik dat niet.
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Vreemdeling schreef:
nimda schreef:Je kan ook gewoon de link plaatsen, zonder internet te vervuilen met BS.
Je kan er dan ook je persoonlijke mening bij plaatsen, maar die heb je blijkbaar niet.

Hier nog een mooi plaatje voor jou:

Afbeelding
Lezen is ook een vak, mijn persoonlijke mening staat er bij; ik zal je een handje helpen en het voor je vergroten;

Hieronder een prachtig artikel over de status van de moslimvrouw zoals deze hoort te zijn vanuit de Islaam. Jullie kunnen zo veel roepen dat jullie het beter hebben als de moslimvrouw, maar ik heb het leven gekend als westerse vrouw te gedragen en te voelen, en ik ken het leven nu als Moslimvrouw en de islaam te praktiseren. Ik voel me vele malen gelukkiger om als moslimvrouw door het leven te gaan.
Inderdaad, je hebt gelijk, ik had het niet opgemerkt omdat het qua stijl en propagandistische inhoud van de rest weinig verschilt. Maar er is wel een ding dat nog altijd onbeantwoord blijft: "Waar is het voorbeeld van 1 (een) recht dat islamvrouwen hebben wat een westerse vrouw niet heeft". Behalve een lawine van zelflof en klassieke moslieten propaganda heb ik daarover nog geen helder en logisch antwoord gehad.

De bal is (nog altijd) in uw kamp.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Hieronder een prachtig artikel over de status van de moslimvrouw zoals deze hoort te zijn vanuit de Islaam. Jullie kunnen zo veel roepen dat jullie het beter hebben als de moslimvrouw, maar ik heb het leven gekend als westerse vrouw te gedragen en te voelen, en ik ken het leven nu als Moslimvrouw en de islaam te praktiseren. Ik voel me vele malen gelukkiger om als moslimvrouw door het leven te gaan.
Kun je ook zelf aangeven waar de verbetering voor jou zit?

Ik lees liever je eigen woorden.
Vreemdeling
Berichten: 48
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 10:55 pm

Bericht door Vreemdeling »

Ik heb de rechten al tig keer opgenoemt. En jullie komen aan met ''Ik heb dat ook''. Nogmaals; je hebt dat recht niet, want het is niet opgenomen in de wet. Dus als jij dat recht hebt en je krijgt het niet, kan je hoog en laag springen je krijgt het niet. In de Islaam is het wel zo dat de rechten van de moslimvrouw zijn opgenomen in de Islamitische wet.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Onderwijs, uitkeringen, huwelijkese voorwaarden, recht op echtscheiding zijn allemaal geregeld in de wet.

Misschien ken je het Nederlands recht niet zo goed.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De status van de moslimvrouw

Bericht door Ariel »

Vreemdeling schreef:
Ik sluit af met de volgende woorden van een bekende Engelse schrijfster die ongeveer een eeuw geleden in een krant werden gepubliceerd:


"Het is beter en minder schadelijk dat onze vrouwen als dienstmeisjes bij iemand thuis werken dan dat zij in fabrieken aan het werk worden gezet waar zij hun elegantie voorgoed verliezen. Ah, was ons land maar als dat van de Moslims. Daar waar nog altijd schaamte, kuisheid en puurheid te vinden is. Waarlijk, het is een schande dat Engeland haar vrouwen tot het toonbeeld van zedeloosheid heeft gemaakt, door hen te veel te laten mengen met mannen. Wat is er toch met ons? Waarom verlangen we niet naar datgene wat de vrouw in staat stelt om werk te verrichten dat in overeenstemming is met haar natuurlijke aanleg, zoals het huishouden en dat wij het mannenwerk overlaten aan de mannen, om de eer van de vrouw te redden?"

En alle lof is aan Allah, de Heer der Werelden...

Beste Vreemdeling.
Jij bent het met deze dame eens, maar ik niet.
Weet je hoe de werkomstandig heden van veel dienstmeisjes is?
Ik zou mijn dochter niet aan deze ellende bloot willen stellen.
Jij wel?

Sara uit Tanzania is pas 12, maar ze werkt van 's morgens tot 's avonds in het huis van haar rijke baas, in ruil voor de overschotjes van tafel en een tapijt om op te slapen. Slavernij iets van vroeger? Vergeet het. Daarom hebben de Verenigde Naties 23 augustus uitgeroepen tot Werelddag ter herdenking van de strijd tegen en de afschaffing van de slavernij.


Saudi-Arabië: Vele van de zes miljoen buitenlandse werknemers worden uitgebuit, mishandeld en werken in omstandigheden die op slavernij lijken. Vrouwen uit arme gebieden in Pakistan, India en Indonesië worden dikwijls als seksslavinnen gebruikt. Bij de justitie vinden die vaak ongeletterde mensen geen enkel verhaal.
http://www.sip.be/GODSDIENST/THEMISSING ... _slaaf.doc

Ah, was ons land maar als dat van de Moslims.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Uit het grootste Gekkenhuis voor Religiewaanzinnigen komt hetvolgende bericht:
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/w ... 820247.ece
The leap of faith that cost tourism minister her job
De vrouw in kwestie ging geld verzamelen voor hulp aan kinder-slachtoffers van natuurgeweld, niet van sectarisch geweld. Een redelijk neutrale activiteit in Pakistan, zou je denken. Maar oh wee, bij wijze van stunt ging ze zonder hoofddoekje een parachutesprong maken.
Afbeelding
En ik kan mij levendig indenken dat als je dan weer op je beide benen en heelhuids op de grond staat, dat je enorm blij bent dat je nog leeft.
Nilofer Bakhtiar was photographed in brightly coloured jumpsuit and hugging her instructor after a tandem jump to raise money for child victims of the earthquake that struck Pakistan in October 2005.
Dat was tegen het zere been van de vele mullahs, dus wat gaan die doen? De regering onder druk zetten, wat bijna altijd lukt de laatste tijd.
A religious court set up by the clerics at a radical mosque in Islamabad issued a fatwa, [...]They urged the Government to punish her and dismiss her from the Cabinet. Ms Bakhtiar failed to win the support of Cabinet colleagues and the Government appeared to cave in to the demands of the militants.
De tijd dat een vrouw (Benazir B.) de baas kon spelen over heel Pakistan is voorbij.
Her resignation was the latest blow to female politicians in Pakistan. Less than two months ago a Punjab provincial minister was shot dead in the eastern city of Gujranwala because she was not wearing a veil.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Vreemdeling schreef:Ik heb de rechten al tig keer opgenoemt. En jullie komen aan met ''Ik heb dat ook''. Nogmaals; je hebt dat recht niet, want het is niet opgenomen in de wet. Dus als jij dat recht hebt en je krijgt het niet, kan je hoog en laag springen je krijgt het niet. In de Islaam is het wel zo dat de rechten van de moslimvrouw zijn opgenomen in de Islamitische wet.
Hmmm. Zo te zien kan Vreemdeling geen recht noemen dat de Islam wel aan de vrouw geeft en dat het Westen de vrouw onthoudt.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
mootjemo
Berichten: 32
Lid geworden op: do mei 24, 2007 12:10 pm

Bericht door mootjemo »

izno..

de islaam geeft de vrouw haar eer, het westen ontneemt dat.

ze kunnen niet eens een pakje sigartten verkopen zonder een naakte vrouw ernaast te plaatsen.
het westen ziet de vrouw, jammer genoeg, als een lust object waardoor tegenwoordig alleen maar aan sex wordt gedacht.

de islaam integendeel, weet wat een vrouw waard is, en een diamant hou je voor jezelf.

noem jij eens iets wat het westen aan een vrouw geeft en wat de islaam haar niet geeft?
vrijheid om het hoertje uit te hangen???
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

mootjemo schreef:izno..

de islaam geeft de vrouw haar eer, het westen ontneemt dat.

ze kunnen niet eens een pakje sigartten verkopen zonder een naakte vrouw ernaast te plaatsen.
het westen ziet de vrouw, jammer genoeg, als een lust object waardoor tegenwoordig alleen maar aan sex wordt gedacht.
Verkoop toch geen onzin.Die uitspraak is op niets gestoeld.

Wist je overigens, dat vrouwelijke modellen voornamelijk bij reklame voor vrouwenproducten wordt gebruikt?
mootjemo schreef:de islaam integendeel, weet wat een vrouw waard is, en een diamant hou je voor jezelf.

noem jij eens iets wat het westen aan een vrouw geeft en wat de islaam haar niet geeft?
vrijheid om het hoertje uit te hangen???
Neen, de vrijheid, punt uit.

In het westen zijn vrouwen geen hoeren, en dat weet je heel goed. Jij bestempeld die vrouwen als hoeren, niet wij.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Wanneer we kijken naar het leven van de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam, dan zien we dat hij de vrouwen uitnodigde, net zoals hij de mannen uitnodigde. Hij onderwees de vrouwen, net zoals hij de mannen onderwees. Hij nam de eed aan van de vrouwen, net zoals hij de eed aannam van de mannen.

De Moslimman en Moslimvrouw zijn gelijk in de mensenrechten. Ieder van de echtgenoten heeft zijn recht op de ander. De Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - heeft gezegd:

"Waarlijk, jullie vrouwen hebben hun plichten jegens jullie. En jullie hebben jullie plichten jegens jullie vrouwen."
Hij mag dan wel vrouwen onderwezen hebben zoals hij mannen onderwees, maar nergens zie ik toch staan:

Waarlijk, jullie mannen hebben plichten jegens jullie...
of
En huwt mannen zoals je wenst, twee, drie of vier

voor zover ik weet is de koran ENKEL gericht aan de mannen, die in het beste geval nog eens iets aan hun vrouwen mochten doorvertellen.

Ik als westerse vrouw, sta erop dat ikzelf persoonlijk en rechtstreeks wordt aangesproken en niet via één of andere man die me nadien dan de boodschap tweedehands komt overbrengen.


Allah heeft de vrouw het recht gegeven om haar leven zelf in te delen. Zij wordt niet gehuwd, behalve met haar toestemming. Er wordt niets van haar bezit genomen, behalve met haar instemming. En als zij beschuldigd wordt in haar eer, wordt haar beschuldiger gestraft.
jaja, als ze verkracht wordt en ze heeft geen vier getuigen dan wordt WIE bestraft????
Ik WORD evenmin gehuwd, ik huw wanneer ik dat wens en met wie ik dat wens, ik heb daar zelfs aan niemand "toestemming" voor te geven.

Dat is omdat de Moslimvrouw kostbaar is. Wanneer zij behoeftig is, wordt haar voogd verplicht om haar in haar behoefte te voorzien. Haar vader is opgedragen om haar goed te behandelen. Haar zoon is opgedragen om haar te gehoorzamen. Haar broer is opgedragen om haar op te zoeken.
Mijn broer hoeft me helemaal niet te zoeken. Ik weet gerust zelf wel waar ik naartoe wil. En zoals hier reeds gezegd: indien ik behoeftig zou worden, dan bestaat er hier het recht van iedereen dat de staat me een uitkering zal bieden.
(Mijn vaer is trouwens overleden en ik heb WEL de helft van zijn erfenis gekregen en niet een kwartje!!!).

Allah heeft haar vader en moeder opgedragen goed voor haar te zijn. Moeslim heeft namelijk overgeleverd dat de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam - gezegd heeft:
"Degene die twee meisjes goed opvoedt totdat zij de volwassenheid bereiken, zal op de Dag der Opstanding zo met mij zijn." En hij plaatste zijn vingers tegen elkaar.
Tienstiens, hier moeten alle kinderen goed verzorgd worden, of de ouders worden uit hun ouderlijke macht ontzet en zijn strafbaar!

Wanneer de Moslimvrouw voorzien wordt van kinderen, zijn ook zij verplicht om goed voor haar te zijn en zich nederig tegenover haar op te stellen. Wanneer één van haar kinderen haar ongehoorzaam is en haar op een ongepaste wijze behandelt, wordt hij verworpen en berispt door de mensen, totdat hij terugkeert naar het gehoorzamen van zijn moeder.
So? Kinderen zijn gehoorzaamheid verschuldigd aan beide ouders. Waarom zou er een verschil moeten zijn tussen vader en moeder?
In vele gevallen heeft de Islaam de vrouw zelfs boven de man gesteld. Allah - Verheven is Hij - zegt:
En Wij droegen de mens op om goed te zijn voor zijn ouders. Zijn moeder droeg hem in zwakheid op zwakheid. En zijn zogen is gedurende twee jaar. Wees dus dankbaar jegens Mij en je ouders
[ Soerah Loeqmaan 31:14 ].


etc.....
Altijd een leuke!

Het gaat hier over de houding van het kind tegenover zijn moeder, niet van de man tegenover de vrouw!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mootjemo
Berichten: 32
Lid geworden op: do mei 24, 2007 12:10 pm

Bericht door mootjemo »

jaja, als ze verkracht wordt en ze heeft geen vier getuigen dan wordt WIE bestraft????

verkrachting is een geval en overspel is een geval....


Mijn vaer is trouwens overleden en ik heb WEL de helft van zijn erfenis gekregen en niet een kwartje

inde islaam is de man verplicht te zorgen voor de vrouw, en dat is de reden waarom de man meer krijgt.
Trouw jij niet, en dus geen man, is je broer verplicht voor je te zorgen.
Wij moslim, nemen als mannen zijnde de las op ons rug om voor de vrouw, zus, moeder, tantes te zorgen. Dat kennen jullie niet.

Citaat:
In vele gevallen heeft de Islaam de vrouw zelfs boven de man gesteld. Allah - Verheven is Hij - zegt:
En Wij droegen de mens op om goed te zijn voor zijn ouders. Zijn moeder droeg hem in zwakheid op zwakheid. En zijn zogen is gedurende twee jaar. Wees dus dankbaar jegens Mij en je ouders
[ Soerah Loeqmaan 31:14 ].


Dit is zeker een leuke, en daarom is de vrouw ook zo belangrijk in de islaam.

hadith: de beste onder jullie is de gene die de beste is voor zijn vrouw
hadith: het paradijs is onder de voeten van je moeder
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

mootjemo schreef:izno..
de islaam geeft de vrouw haar eer, het westen ontneemt dat.
Een religie zoals de Islam, die de man toestaat om zijn vrouw te slaan, draagt zeker niet bij aan de eer van de vrouw. Overigens geef ik je wel gelijk als je zegt dat het Westen zeer commercieel omgaat met de lichamelijke aantrekkelijkheid van de vrouw. Ook dat draagt niet bij aan de eer.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Seventh century violence meets 21st century technology

Bericht door Mahalingam »

De Mohammedaanse godsdienstgekken hebben ook in India redelijk vrij spel. Hoe zouden we hier reageren als een directeur van de een of andere organisatie 10.000 euro's gaat verzamelen om die later te geven aan de persoon die het hoofd van Albayrak bij hem thuis bezorgt? "" Ach, gewoon multikulti folkore?
Lees eens in
http://www.mcall.com/news/opinion/anoth ... erview-hed
Fatwah can't silence 'warrior woman' poet
The president of northern India's All India Ibtehad Council recently announced a 500,000 rupee (U.S. $11,319) bounty on Nasreen's head. ''She should be killed and beheaded and anyone who does this will get a reward from the council,'' declared cleric Tauqeer Raza Khan, because Nasreen made ''derogatory references against Prophet Mohammed in her writings.''
En waarom voelt die zich op zijn pik getrapt?
She writes that Muslim women should burn their burqas, that women should be treated as equals, and that religion should have no place in law or government … heretical stuff to Islamic fundamentalists. Nasreen fled Bangladesh in 1994 due to widespread violence about her writing and spent many years in exile in Europe.
En even nog een link naar onze situatie:
Having Muslim extremists call for her death is nothing new to Nasreen. In 1993, the Soldiers of Islam offered about $5,000 for her execution. Scores of writers, editors, playwrights and filmmakers have been executed since the 1960s in places like Algeria, Iran, Morocco, Sudan, Egypt, Saudi Arabia and even Amsterdam, where filmmaker Theo Van Gogh was killed in 2004 for making a film called ''Submission.''
En het heeft natuurrlijk niets met vrouw-zijn te maken, dus is het geen discriminatie:
Khan denies that his bounty is gender related: ''Anyone who opposes the Prophet does not deserve to live,'' he proclaims.
En als uitsmijter:
'There have been a number of e-mails and telephone calls congratulating me for the bold stance I have taken.'' Khan is getting e-mails that support chopping off a woman's head? What is this? Seventh century violence meets 21st century technology?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Vreemdeling schreef:Ik heb de rechten al tig keer opgenoemt. En jullie komen aan met ''Ik heb dat ook''. Nogmaals; je hebt dat recht niet, want het is niet opgenomen in de wet.
Welke "rechten" voor vrouwen zou je opgenomen willen zien in de wet?
- Het "recht" op een halve erfenis?
- Het "recht" om verstoten te worden?
- Het "recht" om geslagen te worden?
- Het "recht" om een voogd te hebben?
Enz...enz...?

En... dan moeten er dus ook aparte "rechten" in de wet opgenomen worden voor mannen?

Voor zover ik weet is de Nederlandse wet geldig voor IEDEREEN. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen mannen/vrouwen, gelovigen/kafir, wit/donker of wat dan ook.

m.a.w. mannen en vrouwen hebben dezelfde rechten.... HOE kan een vrouw dan minder rechten hebben dan een man?
Dus als jij dat recht hebt en je krijgt het niet, kan je hoog en laag springen je krijgt het niet. In de Islaam is het wel zo dat de rechten van de moslimvrouw zijn opgenomen in de Islamitische wet.
Over welk "recht" heb je het hier?
Amorele atheistische nitwit
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Monique, die vraag heb je al zo vaak gesteld. Ashadoe heeft ergens ook weer een post hierover geopend. Het blijft volgens mij bij proberen; een antwoord krijg je niet. Jammer, ik was er zelf ook nieuwsgierig naar. Mocht een moslima meer rechten hebben niet niet-moslima's, dan zal ik me, net als jij, acuut tot de islam bekeren. :wink:
Plaats reactie