De status van de moslimvrouw

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ben je aan het jokken faith?
Je gaat me toch niet vertellen dat je dit overgetypt hebt?

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 744#107744

Dit heb je van internet afgehaald meisje. Net zoals ik, en dan had je een link kunnen geven.

Het blijkt tevens dat je onze posten niet leest, anders had je die onzin die zeer negatief belastend is voor Islam niet nog een keer geplakt.

PS...
Ik heb nog steeds niet gehoord wat je mening over bepaalde punten van dit stukje is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Ben je aan het jokken faith?
Je gaat me toch niet vertellen dat je dit overgetypt hebt?

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 744#107744

Dit heb je van internet afgehaald meisje. Net zoals ik, en dan had je een link kunnen geven.

Het blijkt tevens dat je onze posten niet leest, anders had je die onzin die zeer negatief belastend is voor Islam niet nog een keer geplakt.


pffff ik zou er een hangzak van kunnen krijgen.....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Oke faith..
Ik begrijp dat je moe van ons wordt,maar toch wil ik even de regels voor Polygamie met je door nemen.

Hoe denk jij over deze regel .
Is dit een goede reden om er een vrouw bij te nemen?

Polygamie en een zieke echtgenote

Het gebeurt soms dat een man een chronisch zieke vrouw heeft. Het is beter dat deze man het recht heeft om een andere vrouw te trouwen dan dat hij gedwongen wordt om van zijn eerste vrouw te scheiden, opdat hij een andere vrouw kan trouwen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Oke faith..
Ik begrijp dat je moe van ons wordt,maar toch wil ik even de regels voor Polygamie met je door nemen.

Hoe denk jij over deze regel .
Is dit een goede reden om er een vrouw bij te nemen?

Polygamie en een zieke echtgenote

Het gebeurt soms dat een man een chronisch zieke vrouw heeft. Het is beter dat deze man het recht heeft om een andere vrouw te trouwen dan dat hij gedwongen wordt om van zijn eerste vrouw te scheiden, opdat hij een andere vrouw kan trouwen.
Ik ben zelf chronisch ziek Ariel, en mijn vriend heeft dat geaccepteerd. Nogmaals als een man in een moslimsland meerdere vrouwen wil trouwen, dan kan dat mits de eerste vrouw daar mee akkoord gaat.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Dit is te goed om te laten lopen en niet te reageren! Ariel post een tekst met aanklikbare bronvermelding over polygamie en wat doet Faith?

Post precies dezelfde tekst in de post eronder, inclusief de belastende zin dat het inderdaad zo is dat een man zeker geen toestemming aan zijn eerste vrouw hoeft te vragen, als hij er nog één wil trouwen!

Het bewijs dat Faith inderdaad er alleen op uit is, om hier onzin rond te strooien, want het daadwerkelijk lezen van andere posten en daar to the point op te reageren, daar is ze zeker niet op uit.

Ze is zo bezig, als ongelovige, de islam zoeter dan zoet voor te stellen, dat ze niet eens doorhad, dat ze precies dezelfde tekst had neergezet, inclusief de zin die al aangeeft, dat ze totaal verkeerd zit, als Ariel :roll2:

Dat is dus echt niet slim.
Laatst gewijzigd door Freya op di aug 14, 2007 12:37 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef: Ik ben zelf chronisch ziek Ariel, en mijn vriend heeft dat geaccepteerd. Nogmaals als een man in een moslimsland meerdere vrouwen wil trouwen, dan kan dat mits de eerste vrouw daar mee akkoord gaat.
Ik vind het heel erg dat jij chronisch ziek bent faith.
Dat spijt me heel erg, en ik wens je sterkte en kracht toe om deze ziekte te kunnen dragen.
En heel geweldig dat je vriend dit geaccepteerd heeft.
Het is in hem te eren.

Maar je hebt me geen antwoord op mijn vraag gegeven.

Vind jij deze regel acceptabel om er een andere vrouw bij te nemen?

We hebben je al verteld dat een eerste vrouw geen toestemming hoeft te geven als een moslim man er een andere vrouw bij wil nemen.
Het staat niet in de koran, nog in de hadith.
Juist het tegendeel is waar.


Qur'an 4:3
If you fear you can not treat orphans (girls) with fairness, then you may marry other women who seem good to you: two, three or four of them. But if you fear that you can not maintain equality among them, marry only one or any slave girls you may own, that will be more suitable. And give the women their dower as a free gift; but if they, of their own good pleasure, remit any part of it to you, eat it with enjoyment, take it with right good cheer and absorb it (in your wealth).
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nou, ik zie dat faith ( alhoewel ze online geweest is) geen antwoord op mijn vraag heeft.
Maar wat is nieuw.

Zal ik eens zeggen waarom deze regel onethisch is?
Zelfs al zou de vrouw toestemming geven tot een tweede huwelijk dan nog is het in mijn ogen immoreel om een tweede vrouw te nemen omdat je eerste ziek is.

Een zieke vrouw is afhankelijk van haar man. Ik kan me niet voorstellen dat ze het leuk zal vinden als ze weet dat haar echtgenoot met een andere vrouw in bed ligt te kroelen alleen maar om het feit dat zij niet meer voor hem kan zorgen, en geen seks meer kan geven.
Deze vrouw heeft dus heeft alleen haar ziekte te dragen, maar ook nog eens een groot verdriet, omdat ze manlief moet delen met een andere vrouw.



Waar gaat het dus in Islam om, om seks…Een man loopt achter zijn geslachtsdeel aan.
Hij kan zich niet beheersen, en wil dus gemeenschap hebben.
Dat zijn eerste vrouw hier verdriet om heeft, is voor hem geen reden om zijn lusten te beheersen.
Dit soort mannen zijn egoïstische minkukels.

Trouwens…
Wat betreft de gelijkheid van man en vrouw….

Mag een vrouw als haar man ziek is en haar niet meer kan bevredigen ook met een andere man naar bed?
Ook vrouwen hebben seksuele gevoelens.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Nou, ik zie dat faith ( alhoewel ze online geweest is) geen antwoord op mijn vraag heeft.
Maar wat is nieuw.

Zal ik eens zeggen waarom deze regel onethisch is?
Zelfs al zou de vrouw toestemming geven tot een tweede huwelijk dan nog is het in mijn ogen immoreel om een tweede vrouw te nemen omdat je eerste ziek is.

Een zieke vrouw is afhankelijk van haar man. Ik kan me niet voorstellen dat ze het leuk zal vinden als ze weet dat haar echtgenoot met een andere vrouw in bed ligt te kroelen alleen maar om het feit dat zij niet meer voor hem kan zorgen, en geen seks meer kan geven.
Deze vrouw heeft dus heeft alleen haar ziekte te dragen, maar ook nog eens een groot verdriet, omdat ze manlief moet delen met een andere vrouw.



Waar gaat het dus in Islam om, om seks…Een man loopt achter zijn geslachtsdeel aan.
Hij kan zich niet beheersen, en wil dus gemeenschap hebben.
Dat zijn eerste vrouw hier verdriet om heeft, is voor hem geen reden om zijn lusten te beheersen.
Dit soort mannen zijn egoïstische minkukels.

Trouwens…
Wat betreft de gelijkheid van man en vrouw….

Mag een vrouw als haar man ziek is en haar niet meer kan bevredigen ook met een andere man naar bed?
Ook vrouwen hebben seksuele gevoelens.
ja, als een man ziek is en de vrouw geen kinderen kan schenken, mag ze met een andere man trouwen. en wat betreft die teksten van jou en mij, Ariel, die konden ook op het zelfde moment geplaatst zijn want toen ik keek was die tekst van jou nog niets geplaatst.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

faith schreef: ja, als een man ziek is en de vrouw geen kinderen kan schenken, mag ze met een andere man trouwen. en wat betreft die teksten van jou en mij, Ariel, die konden ook op het zelfde moment geplaatst zijn want toen ik keek was die tekst van jou nog niets geplaatst.
En als de man ziek is, mag de vrouw dan een andere man nemen?
Ik bedoel, het is toch erger als de man ziek is, want dan kan die niet meer zijn heilige plicht voldoen: het gezin onderhouden. Heeft de vrouw dan geen recht op een andere man?

(( -- Natuurlijk moet je de oorsprong van religieuze polygamie heel ergens anders zoeken, zodat het eigenlijk logisch is dat er geen polyandrie is, maar dat verklap ik je niet, want je hebt er dan toch alleen maar kritiek op ;) -- ))
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

nou ben ik heel benieuwd...

zijn er eigenlijk ook dingen die jullie positief vinden aan de Islam?
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

faith schreef:nou ben ik heel benieuwd...

zijn er eigenlijk ook dingen die jullie positief vinden aan de Islam?
nee
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Silly schreef:
faith schreef:nou ben ik heel benieuwd...

zijn er eigenlijk ook dingen die jullie positief vinden aan de Islam?
nee
helemaal niets Silly?
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

nee

al het goeie hebben ze van de christenen/joden in die tijd afgenomen


verder: nee niets
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

faith schreef:nou ben ik heel benieuwd...

zijn er eigenlijk ook dingen die jullie positief vinden aan de Islam?
Het goeie is de meeste mensen, het grootste deel van de moslims. Ze slagen erin om het beste te halen uit een totaal foute ideologie.

Maakt het 'm waard om te ijveren om het misverstand uit de wereld te helpen alsof een kwade God zou bestaan die ons in de hel stompt omdat we falen hem te vinden in zijn spelletje verstoppertje. Snap je?

Maakt het 'm waard om ervoor te strijden dat ze de politieke ambities van hun leiders van wereldoverheersing door een theocratische tiran laten vallen om gewoon in gelijkheid samen te leven.

Ik zal maar niet zeggen wat ik zou doen moesten het koeien zijn zo'n beeld van onze eventuele Schepper zouden ophangen, want je zou gechoqueerd zijn, denk ik. ;)

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef: ja, als een man ziek is en de vrouw geen kinderen kan schenken, mag ze met een andere man trouwen. en wat betreft die teksten van jou en mij, Ariel, die konden ook op het zelfde moment geplaatst zijn want toen ik keek was die tekst van jou nog niets geplaatst.
Ja hoor meisje…:?
Ik begrijp het .

Ik heb mijn post gemaakt op.

Geplaatst: Ma Aug 13, 2007 3:57 pm

En jij op….

Geplaatst: Ma Aug 13, 2007 5:20 pm

Dat scheelt inderdaad niet veel. :oops: Sorry dat ik aan je getwijfeld hebt.

Wat betreft dat een vrouw kan scheiden van haar man als die ziek is..
Die gedachte vind ik net zo ziek als wanneer een man ( voor de seks) een extra vrouw neemt.

Als je werkelijk van elkaar houd dan trouw je in voorspoed en in tegenspoed.
Maar misschien komt er geen liefde te pas in Islam.
Dat kan natuurlijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Waar gaat het dus in Islam om, om seks…Een man loopt achter zijn geslachtsdeel aan.
En om schaamte.
Eender wat is bruikbaar om te maken de de mens zich schaamt voor zijn existentie.

Wat een schaamte moet het niet opwekken in de zieke vrouw als haar man met de tweede vrouw ligt te rollebollen. Ze kan zich enkel schamen voor zichzelf, voor haar ziekte.

Heel verwerpelijk van Islam, dat ze de man tot zulk een vorm van sadisme tegen zijn vrouw aanzet.

Gewoon een bewijs te meer dat Allah een sadistische God is, met een sadistische profeet, die samen van al hun oderdanen een grote hooop masochisten maken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

faith schreef: ja, als een man ziek is en de vrouw geen kinderen kan schenken, mag ze met een andere man trouwen.
Ja, wanneer ze eerst gaat scheiden.
Ze mag er niet gewoon een man bijnemen.
toch?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ariel schreef:
faith schreef: ja, als een man ziek is en de vrouw geen kinderen kan schenken, mag ze met een andere man trouwen. en wat betreft die teksten van jou en mij, Ariel, die konden ook op het zelfde moment geplaatst zijn want toen ik keek was die tekst van jou nog niets geplaatst.
Ja hoor meisje…:?
Ik begrijp het .

Ik heb mijn post gemaakt op.

Geplaatst: Ma Aug 13, 2007 3:57 pm

En jij op….

Geplaatst: Ma Aug 13, 2007 5:20 pm

Dat scheelt inderdaad niet veel. :oops: Sorry dat ik aan je getwijfeld hebt.
:roll2:
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Freya schreef:
Ariel schreef:
faith schreef: ja, als een man ziek is en de vrouw geen kinderen kan schenken, mag ze met een andere man trouwen. en wat betreft die teksten van jou en mij, Ariel, die konden ook op het zelfde moment geplaatst zijn want toen ik keek was die tekst van jou nog niets geplaatst.
Ja hoor meisje…:?
Ik begrijp het .

Ik heb mijn post gemaakt op.

Geplaatst: Ma Aug 13, 2007 3:57 pm

En jij op….

Geplaatst: Ma Aug 13, 2007 5:20 pm

Dat scheelt inderdaad niet veel. :oops: Sorry dat ik aan je getwijfeld hebt.
:roll2:

hmm eens kijken of iemand dit een onzinnige post gaat noemen ;)
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Dit vond ik overigens nog in mijn zoektoch :smile:

De status van de Moslimvrouw



De status van de Moslimvrouw is vaak het doelwit van de westerse media. Er worden reportages en documentaires gemaakt over de rol van de vrouw in de Islaam. Onderzoeken worden gedaan, deskundigen worden geraadpleegd en discussies worden gehouden. Wat is de eindconclusie van dit alles? Onderdrukking, mishandeling, uitbuiting, uithuwelijking. Maar laten we eens kijken wat de Islaam daar zelf over zegt.

Als we de Qor-aan lezen, dan zien we dat de vrouw in de aanblik van Allah - de Almachtige - gelijk is aan de man. De enige weegschaal bij Allah voor de voorrang van de man of de vrouw is godsvrees.

De meest edele onder jullie bij Allah is degene die de meeste godsvrees heeft.

[ Soerah al-Hoedjoeraat 49:13 ].

De vrouwen en mannen zijn gelijk in de beloning en bestraffing. Allah - Verheven is Hij - zegt:

Wie het goede verricht, man of vrouw, terwijl hij een gelovige is: waarlijk, wij zullen hem een goed leven geven. En waarlijk, Wij zullen hun hun beloning schenken volgens het beste wat zij verrichtten

[ Soerah an-Nahl 16:97 ].

Wanneer we kijken naar het leven van de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam, dan zien we dat hij de vrouwen uitnodigde, net zoals hij de mannen uitnodigde. Hij onderwees de vrouwen, net zoals hij de mannen onderwees. Hij nam de eed aan van de vrouwen, net zoals hij de eed aannam van de mannen.

De Moslimman en Moslimvrouw zijn gelijk in de mensenrechten. Ieder van de echtgenoten heeft zijn recht op de ander. De Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - heeft gezegd:

"Waarlijk, jullie vrouwen hebben hun plichten jegens jullie. En jullie hebben jullie plichten jegens jullie vrouwen."

Allah heeft de vrouw het recht gegeven om haar leven zelf in te delen. Zij wordt niet gehuwd, behalve met haar toestemming. Er wordt niets van haar bezit genomen, behalve met haar instemming. En als zij beschuldigd wordt in haar eer, wordt haar beschuldiger gestraft.

Dat is omdat de Moslimvrouw kostbaar is. Wanneer zij behoeftig is, wordt haar voogd verplicht om haar in haar behoefte te voorzien. Haar vader is opgedragen om haar goed te behandelen. Haar zoon is opgedragen om haar te gehoorzamen. Haar broer is opgedragen om haar op te zoeken.

Allah heeft haar vader en moeder opgedragen goed voor haar te zijn. Moeslim heeft namelijk overgeleverd dat de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam - gezegd heeft:

"Degene die twee meisjes goed opvoedt totdat zij de volwassenheid bereiken, zal op de Dag der Opstanding zo met mij zijn."

En hij plaatste zijn vingers tegen elkaar.

Wanneer de Moslimvrouw voorzien wordt van kinderen, zijn ook zij verplicht om goed voor haar te zijn en zich nederig tegenover haar op te stellen. Wanneer één van haar kinderen haar ongehoorzaam is en haar op een ongepaste wijze behandelt, wordt hij verworpen en berispt door de mensen, totdat hij terugkeert naar het gehoorzamen van zijn moeder.

In vele gevallen heeft de Islaam de vrouw zelfs boven de man gesteld. Allah - Verheven is Hij - zegt:

En Wij droegen de mens op om goed te zijn voor zijn ouders. Zijn moeder droeg hem in zwakheid op zwakheid. En zijn zogen is gedurende twee jaar. Wees dus dankbaar jegens Mij en je ouders

[ Soerah Loeqmaan 31:14 ].

In al-Boekhaarie en Moeslim is overgeleverd dat een man vroeg: "O Boodschapper van Allah! Wie heeft het meeste recht op mijn goede gezelschap?" Hij antwoordde:

"Je moeder, daarna je moeder, daarna je moeder, daarna je vader..."

En Ibn 'Oemar - moge Allah tevreden zijn met hem en zijn vader - zag een man de ommegang verrichten om de Ka'bah, terwijl hij een oude vrouw op zijn rug droeg, waarop hij hem vroeg:

"Wie is deze vrouw?"

De man antwoordde: "Dit is mijn invalide moeder. Al twintig jaar draag ik haar op mijn rug. Denkt u, o Ibn 'Oemar, dat ik mijn plicht jegens haar vervuld heb?" Daarop zei Ibn 'Oemar:

"Neen... Nog geen druppel daarvan."

De Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - heeft ook de man opgedragen goed te zijn voor zijn vrouw en berispte degene die zijn vrouw slecht behandelt en haar boos maakt. Moeslim en at-Tirmidhie hebben namelijk overgeleverd dat de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam - op de Afscheidsbedevaart een toespraak hield, terwijl voor hem honderdduizend pelgrims waren. Onder hen was de blanke en de zwarte, de grote en de kleine, de rijke en de arme. Hij sprak al deze mensen toe en zei tegen hen:

"Voorwaar, wees goed voor de vrouwen. Voorwaar, wees goed voor de vrouwen."

Aboe Daawoed en anderen hebben overgeleverd dat op een dag vele vrouwen naar de vrouwen van de Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - kwamen om te klagen over hun echtgenoten. Toen de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam - daarover op de hoogte werd gebracht, vergaarde hij de mensen en zei:

"Voorzeker, er zijn vele vrouwen naar de Familie van Mohammad gekomen om te klagen over hun echtgenoten. Deze (mannen) zijn niet de deugdzamen onder jullie."

En het is authentiek overgeleverd door Ibn Maadjah en at-Tirmidhie dat de Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - gezegd heeft:

"De beste van jullie is hij die het beste is voor zijn echtgenote en ik ben van jullie de beste voor mijn echtgenoten."

De Islaam heeft de man verantwoordelijk gemaakt voor zijn vrouw. Hij werkt omwille van haar. Hij dient te zwoegen om haar te voeden en te kleden. Wanneer zij ziek is, moet hij alles doen wat hij kan om ervoor te zorgen dat zij geneest. En wanneer zij iets nodig heeft, dient hij haar dit te geven. Terwijl zij thuis zit. De man is verplicht om over haar uit te geven en haar te hoeden. Hij dient zelfs haar eer en leven te beschermen. Maar als de vrouw geen echtgenoot heeft, dan rust de plicht op haar vader, broer of voogd om haar te hoeden en te beschermen. En hoe meer de vrouw zichzelf respecteert, hoe meer degenen om haar heen haar zullen respecteren.


Misvatting: De Islaam vernedert Vrouwen

Al zijn er vele aspecten van de Islaam die verkeerd worden begrepen door niet-Moslims, de onwetendheid en foutieve informatie en incorrecte aannames die worden gemaakt betreffende de behandeling van vrouwen in de Islaam is wellicht de meest ernstige.

Talrijke verzen van de Qor-aan maken duidelijk dat mannen en vrouwen gelijk zijn in de aanblik van Allah. Volgens de leerstellingen van de Islaam is het enige dat mensen in de aanblik van Allah onderscheidt, hun niveau van Godbewustzijn. Dankzij dit zijn vele mensen verbaasd erachter te komen dat de Islamitische Wet meer dan 1400 jaar geleden vrouwenrechten waarborgde en dat vrouwen in Europa en Amerika hun rechten pas onlangs verkregen. De Islaam onderwijst bijvoorbeeld duidelijk dat een vrouw een volle persoon is in de wet, en de spirituele gelijke is aan de man. Tevens blijkt uit de Islamitische Wet dat vrouwen het recht hebben om grond te bezitten, een zaak te runnen en gelijke beloning te krijgen voor gelijke arbeid. Het is vrouwen toegestaan totale controle te hebben over hun bezittingen, ze kunnen niet tegen hun wil met iemand gehuwd worden en ze mogen hun eigen naam houden wanneer ze trouwen.

Daarbij hebben zij het recht om bezit te erven en om hun huwelijk te ontbinden in geval van verwaarlozing of incorrecte behandeling. Tevens beschouwt de Islaam een vrouw niet als een “kwade verleidster”, en zodoende wordt haar niet “de oorspronkelijke zonde” kwalijk genomen. Vrouwen in de Islaam participeren in allerlei vormen van aanbidding waarin mannen participeren. Feitelijk is van de rechten die de Islaam 1400 jaar geleden aan vrouwen gaf, praktisch tot de twintigste eeuw niet gehoord in het Westen.

Minder dan vijftig jaar geleden kon een vrouw in Engeland en Amerika geen huis of auto kopen, zonder dat haar vader of echtgenoot hier ook voor tekende. Daarbij geeft de Islaam een groot respect aan vrouwen en hun rol in de maatschappij; het geeft hen het recht op eigen bezit, te trouwen met wie zij wil en vele andere rechten. Ook zou genoemd moeten worden dat de missie van de Profeet Mohammad - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - vele van de verschrikkelijke praktijken met betrekking tot vrouwen die aanwezig waren in de maatschappij van zijn tijd, heeft beëindigd. Zo heeft de Qor-aan bijvoorbeeld een eind gemaakt aan het heidense Arabische gebruik van het doden van dochters wanneer deze werden geboren.

Daarnaast heeft de Islaam beperkingen opgelegd aan de onbeperkte polygamie van de Arabieren in die tijd, en heeft vele wetten in het leven geroepen om het welzijn van de vrouwen te beschermen. De meeste van de zogenaamde hervormingen in de status van de vrouw vandaag, ontstonden pas nadat het Westen de religie had verlaten voor secularisme. Zelfs degenen in het Westen die beweren de zogenaamde “Joods-christelijke traditie te volgen”, volgen eigenlijk de waarden van het Westerse liberalisme, maar gewoon in mindere mate dan hun meer liberale landgenoten.

Als vrouwen in de Moslimwereld vandaag hun rechten niet hebben, is dat niet omdat de Islaam hen die niet gaf. Het probleem is dat in vele plaatsen vreemde tradities de leerstellingen van de Islaam zijn gaan overschaduwen, ofwel door onwetendheid, of door de invloed van kolonisatie.

Ik sluit af met de volgende woorden van een bekende Engelse schrijfster die ongeveer een eeuw geleden in een krant werden gepubliceerd:

"Het is beter en minder schadelijk dat onze vrouwen als dienstmeisjes bij iemand thuis werken dan dat zij in fabrieken aan het werk worden gezet waar zij hun elegantie voorgoed verliezen. Ah, was ons land maar als dat van de Moslims. Daar waar nog altijd schaamte, kuisheid en puurheid te vinden is. Waarlijk, het is een schande dat Engeland haar vrouwen tot het toonbeeld van zedeloosheid heeft gemaakt, door hen te veel te laten mengen met mannen. Wat is er toch met ons? Waarom verlangen we niet naar datgene wat de vrouw in staat stelt om werk te verrichten dat in overeenstemming is met haar natuurlijke aanleg, zoals het huishouden en dat wij het mannenwerk overlaten aan de mannen, om de eer van de vrouw te redden?"

En alle lof is aan Allah, de Heer der Werelden...



Geselecteerd en vertaald vanuit het Arabisch door: Aboe 'Abdir-Rahmaan Harkaatie
Bron: Misconceptions about Islaam
Vertaald vanuit het Engels en bewerkt door: Hoedhayfah Aboe Dawoed al-Hollandie
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Faith, 1 vraagje.
Waarom mag een man een vrouw wel slaan en een vrouw een man niet?

ok, 2 vraagjes dus:
Wat vind jij daarvan dat jij gehoorzaam moet zijn aan een man en hij niet aan jou?
Amorele atheistische nitwit
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Het is beter en minder schadelijk dat onze vrouwen als dienstmeisjes bij iemand thuis werken dan dat zij in fabrieken aan het werk worden gezet waar zij hun elegantie voorgoed verliezen. Ah, was ons land maar als dat van de Moslims. Daar waar nog altijd schaamte, kuisheid en puurheid te vinden is. Waarlijk, het is een schande dat Engeland haar vrouwen tot het toonbeeld van zedeloosheid heeft gemaakt, door hen te veel te laten mengen met mannen. Wat is er toch met ons? Waarom verlangen we niet naar datgene wat de vrouw in staat stelt om werk te verrichten dat in overeenstemming is met haar natuurlijke aanleg, zoals het huishouden en dat wij het mannenwerk overlaten aan de mannen, om de eer van de vrouw te redden?"
een woord: BULLSHIT

Dienstmeisjes, wat zijn dat??? Die waren er 100 jaar geleden, wie heeft er tegenwoordig nog een dienstmeisje.
En sinds wanneer heeft een vrouw slechts de natuurlijk aanleg voor: huishouden? Ik word misselijk van dit soort stom geblaat.
Een vrouw heeft precies dezelfde vaardigheden en kwaliteiten als de man. Waarom zouden een vrouw die kwaliteiten niet gebruiken?
Alleen door die achterlijke religies, waaronder de islam, worden vrouwen gedegradeerd tot achterlijk schepsel. Een soort veredeld huisdier, iets wat je moet beschermen, voeden, kleden en manieren bijbrengen.
Schei uit, ik ben alleenstaand en ik red me prima. Heb een goeie baan, een eigen huis en een paar lieve dochters. Het leven gaat me prima af en daar heb ik echt geen voogd of dictatoriale echtgenoot voor nodig.
Feitelijk gezien heb ik het beter voor elkaar dan menig moslimman :twisted:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ruth schreef:
Het is beter en minder schadelijk dat onze vrouwen als dienstmeisjes bij iemand thuis werken dan dat zij in fabrieken aan het werk worden gezet waar zij hun elegantie voorgoed verliezen. Ah, was ons land maar als dat van de Moslims. Daar waar nog altijd schaamte, kuisheid en puurheid te vinden is. Waarlijk, het is een schande dat Engeland haar vrouwen tot het toonbeeld van zedeloosheid heeft gemaakt, door hen te veel te laten mengen met mannen. Wat is er toch met ons? Waarom verlangen we niet naar datgene wat de vrouw in staat stelt om werk te verrichten dat in overeenstemming is met haar natuurlijke aanleg, zoals het huishouden en dat wij het mannenwerk overlaten aan de mannen, om de eer van de vrouw te redden?"
een woord: BULLSHIT

Dienstmeisjes, wat zijn dat??? Die waren er 100 jaar geleden, wie heeft er tegenwoordig nog een dienstmeisje.
En sinds wanneer heeft een vrouw slechts de natuurlijk aanleg voor: huishouden? Ik word misselijk van dit soort stom geblaat.
Een vrouw heeft precies dezelfde vaardigheden en kwaliteiten als de man. Waarom zouden een vrouw die kwaliteiten niet gebruiken?
Alleen door die achterlijke religies, waaronder de islam, worden vrouwen gedegradeerd tot achterlijk schepsel. Een soort veredeld huisdier, iets wat je moet beschermen, voeden, kleden en manieren bijbrengen.
Schei uit, ik ben alleenstaand en ik red me prima. Heb een goeie baan, een eigen huis en een paar lieve dochters. Het leven gaat me prima af en daar heb ik echt geen voogd of dictatoriale echtgenoot voor nodig.
Feitelijk gezien heb ik het beter voor elkaar dan menig moslimman :twisted:
Als je goed leest dan zie je dat een Engelse schrijfster dit een jaar geleden heeft geplaatst in een krant.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

En waar heeft de zogenaamde niet MMM Faith deze MMMtekst vandaan geplukt?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Geweldig faith..
We lezen wat we lezen willen.
Jij leest suikerzoete schrijfsels, en wij lezen de harde waarheid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie