De status van de moslimvrouw

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

faith schreef:
Mahalingam schreef:Zouden in ons land hele dorpen ten prooi vallen aan de Islam dan zouden we dat zeker gemerkt hebben. Maar hier en daar een mannetje of vrouwtje, dat valt niet op. Of toch wel? Verse kaaskop-bekeerden gaan veel naar de moskee. Ze beoefenen hun nieuw gevonden heil op degelijke Hollandse manier.
Dus ga bij een moskee staan op een druk moment en ga zien hoeveel mensen met niet-Marokkans of Turks uiterlijk naar binnen gaan.
Steekproefgewijs dus bewijs verzamelen.
ik ben laats meegeweest met een rondleiding bij ons in de moskee, en ik moet je eerlijk bekennen dat ik een paar nederlanders heb gezien. een paar vrouwen, en een man.
Tig bekeerden hier in Enschede. De vriend van mijn broertje heeft zich bekeerd tot de Islam op 15-jarig leeftijd, dus wat dat betreft.

...

Mocht je geintresseerd zijn in de Islam laat het me dan weten, wellicht dat ik je dan in contact kan brengen met Laure en Vera, twee bekeerde Moslima's.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Faith, er staan nog een paar onbeantwoorde vragen:
Faith,als je Monique geantwoord hebt gaan we door naar de volgende ronde voor de hoofdprijs.
Mag ik vragen hoe je over het volgende artikel denk:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=9858

Aan jouw de eer om commentaar te geven Faith.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

heeft zich bekeerd tot de Islam op 15-jarig leeftijd
Kinderen zijn een makkelijke en legitieme prooi in Islam.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Monique schreef:
Monique schreef:Faith, 1 vraagje.
Waarom mag een man een vrouw wel slaan en een vrouw een man niet?

ok, 2 vraagjes dus:
Wat vind jij daarvan dat jij gehoorzaam moet zijn aan een man en hij niet aan jou?
Faith?
Faith.... na je hemelse beschrijving van de status/situatie van de vrouw in islam moet mijn vraagje toch niet al te moeilijk voor je zijn?

Er zal toch wel een, voor de vrouw, uiterst positieve en zeer voordelige reden zijn voor de (in mijn domme/onwetende kafir ogen) uiterst oneerlijke,denigrerende en zeer nadelige behandeling van vrouwen in islam?

Leg mij nu eens uit waarom IK me tot de islam zou moeten bekeren?
Je zegt dat hele drommen zich bekeren. Wat weten zij wel wat ik niet weet?
Wie weet dat, wanneer je een positieve wending kan geven aan mijn vraagje ik me met genoegen zal laten afrossen en moslima zal worden?
Laat je deze kans op extra hemelpuntjes voor de zegelboekje echt voorbij gaan?

Kom op Faith, jij die zo euforisch is over islam en al het goede prijst wat islam voor vrouwen in petto heeft kan toch onmogelijk de handdoek in de ring gooien?

Uit je niet antwoord blijkt eigenlijk dat de islam helemaal niet is zoals jij graag doet voorkomen.
Je zit gewoon te jokken Faith... foei... dat betekent dat er puntjes uit je hemelspaarboekje af gaan hoor.
Dat jij je zo laat kennen zeg. Dat jij zo makkelijk toegeeft dat islam helemaal niet goed is voor vrouwen valt me van je tegen. Je bent een slechte moslima Faith.
Amorele atheistische nitwit
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Chaimae schreef:
Mocht je geintresseerd zijn in de Islam laat het me dan weten, wellicht dat ik je dan in contact kan brengen met Laure en Vera, twee bekeerde Moslima's.
Dank je wel Chaimae, hier in mijn omgeving zijn ook een aantal bekeerde moslims :)
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik kwam in de nieuwsberichten weer een paar voorbeelden tegen van de rechten van de vrouw in de islam. Maar eerst een plaatje:

Afbeelding

Ik kwam het tekstje tegen bij
http://washingtontimes.com/article/2007 ... 10072/1001
Marriages split al Qaeda alliance
Iraq's Sunni tribes began turning against al Qaeda when the largely foreign-run terrorist organization tried to arrange forced marriages with local women to secure their foothold in the country, according to a top counterterrorism adviser to the U.S. coalition in Iraq.
[...]
The tactic of forced political marriages was standard for al Qaeda, according to Col. Kilcullen, used successfully in Pakistan, Afghanistan, Somalia and elsewhere to "embed" the international terrorist network in the local kinship and tribal network.

But in Iraq, he wrote, "the tactic seemed to have backfired," in part because the radical Islamist movement failed to appreciate Iraq's brand of Islam.
Forced marriages outside the tribe have never been culturally accepted in traditional Iraqi society, and tribal leaders resisted demands for such marriages. Al Qaeda operatives responded by demanding — often violently — such marriages, killing one sheik and brutally murdering the children of another.

"[Al Qaeda], with their hyper-reductionist version of 'Islam' stripped of cultural content, discounted the tribes' view as ignorant, stupid and sinful," the colonel writes.
Dat al Qaeda volk heeft dus niet veel op met multi-culturalisme. Wat jammer nou. Zouden we ze hierheen halen (ontwikkelingshulp nietwaar?) voor een training in de multikul? Leren thee drinken met Job Cohen zonder die direct te vermoorden en aanvaarden dat alle culturen gelijkwaardig zijn en zo.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik kwam in het nieuws nog een bekeerde vrouw tegen:
http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/sam ... erdemoslim
De dubbele transformatie van Karima Tieleman
Karima Tieleman transformeerde eerst van man tot vrouw en zes jaar later bekeerde ze zich tot de islam. Maar ook onder de gelovigen vindt ze niet de acceptatie waarop ze gehoopt had. Ze ziet het als haar lot dat ze haar hele leven onbegrip en afwijzing moet trotseren. "Ik ben blij met mijn leven, maar soms word je het vechten moe."
Dankzij haar nieuwe geloof kan ze zich nu verzoenen met haar lot, zo maak ik uit het artikel op. En als ik nu toch aan het psychologiseren sla: misschien is ze ietwat masochistisch:
Maar ook onder haar medegelovigen ontmoet ze de nodige weerstand. In de moskee waar ze zich bekeerd heeft, willen de vrouwen niet met haar samen bidden en de mannen ook niet. De imam, die ze enigszins voor zich gewonnen heeft met haar verhaal, bedenkt een oplossing: hij reserveert een speciale plek voor haar, niet bij de mannen en niet bij de vrouwen. Dat is aardig van die imam, maar toch maakt het Karima verdrietig, want de imam heeft besloten dat haar plek in de moskee alleen toegankelijk is via de manneningang.
Ik zou zeggen: dan ga je toch naar een andere moskee? Dat deed ze ook maar dat hielp slechts tijdelijk:
Ze besluit naar een andere moskee te gaan waar ze haar verhaal voor zich houdt. Maar ze is er nog geen week of het gonst er al van de geruchten. Ze wordt op het matje geroepen bij de imam die haar zonder omhaal vraagt of ze nog een mannelijk geslachtsdeel heeft. 'Nee!' roept ze uit, 'ik ben volledig vrouw, het staat zelfs in mijn paspoort!' De imam besluit dat ze welkom is en laat haar bij de vrouwen bidden. Ook die verwelkomen haar in hun midden. 'Je bent een vrouw, want je bent geen man', zeggen ze en daarmee is de kous af. Toch merkt Karima na verloop van tijd dat het steeds leger wordt om haar heen. De vrouwen blijken weg te blijven omdat hun mannen hen verbieden naar de moskee te gaan. Vanwege haar. Wederom besluit ze de moskee te verlaten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

BFA schreef:
heeft zich bekeerd tot de Islam op 15-jarig leeftijd
Kinderen zijn een makkelijke en legitieme prooi in Islam.
Ter illustratie van deze bewering een copie van een huis-aan-huis verspreid foldertje in Wenen, Oostenrijk (je weet wel waar op 12 sept. 1683 de Mohammedanen militair verslagen zijn waardoor de tsunami van islamitisering van Europa tot stilstand kwam)
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hoe geestelijk ziek moet je zijn om je aan te sluiten bij Islam.
Deze vrouw heeft problemen, en werd nergens geacepteerd.
Daarom is ze gevallen voor Islam, net zoals veel andere labile mensen.
Ze wil gewoon ergens bij horen.

Ik hoop dat ze wakker wordt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

faith schreef:Dit vond ik overigens nog in mijn zoektoch :smile:

De status van de Moslimvrouw



De status van de Moslimvrouw is vaak het doelwit van de westerse media. Er worden reportages en documentaires gemaakt over de rol van de vrouw in de Islaam. Onderzoeken worden gedaan, deskundigen worden geraadpleegd en discussies worden gehouden. Wat is de eindconclusie van dit alles? Onderdrukking, mishandeling, uitbuiting, uithuwelijking. Maar laten we eens kijken wat de Islaam daar zelf over zegt.

Als we de Qor-aan lezen, dan zien we dat de vrouw in de aanblik van Allah - de Almachtige - gelijk is aan de man. De enige weegschaal bij Allah voor de voorrang van de man of de vrouw is godsvrees.

De meest edele onder jullie bij Allah is degene die de meeste godsvrees heeft.

[ Soerah al-Hoedjoeraat 49:13 ].

De vrouwen en mannen zijn gelijk in de beloning en bestraffing. Allah - Verheven is Hij - zegt:

Wie het goede verricht, man of vrouw, terwijl hij een gelovige is: waarlijk, wij zullen hem een goed leven geven. En waarlijk, Wij zullen hun hun beloning schenken volgens het beste wat zij verrichtten

[ Soerah an-Nahl 16:97 ].

Wanneer we kijken naar het leven van de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam, dan zien we dat hij de vrouwen uitnodigde, net zoals hij de mannen uitnodigde. Hij onderwees de vrouwen, net zoals hij de mannen onderwees. Hij nam de eed aan van de vrouwen, net zoals hij de eed aannam van de mannen.

De Moslimman en Moslimvrouw zijn gelijk in de mensenrechten. Ieder van de echtgenoten heeft zijn recht op de ander. De Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - heeft gezegd:

"Waarlijk, jullie vrouwen hebben hun plichten jegens jullie. En jullie hebben jullie plichten jegens jullie vrouwen."

Allah heeft de vrouw het recht gegeven om haar leven zelf in te delen. Zij wordt niet gehuwd, behalve met haar toestemming. Er wordt niets van haar bezit genomen, behalve met haar instemming. En als zij beschuldigd wordt in haar eer, wordt haar beschuldiger gestraft.

Dat is omdat de Moslimvrouw kostbaar is. Wanneer zij behoeftig is, wordt haar voogd verplicht om haar in haar behoefte te voorzien. Haar vader is opgedragen om haar goed te behandelen. Haar zoon is opgedragen om haar te gehoorzamen. Haar broer is opgedragen om haar op te zoeken.

Allah heeft haar vader en moeder opgedragen goed voor haar te zijn. Moeslim heeft namelijk overgeleverd dat de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam - gezegd heeft:

"Degene die twee meisjes goed opvoedt totdat zij de volwassenheid bereiken, zal op de Dag der Opstanding zo met mij zijn."

En hij plaatste zijn vingers tegen elkaar.

Wanneer de Moslimvrouw voorzien wordt van kinderen, zijn ook zij verplicht om goed voor haar te zijn en zich nederig tegenover haar op te stellen. Wanneer één van haar kinderen haar ongehoorzaam is en haar op een ongepaste wijze behandelt, wordt hij verworpen en berispt door de mensen, totdat hij terugkeert naar het gehoorzamen van zijn moeder.

In vele gevallen heeft de Islaam de vrouw zelfs boven de man gesteld. Allah - Verheven is Hij - zegt:

En Wij droegen de mens op om goed te zijn voor zijn ouders. Zijn moeder droeg hem in zwakheid op zwakheid. En zijn zogen is gedurende twee jaar. Wees dus dankbaar jegens Mij en je ouders

[ Soerah Loeqmaan 31:14 ].

In al-Boekhaarie en Moeslim is overgeleverd dat een man vroeg: "O Boodschapper van Allah! Wie heeft het meeste recht op mijn goede gezelschap?" Hij antwoordde:

"Je moeder, daarna je moeder, daarna je moeder, daarna je vader..."

En Ibn 'Oemar - moge Allah tevreden zijn met hem en zijn vader - zag een man de ommegang verrichten om de Ka'bah, terwijl hij een oude vrouw op zijn rug droeg, waarop hij hem vroeg:

"Wie is deze vrouw?"

De man antwoordde: "Dit is mijn invalide moeder. Al twintig jaar draag ik haar op mijn rug. Denkt u, o Ibn 'Oemar, dat ik mijn plicht jegens haar vervuld heb?" Daarop zei Ibn 'Oemar:

"Neen... Nog geen druppel daarvan."

De Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - heeft ook de man opgedragen goed te zijn voor zijn vrouw en berispte degene die zijn vrouw slecht behandelt en haar boos maakt. Moeslim en at-Tirmidhie hebben namelijk overgeleverd dat de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam - op de Afscheidsbedevaart een toespraak hield, terwijl voor hem honderdduizend pelgrims waren. Onder hen was de blanke en de zwarte, de grote en de kleine, de rijke en de arme. Hij sprak al deze mensen toe en zei tegen hen:

"Voorwaar, wees goed voor de vrouwen. Voorwaar, wees goed voor de vrouwen."

Aboe Daawoed en anderen hebben overgeleverd dat op een dag vele vrouwen naar de vrouwen van de Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - kwamen om te klagen over hun echtgenoten. Toen de Boodschapper van Allah - sallallahoe 'alayhi wa sallam - daarover op de hoogte werd gebracht, vergaarde hij de mensen en zei:

"Voorzeker, er zijn vele vrouwen naar de Familie van Mohammad gekomen om te klagen over hun echtgenoten. Deze (mannen) zijn niet de deugdzamen onder jullie."

En het is authentiek overgeleverd door Ibn Maadjah en at-Tirmidhie dat de Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - gezegd heeft:

"De beste van jullie is hij die het beste is voor zijn echtgenote en ik ben van jullie de beste voor mijn echtgenoten."

De Islaam heeft de man verantwoordelijk gemaakt voor zijn vrouw. Hij werkt omwille van haar. Hij dient te zwoegen om haar te voeden en te kleden. Wanneer zij ziek is, moet hij alles doen wat hij kan om ervoor te zorgen dat zij geneest. En wanneer zij iets nodig heeft, dient hij haar dit te geven. Terwijl zij thuis zit. De man is verplicht om over haar uit te geven en haar te hoeden. Hij dient zelfs haar eer en leven te beschermen. Maar als de vrouw geen echtgenoot heeft, dan rust de plicht op haar vader, broer of voogd om haar te hoeden en te beschermen. En hoe meer de vrouw zichzelf respecteert, hoe meer degenen om haar heen haar zullen respecteren.


Misvatting: De Islaam vernedert Vrouwen

Al zijn er vele aspecten van de Islaam die verkeerd worden begrepen door niet-Moslims, de onwetendheid en foutieve informatie en incorrecte aannames die worden gemaakt betreffende de behandeling van vrouwen in de Islaam is wellicht de meest ernstige.

Talrijke verzen van de Qor-aan maken duidelijk dat mannen en vrouwen gelijk zijn in de aanblik van Allah. Volgens de leerstellingen van de Islaam is het enige dat mensen in de aanblik van Allah onderscheidt, hun niveau van Godbewustzijn. Dankzij dit zijn vele mensen verbaasd erachter te komen dat de Islamitische Wet meer dan 1400 jaar geleden vrouwenrechten waarborgde en dat vrouwen in Europa en Amerika hun rechten pas onlangs verkregen. De Islaam onderwijst bijvoorbeeld duidelijk dat een vrouw een volle persoon is in de wet, en de spirituele gelijke is aan de man. Tevens blijkt uit de Islamitische Wet dat vrouwen het recht hebben om grond te bezitten, een zaak te runnen en gelijke beloning te krijgen voor gelijke arbeid. Het is vrouwen toegestaan totale controle te hebben over hun bezittingen, ze kunnen niet tegen hun wil met iemand gehuwd worden en ze mogen hun eigen naam houden wanneer ze trouwen.

Daarbij hebben zij het recht om bezit te erven en om hun huwelijk te ontbinden in geval van verwaarlozing of incorrecte behandeling. Tevens beschouwt de Islaam een vrouw niet als een “kwade verleidster”, en zodoende wordt haar niet “de oorspronkelijke zonde” kwalijk genomen. Vrouwen in de Islaam participeren in allerlei vormen van aanbidding waarin mannen participeren. Feitelijk is van de rechten die de Islaam 1400 jaar geleden aan vrouwen gaf, praktisch tot de twintigste eeuw niet gehoord in het Westen.

Minder dan vijftig jaar geleden kon een vrouw in Engeland en Amerika geen huis of auto kopen, zonder dat haar vader of echtgenoot hier ook voor tekende. Daarbij geeft de Islaam een groot respect aan vrouwen en hun rol in de maatschappij; het geeft hen het recht op eigen bezit, te trouwen met wie zij wil en vele andere rechten. Ook zou genoemd moeten worden dat de missie van de Profeet Mohammad - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - vele van de verschrikkelijke praktijken met betrekking tot vrouwen die aanwezig waren in de maatschappij van zijn tijd, heeft beëindigd. Zo heeft de Qor-aan bijvoorbeeld een eind gemaakt aan het heidense Arabische gebruik van het doden van dochters wanneer deze werden geboren.

Daarnaast heeft de Islaam beperkingen opgelegd aan de onbeperkte polygamie van de Arabieren in die tijd, en heeft vele wetten in het leven geroepen om het welzijn van de vrouwen te beschermen. De meeste van de zogenaamde hervormingen in de status van de vrouw vandaag, ontstonden pas nadat het Westen de religie had verlaten voor secularisme. Zelfs degenen in het Westen die beweren de zogenaamde “Joods-christelijke traditie te volgen”, volgen eigenlijk de waarden van het Westerse liberalisme, maar gewoon in mindere mate dan hun meer liberale landgenoten.

Als vrouwen in de Moslimwereld vandaag hun rechten niet hebben, is dat niet omdat de Islaam hen die niet gaf. Het probleem is dat in vele plaatsen vreemde tradities de leerstellingen van de Islaam zijn gaan overschaduwen, ofwel door onwetendheid, of door de invloed van kolonisatie.

Ik sluit af met de volgende woorden van een bekende Engelse schrijfster die ongeveer een eeuw geleden in een krant werden gepubliceerd:

"Het is beter en minder schadelijk dat onze vrouwen als dienstmeisjes bij iemand thuis werken dan dat zij in fabrieken aan het werk worden gezet waar zij hun elegantie voorgoed verliezen. Ah, was ons land maar als dat van de Moslims. Daar waar nog altijd schaamte, kuisheid en puurheid te vinden is. Waarlijk, het is een schande dat Engeland haar vrouwen tot het toonbeeld van zedeloosheid heeft gemaakt, door hen te veel te laten mengen met mannen. Wat is er toch met ons? Waarom verlangen we niet naar datgene wat de vrouw in staat stelt om werk te verrichten dat in overeenstemming is met haar natuurlijke aanleg, zoals het huishouden en dat wij het mannenwerk overlaten aan de mannen, om de eer van de vrouw te redden?"

En alle lof is aan Allah, de Heer der Werelden...



Geselecteerd en vertaald vanuit het Arabisch door: Aboe 'Abdir-Rahmaan Harkaatie
Bron: Misconceptions about Islaam
Vertaald vanuit het Engels en bewerkt door: Hoedhayfah Aboe Dawoed al-Hollandie
Jezus wat een geouwehoer op deze topic van faith. . . . Eens kijken wat de koran zegt . . . Stommer kun je het niet bedenken. Alsof de koran een persoon is die kan praten en een eigen mening heeft die verdedigd kan worden. We hebben het over een lullig dun boekie dat slechts twee procent is van de bijbel en dat vol met wartaal staat, ontleend aan die dikke bijbel.

. . . Eens kijken wat de Nederlandse wet zegt . . . :

”Je mag niet in het bos poepen.”

Maar wat zien we? Je struikelt over de hopies.

Bijna elke mohammedaan ziet zijn vrouw als een lustobject. Dat vinden we terug in de koran, maar vooral in de praktijk. Een vouw wordt niet door ons stom bevonden, maar wel door bijna elke mohammedaan. En dat is de keiharde waarheid. Ik heb vele moslims leren kennnen en ze schamen zich niet om zo over hun eigen vrouw te praten.

Een vrouw uit Pakistan met intelligentie? Die zich snel het Nederlands eigen maakt en een goed sociaal contact kan onderhouden? We noemen dat integreren in de maatschappij, terwijl haar man nauwelijks een verstaanbaar woord kan uitkramen? Zij wordt voor straf een jaar of meer terug naar Pakistan gestuurd. Ik heb dat meegemaakt!

Het gaat om de praktijk en niet om wat in een lullig boekie staat dat vanuit de hersenspinselen van de eerste de beste Arabische woestijn analfabeet bedacht is. Tjonge, tjonge wat een vooruitgang kennen die moslims. Stilstand is het en niks anders. Niet willen vooruitkomen in de maatschappij. Een minderwaardigheidscomplex dat ze om weten te zetten in een niet te rechtvaardigen superioriteitsgevoel.

Superieur in wat? In lulkoek en nietszeggende onzin van nul en gener waarde waar geen mens op zit te wachten. De islam draagt niets en nul komma nul bij aan een moderne maatschappij. Ze kosten alleen maar handen vol met tijd en geld. Om ze lezen, schrijven en het dragen van een eigen verantwoordelijkheid bij te brengen.

Want in hun eigen land heeft ’allah’ bijna alle moslims laten vallen als een baksteen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Misvatting: De Islaam vernedert Vrouwen ???
Volgens mij is voor een hoop mannen de Islam zo aantrekkelijk vanwege de status van de vrouw. Waarom anders zoeken onze allahtone jongens zo vaak jonge wilsgebroken meisjes uit het thuisland om mee te trouwen? En waarom moeten hun zussen met alle geweld trouwen met geitenhoeders uit het thuisland? (om getemd te worden, is mijn idee)
India is al redelijk lang een seculiere staat met bijbehorend rechtsysteem. En wat vinden daar de vrouwen van hun positie in de Islam? Daar is een feministische golf aan het ontstaan.
http://www.womensenews.org/article.cfm/ ... xt/archive
Muslim Women in India Seek Secular Justice
In June 2005 the 28-year-old mother of five from the village of Charthawal in the Indian state of Uttar Pradesh complained to her husband, Nur Ilahi, a rickshaw puller, of being raped by her father-in-law, Ali Mohammed, while her husband was absent.
[...]
The village council--composed of five male village elders--ruled that her marriage be dissolved because Imrana had become "haram" (sinful) since she had entered into a relationship with her husband's father.
[...]
The All India Muslim Personal Law Board, a national arbiter of Islamic affairs established in 1973 and stocked with 41 Islamic scholars, also endorsed this verdict.
But for all its endorsements, the verdict backfired.

Women's groups vigorously rallied around Imrana to fight the verdict and seek justice in a secular court.
In October 2006 a local, secular court sentenced Ali Mohammed to an eight-year prison term for the rape and ordered payment of 8,000 rupees (about $170) as compensation to Imrana.
De sharia is iets vreselijks voor vrouwen. En dat hier onze feministes geen piep laten als gezagsdragers vinden dat sharia moet kunnen als de meerderheid dit wenst, is toch wel van de pot gerukt.
In India is de vrouwenbeweging wel actief om het lot van Mohammedaanse vrouwen onder de aandacht te brengen:
Subhashini Ali, president of the All India Democratic Women's Association, affiliated with the Communist Party of India, recruited about 1,500 women, mostly Muslims, to swarm around Ali Mohammed's house in June 2005 to protest both the crime and the fatwa.
En zoals je kan verwachten, moeten de activistes vrezen voor hun leven:
Imrana, Adib and other activists have been receiving death threats from members of the Muslim clergy and community in the state. A week after Imrana first filed charges with the police about 70 Muslim clerics led a protest march against her and her supporters, alleging that their actions were un-Islamic.
For reasons of safety, Adib and others have for the past year donned the burka whenever they leave home.
Het is al 1400 jaar zo dat vrouwen in de Moslim wereld zich moeten beschermen met een burka.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik kwam een korte biografie tegen van de in Engeland bekende toneelschrijfster Yasmin Whittaker-Khan getiteld: "My mother was the victim of honour killing, reveals Muslim playwright".
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/f ... ge_id=1879
While my mother was away he vengefully entered into a hastily arranged marriage with a woman from a nearby village - under Islamic law, a man is permitted to take up to four wives - and illegally brought her back to London, using my mother's passport.
Ik heb het al vaker gezegd: Pakistan is het grootste religiegekkenhuis ter wereld. Ter ondersteuning van deze opvatting het volgende citaat:
Apparently, in his teens, my father got into a fight with his youngest brother and, in an outburst of anger, pushed him; the younger boy accidentally landed on a sharp farming tool and died.
My father's family bribed the police and placed the dead body at a neighbour's house to shift the blame.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Turkije: meer verdienen dan je man resulteert in meer slaag

Bericht door Mahalingam »

http://www.welt.de/politik/article13425 ... rauen.html
Viele Türken schlagen ihre erfolgreichen Ehefrauen
Nach einer Studie, die vom staatlichen Forschungsinstitut Tübitak unterstützt wurde und für die 1800 Frauen befragt wurden, sind 34,2 Prozent der türkischen Frauen mindestens einmal Opfer ehelicher Gewalt geworden. Bei Frauen, die mehr Geld ins Haus bringen als ihre Männer, lag der Prozentsatz bei 63 Prozent. Mehr Geld – mehr Neid – mehr Schläge also? Die Frage ist ohne empirische Grundlage nur schwer zu beantworten.
[...]
Nur 30 Prozent der Frauen dürfen demnach ohne Erlaubnis ihres Ehemannes ihre eigenen Verwandten besuchen oder zum Einkauf gehen, 60 Prozent müssen ihre Männer sogar um Erlaubnis bitten, wenn sie die Nachbarn besuchen wollen. Nur eine von zehn Frauen darf in eine andere Stadt oder in ein anderes Dorf fahren, ohne ihren Mann zu fragen.
Er is nog heel wat emancipatiewerk te doen. Hopen dat het een beetje lukt voordat Turkije bij de EU komt.
Tja en die:
"60 Prozent müssen ihre Männer sogar um Erlaubnis bitten, wenn sie die Nachbarn besuchen wollen." Dat helpt ook weinig bij de inburgering in onze prachtwijken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Het is even stil geweest maar de kwestie Taslima Nasreen woedt als een veenbrand door. Nu weer in de pers:
http://www.earthtimes.org/articles/show/145636.html
Police, Muslim protestors clash in Kolkata
Hoofdthema van de rellen is de situatie in Nandigram waar men een industriegebied wilde maken. Onteigening van grond geeft boze boeren. Maar er wonen meer mensen dan alleen grondbezittende boeren: veel landlozen en die willen werk. Een pracht kans voor extremisten om aan invloed te winnen.
A group known as the All India Minority Forum (AIMF), an umbrella organization of several small Islamic organizations, had called for a three-hour roadblock to protest the state government's handling of the situation in Nandigram, a cluster of villages about 140 kilometres south of Kolkata, and the granting of an Indian visa to Bangladeshi author, feminist and human rights activist Taslima Nasreen.
Politiek en religie is 1 pot nat. Dat ze Taslima erbij betrekken is een politieke zet die de Mohammedaanse zuivere bedoelingen moet verduidelijken aan de plaatselijke bevolking. Een recruteringshulp.
Dat is gelukt, ze weten voldoende demonstraten bijeen te krijgen en dus gaan ze proberen via de straat hun gelijk te halen:
Violent clashes broke out between rioting Muslim protestors and the police in the eastern Indian city of Kolkata Wednesday, bringing the commercial districts of the city to a standstill, news reports said. The Army was called in to assist the police as the protestors set up road blockades and hurled bricks, stones and bottles at the police, NDTV television network reported. They also set a public bus and a private car on fire.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Nou kan ik toevallig goed Engels lezen en redelijk goed schrijven, net zoals Spaans en Duits; Frans wat minder. Maar jouw verwachting dat de rest van dit forum net zo goed Duits als Engels kan lezen lijkt mij wat te hoog gespannen. Bovendien hebben we weinig aan het gegeven over het percentage slaan van vrouwen door hun mannen binnen de Turkse gemeenschap, als daar niet de statistische vergelijking met het gemiddelde slaanpercentage van autochtone Duitse mannen staat vermeld - nog beter - ook het Nederlandse percentage voor autochtone Nederlanders.

Het interessante van wat ik heb gelezen vind ik echter wel dat er meer wordt geslagen door Turkse mannen naarmate er meer wordt verdiend door hun vrouwen.

Ik heb op dit forum eerder melding gemaakt van een eigen ervaring met een Pakistaanse jonge man waar ik regelmatig op bezoek kwam, die zijn vrouw - toen zij pas later dan hij naar Nederland was gekomen - al ras met kind en al weer terugstuurde naar Pakistan (voor twee jaar) omdat zij zich in Nederland snel wist aan te passen, de taal snel onder de knie kreeg, en boven alles bijzonder intelligent bleek te zijn.

Het past niet binnen het geloof van de meeste allahtone islamaanhangers dat hun vrouw NIET DOM is. Dat is dan blijkbaar tegen de wil van ’allah’. En dus krijgen zij straf.

Het heeft niets met de menselijke waardigheid te maken, maar begrijpelijkerwijs alles vanuit het oogpunt van de trouwe koranlezer en Mohammed-aanbidder.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Taslima Nasreen is inmiddels vertrokken uit de streek waar onlusten plaats vinden.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/7108665.stm
Bangladeshi writer leaves Jaipur
Afbeelding
Ms Nasreen had flown from Calcutta to Jaipur on Thursday after violent protests by Muslims.
[...]
On Wednesday, police in Calcutta used tear gas and baton charges to control crowds calling for her Indian visa to be cancelled.
Rioters blocked roads and set cars alight. At least 43 people were hurt. More than 100 arrests were made.
[...]
Indian intelligence officials say Ms Nasreen was flown out of Calcutta in a special plane to Delhi from where she was taken to Jaipur in the western state of Rajasthan.
She spent Thursday night at a hotel in Jaipur under heavy security, the police said.
Early on Friday, Ms Nasreen moved out of the hotel and sped away with a police convoy towards the main road linking Jaipur with Delhi, the BBC's Narayan Bareth in Jaipur says.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/7116434.stm
India promises to protect writer
De regering heeft verklaard dat ze pal staat voor de veiligheid van de gasten. Dus ook van haar veiligheid. MAAR:
Mr Mukherjee said it was government policy to look after the country's guests and India would continue to "provide shelter" to Ms Nasreen.

But he added: "Those who have been granted shelter here have always undertaken to eschew political activities in India or any actions which may harm India's relations with friendly countries.

"It is also expected that the guests will refrain from activities and expressions that may hurt the sentiments of our people."
Ook al blijft ze zitten waar ze zit en verroert ze zich niet, toch is het blote feit dat ze leeft in India (überhaupt dat ze leeft) een belediging voor vele Mohammedanen. Ik denk dat er na Maart volgend jaar geen visa-extensie meer in zit.
Laatst gewijzigd door Mahalingam op ma dec 03, 2007 5:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hoe komt het toch dat bijna niemand bekende mensen die kritiek op Islam hebben durven of willen beschermen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Hoe komt het toch dat bijna niemand bekende mensen die kritiek op Islam hebben durven of willen beschermen.
Dat komt omdat niet één leider of politicus begrijpt waar de schoen wringt. De religieuze schoenen van de moslim wel te verstaan. Je kent ze vast wel dat soort schoenen. Met deze door de analfabetische opperbaas Mohammed uitverkoren ’heilige’ schoenen vertrapt hij alles wat de beschaving voortgebracht heeft in de vaart der volkeren. Daar wringt hem de schoen. Het is als met het navelstaren en het oogkleppen denken vanuit de achteruithollende islam. Ze begrijpen niet dat als je op een heuvel staat er ook nog zoiets bestaat als een handrem wanneer je het niet meer ziet zitten. Zij gebruiken die handrem niet omdat zij menen dat wij dom en eigenwijs zijn en vallen daarom automatisch steeds verder terug in het hiervoormaals - het primitieve erfgoed van analfabetisch opgeleide professoren in de woestijnweetnietkunde.

Maar gelukkig hebben wij hier in Nederland Wilders. Die komt in januari met een film op de TV. Ik ben benieuwd of die film laat zien wat ik denk. Ik heb Wilders reeds vanaf begin maart diverse handvatten aangereikt over de kern van het denken van de islam en hoe deze zandbakreligie aan te pakken. Een ervan was het verbieden van de koran.

Nog beter - door wetgeving in ons land - het niet langer tolereren van de islam als zijnde een rechts extreem fascistische criminele organisatie. Lid zijn van de maffia, of elke andere criminele organisatie is al sowieso niet toegestaan
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Hoe komt het toch dat bijna niemand bekende mensen die kritiek op Islam hebben durven of willen beschermen.
Voor de steeds aanwezige dreiging.
Deze dreiging gaat niet alleen uit naar de persoon zelf, ook zijn familie en de hele gemeenschap waarin hij leeft.
Moeilijk te verkroppen, dat om wat je doet je buur kan van kant gemaakt worden.
Dan is er ook nog het spelen van de slachtofferrol waarin Islam meester is. Je kan er weinig tegen doen als je kritiek geeft, je kritiek komt over als een bevestiging van dit slachtoffer zijn.
Die slachtofferrol geeft Islam ook voordelen en plaatst zijn medewerkers op buiten proportie hoge plaatsen. Je weet ook nooit tot waar de macht van een onbenullig Moslimmetje reikt.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Inmiddels heeft Taslima Nasreen aangekondigd dat ze in de nieuwe druk van haar boek de omstreden passages zal verwijderen. Maar ik denk niet dat dat zal helpen. Ze heeft nu eenmaal dingen gezegd die niet gezegd mogen worden.
Het llaatste nieuws is dan ook dat ze verder door het stof dient te kruipen:
http://www.straitstimes.com/Latest%2BNe ... 82971.html
Muslim cleric demands apology from Bangladesh author
Ms Nasreen said on Friday that she would remove controversial passages from her autobiography 'Dikhandito' (Split into Two). [...]
The West Bengal state, where Kolkata is located, had banned 'Dikhandito' in 2003 after protests by Muslims, but a court lifted the ban in 2005
En hier is dan 'het verzoek':
Indian Muslims will 'not tolerate the infamous authoress Taslima Nasreen on the Indian soil' unless she apologised, Syed Ahmed Bukhari, chief cleric of New Delhi's 17th-century Jama Masjid mosque, said in a statement.
En de verantwoordlijkheid wordt natuurlijk niet genomen:
'
The entire responsibility of the consequences shall rest upon the government of India,' Mr Bukhari warned.
Maar dat een verontschuldiging niet voldoende is, blijkt ook uit het bericht:
'She wants to remove the controversial paragraphs to return to the city. No one knows what she will write in her next book,' said Mr Siddikulla Chowdhury, convenor of Milli Ittehad Parishad, an umbrella alliance of 12 Muslim groups.
En om aan die knagende onzekerheid - dat ze niet weten wat ze nog gaat schrijven - een eind te maken is er natuurlijk maar 1 oplossing: zorgen dat ze nooit meer schrijft.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Hoeveel Marokkaanse kettingvrouwen in ons land?

Bericht door Mahalingam »

iedereen kent wel uit verhalen van vroeger de kettinghonden. Een praktijk die in ons land verboden is. De hele partij voor de Dieren zou over je heen vallen als je een kettinghond zou hebben.
Maar welke partij maakt zich druk om het lot van vrouwen die op eenzelfde manier aan de ketting liggen?
http://www.adnkronos.com/AKI/English/Re ... 1876380527
Italy: Muslim women literally living in chains claims rights activist
Rome, 14 Feb.(AKI) - Association of Moroccan Women in Italy president, Souad Sbai, claims that some Muslim women in the north of Italy are being kept chained up in their homes.

"In northern Italy, there are women that live chained at home, from the kitchen to the bathroom, without being able to open the door," said the leader of the women's group.

"In the North,[of Italy] there are 4 and 5 year old girls that wear the [Islamic] veil in the summer, and in the winter. This is the culture of male chauvinists, of fundamentalists - and nobody is shocked," said Sbai.

Sbai also claims that Egypt's Islamist Muslim Brotherhood organistion is slowly 'infiltrating' Italian politics.

Sbai also pointed the finger at many "imams that are ignorant, that are butchers, and have harmed the community."

Her declarations took place during the presentation of a new book by Italian journalist Giuliana Sgrena, 'The cost of the veil - Islam's war against women'.

Sbai praised Sgrena's book as "a gift to all Muslim women, for those who suffer, and those who are dead."

Sgrena was held hostage in Iraq in 2005. Her release was secured by Italian intelligence officers, one of whom was shot dead by US soldiers when their vehicle came under fire at a checkpoint as he was escorting Sgrena to Baghdad airport at speed.
Met zoveel Marokkanen in ons land zal dit hier toch ook wel plaats vinden?
Iedere keer als ik op de markt een Marokkaaan de boodschappen zie doe vraag ik mij af: "heb je soms je vrouw thuis aan de ketting liggen?"
Al heel lang geleden kwam mijn oom die werkt op een school, met het verhaal: "er was een meisje onwel geworden en die moest naar huis. Een hulpjuf zou haar begeleiden. Maar dan bleek haar jongere broertje die ook op die school zat, mee te moeten, "want die heeft een sleutel". Op de vraag of haar moeder soms niet thuis was kwam het antwoord: "ja die is altijd thuis". "
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Terug komend op de Bengalesche schrijfster Taslima Nasreen, die eerder in dit draadje ter sprake kwam:
http://koenraadelst.voiceofdharma.com/
te lezen bij
http://www.brusselsjournal.com/node/3019
Ayaan en Taslima
From the desk of Koenraad Elst on Sun, 2008-02-24 22:26

Wie zou niet met haar meevoelen, de vranke vrouw die het debat over de islam wil voeren maar nu genoopt wordt om vooral aandacht voor haar persoonlijke situatie te vragen? Pijnlijk om zien toch, Ayaan Hirsi Ali die loopt te bedelen om financiering voor haar beveiliging tegen dreigende moslimterreur.

Het scenario komt me helaas al te bekend voor. Sinds vijftien jaar volg ik het werk van Taslima Nasreen, de Bangladesji gynecologe en schrijfster Zij was in 1994 uit Bangladesj naar Europa gevlucht (ik schreef toen over de zaak in het weekblad Trends), want de regering daar wenste haar niet te beschermen tegen een doodvonnis dat verschillende islamitische rechtsgeleerden tegen haar uitgesproken hadden. Eigenlijk had de overheid van die islamitische republiek zelf het doodvonnis willen uitvoeren, maar een land dat vooral van aalmoezen leeft, moet de wereldopinie niet al te zeer shockeren. Dus zette zij Nasreen gewoon het land uit.

In Zweden, Duitsland en de VS vond de schrijfster uiteindelijk haar draai niet, dus vestigde ze zich zo dicht mogelijk bij huis, in Kolkata, hoofdstad van de Indiase deelstaat West-Bengalen, waar sinds mensenheugenis de Communistische Partij de plak zwaait. Die partij laat illegale moslimimmigranten uit Bangladesj bij miljoenen het land binnen, zorgt voor hun naturalisatie en mikt op hun stemmen. Daarom heeft zij nu Nasreen uit de deelstaat verbannen. Zelfs haar verklaring dat ze bereid was om enkele islamkritische passussen in haar jongste boek te schrappen, kon de communisten niet vermurwen. De links-islamistische alliantie bestaat niet alleen in Nederland en België.

De voortvluchtige schrijfster vond een tijdje onderdak bij de hindoe-nationalistische deelstaatregering van Rajasthan. Daar werd ze dan weggehaald door de centrale regering van de sociaal-democratische Congrespartij, die haar op onbekende en wisselende schuilplaatsen een soort huisarrest opgelegd heeft. Ze mag slechts uitzonderlijk vrienden of zelfs maar post ontvangen. Bedoeling is kennelijk van het haar zo lastig te maken dat ze uit eigen beweging India verlaat.

Destijds, toen Taslima Nasreen in Europa asiel kreeg, was ze meteen het voorwerp van een merkwaardige samenzwering. Niet het soort dat in een achterkamertje bekokstoofd wordt, wel de parallelle handelwijze van mensen die eenzelfde bekommernis gemeen hebben. De voltallige media vermeden te melden voor precies welk vergrijp de schrijfster ter dood veroordeeld was. Zij hadden het over haar feministische standpunten, maar die waren in Bangladesj sinds jaren bekend en hadden haar geen doodvonnis opgeleverd. Ook Bernard-Henri Lévy en andere Franse intellectuelen die haar in een show van vrijzinnige solidariteit voor hun eigen publiciteit gebruikten, hielden het deksel op haar boodschap die in Bangladesj als halsmisdaad gold.

Nasreen had in haar boek Lajja (Bengali: “Schaamte”, 1993) een zwaardere zonde begaan, één die in de multiculturele EU net zo ontoelaatbaar was als in een islamitische republiek. Daarvan waren sommige betrokkenen misschien oprecht onwetend, want geen enkele Westerse uitgeverij had een Engelse of andere vertaling uitgebracht, ook al ongewoon voor een boek dat zulke commotie veroorzaakt had. Via de Indiase media had men nochtans de waarheid kunnen vernemen: zij had in detail de pogroms op de hindoe-minderheid van december 1992 beschreven.

Oei, een eerstehands getuigenis van moslimhaat jegens de ongelovigen, nog wel door een geboren moslima en tegelijk een linkse feministe: zulk gezaghebbend exposé over de reëel bestaande islam had de christenhonden in Europa op onwenselijke ideeën kunnen brengen. Ideeën van het soort waarvoor een Amsterdamse rechter in 1992 de Pakistaanse immigrant Mohamed Rasoel (auteur van De ondergang van Nederland, land der naïeve dwazen) veroordeeld had, namelijk dat het leven hier erg onaangenaam zal worden eens de islam een dominante positie bereikt. Dát kon natuurlijk de bedoeling niet zijn, en de lofredenaars bij de toekenning van haar eredoctoraat op de Universiteit Gent en de Sacharovprijs in het Europees parlement vermeden het onderwerp dan ook.

Na haar heldhaftige pleidooien tegen de islamitische behandeling van vrouwen en niet-moslims kreeg de schrijfster haar moment van glorie, maar meer dan dat konden de trendy intellectuelen haar niet bieden. Haar leven werd een doffe ellende van verhuizen en vluchten en onderduiken, en het ziet er niet naar uit dat dit vlug zal veranderen. In pakweg 2000, nog vóórdat Pim Fortuyn, Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh het islamprobleem op het politieke forum aankaartten, hadden zij uit Taslima’s wedervaren deze les kunnen trekken: het vergt slechts vijf minuten moed om ongezouten de waarheid te zeggen, maar de gevolgen zijn (indien niet dodelijk) langdurig, slopend en vernederend.

Vandaag is Bernard-Henri Lévy er weer, met dezelfde camera’s hoewel met een nieuw gezicht in zijn pléiade van amateur-Voltaires, een zekere Nicolas Sarkozy. Bij deze gelegenheid wil ik mijn skepsis over hun kaviaarprogressisme wel inslikken, het is uiteraard lovenswaardig dat zij tenminste een gebaar stellen om de belaagde Ayaan Hirsi Ali te steunen. De Somalische prinses kreeg een onderscheiding ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van Simone de Beauvoir (Taslima Nasreen was ook geselecteerd om geëerd te worden, maar zag af van de verplaatsing naar Parijs). Zaak is nu om van het niveau van de grote woorden over te schakelen naar dat van de concrete oplossingen.

Beste Ayaan (als ik me zo familiair mag uitdrukken), verlaat Nederland, vergeet de VS, laat je niet door Frankrijk verleiden. Drie jaar geleden was je te gast in Antwerpen bij de denktank Liberales, die geleid wordt door Dirk Verhofstadt, broer van Belgisch premier Guy Verhofstadt. Je hebt dus al connecties, en dat is goed, want in België kom je verder met voorspraak dan met inspraak. De veiligheidsmaatregelen waren indrukwekkend én doeltreffend. Wij hebben immers een traditie in het opvangen van politieke vluchtelingen. Woonde Victor Hugo niet een tijdje op de Brusselse Grote Markt? Schreef Karl Marx niet zijn Manifest der Communistische Partij in een café daartegenover? Terwijl wij met zijn allen nieuwe manieren exploreren om de moslims uit hun mentaal getto te halen, bezorgen we jou via de snel-Belg-wet een nieuwe nationaliteit en daar bovenop een knus stulpje. Want gezellig wonen, daar kennen wij wat van. We hebben hier zelfs het bijzondere comfort van de zonder-haat-straat. Zo noemen wij een straat zonder djihaad.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef: Oei, een eerstehands getuigenis van moslimhaat jegens de ongelovigen, nog wel door een geboren moslima en tegelijk een linkse feministe: zulk gezaghebbend exposé over de reëel bestaande islam had de christenhonden in Europa op onwenselijke ideeën kunnen brengen.

Ideeën van het soort waarvoor een Amsterdamse rechter in 1992 de Pakistaanse immigrant Mohamed Rasoel (auteur van De ondergang van Nederland, land der naïeve dwazen) veroordeeld had, namelijk dat het leven hier erg onaangenaam zal worden eens de islam een dominante positie bereikt. Dát kon natuurlijk de bedoeling niet zijn, en de lofredenaars bij de toekenning van haar eredoctoraat op de Universiteit Gent en de Sacharovprijs in het Europees parlement vermeden het onderwerp dan ook.
Passage uit het door een Nederlandse rechter verboden boek ’De ondergang van Nederland’:

Achteruitgang omwille van de verandering lijkt mij niet te verdedigen, en de verandering gaat in achterwaartse richting omdat de mensen die het land zijn binnengekomen achterlijk zijn. Bovendien wordt een vreemdeling die op Schiphol aankomt niet gevraagd: ”Goedendag, hebt u misschien verboden voorwerpen zoals vuurwapens, drugs, een verkeerde mentaliteit of andere contrabande bij u? En wilt u even plaatsnemen onder dat apparaat? We willen graag uw adrenaline-respons meten op 200 vragen waarmee tegelijk ook uw denkwijze wordt gepeild.”

Achteruitgang omwille van de verandering - dat is het beleid van cultuurgoedvervuiler Balkenende in een fout kabinet met PvdA-regenten.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Er is nieuws over Taslima Nasreen. Ze is India ontvlucht na lange tijd daar incommunicado te zijn gehouden door de regering in Delhi.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3596 ... dia__.html
Schrijfster Nasreen vlucht uit India
„Ze is in Europa geland. Ik kan niet zeggen waar, maar ze voelt zich veilig”, zei vice-voorzitster Maria Modig van de PEN Club. Nasreen, die een Zweeds paspoort heeft, kampt met gezondheidsproblemen, doordat ze moest onderduiken in India onder erbarmelijke omstandigheden. „Ik leef als een vogel in een kooi”, aldus Nasreen.

De 45-jarige ex-gynaecologe moest in 1994 vluchten uit Bangladesh, waarna ze onder meer in Zweden en de VS verbleef. Radicale moslims beschuldigden haar van blasfemie wegens haar boek Lajja (Schaamte). Dit verhaalt over een Hindoe-familie die wordt lastiggevallen door moslims in Bangladesh.

Nasreen probeerde een permanente verblijfsvergunning in India te krijgen na doodsbedreigingen van radicale moslims in Bangladesh, maar India wil daar niet aan uit vrees voor tegenstand van haar eigen moslimbevolking. „De Indiase autoriteiten zetten me voortdurend onder druk het land te verlaten”, aldus Nasreen.

De atheïste zat sinds november ondergedoken in New Delhi, onder bescherming van de overheid. Na enkele maanden in afzondering was haar bloeddruk omhoog gevlogen. Nasreen heeft last van haar hart en haar zicht is afgenomen. radicale moslimleiders in India zeiden blij te zijn dat ze weg was en zworen haar nooit te laten terugkeren.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie