De status van de moslimvrouw

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Geweldig faith..
We lezen wat we lezen willen.
Jij leest suikerzoete schrijfsels, en wij lezen de harde waarheid.

Toch staan er wel een aantal soerah's tussen Ariel.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

En je hebt groot gelijk, Ruth.
Je hebt helemaal niemand nodig zoals die MMM met haar maffe moslimtekst aan denkt te tonen.
Alleen door het leven stappen is beter dan met een huisgenoot die de baas denkt te zijn over jou.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dat is waar faith.
Maar zeggen en doen zijn twee dingen.
Sorry dat ik sceptisch ben, maar eergisteren of gisteren heb ik weer een paar vervelende artikelen zitten lezen.
Jammer dat ik de links niet bewaard hebt.
Daar werd dus ( door een Moslim) verteld hoe meisjes opgevoed werden zonder eigenwaarde en met het idee dat ze vader en man moesten gehoorzamen.
Deze meisjes groeien op tot vrouwen die hun zoon niet aankunnen , hun zonen niet corrigeren, en de zonen hebben totaal geen respect voor moeder.
Vader bemoeid zich er niet mee, dus zonen ontsporen.

We zien het rondom ons gebeuren.

In de koran staat dat de man de voogd over een vrouw is, en als je Battle zijn bijdrage lest, dan zie je hoe hij er over denkt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Dat is waar faith.
Maar zeggen en doen zijn twee dingen.
Sorry dat ik sceptisch ben, maar eergisteren of gisteren heb ik weer een paar vervelende artikelen zitten lezen.
Jammer dat ik de links niet bewaard hebt.
Daar werd dus ( door een Moslim) verteld hoe meisjes opgevoed werden zonder eigenwaarde en met het idee dat ze vader en man moesten gehoorzamen.
Deze meisjes groeien op tot vrouwen die hun zoon niet aankunnen , hun zonen niet corrigeren, en de zonen hebben totaal geen respect voor moeder.
Vader bemoeid zich er niet mee, dus zonen ontsporen.

We zien het rondom ons gebeuren.

In de koran staat dat de man de voogd over een vrouw is, en als je Battle zijn bijdrage lest, dan zie je hoe hij er over denkt.
Verschrikkelijk dat je dat hebt gelezen. Het gaat helemaal tegen de Islam in. In de islam is het juist dat je super veel respect moet hebben voor je beide ouders.

Voord over de vrouw, klopt staat in de koran. Maar mischien interperteer je het verkeerd, er wordt namelijk bedoeld dat de man verantwoordelijk is voor de vrouw, zoals dat ze genoeg geld heeft, goed huis, genoeg te eten, genoeg kleding. en de vrouw is verantwoordelijk voor de opvoeding van het kind. Het is niet zo dat de man baas is over een vrouw, maar verantwoordelijk, dat klinkt al heel anders toch?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

faith schreef:Voogd over de vrouw, klopt staat in de koran. Maar mischien interperteer je het verkeerd, er wordt namelijk bedoeld dat de man verantwoordelijk is voor de vrouw, zoals dat ze genoeg geld heeft, goed huis, genoeg te eten, genoeg kleding. en de vrouw is verantwoordelijk voor de opvoeding van het kind. Het is niet zo dat de man baas is over een vrouw, maar verantwoordelijk, dat klinkt al heel anders toch?
er wordt helemaal niet bedoeld dat de man verantwoordelijk is voor de vrouw. Er wordt bedoeld dat de man de voogd is van de vrouw OMDAT hij van zijn goederen aan haar besteedt (eten en onderdak) en DAAROM moet de vrouw aan hem gehoorzaam zijn! En als ze niet gehoorzaam is, dan mag hij haar afkloppen.

In de grond komt het erop neer dat ze eten en onderhoud krijgt en in ruil daarvoor: moet gehoorzamen, onderdanig zijn, dankbaar zijn, niet tegenspreken, sex hebben als hij het wil, en volgzaam zijn.

Dat is haar loon voor het baren van zijn kinderen en een levenlang het huishouden doen!

Volgens mij hadden dienstmeisjes het in Engeland een eeuw geleden nog een pak beter!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef:
Ariel schreef:Verschrikkelijk dat je dat hebt gelezen. Het gaat helemaal tegen de Islam in. In de islam is het juist dat je super veel respect moet hebben voor je beide ouders.

Voord over de vrouw, klopt staat in de koran. Maar mischien interperteer je het verkeerd, er wordt namelijk bedoeld dat de man verantwoordelijk is voor de vrouw, zoals dat ze genoeg geld heeft, goed huis, genoeg te eten, genoeg kleding. en de vrouw is verantwoordelijk voor de opvoeding van het kind. Het is niet zo dat de man baas is over een vrouw, maar verantwoordelijk, dat klinkt al heel anders toch?
Ik zal proberen om het artikel weer op te duiken.
ik hoop dat het lukt. Ik lees zoveel dat ik soms niet meer weet waar ik het gevonden heb.

En wat jij beschrijft is een goed westers huwelijk faith. Jij hebt het gezelliger gemaakt.
Zo werkte het vroeger, en zo werkt het nog steeds in het milieu waar ik uit kom.
Het verschil is dat de meeste vrouwen nu ook werken om hun gezinnetje een nog beter leven te geven.
En dat doen de grootste gros van alle ( laten we het even over Nederland hebben) Nederlanders dus.
Goed zorgen voor vrouw en kinderen, en ze beschermen.
En dat zonder dat het ze opgedragen wordt faith. Dat weten ze zomaar uit hun zelf.
De vrouw is gelijkwaardig aan haar man.

De koran staat bol met vrouw onvriendelijke teksten.
En als jij een moslim man treft die zich niet zal houden aan deze teksten dan bof jij, maar als hij straks toch meer voor Islam kiest, en jij blijft het opvliegende, zelfverzekerde en assertieve tiepje zoals ik je hier ervaar, dan vrees ik het ergste wat jouw huwelijk betreft.

De gier heeft het trouwens weer even opgegeven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het is niet zo dat de man baas is over een vrouw, maar verantwoordelijk,
De praktijk in onze Islamghettos toont het tegengestelde.
Het is raar dat een kind van het mannelijk geslacht respect toont voor zijn moeder.
Vanaf een bepaalde leeftijd, 12j denk ik, is het het kind die het te zeggen krijgt over de moeder. JE ziet veel moeders die afzien, om aan de nukken en grillen van hun kind toe te komen. Verweer hebben deze vrouwen niet. Het kind is immers mannelijk, heeft het recht om baas te zijn.

Droom maar zachtjes verder door, Faith, respect voor de vrouw is in Islam onbestaande.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

circe schreef:
faith schreef:Voogd over de vrouw, klopt staat in de koran. Maar mischien interperteer je het verkeerd, er wordt namelijk bedoeld dat de man verantwoordelijk is voor de vrouw, zoals dat ze genoeg geld heeft, goed huis, genoeg te eten, genoeg kleding. en de vrouw is verantwoordelijk voor de opvoeding van het kind. Het is niet zo dat de man baas is over een vrouw, maar verantwoordelijk, dat klinkt al heel anders toch?
er wordt helemaal niet bedoeld dat de man verantwoordelijk is voor de vrouw. Er wordt bedoeld dat de man de voogd is van de vrouw OMDAT hij van zijn goederen aan haar besteedt (eten en onderdak) en DAAROM moet de vrouw aan hem gehoorzaam zijn! En als ze niet gehoorzaam is, dan mag hij haar afkloppen.

In de grond komt het erop neer dat ze eten en onderhoud krijgt en in ruil daarvoor: moet gehoorzamen, onderdanig zijn, dankbaar zijn, niet tegenspreken, sex hebben als hij het wil, en volgzaam zijn.

Dat is haar loon voor het baren van zijn kinderen en een levenlang het huishouden doen!

Volgens mij hadden dienstmeisjes het in Engeland een eeuw geleden nog een pak beter!
Als de islam zo gruwelijk slecht is zoals jij beweert, leg mij dan eens uit waarom er op de dag van vandaag nog zoveel mannen en vrouwen zich bekeren tot de islam?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

waarom er op de dag van vandaag nog zoveel mannen en vrouwen zich bekeren tot de islam?
Is dat zo?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef: Als de islam zo gruwelijk slecht is zoals jij beweert, leg mij dan eens uit waarom er op de dag van vandaag nog zoveel mannen en vrouwen zich bekeren tot de islam?
Dat valt erg mee faith.
Zoveel mensen bekeren zich niet tot de Islam.
Mannen doen dat omdat ze anders niet met een moslima mogen trouwen, en meisjes doen het omdat ze verliefd op een moslim worden.
En vaak na een poos bemerken ze dat ze een fout gemaakt hebben.

En als jouw vraag even terug mag gooien..
Als Islam de perfecte religie is, waarom keren zoveel moslims zich af van Islam?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Als de islam zo gruwelijk slecht is zoals jij beweert, leg mij dan eens uit waarom er op de dag van vandaag nog zoveel mannen en vrouwen zich bekeren tot de islam?
HOEVEEL? een stuk of honderd?

Hoeveel van deze mensen bekeren zich "voor de schijn" omdat ze anders niet kunnen huwen met hun geliefde?

Hoeveel mensen worden verplicht zich te bekeren omdat ze anders niet kunnen huwen?

En hoeveel van die mensen krijgen enkel de suikerversie van islam voor ogen en stappen er gewoon binnen alsof het een hemelse sekte is.

En natuurlijk vallen er geen "gelovigen" af: zou ik ook niet openlijk durven.

Maar troost je: eenmaal de dhimmie status hier officieel wordt, heb je er via mij nog een bekeerling bij! Is dat niet leuk?

Enig idee hoeveel Moon-volgelingen en Hare Krishna volgelingen er waren? Enig idee waarom er honderden Rael volgelingen zijn, waarom het clubje van Jones volgelingen had?
Allemaal mensen die het leven in vrijheid niet aankunnen en zich beter voelen tussen (zei het ridicule) regeltjes. En nee, het klooster is niet "cool" genoeg meer.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

circe schreef:
Als de islam zo gruwelijk slecht is zoals jij beweert, leg mij dan eens uit waarom er op de dag van vandaag nog zoveel mannen en vrouwen zich bekeren tot de islam?
HOEVEEL? een stuk of honderd?

duizenden per dag, ook nederlandse mannen en vrouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef:
circe schreef:
Als de islam zo gruwelijk slecht is zoals jij beweert, leg mij dan eens uit waarom er op de dag van vandaag nog zoveel mannen en vrouwen zich bekeren tot de islam?
HOEVEEL? een stuk of honderd?

duizenden per dag, ook nederlandse mannen en vrouwen.
Daar moet ik erg om lachen faith. :razz:
Kom met het bewijs.
Een link of zo....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Monique schreef:Faith, 1 vraagje.
Waarom mag een man een vrouw wel slaan en een vrouw een man niet?

ok, 2 vraagjes dus:
Wat vind jij daarvan dat jij gehoorzaam moet zijn aan een man en hij niet aan jou?
Faith?
Amorele atheistische nitwit
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:
faith schreef:
circe schreef: HOEVEEL? een stuk of honderd?

duizenden per dag, ook nederlandse mannen en vrouwen.
Daar moet ik erg om lachen faith. :razz:
Kom met het bewijs.
Een link of zo....
kijk alleen al op www.ontdekislam.nl en dan op het forum, daar is het bewijs :shock:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Verwacht jij van me dat ik deze hele site ga door spitten?
Kom op faith. Ik ben niet lui, maar daar heb ik geen zin in.
Misschien kan je de juiste link aan me geven?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

kijk alleen al op www.ontdekislam.nl en dan op het forum,
Graag een paar bronnen met autoriteit tav Islam.
De bronnen die jij aangeeft hebben dat niet. Daar kan iedereen zowat iets op kwijt.

Geef mij een website, vergelijkbaar met die van Ali Sistani of zo. Kan ik kijken of ik daar iets uithaal.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Faith,als je Monique geantwoord hebt gaan we door naar de volgende ronde voor de hoofdprijs.
Mag ik vragen hoe je over het volgende artikel denk:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=9858

Aan jouw de eer om commentaar te geven Faith.

Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

DUIZENDEN per dag! waauw

à 365 dagen per jaar, zijn dit er al minstens 750.000 per jaar!

tegen dat ritme is Nederland tegen 2020 volledig 100% geïslamiseerd.
Ik zou me maar gaan haasten met die bekering als ik jou was!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

faith schreef:
circe schreef:
Als de islam zo gruwelijk slecht is zoals jij beweert, leg mij dan eens uit waarom er op de dag van vandaag nog zoveel mannen en vrouwen zich bekeren tot de islam?
HOEVEEL? een stuk of honderd?

duizenden per dag, ook nederlandse mannen en vrouwen.
Het rare is, er zijn nog veel meer ontkeringen naar het atheïsme. Maar daar wordt geen propaganda om gevoerd.

Deze uitspraak bewijst gewoon het surrealisme van je denkwijze, faith. Tevens geeft het aan hoezeer je gevoelig bent aan propaganda. Islam mag hier gerust zijn irreële supremacie uitschreeuwen, maar al wie hier in het westen z'n liefde voor het westerse systeem durft uit te drukken, wordt belachelijk gemaakt.

Weet je wat ondertussen er echt gebeurd is met de persische "keizer" (eigenlijk: koning) ten tijde van Mohammed?


mvg,
Ketter
Laatst gewijzigd door Ketter op di aug 28, 2007 3:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

faith schreef:
circe schreef:
Als de islam zo gruwelijk slecht is zoals jij beweert, leg mij dan eens uit waarom er op de dag van vandaag nog zoveel mannen en vrouwen zich bekeren tot de islam?
HOEVEEL? een stuk of honderd?

duizenden per dag, ook nederlandse mannen en vrouwen.
De aantallen van duizenden die genoemd worden op islamitische sites zijn bekeringen in de eigen kring. Salafisten rekenen lauwe en afvallige moslims (dus nog niet openlijk afgevallen), als ze weer actief gelovig worden, tot 'nieuwe' moslims. Daarbij in het midden latend of deze opgeteld moeten worden bij de al getelde moslims (ze hopen natuurlijk dat de brave seculieren zo zullen rekenen), terwijl in wezen recruteringen zijn van enkele procenten onder de enorme aantallen van lauwe moslims. Tot deze laatste groep reken ik minstens 80 procent van moslims 'naar herkomst'.
Omdat niemand overzicht heeft wie behoort tot de 80 procent, kan de meest 'verwereldlijkte' randgroep daarvan vrij gemakkelijk opgaan in de rest van de samenleving, behalve natuurlijk als er veel moslims in de omgeving wonen. Dan moeten ze doen alsof ze altijd christen zijn geweest of iets dergelijks.

Tenslotte zijn er ook andere rapporten waarin wordt vermeld dat in India en West-AFrika hele dorpen zich bekeren tot het christendom. Niemand kan het met zekerheid zeggen, want er is geen registratie.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

dat in India en West-AFrika hele dorpen zich bekeren tot het christendom.
In China, meer dan 100 000 bekeringen naar Christendom per jaar.
Niemand kan het met zekerheid zeggen, want er is geen registratie.
Hetzelfde geldt in China.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

circe schreef:DUIZENDEN per dag! waauw

à 365 dagen per jaar, zijn dit er al minstens 750.000 per jaar!

tegen dat ritme is Nederland tegen 2020 volledig 100% geïslamiseerd.
Ik zou me maar gaan haasten met die bekering als ik jou was!
haastige spoed is zelden goed ;) enne ik heb nog ff de tijd, nog 12,5 jaar om precies te zijn ;)
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Zouden in ons land hele dorpen ten prooi vallen aan de Islam dan zouden we dat zeker gemerkt hebben. Maar hier en daar een mannetje of vrouwtje, dat valt niet op. Of toch wel? Verse kaaskop-bekeerden gaan veel naar de moskee. Ze beoefenen hun nieuw gevonden heil op degelijke Hollandse manier.
Dus ga bij een moskee staan op een druk moment en ga zien hoeveel mensen met niet-Marokkans of Turks uiterlijk naar binnen gaan.
Steekproefgewijs dus bewijs verzamelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Mahalingam schreef:Zouden in ons land hele dorpen ten prooi vallen aan de Islam dan zouden we dat zeker gemerkt hebben. Maar hier en daar een mannetje of vrouwtje, dat valt niet op. Of toch wel? Verse kaaskop-bekeerden gaan veel naar de moskee. Ze beoefenen hun nieuw gevonden heil op degelijke Hollandse manier.
Dus ga bij een moskee staan op een druk moment en ga zien hoeveel mensen met niet-Marokkans of Turks uiterlijk naar binnen gaan.
Steekproefgewijs dus bewijs verzamelen.
ik ben laats meegeweest met een rondleiding bij ons in de moskee, en ik moet je eerlijk bekennen dat ik een paar nederlanders heb gezien. een paar vrouwen, en een man.
Plaats reactie