De status van de moslimvrouw

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Thomas

Berichtdoor Thomas » Ma Mei 28, 2007 11:20 am

Alba schreef:Monique, die vraag heb je al zo vaak gesteld. Ashadoe heeft ergens ook weer een post hierover geopend. Het blijft volgens mij bij proberen; een antwoord krijg je niet. Jammer, ik was er zelf ook nieuwsgierig naar. Mocht een moslima meer rechten hebben niet niet-moslima's, dan zal ik me, net als jij, acuut tot de islam bekeren. :wink:

Inclusief "kopvod" he.....
En ondergetekende maakt dan een foto.
:D :D :D :D

Met vr. gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Alba

Berichtdoor Alba » Ma Mei 28, 2007 2:27 pm

Uiteraard, Thomas. Maar helaas lukt het alle moslimdames niet om Monique, mij en andere niet-moslima's te overtuigen. Hoe ze hun best ook doen. :twisted:

Thomas

Berichtdoor Thomas » Ma Mei 28, 2007 2:44 pm

Alba schreef:

Uiteraard, Thomas. Maar helaas lukt het alle moslimdames niet om Monique, mij en andere niet-moslima's te overtuigen. Hoe ze hun best ook doen. :twisted:

Vandaar mijn aanbod.
Dat anbod kan ik dan nl. gerust doen.

En ik denk dat ik die fot noooooooit zal gaan maken.
Context???

Uitleg???

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Aug 10, 2007 1:25 pm

Om terug te komen op mijn bijdrage van 25 mei over Taslima Nasreen (The European Parliament awarded her the Sakharov Prize for freedom of thought in 1994.) in India:
http://in.reuters.com/article/topNews/idINIndia-28903220070809
Muslim lawmakers attack Taslima Nasreen
HYDERABAD, India (Reuters) - Muslim protesters assaulted the exiled Bangladeshi author and feminist Taslima Nasreen at a book launch in Hyderabad on Thursday, incensed by her repeated criticism of Islam and religion in general.
[...]
An uneasy-looking Nasreen backed into a corner as several middle-aged men threw a leather case, bunches of flowers and other objects at her head and threatened her with a chair, according to a Reuters witness and television pictures.
Some of the mob shouted for her death.

In het bericht is verder te vinden:
On Thursday, lawmakers and members of the All India Majlis-e-Ittehadul Muslimeen party attacked her at the press club in Hyderabad at the launch of a Telugu translation of one of her novels.
[...]Police said they have arrested three state lawmakers from the political party along with 15 party workers.

Ik stel me bij een law-maker een heel ander soort persoon voor: iemand die ook law-abiding is. Maar het kan zijn dat in het Mohammedanisme een lawmaker een persoon is die wetten bedenkt en die eigenhandig oplegt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Freya

Berichtdoor Freya » Vr Aug 10, 2007 1:40 pm

Die mannen zijn niet goed bij hun hoofd. Een vrouw met een eigen mening, moeten ze dus met zijn allen aanvallen. Erg dapper, maar niet heus!

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Aug 10, 2007 4:16 pm

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

faith

Berichtdoor faith » Vr Aug 10, 2007 4:26 pm

Welkom vreemdeling

ik ben erg blij met het stukje wat je hebt geplaatst. Ik ben een van de weinige op dit forum die de Islam niet haat, sterker nog ik ben er in geintereseerd. Ik lees al jaren boeken en mijn vriend is tevens ook moslim. Wat betreft die media heb je helemaal gelijk. Ik heb ergens op dit forum ook een videofilmpje geplaatst waarin duidelijk naar voren komt wat de media aanricht. De media laat namelijk alleen maar negativiteit zien.

Vreemdeling, ik ben blij om te lezen dat jij als moslimvrouw gelukkig bent, en ook al ben ik zelf (nog) niet gelovig, InshAllah (als ik het goed schrijf) blijf je gelukkig voor de rest van je leven!

Groetjes Faith

Thomas

Berichtdoor Thomas » Vr Aug 10, 2007 4:36 pm

faith schreef:
Vreemdeling, ik ben blij om te lezen dat jij als moslimvrouw gelukkig bent, en ook al ben ik zelf (nog) niet gelovig, InshAllah (als ik het goed schrijf) blijf je gelukkig voor de rest van je leven!

Groetjes Faith

Als ze rekening met de volgende verzen houdt en niet gaat klagen als haar man/vriend (of de jouwe) deze gaat toepassen als een goed moslim:

Koran 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Dit vers stelt dat mannen boven vrouwen zijn gesteld. Bovendien mogen mannen als zij ongehoorzaamheid vrezen hun vrouw slaan. De vrouw hoeft niet ongehoorzaam te zijn geweest. Dat de man ongehoorzaamheid vreest is genoeg reden om zijn vrouw te mogen slaan. Onschuldig tenzij anders bewezen, geldt dus niet voor Moslim-echtgenotes.

Wat zouden we ervan vinden als het werd toegestaan om leden van ethnische minderheden te tuchtigen die werden verdacht van rebelsheid en/of ongehoorzaamheid? Dat zou racistisch zijn, niet waar?

Dan is het ook vrouwonvriendelijk om te stellen dat een vrouw mag worden geslagen door haar man, omdat hij beter zou zijn omdat hij als man is geboren en ze ook nog een keer niks te hoeft hebben gedaan. Een verdenking is genoeg om gestraft te worden. Is dat eerlijk?

Koran2 282 O, gij die gelooft, wanneer gij van elkander leent voor een vastgestelde periode, schrijft het dan op. Laat een schrijver het naar waarheid in uw bijzijn optekenen en geen schrijver moet weigeren, te schrijven, zoals Allah hem heeft onderwezen; laat hem daarom schrijven en laat de schuldenaar dicteren en hij moet Allah, zijn Heer vrezen en niets daaraan afdoen. Maar, indien de schuldenaar weinig verstand heeft, of zwak is, of zelf niet kan dicteren, laat dan zijn zaakwaarnemer eerlijk dicteren. En roept van onder uw mannen twee getuigen en als er geen twee mannen zijn, dan één man en twee vrouwen van degenen, die u als getuigen aanstaan, zodat, wanneer één der twee vrouwen zich zou vergissen, de ene de andere indachtig moge maken. En de getuigen mogen niet weigeren, wanneer zij worden gedaagd. En wordt het schrijven niet moe, of het weinig of veel zij, betreffende de vervaltijd. Dit is in Allah's ogen eerder rechtvaardig, het maakt het getuigenis zekerder en weerhoudt u van twijfel. Maar wanneer het contante handel is, die gij onderling drijft, zal het geen blaam voor u zijn, als gij het niet neerschrijft. En hebt getuigen, wanneer gij aan elkander verkoopt en de schrijver en de getuigen mag geen leed worden aangedaan. En indien gij zulks doet, zal het zeker overtreding van u zijn. Vreest Allah. Allah schenkt u kennis en Allah weet alle dingen goed.

Hier wordt gesteld dat het woord van een vrouw minder waard is dan dat van een man. Twee vrouwen mogen alleen worden gebruikt als getuige als er maar een mannelijke getuige kan worden gevonden in plaats van twee. Er moet dus naast die twee vrouwen een mannelijk getuige zijn. Met andere woorden de getuigenis van een vrouw is alleen iets waard als die wordt ondersteund door de getuigenis van een man èn de getuigenis van nog een vrouw. Er wordt beweerd dat vrouwen vergeetachtiger zijn. Er is overingens geen enkel wetenschappelijk onderzoek wat daarop wijst.

Wederom wat zou je ervan vinden als deze regel werd toegepast op ethnische minderheden? Een voorbeeld: de getuigenis van iemand van Marokkaanse afkomst is waardeloos tenzij er een minimaal één Blanke Nederlander en nog een Marokkaan ook getuige zijn. Eén Blanke Nederlander en twee Marokkanen mogen alleen als getuigen dienen als er niet twee Blanke Nederlanders kunnen worden gevonden. Dit zou racistisch zijn, toch?

Het idee dat een man twee keer zoveel waard is als een vrouw komt ook elders in de Koran terug

Koran 4: 11 Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door Allah. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.
Mannelijke bloedverwanten moeten twee keer zoveel erven als een vrouwelijke bloedverwant van de overledene. Hier is een vrouw leterlijk de helft waard van een man. Stel je voor dat de kleur van de huid maatgevend was in plaats van sekse. Wat zou je dan concluderen?

De Koran stelt keer op keer dat vrouwen inferieur zijn en achtergesteld moeten worden.

Koran 4 15-16. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.
En als twee mannen temidden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.

Vrouwen die ontucht plegen krijgen levenslang tenzij ze kunnen ontsnappen, maar mannen krijgen straf maar worden met rust gelaten als ze berouw tonen. Mannen wordt dus niet hun vrijheid ontnomen. Volgens veel interpretaties gaan deze verzen over homoseksualiteit, omdat elders in de Koran wordt voorgeschreven dat er op heteroseks buiten het huwelijk zweepslagen staat.

Koran 24:2-3 Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden.

Geselen is genadiger dan stenigen. Bovendien worden mannen en vrouwen die overspel plegen als even schuldig beschouwd en op dezelfde manier gestraft. Dit een van de weinige voorbeelden van gelijke behandeling.

Koran 23:1-6 Inderdaad voorspoedig zijn de gelovigen. Die ootmoedig zijn in hun gebeden. En die al hetgeen ijdel is, schuwen. En die aktief zijn in het betalen van Zakaat. En die hun vleselijke lusten beheersen. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt.

De Koran stelt dat mannen niet alleen seks mogen hebben met hun echtgenotes maar ook met "hetgeen hun rechterhand bezit". Dat laatste verwijst naar slaven. Een man mag dus niet alleen slaven hebben, maar tevens vrouwelijke slaven seksueel gebruiken.

Koran 4:24 En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit. Dit is een gebod van Allah voor u. Degenen, die daar buiten vallen, zijn u toegestaan; dat gij zoekt door middel van wat gij bezit haar behoorlijk te huwen en geen overspel te plegen. En geeft haar een huwelijksgift, tegenover de voordelen, die gij van haar hebt, dit is verplicht; er zal na het vaststellen daarvan geen zonde op u rusten in alles wat gij onderling overeenkomt. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Een man mag seks hebben met een slavin ongeacht of ze al getrouwd was voor de man in kwestie haar eigenaar werd of voor ze tot slavin werd gemaakt. De Koran toont dus geen respect voor het huwelijk van slaven en gevangenen.

Koran 24:33. En laat degenen, die geen mogelijkheid tot trouwen vinden, zich kuis houden totdat Allah hen uit Zijn overvloed verrijkt. En de slaven die een acte van vrijmaking wensen, voorziet hen daarvan indien gij enig goed in hen ziet; en geeft hun van de rijkdommen van Allah, die Hij u heeft geschonken. En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Maar indien iemand haar dwingt, dan zal Allah na die dwang (voor haar) Vergevensgezind, Barmhartig zijn.

Veel naïve lezers denken dat dit vers stelt dat je slavinnen niet tot seks mag dwingen. Dit is echter niet correct. "Ontucht" verwijst naar seks buiten de eerder gestelde grenzen. Er is eerder gesteld dat seks hebben met een eigen slavin is toegestaan. Dit is dus geen ontucht. Dit vers wordt doorgaans geinterpreteerd als een verbod om slavinnen te dwingen zich te prostitueren of te dwingen seks te hebben met een man die niet hun eigenaar is. Het pijnlijke is echter dat er staat "En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken." Dit impliceerd dat slavinnen prostitueren wel is toegestaan als de slavinnen daar geen bezwaar tegen aanvoeren.

Koran 4:3. En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan één of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.

Als je vreest niet rechtvaardig te kunnen zijn tegen vier echtgenotes dan moet je als man er maar een huwen of je bepreken tot seks met slavinnen. Rechtvaardigheid is dus alleen een overweging bij vrije vrouwen. Het maakt niet uit als je vrouwen die je bezit zijn onrechtvaarig behandeld volgens de Koran. Bovendien moet een vrouw trouw zijn aan één man: haar echtgenoot of haar eigenaar. Mannen mogen met meerdere vrouwen seks hebben, maar eisen ondertussen wel dat al die vrouwen trouw blijven aan hen.

Dit vers beperkt bovendien geen polygamie omdat de Koran elders stelt dat slavinnen goedkoper zijn dan wettige echtgenotes en bovendien geen beperking stelt op hoeveel slavinnen een man mag hebben.

Koran 4: 25. En wie uwer het niet kan bekostigen vrije gelovige vrouwen te huwen, hij huwe hetgeen gij bezit, namelijk gelovige slavinnen. En Allah kent uw geloof het beste. Gij zijt van elkander; huwt haar daarom met de toestemming van haar meesters en geeft haar een huwelijksgift op de gebruikelijke wijze, kuis zijnde, geen ontucht plegende, noch er heimelijke minnaars op nahoudende. En indien zij, nadat zij gehuwd zijn zich schuldig maken aan ontrouw - geldt voor haar de helft van de straf, die voor de vrije vrouwen is voorgeschreven. Dit is voor degene uwer die vreest te zondigen. Maar het is beter voor u dat gij u weerhoudt en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Slavinnen zijn een goedkoop alternatief als je geen bruidschat kunt betalen, maar het geniet de voorkeur om niet met slavinnen te huwen. Waarom zou je ook? Als man mag je immers al met een vrouw seks hebben als ze je eigendom is. Een huwelijk is overbodig als je als man puur op seks uit bent.

Koran 2: 223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.

Er wordt hier gezegd dat een man op elke manier zijn zaad in zijn vrouw mag "zaaien" die hem goed dunkt. Er wordt niks gezegd over de wensen van de vrouw, die wordt vergeleken met een akker; een object, bezit.

Het meest schokkende vond ik echter dat de Koran mannen toestaat om het jonge meisjes te huwen.

Koran 65:4 En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die Allah vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.

Ik heb al zo vaak lopen denken om moslim te worden.
Werkelijk een fantastisch geloof.
Mar dan alleen voor mannen!!!!!!!!!!!!!!!!
(al die vrouwen waar je ongestraft mee kunt uuuuh n.e.u.k.e.n.):evil: :evil:

Toen werd ik wakker. :oops: :oops: :oops:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6038
Context???

Uitleg???

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Aug 10, 2007 8:22 pm

faith schreef:De media laat namelijk alleen maar negativiteit zien.

En wat vind je van die negatieve dingen van de islam?
Amorele atheistische nitwit

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Aug 10, 2007 8:45 pm

De media laat namelijk alleen maar negativiteit zien.

zoals dit:

Weekly Jihad Report
Jul. 28 - Aug. 03

Jihad Attacks: 64
Dead Bodies: 354
Critically Injured: 514

en dit:
July 2007

Jihad Attacks: 322
Countries: 17
Dead Bodies: 2211
Critically Injured: 2674

Natuurlijk heb je liever dat de media dit allemaal ingnoreerd. Net zoals de honderduizenden Islamdoden in Sudan.

ALs Moslim moet je in een heel erge staat van realiteitsontkenning kunnen leven om gelukkig te zijn.

Wat doe je als de realitiet je zefgecreerde bubbel doorbreekt?

Hoop voor je dat dit niet gebeurt. ALs Moslim zoet je situatie als vrouw er dan niet rooskleurig uit.
Wees blij dat er mensen zijn die een rem pogen te zetten op de infiltratie van Islam in de Moderne wereld.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Aug 10, 2007 9:00 pm

faith schreef:Welkom vreemdeling

ik ben erg blij met het stukje wat je hebt geplaatst. Ik ben een van de weinige op dit forum die de Islam niet haat, sterker nog ik ben er in geintereseerd. Ik lees al jaren boeken en mijn vriend is tevens ook moslim. Wat betreft die media heb je helemaal gelijk. Ik heb ergens op dit forum ook een videofilmpje geplaatst waarin duidelijk naar voren komt wat de media aanricht. De media laat namelijk alleen maar negativiteit zien.

Groetjes Faith

Faith meisje...
Je kan rustig op dit forum de shahada uitspreken.
Dan hebben we dat maar achter de rug.
Geen bezwaar. Dat scheelt je een wandeling naar de moskee.

Zeg me na faith, en dan zal jij nooit meer zonder faith zijn.

Ash-hadoe alla iellaha iella Allah,
wa ash-hadoe anna Moehammadan rassoeloe Allah

dat betekent....

Ik getuig dat niets of niemand heeft het recht aanbeden te worden, behalve Allah en ik getuig dat Mohammed de boodschapper van Allah is.

Gefeliciteerd faith. Je bent nu officieel een suiker moslima.

Vanaf dit moment moet jij je nu ook houden aan de verplichtingen die Allah aan zijn dienaren heeft opgelegd, zoals onder andere het gebed en het vasten in de maand Ramadan.

Zeker pas na je bekering tot de Islaam is het aangeraden om contact op te nemen met een site als FFI.
Wij kunnen je dan begeleiding kan geven die in het begin erg belangrijk is. We zullen je imaan versterken.

Mag ik je namens het hele FFI team een cadeautje aanbieden?

Alsjeblieft. :razz:
Je eigen mooie Koran.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

faith

Berichtdoor faith » Za Aug 11, 2007 10:00 am

Ariel schreef:
faith schreef:Welkom vreemdeling

Groetjes Faith

Faith meisje...
Je kan rustig op dit forum de shahada uitspreken.
Dan hebben we dat maar achter de rug.
Geen bezwaar. Dat scheelt je een wandeling naar de moskee.

Zeg me na faith, en dan zal jij nooit meer zonder faith zijn.

Ash-hadoe alla iellaha iella Allah,
wa ash-hadoe anna Moehammadan rassoeloe Allah

dat betekent....

Ik getuig dat niets of niemand heeft het recht aanbeden te worden, behalve Allah en ik getuig dat Mohammed de boodschapper van Allah is.

Gefeliciteerd faith. Je bent nu officieel een suiker moslima.

Vanaf dit moment moet jij je nu ook houden aan de verplichtingen die Allah aan zijn dienaren heeft opgelegd, zoals onder andere het gebed en het vasten in de maand Ramadan.

Zeker pas na je bekering tot de Islaam is het aangeraden om contact op te nemen met een site als FFI.
Wij kunnen je dan begeleiding kan geven die in het begin erg belangrijk is. We zullen je imaan versterken.

Mag ik je namens het hele FFI team een cadeautje aanbieden?

Alsjeblieft. :razz:
Je eigen mooie Koran.

Afbeelding

Ariel,

ten eerste laat je nu werklijk zien wie je bent, heel kinderachtig dus.

De shahada hoef je niet persee in de moskee op te zeggen.

verder ga ik hier niet op in als je het niet erg vind.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Aug 11, 2007 11:10 am

faith schreef:

Zoals op NIETS faith.
Hoeveel keer moet ik dat nog zeggen.
Ook een aantal posts hierboven staat weer een stukje.

Leeghoofd!!!!!!!
Context???

Uitleg???

faith

Berichtdoor faith » Za Aug 11, 2007 11:12 am

Thomas schreef:
Leeghoofd!!!!!!!

Zou u a.u.b. niet tegen mij willen schelden?

graag verwijs ik u naar de forumregels:

Richtlijnen voor gedrag

Probeer de volgende richtlijnen en gedragsregels in acht te nemen.

Opzettelijk kwetsen d.m.v. persoonlijke kwetsende teksten en/of afbeeldingen te plaatsen is niet toegestaan. Wees vriendelijk voor elkaar.

Dank u wel!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Aug 11, 2007 11:33 am

faith schreef:
Ariel,

ten eerste laat je nu werklijk zien wie je bent, heel kinderachtig dus.

De shahada hoef je niet persee in de moskee op te zeggen.

Je hebt gelijk faith, het was kinderachtig.
Maar uit je posten blijkt nu eenmaal dat je binnenkort je bekeert tot Islam.
Ik dacht kom op, laat ik haar een duwtje geven.
Dan hebben we dat maar alvast gehad.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Za Aug 11, 2007 11:34 am

Beste faith,

Neem even voor ogen dat het werkelijk niét nodig is telkens een nietszeggend antwoord te geven als je toch geen zinnig antwoord kan bedenken.
Hou er dan gewoon het zwijgen toe.
Dan hebben wij tenminste nog de indruk dat je soms wèl iets zinnigs zou kunnen zeggen. Nu maak je vooral jezelf belachelijk.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

faith

Berichtdoor faith » Za Aug 11, 2007 11:41 am

Manon schreef:Beste faith,

Neem even voor ogen dat het werkelijk niét nodig is telkens een nietszeggend antwoord te geven als je toch geen zinnig antwoord kan bedenken.
Hou er dan gewoon het zwijgen toe.
Dan hebben wij tenminste nog de indruk dat je soms wèl iets zinnigs zou kunnen zeggen. Nu maak je vooral jezelf belachelijk.

maak ik mezelf belachelijk omdat ik een andere mening als jou heb? ik laat mij niet uitschelden noch beledingen op dit forum, en als ik daar iets op wil zeggen, dan is dat mijn vrijheid om te doen. Ik heb eerder een oproep geplaatst waarin ik aangeef te discuseren zonder dat ik word beledigd of uitgescholden of andersom. Helaas kunnen een aantal leden op dit forum dat niet, dus moet je mij niet voor belachelijk uitmaken maar een paar van je medeforumers.

Groet

Manon

Berichtdoor Manon » Za Aug 11, 2007 11:46 am

je hebt géén mening faith! daar gaat het hem om.

je wenst "respect", voor wat?
je wenst "niet te worden uitgescholden"? waar?
je wenst vanalles, maar je hebt géén mening meisje!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

faith

Berichtdoor faith » Za Aug 11, 2007 11:52 am

Manon schreef:je hebt géén mening faith! daar gaat het hem om.

Als je mijn posts gelezen zou hebben, dan zou je weten wat mijn mening is. Okey, ik zal het speciaal voor jou nog een keer herhalen:

Ik ben niet tegen de Islam, hier ga ik verder niet op in want dat heb ik al zo vaak gedaan en wordt ik toch op aangevallen.

Verder vind ik dat op dit forum moslims belachelijk worden gemaakt, waarom niet gewoon allemaal in vrede?

conclusie: ik heb duidelijk wel een mening. Uitschelden wens ik van niemand hier, dat doe ik zelf ook niet.
respect moet je voor iedereen en alles hebben.
Dat jij en ik een andere mening hebben dat kan, en dat zal wel vaker gebeuren in het leven maar wat ik niet begrijp is, een moslim wordt op deze site gelijk uitgemaakt voor alles en nog wat.

Alleen maar omdat ik niet tegen de Islam ben wordt ik uitgescholden? nope sorry daar sta ik boven.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Za Aug 11, 2007 12:09 pm

faith schreef:Verder vind ik dat op dit forum moslims belachelijk worden gemaakt,

Eigenlijk, faith, is dat een beetje het lot van mensen die voortdurend zichzelf zitten te bewierroken van hoe goed en superieur ze wel zijn. Met andere woorden, het is het lot van mensen die te weinig zelfkritisch zijn;

En moslims, zoals alle dogmatische religieuzen, zijn notoir on-zelfkritisch. Een mooi voorbeeld zijn eigenlijk de tekstjes en de quotes die jij plaatst.

Maar geloof me, ik persoonlijk ben hier niet om Moslims belachelijk te maken, geen interesse. Dat de Islam zelf belachelijk wordt gemaakt vind ik maar normaal, ze moeten maar niet met de hel dreigen en laten uitschijnen dat God de mensheid haat "tenzij".

faith schreef: waarom niet gewoon allemaal in vrede?

Dat moet de Islam willen, hé.

Die drukke jongen daar in dat clipje dat je hier hebt gepost, heeft die brave jongen niet eens nagedacht of hij wel het juiste doelpubliek heeft gekozen om het tegen te verklappen?

Het is allemaal leuk en wel van hoe goe hij de Islam vindt, ik ben blij dat hij vrede en verdraagzaamheid zo hoog in het vaandel draagt en dat hij achter z'n principes staat. Het probleem is een beetje, in plaats van zichzelf schouderklopjes te geven en de stoute media met de vinger te wijzen (de media is overigens voor niemand lief), had hij misschien beter:
Deze dingen gezegd tegen die idioten die ex-moslims in mekaar slaan.
of
Deze dingen gaan verkondigen in de lokale fundamentalistische wahabi moskee.
of
Deze dingen gaan verkondigen tegen homo- en jodenhaters.

Vind je ook niet?

Op dat moment zou ik al wat meer vertrouwen hebben in het feit dat Islam eigenlijk voor vrede staat. Want de Koran lezen heeft me eerlijk gezegd zeer sterk van het tegendeel overtuigd.

En ja, ik kan begrijpend lezen, in het geval dat je daar een opmerking wil over maken.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Aug 11, 2007 2:00 pm

faith schreef:
Manon schreef:je hebt géén mening faith! daar gaat het hem om.

Als je mijn posts gelezen zou hebben, dan zou je weten wat mijn mening is. Okey, ik zal het speciaal voor jou nog een keer herhalen:

Je hebt geen mening. Ik en een aantal anderen hebben al zovaak gevraagd om je reactie op bepaalde gedeelten uit de koran.
JE REAGEERT ER NIET OP.

Alleen maar met onzinnige stukjes uit "boekjes" waarvan je niet eens de naam/bron wilt vermelden.
Je bent totaal ongeloofwaardig.!!!!!
Je bent dus een LEEGHOOFD!!!!

Ik ben niet tegen de Islam, hier ga ik verder niet op in want dat heb ik al zo vaak gedaan en wordt ik toch op aangevallen.

Wij zijn wel tegen de koran.
Wij hebben dat al op vele manieren uitgelegd en je reageert niet.
NIET inhoudelijk op onze aanvallen op de koran en islam.
Kortom: Je bent een LEEGHOOFD!!!

Verder vind ik dat op dit forum moslims belachelijk worden gemaakt, waarom niet gewoon allemaal in vrede?

Omdat de islam geen vrede wil.
En wij hebben dat op dit forum al zovaak aangetoond.
Maar jij reageert daar niet op.
Alleen maar rookgordijnen leggen door met andere lieftallige stukjes te komen uit boekjes(!!) waarvan je niet kunt zeggen hoe ze heten of uit welke bron je put!!!!

Je bent dus een LEEGHOOFD!!!!!

conclusie: ik heb duidelijk wel een mening. Uitschelden wens ik van niemand hier, dat doe ik zelf ook niet.

Uitschelden doen wij jouw hier ook niet.
Alleen als jij niet wilt discussieren zul je moeten accepteren dat wij jou een LEEGHOOOFD vinden. En dat is geen schelden maar een conclusie trekken uit jouw gedrag faith!!!

respect moet je voor iedereen en alles hebben.

Respect moet je verdienen.,
Ik heb dat al vaker uitgelegd.
Respect KRIJG je niet zomaar.
Jij hebt al mijn respect verspeeld.
En niet alleen van mij maar ook van de rest van het forum.
Je negeert gewoon een aantal vragen waar je het antwoord niet op weet.
Omdat daar geen fatsoenlijk antwoord tegen te geven is.
Maakt niet uit maar zeg dat dan gewoon.
NU reageer je heel dom en vinden we je een...... (Kom, je weet het wel inmiddels!!!)

Dat jij en ik een andere mening hebben dat kan, en dat zal wel vaker gebeuren in het leven maar wat ik niet begrijp is, een moslim wordt op deze site gelijk uitgemaakt voor alles en nog wat.

Alleen maar omdat ik niet tegen de Islam ben wordt ik uitgescholden? nope sorry daar sta ik boven.

Zoals ik al zei: Je wordt niet uitgescholden.
Moslims worden ook niet voor alles en nog wat uitgemaakt.
Wel hun islam. NIET de moslims.
Moslims zijn zelf de slachtoffers van hun geloof.
Bijna iedere moslim is van geboorte moslim en kan er dan niet meer uit.
Zo ja: kop eraf!!!!

Oh ja faith, reageer ook ff op mijn stukje waarin ik een aantal soera's aanhaal die de rechten van jou als vrouw te grabbel gooi. Jij gaat misschien moslima worden. en om je te laten weten wat dan je "rechten" zijn heb ik die ff voor je uit de koran gevist zodat je niet kunt zeggen dat je niet gewaarschuwd bent.....

Wat vind je van deze rechten???
Context???

Uitleg???

faith

Berichtdoor faith » Za Aug 11, 2007 2:37 pm

Thomas, wat kwats je nou over dat ik de bron niet wil vermelden, lees beter mijn posts de bron staat er bij, en als dat niet lukt koop een bril.

Verder ga ik niet meer op jou in. Ik ben je een beetje zat op de manier hoe jij denkt tegen mij te praten. De groeten.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Aug 11, 2007 2:40 pm

faith schreef:Thomas, wat kwats je nou over dat ik de bron niet wil vermelden, lees beter mijn posts de bron staat er bij, en als dat niet lukt koop een bril.
Ik HEB een bril en de bron staat er bijna nooit bij.

Verder ga ik niet meer op jou in. Ik ben je een beetje zat op de manier hoe jij denkt tegen mij te praten. De groeten.

En ik ben het zat hoe jij denkt te kunnen discusieren zonder antwoord te geven.
Vlucht maar lafaard.
Doei.
Context???

Uitleg???

faith

Berichtdoor faith » Za Aug 11, 2007 2:42 pm

Thomas schreef:
faith schreef:Thomas, wat kwats je nou over dat ik de bron niet wil vermelden, lees beter mijn posts de bron staat er bij, en als dat niet lukt koop een bril.
Ik HEB een bril en de bron staat er bijna nooit bij.

En ik ben het zat hoe jij denkt te kunnen discusieren zonder antwoord te geven.
Vlucht maar lafaard.
Doei.

Gelukkig dat je een bril hebt, nu nog LEREN LEZEN! dag Thomas

faith

Berichtdoor faith » Za Aug 11, 2007 2:46 pm

Narrated Mu'awiyah al-Qushayri: "I went to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) and asked him: What do you say (command) about our wives? He replied: Give them food what you have for yourself, and clothe them by which you clothe yourself, and do not beat them, and do not revile them. (Sunan Abu-Dawud, Book 11, Marriage (Kitab Al-Nikah), Number 2139)"

Bron: Islam, The Religion

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”