Jaarlijks bekeren zich zes miljoen Islamitische vrouwen

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Vr Mei 04, 2007 10:42 pm

Bron: RKnieuws.net

LONDEN (RKnieuws.net) - Volgens het Britse ‘New Oxford Review’ bekeren zich in Afrika jaarlijks zes miljoen islamitische vrouwen tot het christendom. In omgekeerde richting zijn bekeringen dan weer een grote uitzondering.
Dat is des te opvallender omdat zich onder moslims in het Westen amper enkele vrouwen tot het christendom bekeren. Deze vrouwen staan onder een grote druk om zich te integreren, maar die leidt ertoe dat ze vooral onze hedonistische en op consumptie gerichte mentaliteit overnemen die staat haaks op het christendom. In Spanje bijvoorbeeld verliest ruim een kwart van alle islamitische vrouwen haar geloof.

Onderzoekers van Oxford gingen na waarom westerse vrouwen zich anderzijds tot de islam aangesproken voelen. Een groot deel laat zich charmeren door de heldere rolverdeling tussen man en vrouw en door de duidelijke morele grenzen en regels. Sommigen menen dat de islam beter aansluit bij hun ‘vrouwelijke natuur’. Anderen voelen zich dan weer aangesproken door de nederigheid die vanouds van vrouwen wordt verwacht. Door het dragen van de hijab (sluier) zouden ze enkel worden beoordeeld op hun kwaliteiten, niet op hun uiterlijk.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Vr Mei 04, 2007 10:44 pm

Een stap in de goede richting. Maakt niet uit wat deze vrouwen doen, zolang ze maar de islam uit stappen. Op deze manier stappen ze uit een systeem dat de vrouw onderdrukt. Ben blij dat er veel vrouwen zijn die de weg naar de vrijheid weten te vinden.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Vr Mei 04, 2007 10:48 pm

Onderzoekers van Oxford gingen na waarom westerse vrouwen zich anderzijds tot de islam aangesproken voelen. Een groot deel laat zich charmeren door de heldere rolverdeling tussen man en vrouw en door de duidelijke morele grenzen en regels. Sommigen menen dat de islam beter aansluit bij hun ‘vrouwelijke natuur’. Anderen voelen zich dan weer aangesproken door de nederigheid die vanouds van vrouwen wordt verwacht. Door het dragen van de hijab (sluier) zouden ze enkel worden beoordeeld op hun kwaliteiten, niet op hun uiterlijk.

Wat betreft een groep westerse vrouwen die zich heeft bekeerd; deze vinden het leven te moeilijk, zijn op zoek naar een afgebakend leven. Daarin kan de islam ze voorzien.. :twisted: :twisted: Over zelfkastijding gesproken...
Kan wel nog begrip opbrengen voor vrouwen die zich afkeren van het overtrokken beeld in de commercie van hoe een vrouw dient uit te zien, maar om nou meteen voor het andere uiterste te gaan kiezen... lijkt meer op een anti-beweging (tegen veeleisende beeld in commercie) dan op pro-islam (islam is zóó geweldig voor de vrouw).

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Mei 05, 2007 2:25 am

Met de afvalligheid in de Islam gaat het in ieder geval de goede kant uit!

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Za Mei 05, 2007 5:13 pm

Strengelovige latino,s worden nu Moslims dus het gaat beide kanten op.
En ja als je word omgekocht om te geloven in de heidense drie-eenheid des te zieliger de geloof is.
Ze nemen zelf de iniatief niet dat doen de 'hulpverleners'.
A proud amazigh!

gideong

Berichtdoor gideong » Wo Mei 09, 2007 5:44 pm

ajax schreef:Strengelovige latino,s worden nu Moslims dus het gaat beide kanten op.
En ja als je word omgekocht om te geloven in de heidense drie-eenheid des te zieliger de geloof is.
Ze nemen zelf de iniatief niet dat doen de 'hulpverleners'.

Ajax, in godsdienst was toch geen dwang ? Er is niks mis met heidenen. Er is niks mis met andere geloven, zolang dat geloof anderen hun geloof laat. Geen geloof is zielig. Er is ook niks mis mee als 'islamieten' anderen van hun geloof vertellen. Ook is er niks mis mee als hindoes hun geloof uitleggen. Ook is er helemaal niks mis met de idee van drie eenheid. Jij hoeft er niet in te geloven.

Dood verderf onderdrukking op grond van 'geloof' is fout. Jij kan best overtuigd zijn van de 'islam'. Voor mij is het onzin.
De boom herken je aan zijn vruchten

Imane

Berichtdoor Imane » Di Jun 19, 2007 5:08 pm

Allah hfad!
Moge Allah(swt) hen allen van gedachten veranderen.
Allahouma ameen.

Silly

Berichtdoor Silly » Di Jun 19, 2007 6:28 pm

Imane schreef:Allah hfad!
Allahouma ameen.

nee imane... dit is de wil van allah

alles is de wil van allah.. waarom zou allah zijn wil terugdraaien

deze meisjes moeten branden.. omdat allah het wilt..

amin
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Jun 19, 2007 7:09 pm

Silly schreef:
Allahouma ameen.

amin

Je lult als een kip zonder kop zonder enig kennis over de Islam.
Lachwekkend beste Silly.

[34.50] Zeg: "Als ik dwaal, dwaal ik slechts door mijzelf; en indien ik goed geleid ben, is het door hetgeen mijn Heer mij heeft geopenbaard. Voorwaar, Hij is de Alhorende, de Nabijzijnde.

[17.15] Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf.

[39.41] Voorwaar, Wij hebben u ten bate der mensen het Boek met Waarheid nedergezonden. Hij die deze leiding volgt, volgt haar ten bate van zijn eigen ziel en wie dwaalt, dwaalt ten nadele van haar. En gij zijt geen voogd over hen.

En nu naar eerst even kennis opdoen over de Islam alvorens jij je bek durft open te trekken over de Islam.
Het moet niet gekker worden met jullie.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 10:38 am

Chaimae schreef:
Silly schreef:
Allahouma ameen.

amin

Lachwekkend beste Silly.

[34.50] Zeg: "Als ik dwaal, dwaal ik slechts door mijzelf; en indien ik goed geleid ben, is het door hetgeen mijn Heer mij heeft geopenbaard. Voorwaar, Hij is de Alhorende, de Nabijzijnde.

[17.15] Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf.

[39.41] Voorwaar, Wij hebben u ten bate der mensen het Boek met Waarheid nedergezonden. Hij die deze leiding volgt, volgt haar ten bate van zijn eigen ziel en wie dwaalt, dwaalt ten nadele van haar. En gij zijt geen voogd over hen.

En nu naar eerst even kennis opdoen over de Islam alvorens jij je bek durft open te trekken over de Islam.

Go Chaimae!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Jun 20, 2007 10:45 am

Silly is stil. Zo hoort het.
Niet bleren als een kip over de Islam als je kennis over de Islam gering is. Word er schijtziek van.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 10:50 am

Chaimae schreef:Silly is stil. Zo hoort het.
Niet bleren als een kip over de Islam als je kennis over de Islam gering is. Word er schijtziek van.

Ach ja, zo zijn ze.
Dingen blèrren over de Islaam, terwijl ze er weinig tot niks vanaf weten.
Je leert er wel mee leven op ten duur.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Wo Jun 20, 2007 11:05 am

Imane schreef:

Ach ja, zo zijn ze.

toon jij toch het tegendeel aan.
Ik heb van jou nog geen inhoudelijke reactie op wie dan ook gezien.!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Ashadoe

Berichtdoor Ashadoe » Wo Jun 20, 2007 11:09 am

6 miljoen afvallige?
Er komen er ook zoveel weer bij:D
Allah is de Alwetende!

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 11:10 am

Thomas schreef:
Imane schreef:

Ach ja, zo zijn ze.

Dan zou ik je ogen maar 's open doen en alle topics eens doornemen. Als jij zo door blijft gaan met mij te stalken in elke topic, neem ik je al helemaal niet meer serieus.
En wat ben jij trouwens, plakband?
Shoe, ga je moeder helpen in de keuken. Puber.
La illaha ill Allah wa Mohammadan Rasoeloelah.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Wo Jun 20, 2007 11:15 am

Imane schreef:
Thomas schreef:
Imane schreef:

Ach ja, zo zijn ze.

Dan zou ik je ogen maar 's open doen en alle topics eens doornemen. Als jij zo door blijft gaan met mij te stalken in elke topic, neem ik je al helemaal niet meer serieus.

Ga maar door met je onzin verkopen en ik zal je volgen tot in de hel!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Context???

Uitleg???

Imane

Berichtdoor Imane » Wo Jun 20, 2007 11:22 am

Thomas schreef:
Imane schreef:
Thomas schreef:
Imane schreef:

Ach ja, zo zijn ze.

Ga maar door met je onzin verkopen en ik zal je volgen tot in de hel!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ehm, ja ok.
Nu is het definitief. Je bént een gefrustreerd pubertje. :smile:
La illaha ill Allah wa Mohammadan Rasoeloelah.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Wo Jun 20, 2007 11:38 am

Imane schreef:
Thomas schreef:
Imane schreef:
Thomas schreef:
Imane schreef:

Ach ja, zo zijn ze.

Ehm, ja ok.
Nu is het definitief. Je bént een gefrustreerd pubertje. :smile:

Is goed zolang jij het zegt en de rest van de mensheid is van het tegendeel op de hoogte vind ik het prima Imane!!!!
Context???

Uitleg???

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Aug 06, 2007 4:01 pm

De eerste groep vrouwen waarvan wordt vermeld dat ze afvallig zijn geworden is te vinden in de Kitab al-Muhabbar.
Ik kwam het tegen bij
http://www.answering-islam.org/Dutch/silas/pbs.htm

Na de dood van de Profeet in juni 632, voerde een wijde beweging van afvalligen door het Arabische schiereiland, en de stammen weigerde om de belasting te betalen aan de opvolger van de Profeet, de eerste kalief, Aboe Bakr. De beweging werd ernstig onderdrukt en eindigde een jaar later, na hevige gevechten tussen islam en zijn tegenstanders. Eén van de bewegingen van afvalligheid werd geleid door een groep vrouwen die de dood van de Profeet vierden in een blije atmosfeer. De gebeurtenis is beschreven in Ibn Habib al-Baghdadi’s “Kitab al-Muhabbar”:

Er waren in Hadramaut zes vrouwen, van Kinda en Hadramaut, die de dood van de Profeet van God verlangden, zij verfden [na het horen van het nieuws] hun handen met henna en speelden op de tamboerijn. Tot hen kwamen de hoeren van Hadramaut en zij deden mee zodat zo’n twintigtal vrouwen zich bij de zes aansloten.

En eventjes zomaar er tussendoor een vraagje: ik dacht dat het kenmerkende van een profeet was dat die profetieën deed die zijn tijd- en plaatsgenoten konden verifiëren op juistheid.
Wat zijn de profetieën van Mohammed geweest?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Navane

Berichtdoor Navane » Ma Aug 06, 2007 4:42 pm

Silly schreef:
Moge Allah(XXX) hen allen van gedachten veranderen.
Allahouma ameen.

amin

Ja Silly zo werkt dat in een schaamte cultuur. Het individu is niets en moet geleid worden. Het excuus is goddelijke inspiratie. Wie goed kan babbelen en lef heeft, en geweld durft te gebruiken, intimidatie, en opschepperij, kortom al dat gedrag waar arabieren twee duizend jaar geleden al trots op waren, nou als je dat kunt heb je charisma, maar toen noemden ze dat 'goddelijke inspiratie' 'openbaring' 'rechtgeleid'. Mensen hadden toen een ander interpretatiekader. Arabieren waren in die tijd als individu zo zwak dat als ze in hun eentje in de woestijn moesten slapen ze doodsbang waren dat ze door djinns (geesten) zouden worden gedood. In een schaamtecultuur is de ratio zwak ontwikkeld. Alles komt van god af, want ze hebben gewoon niet geleerd om zelf na te denken. De mens is slecht en zwak, god is goed en sterk.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?

stropke

Berichtdoor stropke » Ma Aug 06, 2007 5:04 pm

Chaimae schreef:
Silly schreef:
Allahouma ameen.

amin

Lachwekkend beste Silly.

Zeg beetje dimmen hé, over kameel getilde puber. :twisted:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Silly

Berichtdoor Silly » Ma Aug 06, 2007 9:44 pm

Navane schreef:
Silly schreef:
Allahouma ameen.

amin

Ja Silly zo werkt dat in een schaamte cultuur. Het individu is niets en moet geleid worden. Het excuus is goddelijke inspiratie. Wie goed kan babbelen en lef heeft, en geweld durft te gebruiken, intimidatie, en opschepperij, kortom al dat gedrag waar arabieren twee duizend jaar geleden al trots op waren, nou als je dat kunt heb je charisma, maar toen noemden ze dat 'goddelijke inspiratie' 'openbaring' 'rechtgeleid'. Mensen hadden toen een ander interpretatiekader. Arabieren waren in die tijd als individu zo zwak dat als ze in hun eentje in de woestijn moesten slapen ze doodsbang waren dat ze door djinns (geesten) zouden worden gedood. In een schaamtecultuur is de ratio zwak ontwikkeld. Alles komt van god af, want ze hebben gewoon niet geleerd om zelf na te denken. De mens is slecht en zwak, god is goed en sterk.

Het is idioot dat wanneer een moslim iets negatiefs doet in onze ogen, het meteen automatisch 'god's wil' is. Na elke aanslag wordt enkel gezegd dat alles in handen van god ligt en dat god alles bepaalt, plant en dat zij enkel uitvoeren.

Wanneer een moslim (na diep na te hebben gedacht) besluit zich te bekeren of de islam de rug toe te keren is het 'ineens' niet meer gods wil dat dit gebeurt maar heeft die persoon het slechte pad gekozen. Hoezo hypocriet?
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Sep 05, 2007 3:14 pm

ajax schreef:Strengelovige latino,s worden nu Moslims dus het gaat beide kanten op.

Kan ik mij nauwelijks voorstellen. Latino’s zijn gek op dansen en vrolijk zijn. En dat dansen gaat altijd met de heupen. En van de islam wordt geen mens beter of vrolijker.

Ik merk wel dat je een stijve hark bent. Maar tja, je bent ook moslim, is het niet?
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Joannes

Berichtdoor Joannes » Wo Sep 05, 2007 6:47 pm

hans van de mortel schreef:

Kan ik mij nauwelijks voorstellen. Latino’s zijn gek op dansen en vrolijk zijn. En dat dansen gaat altijd met de heupen. En van de islam wordt geen mens beter of vrolijker.

Ik merk wel dat je een stijve hark bent. Maar tja, je bent ook moslim, is het niet?

@Ajax

Wat ben je toch een domoor, Ajax.

Zo'n kul heb ik nog niet eerder gehoord, ben 10 jaar getrouwd met een Latina, en het is volstrekt onmogelijk, dat één Latina met de neiging (en dat hebben ze bijna allemaal) om te dansen op de bar en te swingen als gekken, en zich vol te laten lopen met wijn, zich kan bekeren tot zo'n idiote godsdienst.
Valt ''carnavol in Rio'' tegenwoordig te rijmen met woestijngodsdienst? Ik dacht het niet. :lol:
Ridicuul, terwijl in jou omgeving, het absoluut verboden is om een muziekinstrument te bespelen, of te dansen, of te zingen, of een zware straf zal je toebedeeld zijn in het walhalla.

De op zichzelf staande uitzondering, waar jij van gehoord hebt, is een dronken latino, die in een vlaag van verstandsverbijstering een dronken moslima gehuwd zal hebben, en zich liet bekeren, middels een papiertje.
Wat een ontnuchtering, de volgende ochtend.

Joannes

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Sep 05, 2007 7:55 pm

Het is echt opvallend hoe razend en aggressief moslims reageren wanneer er hen op gewezen wordt dat er steeds meer ex-moslims zijn. Ze gaan dan helemaal door het lint.
Dit bevestigt eens te meer dat de islam zeer zwak staat als religie, de islkam moet het hebben van dreigementen met hel en verdoemenis of met zware sancties in dit leven. Treurig dat mensen zich voor zo'n karretje laten spannen hé.

Zelf ken ik persoonlijk verscheidene ex-moslima's en de meesten daarvan houden de islam totaal maar dan ook totaal voor bekeken, vooral omdat ze in de islam zo'n belabberd statuut hebben in dit leven en ook in het hiernamaals...

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”