Raad voor Chaimae in Marokko

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Dutch

Raad voor Chaimae in Marokko

Berichtdoor Dutch » Vr Jul 06, 2007 11:45 pm

Lieve Chaimae,
Jij vertrekt een dezer dagen weer op vakantie naar Marokko heb ik begrepen.
Laat me je goede raad meegeven. Denk even aan ons als je door de straten van Tetouan slentert. Open daar goed je ogen en je oren, kijk daar met de ogen van je hart.
Hou deze punten even in de gaten en kom met antwoorden op deze vragen terug aub :
- welke rechten hebben de vrouwen daar die wij hier NIET hebben ?
- hoe worden ongesluierde vrouwen daar door de mannen op straat behandeld ?
- met welke vrouwelijke familieleden van jou zou je direct van plaats willen ruilen ?
- hoe hoog is het intellectuele ontwikkelingspeil van de vrouwen daar rondom jou ?
- op welke gemiddelde leeftijd bevallen vrouwen daar van hun eerste kind ?
- hoeveel vrouwen daar trouwen uit liefde ?
- wie heeft in een discussie altijd het laatste woord en beslist ?
- hoe vrij voel jij je daar ?
- zou jij daar kunnen leven als jezelf ?

-

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Jul 06, 2007 11:49 pm

ik ben benieuwd naar haar antwoorden!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Jul 07, 2007 12:04 am

Ik niet...........
Per definitie staat ze toch te liegen.
En ook nu zal ze ons de waarheid niet vertellen als ze daarmee ook maar een streep moet toegeven.

Weet je wat ik denk???
Dat zij het liegen heeft uitgevonden.........
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Manon

Berichtdoor Manon » Za Jul 07, 2007 12:40 am

Thomas schreef:Ik niet...........
En ook nu zal ze ons de waarheid niet vertellen als ze daarmee ook maar een streep moet toegeven.

Weet je wat ik denk???

ik bedoelde niet de antwoorden aan ONS Thomas, ik bedoelde de antwoorden aan zichzelf. Dat is wat Dutch vroeg.

De antwoorden aan ONS hebben toch geen zin? enkel wat chaimae aan antwoorden op de vragen van Dutch voor ZICHZELF heeft zijn belangrijk.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Jul 07, 2007 12:46 am

Manon schreef:
Thomas schreef:Ik niet...........

Weet je wat ik denk???

ik bedoelde niet de antwoorden aan ONS Thomas, ik bedoelde de antwoorden aan zichzelf. Dat is wat Dutch vroeg.

De antwoorden aan ONS hebben toch geen zin? enkel wat chaimae aan antwoorden op de vragen van Dutch voor ZICHZELF heeft zijn belangrijk.

Sorry Mo, dan heb ik je niet goed begrepen...
Context???

Uitleg???

Manon

Berichtdoor Manon » Za Jul 07, 2007 12:49 am

hey hallo! sinds wanneer ben ik Mo, voor jou? :evil:

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Jul 07, 2007 12:55 am

Ik zal duimen dat Chaimae niet terug komt in uitgehuwelijkte staat men een neef/schapenhoeder oid.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Jul 07, 2007 12:57 am

Manon schreef:

Oeps.......
Het schaamrood staat op mijn kaken.
Ik zat met Monique in mijn gedachten.

Wil je mijn welgemeende excuses aanvaarden????
Context???

Uitleg???

Manon

Berichtdoor Manon » Za Jul 07, 2007 1:04 am

Thomas schreef:
Manon schreef:

Oeps.......

Uiteraard! een vergissing tussen mij en Monique is ons niet nieuw (sinds pre-FFI), en steeds een compliment voor mij alvast.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Jul 07, 2007 1:11 am

Manon schreef:
Thomas schreef:
Manon schreef:

Oeps.......

Uiteraard! een vergissing tussen mij en Monique is ons niet nieuw (sinds pre-FFI), en steeds een compliment voor mij alvast.

Of dat een compliment is kan ik niet beoordelen maarr dat komt nog weleens...
Context???

Uitleg???

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Jul 07, 2007 8:10 am

Chaimae antwoort niet...
Geeft niet, als ze maar begint na te denken voor zichzelf !
Misschien is ze wel druk bezig met het maken van haar valiezen, vol met leuke kleedjes en topjes voor onder de warme Marokkaanse zon, outfits waarvan haar moslimzusters enkel kunnen dromen...onder hun allesbedekkende polyester doeken !
Hoe kunnen suikermoslima's zichzelf zo voorliegen ?

Nog een puntje voor Chaimae :
- als je in je bikini aan het strand een fijne tijd beleeft, denk dan eens na hoe het zou zijn met een soepjurk en een paar koters aan je vel...

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Jul 07, 2007 11:19 am

Mahalingam schreef:Ik zal duimen dat Chaimae niet terug komt in uitgehuwelijkte staat men een neef/schapenhoeder oid.

Uithuwelijken is niet toegestaan in de Islam. Bovendien heb ik maar weinig neven en de neef met wie ik zou kunnen trouwen die veracht ik.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Jul 07, 2007 11:26 am

@Dutch.

Het is nodig om de patriarchale interpretaties van de Koran die vrouwen hun rechten ontzeggen kritisch te bevragen en te bestuderen. Ik streef naar een rechtvaardige uitleg en toepassing van de rechten die de Islam aan de vrouwen heeft toegekend.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Monique

Berichtdoor Monique » Za Jul 07, 2007 12:02 pm

Chaimae schreef: Ik streef naar een rechtvaardige uitleg en toepassing van de rechten die de Islam aan de vrouwen heeft toegekend.

Vrouwen zijn dus niet "vrij".
Amorele atheistische nitwit

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Jul 07, 2007 12:21 pm

Zie je me dat ergens zeggen? Je legt woorden in mijn mond..

Monique

Berichtdoor Monique » Za Jul 07, 2007 12:31 pm

Chaimae schreef:Zie je me dat ergens zeggen? Je legt woorden in mijn mond..

Ja, dat zeg je:
"rechten toekennen" betekent dat een ander zegt wat je wel en niet mag = geen vrije keus = NIET vrij.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Jul 07, 2007 12:38 pm

Ik streef naar de toepassing van de rechten die de Islam aan een vrouw heeft toegekend. De Islam heeft de vrouw vele rechten toegekend en daar moeten wij dankbaar gebruik van maken.

Monique

Berichtdoor Monique » Za Jul 07, 2007 12:43 pm

Chaimae schreef:Ik streef naar de toepassing van de rechten die de Islam aan een vrouw heeft toegekend. De Islam heeft de vrouw vele rechten toegekend en daar moeten wij dankbaar gebruik van maken.

Inderdaad... dat beetje wat je togeworpen krijgt bij de gratie van mannen moet je zuinig op zijn.
Succes met je zelfverkozen onderdanigheid.

Ik zie dat je niet tegenspreekt dat moslimsa's niet vrij zijn.
Je gaat vooruit.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Jul 07, 2007 12:51 pm

Moslims zijn beperkt in hun vrijheid! Maar dat geldt voor zowel de mannelijke Moslims als de vrouwelijke Moslims. Wat dat betreft maakt Allah geen onderscheid tussen man/vrouw.

Het leven op aarde is voor de Moslims een gevangenis, maar we hebben iets om naar toe te streven. De ziel van het lichaam zal de dood overleven. Wanneer je een deugdzaam leven hebt geleid, en hebt gehoorzaamd aan de wetten van Allah , kun je er zeker van zijn dat de dood je niet alleen bevrijdt, maar ook vreugde brengt. Leid je leven dus volgens de wetten van Allah en je hebt niets te vrezen.

Le ilaha ina Allah Mohammaden rasoellah- Dat is een zin die de harten doet bewegen. Dat is de zin die je zal redden van de Hellevuur en dat is de zin die je toegang verleent tot de Paradijs.. de zin waar je Allah mee tevreden stelt.

BFA

Berichtdoor BFA » Za Jul 07, 2007 1:04 pm

Het leven op aarde is voor de Moslims een gevangenis,

Spijtig dat je niet meer keuzes hebt. Er zijn er nochtans vele.
In de inslaving van intellectuele en creatieve capaciteiten zijn man en vrouw in Islam gelijk. Groot punt dat je maakt.

Wanneer je een deugdzaam leven hebt geleid, en hebt gehoorzaamd aan de wetten van Allah , kun je er zeker van zijn dat de dood je niet alleen bevrijdt, maar ook vreugde brengt.

Eindelijk ontsnapt aan de dwangbuis en schizofrenie.
Deugdzaam en leven en gehoorzamen aan wetten van Allah zijn 2 tegengestelde dingen, gaan in ieder geval niet samen
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Monique

Berichtdoor Monique » Za Jul 07, 2007 1:16 pm

Chaimae: kun je er zeker van zijn dat de dood je niet alleen bevrijdt, maar ook vreugde brengt

Ik vind het heel triest dat er mensen zijn die pas "vreugde" kennen wanneer ze dood zijn. :cry:

Wat ik echter NOG triester vind is dat er mensen zijn die vinden dat IEDEREEN pas "vreugde" mag kennen wanneer ze dood zijn.
Dat is niet alleen triest... dat is uiterst schofterig.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Jul 07, 2007 4:35 pm

Chaimae
Ik streef naar de toepassing van de rechten die de Islam aan een vrouw heeft toegekend. De Islam heeft de vrouw vele rechten toegekend en daar moeten wij dankbaar gebruik van maken.

OK, spits je aandacht daar in Marokko dan ook hierop toe hé...
Bekijk tegelijkertijd dan ook eens hoeveel vrijheden jij in nederland hebt, die jouw Marokkaanse moslimzusters NIET hebben dankzij de islam...
Aandachtig toekijken en analyseren, ben er zeker van dat je heel wat gaat ontdekken !
Ga dus in Marokko verkondigen wat jij hierboven beweert....Ben eens benieuwd. Tip : ga praten met je extremistische moslimfamileleden, die zullen daar baat bij vinden !

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Jul 07, 2007 5:42 pm

Da's een goed idee! Ik zal mijn laptop maar meenemen en alles wat ik om mij heen zien verwerken in een mooi artikel dat ik dan na de vakantie hier plaats. En ik ga zeer zeker dit jaar met mijn 'extreem gelovige neef praten.'Verder ga ik voor het eerst in mijn leven de Moskee die op loopafstand van me ligt eens bezoeken.

Mischien dat ik ook de 'beruchte' wijk in Tetouan ga bezoeken. De wijk waar een tijdje terug over is geschreven, de wijk waar vele Marokkanen richting Irak/Palestina vertrekken. Ik heb er nu al zin in. :=)

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Jul 07, 2007 6:55 pm

Ga je daar in Marokko rondlopen zonder mahraam Chaimae ? Je dient het islamspel wel eerlijk te spelen he !
Enfin, je zal het zeldf wel uitvinden he, heb wel enige achterdocht jegens jouw onbevooroordeeldheid...eerlijk zijn he !
Als je dan de toeriste uithangt, nog een puntje om over na te denken :
- terwijl jij aan een lekker drankje sipt mogen jouw echte moslimzusters geeneens buitenshuis iets gaan verbruiken...tenzij misschien op een achterafplekje nederig en bijna ongezien, al helemaal niet op een terrasje...

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Jul 07, 2007 7:02 pm

Ik mag in Marokko niet alleen het huis uit. Mijn vader is bang dat ik verkracht wordt! Als ik buiten loop dan heb ik tig Nederlandse Marokkaanse jongens achter me aan en dat met papalief erbij. Mijn vader heeft daar vorig jaar gevochten met een Nederlandse Marokkaanse jongen in hartje Tetouan.

Meestal neem ik mijn broertje van 9 jaartjes jong mee of mijn broertje van 17 mee.

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”