het recht van de Islamitische vrouw is.. :huh:

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
droevie

het recht van de Islamitische vrouw is.. :huh:

Berichtdoor droevie » Di Jul 10, 2007 3:58 pm

geslagen te worden.... :whip:

http://www.youtube.com/watch?v=iWGA8i6scYY&NR=1

En hoe doe je dat?

Les 1
http://www.youtube.com/watch?=Wp3Eam5FX58&mode=related&search

En hoeveel slagen?
http://www.youtube.com/watch?v=wh7qiO3Ygnk&mode=related&search=

Het is toch geen Islamitisch recht van de vrouw om geslagen te worden?

Ruth

Berichtdoor Ruth » Wo Jul 18, 2007 1:00 pm

Ziek, die vent moeten ze afvoeren in een dwangbuis. :bash:
Heb t filmpje geeneens afgezien, te slecht voor mn bloeddruk. Is gewoon niet te geloven dat zo'n zak dat staalhard staat te beweren.

Graag een uitleg van een van onze moslim-deskundigen, Chaimae, Souhaila etc??? Dames, leg eens uit..... jullie toekomstige echtgenoten moeten t latje altijd klaar hebben liggen want een vrouw mag en moet geslagen worden. Anders is dr gewoon niet mee te leven.
Fijn he zo' n vooruitzicht, zo'n geloof :twisted:

Bedankt Droevie, dat jij dit nogmaals onder de aandacht brengt !! Het kan niet genoeg benadrukt worden wat het enige recht van de moslimvrouw is....... ONRECHT

Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Jul 18, 2007 11:23 pm

Het slaan van een vrouw is haram en kom maar niet met hadeeths aankakken want een hadeeth is slecht een verhaal van een gebeurtenis en niet meer en niet minder. Ik ben momenteel bezig met het lezen van de Koran en ben een aya tegengekomen waarin stond dazt een man zijn vrouw met respect moet behandelen.

En wat jullie zegge klopt toch niet,en gaat er dus bij mij het ene og in en de ander weer uit.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

tomc

Berichtdoor tomc » Do Jul 19, 2007 12:20 am

Je bent momenteel de koran aan het lezen ? Da's ook de eerste keer dat we dat van je horen, Chaimae. Je bent goed op weg om je geloof te verlaten denk ik. Maar dat weet je eigenlijk zelf ook al denk ik.

Heb je toevallig hoofdstuk 4 al gelezen ? Of zit je nog zover niet ? Het noemt "de vrouw", alle dat lijkt me de juiste plaats om dit soort dingetjes op te zoeken.

Tuurlijk moet een man aardig zijn tegen een vrouw. Als een man een herdershond (jawel, hond) heeft moet die daar ook aardig tegen zijn volgens de pedofiele profeet. Vrouwen zijn hetzelfde als honden en ezels, en niets meer volgens de pedofiele profeet. Meer nog, er is een hadith dat een man exact even aardig moet zijn tegen zijn vrouw als zijn beesten.

Maar inderdaad. Zolang ze perfect luisteren moet je aardig zijn tegen de beestjes. Waarom ? Dat vermoorden ze je niet ineens. Je moet altijd zorgen dat je nog nipt iets aardiger bent dan de goot, zodat de vrouw zichzelf kan blijven wijsmaken dat ze niet beter kan doen.

Maar als een vrouw ook maar de minste eis stelt :
1) weiger ermee te praten
2) sluit ze op
3) afmosselen

Zie hoofdstuk 4 vers 34.

Chaimae : weet ons eens te zeggen welke vers iets te zeggen heeft over vrouwen die met mannen praten (t'is wel veel verder, alle hoofdstuk 33, ongeveer in het midden), en vooral wat de straf daarvoor is. Afijn, jij kent arabisch he, daar staat het woordje "hijab". Lees es na wat een hijab is (geloof me vrij je gaat tegen jezelf niet verdedigd krijgen dat het een doekje is na dat hoofdstuk te lezen), en waar het op slaat.

Moslims mogen vrouwen ontvoeren en verkrachten. Gewoon, altijd, overal, inclusief natuurlijk moslima's. Dus moet er altijd voor een fysieke scheiding gezorgd worden als de man zou zin krijgen.

Leg mij eens uit hoe je uit die redenering uithaalt dat vrouwen een doekje over hun kop moeten trekken ? Want ik ga eerlijk zeggen, ik volg dat helemaal niet. Ik weet waar het idee vandaan komt (uit het Jodendom uiteraard, en dat is uit het Jodendom gestolen in de 20ste eeuw, niet in de 6de ofzo).

Als je iets leest over "bedekken", zoek dan ook even op wat latijnse mode (vooral de griekse variant die in pedofiele profeetland populair was). En wat er concreet allemaal wel en niet bedekt was, en hoe. Want gewoon zo'n standbeeld zegt niet alles.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Do Jul 19, 2007 8:13 am

JE moet iets beter lezen Chaimae en klik ook eens op de link die Droevie noemt. Daar staat toch echt een of andere imam of mullah of hoe noem je zo'n malloot deze onzin te verkondigen.
Kun jij je oortjes wel voor dichthouden (de waarheid is hard he) maar dit is wat vaak genoeg verkondigd wordt in de moskee.

Maarja, jij heb je eigen geloofje, alle dingen die je niet aanstaan in de koran geloof je niet/lees je overheen/ontken je.

Vooral doorgaan met de koran lezen, je zal nog veel vervelende dingen tegenkomen!!
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

EDL

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Jul 20, 2007 7:15 pm

Dit is niet de eerste keer ddat ik de Koran lees. Ik heb de Koran meerdere malen gelezen.

:smile: en wat betreft het verlaten van de Islam ... waarom zou ik geloof voor ongeloof verkiezen. Nou nee bedankt.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Jul 20, 2007 7:26 pm

Chaimae schreef:Dit is niet de eerste keer ddat ik de Koran lees. Ik heb de Koran meerdere malen gelezen.

:smile: en wat betreft het verlaten van de Islam ... waarom zou ik geloof voor ongeloof verkiezen. Nou nee bedankt.

Dus Christenen zijn ongelovige?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Vr Jul 20, 2007 7:29 pm

Dag Chaimae!

Hoe gaat het met jou? Blij weer van jou te horen!

Chaimae schreef:waarom zou ik geloof voor ongeloof verkiezen.

Makkelijk.
Omdat 'ongeloof' geen ongeloof is, maar geloof in menselijke waarden misschien?
Omdat 'ongeloof' geen ongeloof is, maar het aanhouden van een rationele levensvisie waar je keuzes op een ethische manier maakt, rekening houdend met wat goed is voor de mensheid en niet op basis van eeuwenoude dogma's.
Omdat 'ongeloof' geen ongeloof is, maar vasthouden aan het willen weten waarom en hoe, waar een heilig schrift nooit zich mee bezig houdt.
Omdat jouw 'geloof' ook de stelling aannemen is, dat de wereld in 6 dagen is geschapen, en dat sperma van tussen rib en ruggegraat afkomstig is, en dat is gewoon niet zo.

groetjes,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Ruth

Berichtdoor Ruth » Vr Jul 20, 2007 7:31 pm

Chaimae schreef:Dit is niet de eerste keer ddat ik de Koran lees. Ik heb de Koran meerdere malen gelezen.

blijkbaar heb je hem dan 2 keer niet goed gelezen en die imam van dat filmpje wel !!!!
Of ga jij, als vrouw nog wel :evil: , beweren dat je het allemaal wat beter weet dan die imam??
Tss Chaimae je moet wel je plaats weten he.

EDL

faith

Berichtdoor faith » Vr Jul 20, 2007 7:41 pm

het klopt wat chaimae zegt, je moet respect hebben voor je vrouw

de vrouw is de moeder van het gezin. ze waakt over de kinderen. behandel haar met liefde en respect.

dat is wat er gezegd wordt

en wat betref andere geloven? wordt daar niet geslagen? ik dacht het wel...helaas...

volgens mij heeft slaan niet altijd met je geloof te maken maar met jezelf. volgens mij bestaat er geen 1 god die zegt dat je andere maar moet afslaan. die mensen zijn zelf zo geworden

Silly

Berichtdoor Silly » Vr Jul 20, 2007 7:43 pm

wat een onzin faith..

JIJ vindt dat de vrouw beschermd moet worden, de koran heeft genoeg texten die dat tegenspreken. ik ken de koran niet uit mijn hoofd, maar de citaten zijn ongetwijfeld op dit forum te vinden :wink:

in veel andere religies is het verboden. in het christendom is het bijvoorbeeld uit den boze... geen discussie over mogelijk. de bijbel verbiedt het
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

faith

Berichtdoor faith » Vr Jul 20, 2007 7:45 pm

Silly schreef:wat een onzin faith..

JIJ vindt dat de vrouw beschermd moet worden, de koran heeft genoeg texten die dat tegenspreken. ik ken de koran niet uit mijn hoofd, maar de citaten zijn ongetwijfeld op dit forum te vinden :wink:

in veel andere religies is het verboden. in het christendom is het bijvoorbeeld uit den boze... geen discussie over mogelijk. de bijbel verbiedt het

oh ja en wie zegt dat die versies hier kloppen? volgens mij niet!
in de koran staat dat je geen geweld mag gebruiken! dus christenen meppen niet? jammer dat je dat gelooft..

geweld heeft niets met je geloof te maken. dat is meer een ziekte in je kop

Silly

Berichtdoor Silly » Vr Jul 20, 2007 7:52 pm

volgens jullie kloppen geen enkele versies.. en dat is heel grappig want ik heb ze vergeleken met de koran in het arabisch en ze zijn identiek..

ik zei niet dat christenen niet meppen.. je hebt je ogen duidelijk niet in je hoofd zitten... er staat dat de bijbel geweld expliciet verwerpt.. de keren dat er in de koran op wordt geroepen tot geweld zijn daarentegen niet op 1 hand te tellen :wink:

faith

Berichtdoor faith » Vr Jul 20, 2007 7:54 pm

Silly schreef: je hebt je ogen duidelijk niet in je hoofd zitten.

kijk dat bedoel ik nou! waarom gelijk zo? of wil je echt je naam eer aan doen?

Ruth

Berichtdoor Ruth » Vr Jul 20, 2007 7:54 pm

faith schreef:het klopt wat chaimae zegt, je moet respect hebben voor je vrouw

de vrouw is de moeder van het gezin. ze waakt over de kinderen. behandel haar met liefde en respect.

dat is wat er gezegd wordt

en wat betref andere geloven? wordt daar niet geslagen? ik dacht het wel...helaas...

volgens mij heeft slaan niet altijd met je geloof te maken maar met jezelf. volgens mij bestaat er geen 1 god die zegt dat je andere maar moet afslaan. die mensen zijn zelf zo geworden

even een kort citaat uit de koran:

34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Vrij vertaald: een man is voogd (lees:de baas) over zijn vrouw. Een goede vrouw gehoorzaamd haar man (lees:haar baas). En als jij als man denkt dat ze je ongehoorzaam is spreek haar dan bestraffend toe, sluit haar op en straf (lees: sla) haar.

Huiselijk geweld komt overal voor, de islam is echter de enige religie die dit goedkeurt.

EDL

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Jul 20, 2007 7:54 pm

Vers 4.34 zou dus uit de koran moeten geschrapt worden volgens Faith en Chaimae?

34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot

Kan je me nu een aantal wetteksten geven waarin staat dat je je vrouw moet TUCHTIGEN als ze niet gehoorzaam is?

Kan je me voor het gemak ook wat bijbelteksten tonen waarin staat dat je je vrouw moet TUCHTIGEN als ze niet luistert?

Ik ken alvast énkel de koran die als vrijgeleide het tuchtigen van vrouwen in zijn aanbevelingen en verplichtingen heeft staan!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Silly

Berichtdoor Silly » Vr Jul 20, 2007 7:56 pm

faith schreef:
Silly schreef: je hebt je ogen duidelijk niet in je hoofd zitten.

kijk dat bedoel ik nou! waarom gelijk zo? of wil je echt je naam eer aan doen?

inhoudsloos... reageren op een bijzin.. heeeeeel volwassen ja :roll:

je kunt toch lezen ?? dan zie je toch wat er staat??

waarom kraam je die onzin dan uit :S

pingu

Berichtdoor pingu » Za Jul 21, 2007 1:27 am

Voor de duidelijkheid:

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... =tuchtigen
tuch·ti·gen (ov.ww.)
1 lichamelijk straffen => castigeren, kastijden

Zodat we niet aankomen met 'het is figuurlijk bedoeld' :smile:

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Jul 21, 2007 10:51 am

pingu schreef:Voor de duidelijkheid:

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... =tuchtigen
tuch·ti·gen (ov.ww.)
1 lichamelijk straffen => castigeren, kastijden

Zodat we niet aankomen met 'het is figuurlijk bedoeld' :smile:

:D :D that's my girl.....:D :D
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Jul 21, 2007 9:56 pm

Ariel schreef:

Dus Christenen zijn ongelovige?

Dat hoor jij te weten. Iedereen die de Koran heeft gelezen weet dat de Christenen en Joden vervloekt zijn en in de Koran als ongelovigen worden afgeschilderd.

De Koran toch maar beter lezen de volgende keer.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Jul 21, 2007 10:22 pm

Alles wat zich niet aan de verdorven wetten van PedoMo's leer onderwerpt deugt niet volgens die zelfde leer.

Wat dat betreft kan er weinig tippen aan de dominantie en de totalairiteit van de sekte die men "islam" noemt...
    "When men stop believing in God they don't believe in nothing; they believe in anything."

GK Chesterton 1874-1936

Manon

Berichtdoor Manon » Za Jul 21, 2007 10:24 pm

Dat hoor jij te weten. Iedereen die de Koran heeft gelezen weet dat de Christenen en Joden vervloekt zijn en in de Koran als ongelovigen worden afgeschilderd.

De Koran toch maar beter lezen de volgende keer.

Het is niet onze fout dat de koran zich tig keren tegenspreekt hoor chaimae. Blijkbaar heb JIJ de koran nog niet goed genoeg gelezen (om de geschriften van een geschifte te kunnen lezen, moet je inderdaad héél véél moeite doen, maar kom).

Waarom mogen de moslimmannetjes dan wèl met "vrouwen van het boek" huwen en niet met ongelovigen (die ze een kopje kleiner moeten maken)?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Jul 21, 2007 10:29 pm

Nu vraag je me wat, Manon. En om eerlijk te zijn vraag ik me dat dus ook af.. heb alleen nog geen antwoord op mijn vraag.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Zo Jul 22, 2007 1:29 am

Roelof schreef:Alles wat zich niet aan de verdorven wetten van PedoMo's leer onderwerpt deugt niet volgens die zelfde leer.

Wat dat betreft kan er weinig tippen aan de dominantie en de totalairiteit van de sekte die men "islam" noemt...
    "When men stop believing in God they don't believe in nothing; they believe in anything."

GK Chesterton 1874-1936

Maar da's wel fout, die uitspraak.

Sommige mensen stoppen met geloven in God en gaan dan in de realiteit "geloven". Met dat verschil dat men niet in de realiteit moet geloven, want die is er gewoon!

Een religieus persoon blijft meer kans hebben om ook bijgelovig te zijn, overigens.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Ketter

Berichtdoor Ketter » Zo Jul 22, 2007 1:36 am

Chaimae schreef:Nu vraag je me wat, Manon. En om eerlijk te zijn vraag ik me dat dus ook af.. heb alleen nog geen antwoord op mijn vraag.

Simpel.

In een door mannen gedomineerde maatschappij gaat een sekte opener zijn voor de man om buiten de cirkel te trouwen. Immers, deze zal wel het gedachtengoed kunnen over brengen op z'n kinderen ten koste van het gedachtengoed van de vrouw.

Als je geloofd dat de Koran door "God" is gemaakt, rest natuurlijk nog de vraag waarom deze god moet grijpen naar dit soort truuken om z'n geloof in stand te houden, niet?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”