het recht van de Islamitische vrouw is.. :huh:

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Ik begrijp dat de 'westerse' moslima, moeite hebben met het gegeven dat de vrouw geslagen mag worden.

De westerse moslima, hebben meer rechten dan in de Islamitische landen.

Toevallig stuitte ik op dit intervieuw.. uitgezonden door Al-Jazeera

http://switch5.castup.net/frames/200410 ... v&ak=null" Ik kan haar geen ongelijk geven.

De vrouw binnen de Islam heeft rechten.. Maar zijn het dezelfde rechten die de man heeft?

http://www.law.kuleuven.ac.be/jura/40n3/deboe.html

Ik pik er een klein stukje uit.

De UIDHR lijkt over het algemeen de traditionele premoderne beperkingen op de rechten en vrijheden van vrouwen te bevestigen, met uitzondering van één bepaling. Art. 19 bepaalt immers dat niemand mag uitgehuwelijkt worden tegen zijn of haar wil. Premoderne shari’ahregels stonden immers toe dat de huwelijksvoogd van het meisje haar uithuwelijkte op eender welke leeftijd en zonder haar instemming62. Een groot aantal moslims beschouwt deze premoderne regels van de jabr of ijbar (gedwongen huwelijk) echter als verouderd en onverenigbaar met het ideaal van het huwelijk als een gemeenschap met vrijwillige toestemming van beide partijen, in de meeste staten in het Midden Oosten heeft men het recht van de voogd om uit te huwelijken dan ook afgeschaft63. Deze bepaling in het UIDHR is nochtans een van de weinige artikels die werkelijk een vooruitgang betekent daar de praktijk van het uithuwelijken in de moslimwereld nog steeds een actueel thema blijkt64.De meest uitgebreide bepaling van de UIDHR i.v.m. vrouwen is art. 20 dat in een lijst voorziet van “rechten voor gehuwde vrouwen”. Opvallend is dat het UIDHR geen rechten lijkt te voorzien voor ongehuwde vrouwen en er kan dus gespeculeerd worden naar wat precies de bedoeling geweest moet zijn van de opstellers van deze bepaling. Bovendien hebben de opstellers het evenmin aangedurfd te voorzien in een lijst van rechten voor gehuwde mannen. Gezien de nogal verregaande en vrouwonvriendelijke aspecten van het shari’ahrecht terzake (het recht om in geval van ongehoorzaamheid zijn echtgenote te slaan, het recht op seksuele gemeenschap tegen de wil van de echtgenote tenzij die een religieus aanvaarde grond tot weigering zou hebben, het recht op polygamie) zou dit waarschijnlijk het tegengestelde effect hebben gehad van wat men met de UIDHR gepoogd had65.De “rechten van de gehuwde vrouw” zijn het vermelden waard. Art. 20 UIDHR:“Every married woman is entitled to:
live in the house in which her husband lives;
receive the means necessary for maintaining a standard of living which is not inferior to that of her spouse, and, in the event of divorce, receive during the statutory period of waiting (Iddah) means of maintenance commensurate with her husband’s resources, for herself as well as for the children she nurses or keeps, irrespective of her own financial status, earnings or property that she may hold in her own right;
seek and obtain dissolution of marriage (Khul’a) in accordance with the terms of the Law. This right is in addition to her right to seek divorce through the courts;
inherit from her husband, her parents, her children and other relatives according to the Law;
strict confidentiality from her spouse, or ex-spouse if divorced, with regard to any information that he may have obtained about her, the disclosure of which could prove detrimental to her interests. A similar responsibility rests upon her in respect of her spouse or ex-spouse.
Bepaalde aspecten van de bepalingen over onderhoud en erfrecht versterken de discriminatoire behandeling van vrouwen. Zo lijkt uit artikel 20.b de bekommernis om het onderhoud van de echtgenote door haar man te verzekeren. Er wordt verwezen naar de ‘idda, de wachtperiode volgende op de scheiding. De ‘idda was volgens COULSON bovendien het eerste punt van discussie onder moslimgeleerden omdat de koranteksten zich op dat punt al tegenspraken66. In ieder geval stopte de onderhoudsverplichting samen met het einde van de ‘idda, waarna er geen alimentatievoorzieningen bestonden en de vrouw dus aan haar lot werd overgelaten.


Nederland heeft Universele Verklaring van de Rechten van de Mens ondertekend.

De Arabische landen kennen ook zowiets.. gebasseerd op de Koran.

http://www.ntpi.org/html/uidhr.html

Niemand kan er omheen dat hier in het Westen, de vrouw een betere postitie heeft dan vrouwen in het M-O. Wat opvalt is het aantal scheidings aanvragen van de vrouwen hier in Nederland van vrouwen welke komen uit landen van uit het M-O.

Een intervieuw van 'imam' Hasselhoef, las ik over het huiselijk geweld. Hij stelde zoiets van.. waar komt het niet voor,..

Uit onderzoek vanuit Justitie blijkt dat huiselijk geweld (waaronder ook verkrachting) binnen het allochtonen huwlijk. Echter de Surinaamse en de Antillaanse vrouw maken hier meer meldingen van. De moslima, durft niet zo snel aangifte te doen. Toch zie je de huidige blijfvanmijnlijf huizen tegenwoordig heel veel Marokaanse en Turkse vrouwen. Welke de stap hebben genomen om hun man te verlaten.

Onderdrukking van de vrouw binnen de Islam komt hier in Nederland heel veel voor. Echter steeds meer Islamitische vrouwen weten dat het anders kan. Dat er voor hun ook vrijheid bestaat. Al moeten zij hun hele sociale leven opgeven. Wat zij graag doen voor hun kinderen.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Een intervieuw van 'imam' Hasselhoef, las ik over het huiselijk geweld. Hij stelde zoiets van.. waar komt het niet voor,..
dit is geen rechtvaardiging, maar het wordt helaas vaak gezien als een goed argument

het verschil is namelijk dat het door 'westerse' mensen afgekeurd wordt, en dat dat in de islamitische wereld niet altijd het geval is...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

het verschil is namelijk dat het door 'westerse' mensen afgekeurd wordt, en dat dat in de islamitische wereld niet altijd het geval is...
Dit is het verschil tussen Islamitische mensenrechten en universele mensenrechten.
De Islamitische mensenrechten werken volgens een systeem van apartheid.In feite dromen veel Moslims van de universele rechten van de mens, kunnen ze dit niet luidop zeggen zonder bij de Imam en gemeenschap in opspraak te komen. Dan zou de hel ook nog eens waar kunnen zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

wat dan wel grappig is, is dat ze hun systeem vergelijken met het onze (om maar in termen van wij en zij te spreken).

de man zegt namelijk dat het overal voorkomt, vergetend dat de systemen zo idioot van elkaar verschillen.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

de man zegt namelijk dat het overal voorkomt, vergetend dat de systemen zo idioot van elkaar verschillen.
Niet zo idioot van elkaar verschillen. Het verschil tussen idiotie en menselijkheid.

In Islam is de vrouw niet meer dan een serie onderdelen die bedekt moeten worden. Sla je een onderdeel kapot, schaf je, je een nieuwe vrouwmachine aan. Zo eenvoudig is het voor hun. Idioot, consumptie op zijn decadents.

Bij ons is elke vrouw een individu, geeft in haar menszijn een unieke en onmisbare bijdrage aan de maatschappij.

Islam wist door de mensen tot onderdelen of een groep van te reduceren, net zoals onderdelen van een machine, menselijke waardigheid uit.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

mooi gezegd bfa!

heb er niets aan toe te voegen eigenlijk :oops:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Silly schreef:
faith schreef:
Silly schreef: je hebt je ogen duidelijk niet in je hoofd zitten.

kijk dat bedoel ik nou! waarom gelijk zo? of wil je echt je naam eer aan doen?

inhoudsloos... reageren op een bijzin.. heeeeeel volwassen ja :roll:

je kunt toch lezen ?? dan zie je toch wat er staat??

waarom kraam je die onzin dan uit :S
mag ik je ff helpen herrinneren dat jij met deze ''onzin'' begon??!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste faith, je hebt een paar dagen forum rust gehad, en ik hoop dat je iets geleerd hebt.
Vanaf nu kan je mee gaan doen met een discussie, en moet je stoppen met dit soort posten.

Ik hoop dat Silly niet op deze post zal reageren. Ik denk het niet , want Silly heeft genoeg gezond verstand. Ze weet hoe wij over haar denken.
Nu wacht ik op het moment dat jij je gezond verstand laat zien, en me gaat vertellen waarom jij denkt dat de vrouwonvriendelijke verzen uit de koran niet kloppen.
Je kan overal op internet de koran lezen, dus dat moet heen probleem zijn.
Ga je gang Faith, en overtuig ons van de vrouwvriendelijkheid van de koran.

Dit was je tekst…..

oh ja en wie zegt dat die versies hier kloppen? volgens mij niet!
in de koran staat dat je geen geweld mag gebruiken! dus christenen meppen niet? jammer dat je dat gelooft..

geweld heeft niets met je geloof te maken. dat is meer een ziekte in je kop
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Silly schreef:mooi gezegd bfa!

heb er niets aan toe te voegen eigenlijk :oops:
Ja die BFA behoort echt tot de top van dit forum. Een waar genoegen om te lezen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Het door mij aangegeven recht van de vrouw in de islam om haar man te doden als die van zijn geloof afgevallen is en haar dreigt mee te slepen, is ietwat gekunsteld.
De volgende is dit ook:
een ongelovige mag niet handelen in moslim slaven. Dus een ongelovige vrouw mag dat ook niet. Daarentegen mag een moslim wel handelen in moslim-slaven. En aangezien vrouwen ook in de handel zitten (zelfs in de politiek zie Pakistan en Bangla Desh die beide vrouwelijke bazen hebben gehad) mogen die dus iets wat ongelovige vrouwen niet mogen. Zij hebben het recht om in moslim slaven te handelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

droevie schreef:Ik begrijp dat de 'westerse' moslima, moeite hebben met het gegeven dat de vrouw geslagen mag worden.
Ik begrijp dat niet. Ik ben dan ook geen moslim. Wat is het probleem als je niet beter gewend bent . . .? Moslim vrouwen in hun thuisland hebben geen enkel probleem met hun status. De grote boosdoener is het vrije Westen. Daar raakt iedere mohammedaan en mohammadin van streek. En zo ontstaan psychische conflictsituaties.

Weleens met menseneters gesproken? Een menseneter denkt echt niet dat hij iets verkeerds doet. Zij zijn beschaafd en gastvrij, je wordt vast altijd vriendelijk aan tafel uitgenodigd. Het is maar wat je gewend bent. [/b]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
1415ms
Berichten: 78
Lid geworden op: za jul 28, 2007 10:38 pm

Bericht door 1415ms »

De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft gezegd: 'Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem)
De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

1415ms schreef:De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft gezegd: 'Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem)
De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)
Dhr ( vzmh) heeft ook gezegd...

Narrated Abu Said Al-Khudri: The Prophet said, "Isn't the witness of a women equal to half that of a man?" The women said "yes". He said "This is because of the deficiency of the women's mind."
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 03.048.826

Leuke behandeling om van je vrouw te zeggen dat ze geestelijk gestoord is

O womenfolk, you should ask for forgiveness for I saw you in bulk amongst the dwellers of Hell. A wise lady said: Why is it, Allah’s Apostle, that women comprise the bulk of the inhabitants of Hell? The Prophet observed: ‘You curse too much and are ungrateful to your spouses. You lack common sense, fail in religion and rob the wisdom of the wise.’ Upon this the woman remarked: What is wrong with our common sense? The Prophet replied, ‘Your lack of common sense can be determined from the fact that the evidence of two women is equal to one man. That is a proof.
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... l#001.0142

Leuke behandeling om van je vrouw te zeggen dat ze in de zo zeker als wat in de hel zal belanden.

Narrated 'Aisha: The things which annul the prayers were mentioned before me. They said, "Prayer is annulled by a dog, a donkey and a woman (if they pass in front of the praying people)." I said, "You have made us (i.e. women) dogs. I saw the Prophet praying while I used to lie in my bed between him and the Qibla. Whenever I was in need of something, I would slip away. for I disliked to face him."
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 01.009.490

Leuke behandeling om van je vrouw te zeggen dat op de zelfde hoogte staat als een hond of ezel.

Narrated Ibn 'Abbas: The Prophet said: "I was shown the Hell-fire and that the majority of its dwellers were women who were ungrateful." It was asked, "Do they disbelieve in Allah?" (or are they ungrateful to Allah?) He replied, "They are ungrateful to their husbands and are ungrateful for the favors and the good (charitable deeds) done to them. If you have always been good (benevolent) to one of them and then she sees something in you (not of her liking), she will say, 'I have never received any good from you."
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 01.002.028

Leuk :D en wat een goede behandeling om te vertellen dat een vrouw ondankbaar is, en daardoor in de hel zal komen.


En dan hebben we Allah nog. De barmhartige .
Die heeft het ook zo op vrouwen.


If any of your women are guilty of lewdness, take the evidence of four witnesses from amongst you against them; if they testify, confine them to houses until death [by starvation] claims them.

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/004.qmt.html#004.015


Tabari:9:113

Allah permits you to shut them in separate rooms and to beat them, but not severely. If they abstain, they have the right to food and clothing. Treat women well for they are like domestic animals and they possess nothing themselves. Allah has made the enjoyment of their bodies lawful in his Qur’an.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
1415ms
Berichten: 78
Lid geworden op: za jul 28, 2007 10:38 pm

Bericht door 1415ms »

Ariel,wat je hebt gepost,heeft niets te maken,met wat ik dat ik heb gepost.
Doe A.U.B. serieus,zie het niet als een kinderspel.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hoezo lieve meid ?
Ik ben zo serieus als ik maar kan zijn.
We hadden het toch over goed behandelen van vrouwen?
Ik heb alleen maar wat hadith gegeven, en een vers uit de koran.
Heb je ze gelezen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

1415ms schreef:De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft gezegd: 'Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem)
De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)
Geweldig die profeet Sallalahu. Helemaal mee eens. Er gaat niets boven een goede vrouw die je als moslim kunt slaan wanneer je wilt (sura 4:34). Ik word er helemaal opgewonden van, uhhhh, hoeeeeh, aaaaahhhhh, JAAAAAAAH!

En als je een goede moslima ook nog eens kunt behandelen als een levende sekspop, dan raakt een mohammedaan al helemaal opgewonden en van streek. Lekker aan de slag, verkrachten mijn moslima, zo vaak ik maar wil. En als mijn moslima tegenspruttelt krijgt zij toch zeker slaag. Want ook daar krijg ik een ejaculatie van. Goed zo Mohammed, geweldige macho die je bent.

Wat een geweldige religie die islam!

Allah is groot, alwetend en rechtvaardig dat hij de vrouw slechts als lustobject heeft gemaakt.

Sura 2:223: ”Uw vrouwen zijn akker voor u (zoals een veld dat geploegd moet worden); zo komt dan tot uw akker zoals gij maar wilt, maar doet iets daaraan voorafgaan vooruzelven . . .”

Zucht, heh, huhhhh . . . Nu eerst even mijn dertigste cigaretje voor vandaag na al dat hijgende geploeg op de akker. Alcohol mag niet, verkrachten wel, net zoveel als ik als moslim maar wil. Maar mijn longen naar de godverdommenis roken is geen enkel punt voor Allah. Ach . . . Allah doet toch wat Hij wil. Mijn vrouw was nog maagd. Maar toen ik naar binnen wilde gaan niet meer. Hoe kan dat nu? Ach, natuurlijk! Allah doet wat Hij wil. Geen probleem. Ik ben een boere moslim zonder verstand, maar met een potentie van hier tot ginder. Op de akker ploegen, dat is Allah dienen. Ik ben helemaal door het dolle heen als ik mijn akker kan omploegen. Mijn eigen vruchtbare akker. daar gaat ie weer . . . RRRRRrrrrrrrrr. Whouaaaaaauwwwww! Whoooohhhhhh. . .
Allah akbaaaaaaar . . . !

Allah akbar is ook Hebreeuws en betekent: Allah muis. Grappig toch die twee talen die op elkaar lijken?

Ik denk dan ook dat het Hebreeuws meer de realitiet van de islam benadert dan het Arabisch, toch?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

De Islam biedt aan de vrouw een soort van vangnet. Volgens de Islam, is de echtgenoot de behoeder van zijn vrouw:

'Mannen zullen volledig zorg dragen van vrouwen' (Koran 4:34)
(De arabische uitdrukking spreekt van 'qawwam', d.i. een intensieve vorm van qaim of 'iemand die verantwoordelijk is voor' of 'iemand die zorgt voor' een ding of een persoon).

Dit betekent dat haar echtgenoot voor haar moet zorgen: hij moet voor haar fysische veiligheid instaan en hij moet instaan voor haar financiële zekerheid (voorzien in woonst, kledij, voeding, medicijnen enz) - ook als de vrouw zelf werkt en zelf een vermogen of een inkomen heeft. In samenhang hiermee, is het erfdeel van een dochter in de Islam kleiner dan dat van een zoon. Immers, de dochter mag het geld dat zij erft volledig voor zichzelf houden terwijl de zoon ervan moet besteden voor zijn familie, zijn vrouw, zijn kinderen enz.
De man is er ook toe gehouden zijn vrouw attent en liefdevol te behandelen.

'Waarlijk, de meest volmaakte in geloof onder de gelovigen is hij die best gemanieerd is en meest voorkomend (attent, vriendelijk) is voor zijn vrouw.'
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

faith schreef:De Islam biedt aan de vrouw een soort van vangnet. Volgens de Islam, is de echtgenoot de behoeder van zijn vrouw:

'Mannen zullen volledig zorg dragen van vrouwen' (Koran 4:34)
(De arabische uitdrukking spreekt van 'qawwam', d.i. een intensieve vorm van qaim of 'iemand die verantwoordelijk is voor' of 'iemand die zorgt voor' een ding of een persoon).

Dit betekent dat haar echtgenoot voor haar moet zorgen: hij moet voor haar fysische veiligheid instaan en hij moet instaan voor haar financiële zekerheid (voorzien in woonst, kledij, voeding, medicijnen enz) - ook als de vrouw zelf werkt en zelf een vermogen of een inkomen heeft. In samenhang hiermee, is het erfdeel van een dochter in de Islam kleiner dan dat van een zoon. Immers, de dochter mag het geld dat zij erft volledig voor zichzelf houden terwijl de zoon ervan moet besteden voor zijn familie, zijn vrouw, zijn kinderen enz.
De man is er ook toe gehouden zijn vrouw attent en liefdevol te behandelen.

'Waarlijk, de meest volmaakte in geloof onder de gelovigen is hij die best gemanieerd is en meest voorkomend (attent, vriendelijk) is voor zijn vrouw.'
Dit is koran 4:34

34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot

http://www.islam-info.be/idp/index.php?dekoran
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

dit blijf een ja en nee geval. we kunnnen zo nog 100 jaar doorgaan... pff...
mij maak je jullie versies van die zogenaande koran van jullie mij niet wijs!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

faith schreef:dit blijf een ja en nee geval. we kunnnen zo nog 100 jaar doorgaan... pff...
mij maak je jullie versies van die zogenaande koran van jullie mij niet wijs!
Nee hoor schat, hou jij je maar aan de soft versie van Islam vast.
Lees jij de suikerversie van deze dame maar.
Wie zou het echte nemen als je fake kan krijgen.
Niemand toch?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

faith schreef:De Islam biedt aan de vrouw een soort van vangnet. Volgens de Islam, is de echtgenoot de behoeder van zijn vrouw:

'Mannen zullen volledig zorg dragen van vrouwen' (Koran 4:34)
(De arabische uitdrukking spreekt van 'qawwam', d.i. een intensieve vorm van qaim of 'iemand die verantwoordelijk is voor' of 'iemand die zorgt voor' een ding of een persoon).

Dit betekent dat haar echtgenoot voor haar moet zorgen: hij moet voor haar fysische veiligheid instaan en hij moet instaan voor haar financiële zekerheid (voorzien in woonst, kledij, voeding, medicijnen enz) - ook als de vrouw zelf werkt en zelf een vermogen of een inkomen heeft. In samenhang hiermee, is het erfdeel van een dochter in de Islam kleiner dan dat van een zoon. Immers, de dochter mag het geld dat zij erft volledig voor zichzelf houden terwijl de zoon ervan moet besteden voor zijn familie, zijn vrouw, zijn kinderen enz.
De man is er ook toe gehouden zijn vrouw attent en liefdevol te behandelen.

'Waarlijk, de meest volmaakte in geloof onder de gelovigen is hij die best gemanieerd is en meest voorkomend (attent, vriendelijk) is voor zijn vrouw.'
Omgekeerd niet? O nu voel ik me gediscrimineerd. Als mij iets overkomt, mag m'n vrouw me volledig verwerpen.

Of bedoel je eigenlijk dat "zorg dragen van" zoiets is als "zorgdragen van bezit"?

Je weet hoe in Iran, Afghanistan en het Heilige Soaudi Arabie met vrouwen wordt omgesprongen, faith, dus laat de werkelijkheid je leiden, niet de verkoopspraatjes.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

faith schreef:dit blijf een ja en nee geval. we kunnnen zo nog 100 jaar doorgaan... pff...
mij maak je jullie versies van die zogenaande koran van jullie mij niet wijs!

Vergelijk die KOran dan toch gewoon met die die je van Moslimsites kunt vinden.

Je beseft toch dat het heel arrogant is om mensen losweg van leugens te gaan beschuldigen zonder de moeite te doen om het te bewijzen?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Maar eens een keer vers 4:34 uit mijn koran, inclusief noten van korangeleerden:

De mannen zijn opzichters over de vrouwen voor wat God aan de een
meer gegeven heeft dan aan de ander en voor wat zij gegeven* hebben
als bijdrage van hun bezittingen.
De deugdzame vrouwen echter zijn de in ootmoed staanden die de verborgenheid behoeden door de behoeding van God.
Maar zij van wie gij opstandigheid vreest vermaant haar en vermijdt haar op de rustplaatsen en slaat haar.
Maar indien zij u gehoorzaam worden zoekt dan geen weg om haar te tuchtigen. God is waarlijk verheven en groot.

*Als huwelijksgift ten tijde van het tot stand komen van het
huwelijkscontract.


Het wordt eens tijd, dat moslimadepten, een hele koran kopen en lezen, en niet een slap uittreksel.
Gebruikersavatar
pingu
Berichten: 16
Lid geworden op: do jul 19, 2007 12:59 am

Bericht door pingu »

1415ms schreef: De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)
Is dit bedoeld om aan te tonen hoe hoog vrouwen geschat worden in de islam? Als slechts een voorziening van slechts een voorziening? De vrouw op zichzelf heeft hier geen enkele waarde, ze telt alleen als hulpmiddel in het leven van de man. Sorry, niet goed genoeg voor mij.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)
DIt vers verklaart dat alles in de wereld van generlei waarde is.
Alles wat leeft wordt geruduceert tot onderdeeltjes van een groter geheel. Op zichzelf waardeloos en uitwisselbaar. Alleen gericht op het bevredigen vna het Ego van meneer Allah.
De vrouw in het algemeen, die is niet meer dan een onderdeeltje van een onderdeel. Nog makkelijker vervangbaar dan de rest. Er zijn zoveel redenen waarom zij slecht kan zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie