Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg, zeker een dode

In het centrum van Straatsburg in Frankrijk is dinsdagavond een schietincident geweest. Volgens de Franse brandweer is er één dode gevallen en drie gewonden. De politie spreekt van meerdere gewonden.

Het is onduidelijk wat er precies aan de hand is. De schoten werden gehoord in de beurt van een kerstmarkt, meldt een bron bij de veiligheidstroepen. Het gebied is afgesloten door de politie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef:
Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg, zeker een dode

In het centrum van Straatsburg in Frankrijk is dinsdagavond een schietincident geweest. Volgens de Franse brandweer is er één dode gevallen en drie gewonden. De politie spreekt van meerdere gewonden.

Het is onduidelijk wat er precies aan de hand is. De schoten werden gehoord in de beurt van een kerstmarkt, meldt een bron bij de veiligheidstroepen. Het gebied is afgesloten door de politie.
Je Suis Marrakesh pang pang.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

De vermoedelijke dader van de schietpartij bij de kerstmarkt in Straatsburg is een bekende van de politie, vanwege ‘een crimineel verleden’. Dat meldt de Franse minister Castaner.

De schutter is ook bekend bij de anti-terrorisme eenheid omdat hij zou zijn geradicaliseerd. De speciale anti-terreurdienst van de Franse justitie is inmiddels een onderzoek gestart.
Terreuraanslag in Straatsburg: twee doden en elf gewonden, klopjacht op dader

Bij een schietpartij vlakbij de kerstmarkt in de Franse stad Straatsburg zijn twee doden en elf gewonden gevallen. Dat zegt de Franse minister van Binnenlandse Zaken Christophe Castaner. De schutter is op de vlucht. De autoriteiten gaan uit van een terroristische daad.

De schutter zou volgens Franse media het vuur hebben geopend in de rue des Grandes-Arcades in het stadscentrum. Daar raakten twee mensen gewond. Daarna vluchtte de dader naar de Grand’Rue waar nog meer schoten werden gehoord. De schietpartij was vlak in de buurt van de grote kerstmarkt in de stad. De schutter is bekend bij de anti-terrorisme eenheid omdat hij zou zijn geradicaliseerd. De speciale anti-terreurdienst van de Franse justitie is inmiddels een onderzoek gestart.

Franse militairen vragen bezoekers van de kerstmarkt de straten te verlaten en binnen te blijven. Er is een klopjacht gaande op de dader waarbij over en weer wordt geschoten. De schutter zou gewond zijn. Een deel van de stad is afgesloten. De kerstmarkt is een van de grootste van Europa. Per jaar komen er twee miljoen mensen naartoe, uit binnen- en buitenland. De kerstmarkt was uit voorzorg al zwaar bewaakt. Auto’s mochten niet in de buurt komen en bezoekers moesten hun tassen laten controleren.

Peter van Dalen, europarlementariër van de ChristenUnie/SGP, liep rond in de binnenstad van Straatsburg – waar het parlement een deel van de vergaderingen heeft – toen de paniek uitbrak. ,,De schoten heb ik zelf niet gehoord, maar ik zag wel mensen alle verschillende kanten op rennen. Opeens kwamen ook overal soldaten vandaan en in een half uur tijd heb ik wel zeven verschillende arrestatieteams rond zien rijden,” vertelt hij. Volgens Van Dalen geven soldaten alle mensen in de omgeving het advies ‘in dekking’ te blijven.

Van Dalen wordt momenteel opgevangen in het hotel Maison Rouge, vlakbij de kerstmarkt in Straatsburg. ,,Ook bij de politiemensen – er staat nu een zwaarbewapende agent tegenover me – bemerken we veel onduidelijkheid. Niemand lijkt echt te weten wat er aan de hand is. Er gaan geruchten over twee dodelijke slachtoffers. Mijn vrouw, die net op een andere plek in de binnenstad liep toen de paniek uitbrak, meende dat er werd teruggeschoten toen de schietpartij begon. Maar dat kan ook de echo van het geluid tussen de gebouwen geweest zijn.’’

Ook het Europarlement is afgesloten. Niemand kan er in of uit. De vermoedelijke dader heeft Van Dalen niet gezien. ,,Maar het is natuurlijk wel veelzeggend dat dit net nu gebeurt, tijdens de kerstmarkt. Dat is hier in Straatsburg hét evenement van het jaar.’’

Winkelier
De schietpartij gebeurde rond 8 uur ’s avonds. Het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken roept via Twitter de inwoners van Straatsburg op allemaal binnen te blijven. ,,Ik hoorde schoten en daarna begon iedereen te rennen’’, zei een winkelier in het centrum tegen de Franse televisie. ,,Ik schrok enorm. Al snel stonden er politieauto’s in de straat. Ik denk dat het zo’n 10 minuten duurde.’’

Een man die op het terras van een restaurant zat, vertelde: ,,Iedereen begon ineens te rennen en er was grote paniek. Ze zeiden: kom naar binnen! Maar wij vertrokken met de auto. We werden tegengehouden, omdat de schutter in de buurt zou zijn.’’

.
Het Europarlement is afgesloten

Na de schietpartij in het centrum van Straatsburg is het Europees Parlement afgesloten in de stad. Niemand mag het gebouw verlaten. Werknemers werden gewaarschuwd via een bericht naar hun mobiele telefoon, zei een woordvoerster dinsdag.

Wat een lafbekken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

Wat een angsthazen. De EU is verantwoordelijk voor de schietpartij. Ze hebben moslims met grote getalen binnen gehaald, en nu er een jihadist iets te dicht bij komt, kruipen ze als bange honden in een onneembare vesting.

Wat een lafaards. : nono3:
Europarlement gesloten na schoten Straatsburg

Na de schietpartij in het centrum van Straatsburg is het Europees Parlement om veiligheidsredenen afgesloten. Niemand mag het gebouw op circa 3 kilometer van het stadscentrum verlaten of binnenkomen. In het parlement vindt deze week de maandelijkse plenaire zitting plaats waardoor er honderden Europarlementariërs, hun medewerkers, personeel van het parlement en journalisten in Straatsburg zijn.

De aanwezigen in het parlement werden op de hoogte gesteld van de ’lockdown’ via een bericht naar hun mobiele telefoon, zei een woordvoerster dinsdag. Parlementsvoorzitter Antonio Tajani zei dat de politici „zich niet laten intimideren” en de debatten gewoon doorgaan. Europees Commissie-voorzitter Jean-Claude Juncker, die dinsdagmorgen nog in Straatsburg een debat voerde in het parlement, zei vanuit Brussel dat zijn gedachten bij de slachtoffers zijn.

Nederlandse Europarlementariërs vast in restaurant
Zover bekend zijn de Nederlandse Europarlementariërs in veiligheid. Een aantal van hen was al uit het parlement naar het hotel of een restaurant vertrokken toen de eerste berichten over de schietpartij binnendruppelden. Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie) was in de stad en zag politie met getrokken pistolen door de straten hollen. Hij werd door soldaten gesommeerd van de straat te gaan, meldt hij op Twitter.

Paul Tang (PvdA) had om acht uur een eetafspraak in de binnenstad. „Toen ik daar aankwam zag ik mensen over de brug rennen, er was paniek”, vertelt hij telefonisch. „Maar ik mocht de stad al niet meer in. Mijn hotel ligt in het centrum, dus we wachten maar af.”

„We hebben meteen iedereen gecheckt”, vertelt een CDA-woordvoerder. „Delegatieleider Esther de Lange zit in de lockdown. We hebben gehoord dat nog naar de schutter wordt gezocht.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

Foto van vermoedelijk de aanslagpleger die op de kerstmarkt in Strasbourg toesloeg

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

Terreuraanslag in Straatsburg: vier doden en elf gewonden, ‘schutter is ingesloten’

De schutter zou volgens Franse media het vuur hebben geopend in de rue des Grandes-Arcades in het stadscentrum. Daar raakten twee mensen gewond. Daarna vluchtte de dader naar de Grand’Rue waar nog meer schoten werden gehoord. De schietpartij was vlak in de buurt van de grote kerstmarkt in de stad. De schutter is bekend bij de anti-terrorisme eenheid omdat hij zou zijn geradicaliseerd. De speciale anti-terreurdienst van de Franse justitie is inmiddels een onderzoek gestart. Volgens het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken zijn er voor zover bekend geen Nederlanders onder de slachtoffers.

Volgens berichten in de Franse media is er zelfs vanochtend nog huiszoeking bij de man thuis verricht, in verband met een onderzoek naar hem. De man was daarbij niet thuis aanwezig. Bij de huiszoeking zouden granaten zijn gevonden, meldt een tv-zender.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door King George »

Die schutter ziet er wel erg Europees uit. Of moet ik zeggen dat hij er helemaal niet Europees uit ziet? En hoe is hij Europa binnen gekomen? Iets met Wilkommenskultur? Wir schaffen das?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

Kerstmarktschutter Chekatt (29) heeft behoorlijk strafblad

De vermeende schutter van Straatsburg, Chérif Chekatt, heeft een behoorlijk strafblad en is bekend bij de autoriteiten. De in Straatsburg geboren verdachte staat bij de Franse inlichtingendiensten geregistreerd als geradicaliseerd, gewelddadig en heeft een overdreven bekeringsdrang.

Volgens de Franse minister van Binnenlandse Zaken, Christophe Castaner, heeft Chekatt zowel in Frankrijk als in Duitsland vastgezeten. Hij kwam al in zijn jonge jaren in aanraking met de politie voor criminele activiteiten die niet gelinkt zijn aan terrorisme. Vanwege zijn latere radicalisering wordt hij al enkele jaren door de politie gevolgd.

Chekatt stond in Frankrijk al op de zogeheten Fiche S-lijst. Dat is een lijst waarop moslims staan die geradicaliseerd zijn, maar nog niet over zijn gegaan tot terreur.

Mishandeling
De Franse krant Les Dernières Nouvelles d’Alsace schrijft dat Chekatt in 2011 is veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf, voor de mishandeling van een tiener met een gebroken fles. In Duitsland werd hij volgens Der Spiegel veroordeeld voor ernstige diefstal en zat tot 2017 vast, voordat hij werd uitgezet naar Frankrijk.

Dinsdagochtend probeerde een politie-eenheid Chekatt in zijn woning aan te houden op verdenking van poging tot moord en beroving, melden Franse media op basis van bronnen rond het onderzoek. Drie mensen werden aangehouden maar de politie wist Chekatt niet te pakken. Bij de huiszoeking zouden granaten gevonden zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door King George »

Anne-Marie Delcambre schrijft in Trouw:
—————

“Om aanslagen te verklaren, is een blik op het leven van de Profeet voldoende. Hij rechtvaardigde de politieke moord voor het heil van de islam. En mensen bang maken, terreur uitoefenen, werd voorgeschreven als een nobele methode om paniek te zaaien onder de vijanden van het geloof.

Het klopt dus eenvoudig niet om te zeggen dat het islamisme niets te maken heeft met de islam.

Voor de moslim van gisteren en die van vandaag, is er maar één Koran zoals er ook maar één Profeet is. De islamist is net zo goed moslim als de mysticus, omdat beiden zich beroepen op deze twee fundamenten. En beide fundamenten, Koran en Profeet, roepen op tot strijd.“


—————

U kunt het hele artikel lezen in Trouw onder de kop: “De gematigde islam bestaat niet”
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

Mijn bloed kookt als ik dit soort berichten hoor. Misselijkmakend. Wat zijn "steunbetuigingen" van verraderlijke leiders waard als ze eerst een verdrag ondertekenen dat miljoenen moslims de kans geeft om legaal onze landen te bezetten en te plunderen.

Zodra het bloed van de straten is gespoten gaan deze landverraders weer door om het marrakech pact te promoten.

Wat me ook opvalt is dat we gaan wennen aan aanslagen. Mensen nemen niet meer de tijd om kaarsen, bloemen en beertjes op de plek van de aanslag te leggen.

En ook het "Imagine " van John Lennon klinkt niet meer op de plek van de rampspoed. Het is alsof aanslagen nu normaal zijn, en we er mee moeten leven.
Minister bezoekt Straatsburg na aanslag bij kerstmarkt

De Franse minister van Binnenlandse zaken, Christophe Castaner is op dit moment op de plek waar de aanval heeft plaatsgevonden. Ook in de rest van Europa wordt geschokt gereageerd op de schietpartij die gisteravond twee levens eiste.

‘In Straatsburg, met onze veiligheids- en reddingsdiensten, en met medisch-psychologische teams. Ik waardeer de inzet hier ter plaatse, de toewijding en de uitzonderlijke manier waarop iedereen in beweging komt ten behoeve van onze burgers”, deelt hij op Twitter.

Steunbetuigingen stromen binnen bij de slachtoffers en de Franse autoriteiten. Premier Mark Rutte betuigde woensdagochtend zijn medeleven. ‘Afschuwelijke berichten over de schietpartij in Straatsburg. Mijn gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. Ik heb mijn condoléances overgebracht aan president @EmmanuelMacron’, twitterde de minister-president.

De Belgische premier Charles Michel heeft zijn medeleven betuigd met de slachtoffers van de schietpartij. ‘Al mijn steun aan onze Franse vrienden, die nogmaals werden getroffen door gruwel en lafheid’, twitterde de premier in de nacht van dinsdag op woensdag. ‘Mijn gedachten gaan naar de slachtoffers en hun naasten.’

Eerder had ook al minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders zijn medeleven getwitterd. Zijn Duitse collega Heiko Maas sprak net als Michel van een ‘laffe daad’ en toonde zich diep geschokt. De Duitse regering doet alles om de Franse vrienden bij te staan, verzekerde hij.

Europees Parlement
Het Europees Parlement neemt vanmorgen in Straatsburg een minuut stilte in acht om de slachtoffers van de schietpartij op de kerstmarkt in de Franse stad te gedenken.

Veel leden en medewerkers waren nog aan het werk in het parlement ten tijde van de schietpartij. Het parlement kondigde een lockdown af, waardoor zij het gebouw pas laat in de nacht mochten verlaten. Voorzitter Antonio Tajani zal naar verwachting zijn afschuw uitspreken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

ijdelheid der ijdelheden. Parlementariër van de christenunie wil graag credits bij een foto’s rond aanslag Straatsburg. :huh:
"Je moet wel mijn naam vermelden."

De CU dwaas heeft inmiddels zijn tweet verwijderd.


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Pilgrim »

Hallo Ariel, ik had de indruk dat je deze post per ongeluk in de verkeerde topic geplaatst had. Ik heb ze dus even verplaatst. Dat vind je wel goed hè? :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

icon_thumbup.gif Top Pelgrim. Dank je. :redface2: De leeftijd waarschijnlijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

Je verwacht het niet. :nietverstaan: Aanslagpleger kerstmarkt Straatsburg riep ’Allahu akbar’
Chérif Chekatt (29) riep volgens omstanders ’Allahu akbar’ toen hij tot drie keer toe in het rond begon te schieten op de grootste kerstmarkt van Frankrijk. Ook had hij een mes bij zich. Internationaal is een klopjacht naar hem gaande.

Dat heeft de procureur van het parket tijdens een persconferentie in Parijs bekendgemaakt.

Iets voor achten werd de schutter vrijdagavond voor het eerst gezien op de Rue d'Orfèvres in het centrum van Straatsburg. Hij richtte daar en in omliggende straten een bloedbad aan. Vervolgens stapte hij in een taxi en bedreigde de chauffeur. Opmerkelijk genoeg vertelde hij de chauffeur wat hij heeft gedaan, en ook dat er die ochtend bij hem een huiszoeking is gedaan. Dat was nuttige informatie voor de politie om de identiteit van de dader te achterhalen.

Bij de schietpartij op de kerstmarkt van Straatsburg zijn dinsdagavond twee mensen omgekomen. Een iemand is hersendood verklaard. Dader Chérif Chekatt wist te ontkomen en is nog steeds op de vlucht. Hij is volgens de taxichauffeur gewond geraakt. Over hem wordt steeds meer bekend: hij stond op een lijst van de inlichtingendiensten, had een behoorlijk strafblad en zou eerder in Duitsland hebben gewoond.

Het dodental van de schietpartij op de kerstmarkt in het Franse Straatsburg is opnieuw bijgesteld. De Franse justitie heeft een eerdere verklaring over het dodenaantal ingetrokken. Volgens de prefectuur vielen er twee doden en twaalf gewonden, van wie er zes ernstige verwondingen hebben. Een van de slachtoffers is hersendood verklaard.

Eerder was er nog sprake van vier doden. Alle slachtoffers werden naar ziekenhuizen in de stad gebracht. Een van de slachtoffers is een toerist uit Thailand die net met zijn vrouw in Straatsburg aangekomen was. De dader is nog steeds voortvluchtig.

Nadat de 29-jarige Chekatt vlakbij de kerstmarkt met een automatisch wapen het vuur opende, zou hij een taxi hebben gestolen nadat de politie aankwam, en daarin zijn gevlucht, zo melden Franse media. Ook doen berichten de rondte dat Chekatt gewond zou zijn geraakt bij een schietpartij met de veiligheidsdiensten.

Strafblad en granaten
Chekatt stond bij de Franse inlichtingendiensten geregistreerd als geradicaliseerd en gewelddadig. Hij had een flink strafblad en een ’overdreven bekeringsdrang’. Ook in Duitsland, waar hij eerder woonde, misdroeg hij zich, meldt Der Spiegel.

De veiligheidsdiensten hadden hem in de smiezen als ’fiche S’: dat label is de hoogste vorm van waarschuwing die er bestaat in Frankrijk, en geeft toestemming tot toezicht, maar niet tot arrestatie.

Dinsdagmorgen nog zou hij worden opgepakt thuis door agenten om te worden ondervraagd in het kader van een moordzaak - althans, dat wilde de politie. De man bleek niet thuis, schrijven Franse media. Wel werden er granaten gevonden en een long riffle.

Een ooggetuige zegt op France24: „We zaten in een restaurant en hoorden plotseling geweerschoten. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.”

Onder de drie doden is een Thaise toerist: een 45-jarige man die met zijn vrouw op vakantie in Frankrijk was. Het koppel was nog maar enkele uren voor de schietpartij in de stad gearriveerd.

’Blijf binnen!’
De autoriteiten riepen na de schietpartij inwoners van de regio op om binnen te blijven, omdat de man gewapend is en het niet bekend is waar hij zich bevindt.

De voortvluchtige dader Chérif Chekatt werd geboren in 1989, in Straatsburg. Hij zou de laatste tijd contacten hebben in het radicaal islamitische milieu.

Het dreigingsniveau in Frankrijk is verhoogd naar het hoogste niveau. Dat betekent dat er intensiever wordt gefouilleerd en controles op stations en luchthavens worden aangescherpt. Scholen gaan niet dicht, maar scholieren blijven binnen. De minister laat weten dat de grenzen streng worden beveiligd, om te voorkomen dat de schutter het land uit vlucht. De Duitse politie meldt via Twitter de grensovergangen strenger te controleren.

Klopjacht
Ondertussen zijn er 350 agenten ingezet om de schutter te vinden. Franse helikopters houden de wijde omgeving in de gaten. Naarmate de tijd verstrijkt, wordt steeds meer gevreesd dat Chérif Chekatt niet meer in Frankrijk is. De minister zegt dat dit ’niet duidelijk is’.

Woensdag blijft de kerstmarkt dicht, meldt de burgemeester van Straatsburg. Alle feestelijke activiteiten in de stad zijn ook afgelast. De scholen zijn woensdag wel open gegaan, maar er wordt geen les gegeven. De burgemeester spreekt van een terreurdaad en roept inwoners op om hun leven weer normaal op te pakken.

Parlement
Het Europees Parlement neemt woensdagochtend een minuut stilte in acht om de slachtoffers te gedenken. Veel leden en medewerkers waren nog aan het werk in het parlement ten tijde van de schietpartij. Het parlement kondigde een ‘lockdown’ af, waardoor zij het gebouw pas laat in de nacht mochten verlaten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Pilgrim »

BREAKING! – Islamterreur bij de kerstmarkt in Straatsburg: na schoten 4 doden

Geplaatst op 12 december 2018

Afbeelding

Marokkaanse moslim opent het vuur op voorbijgangers

Gisteravond opende een man het vuur op voorbijgangers bij de wereldberoemde kerstmarkt op de Place Kléber in de Franse stad Straatsburg in de Elzas. De prefectuur van het departement Bas-Rhin bevestigt het incident via Twitter. Delen van de stad zouden volledig afgesloten zijn en de dader is op de vlucht. De inwoners werden opgeroepen thuis te blijven.


Officieel is nu sprake van 4 doden. Volgens laatste meldingen zou het bij de dader gaan om de 29-jarige, in Straatsburg geboren, Chérif Chekatt, met vermoedelijk Marokkaanse wortels.

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

Gezin van aanslagpleger Straatsburg opgepakt

Chérif Chekatt (29) riep volgens omstanders ’Allahu akbar’ toen hij tot drie keer toe in het rond begon te schieten op de grootste kerstmarkt van Frankrijk. Ook had hij een mes bij zich. Internationaal is een klopjacht naar hem gaande. De moeder, vader en twee broers van de schutter in Straatsburg worden inmiddels vastgehouden voor ondervraging. Dat zeggen bronnen dicht bij het onderzoek.

Dat heeft de procureur van het parket tijdens een persconferentie in Parijs bekendgemaakt.

Iets voor achten werd de schutter dinsdagavond voor het eerst gezien op de Rue d'Orfèvres in het centrum van Straatsburg. Hij richtte daar en in omliggende straten een bloedbad aan. Vervolgens stapte hij in een taxi en bedreigde de chauffeur. Opmerkelijk genoeg vertelde hij de chauffeur wat hij heeft gedaan, en ook dat er die ochtend bij hem een huiszoeking is gedaan. Dat was nuttige informatie voor de politie om de identiteit van de dader te achterhalen.

Onder de vier personen die zijn aangehouden in verband met de aanslag zijn de vader en de twee broers van Chekatt, meldt correspondent Eveline Bijlsma.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Pilgrim »

Terrorist van Straatsburg stond op “bedreiger-lijst S.” van gewelddadige, radicale Salafisten

Geplaatst op 12 december 2018

Afbeelding

Opnieuw teistert een islamitische terreuraanslag Europa. Tot nu toe zijn er minstens 3 doden te betreuren, minstens 12 mensen raakten gewond, waarvan zes zwaar, vier van hen vechten voor hun leven.

Een van de slachtoffers zou een Thaise toerist zijn, die stierf door een schot in zijn hoofd. Bij de dader, die nog altijd voortvluchtig is, zou het volgens Britse media gaan om de 29-jarige voortvluchtige Cherif Chekatt. Hij stond op de bedreiger-lijst “Fiche S.”, waarin gewelddadige en geradicaliseerde zogenaamde Salafisten staan geregistreerd.

Op de beroemde kerstmarkt in de buurt van de kathedraal opende de islamitische dader gisteravond tegen 20.00 uur het vuur op de bezoekers. In de buurt van de Place Kleber kwam het tot een vuurgevecht, waarbij de moordenaar door een soldaat verwond werd. Desondanks lukte het hem om te vluchten. Tegen 23.00 uur had de politie een gebouw in de Rue d´Epinal in het district Neudorf omsingeld, waar de voortvluchtige zich in een woning verstopt zou hebben. Ogenschijnlijk lukte het hem een tweede keer te ontsnappen.

Kort voor middernacht overmeesterde hij volgens de burgemeester van Straatsburg, Roland Ries, een taxichauffeur en dwong hem weg te rijden. De chauffeur werd later in een afgelegen gebied van de stad heelhuids teruggevonden. Hij bevestigde tegenover de politie dat zijn ontvoerder gewond zou zijn geweest. Nadere details over de omstandigheden rondom zijn vlucht werden niet bekendgemaakt.

Volgens “Mail Online” wordt gezocht naar de in Straatsburg geboren Cherif Chekatt, die bekend zou zijn bij de politie en de autoriteiten en een lange criminele voorgeschiedenis bezit. Hij zou al in 2011 wegens een mes-aanval op een 16-jarige tot twee jaar gevangenisstraf veroordeeld zijn, zegt men. Na de terreuraanval sloten restaurants hun deuren, bewoners in de omgeving werden opgeroepen hun huizen niet te verlaten. Ook het Europees Parlement in |Straatsburg werd gesloten – parlementariërs en journalisten zaten “gevangen”.

Dinsdagmorgen zou de als “staat-bedreigend” geregistreerde Cherif Chekatt in verband met een roofoverval gearresteerd worden, maar de politie zou hen thuis niet hebben aangetroffen. Bij de daaropvolgende huiszoeking zouden o.a. granaten zijn gevonden, berichtten de Franse zender France Info en de krant “Le Parisien”.

Meer dan 600 politieagenten zijn samen met soldaten en de antiterreureenheid Sentinel op jacht naar de dader, verklaarde de Franse minister van Binnenlandse Zaken Christophe Castaner. “Chérif C.” zou door DNA-sporen en opnames van beveiligingscamera´s zijn geïdentificeerd.

Vanuit het ministerie van Binnenlandse Zaken zegt men dat het bij de dader zou gaan om – nog een – “geradicaliseerde” islamgelovige. Men zou er nog niet achter zijn of er sprake zou zijn van contacten met het terrorisme, maar in de sociale netwerken vierden islamgelovigen het nieuwe bloedbad al. Tot nu toe zou geen enkele islamitische terreurbeweging de aanslag hebben opgeëist.

De kerstmarkt van Straatsburg, die met meer dan 300 kraampjes elk jaar een miljoenenpubliek lokt, geldt als een van de oudste van Europa. Hij gaat vandaag niet meer open en als teken van rouw zullen in de stad de vlaggen halfstok hangen. Of de scholen vandaag open zouden zijn, zou nog niet duidelijk zijn. Grote delen van de stad zouden nog steeds afgesloten zijn.

Inmiddels komen de gebruikelijke blijken van medeleven van de Europese staatschefs binnen. Macron: “Solidariteit van de hele natie voor Straatsburg, onze slachtoffers en hun families”. De voorzitter van het Europees Parlement, Antonio Tajani: “Dit parlement zal zich door aanslagen van terroristen of criminelen niet laten intimideren. Laten we met de kracht van de vrijheid en de democratie antwoorden op terroristisch geweld.” De voorzitter van de Europese commissie, Jean-Claude Juncker is “in gedachten bij de slachtoffers”: “Straatsburg is als geen andere stad een symbool voor de vrede en de Europese democratie”.

Ze proberen allemaal om de weerloze burgers van hun landen met behulp van betonblokken en gewapende politieagenten in veiligheid te wiegen. De verantwoordelijken voor de “vestingen van bisschopswijn” – bekende, gewelddadige en tot doden vastberaden koran-gelovigen – lopen nog steeds vrij rond door de straten van Europa en laten zich ook niet stoppen door zogenaamde “hindernissen”.

Bron: https://philosophia-perennis.com

Door: Marilla Slominski

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/12/12 ... alafisten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Frans Timmermans

Door: Jan Dijkgraaf, 7:01, 12 december 2018

Afbeelding

Het grootste succes van gisteren: jullie kunnen door met de sloop van Europa

Meneer Timmermans,

Gefeliciteerd!

De oefening in Straatsburg is gisteren weer prima verlopen.

De inwoners van West-Europa die dachten zomaar zorgeloos dat verderfelijke Kerstfeest te kunnen blijven vieren door Kerstmarkten te bezoeken enzo, zijn weer even wakker geschud. Show, don’t tell.

De aanrijtijden van politie en ambulance zijn in Straatsburg dik in orde.

De media snappen prima wat er over ze in het Verdrag van Marrakesh staat en maken meteen duidelijk dat de 29-jarige moslim die bij een Kerstmarkt in het wildeweg op ‘varkens’ (bedoeld werd: niet-moslims) ging schieten “IN STRAATSBURG IS GEBOREN”.

DUS DAT HET NIKS TE MAKEN HEEFT MET DE ‘OMVOLKING’ WAAR EXTREEM-RECHTS HET ALTIJD OVER HEEFT!!!

Het lukt nog altijd een ‘dader’ levend van het ‘plaats delict’ te krijgen, waardoor de stroom acteurs voor grootschalige rampenoefeningen niet opdroogt.

Het grootste succes van de oefening was echter: alle leden en ambtenaren van het Europees Parlement en de Europese Commissie kunnen gewoon door met de sloop van Europa. Hun luxe leventje zal nooit in gevaar komen, ook niet bij een échte aanslag door échte moslimextremisten. Pardon: Russen.

De calamiteitenprocedure werkte perfect!

Zij konden allemaal direct veilig de schuilkelder van het hermetisch afgesloten parlementsgebouw in en via social media aan hun gezinnen laten weten dat die zich geen zorgen hoefden maken.

Wel jammer dat dat joch (UIT STRAATSBURG!!!) vanwege een kleine taalachterstand bij het sollicitatiegesprek met uw hoofd Werving & Selectie Judith Sargentini het woord ‘hagel’ niet begreep en echte kogels gebruikte tijdens de oefening.

Daardoor werden drie burgers vermoord en vechten er nog een aantal voor hun leven.

Maar ach...

Oud tweetje met ‘medeleven met de nabestaanden van de slachtoffers’ laten kopiëren door een van uw loopjongens of -meisjes, de woonplaats even veranderen in Straatsburg en over tot de orde van de dag.

Ik zie -met een lichte afkeer- voor me hoe zo’n dag als gisteren dan voor u eindigt.

U gaat alleen naar uw hotelkamer. U loopt naar het raam. U kijkt naar buiten. U fantaseert dat u, de nieuwe baas van Europa, op een podium staat met allemaal trouwe vazallen achter u. De straten staan vol met mensen. Juichende mensen. Ze kijken allemaal hoopvol naar u. U overziet, heel langzaam, de menigte. U draait zich uiteindelijk naar rechts, balt de vuist en de menigte begint als één man te schreeuwen.

Wat ze zeggen?

“Heil Franzie!”

Als u, euforisch van al die liefde van het Europese Volk voor u, hun Leider, naar beneden kijkt, ziet u Mark Rutte in een eikeltjespyjama. Of is het Rob Jetten?

Op zijn knieën.

Met een mond vol.

En het zijn geen tanden.

Groet,

JanD

PS. En ik had gisteren al zo’n kutdag.

https://tpo.nl/column/briefje-van-jan-a ... immermans/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

Grote klopjacht op schutter Straatsburg: “Dood of levend, maakt niet uit”

Honderden politieagenten zijn voor de tweede dag op rij op zoek naar Straatsburg-schutter Cherif Chekatt. Regeringswoordvoerder Benjamin Griveaux vertelde vanmorgen tegen het Franse CNews: “Het maakt niet uit of we hem dood of levend te pakken krijgen. Als we hem maar zo snel mogelijk vinden.”

Het noordoosten van Frankrijk zit net als gisteren volledig op slot. Treinen, snelwegen en grensovergangen worden gecontroleerd in de klopjacht naar de voortvluchtige man die drie mensen doodde en 13 mensen verwondde. Vijf gewonden, onder wie iemand die hersendood werd verklaard, zijn er erg aan toe. Er zijn ruim 700 agenten op de been.

Van de 29-jarige verdachte ontbreekt voorlopig ieder spoor. Frankrijk heeft inmiddels het hoogste veiligheidsniveau bereikt. De dader wordt gezien als een grote dreiging. Franse autoriteiten hebben een poster van Chekatt verspreid en roepen getuigen op zich te melden in de zoektocht. De poster meldt dat het om een ‘gevaarlijk individu’ gaat en roept de Fransen op om vooral niet zelf in te grijpen. Iedereen die mogelijk weet waar Chekatt zich ophoudt, wordt opgeroepen contact op te nemen met de autoriteiten.

Nog wel in Frankrijk?
De in Straatsburg geboren schutter met een Noord-Afrikaanse achtergrond is geradicaliseerd en draagt mogelijk een vuurwapen en een mes. Het is maar de vraag of hij nog in Frankrijk is, vandaar dat ook in Duitsland en Zwitserland agenten naar de man op zoek zijn. Omdat de schutter gewond is aan zijn arm, is het een optie dat hij mogelijk toch dicht bij Straatsburg verblijft.

Volgens regeringswoordvoerder Griveaux maakt het dus niet uit in welke hoedanigheid Chekatt wordt gevonden, als het maar zo snél mogelijk gebeurt. Het is niet bekend of de politiemachten opdracht hebben gekregen om Chekatt neer te schieten.

Blauwe plek van het bidden
Getuigen van de schietpartij, die dinsdagavond rond 20.00 uur plaatsvond bij een kerstmarkt in de Franse stad, hebben gemeld dat de dader luid de woorden ‘Allahu Akbar’ schreeuwde voordat hij de schoten losten. Volgens de burgemeester van Straatsburg is het dan ook overduidelijk dat de man handelde vanuit een terroristisch motief. Het openbaar ministerie geeft aan dat dit nog niet met zekerheid te zeggen is.

Volgens zijn buren was het niet duidelijk aan de dader te zien dat hij was geradicaliseerd. “Hij droeg geen islamitische kleding, liep vooral rond in trainingspak.” Wel is op foto’s van Chekatt te zien dat hij een zogeheten prayer bruise heeft; een blauwe plek op zijn voorhoofd ontstaan door het vele bidden.

De schutter stond al lange tijd onder de aandacht van politie en justitie omdat hij naast 27 eerdere veroordelingen op een lijst stond van geradicaliseerde Fransen. De verdachte zou in de gevangenis een obsessieve fascinatie voor het geloof hebben ontwikkeld. Hij probeerde daar ook mede-gevangen te radicaliseren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

Onze Europeese Judith Sargentini is van mening dat de aanslag een vervelend ongelukje is. Wel heel naar dat het gebeurd is, dus gecondoleerd allemaal.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Ariel »

Frankrijk kijkt uit naar ’opvallend detail’ Chekatt

De zoektocht naar Chérif Chekatt is in een cruciale fase aangekomen. Wordt hij vanavond niet gevonden, dan verdwijnt volgens deskundigen vrijwel alle hoop. Fransen wordt gevraagd om te zoeken naar een schutter waarbij één detail in het signalement erg opvalt: het donkere vlekje op zijn voorhoofd.

Afbeelding

Het verhaal achter het vlekje is minstens zo opvallend. Zo’n vlekje wordt in de Arabische volksmond zebibah genoemd en betekent letterlijk vertaald rozijn. In werkelijkheid is het een donkere, eeltige bidvlek, die wordt gezien als ’gift van god’ en alleen voor de meest vrome moslims is. De vlek ontstaat omdat moslims vijf keer per dag te bidden, waardoor het voorhoofd zeker 34 keer de grond raakt en er een vlek of bultje ontstaat.

Dat vlekje lijkt een bevestiging van het ’overdreven bekeringsgedrag’ van Chekatt, een term die al snel viel dinsdagavond na de schietpartij in hartje Straatsburg.

Crimineel en terrorist
De 29-jarige schutter is een van de 12.000 ’gangster-jihadisten’ die Frankrijk zou herbergen; ze zijn zowel crimineel als potentiële terrorist.

Wat dat betreft is Chekatt een schoolvoorbeeld. Een lang, crimineel verleden, waarbij steeds meer de nadruk komt te liggen op radicalisering en uiteindelijk terrorisme. Geboren in een arm gezin, mislukt op school. Lang werkloos. Veroordeeld voor mishandeling en inbraken. Uiteindelijk zou hij, in de gevangenis, zich ’anders gaan gedragen’.

’Overdreven bekeringsgedrag’
Dat valt cipiers op. Ze schakelen de nationale veiligheidsdiensten in en die bevestigen het ’overdreven bekeringsgedrag’ van Chekatt, na een bezoekje aan de bajes.

Toch verwacht niemand dat er daadwerkelijk écht iets gebeurt; buren niet, bekenden evenmin. Autoriteiten ook niet. „In de gevangenis moedigde hij religie in radicale vorm aan, maar niets in zijn manier van leven suggereerde dat hij van plan was ook te handelen”, zei de Franse staatssecretaris voor Binnenlandse Zaken Laurent Nuñez.

Op de radar, maar niet aan leiband
Veel mensen hebben hun twijfels over de veiligheidsdiensten; wéér een terrorist die bekend is bij de autoriteiten, maar toch zijn gang kan gaan. Hoe kan dat?

Blijkbaar is het onmogelijk om alle duizenden criminelen die óók radicaal gedachtegoed hebben, te volgen. Bij Chekatt ligt dat iets anders; hij was aangeduid als ’Fiche S’ en werd dus gemonitord.

En toch. Diezelfde ochtend zou hij zich moeten melden in een nieuw moordonderzoek. Dat deed hij niet. Agenten vonden hem ook niet thuis, want ook ’Fiche S’-terroristen-in-de-dop kunnen niet 24 uur per dag aan de leiband van de overheid lopen - ze mogen niet zomaar worden opgepakt.

Door dat nieuwe moordonderzoek werd heet onder de voeten van Chekatt. Hij had wéér een gevangenisstraf in het vooruitzicht. De stoppen sloegen daarom afschuwelijk door, zo reconstrueren Franse media.

Zoektocht
Inmiddels is de schietpartij twee dagen geleden. Dat verkleint de kans dat Chekatt wordt gepakt aanzienlijk. „De tijd dringt”, bevestigt de Frans-Belgische terrorisme-expert Claude Moniquet.

„Hoe cruciaal die eerste 48 uren zijn, hangt af van het netwerk en de intelligentie van de voortvluchtige. Als ze een goed netwerk hebben, kan het bijzonder lang duren eer ze gepakt worden. Kijk maar naar Salah Abdeslam of de schutter van Berlijn.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door Pilgrim »

Verdachte Straatsburg gedood in vuurgevecht met de politie

13 december 2018

Afbeelding

STRAATSBURG – De verdachte van de aanslag in Straatsburg is gedood bij een politieactie in zijn eigen woonplaats. Dat bevestigen twee politiebronnen. Chérif Chekatt bleek niet ver te zijn gevlucht.

Chekatt werd gedood tijdens een grote politieoperatie in de wijk La Meinau, in het zuiden van Straatsburg. Dat was ook de plaats waar hij voor het laatst werd gezien.

Chekatt opende zelf nog het vuur, maar er raakten geen agenten gewond. Direct daarop werd hij zelf doodgeschoten. De 29-jarige “Fransman” zou zich in een loods of magazijn hebben schuilgehouden. Eerder werd gevreesd dat hij vermoedelijk zou zijn gevlucht, eventueel naar het buitenland. De afgelopen dagen werden de Fransen gevraagd uit te kijken naar de man die in Straatsburg om zich heen begon te schieten en drie mensen dodelijk raakte.

Chekatt werd gedood toen agenten van een anti-terreureenheid hem gewond op straat tegenkwamen, zo heeft minister Christophe Castaner (Binnenlandse Zaken) inmiddels verklaard. Dat gebeurde in de wijk La Meinau, in het zuiden van Straatsburg. Eerder werd gevreesd dat hij vermoedelijk zou zijn gevlucht, eventueel naar het buitenland.

De 29-jarige Fransman hield zich in een loods of magazijn schuil. Toen de politie aankwam, opende Chekatt zelf nog het vuur, maar miste de agenten. Direct daarop werd hij zelf doodgeschoten.

Na de politieactie applaudisseerden Fransen spontaan naar de agenten, zo toont een video die rondgaat op Twitter:

[Zie video’s op de site.]

De afgelopen dagen werden de Fransen gevraagd uit te kijken naar de man die in Straatsburg om zich heen begon te schieten en drie mensen dodelijk raakte.

Crimineel en terrorist
Chekatt heeft een zeer uitgebreid strafblad en was bekend als ’gangster-jihadist’, een aanduiding voor criminelen die ook extremistische gedachten hebben. In de gevangenis zou hij verder zijn geradicaliseerd. Chekatt was in beeld bij veiligheidsdiensten.

Dinsdagochtend moest hij zich melden voor een nieuw moordonderzoek. Chekatt bleef weg. Toen politie poolshoogte kwamen nemen bij hem thuis, was hij verdwenen. Wel werden er granaten gevonden. Die avond opende hij het vuur op passanten nabij de kerstmarkt.



bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Schietpartij op kerstmarkt Straatsburg

Bericht door King George »

Hoe kan iemand met 27 veroordelingen (En dat zal niet zijn geweest voor het stelen van een brood of zo.) gewoon vrij rondlopen? Tel bij elkaar op wat redelijkerwijs aan jaren cel op de delicten die hij op zijn kerfstok heeft opgebouwd en hij heeft nog tientallen jaren cel voor de boeg. Het verschijnsel D'66-rechters houdt kennelijk niet op bij de Nederlandse grens.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie