We laten de verkeerde vluchtelingen binnen

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
King George

Re: We laten de verkeerde vluchtelingen binnen

Bericht door King George »

Ariel schreef:
wo okt 27, 2021 11:59 pm
Vorig jaar 20 asielzoekers niet toegelaten vanwege ’ernstige misdrijven’
Spoiler! :
Vorig jaar is bij 20 vreemdelingen vastgesteld dat zij betrokken waren bij ernstige (oorlogs-)misdrijven die in het buitenland zijn gepleegd. De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) heeft bij hen besloten dat zij om deze reden geen recht hebben op een verblijfsstatus, melden demissionair minister Ferd Grapperhaus en staatssecretaris Ankie Broekers-Knol (Justitie en Veiligheid) in een brief aan de Tweede Kamer. Deze zogeheten 1F’ers moeten in beginsel Nederland uit: terug naar het land van herkomst of naar een ander land.

Maar ongeveer de helft van hen kan niet terug naar het thuisland, omdat zij daar gevaar lopen. Nederland mag ze in dat geval niet terugsturen, omdat dit in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Ze zouden naar een ander land kunnen gaan. In ieder geval heeft de IND driekwart van de 20 1F’ers ongewenst verklaard of aan hun een zwaar inreisverbod opgelegd. In totaal deed de IND 95 1F-onderzoeken in 2020.

De Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V), die afgewezen asielzoekers uitzet, was eind 2020 bezig met 106 1F-dossiers. Het merendeel daarvan, 67 vreemdelingen, kan niet gedwongen worden uitgezet vanwege het gevaar dat ze lopen. 18 vreemdelingen zijn wel aantoonbaar vertrokken uit Nederland, al dan niet onder dwang.

Intrekken
Ook kan de IND het Nederlanderschap van vreemdelingen intrekken als in de loop der jaren alsnog wordt aangetoond dat zij ernstige misdrijven hebben gepleegd. Vanaf 2013 is dat onderzocht bij genaturaliseerde mensen uit Rwanda, waar in 1994 sprake was van genocide, waarbij in korte tijd mogelijk 1 miljoen tutsi’s en gematigde hutu’s werden vermoord. In 20 zaken heeft de IND de naturalisatie van gevluchte Rwandezen teruggedraaid. In vier zaken is dat definitief vastgesteld, in 1 zaak werd het IND-besluit teruggedraaid, en bij de rest loopt nog een hoger beroep.

Ook kan de IND het Nederlanderschap van vreemdelingen intrekken als in de loop der jaren alsnog wordt aangetoond dat zij ernstige misdrijven hebben gepleegd. Dat gebeurde bijvoorbeeld bij twintig Rwandezen vanwege hun rol bij de genocide in dat land die in 1994 aan mogelijk 1 miljoen hutu’s en gematigde tutsi’s het leven kostte. Van vier van de twintig is de intrekking van de naturalisatie definitief, in één zaak werd de intrekking teruggedraaid en in de overige vijftien zaken loopt nog een beroepsprocedure.
20 maar liefst. Ik ben zéér onder de indruk. Niet dus. Is het een duizendvoud of een tienduizendvoud wat hiervan wel binnengelaten wordt?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Ariel

Bericht door Ariel »

King George schreef:
do okt 28, 2021 12:33 am
Vorig jaar 20 asielzoekers niet toegelaten vanwege ’ernstige misdrijven’

20 maar liefst. Ik ben zéér onder de indruk. Niet dus. Is het een duizendvoud of een tienduizendvoud wat hiervan wel binnengelaten wordt?
21 nu King. We maken vooruitgang.
Nederland levert Syrische verdachte (32) kindermisbruik uit aan VS

De 32-jarige Husein A., die in ons land was ondergedoken en werd opgespoord, spande in drieënhalf jaar tijd het ene na het andere beroep aan om te voorkomen dat hij op het vliegtuig zal worden gezet. Tevergeefs dus.

Het gerechtshof Den Haag besloot definitief om A. uit te zetten, zo bevestigt een woordvoerder aan De Telegraaf de uitspraak, waarover het Amerikaanse medium Herald Everett uitgebreid schrijft.

A. zal worden overgedragen aan de autoriteiten in Snohomish County, een van de 39 county’s in de Amerikaanse staat Washington.

Arrestatiebevel
De Syriër moet terecht staan voor meerdere gevallen van seksueel kindermisbruik, maar besloot in maart 2018, voor het proces, te vluchten. De Amerikaanse rechter vaardigde daarop een arrestatiebevel uit voor de man.

Hij groeide op in de buurt van de Syrische hoofdstad Damascus, in een kamp voor Palestijnse vluchtelingen. In 2010 verliet hij zijn vaderland voor de Verenigde Staten. Hij studeerde elektrotechniek, trouwde en werkte voor lucht- en ruimtevaartbedrijven. Hij diende ook als pleitbezorger voor Syrische vluchtelingen, zo meldt de Herald Everett.

Er is in ieder geval sprake van misbruik van een destijds 9-jarig meisje. A. was toen begin twintig. In gerechtelijke documenten is te lezen dat het misbruik bijna twee jaar duurde. Ondanks dreigende woorden haar mond te houden, vertelde het meisje alles aan een schooldecaan, die de politie inlichtte.

’Verschrikkelijke fouten’
A. gaf later het misbruik toe in een brief van twee pagina’s. „Er zijn geen woorden in mijn Engelse vocabulaire die mijn verschrikkelijke fouten in het verleden kunnen compenseren of uitwissen”, schreef hij.

De aanklager wil dat de verdachte een gevangenisstraf krijgt van meer dan zeven jaar. A. vluchtte eerst vanuit Amerika naar Dubai, later kwamen detectives erachter dat hij in Zweden woonde, nadat een van zijn familieleden hem daar op een Facebook-foto identificeerde. Van daaruit vluchtte hij naar Nederland, waar hij uiteindelijk werd getraceerd en gearresteerd.

Mensenrechten
De Amerikaanse autoriteiten verzochten ons land in juli 2019 om zijn uitlevering. De rechtbank van Den Haag gaf daar in april al toestemming voor, zo erkent een woordvoerder, maar A. diende tal van beroepen in. Zo beweerde hij dat zijn mensenrechten zouden kunnen worden geschonden in een gevangenis in Washington, dat hij het risico liep om corona te krijgen, en dat hij een levenslange gevangenisstraf kon krijgen.

Alle beroepen werden verworpen door het gerechtshof. Het is nog niet duidelijk wanneer hij precies op het vliegtuig wordt gezet.
Verdachte kindermisbruik VS in Nederland opgespoord
Spoiler! :
Een van kindermisbruik verdachte Amerikaanse Syriër vluchtte naar Nederland, vermomd als asielzoeker. Husein A. (30) deed zich voor als oorlogsvluchteling, maar bleek in werkelijkheid een ruimtevaartingenieur, die in de VS de benen had genomen om celstraf te ontlopen. De Amerikaanse vader van het slachtoffertje trok alles uit de kast om de verdachte op te sporen – en vond hem. Nu zit Husein A. in de cel, wachtend op uitlevering aan de VS.

„Ik vertrouwde Husein”, zegt Jacob*, eind vijftig en voormalig ingenieur in Seattle. „Hij is familie van mij. Toen die jongen tien jaar geleden naar de VS kwam, hielp ik hem. Hij kwam bij ons thuis en we gingen wel eens picknicken.”

Vreemd gedrag
Als Husein in 2009 naar de VS komt, ontpopt hij zich als een ideale kennismigrant. Hij studeert, trouwt, danst, voetbalt, bemachtigt een Amerikaans paspoort en maakt carrière in de ruimtevaart. Daarnaast werpt hij zich op als welbespraakt woordvoerder voor de belangen van Syrische vluchtelingen. Hij verschijnt in kranten en op televisie.

In 2016 merken Jacob en zijn vrouw naar eigen zeggen dat er iets mis is met hun dochtertje, toen 9 jaar. Ze gedraagt zich nerveus en stil. Medisch onderzoek levert niets op. Dan krijgt Jacob opeens een telefoontje van school. Zijn dochter is ingestort bij de schoolconsulente. Als Jacob arriveert, is de politie er al. Ze kijken ernstig: het meisje heeft haar hart uitgestort over misbruik. Jacob knuffelt zijn dochter en belooft haar dat alles goed zal komen.

„Ik was geschokt, woedend, verdrietig, ik huilde bijna, mijn vrouw was hysterisch. Ik begon een en ander bij elkaar op te tellen en de puzzelstukjes vielen in elkaar. Opeens snapte ik waarom Husein zich af en toe vreemd gedroeg. Hij keek soms betrapt als we binnenkwamen. Toch had ik dit in mijn gekste dromen niet verwacht. Hij is familie van me, maar nu zie ik hem als crimineel.”

In de cel
De zaak wordt overgedragen aan de zedeneenheid. Wekenlang blijft het stil. De bezorgde vader houdt het niet meer uit. Hij rijdt naar Huseins huis en sleept hem mee naar het politiebureau. Daar ontstaat paniek. „Ze dachten dat ik hem wat aan wilde doen. Husein beweerde dat ik hem geschopt had, ik moest een nacht in de cel. De politie was boos omdat ik het onderzoek in gevaar had gebracht.”

Na maanden komt het verlossende woord. Er zijn belastende tekstberichten gevonden, Husein bekent en vraagt vergeving: „Ik heb mijn vertrouwenspositie misbruikt en heb mijn familie grote schade berokkend. Ik neem volledige verantwoordelijkheid voor mijn daden, zal alles doen om de situatie te herstellen”, zo bekent hij, blijkt uit het politiedossier dat is ingezien door De Telegraaf. Dat klinkt goed, maar Jacob kent Husein. Die zal alles doen om uit de gevangenis te blijven, vreest hij. Vergeefs probeert hij Huseins Amerikaanse paspoort af te laten pakken.

Op de dag van de rechtszaak, 15 maart 2018, schittert Husein door afwezigheid. „Andere familieleden van hem zaten op de tribune te lachen. Ik riep gelijk: bel het vliegveld, er gaan elke dag twee vluchten naar Dubai. Maar de vogel was al gevlogen. De rechter was woedend en plaatste 2,5 miljoen dollar borg op zijn hoofd. Maar hij was weg. De kans op gerechtigheid voor mijn dochter leek verkeken.”

Jacob wil het liefst direct zelf op het vliegtuig stappen om de wegloper te zoeken. Zijn advocaat houdt hem tegen. Husein blijkt alweer doorgereisd. Er wordt gefluisterd dat hij in Libanon zit.

Vluchtelingenstroom
„Op dat moment wist ik dat hij naar Europa zou gaan, meeliftend op de vluchtelingenstroom. Hij is geboren in Syrië, dus hij kan zich heel goed uitgeven als vluchteling uit dat land. Ik bezwoer mijn vrouw: ik zal die idioot opsporen. Ik kroop in zijn brein en probeerde te denken zoals hij.”

Jacob brengt duizenden uren door achter zijn computerscherm en zet al zijn digitale kennis in om sporen uit de krochten van sociale media te halen. Ook belt hij onder een valse identiteit Huseins familieleden in Zweden en Duitsland, om zo aanwijzingen boven water te krijgen.

„Op een gegeven moment stuitte ik online op een bijeenkomst in Zweden. Het ging over het helpen van vluchtelingen, er werd gedanst, je kon waterpijp roken: echt iets voor Husein. Na lang zoeken vond ik een video. Ik klikte en sprong van mijn stoel. Een snor, een bril en een capuchon, maar hij was het onmiskenbaar! Ik gaf alles door aan de politie. Het leek me sterk dat hij in Zweden zou blijven. Ik dacht aan Duitsland of Nederland, daar is het warmer. En in Nederland woont ook één van zijn ooms.”

Op Facebook ontdekt hij een cryptische post van de Nederlandse oom. Die plaatst Arabische vertalingen van Nederlandse spreekwoorden uit het genre ’in de nood leert men zijn vrienden kennen’ en ’tot in de puntjes regelen’. Er staat één reactie onder: van Huseins moeder, die hem bedankt: ’een echte vriend helpt in nood’. Ze verwijdert die reactie snel.

Nederland getipt
Jacob geeft zijn ontdekkingen door aan de zaaksofficier. Die gooit internationaal een lijntje uit. „Waarschijnlijk heeft de Zweedse politie zijn vingerafdrukken door de Europese Eurodac-database gehaald. Ik denk dat Zweden vervolgens Nederland heeft getipt. In elk geval kreeg ik in juni 2019 een telefoontje dat Husein daar vastzit.”

De verdachte krijgt een Nederlandse advocaat. Het is Derk Wiersum, die in september wordt vermoord. Collega Robert Malewicz neemt de zaak over. Hij verwacht dat de uitleveringsprocedure naar de VS een paar maanden in beslag kan nemen. Of Husein al een verblijfsvergunning had bemachtigd en waar, wil hij niet zeggen. Bronnen rond het onderzoek bevestigen aan De Telegraaf dat Husein A. zich hier voordeed als vluchteling. De IND laat weten niet in te kunnen gaan op individuele gevallen.

Jacob is blij dat zijn prooi vastzit. Het lijkt een kwestie van tijd voor Husein alsnog voor de rechter staat. „Met mijn dochter gaat het veel beter, dankzij therapie en veel liefde. Maar makkelijk is het niet. Ik wil dat ze hem in de ogen kijkt en laat zien: je hebt me niet verslagen. Dat zou het drama voor haar en mij afsluiten.”

’Vreest voor zijn leven’
Khalil is de Nederlandse oom van misbruikverdachte Husein A. De Brabander is zelf ook uit Syrië naar Nederland gekomen als asielzoeker, tolkte voor VluchtelingenWerk en voor de IND. Hij ontkent met klem dat hij zijn voortvluchtige neef heeft geholpen om het land in te komen. „Ik hoorde pas dat hij in Nederland was toen hij uit de gevangenis belde.”

Khalil gelooft in de onschuld van zijn neef en wijst Jacob aan als boosdoener. Hij zou de familie kapot willen maken vanwege een oud conflict in Syrië. „Husein voelde zich eenzaam in de VS, hij was psychisch in de war door de oorlog. Er is wel iets gebeurd, maar de aanklacht is overdreven. Hij is inderdaad vertrokken voor zijn rechtszaak, maar dat is omdat hij vreest voor zijn leven vanwege de vader van het meisje.”
“Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times.”
G. Michael Hopf
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Laagste aantal ongewenste vreemdelingen uitgezet in zes jaar tijd

Den Haag - Steeds minder ongewenste vreemdelingen vertrekken aantoonbaar uit Nederland. In de eerste tien maanden van dit jaar is het de Nederlandse overheid bij nog geen drieduizend migranten gelukt ze onder toezicht retour te sturen. Het laagste aantal in zes jaar tijd.

Dat blijkt uit cijfers van de Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V). In totaal werden er vorig jaar nog bijna 4300 mensen aantoonbaar teruggestuurd. In 2019 ging het nog om bijna 7200 personen die volgens de Nederlandse overheid zijn vertrokken. Die aantallen lijkt dit jaar vrijwel zeker niet meer te worden gehaald.

Eerder onthulde De Telegraaf al dat DT&V grote moeite heeft om migranten uit te zetten en dit jaar meer dan de helft van de uitzettingsvluchten moest annuleren. De belangrijkste reden is dat migranten steeds vaker de coronapandemie aangrijpen om niet terug te keren.

De overheid heeft namelijk niet de mogelijkheid om ongewenste vreemdelingen verplicht te laten testen of vaccinatiegegevens te doen verstrekken. Dat kan alleen op vrijwillige basis. Zonder de medische gegevens kunnen de migranten niet voldoen aan de gezondheidsmaatregelen die landen van herkomst hanteren.

Vanuit penitiaire inrichting

Van de aantoonbare vertrekken ging het dit jaar in 580 gevallen om migranten die vanuit de penitiaire inrichting zijn uitgezet. Het gaat dan om een vreemdeling in de strafrechtketen (VRIS) die verdacht wordt of veroordeeld is voor het plegen van een misdrijf.

Naast de aantoonbare vertrekken zijn er ook migranten die zonder toezicht vertrekken. Dit jaar ging het om bijna 4800 personen. Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen die weglopen uit de asielopvang, om elders in Europa een nieuwe procedure aan te spannen. Ook verdwijnt een onbekend deel in de illegaliteit of reist zelfstandig uit Nederland.

In totaal steeg het aandeel van ongewenste migranten dan zonder controle Nederland moet verlaten. Ongeveer van 62 procent van de uitzettingen in 2020 en 2021 werd zonder controle afgeturfd. In de jaren daarvoor lag dat gedeelte nog op 57 procent.

Volgens de DT&V was de grootste groep die vertrok afkomstig uit Marokko (770 personen) en Algerije (750). Voor beide landen geldt dat ongeveer 82 procent van de vreemdelingen is vertrokken zonder toezicht.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7091267 ... -jaar-tijd
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam

Nederland pakt Rwandese genocidepleger op

De politie heeft afgelopen woensdag een man gearresteerd op verdenking van medeplichtigheid aan de Rwandese genocide. De man bleek al in 1998 naar Nederland te zijn gekomen, in 1999 asielstatus te hebben gekregen, en in 2002 te zijn genaturaliseerd. Zijn Nederlanderschap was vervolgens in 2013 al ingetrokken, toen hij voor het eerst werd verdacht van betrokkenheid bij genocide.

Genocide

De Rwandese genocide begon in april 1994, toen een grote groep extremisten uit de Hutu-meerderheid van het land een gewelddadige etnische zuivering begon. De moordpartijen zouden duren tot juli 1994. Het merendeel van de slachtoffers bestond uit Tutsi’s. Deze minderheidsgroep werd door de Hutu-bevolking diep gehaat vanwege hun oververtegenwoordiging in instituties, en hun historische status als elitegroep. Ook sommige Hutu’s die weigerden mee te werken aan de moorden, werden zelf slachtoffer. De genocide eindigde toen Tutsi-rebellen vanuit Oeganda het land binnenvielen. De huidige Rwandese president, Paul Kagame, was de leider van die Tutsi-invasie. Kagame bestuurt het land inmiddels sinds 2000.

Vluchten

Veel Hutu’s die deel hadden genomen aan de genocide vluchtten uiteindelijk zelf de Democratische Republiek Kongo in. Vanuit de vluchtelingenkampen trokken velen door, naar Afrikaanse of Westerse landen. Westerse landen konden moeilijk onderschijd maken tussen de daders en de slachtoffers, en veel daders zaten dus als vluchteling in Kongo. Eentje kwam dus in Ermelo terecht. De man wordt vandaag in voorgeleid in Den Haag, en de Rwandese overheid vraagt Nederland nu om zijn uitlevering. Hij zou betrokken zijn geweest bij een vijfdaagse moordpartij op 30.000 mensen, en mee hebben gewerkt aan de planning en logistiek.

Schuilen

Tegelijkertijd komt ook het bericht naar buiten dat een andere genocidepleger is opgespoord via Nederlands forensisch onderzoek. De man bleek al in 2006 te zijn overleden. Het gaat om een Rwandese officier die al jaren werd gezocht, maar die in Zimbabwe blijkt te zijn overleden. De man was commandant van de presidentiële garde. Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor de moord op de premier, drie ministers, en nog meer politici. Zimbabwe lijkt hem onderdak te hebben geboden vanwege zijn nuttige militaire expertise. Hij overleed na het oplopen van tuberculose aan een hartaanval, en werd onder zijn schuilnaam begraven.
https://tpo.nl/2022/05/13/nederland-pak ... pleger-op/
Ariel

Bericht door Ariel »

Was goedlachse conciërge uit Ermelo betrokken bij moordpartij in Rwanda? ‘Dit is een schok’

Aimabel, goedlachs, behulpzaam. Zo wordt de 65-jarige man uit Ermelo omschreven, die sinds woensdag zijn Nederlanderschap kwijt is. Voor hem dreigt uitzetting naar zijn thuisland Rwanda vanwege betrokkenheid bij massamoorden.

Dinsdag was hij nog de geliefde conciërge van Landstede MBO in Harderwijk, woensdag is hij de ex-majoor uit Rwanda, die beschuldigd wordt van betrokkenheid bij genocide. ,,Een schok voor medewerkers en studenten, want na ruim tien jaar is hij van de een op de andere dag niet meer op school”, reageert directeur Miluska Broekhuis.

30.000 doden
Officieel keert de man niet terug omdat zijn Nederlanderschap is ingetrokken. De geboren Rwandees woont sinds 1998 in Ermelo en kreeg in 2002 een asielstatus. Daarna kwamen beschuldigingen dat hij als legerofficier in 1994 betrokken was bij volkerenmoord in zijn thuisland. Hij zou nauw betrokken zijn geweest bij de planning en uitvoering van een moordpartij van 30.000 burgers in de provincie Mugina.

Omdat de man zijn betrokkenheid zou hebben verzwegen bij zijn asielaanvraag, wilde de IND in 2013 zijn Nederlanderschap intrekken. Negen jaar lang verzette hij zich, woensdag verloor hij de laatste rechtszaak bij de Raad van State. Nog dezelfde dag werd hij aangehouden. Volgens het Openbaar Ministerie is er geen belemmering voor uitzetting naar Rwanda.

,,Hij is ontsteld dat hij als Nederlands burger, zonder ook maar één veroordeling, wordt gearresteerd en dreigt te worden uitgeleverd aan een regime waar hij zich al jaren tegen verzet”, reageert zijn advocaat Marq Wijngaard. Hij benadrukt dat de rechter over de uitzetting moet beslissen en dat de procedure jaren kan duren.

Burgerlijk bestaan
De vermoedens over zijn verleden zijn er al jaren. Hij bouwde met zijn gezin een burgerlijk bestaan op, was stadswacht en conciërge in Harderwijk, schaakte in Ermelo, was koster van een kerk en is volgens Wijngaard functionaris van de Rwandese oppositie in ballingschap. Deze UDF-Inkingi verzet zich tegen het Rwandees Patriottisch Front, dat sinds de genocide aan de macht is.

Bekenden omschrijven de man als ‘aimabel’. ,,Je merkte aan hem niet welk verleden hij mogelijk met zich meedraagt. Verder kan ik er niks over zeggen, want hij is al jaren geen lid meer”, aldus Sape Westra, voorzitter van het Veluws Schaakgenootschap. Landstede-directeur Broekhuis: ,,Hij begroette iedereen in de hal met een glimlach, was zeer behulpzaam en speelde zijn rol in het ontwikkelen van het gedrag van leerlingen, zoals hen corrigeren als de fiets verkeerd stond.”

Dodenlijst
Bij de school is al jaren bekend dat de man wordt beschuldigd van betrokkenheid bij genocide in Rwanda. Maar deze ‘signalen’, zoals Broekhuis het noemt, waren geen reden met de conciërge te breken. ,,Hij werkte naar volle tevredenheid bij ons en wij merkten niets aan hem van een mogelijk verleden. Wij vertrouwen in de werking van ons rechtssysteem, waarin iemand pas schuldig is als hij is veroordeeld.”

De man ontkent iedere betrokkenheid bij de genocide, meldt zijn advocaat. ,,Hij is er trots op dat hij tijdens de genocide mensen juist hielp moordenaars te ontvluchten. Hij stond tijdens de genocide zelf ook op een dodenlijst, schrijft Rwanda-deskundige Guichaoua in zijn boek From war to genocide.”
“Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times.”
G. Michael Hopf
Mahalingam

Man steekt op straat twee mensen neer in Noors dorpje, onder wie zijn vrouw

Een man heeft in het zuidoosten van Noorwegen zijn vrouw en iemand anders neergestoken met een mes. Drie mensen, onder wie dader, zijn gewond geraakt. Een van de slachtoffer is er ernstig aan toe.

Het incident gebeurde vrijdagochtend in een dorp Nore in de regio Numedal. Volgens de Noorse televisiezender NRK vond de steekpartij bij bij een bushalte, pal naast een winkel en middelbare school. Verschillende leerlingen zouden getuige zijn geweest van de steekpartij.

Ooggetuigen zeggen tegen de zender meerdere mensen de dader probeerden te stoppen. De politie, die iets voor 9.00 uur de melding kreeg, wist hem een kwartier later op te pakken. Meerdere ambulances en traumahelikopters zijn ter plaatse.

,,Het is een familie uit Syrië en dader en slachtoffer zijn getrouwd”, aldus de Noorse politie. Aanvankelijk meldde de politie dat de man zijn slachtoffers willekeurig had uitgekozen. Over zijn motief is nog niets bekendgemaakt.
https://www.ad.nl/buitenland/man-steekt ... ~a334f818/
Plaats reactie