De oorsprong van de islamitische jodenhaat

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Plaats reactie
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

De oorsprong van de islamitische jodenhaat

Bericht door nina »

Als geboren atheïst heb ik nooit het plan begrepen om de joden een staat toe te wijzen op grond van het feit dat dit volgens de bijbel het door god aan de joden Beloofde Land is. En nog steeds gaat dit er bij mij niet in. Hoe is het mogelijk dat een propagandistisch, geschiedvervalsend werk als de bijbel is, ooit letterlijk kan worden genomen? Het is toch klip en klaar dat de geschiedenis zoals die in de bijbel wordt weergegeven een samenraapsel is van algemene historische verhalen en mythologie, onherkenbaar door de verbastering die de mondelinge overlevering gewoonlijk ondergaat, gekleurd door doorzichte bewuste vervalsingen en berekenende propaganda?

Ik had dus altijd wel begrip voor het standpunt dat een joodse staat vragen om ellende is. Ik kon me echter nooit helemaal plaatsen in de eeuwig lijkende onoplosbaarheid van het conflict, en de onwil van beide kanten tot een vreedzame oplossing te komen en als medemensen naast elkaar te leven.

Pas sinds heel kort, sinds ik meer ben gaan lezen op vele islamitische websites en webforums, is mijn verbazing ergens door gewekt, namelijk door de grenzeloze jodenhaat van moslims. Ik kan begrijpen dat moslims ertoe kunnen neigen in dit conflict de kans van de Palestijnen te kiezen, omdat zij ook moslims zijn. Maar de manier waarop de toestand in Israel wordt beoordeeld lijkt voor mij alle menselijke rede te overstijgen: moslims lijken zich tot het uiterste met de Palestijnen te identificeren.

Moslims, althans diegenen die hun stem laten horen op het web, bekijken het conflict, dat duizenden kilometers van ons verwijderd is, niet neutraal en van een afstand, maar lijken er tastbaar in te zijn betrokken. Ze doorleven een gevoel van haat jegens de joden die voor mijn gevoel buiten alle proporties is, vooral in aanmerking gekomen dat deze haat alleen het gevolg zou zijn van het oprichten van de staat Israel ten koste van Palestina. Hoe is het mogelijk dat een op mondiale schaal beschouwd klein conflict zo'n intense woede veroorzaakt? Hoe kun je rationeel een dergelijk conflict beschouwen als je er zo emotioneel tegenover staat? En hoe kun je een conflict oplossen als je houding zo vijandig en onverzettelijk is?

Door een aantal tegenstrijdigheden die ik tegenkwam besloot ik zelf op zoek te gaan naar de wortels van de islamitische jodenhaat. Een van de eerste dingen die mij vreemd voorkwamen, was een korantekst:
9.29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Wat doet zo'n vers in een heilig boek? Waarom moeten de mensen van het Boek onderdanig zijn? Waartoe dient het een belasting in te stellen om hen in onderdanigheid te laten leven? En wijst een vers als dit er niet op dat er al vijandigheid tussen moslims en joden vanaf het begin van het onstaan van de islam?
Het is duidelijk dat de islam en het jodendom zeer sterk aan elkaar verwant zijn. Het is echter lastig de vinger op de precieze aard van deze verwantschap te leggen, omdat de oorsprong van zowel islam, jodendom als christendom in mythische nevelen zijn gehuld.

Maar ik ben toch vol goede moed op zoek geslagen naar concrete informatie over de oorsprongsgeschiedenis van deze godsdiensten, en naar de positie van joden in islamitische landen gedurende de geschiedenis. Het opvallendste wat ik hierbij tegenkwam was wel dat Israel niet alleen wordt bevolkt door overlevenden van de holocaust in Europa en Russische vluchtelingen, maar ook dat Israel een enorm aantal vluchtelingen uit Arabische en andere islamitische landen herbergt. Het bleek dat joden in Arabische landen in een zeer onderdrukte positie leefden, en regelmatig met ronduit vernederende en onleefbare wetten te kampen hadden.

De islam stelt zich in beginsel superieur op tegenover joden, en het wordt als bijzonder beledigend en onwettig ervaren als joden op de een of andere manier positief uitsteken boven de islamitische overheersers. Het is juist dit onvermogen om met joods succes om te gaan die volgens mij een heleboel verklaart over de schok die het oprichten van een joodse staat middenin een islamitische beschaving teweeg bracht. En volgens mij is juist de autonomie van de joden in hun eigen staat de centrale oorzaak van de enorme Arabische haat tegenover Israël. De Palestijnen en hun lot hebben daar niets mee te maken, behalve dan dat het wordt geëxploiteerd, en dat zij een basis verschaffen om de irrationele, onbegrepen haat te concretiseren.

Ik heb niet direct het concrete antwoord op mijn vragen, maar tot dusverre is het mij wel duidelijk dat de intensiteit van de jodenhaat die op dit moment is gericht op het Palestijns-Israëlische conflict al veel ouder is, en in feite aan de basis van het onstaan van de islam ligt. De vijandschap die al uit de koran en de mythische biografie van Mohammed spreekt, wordt steeds opnieuw geactualiseerd. Het is misschien onmogelijk om de religieuze tweespalt te vergeten, juist omdat het de kern vormt van heilige teksten die centraal staan in de islam.

Ik open over dit onderwerp een discussie. Omdat mijn gedachten nog niet zijn uitontwikkeld, begin ik maar met het plaatsen van een aantal artikelen. Ik zie dan wel of er een discussie over deze opvatting ontstaat, en waar dit toe leidt. Ik wil nog even kwijt dat ik het jodendom niet uitsluitend zie als een historisch slachtoffer van de islam. Ik zie zowel jodendom, christendom als islam als superieuriteitsgodsdiensten, die zijn opgebouwd als hiërarchische structuren, waarin degenen die een lagere positie innemen door geweld en vooroordelen op hun plaats worden gehouden.
Laatst gewijzigd door nina op vr mar 28, 2003 4:49 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ter illustratie een kort artikel over de geschiedenis van joden in een paar landen alvorens zij naar Israel vertrokken.

http://www.hsje.org/Jews%20Kicked%20out ... rt%202.htm

Onderwerp: Joden uit Arabische landen weggestuurd, deel 2

De vervolging van joden in Yemen voor 1948

In Yemen leed de joodse bevolking sinds de 7e eeuw onder de strengst denkbare interpretatie van het Handvest van Omar. Gedurende zo'n 4 eeuwen leden de joden onder het vurige, fanatieke edict van de intolerantste islamitische sektes. In De brief van Yemen door Ramam betuigde deze medelijden met het joodse volk, en smeekte hen hun geloof te behouden, en in 1724 gaven fanatieke heersers het bevel de synagoges te verwoesten, en het openbare joodse gebed werd verboden. De joden werden verbannen, velen verhongerden, en de overlevenden kregen het bevel zich in Mausa te vestigen. Later was dit bevel nietig verklaard door een decreet in 1781, vanwege de behoefte aan hun bekwame vakmanschap.

Jacob Sappir, een schrijver uit Jeruzalem, beschrijft de Yemenitische joden in Yemen in 1886:

"De inheemse bevolking van Arabië heeft de joden altijd als onrein beschouwd, maar hun bloed was voor hen nooit gezien als onrein. Zij maken aanspraak op al hun bezittingen, en als iemand niet meewerkt, wordt geweld gebruikt... De joden leven van angst buiten de stad in donkere huizen als gevangenissen of holen... voor de geringste belediging wordt hij veroordeeld tot bespottelijk hoge boetes, die hij onmogelijk kan betalen. Als hij niet betaalt, wordt hij in de boeien genomen en wordt dagelijks wreed geslagen. Voor de straf wordt opgelegd, spreekt de Cadi (rechter) hem op vriendelijke toon toe, en maant hem zijn geloof te veranderen, en een aandeel te verkrijgen in de roem van deze wereld en van het hiernamaals. Zijn weigering wordt ook weer opgevat als een vorm van strafbare koppigheid. Anderzijds is het joden niet toegestaan moslims te vervolgen, aangezien moslims wettelijke beschikken over het leven en bezit van de joden, en het wordt slechts als een daad van grootmoedigheid opgevat als joden wordt toegestaan te leven. De jood wordt niet als getuige toegelaten, en zijn eed heeft geen geldigheid."

De Deens-Duitse onderzoeker Garsten Neibuhr bezocht Yemen in 1762, en beschreef het leven der joden hier. "Overdag werken ze in hun winkels in San'a, maar 's nachts moeten ze zich terugtrekken in hun afgelegen huizen. Kort voor mijn komst waren 12 tot 14 joodse synagoges afgebroken, en al hun mooie huizen waren verwoest."

De joodse situatie verbeterde niet tot de vestiging van het Franse Protectoraat in 1912, toen hen gelijkheid en religieuze autonomie werd gegeven. Gedurende de Tweede Wereldoorlog echter, toen Frankrijk werd geregeerd door de anti-Semitische Vichy-regering, voorkwam koning Mohammed V de deportatie van joden van Marokko.
In 1922 voerde de regering van Yemen opnieuw een oude islamitische wet in, die voorschreef dat joodse weeskinderen jonger dan 12 jaar gedwongen tot de islam moesten worden bekeerd.
In 1947, na de afscheiding, werd een pogrom in Aden gehouden door moslimrebellen in samenwerking met de lokale politie, waarbij 82 joden werden gedood, en honderden van hun huizen werden vernietigd. De joodse gemeenschap van Aden was economisch gebroken, aangezien de meeste joodse winkels en bedrijven waren verwoest. Begin 1948 ontstonden plunderingen nadat zes joden vals waren beschuldigd van een rituele moord op twee Arabische meisjes. (Howard Sachar, Een Geschiedenis van Israel).

Tegen 1948 woonden zo'n 270.000 joden in Marokko. In een sfeer van onzekerheid en grote armoede verkozen vele joden om te vertrekken naar Israel, Frankrijk, de Verenigde Staten en Canada.
Uiteindelijk vlogen bijna 50.000 traditionele, religieuze Yemenitische joden, die nog nooit een vliegtuig hadden gezien, naar Israel, in 1949 en 1950, gedurende de zogeheten Operatie 'Vliegend Tapijt'. Het Boek Jezaja beloofde: 'Ze zullen opstijgen met vleugels, als adelaars'. De joodse gemeenschap ging tevreden aan boord van 'de Adelaars'. Tot ontzetting van de piloten ontstak een aantal van hen een vreugdevuur aan boord, om hierop eten te koken.

De vervolgingen van de joden in Marokko voor 1948

De joodse gemeenschap van het huidige Marokko dateert van meer dan 2000 jaar geleden. Er leefden daar joden voor het gebied een Romeinse provincie werd. In 1032 AD werden 6000 joden vermoord. De grootste achtervolging van joden door Arabieren was in Fez. Niets was erger dan de slachting van 120.000 joden in 1146, en daarvoor schreef Maimonides in 1160 in zijn Brief met betrekking tot afvalligheid over zijn medejoden: "Ons wordt nu gevraagd om eer te betuigen aan het heidendom alleen om een lege formule te reciteren waarvan de moslims weten dat we die onoprecht uiten om de dweperij te slim af te zijn... inderdaad, iedere jood die na het uiten van de islamitische formule alle 613 voorschriften in privé-omgeving wil blijven volgen, mag dat ongehinderd doen. Maar als zelfs onder deze omstandigheden een jood zijn leven geeft voor het heiligen van de naam van god tegenover de mens, heeft hij een edele daad begaan, en zijn beloning voor de Heer zal groot zijn. Maar als iemand mij zou vragen 'moet ik verslagen worden of de islamitische formule uitspreken?', antwoord ik: "spreek de formule en leef...".
In 1391 werd een golf joodse vluchtelingen uit Spanje verdreven, en bracht nieuw leven in de gemeenschap, evenals later, in 1492 en 1497, nieuwe mensen uit Spanje en Portugal aankwamen. Vanaf 1438 waren de joden van Fez gedwongen in speciale wijken te leven, mellahs geheten, een naam afgeleid van het Arabische woord voor zout, omdat de joden in Marokko verplicht waren tot het zouten van de hoofden van geëxecuteerde gevangen, voorafgaand aan hun openbare vertoning.

Chouraqui vat het samen als hij schrijft: 'Dergelijke beperkingen en vernederingen overtreffen alles in Europa'. Charles de Foucauld, die in 1883 niet geheel sympathiek tegenover de joden stond, schrijft: "Zij zijn de onfortuinlijksten van alle mensen, elke jood behoort met lichaam en ziel aan zijn meester, de sid [Arabische meester]."
Evenzo slachtten in 1465 Arabische meutes duizenden joden, nadat een joodse afgevaardigde een islamitische vrouw 'beledigend had behandeld'; zij lieten er slechts 11 in leven. De moorden hadden door heel Marokko een golf van soortegelijke bloedbaden tot gevolg.

Jodenvervolging in Marokko na 1948

In juni 1948 vonden bloedige rellen plaats in Oujda en Djerada, waarbij 44 joden werden gedood en nog veel meer waren gewond. Hetzelfde jaar werd een onofficiële boycot tegen joden ingesteld.
In 1956 verklaarde Marokko zichzelf onafhankelijk, en de joodse emigratie naar Israel werd opgeschort. In 1963 werd de emigratie hervat, waarbij meer dan 100.000 werd toegestaan naar Israel te vertrekken.

In 1965 beschreef de Marokkaanse schrijver Said Ghallab de houding van zijn medemoslims jegens hun joods buren:
"De ergste belediging die een Marokkaan kon uiten was iemand behandelen als een jood. Mijn jeugdvrienden zijn anti-joods gebleven. Zij verbergen hun heftige anti-Semitisme door te beweren dat de Staat Israel een schepping was van Westers imperialisme. Een volledige mythe rond Hitler wordt onder de bevolking gecultiveerd. Het bloedbad dat Hitler onder de joden aanrichtte, wordt extatisch verheerlijkt. Er wordt zelfs beweerd dat Hitler niet dood is, maar gezond en wel, en zijn komst wordt verwacht om de Arabieren van Israel te bevrijden." {Said ghallab, "Les Juifs sont en enfer," in Les Temps Modernes, april 1965, pp 2247-2251)

De vervolging van joden in Tunesië voor 1948

Het eerste gedocumenteerde bewijs van joden in dit gebied dateert van het jaar 200 A.D., en toont het bestaan van een gemeenschap aan in het Latijnse Carthago onder Romeinse heerschappij. Het Latijnse Carthago herbergde een belangrijke groep joden, en verscheidene wijzen die in de talmoed worden genoemd leefden in dit gebied van de tweede tot de vierde eeuw.
Gedurende de Byzantijnse periode verslechterde de toestand van de gemeenschap. Een edict uitgevaardigd door Justinianus in 535 sloot joden uit van openbare functies, verbood joodse praktijken, en resulteerde in het ombouwen van synagoges tot kerken. Velen vluchtten naar de Berber-gemeenschap in de bergen en de woestijn.
Na de Arabische verovering van Tunesië in de zevende eeuw was de toestand van de joden bevredigend, ondanks discirminerende maatregelen zoals een belastingheffing.

Van de zevende eeuwse Arabische veroveringen tot aan gruwelijkheden van de Almahdiyeen ging het in Tunesië weinig beter dan in de buurlanden. Het volledige verdrijven van joden uit Kairouan bij Tunis vond plaats na vele moeilijke jaren, in de dertiende eeuw, toen Kairouan een heilige islamitische stad was.
In de zestiende eeuw werden de 'gehate en verachte' joden van Tunis periodiek met geweld aangevallen, en ze werden onderworpen aan een 'venijnige anti-joodse politiek', gedurende de diverse politieke gevechten in deze tijd. In 1869 doden moslims vele joden, die zich in hun getto's niet konden verdedigen.

De toestand verergerde gedurende de Spaanse invasie van 1535-1574, die resulteerde in de vlucht van joden uit de kustgebieden. De situatie van de gemeenschap verbeterde nogmaal onder de Ottomaanse heerschappij.
In deze periode spleet de joodse gemeenschap mede door grote culturele verschillen tussen de Touransa (die van oorsprong Tunesisch waren) en de Grana (die Spaanse en Italiaanse gebruiken aanhingen).

Verbetering in de toestand van de gemeenschap vond plaats tijdens de regering van Ahmed Bey, die begon in 1837. Hij en zijn opvolgers voerden liberale wetgeving uit, en een groot aantal joden kregen onder zijn regering posities met politieke macht.
Onder de Franse heerschappij emancipeerden de joden geleidelijk. Begin november 1940 echter, toen het land werd geregeerd door de Vichy-regering, werden de joden onderworpen aan anti-Semitische wetten. Van november 1942 tot en met 1943 was het land bezet door Duitse troepen. In die tijd verslechterde de toestand van de joden nog meer, en velen werden gedeporteerd naar werkkampen, terwijl hun bezit in beslag werd genomen.

Joden leden nogmaal in 1956, toen het land onafhankelijk werd. Het tribunaal van de rabijnen werd verboden in 1957, en een jaar later werden de raden van de joodse gemeenschap opgedoekt. Verder werd de joodse wijk van Tunis door de regering verwoest. Anti-joodse rellen volgden na het uitbreken van de Zesdaagse Oorlog. Moslims verbrandden de joodse Synagoge van Tunesië. Hoewel de gemeenschap voor de schade werd gecompenseerd, vergrootten deze gebeurtenissen de gestage stroom emigranten.

De achtervolging van joden in Libië voor 1948

De joodse gemeenschap van Libië is te herleiden tot de derde eeuw v.o.j. Onder de Romeinse heerschappij ging het de joden voorspoedig.
In 73 A.D. spoorde een Israëlische fanaat, Jonathan de Wever, de armen van de Cyreense gemeenschap aan tot een opstand. De Romeinen reageerden met een snelle wraakactie, vermoordden hem en zijn volgelingen, en executeerden andere rijke joden van de gemeenschap. Deze opstand wierp zijn schaduw vooruit op die van 115 A.D., die niet alleen in Cyrene uitbrak, maar ook in Egypte en Cyprus.

In 1785 vermoordde Ali Burzi Pasha honderden joden.

Tijdens de Italiaanse bezetting van Libië in 1911 bleef de situatie goed, en de joden ontwikkelden snel. In die tijd leefden zo'n 21.000 joden in het land, waarvan de meerderheid in Tripoli woonde. Laat in de jaren dertig werden fascistische anti-joodse wetten van kracht, en de joden werden onderworpen aan schrijnende onderdrukking. In 1941 maakten de joden nog een kwart uit van de bevolking van Tripoli, en onderhielden 44 synagoges. In 1942 bezetten de Duitsers de joodse wijk van Benghazi, plunderden hun winkels, en deporteerden meer dan 2000 van hen over de woestijn, wat een vijfde van hen niet overleefde. Gedurende de Britse bezetting vond een reeks pogroms plaats, waarvan de ergste, in 1945 de dood tot gevolg had van meer dan 100 joden in Tripoli en andere steden, en de vernietiging van vijf synagoges.
De vestiging van de Staat Israel bracht vele joden ertoe het land te verlaten.
Tijdens een woest pogrom in Tripoli op 5 november 1945 werden meer dan 140 joden afgeslacht en bijna alle synagoges werden geplunderd. (Howard Sachar, A History of Israel).

In juni 1948 vermoordden relschoppers nog eens 12 joden, en verwoestten 280 joodse huizen. Duizenden joden vluchtten het land uit nadat Libië onafhankelijk werd en lid werd van de Arabische Liga in 1951. (Norman Stillman, The Jews of Arab Lands in Modern Times).
Na de Zesdaagse Oorlog werd de joodse bevolking, die 7000 leden telde, opnieuw onderworpen aan pogroms, waarbij 18 mensen werden gedood, en vele anderen gewond, wat leidde tot een nieuwe, bijna volledige exodus, waarna minder dan 100 joden in Libië overbleven. Toen kolonel Kaddafi in 1969 aan de macht kwam, werden alle joodse bezittingen in beslag genomen, en alle schulden aan joden opgeschort. Op dit moment schijnen er geen joden meer in Libië meer te wonen.
Hoewel emigratie illegaal was, lukte het meer dan 3000 joden naar Israel te vertrekken. Toen de Britten emigratie in 1949 legaliseerden, vluchtten meer dan 30.000 joden uit Libië. Ten tijde van de staatsgreep van kolonel Kaddafi in 1969 bleven zo'n 500 joden in Libië. Kaddafi nam vervolgens alle joodse bezittingen in beslag en schortte alle schulden aan joden op. In 1947 waren er niet meer dan 20 joden in het land, en aangenomen wordt dat joodse aanwezigheid hier niet meer bestaat.
mujahidin
Berichten: 5
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:42 pm

Bericht door mujahidin »

moslims indentificeren zich met palastijnen omdt het moslims zijn ja en moslims zijn moslims velk kleur of ras dan ook wij zijn moslims en steunen elkaar maar de tijd komt dat we de joden en hun trawanten in de pan zullen gaan hakken we wachten op de khalifa moge allah het proces versnellen dan zullen we de kaffers verslaan :x
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik neem aan dat je je ook identificeert met de meer dan een miljoen moslimdoden onder Saddam in Irak? Dan nog niet te spreken over de ettelijke miljoenen doden tijdens de oorlog tussen Irak en Iran?
Of zijn dat geen moslimsbroeders?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

mujahidin schreef: komt dat we de joden en hun trawanten in de pan zullen gaan hakken we wachten op de khalifa moge allah het proces versnellen dan zullen we de kaffers verslaan :x
LOL... wanneer "het westen" geheel islamitisch zou worden... tsja... waar moeten al die "vluchtelingen" uit moslimlanden dan naartoe...?
Dan is het hier net zo achterlijk als daar.... :lol:

Ik lach me helemaal rot... :lol: :lol: :lol:
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

http://www.frontpagemag.com/Articles/Re ... p?ID=12855

Een voormalige PLO-terrorist, Walid Shoebat, klapt uit de school. Hier een gedeelte uit een lang artikel over hem.
Het 'Palestijnse vluchtelingen' probleem, aldus Shoebat', is het resultaat van internationale schijnheiligheid. Zesenvijftig jaar na de eerste Arabisch-Israëlische oorlog leven Arabieren nog steeds in een treurige, smerige toestand in kampen, onderhouden door de UNWRA, zei hij. Voormalige Israëlische regeringen hebben aangeboden de kampen te vervangen door apartementen. Maar leden van de Palestijnse en Arabische UN verwierpen zo'n plan uit volle borst als 'provocatie'.

Intussen, zei Shoebat, zijn na Israëls onafhankelijkheidsoorlog in 1948 door Arabische en islamitische regeringen in het Middenoosten meer dan 900.000 joden verdreven, en hun huizen, bankrekeningen, en zelfs hun kleding werden in beslag genomen - zonder dat ze enige vergoeding kregen.
Israël gaf de joodse vluchtelingen een plaats, zei hij. Ze werden productieve burgers. De staten van de Arabische Liga daarentegen weigeren hun broeders in Gaza, Jordanië, Libanon en Syrië te helpen. In plaats daarvan exploiteren zij de 'vluchtelingenkampen' als een propagandamiddel dat zelfs vandaag nog de internationale jihad aanwakkert met een mythe over het slachtofferschap van Arabieren en moslims, zei hij.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Dit probleem van de kampen klinkt mij bekend in de oren.
De situatie van Indiase moslims in Pakistan is het zelfde.
De Indiase moslims wilden een eigen thuisland en Pakistan werd gecreeerd. Alle hindoes en andere ongelovigen moesten Pakistan verlaten. In India werden ze opgenomen en zijn nu geheel geassimileerd. De jongste generatie weet nog nauwelijks dat hun grootouders in 1984 moesten vluchten voor hun leven.
Er zijn ook moslims vanuit India naar Pakistan gegaan. Nog steeds leven ze in aparte wijken en worden nog steeds "muhajir" genoemd, ook hun kleinkinderen. Muhajir komt van Hijrah en betekent "zij die hebben moeten vluchten, omdat ze moslim zijn". Op de identiteitspapieren van de kleinkinderen staat nog steeds "muhajir" vermeld.
Angelika
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 27, 2004 2:39 pm

Bericht door Angelika »

mujahidin schreef:moslims indentificeren zich met palastijnen omdt het moslims zijn ja en moslims zijn moslims velk kleur of ras dan ook wij zijn moslims en steunen elkaar maar de tijd komt dat we de joden en hun trawanten in de pan zullen gaan hakken we wachten op de khalifa moge allah het proces versnellen dan zullen we de kaffers verslaan :x
Je lijkt wel op een paar van m,n mede-leerlingen op school. :? Hihi, wat doe ik mezelf aan in m,n vrije weekend. :wink:

Weet je wat jou zou sieren; neem eens een voorbeeld aan de joden die hier al eeuwen in Nederland wonen en er echt helemaal bij horen. Waarom toch altijd dat gal-gespuw op niet- moslims? Kan je je energie niet beter opbouwend gebruiken of in een land gaan wonen waar ze net zo denken als jij?
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

mujahidin schreef:moslims indentificeren zich met palastijnen omdt het moslims zijn ja en moslims zijn moslims velk kleur of ras dan ook wij zijn moslims en steunen elkaar maar de tijd komt dat we de joden en hun trawanten in de pan zullen gaan hakken we wachten op de khalifa moge allah het proces versnellen dan zullen we de kaffers verslaan :x
BlaBlaBlaBla! Het beste bewijs dat Allah niet bestaat (of onmachtig is), zijn de woorden en daden van mensen als jij. Een God die menselijke strijders nodig heeft om Zijn doelen te verwezenlijken is krachteloos of bestaat niet. Als je werkelijk denkt dat Allah de kafirs (ik zal het racistische woord dat jij gebruikt niet gebruiken) en joden naar de andere wereld wil hebben, wie denk jij wel niet dat je bent, dat je denkt dat jij dat voor je 'almachtige' Allah hoeft te doen.
Ik heb wel een suggestie voor jou. Als je denkt dat iemand dood moet (een zondaar, of ongelovige), vraag aan Allah of Hij het wil doen. Als er niets gebeurd, dan is dat Allahs wil. Als je geloof echt sterk is, dan doe je het op die manier. Ga je een gevecht aan om dit doel te verwezenlijken, dan is het duidelijk dat je niet geloofd dat je God zélf ergens toe in staat is. Eigenlijk ben je dan een ongelovige :lol:
Plaats reactie