Vraag voor Chaimae

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Ruth

Bericht door Ruth »

Aldebaran schreef:
Ruth schreef: ik ben geen moslim maar ik weet precies wat ze zullen zeggen..... ALLEMAAL DE SCHULD VAN:

A. HET WESTEN
B. AMERIKA
Als dat je stoort, reageer je er toch gewoon niet op?
je valt in herhaling, bovendien heb ik nergens beweert dat ik me er aan stoor.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Aldebaran

Bericht door Aldebaran »

Ruth schreef:
Aldebaran schreef:
Ruth schreef: ik ben geen moslim maar ik weet precies wat ze zullen zeggen..... ALLEMAAL DE SCHULD VAN:

A. HET WESTEN
B. AMERIKA
Als dat je stoort, reageer je er toch gewoon niet op?
Wat zeur je dan?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Ruth

Bericht door Ruth »

Aldebaran schreef:
Ruth schreef:
Aldebaran schreef: Als dat je stoort, reageer je er toch gewoon niet op?
Wat zeur je dan?
doe niet zo kinderachtig zeg. Laten we ons bij dit topic houden ok?
Ik laat nu het woord weer aan Vera of Chaimae, de vragen van Zwartmeer zijn toch niet zo moeilijk??
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

EDL
Ariel

Bericht door Ariel »

Ruth schreef:
Zwartmeer schreef:Ik heb nog een vraag voor je Vera.

De meeste leugens die moslims gebruiken om mensen tot de islam te doen bekeren zijn net zo grof als de leugens waarmee de al Aqsa moskee geclaimd wordt. En ook net zo gemakkelijk te weerleggen. Een hele erge vind ik altijd dat islam vrede betekent. En wel hierom.

We plukken tot vandaag de dag de vruchten van de islamitische veroveringsoorlogen die meteen na de komst van de islam ontstonden. Vrijwel alle hedendaagse conflicten tussen moslim en niet-moslimlanden zijn op de grensgebieden waar de verovering van de niet-moslimlanden ooit stokte. Tsjetsjenië, Israel, Bangladesh, Kasmier, Soedan, enz.

In de landen die gedeeltelijk zijn geïslamiseerd zoals India Indonesië Thailand of de Filepijnen woeden burgeroorlogen. Met bomaanslagen en terreur proberen moslims hun medeburgers tot de islam over te halen. In ieder geval botsen moslims in al die gebieden met hun nog niet onderworpen buren.

Landen die wel het genoegen hebben gehad zich volledig aan de islam te onderwerpen werden en worden zonder uitzondering geregeerd door tirannen. Elke islamitisch land is een dictatuur en wordt met harde land geregeerd.

Mijn vraag is nu waar de islam precies vrede heeft gebracht. Uit mijn klein opsomminkje blijkt alleen maar oorlog en ellende. Wat zie ik over de kop? Waaruit moet blijken dat een wereld met islam een betere wereld is?
ik ben geen moslim maar ik weet precies wat ze zullen zeggen..... ALLEMAAL DE SCHULD VAN:

A. HET WESTEN
B. AMERIKA

Je bent C vergeten Ruth, en C behoort eigenlijk A te zijn.
De grootste schuld ligt namelijk bij de Joden. Alle islamitische problemen zijn terug te voeren tot Joden en de staat Israël
De Joden beheersen namelijk alles. Geld, cultuur, radio, TV kranten...Noem het maar op.
Rushdie was trouwens ook een product van joden, aldus de wijze Ata'ollah Mohajerani.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Aldebaran

Bericht door Aldebaran »

Ruth schreef:
Aldebaran schreef: Wat zeur je dan?
Ik laat nu het woord weer aan Vera of Chaimae, de vragen van Zwartmeer zijn toch niet zo moeilijk??
Kinderachtig? Je grijpt elke gelegenheid aan om te huilebalken over de islam en krabt ondertussen maar wat graag de ogen uit van Chaimae alsof jullie beiden in een dames in de dop aflevering zitten.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Het enige verschil is dat Chaimae niet terugkrabt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Ruth

Bericht door Ruth »

Ariel schreef: Je bent C vergeten Ruth, en C behoort eigenlijk A te zijn.
De grootste schuld ligt namelijk bij de Joden. Alle islamitische problemen zijn terug te voeren tot Joden en de staat Israël
De Joden beheersen namelijk alles. Geld, cultuur, radio, TV kranten...Noem het maar op.
Rushdie was trouwens ook een product van joden, aldus de wijze Ata'ollah Mohajerani.
och gunst ja, hoe kan ik nou toch dat wereldomvattende joodse complot vergeten te vermelden... tsss dom van me.
Wel knap trouwens, dat zo'n klein volk achter de schermen de hele wereld in zn greep heeft 8)

EDL
H.Numan

Bericht door H.Numan »

Daarom beweert Chaimea dat ze voortaan niet meer met de HTM in Den Haag reist. Zal een dure taxi grap worden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Numan,

Centraal station is niet ver van het centrum gelegen, en Schilderswijk is op loopafstand van Centraal station.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
H.Numan

Bericht door H.Numan »

Ik ben goed bekend met het Centraal Station en was even vergeten dat de meeste marokkanen in de tuigbuurt er om heen wonen. Of in de (nog ergere) achterbuurt rond het Hollands Spoor. Sorry, domme fout van mij.

Marokkanen in een taxi? Twee mogeljkheden: of het is de chauffeur, of hij heeft 'm net gestolen. :wink:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Numan,

Ook ik ben goed bekend in Den Haag. Tot die tuig behoor ik inderdaad, en zo spreek (Nederlands met een SG) en zie ik er ook uit. Ga lekker door met het in hokjes denken.

Ketter

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Numan,

Ook ik ben goed bekend in Den Haag. Tot die tuig behoor ik inderdaad, en zo spreek (Nederlands met een SG) en zie ik er ook uit. Ga lekker door met het in hokjes denken.
Minder erg en meer gefundeerd dan je onderschrift over Israel en Amerika, meid.

Natuurlijk is het hokjesdenken sowiso fout. Ook over het zgn. Marokkaanse "tuig". Ik stoor me ook aan bepaalde berichten over "de marokkanen", ook op deze site; maar zoals ik zei: er zit een grond van waarheid in. Mensen die een vijandig ingestelde en in zichzelf jeugd tolereren in hun rangen, moeten daar iets aan doen. Dringend.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Scarlatti

Bericht door Scarlatti »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:Numan,

Minder erg en meer gefundeerd dan je onderschrift over Israel en Amerika, meid.

Natuurlijk is het hokjesdenken sowiso fout. Ook over het zgn. Marokkaanse "tuig". Ik stoor me ook aan bepaalde berichten over "de marokkanen", ook op deze site; maar zoals ik zei: er zit een grond van waarheid in. Mensen die een vijandig ingestelde en in zichzelf jeugd tolereren in hun rangen, moeten daar iets aan doen. Dringend.
:boxing: :turban: :whip:
worthy: :violin:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Aldebaran schreef:
Ruth schreef:
Aldebaran schreef: Wat zeur je dan?
Kinderachtig? Je grijpt elke gelegenheid aan om te huilebalken over de islam en krabt ondertussen maar wat graag de ogen uit van Chaimae alsof jullie beiden in een dames in de dop aflevering zitten.
Aldebaran, misschien kun jij wat diepere inzichten geven over hoe het kan dat de derde heilige plaats van de islam in de nummer 1 heilige plaats van de joden terecht is gekomen. Aan wie zijn kant in dit verhaal sta jij? En o ja, waar heeft de islam tot nu toe vrede gebracht?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Vera

Bericht door Vera »

Zwartmeer schreef:waar heeft de islam tot nu toe vrede gebracht?
In mijn hoofd en hart.
Laa ilaaha illallaah
Aldebaran

Bericht door Aldebaran »

Zwartmeer schreef:Aldebaran, misschien kun jij wat diepere inzichten geven over hoe het kan dat de derde heilige plaats van de islam in de nummer 1 heilige plaats van de joden terecht is gekomen.
Ben ik niet van plan. Ik voel me helemaal niet geroepen om me te mengen in welke religieuze controverse over welke heiligheid dan ook. Dat gedoe met heilige plaatsen, heiliger plaatsen en allerheiligste plaatsen is me vreemd en laat me koud. Het spreekt ordinaire territoriumdriften aan (op subcorticaal niveau I assume) van een aantal dienaren van religie die zich maar wat graag ernaar richten.
Zwartmeer schreef:Aan wie zijn kant in dit verhaal sta jij? En o ja, waar heeft de islam tot nu toe vrede gebracht?
Heeft de Islam vrede gebracht? Heeft religie vrede gebracht? Verklaar je nader Zwartmeer.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Aldebaran schreef:
Zwartmeer schreef:Aldebaran, misschien kun jij wat diepere inzichten geven over hoe het kan dat de derde heilige plaats van de islam in de nummer 1 heilige plaats van de joden terecht is gekomen.
Ben ik niet van plan. Ik voel me helemaal niet geroepen om me te mengen in welke religieuze controverse over welke heiligheid dan ook.
Meen je dat nou? Het onderwerp hier gaat daar toch specifiek over, en ik zie van jouw allerlei bijdrages. Een beetje tegenstrijdig is het om aan een discussie deel te nemen waarvan je zegt niet mee te willen nemen. Wat frustreert je, lucht je hart…
Aldebaran schreef: Heeft de Islam vrede gebracht? Heeft religie vrede gebracht? Verklaar je nader Zwartmeer.
Je hoort moslims en sommige Nederlanders vaak zeggen, op tv, in kranten, op het internet, dat islam vrede betekent. Wel het bestaat inmiddels 1400 jaar dus moet er volop gelegenheid zijn geweest om de wereld met een paar mooie voorbeelden van vrede te verbazen. Dat islam vrede betekent wordt natuurlijk gezegd om een willekeurige toehoorder vriendelijk over de islam te doen stemmen. Aan iets dat vrede betekent kan nooit veel mis zijn. Of wel? Dus waar heeft de islam vrede gebracht?
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op zo nov 02, 2008 9:00 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Aldebaran

Bericht door Aldebaran »

Zwartmeer schreef:
Aldebaran schreef:
Ben ik niet van plan. Ik voel me helemaal niet geroepen om me te mengen in welke religieuze controverse over welke heiligheid dan ook.
Meen je dat nou? Het onderwerp hier gaat daar toch specifiek over, en ik zie van jouw allerlei bijdrages. Een beetje tegenstrijdig is het om aan een discussie deel te nemen waarvan je zegt niet mee te willen nemen. Wat frustreert je, lucht je hart…
Ja, dat meen ik. Wat mensen willen geloven moeten ze zelf weten. Wanneer ze echter hier allerlei claims doen en daarmee hier de discussie zoeken, laat ik van me horen. Dat is tav heilige plaatsen hier geenszins het geval. Ik ben verder onpartijdig tav welke godhypothese dient te prevaleren, ik vind het namelijk allemaal zwaar overschatte flauwekul. Wat me wel boeit is het verschijnsel religie op zich. Het gegeven dat men zich laat verleiden tot allerlei irrationaliteit in georganiseerde vorm.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Aldebaran schreef: Ja, dat meen ik. Wat mensen willen geloven moeten ze zelf weten. Wanneer ze echter hier allerlei claims doen en daarmee hier de discussie zoeken, laat ik van me horen. Dat is tav heilige plaatsen hier geenszins het geval.
Ik begrijp je niet. Welke gelovigen, maken welke claims, die hier geenszins het geval zijn?
Aldebaran schreef: Ik ben verder onpartijdig tav welke godhypothese dient te prevaleren, ik vind het namelijk allemaal zwaar overschatte flauwekul. Wat me wel boeit is het verschijnsel religie op zich. Het gegeven dat men zich laat verleiden tot allerlei irrationaliteit in georganiseerde vorm.
Ik denk dat dat geldt voor het gros hier. Wat jij vindt vinden de meesten ook. Volgens mij mag iedereen hier reclame maken voor zijn godsdienst. Maar het gebeurt niet of nauwelijks. Dus wat is je probleem?
Aldebaran

Bericht door Aldebaran »

Zwartmeer schreef:
Aldebaran schreef: Ja, dat meen ik. Wat mensen willen geloven moeten ze zelf weten. Wanneer ze echter hier allerlei claims doen en daarmee hier de discussie zoeken, laat ik van me horen. Dat is tav heilige plaatsen hier geenszins het geval.
Ik begrijp je niet. Welke gelovigen, maken welke claims, die hier geenszins het geval zijn?
Het is tot nu toe geenszins het geval dat gelovigen of niet-gelovigen in deze thread claims doen die me tot een discussie over moskee mezusenmezo gaan verleiden. Tot nu toe heb ik in deze thread alleen gereageerd op de manier waarop men met elkaar discussieert.
Zwartmeer schreef:
Aldebaran schreef: Ik ben verder onpartijdig tav welke godhypothese dient te prevaleren, ik vind het namelijk allemaal zwaar overschatte flauwekul. Wat me wel boeit is het verschijnsel religie op zich. Het gegeven dat men zich laat verleiden tot allerlei irrationaliteit in georganiseerde vorm.
Ik denk dat dat geldt voor het gros hier. Wat jij vindt vinden de meesten ook. Volgens mij mag iedereen hier reclame maken voor zijn godsdienst. Maar het gebeurt niet of nauwelijks. Dus wat is je probleem?
Waarom zou dat betekenen dat ik een probleem zou hebben? Zoek je problemen of ben je de oplossing ergens van?
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Aldebaran schreef: Het is tot nu toe geenszins het geval dat gelovigen of niet-gelovigen in deze thread claims doen die me tot een discussie over moskee mezusenmezo gaan verleiden. Tot nu toe heb ik in deze thread alleen gereageerd op de manier waarop men met elkaar discussieert
Je bent dus een soort internetpolitieman die toekijkt en ingrijpt wanneer men in discussies op een bepaalde manier met elkaar discussieert.
Aldebaran schreef:Waarom zou dat betekenen dat ik een probleem zou hebben? Zoek je problemen of ben je de oplossing ergens van?
Ik pak jouw woorden er nog even bij:
Aldebaran schreef:Ik ben verder onpartijdig tav welke godhypothese dient te prevaleren,
Dat geldt voor prakties iedereen hier. Er wordt er hier geen geloof gepromoot dus waar heb je het over? Wat is je probleem?

En nog wat, hoe kun je daar onpartijdig in zijn? Het maakt echt een groot verschil als je in een Boeddhistische dan wel een islamitische wereld leeft. Wat er wel gebeuren moet weet ik niet, maar ik weet wel wat er niet gebeuren moet.
Aldebaran

Bericht door Aldebaran »

Zwartmeer schreef:
Aldebaran schreef: Het is tot nu toe geenszins het geval dat gelovigen of niet-gelovigen in deze thread claims doen die me tot een discussie over moskee mezusenmezo gaan verleiden. Tot nu toe heb ik in deze thread alleen gereageerd op de manier waarop men met elkaar discussieert
Je bent dus een soort internetpolitieman die toekijkt en ingrijpt wanneer men in discussies op een bepaalde manier met elkaar discussieert.
Op dit moment kom jij met deze ondervraging hier meer als een politieman over dan wie dan ook. Verder ken je kennelijk het verschil niet tussen ingrijpen en reageren op anderen. Ben je nu zelf aan het ingrijpen of reageren?
Zwartmeer schreef:
Aldebaran schreef:Waarom zou dat betekenen dat ik een probleem zou hebben? Zoek je problemen of ben je de oplossing ergens van?
Ik pak jouw woorden er nog even bij:
Aldebaran schreef:Ik ben verder onpartijdig tav welke godhypothese dient te prevaleren,
Dat geldt voor prakties iedereen hier. Er wordt er hier geen geloof gepromoot dus waar heb je het over? Wat is je probleem?

En nog wat, hoe kun je daar onpartijdig in zijn? Het maakt echt een groot verschil als je in een Boeddhistische dan wel een islamitische wereld leeft. Wat er wel gebeuren moet weet ik niet, maar ik weet wel wat er niet gebeuren moet.
Nou, heel mooi hoor. Je hebt m'n woorden erbij gepakt. En wat is nu je probleem met die woorden? Het was een antwoord op een vraag van de lokale gedachtenrecherche, te weten jij.

Leer ook eens lezen Zwartmeer. Geen voorkeur hebben voor het geloof dat men aanhangt is wat anders dan neutraal staan tegenover het gedrag dat men vertoont.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Aldebaran schreef: Leer ook eens lezen Zwartmeer. Geen voorkeur hebben voor het geloof dat men aanhangt is wat anders dan neutraal staan tegenover het gedrag dat men vertoont.
Zijn we het alweer helemaal eens! Dat geldt voor de meesten hier! En ook ik heb geen voorkeur voor een geloof. En ook ik sta niet neutraal tegenover het gedrag dat men vertoont. Ik begrijp er niks meer van... Vrijwel alles wat jij meent meent vrijwel iedereen hier. En toch val je ze aan...
Aldebaran

Bericht door Aldebaran »

Zwartmeer schreef:
Aldebaran schreef: Leer ook eens lezen Zwartmeer. Geen voorkeur hebben voor het geloof dat men aanhangt is wat anders dan neutraal staan tegenover het gedrag dat men vertoont.
Zijn we het alweer helemaal eens! Dat geldt voor de meesten hier! En ook ik heb geen voorkeur voor een geloof. En ook ik sta niet neutraal tegenover het gedrag dat men vertoont. Ik begrijp er niks meer van... Vrijwel alles wat jij meent meent vrijwel iedereen hier. En toch val je ze aan...
Verwarrend he Zwartmeer? Misschien moet je toch nog eens wat langer bestuderen waar ik nu precies krtiek op geef.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Aldebaran schreef: Verwarrend he Zwartmeer? Misschien moet je toch nog eens wat langer bestuderen waar ik nu precies krtiek op geef.
Is jouw kritiek zo abstract dat je een studie moet gaan doen om het te begrijpen? Het toch niet zo moeilijk voor een verbaal begaafd persoon om in een paar duidelijke zinnen zijn standpunten dan wel kritiek uit te leggen?
Plaats reactie