Als mijn zoon groot is wil ik dat hij martelaar word

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Plaats reactie
SoulShine

Als mijn zoon groot is wil ik dat hij martelaar word

Bericht door SoulShine »

De titel is al verbazingwekkend genoeg. Welke ouder wilt nou zijn kind de dood injagen? Het hele verhaal hierom heen heeft me heel erg geshockeerd. Als je het stuk leest zul je dat vanzelf gaan begrijpen waarom denk ik. Ik kan het het gewoon niet omschrijven hoe het op me overkomt dan als een grote walging over deze moeder en haar ondankbaarheid.

Ik kon hier geen eerdere posting van vinden en ben niet helemaal 100% zeker of het hier op zijn plaats is, maar ik kreeg dit vandaag te lezen via mijn vriend.
Dus mocht er al iets bestaan over dit artikel mijn excuses daarvoor.
“Als mijn zoon groot is wil ik dat hij martelaar wordt…”
CLARK KENT - 14 JULI 2010

Ha’aretz berichtte onlangs over 'Precious Life', een documentaire van Shlomi Eldar, een journalist bij Channel 10, over een Palestijns-Arabische baby met een zeldzame ziekte die werd behandeld in Israël.

Op de afdeling kinderhemato-oncologie van het Sheba Medical Center lag een jongetje genaamd Mohammed Abu Mustafa, een Palestijnse baby van viereneenhalf maanden. Uit zijn kleine lichaampje staken buisjes die aan grote machines waren gekoppeld. Zijn ademhaling was zwaar.

“Zijn dagen zijn waarschijnlijk geteld. Hij lijdt aan een genetisch defect dat zijn afweersysteem verzwakt”, zei de moeder van de baby uit de Gazastrook, toen zij uit de isolatiekamer kwam. “Ik had twee dochters in Gaza”, ging ze verder, haar zwarte ogen glinsterden. “Beiden stierven vanwege een slecht werkende afweer. In Gaza werd mij telkens weer verteld dat hier geen behandeling voor is en dat hij gedoemd is om te sterven. Nu is het probleem hoe te betalen voor de [beenmerg]transplantatie. Er is geen geld.”

“Ik kwam met haar in contact nadat alle pogingen om donaties voor de transplantatie te vinden waren mislukt,” vertelt [Eldar]. “ Ik begreep dat ik voor de baby de laatste hoop was, maar ik gaf het weinig kans. Op dat moment begon elke nieuwsuitzending met Qassamraketten die neerdaalden op Sderot. Gezien de omstandigheden geloofde ik niet dat iemand ook maar een shekel wou geven voor een Palestijnse baby.”

Daar kreeg hij geen gelijk in. Binnen enkele uren nadat het nieuwsbericht over Mohammed was uitgezonden, bezweek de telefooncentrale van de het ziekenhuis onder de bellers. Een Israëlische Jood, wiens zoon was gestorven tijdens militaire dienst, doneerde $ 55,000 en voor het eerst kreeg de familie Abu Mustafa hoop. Toen pas besefte Eldar het volledige dramatische potentieel van het verhaal. Hij zei tegen zijn redacteur, Tali Ben Ovadia, dat hij de familie verder wou vergezellen.

…Niettemin ontwikkelde deze idyllische situatie zich tot een diepe crisis die leidde het verbreken van het contact en – zo leek het – het einde van het filmen. Vanuit een onschuldig gesprek over religieuze feestdagen begon Raida Abu Mustafa aan een pijnlijke monoloog over de cultuur van de shahids – de martelaren – en gaf toe, tijdens het gecompliceerde transplantatieproces, dat zij graag zou zien dat haar zoon een zelfmoordaanslag in Jeruzalem zou plegen.

“Jeruzalem is van ons”, zo verklaarde zij. “Wij zijn allemaal voor Jeruzalem, de complete natie, niet alleen een miljoen, maar wij allemaal. Begrijp je wat dat betekent – wij allemaal?”

Ook legde zij Eldar precies uit waar zij aan dacht. “Voor ons is de dood een natuurlijke zaak. Wij zijn niet bang voor de dood. Van de kleinste baby, kleiner zelfs dan Mohammed, tot de oudste persoon, zullen wij ons allemaal opofferen voor Jeruzalem. Wij vinden dat wij daar het recht toe hebben. Jullie hebben het recht om boos te zijn, wees dus gerust boos.”

En Eldar was boos. “Waarom vecht je dan om je zoons leven te redden, als je zegt dat de dood voor jouw volk iets heel gewoons is?” , zo valt hij uit in een van de meest dramatische momenten van de film.

“ Het is iets heel gewoons”, zegt ze glimlachend. “Het leven is niet waardevol. Leven is waardevol, maar niet voor ons. Voor ons betekent het leven niets, het is geen stuiver waard. Daarom hebben wij zoveel plegers van zelfmoordaanslagen. Zij zijn niet bang voor de dood. Niemand van ons, zelfs de kinderen niet, is bang voor de dood. Voor ons is het iets natuurlijks. Nadat Mohammed genezen is, wil ik beslist dat hij een shahid wordt. Als het voor Jeruzalem is, dan is er geen probleem. Voor jou is dat hard, dat weet ik; bij ons zijn er kreten van vreugde en geluk wanneer iemand als een martelaar de dood vindt. Voor ons is een shahid iets fantastisch.”

Dat was genoeg om Eldars motivatie te doen verdwijnen en alle medeleven dat hij voelde voor Raida en Mohammed te doen verdampen.

“Het was beslist een vreselijke breuk,” zo herinnert hij zich. “Nadat ik zag hoe intens zij vocht voor haar zoons leven, kon ik niet accepteren wat zij zei. Ik had haar uren zien staan, terwijl zij hem streelde, warm hield en zoende. Rond die tijd had ik ook een klein kind van Mohammeds leeftijd thuis. Ik kon niet begrijpen waar het bij haar vandaan kwam. Ik was geheel verslagen. Het was zo paradoxaal ook, want net toen zij aan het vertellen was over de shahids, liepen twee Joodse vrouwen de kamer binnen en brachten haar speelgoed en een wandelwagentje als geschenk mee.”

Raida’s bekentenis stond helemaal haaks op Eldars inschatting van haar tot dat moment: “De hele tijd dat ik haar vergezelde, zag ik een zorgzame moeder die dag en nacht aan haar baby’s bed zat. Zij at niet, viel af en huilde. Ik zorgde ervoor dat zij at. Ik zag haar flauwvallen toen ze te horen kreeg dat er een kleine kans was dat haar zoon zou genezen. Ik zag haar toen haar werd verteld dat er niet langer een kans op genezing was, en zij stond daar en streelde Mohammed, met tranen in haar ogen, alsof ze afscheid nam.

“Ik kon dus niet begrijpen hoe zij aan de ene kant vocht voor het leven van haar kind, maar tegelijkertijd tegen mij zei dat zijn leven niet kostbaar is. Ik had nooit gedacht dat van haar te horen te krijgen. Daarom besloot ik te stoppen met het maken van opnames. Ik was gekomen om een mooi verhaal te vertellen, geen verhaal over een moeder die haar zoon voorbestemt om shahid te worden.”

Wat ging er door je heen toen ze dat tegen je zei?

“Dat ik verraden was, dat mij een dolk in de rug gestoken was. Ik wou Raida niet meer zien. Het maakte me ook wanhopiger. Ik stelde mezelf de vraag: ‘Wel, is dat de conclusie die uit dit verhaal moet worden getrokken?’ Maar uiteindelijk ben ik toch weer gaan filmen. Waarom? Daar heb ik geen goed antwoord op; ik denk dat het uit nieuwsgierigheid was. Ik wilde voor mezelf het mysterie oplossen.”

Mother of baby saved by Israelis wants him to murder them
Vertaald uit het Engels door Clark Kent

Bron: http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=11670" onclick="window.open(this.href);return false;
BFA

Re: Als mijn zoon groot is wil ik dat hij martelaar word

Bericht door BFA »

Van mensenetende Islamitische roofdieren kan je alles verwachten.
Als je, je een tijdje de Islamitische apocalyps volgt valt het shockeffect weg.
Verbazing over de dwaasheid blijft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique

Bericht door Monique »

Ik kan niet koud of warm worden van dat verhaal.
Ik weet al langer dat die lui volkomen tegenstrijdig en geschift zijn.
Amorele atheistische nitwit
Ariel

Bericht door Ariel »

Was het niet Golda Meir die gezegd heeft...Er zal pas vrede komen als Arabieren meer van hun kinderen houden dan ons haten.

Ik begrijp soms niet waarom de Joden de Palestijnen helpen. Een poos geleden was er ook die jonge vrouw die gratis in een ziekenhuis in Israel behandeld is voor ernstige brandwonden. Toen ze beter was wilde zij zich in het zelfde ziekenhuis waar ze heel liefdevol behandeld was opblazen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Het enthousiasme van islamitische moeders voor het martelaarschap van hun kinderen is niet geheel zonder eigenbelang. Behalve een flinke portie status tijdens het leven schijnt het de moeders ook nog een vrijkaartje naar de hemel op te leveren. En dat is bovendien niet zo maar een hemel: de hoogste hemel maar liefst..
Don't you want your son to go to paradise, asked alleged terrorist Wissam Fattal
...
In an intercepted call in February last year, he told his mother he was "different" to others and said: "Don't you want Paradise? Don't you want your son and yourself to go to Paradise to the highest degree?" He told her "This terrestrial life is pain, mum".

Throughout these calls, the transcripts show his mother called him "my sweetheart" and "my darling". On March 3 last year, she told him, "Thanks to Allah, I'm so happy with you".

...
RTFM
vadigran

Bericht door vadigran »

Erg voor dat kind. Wat moet je er nog van denken, heeft het eigenlijk nog zin om er medelijden mee te hebben.
King George

Bericht door King George »

Voortaan geen Pallies meer behandelen in de ziekenhuizen. Ze liggen voor ik weet niet hoeveel aan het subsidieïnfuus; Daar hadden ze al lang en breed gezondheidszorg voor kunnen opbouwen. Prioriteiten hadden echter oorlog, haat en vernietiging. Laat ze lekker door hun eigen stront zakken!
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
King George

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie