0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

Ik ben terug van weggeweest :smile:

H.Numan vroeg mij een paar keer om "bewijs" voor het bestaan van een Schepper. Nou, hier komt het. Ik zal een paar wetenschappers citeren. Ik zal geen religieuze mensen citeren, want misschien vind jij ze niet geloofwaardig. Ik ben persoonlijk naar de bieb geweest en ik heb met mijn telefoon foto's gemaakt van die citaten, zodat je niet denkt dat de citaten buiten context zijn geplaatst.


Argument 1:

Afbeelding

"Superforce : The Search for a Grand Unified Theory of Nature"
- Paul Davies (1984)

Dit citaat is uit Bladzijde 184:
  1. "Careful measurements puts the rate of expansion very close to a critical value at which the universe will just escape its own gravity and expand forever. A little slower and the cosmos would collapse, a little faster and the cosmic material would have long ago completely dispersed. It is interesting to ask precisely how delicately the rate of expansion has been "fine tuned" to fall on this narrow dividing line between two catastrophes. If at time I S (by which the time pattern of expansion was already firmly established) the expansion rate had differed from its actual value by more than 10-18, it would have been sufficient to throw the delicate balance out. The explosive vigour of the universe is thus matched with almost unbelievable accuracy to its gravitating power. The big bang was not evidently, any old bang, but an explosion of exquisitely arranged magnitude.
SCAN: http://img98.imageshack.us/img98/5748/dsc05217rw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Argument 2:

Afbeelding

"A Brief History of Time"
- Stephen Hawking

Dit citaat is uit Blz 138:
  • "If the rate of expansion one second after the big bang had been smaller by even one part in a hundred thousand million million, the universe would have recollapsed before it ever reached its present size".
SCAN: http://img706.imageshack.us/img706/5613 ... maller.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Argument 3:

Afbeelding

"The Emperor's New Mind"
- Roger Penrose

Dit citaat is uit Blz 344:
  • "... This now tells us how precise the Creator's aim must have been: namely to an accuracy of one part in 10^10^123. This is an extraordinary figure. One could not possibly even write the number down in full, in the ordinary denary notation: it would be "1" followed by 10^123 successive 0's! Even if we were to write a "0" on each separate proton and on each separate neutron in the entire universe-and we could throw in all the other particles as well for good measure-we should fall far short of writing down the figure needed".
    http://www.ws5.com/Penrose/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook een video waarin hij dit uitlegt (vanaf 2:55):

http://www.youtube.com/watch?v=WhGdVMBk6Zo" onclick="window.open(this.href);return false;



Argument 4:



Bekijk vanaf 51:50 min:
  • "... As a fraction of the lifespan of the universe as measured from its beginning to the evaporation of the last black hole, life as we know it, is only possible for one thousandth of a billion billion billionth, billion billion billionth, billion billion billionth of a percent" ...
----------------------------------------------------------------------

Conclusion:

Physics heeft het bestaan van een Schepper "bewezen". Misschien zeg je: "Wij zien God niet, dus Hij moet niet bestaan". Dat is zoals zeggen: "Ik zie mijn over-over-groot-vader niet, hij heeft dus niet bestaan". Nee, het feit dat jij hier bent is bewijs dat hij heeft bestaan. Als hij niet bestond, dan bestond jij ook niet. Je hoeft hem niet te zien om in zijn bestaan te geloven.

Argumenten zoals:

- Aarde is 6000 jaar oud
- Noah kon niet alle dieren in 1 ark krijgen
- Reuzen leefden niet op aarde
- God krijgt spijt en wordt moe
- Erfzonde

... en soortgelijke argumenten werken niet bij Moslims, want zij geloven dit soort dingen niet. Er is niets in Islam dat tegen "established science" ingaat.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

Als god omnibenevolent dan kan het onmogelijk een concentratiekamp maken genaamd 'hel'.
Hitler heeft 6,000,000 joden vergast. Zelfs als je hem te pakken kreeg, je zou hem 1x kunnen doden. Dat is voor 1 jood. Hoe kan je hem ooit vergelden voor de dood van de andere vijf honderd negen en negentig duizend negen honger negen en negentig joden? Dat kan niet op aarde.

Als God de misdadigers niet zou straffen, dan zou Hij geen God zijn
Als god alwetend is dan is het een sadist: hij schept mensen wetende dat ze hoe dan ook eindigen in de hel.
Is een leraar sadist als hij weet dat een student een test gaat falen, en nog steeds die test laat doen?
"Ibn, kan god een steen maken en optillen die zwaarder is dan hij kan tillen?"
"Ibn, kan god een vierkant rondje maken?"

Als Ibn bijbel koranvast is moet hij antwoorden: "ja, zo de heer dat wilt, dan kan hij dat." Want de mohammedaanse god wordt door niets belemmerd. Zelfs niet onmogelijke logica.
Je vraag is tegenstrijdig:

"Kan God een driehoek maken die vier hoeken heeft?"

Wat is dat voor een vraag? Dat is een onmogelijkheid - want het is niets. Waar in de Qur'an staat dat God ALLES kan doen? Nergens in de Qur'an staat: "God kan ALLES doen", integendeel, er staat:

"Waarlijk, God heeft macht over alle dingen". [2:20]

Dat is keer op keer herhaald in de Qur'an:

2:106, 2:109, 2:148, 2:259, 2:284, 3:29, 3:165, 3:189, 5:17, 5:40, 5:120, 8:41, 9:39, 16:77, 22:6, 24:45, 29:20, 30:50, 33:27, 35:1, 41:39, 42:9, 46:33, 48:21, 57:2, 59:6, 64:1, 65:12, 66:8, 67:1, 3:26, 5:19, 6:17, 11:4

In Arabisch:

"Wa huwa 'Ala kulli shay'in qaddier" - "Hij heeft macht over alle dingen" en nergens staat: "Hij kan ALLES doen". Niets dat mogelijk is is onmogelijk voor God, maar zulke vragen zijn tegenstrijdig en onmogelijk vanzelf. Dat argument kan je tegen de Christenen gebruiken, want in de Nieuwe Testament van de Bijbel staat:

"Voor God is niets onmogelijk". [Lukas 1:37].

Je maakt een grote fout door te denken dat Islam zoals de andere religies is. Islam is een uitzondering. Islam is anders.
Als paarden goden zouden hebben zouden ze er als paarden uitzien. Jullie godsdienst is geen uitzondering.
Ik ben het met je eens, Hindu goden lijken op olifanten omdat ze olifanten in India hebben etc. Onze geleerden schreven: Als je een kip zou vragen, hoe jullie God eruit ziet, dan zou die misschien zeggen: Het heeft 1000den mooie veren, een snavel van goud etc. Dat is anthropomorphisme, waar alle mensen in vielen!

Islam is niet zo, de God die in de Qur'an wordt beschreven:

- Almachtige, er valt geen blad zonder Zijn toestemming
- Er is niets zoals Hem
- Geen begin, geen eind - tijd heeft geen invloed op Hem
- Verheven boven de Schepping
- Geen lichaam, geen geslacht etc.
- Alhorende en Alziende, de onweerstaanbare
- Hij is behoefteloos aan de Schepping
- Alle macht en kracht behoort tot Hem en is afkomstig van Hem

Onze geleerden van vroeger, zoals Imam Ahmad, als Hij over God sprak, en verzen van beeldspraak las zoals "En God's Hand is boven hun handen", dan zou hij zijn handen in zijn mauwen steken, uit angst dat mensen gaan denken dat het op de Schepping lijkt.
Waarom bestaat allah wel, en Zeus niet?
Romeinen en Grieken hadden allerlei mysterieuze afgoden bedacht, zoals een god voor liefde, god van oorlog, god van landbouw, god van bliksem, god van slaap, god van rivieren, god van moerassen etc. Zelfs voor de verschillende windrichtingen hadden zij goden, zoals "God van Noordenwind" en "God van Westenwind" etc. Boven alles stond een OPPERGOD, genaamd: ZEUS

Ze hadden zelfs goden met mannelijke geslachten die andere godinnen probeerden te verkrachten!!

Dan hebben we Hindus met hun 330 Miljoen goden. Accepteert logica dat God op een blauwe olifant lijkt, 6 handen en een dikke buik heeft? Het is misschien wel mysterieus etc, maar accepteert gezond verstand dat blauwe goden oorlogen voeren om vriendinnetjes??

^ Dat zijn sprookjes, waar geen enkel bewijs of aanleiding voor is in de Schepping

Polytheïsme slaat nergens op, want:

Er kan maar 1 Almachtige bestaan. Het is onmogelijk om meer dan 1 iemand te hebben die "All Powerful over All that exists being" is. Als er meer goden bestaan, dan moet de een STERKER zijn dan die ander, dus 1 van de 2 kan geen ALMACHTIGE zijn, en dat is een zwakte en God kan geen zwaktes hebben - daarom kan er maar 1 God bestaan

Monotheïsme is gesteund door de grootste wereldreligies, verstand en wetenschap.

Misschien denk je:
  1. Er zijn duizenden goden die mensen hebben bedacht ...
Als ik naar AFG ga om mijn over-groot-vader te vinden, en ik eindig met 4 dezelfde namen die het kunnen zijn, is het dan logisch om te zeggen: "Hmm, er zijn zoveel opties, mijn over-groot-vader bestond misschien gewoon niet!" NEe, want als ik geen over-groot-vader had, dan was ik hier ook niet!

Misschien denk je:
  • Er zijn duizenden religies op aarde, heb jij ze allemaal onderzocht?
Ik zeg, als ik bewijs dat 1+1=2, dan hoe ik niet te bewijzen dat 1+1=3 fout is, 1+1=4 fout is, 1+1=5 fout is etc. Als ik bewijs dat ISlam DE waarheid is, dan zegt Islam: De ware Godsdienst met God is de Islam, dus alles dat tegen de Islam ingaat is ook fout.
Laatst gewijzigd door Ibn Kathir op vr apr 22, 2011 7:38 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Schepsel »

Wetenschap boeit mij niet zo héél veel als het gaat om het bestaan van God, logische argumenten zijn zwaarwegender. Zoals de overbodigheid van ieder systeem. Verder heb ik altijd maar problemen met de werking van immaterie op materie, maar dat is half en half een ander verhaal.
Als God de misdadigers niet zou straffen, dan zou Hij geen God zijn
God, ervan uitgaande dat 'ie bestaat, IS de grootste misdadiger aller tijden en verdient oneindige straf.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Manon »

Conclusion:

Physics heeft het bestaan van een Schepper "bewezen".
U draait de bewijslast natuurlijk om.
er zijn misschien al miljoenen heelallen geweest die wèl dat ietsje trager gingen of sneller of weetikveel: alleen: die zijn er niet.

Het is niet omdat mijn huis gebouwd is van stenen die door een metser zijn opeengestapeld dat er geen mogelijkheid zou bestaan dat diezelfde volgorde van stenen zou kunnen ontstaan als er een hoop stenen wordt uitgekieperd. Kleine kans weliswaar, maar de kans bestaat.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

Schepsel en circe : Wat vinden jullie van Argument 4 ?
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door mercator »

Ibn Kathir schreef: Hitler heeft 6,000,000 joden vergast.
Dat is een mythe, naar schatting zijn er ongeveer dat getal mensen omgekomen in allerlei nazi-kampen, maar de Joden maakten daar maar een deel van uit. "Naar schatting" zeg ik dus, dat getal van 6 miljoen is een symboolgetal dat te pas en te onpas gebruikt wordt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

En

Bericht door Dhana »

Spoiler! :
Ibn Kathir schreef:Ik ben terug van weggeweest :smile:

H.Numan vroeg mij een paar keer om "bewijs" voor het bestaan van een Schepper. Nou, hier komt het. Ik zal een paar wetenschappers citeren. Ik zal geen religieuze mensen citeren, want misschien vind jij ze niet geloofwaardig. Ik ben persoonlijk naar de bieb geweest en ik heb met mijn telefoon foto's gemaakt van die citaten, zodat je niet denkt dat de citaten buiten context zijn geplaatst.


Argument 1:

Afbeelding

"Superforce : The Search for a Grand Unified Theory of Nature"
- Paul Davies (1984)

Dit citaat is uit Bladzijde 184:
  1. "Careful measurements puts the rate of expansion very close to a critical value at which the universe will just escape its own gravity and expand forever. A little slower and the cosmos would collapse, a little faster and the cosmic material would have long ago completely dispersed. It is interesting to ask precisely how delicately the rate of expansion has been "fine tuned" to fall on this narrow dividing line between two catastrophes. If at time I S (by which the time pattern of expansion was already firmly established) the expansion rate had differed from its actual value by more than 10-18, it would have been sufficient to throw the delicate balance out. The explosive vigour of the universe is thus matched with almost unbelievable accuracy to its gravitating power. The big bang was not evidently, any old bang, but an explosion of exquisitely arranged magnitude.
SCAN: http://img98.imageshack.us/img98/5748/dsc05217rw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Argument 2:

Afbeelding

"A Brief History of Time"
- Stephen Hawking

Dit citaat is uit Blz 138:
  • "If the rate of expansion one second after the big bang had been smaller by even one part in a hundred thousand million million, the universe would have recollapsed before it ever reached its present size".
SCAN: http://img706.imageshack.us/img706/5613 ... maller.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Argument 3:

Afbeelding

"The Emperor's New Mind"
- Roger Penrose

Dit citaat is uit Blz 344:
  • "... This now tells us how precise the Creator's aim must have been: namely to an accuracy of one part in 10^10^123. This is an extraordinary figure. One could not possibly even write the number down in full, in the ordinary denary notation: it would be "1" followed by 10^123 successive 0's! Even if we were to write a "0" on each separate proton and on each separate neutron in the entire universe-and we could throw in all the other particles as well for good measure-we should fall far short of writing down the figure needed".
    http://www.ws5.com/Penrose/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook een video waarin hij dit uitlegt (vanaf 2:55):

http://www.youtube.com/watch?v=WhGdVMBk6Zo" onclick="window.open(this.href);return false;



Argument 4:



Bekijk vanaf 51:50 min:
  • "... As a fraction of the lifespan of the universe as measured from its beginning to the evaporation of the last black hole, life as we know it, is only possible for one thousandth of a billion billion billionth, billion billion billionth, billion billion billionth of a percent" ...
----------------------------------------------------------------------

Conclusion:

Physics heeft het bestaan van een Schepper "bewezen". Misschien zeg je: "Wij zien God niet, dus Hij moet niet bestaan". Dat is zoals zeggen: "Ik zie mijn over-over-groot-vader niet, hij heeft dus niet bestaan". Nee, het feit dat jij hier bent is bewijs dat hij heeft bestaan. Als hij niet bestond, dan bestond jij ook niet. Je hoeft hem niet te zien om in zijn bestaan te geloven.

Argumenten zoals:

- Aarde is 6000 jaar oud
- Noah kon niet alle dieren in 1 ark krijgen
- Reuzen leefden niet op aarde
- God krijgt spijt en wordt moe
- Erfzonde

... en soortgelijke argumenten werken niet bij Moslims, want zij geloven dit soort dingen niet. Er is niets in Islam dat tegen "established science" ingaat.
Ik beschouw mezelf als christen en kan niet bewijzen dat er zoiets als God bestaat. Het christendom is een religie met als synoniem "GELOOF" en dat geldt ook voor de islam. Het is een bewering en een aanname dat God zou bestaan. Ik ben me daarvan terdege van bewust. Misschien heb ik wel helemaal aan het verkeerde eind en hebben atheïsten gelijk of andersom.

Denk jezelf niet dat een betere manier is van de zaken bekijken? Je bent nogal gek op statistiekjes heb ik gemerkt. Hoe groot is, denk jij de kans dat jij een moslim zou zijn geworden als je in een boeddhistische familie geboren zou zijn? Hetzelfde geldt uiteraard voor mij ten aanzien van de islam of boeddhisme. Mijn conclusie is dat religie een cultuurgegven is. Ik zou zeggen zoek eens een statistiekje op over tot de islam bekeerde boeddhisten. En weerleg daarmee mijn bovengeplaatste stelling.

Er zijn inderdaad mensen die op een andere religie overstappen, maar in principe is het aan een bepaalde cultuur gebonden. Overigens is het boeddhisme geen religie in de zuivere betekenis van het woord, want er is binnen dat geloof geen sprake van een alomvattende of alwetende God. Een ding weet ik zeker met iedere celkern van mijn lijf. Geen haar op mijn hoofd die er ooit ook maar aan zou denken om islamiet te worden. Ik word liever ter plekke afgeschoten dan dat ik me tot de islam zou bekeren. Om me tot boeddhist te bekeren zou me echter gewoon gevraagd kunnen worden. Als ik me als een heuse boeddhist zou gaan gedragen, weet ik zeker dat God me een aai over de bol zou geven. Allah daarentegen zou in een hysterische woede-aanval uit barsten ooit als moslim geleefd zou hebben. Maar ja, dat heb je met een afgod die nogal te lijden heeft van een opgeblazen ego. Denk jij dat God in het bezit zou zijn van zo'n macho ego, Ibn? Lijkt het niet meer op alsof Mohammed en allah een en dezelfde persoon zijn?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: En

Bericht door mercator »

Dhana schreef:[ Lijkt het niet meer op alsof Mohammed en allah een en dezelfde persoon zijn?
Sterker nog , Mohammed en Allah zijn de personificatie van wat elke gefrustreerde woestijnbewoner a° 600 zou willen zijn, en dat beeldis tot a° nu overgeleverd door de Mohammedanen. Een moslim aanbidt niet Allah, zelfs niet Mohammed, maar ZICHZELF( of zoasl hij zou willen zijn).
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door silkyboxershortXL »

Ibn Kathir schreef:Careful measurements puts the rate of expansion very close to a critical value at which the universe will just escape its own gravity and expand forever. A little slower and the cosmos would collapse, a little faster and the cosmic material would have long ago completely dispersed. It is interesting to ask precisely how delicately the rate of expansion has been "fine tuned" to fall on this narrow dividing line between two catastrophes. If at time I S (by which the time pattern of expansion was already firmly established) the expansion rate had differed from its actual value by more than 10-18, it would have been sufficient to throw the delicate balance out. The explosive vigour of the universe is thus matched with almost unbelievable accuracy to its gravitating power. The big bang was not evidently, any old bang, but an explosion of exquisitely arranged magnitude.
Klopt niet!
Sinds 1997 is het al bekend dat de uitdijing van het universum door aanwezigheid van "dark matter"
steeds sneller gaat. Heeft Mohammed ook voorspeld dat er op de aarde in de toekomst geen sterren meer te zien zien? Ze zijn er nog wel, maar niet meer zichtbaar zonder optische apparatuur Uiteindelijk zal alles tot het atomaire niveau uiteenvallen.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Dhana »

Het klopt al helemaal niet met de islamitische denktrant. De schepping is een statisch geheel. Allah heeft alles geschapen (met zijn toverstokje) dus ook alle (nu) bestaande sterren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Monique »

Argument 4: "... As a fraction of the lifespan of the universe as measured from its beginning to the evaporation of the last black hole, life as we know it, is only possible for one thousandth of a billion billion billionth, billion billion billionth, billion billion billionth of a percent" ...
Nou en?
Hier staat dat het leven heeeeeeel byzonder is .
Waar is dan het bewijs dat allah dat gedaan is?

In geen van je argumenten zie ik iets dat het bestaan van een "schepper" (kies er maar 1) bewijst.
Het zijn opsommigen van gebeurtenissen waarvoor heel veel toeval nodig is.
Ik zie geen enkele wetenschapper zeggen: "omdat er zoveel toeval nodig is om dit allemaal te bewerkstelligen...... is het DUS door een schepper gedaan".
Wetenschappers zeggen dat niet.... enkel gelovigen.

Wetenschappers gaan op zoek naar die "toeval".... gelovigen houden op bij: "allah did it".
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

Monique: Als iemand 30 jaar achter elkaar de nationale loterij wint ... Accepteert logic dat het toeval is?
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door naar boven »

Ibn Kathir schreef:Monique: Als iemand 30 jaar achter elkaar de nationale loterij wint ... Accepteert logic dat het toeval is?
Dat accepteert de logica inderdaad.
Sterker nog: de logica schrijft voor dat het bijzonder toevallig zou zijn als dat niet zou gebeuren.
Reeksen van identieke gebeurtenissen komen systematisch voor en hoe langer de tijdspanne waarover gekeken wordt, hoe langer de reeksen zullen zijn.
Maak de tijdsperiode lang genoeg en de kans dat niet iemand 30 jaar achter elkaar de nationale loterij wint is nihil.
RTFM
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Schepsel »

Dat het heelal ''speciaal'' ofzo is zegt niet zoveel. Uit toeval en toevallige beweging komt alles, schijnt het, en het kan triljarden jaren ''fout'' zijn gegaan, of half fout maar dat het niet iets erg samenhangends/langdurigs werd, en dus weer verviel. Op een gegeven moment krijg je dan een ''samenstelling en vorm der dingen en objecten'' die misschien niet of misschien wel perfect is, maar die in ieder geval een heelal mogelijk maakt. Dat is dan nu het geval, na mogelijk onvoorstelbaar lange tijd van prototypes ontstaan door toeval.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Monique »

Ibn Kathir schreef:Monique: Als iemand 30 jaar achter elkaar de nationale loterij wint ... Accepteert logic dat het toeval is?
Ik denk het wel.
Ik zie er namelijk geen bewijs in dat het een "schepper" moet zijn die dat doet.

De enige feiten die je namelijk hebt zijn:
- wint 30 jaar achter elkaar
- de kans dat zoiets gebeurt is minimaal.

Ik zie geen enkele aanwijzing voor een schepper in bovenstaand.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Manon »

Het blijft omgedraaid redeneren als je zo'n intelligent designer wil tevoorschijn toveren (waar komt die intelligent designer dan vandaan).

Het uiterste toeval dat de aarde net op die plaats van de zon staat, het feit dat de maan ons voor 't een en 'tander behoedt en vooral Jupiter die weer eens toevallig op net de juiste baan staat zodat die de grootste hoop ruimterommel kan aantrekken zorgt ervoor dat we relatively safe zijn. So? Er was een tijd dat dit niet zo was en toen werd de aarde dus gebombardeerd met metorieten waarbij het leven hier onmogelijk was. Waar blijf je dan met je intelligent designer. Als Jupiter niet van baan verschoven was dan waren wij hier dus ook niet.

(Kan ook Saturnus zijn)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Monique »

Een schepper is almachtig.
Waarom moet dan alls "kloppen" om leven mogelijk te maken?
Een beetje schepper kan leven maken wanneer dat niet (natuurlijk) kan.

DAN pas zou je een "bewijs" hebben.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Schepsel »

Ik vind het concept van de ziel ook niet erg te rijmen met een alwetend, allesomvattend wezen. Een ziel/mens/dier is zich niet per definitie bewust van een god, en al helemaal niet wat die is, etc. Daarnaast bevindt de mens zich in domheid, onwetendheid, onbegrip en zwakheid. Als je ervan uitgaat dat god een alwetend iets is met onbeperkt begrip en kennis van alles wat het doet, is de ziel, die onherroepelijk tot het universum behoort, een vreemd iets. Kennelijk kan god dingen van zich afscheiden, delen van het alles (zielen) verblinden, en aangezien die geen onmetelijk besef van alles hebben zijn zij zelfstandig, omdat zij handelen in blindheid en zelf beslissingen nemen. Kennelijk kan God zichzelf gedeeltelijk splitsen, en dat kan niet!

Daarnaast heb je altijd nog de problemen rond vorm, materie en immaterie. Iets dat immaterieel is is geen object, het heeft geen vorm. Hoe kan een goddelijk immaterieel iets bestaan, ten eerste, en ten tweede, hoe kan dat materie opbouwen of er invloed op uitoefenen. Iets dat geen vorm heeft kan toch geen vormen maken? Dit geldt ook sowieso, zonder het sprookje/horrorverhaal God, dat kwaadaardige sujet, die gure boef, die bedrieglijke schurk! Dit is slechts een fractie van het probleem. Maar het pleit allemaal in het nadeel van God, God maakt alles nog een tandje onlogischer.

En dan dankbaarheid naar het godje én hem aanbidden! Als God dat vraagt is 'ie slechte dan Hitler, Hitler vroeg niet van de joden in de kampen dat ze hem dankten dat hij ze zo martelde, terwijl God dat wel doet, de scepter van terreur zwaaiende. Godsdienst moet betekenen ''god die ons dient'', niet de mens die god dient. Hij heeft ons hier ongevraagd neergezet, dus dan mag 'ie ook voor ons zorgen!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

Schepsel schreef: Een ziel/mens/dier is zich niet per definitie bewust van een god, en al helemaal niet wat die is, etc.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

circe schreef:waar komt die intelligent designer dan vandaan
God is niet geschapen. Hij is buiten tijd en schepping. Hij was er altijd en zal er altijd zijn - in tegenstelling tot al het geschapene. Tijd heeft geen invloed op Hem, dus het is onrealistisch om zo'n vraag te stellen.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door mercator »

Ibn Kathir schreef:
  • Children are born believers in God, academic claims
Ja? Dan heb ik daar toch nooit last van gehad.
God is een hobby, niks meer of niks minder.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Monique »

Ibn Kathir schreef:Children are born believers in God, academic claims

Dr. Barrett: "If we threw a handful on an island and they raised themselves I think they would believe in God."
Ik denk het niet.
Het geloof moet kinderen aangeleerd worden. Afhankelijk van de regio waar ze wonen moeten ze in een bepaalde godheid geloven.

Wanneer je kinderen op een eiland dropt en ze zonder verder onderwijs laat opgroeien zullen ze ongetwijfeld enkele "godheden" gaan creeren om de verschjnselen die ze niet kunnen verklaren toch kunnen uitleggen.

Net zoals in vroeger tijden toen mensen nog minder wisten dan nu.
Vroeger had iedere scheet een eigen god; donder, regen, oorlog, oogst, planten, zon, maan (allah) etc etc
Naarmate men meer wetenschappelijk dingen kon verklaren verdween de ene godheid na de andere.
Nu is er nog maar 1 over om de resterende dingen te kunnen verklaren waar de wetenschap nog geen antwoord op heeft.
Hoelang zal het duren voor deze laatste god is ingehaald en overbodig is?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Monique »

Ibn Kathir schreef:
circe schreef:waar komt die intelligent designer dan vandaan
God is niet geschapen. Hij is buiten tijd en schepping. Hij was er altijd en zal er altijd zijn - in tegenstelling tot al het geschapene. Tijd heeft geen invloed op Hem, dus het is onrealistisch om zo'n vraag te stellen.
Ik vind het juist een hele legitieme vraag.
Het is toch dat NIETS zomaar, uit zichzelf , door toeval kan ontstaan?
Dat is in ieder geval de belangrijkste reden die gelovigen geven om het bestaan van hun schepper te bewijzen.

Ik vind het dan erg jammer dat diezelfde gelovigen tevens stellen dat hun schepper daarentegen WEL zomaar, uit zichzelf is onstaan.

Ik vind dat een heel groot zwaktebod van die gelovigen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Ibn Kathir »

En betreft "toeval" en "lang genoeg de tijd", dat is bewezen onmogelijk. Zet een typende aap achter je computer, die dag en nacht typt. Het zal die aap 28,000,000,000 jaar nemen om "TO BE OR NOT TO BE" op die volgorde te schrijven. Als je in de ochtend wakker wordt, misschien zul je verwachten dat de aap "Koe", "Boom" etc, heel toevallig heeft getypt, maar als je : "TO BE OR NOT TO BE", op die volgorde leest, dan zal je heel erg verbaasd zijn. Laat staan als je een hele bladzijde uit Shakespeare tegenkomt in de ochtend.

De aarde is 4.3 miljard jaar oud
Universum is 13.7 miljard jaar oud

Er is geen tijd dus. Het is illogical om zulke dingen aan "chance" toe te schrijven.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 0.4% van alle terreuraanslagen zijn door MOSLIMS!!

Bericht door Monique »

Ibn Kathir schreef:Er is geen tijd dus. Het is illogical om zulke dingen aan "chance" toe te schrijven.
Dat weet je niet. Er zijn geen experimenten geweest zie miljarden jaren geduurd hebben.
Pas wanneer die geweest zijn en mislukt zijn kun je zeggen: "dat kan niet".

Maar, begrijp ik goed dat, omdat gelovigen van mening zijn dat er niet genoeg tijd is er wel een schepper MOET zijn?

Dat vind ik een beetje "invullen op de stippellijntjes en wanneer je het even niet weet sla je een paar stippeltjes over....als je maar aan het eind aankomt".

Waarom kunnen gelovigen niet zeggen: "ik weet het niet"?
Ik heb daar geen enkel probleem mee. Ik WEET het gewoon niet......niemand WEET het.
Iedereen is op zoek. Alleen gelovigen claimen dat ze het gevonden hebben en zij zijn tevens de enigen die dat niet hoeven te bewijzen.
Zodra je echter zegt "ik geloof dat niet" moet je bewijzen dat god niet bestaat..... [c045.gif] :roll:
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie