Jihadhonden in strijd tegen ongelovigen

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jun 25, 2011 10:32 am

Door Bart Olmer

AMSTERDAM - Dieren als wapen in de jihad, de ’heilige oorlog’ tegen de ongelovigen. Of dat is toegestaan onder de strenge islamitische religieuze regels, daarover discussiëren jihadisten momenteel volop, ondermeer op het Engelstalige deel van het jihadistische webforum Ansar al-Mujahideen, berucht communicatiekanaal wereldwijd voor radicale moslims.

De vraag waarover de forumleden zich buigen is ondermeer „of het is toegestaan om explosieven vast te binden aan honden en die naar de ongelovigen (’kuffar’) te sturen”.

Sommige forumleden verwijzen naar het gebruik van pakezels door jihadisten als bewijs dat dieren mogen worden gebruikt in de strijd. Anderen geven talloze mogelijkheden aan hoe bijvoorbeeld honden kunnen worden getraind voor beveiliging en de detectie van mijnen.

Hilarisch is de opmerking van een forumlid, die verwijs naar een video waarop is te zien hoe jihadisten in de strijdgebieden spullen vastsnoeren op de rug van een ezel. Jaloers schrijft hij: „Subhanallah (ere aan Allah) de ezel doet mee aan de jihad en ik niet…”

Sommige forumleden zien de voordelen van het gebruik van dieren, maar verzetten zich tegen het gebruik van ’bomhonden’: „Ik weet niet of het gebruik is toegestaan, maar de voordelen zouden groot kunnen zijn. Een goed getrainde hond zal stilletjes kunnen waarschuwen als de ongelovigen in aan tocht zijn. Ook kunnen ze bijna alles opsporen met hun neus, inclusief een verstopte vijand. Maar een bom vastgespen aan een hond, daarmee stem ik niet mee in. Daarvoor zijn honden veel te waardevol en hun training is daarvoor te kostbaar.” Die laatste opmerking is gênant, gezien het veelvuldige gebruik van jihadisten, meest jonge strijders, als plegers van zelfmoordbomaanslagen.

Forumleden zien echter grote nadelen aan honden: „Wanneer de hond met mond of speeksel je kleding of lichaam raakt, moet je je ritueel wassen, dat maakt training erg lastig. Volgens de profeet is de hond alleen toegestaan in de bewaking van andere dieren, niet van mensen.”

Speciale militaire eenheden over de hele wereld maken gebruik van honden. In Amerika is een ware stormloop ontstaan op voormalige legerhonden. Deze rage is ontstaan door het succes van hond Cairo, die gewapend met een camera op de compound werd ingestuurd om Osama bin Laden te lokaliseren en daarna te kunnen liquideren.

Honderden aanvragen heeft het Amerikaanse leger gekregen van burgers die een ’gepensioneerde’ legerhond willen adopteren, veel meer dan het aantal honden dat jaarlijks afzwaait. Normaal gesproken kregen deze honden een spuitje, maar sinds de Bin Laden-liquidatie zijn ze enorm geliefd. Een getrainde legerhond heeft een waarde van enkele tienduizenden euro’s. Het Nederlandse leger maakt in Afghanistan gebruik van honden voor bijvoorbeeld het zoeken naar bermbommen en landmijnen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1008 ... buitenland
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Joop Klepzeiker

Re: Jihadhonden in strijd tegen ongelovigen

Berichtdoor Joop Klepzeiker » Za Jun 25, 2011 11:29 am

even kijken

http://totallycoolpix.com/2011/05/dogs-of-war/

http://community-2.webtv.net/Hahn-50thAP-K9/K9History/

De klep had een vriend die een honden begeleider was in nam, verloor zijn eerste hond door een mijn en zijn 2e hond een duitse herder zijn maatje zijn bloedbroeder zijn slaapje zijn en zijn maten redder mocht hij niet meenemen terug nar huis na afloop van de nam war, moest hij laten inslapen, mijn vriend is nooit meer er overeengekomen is de bergen in ohio ingetrokken kwam er zelden nog uit, heb hem 2 keer ontmoet een keer bij toeval en de 2e keer kwam hij mij opzoeken , wat heel bijzonder was, een paar jaar later is hij van de aardbodem verdwenen niemand heeft hem nog ooit gezien of van hem gehoord, de klep zijn meisie heeft nog wat mooie steentjes die hij voor haar had meegebracht.

Ach laat maar, zo is het wel genoeg.
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening

BFA

Berichtdoor BFA » Za Jun 25, 2011 8:01 pm

in Vietnam was dat gebruikelijk. Nu laten de Amerikanen hun honden niet zomaar meer achter.

Mohammedanen maken hun hond Halal door er een andere diersoort van te maken.
Afghaanse honden rekenen Mohammedanen niet tot de hondensoort. Dat is iets anders. Al die Mohammedanen in het MO hebben dus Afghaanse windhonden in hun tenten lopen.
Kunnen zij een schaper tot bomhond maken, dan zullen ze die onder een andere soort klasseren. Islamitische wetenschap staat voor niets.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Q'boem

Berichtdoor Q'boem » Za Jun 25, 2011 9:57 pm

Ik denk dat ik alvast begin met het trainen van hangbuikzwijntjes. Het is een wreed lot voor zo'n hangbuikzwijntje, ik weet dat, maar de voordelen zijn enorm. Ik beloof hierbij plechtig een waardig monument op te richten voor de beestjes die in de strijd vielen.

Maar je hangt dus zo'n beestje vol explosieven en stuurt het op een stel jihadi's af, en drukt vervolgens op het knopje. Als die jihadi's niet meteen zelf het loodje leggen, worden ze in elk geval met haramme varkensresten besproeid, waardoor ze zich onmiddellijk ritueel dienen te reinigen. En dáár ligt de grote mogelijkheid, want terwijl zij zich ritueel aan het reinigen zijn, heb je zelf alle tijd om eens rustig aan te leggen en de trekker over te halen. Kun je tussendoor nog een peuk opsteken ook.

Lang leve de hangbuikzwijnbrigades! OINK! :knorrie: :knorrie: :knorrie:

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Jun 25, 2011 11:10 pm

Volgens de profeet is de hond alleen toegestaan in de bewaking van andere dieren, niet van mensen.”

Dat ze een oud boek nodig hebben om te bepalen of zo iets simpels als een waakhond wel mag. Dat ze niet zelf daar ideeën over hebben. En ook al is het geloof duidelijk hierin, het geeft de moslims enorme kopzorgen. Ze zien ook het nut wel in dat honden voor mensen kunnen hebben. Hier geen gebruik van wil maken staat een beetje achterlijk. Er wel gebruik van maken brengt opstand onder de fundies en elke hondenbegeleider wordt een schietschijf.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Dec 18, 2011 11:49 pm

Afbeelding
Afbeelding
Sura 9:5 – Doch wanneer de gewijde maanden zijn verstreken, doodt dan de afgodendienaars waar gij hen aantreft, en grijpt hen en belemmert hen en bezet elke uitkijkpost tegen hen. Doch indien zij zich berouwvol bekeren en de salát verrichten en de zakát opbrengen, laat hen dan vrij huns weegs gaan. Allah is vergevend en barmhartig.

Laatste door Mohammed uitgevaardigde repressaille, een bevel dat niet herroepen kan worden. Islam is als een dolle hond. En zoals bekend worden dolle honden afgeschoten vanwege hondsdolheid gevaar. Islam, de agressieve hond, de religie met de grote bek is dan het haasje. Zo is het , zo was het, zo zal het altijd blijven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Terug naar “Terrorisme, Jihad en politieke islam”