Iraaks kind pleegt zelfmoordaanslag

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
sprot

Iraaks kind pleegt zelfmoordaanslag

Berichtdoor sprot » Di Nov 01, 2005 3:10 pm

Een kind heeft zich dinsdag in het noorden van Irak opgeblazen toen een politiekonvooi voorbijkwam. De inzittende politiechef en zijn chauffeur raakten gewonden. De jonge dader is dood.

De zelfmoordaanslag vond plaats in Kirkuk, zo’n 250 kilometer ten noorden van Bagdad. Volgens de Iraakse politiediensten was het kind tussen 10 en 13 jaar oud. Het droeg een riem met explosieven, naderde het konvooi en blies zichzelf op.

De aanslag was gericht tegen generaal Khattab Abdallah Areb. Hij raakte gewond aan de buik, de borstkas en het been en werd naar het ziekenhuis van Kirkuk overgebracht. Ook de chauffeur liep lichte verwondingen op.

Hoe diep kunnen ze nu nog zakken ?????? :evil: :(
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Di Nov 01, 2005 5:44 pm

Volgens de Iraakse politiediensten was het kind tussen 10 en 13 jaar oud.

Dit is een teken van zwakte. Want als je kinderen in de strijd gaat betrekken ben je erg ver heen..
Wist je dat toen het Derde Rijk van Hitler op het punt stond in te storten men ook kinderen inzette in de strijd. Heb zo'n gevoel dat die opstandelingen in Irak een verloren strijd aan het voeren zijn, en dat i s maar goed ook. Ze hebben geen alternatief te bieden op de democratie die Irak nu in wording is.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

unholy

Berichtdoor unholy » Di Nov 01, 2005 7:16 pm

Hareteloze mensen kunnen geen grens meer als het gaat om het bereiken van hun idealen. En de daden geven de werkelijke idealen bloot, onderdrukking... :cry:

Terug naar “Terrorisme, Jihad en politieke islam”