Thailand

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Scarlatti schreef:Mijn God...

ik heb vrienden die dit weekend naar o.a. Thailand gaan en mij verzekerden: daar is t niet zo erg nog hoor..

ik zal ze deze link even doorsturen..
Nee, dat hoef je niet te doen. Deze onmenselijkheden worden alleen gepleegd in het diepe zuiden van Thailand: de twee grens provincies die tegen Maleisie liggen. Nergens anders.

Dat is vergelijkbaar met Zuid Limburg. Alleen is Thailand 16 groter dan Nederland. De afstand tot Bangkok is 1500 km. Hier hebben we nergens last van. Ik fiets regelmatig door een mohammedaanse wijk, en die mensen zijn beslist aardig.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

H.Numan schreef:
Scarlatti schreef:Mijn God...

ik heb vrienden die dit weekend naar o.a. Thailand gaan en mij verzekerden: daar is t niet zo erg nog hoor..

ik zal ze deze link even doorsturen..
Nee, dat hoef je niet te doen. Deze onmenselijkheden worden alleen gepleegd in het diepe zuiden van Thailand: de twee grens provincies die tegen Maleisie liggen. Nergens anders.

Dat is vergelijkbaar met Zuid Limburg. Alleen is Thailand 16 groter dan Nederland. De afstand tot Bangkok is 1500 km. Hier hebben we nergens last van. Ik fiets regelmatig door een mohammedaanse wijk, en die mensen zijn beslist aardig.
Gelukkig, ik was al bang voor jou Numan, eerlijk waar, ik maakte me zorgen om jouw veiligheid. :cry:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Maak je geen zorgen. Die bomaanslag twee jaar geleden met Nieuwjaar heb ik ook overleefd. Er ploften toen 11 bommen. De dichtsbijzijnde bij mij een blok verderop. Sterker nog: ik lag op 1 oor, en hoorde niks.

Old soldiers never die... :wink:

Die golf van bomaanslagen is nooit opgelost. Het kan, maar is beslist niet zeker, een poging van de zuidelijke mohammedaanse opstandelingen zijn geweest om Thailand eens flink te grazen te nemen. Die aanslagen vonden plaats tussen 23.00 en 02.00 rond de jaarswisseling. Niemand heeft de verantwoordelijkheid opgeeist (een kenmerk van de zuidelijke terroristen die dat ook nooit doen).

Persoonlijk denk ik dat het waarschijnlijk is dat de mohammedanen er achter zaten. Andere mogelijkheden zijn minder waarschijnlijk:
Een zakenman die een dispuut met een confrater heeft laat die vent zelf opblazen, of z'n huis, of z'n auto. Maar zet niet over heel BKK 11 bommen uit.
Thaksin, dan? (De premier was er net uitgegooit, middels een coupe.) Bijzonder onwaarschijnlijk. Als dat zou uitlekken wordt hij door z'n meest trouwe aanhangers persoonljk gelynched. Bovendien won hij er niets mee, en had alles te verliezen door 11 bommen te laten plaatsen.
De Thaise regering zelf?
Zekers. In samenwerking met het Mossad/CIA/AIVD team dat de Twin Towers opblies. :razz:

Kortom, we weten het niet. En dus hebben de muzelmannen in het zuiden recht op eeuwige vrede zes voet diep. Eh, pardon. Op twijfel.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Islam in Thailand

Bericht door birdie »

ISLAMITISCHE MILITANTEN MAKEN BIJNA 4000 SLACHTOFFERS VANAF 2004
Ingediend door copywriter op 31 oktober, 2009 - 16:37. Publieke ruimte

Thailand, oktober 2009

Islamitische opstandelingen schoten een 16 jarig boeddhistisch meisje en haar echtgenoot neer in de zuidelijke regio van Thailand, Yala, waar een islamitische meerderheid woont.
Toen een politie-agent, een militair en een burger de plaats des onheils wilden onderzoeken, explodeerde een bom waardoor alle drie gewond raakten. Ook in Yala werd een vrijwilliger van de burgerwacht door het hoofd geschoten.
Sinds de onlusten in Zuid-Thailand bij de grens met Maleisië in 2004 uitbraken, zijn meer dan 3900 mensen om het leven gekomen door schietpartijen, onthoofdingen en kruisigingen.

Australian, 31 oktober 2009

http://www.nieuwreligieuspeil.net/

Numan, jij woont in Thailand. Deze wandaden spelen zich af in het zuiden van Thailand. Maar ik las ook op internet, dat het aantal moskeeën in Bangkok de afgelopen 10 jaar behoorlijk vermeerdert zijn. Is dat zo, en hoe gaan de Thais hiermee om?
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Islam in Thailand

Bericht door H.Numan »

In Bangkok? De gemiddelde man geeft er geen iota om. Waarbij ik wel aanteken dat de gemiddelde Thai Boeddhist is, en dat redelijk serieus neemt. Wat iemand anders belijdt of niet belijdt moet die zelf weten. Er zijn een paar mohammedaanse wijken. Daar wonen Boeddhistische en mohammedaanse Thais zonder elkaar schade te berokkenen. In die hele wijk zijn aan alle elektriciteitspalen (heel wat meer dan straat lantaarns!) luidsprekers gehangen die oproepen tot het gebed. Of de vrijdagse preek uitzenden, life vanuit de moskee.

Met andere woorden: de Thais gaan flink wat verder in wat mag. Hoofddoeken, burka's? Zit de Thai echt niet mee.

Maar dat is denk ik de limiet. De Thais zijn absoluut geen mietjes. Een (vreemde) godsdienst tolereren is iets heel anders dan je het graf in compromitteren zoals bij jullie gebeurt. Mohammedanen hoeven geen voorrechten te eisen - alles wat ze willen hebben ze al. Behalve shariah recht, en dat kunnen ze op hun buikjes schrijven met groene Wasco.

In het zuiden is het een andere situatie. Yala en de aangrenzende provincie zijn overwegend mohammedaans. Wat ze precies willen? Dat weet echt niemand. Ze willen beslist niet bij Maleisië. (Kunnen ze geen bier meer kopen of eens flink "gemasseerd" worden.) Ze willen geen (echte) Thais zien. Over onafhankelijkheid hoor je ze eigenlijk ook niet. Alsof de wereld zit te wachten op een mohammedaans shariah republiekje ter grootte van Drenthe.

Daar vliegt de stroop overigens aardig in het rond. In 5 jaar zijn daar meer slachtoffers gevallen dan in de totale Ierse burgeroorlog en beide intifada's in Israël bij elkaar. iets van 3500 slachtoffers tot op heden. De Thais geven geen duimbreed toe - en de mohammedanen ook niet.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Islam in Thailand

Bericht door birdie »

H.Numan schreef:In Bangkok? De gemiddelde man geeft er geen iota om. Waarbij ik wel aanteken dat de gemiddelde Thai Boeddhist is, en dat redelijk serieus neemt. Wat iemand anders belijdt of niet belijdt moet die zelf weten. Er zijn een paar mohammedaanse wijken. Daar wonen Boeddhistische en mohammedaanse Thais zonder elkaar schade te berokkenen. In die hele wijk zijn aan alle elektriciteitspalen (heel wat meer dan straat lantaarns!) luidsprekers gehangen die oproepen tot het gebed. Of de vrijdagse preek uitzenden, life vanuit de moskee.

Met andere woorden: de Thais gaan flink wat verder in wat mag. Hoofddoeken, burka's? Zit de Thai echt niet mee.

Maar dat is denk ik de limiet. De Thais zijn absoluut geen mietjes. Een (vreemde) godsdienst tolereren is iets heel anders dan je het graf in compromitteren zoals bij jullie gebeurt. Mohammedanen hoeven geen voorrechten te eisen - alles wat ze willen hebben ze al. Behalve shariah recht, en dat kunnen ze op hun buikjes schrijven met groene Wasco.

In het zuiden is het een andere situatie. Yala en de aangrenzende provincie zijn overwegend mohammedaans. Wat ze precies willen? Dat weet echt niemand. Ze willen beslist niet bij Maleisië. (Kunnen ze geen bier meer kopen of eens flink "gemasseerd" worden.) Ze willen geen (echte) Thais zien. Over onafhankelijkheid hoor je ze eigenlijk ook niet. Alsof de wereld zit te wachten op een mohammedaans shariah republiekje ter grootte van Drenthe.

Daar vliegt de stroop overigens aardig in het rond. In 5 jaar zijn daar meer slachtoffers gevallen dan in de totale Ierse burgeroorlog en beide intifada's in Israël bij elkaar. iets van 3500 slachtoffers tot op heden. De Thais geven geen duimbreed toe - en de mohammedanen ook niet.
Dank Numan, voor je antwoord. Wat ik weet van de Thais, is dat ze nooit 'indringers en/ of overheersers' hebben toe gestaan.
Hoofddoeken, burka's? Zit de Thai echt niet mee.
Wat denk je, is dit item nu onze intolerantie? Ligt het in onze Europese volksaard? Zijn de Thais toleranter?
In het zuiden is het een andere situatie. Yala en de aangrenzende provincie zijn overwegend mohammedaans. Wat ze precies willen? Dat weet echt niemand. Ze willen beslist niet bij Maleisië. (Kunnen ze geen bier meer kopen of eens flink "gemasseerd" worden.) Ze willen geen (echte) Thais zien.
Mijn echtgenoot heeft in de jaren tachtig de grens overgestoken van Thailand naar Maleisië. Ook toen waren er al heel veel spanningen tussen moslims en boeddhisten.
't Is gewoon een eeuwenoude vete, waarin de moslims een bord voor hun kop hebben. Er is geen ruimte voor vergeving, laat staan een dialoog!
Dat de moslims in zuid Thailand niks te maken willen hebben met Maleisië, daar hebben ze helemaal gelijk in! Het mooie Maleisië is al helemaal geislamitiseerd.
Maar de massages zijn ze gegund, en de hypocrisie is ook welbekend.
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Islam in Thailand

Bericht door H.Numan »

De spanningen in het zuiden gaan veel dieper dan dat. Thais zijn etnisch verschillend van Maleisiërs. De laatsten hebben een veel donkerdere huidskleur. Ze spreken een andere taal, behorend tot een andere taal familie. En tenslotte zijn de Maleisiërs mohammedaans (sinds de 15e eeuw).

Die 3 provincies werden door hun sultan(s) aan Thailand gegeven, omdat de koning van Thailand hun boterham beter belegde dan Maleisië of wat daar toen voor door ging.

Ze zijn altijd gebruikt als Siberië. Hoge ambtenaren die het te bont maakte in Bangkok werden daar heen gezonden. Mochten doen wat ze wilden, als ze maar geen herrie veroorzaakten. Logisch dat de zuiderlingen zich altijd als het zinkputje van Thailand gezien hebben.

Zijn Thais zo tolerant? In sommige opzichten wel. Zij zien helemaal geen probleem met hoofddoeken. Waarbij ik wel aanteken dat ik de laatste keer in Nederland een veelvoud zag tov vorig jaar! Maar Thais leggen weer accenten op andere zaken. Beledig Thailand, en je hebt een fors probleem. Dat beledigen kan o.a. zijn het trekken van de vlag door de modder. Dat gaat je geheid intensive care opleveren en een half jaar brommen. Gewoon omdat woedende omstanders je total loss rammen, voor de politie je in bescherming kan nemen.

Een paar jaar terug klom een geesteszieke 's nachts over het hek bij de Erawan Schrijn bij mij op de hoek. Hij beschadigde het beeld van Indra. Woedende taxi chauffeurs hebben hem ter plekke doodgeschopt. De gouverneur van hun provincie betaalde persoonlijk de borg voor hen, en deed dat graag. Ze zijn nooit veroordeeld wegens moord. De rechter had er ook wel begrip voor.

Afbeelding

De problemen in het zuiden zijn voor de meeste mensen hier een ver van mijn bed show. De overheid weet het keurig onder de pet te houden, vooral internationaal. In Bangkok zie ik minder mensen met hoofddoeken op dan in Nederland. Bovendien doet men het hier niet om te provoceren. In Nederland wel.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Islam in Thailand

Bericht door Petra »

Ik denk dat men in Thailand niet provoceert omdat het niet geaccepteerd wordt dat iemand provoceert. Nederland is, denk ik, een van de landen waar er altijd groepen lopen te provoceren. Een gaypride is provocerend, de politiek is provocerend, de sport is provocerend, de media is provocerend, provoceren is een tweede natuur. De krakers-scene, de hippies, de punkers, allemaal voorbeelden. Je krijgt zelfs extra aandacht als je provoceert!
Het verschijnsel dat er meiden met hoofddoekjes lopen om te provoceren, wat ze in hun thuisland dus nooit de vrijheid voor gekregen zouden hebben, is louter een gevolg van het feit dat je in Nederland provoceren mág!
In Thailand zou men je doodschoppen...maar in Marokko ook.
Het enige positieve van provoceren is dat het meestal van tijdelijke aard is. Het vertoon van een bepaald soort gedrag op uiting van een bepaald soort onvrede is vaak leeftijd gerelateerd...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Aanslagen in Thailand

Bericht door Ariel »

Vier gewonden bij bomaanslag Iraniër in Bangkok

Afbeelding
dinsdag 14 februari 2012

In de Thaise hoofdstad Bangkok heeft een Iraniër dinsdag een bomaanslag gepleegd. Hierbij zijn vier Thaise burgers gewond geraakt.

Volgens getuigen zijn er drie bommen ontploft. Ze werden gegooid naar een taxi en een telefooncel.

Huiszoeking
De dader verloor bij een van de explosies zijn benen, melden internationale media. Dit gebeurde toen hij zich probeerde te verzetten bij zijn arrestatie. . De dader verloor bij een van de explosies zijn benen, toen hij een bom naar agenten gooide die terugstuiterde. De politie in Bangkok heeft inmiddels een huiszoeking verricht bij de dader en vond nog meer explosieven.

Volgens The New York Times waren er nog twee daders. Zij zouden zijn ontkomen. Alledrie hadden ze een 'buitenlands' uiterlijk.

Maandag vielen bij een bomaanslag bij de Israëlische ambassade in de Indiase hoofdstad New Delhi vier gewonden. Een aanslag op een Israëlische diplomaat in de Georgische hoofdstad Tbilisi werd voorkomen.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... angkok.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De dader verloor bij een van de explosies zijn benen. Ik ben benieuwd of hij in Thailand gratis een paar kunstbenen aangemeten krijgt. 4 gewonden. Dat zal een tegenvaller voor de Iraniër zijn. Hij had vast op meer slachtoffers gegokt......De taxichauffeur zou de man even daarvoor als passagier hebben geweigerd, weet de Bankok Post. In de straat staat ook een school.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vier gewonden bij bomaanslag Iraniër in Bangkok

Bericht door Mahalingam »

Wat ik uit andere bronnen opmaak is dat de wet van Murphy van toepassing is:
http://in.reuters.com/article/2012/02/1 ... 7T20120214
Shortly before, there had been an explosion in a house the man was renting in the Ekamai area of central Bangkok, government spokeswoman Thitima Chaisaeng told reporters.
A taxi driver told Thai television the man had then thrown a bomb in front of his car before running off, injuring him slightly.
Afbeelding
Arab-looking man launches two bomb attacks in Bangkok
PHUKET (News Wires): Pol Lt Col Witthaya Poonsin, deputy commander of Klong Tan traffic police, said a foreigner, who has yet to be identified, threw the first bomb at a taxi on Soi Pridi Panomyong. The taxi was damaged in the explosion.
Witthaya said the man later walked to the main Sukhumvit 71 Road and when he spotted a police officer tried to lob another bomb at the officer.
The bomb slipped out of his hand and exploded. The blast cut both of his legs off and he was rushed to Chulalongkorn Hospital.
Klong Tan police chief Col Sitthiparp Baiprasert said police are checking whether there are still explosives left.
Sitthiparp said the man was likely an Arab who rented a house on Soi Pridi Phanomyong 36.
Sitthiparp said there was also an explosion at the house at 2 pm.
He said three foreigners were living at the house but two had fled.
Metropolitan Police Deputy Commissioner Pol Maj Gen Pisit Pisutsak said the attacker was identified as Saci Morabi.
He said police are still hunting for the two other foreigners.
http://www.phuketgazette.net/archives/a ... 12311.html
Sanchai Boonsoonnern, the driver of the damaged taxi, told the Rawangpai TV program that the foreigner suddenly threw a bomb at his vehicle.
The bomb fell on the bonnet of his car and rolled under it and exploded.
The taxi driver was standing outside the vehicle so he shouted for help and tried to run after the attacker who ran towards the Sukhumvit 71 Raod.
Sanchai said the man tried to stop taxis to flee but none picked him up. Sanchai said he saw the man pull something from his bag and it fell on the ground and exploded.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vier gewonden bij bomaanslag Iraniër in Bangkok

Bericht door Ariel »

Aanslag Bangkok was gericht tegen Israël

woensdag 15 februari 2012

BANGKOK (ANP) - De mislukte bomaanslag dinsdag in Bangkok was gericht tegen Israëlische diplomaten, onder wie de ambassadeur. Dat heeft een Thaise functionaris woensdag gezegd. De aanslag zou zijn gepleegd door een Iraans team moordenaars.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3306 ... Israel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Alleszins geen wonder dat het net een Iraniër is die aanslagen pleegt, en dat die dan ook nog eens gericht zijn tegen Israël. Het hele regime en het hele systeem zijn daar tegen Israël en tegen de joden, en antisemitisme zal er wel met de paplepel ingegoten worden.

Trouwens, er zijn onlangs ook twee aanslagen gepleegd tegen Israëlische diplomaten, in New Delhi, Indië en in Georgië. Israël verdenkt Iran ook van deze aanvallen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vier gewonden bij bomaanslag Iraniër in Bangkok

Bericht door Mahalingam »

De man die net op tijd met het vliegtuig naar Maleisië vluchtte, is daar opgepakt.
Zouden ze die nu net zo makkelijk naar Thailand terug sturen als die Arabier naar Arabië?
Maleisië pakt Iraniër op na explosie Bangkok
In Maleisië is woensdag een Iraniër opgepakt in verband met de explosies een dag eerder in de Thaise hoofdstad Bangkok. Dat meldde de politiechef van het land.
De Iraniër was een van de drie verdachten die betrokken waren bij een serie explosies in Bangkok. De man is aangehouden in de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. Nadere details werden niet gegeven.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1152 ... _op__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vier gewonden bij bomaanslag Iraniër in Bangkok

Bericht door Mahalingam »

PHOTO: Two Thai women have fun with the three Iranian bomb suspects at a restaurant in Pattaya. Masoud Sedaghat Zadeh, left, was arrested in Malaysia, Mohammad Khazaei, centre, was detained at Suvarnabhumi Airport, and Saied Moradi was badly injured in the bombings.

Afbeelding
History has shown that Muslim terrorists and suicide bombers frequently have 'wild nights' before embarking on their fatal or potentially fatal missions. A little online research shows much evidence that the 9/11 hijackers and other Muslim terrorists were into drugs, alcohol and prostitutes in the run-up to their murders for Islam. Apparently everything is forgiven by Allah when killing infidels.[...]
Police in Thailand are hunting for another Iranian suspected in a failed bomb plot targeting Israeli diplomats in Bangkok, a senior officer said Friday.
"The additional suspect is 52-year-old Iranian man Nikkhahfard Javad who was seen leaving the house hours before the blast," said Bangkok Metropolitan Police deputy commander Anuchai Lekbumrung.
According to Thai media, the man is suspected of being a trainer in bomb-making.[...]
Thailand is seeking the extradition of another Iranian arrested in Malaysia in connection with the blasts, while an Iranian woman who rented the house used by the suspects in Bangkok is thought to have fled the kingdom.
http://atlasshrugs2000.typepad.com/atla ... ought.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslagen in Thailand

Bericht door Ariel »

Doden bij bomaanslagen Thailand

HAT YAI - Bij drie bomaanslagen door moslimrebellen in het zuiden van Thailand zijn zaterdag zeker acht mensen om het leven gekomen en 68 gewond geraakt. Het is een van de dodelijkste aanslagen in maanden in het onrustige zuiden van het land.

De explosieven gingen af op zo’n honderd meter van elkaar tijdens het middaguur in een druk winkelgebied in de stad Yala. “We zijn er niet zeker van welke groep moslimextremisten hier achter zit, maar we zijn op zoek”, zei gouverneur Dethrat Simsiri.

De eerst bom was bevestigd aan een motorfiets die geparkeerd stond bij het winkelgebied en met een mobiele telefoon tot ontploffing werd gebracht. Minuten later ontplofte een tweede bom die ook op een motorfiets was bevestigd, gevolgd door een derde bom in een geparkeerde auto. De laatste explosie zorgde ervoor dat verscheidene gebouwen in brand vlogen, zei Simsiri.

Bomaanslagen zijn een veelgebruikte tactiek van islamitische opstandelingen. Sinds in 2004 de opstand in drie zuidelijke provincies van Thailand begon kwamen zeker vijfduizend mensen om het leven.

http://www.nd.nl/artikelen/2012/maart/3 ... n-thailand" onclick="window.open(this.href);return false;

Het dodental van de drie bomaanslagen zaterdag in het zuiden van Thailand is opgelopen tot 14. Meer dan 500 mensen zijn gewond geraakt door de zwaarste bomexplosies die zich de afgelopen jaren in het gebied hebben voorgedaan. Dat hebben de autoriteiten zondag meegedeeld.

Een van de doelwitten was een hotel in Hat Yai, de grootste stad in het zuiden van Thailand en populair bij toeristen uit de buurlanden Maleisië en Singapore. Een autobom veroorzaakte een brand die zich verspreidde naar een winkelcentrum waarin het hotel ligt. Drie mensen kwamen om, onder wie een Maleisiër. Van de 416 gewonden liggen er volgens de gouverneur van de provincie Songkla nog 140 in het ziekenhuis.

De twee andere aanslagen deden zich voor in het centrum van de stad Yala, terwijl veel mensen hun inkopen deden. 11 mensen verloren het leven en meer dan 100 mensen raakten gewond, aldus een woordvoerder van de gezondheidsdiensten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Zuid-Thailand gevaarlijk voor toeristen.

Bericht door Eliabe »

Moslimrebellen hebben in Yala vier fruithandelaren geëxecuteerd. Daarmee lijken de vrijheidsstrijders een nieuw pad in te slaan, waardoor Zuid-Thailand gevaarlijk voor toeristen is geworden.

De politie vond de levenloze lichamen van de vier fruithandelaren in een huis in Krong Pinang. De handen van de drie mannen en één vrouw waren op hun ruggen gebonden en ze waren van dichtbij doodgeschoten. Het lijkt een nieuwe stap in de onafhankelijkheidstrijd in het zuiden van Thailand. Tot voor kort doden de moslimextremisten alleen maar leraren.

Nu ook weerloze burgers

Politie en waarnemers denken dat vrijheidsstrijders (of terroristen zoals de Thaise regering ze noemt) hun aanpak hebben aangepast. Door voortaan weerloze burgers aan te vallen en te doden hopen de moslimstrijders dat er paniek ontstaat en de (boeddhistische) bevolking op de vlucht slaat. Zo ontstaat er een scheiding tussen boeddhisten en moslims, waardoor in feite de eerste stap tot een onafhankelijke staat is gezet.

In de zuidelijke provincies Pattani, Songkla, Yala en Narathiwat woedt al jaren een bloedige vrijheidsstrijd. De moslims willen er een onafhankelijke staat stichten. De Thaise regering staat dat niet toe. De strijd heeft al duizenden mensenlevens geëist.
Waarschuwing: Zuid-Thailand gevaarlijk voor toeristen

Het ministerie voor Buitenlandse zaken heeft het huidige reisadvies voor Zuid-Thailand nog niet aangescherpt. In dat reisadvies worden alle niet-essentiële reizen afgeraden:

Vanwege de slechte veiligheidssituatie worden niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden ontraden, te weten in de vier zuidelijke provincies Yale, Narathiwat, Pattani en Songkhla. Sinds januari 2004 vinden in deze provincies regelmatig aanslagen plaats. Het gaat daarbij om bomaanslagen, brandstichting en gerichte moordaanslagen.

De aanslagen zijn voornamelijk gericht tegen Thaise gezagsdragers, maar in toenemende mate zijn ook burgers het slachtoffer geworden. Vanaf begin 2011 is de intensiteit van de aanslagen toegenomen en vallen er bijna dagelijks (dodelijke) slachtoffers. Sinds het geweld in 2004 in Zuid-Thailand is opgelaaid zijn meer dan 4.000 mensen omgekomen, waaronder een klein aantal buitenlanders. Treinreizen in de zuidelijke provincies worden ontraden.
http://www.hieristhailand.nl/zuid-thail ... toeristen/
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aanslagen in Thailand

Bericht door Mahalingam »

Het was febr. 2012:
Iranian man Saeid Moradi blows off his legs with grenade in Bangkok
Hier zie je een been liggen:
http://www.whatsonshenzhen.com/news_ima ... ombing.jpg
Meer gruwelijke foto's:
http://www.whatsonshenzhen.com/news-141 ... ngkok.html
En nu de rechtszaak:
Iraniër krijgt levenslang voor beramen aanslag op Israël
Een 29-jarige Iraniër, Saeed Moradi, is in de Thaise hoofdstad Bangkok veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf wegens het beramen van bomaanslagen op Israëlische diplomaten. Moradi verloor begin 2012 zijn benen toen de bom die hij met zich meedroeg, ontplofte.

De Iraniër Mohammad Khazaei kreeg 15 jaar cel wegens het illegaal bezit van explosieven. Een derde Iraanse verdachte in de zaak wacht op uitlevering uit Maleisië. De Thaise politie kwam de bommenmakers in februari 2012 op het spoor toen er explosieven ontploften in de villa die ze in Bangkok hadden gehuurd.
http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Pa ... rael.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aanslagen in Thailand

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aanslagen in Thailand

Bericht door Mahalingam »

Gewonden bij bomaanslagen Thailand
Bijna dertig mensen zijn vandaag gewond geraakt toen in het zuiden van Thailand drie bommen ontploften. Vermoed wordt dat het om een aanslag door islamitische opstandelingen gaat. Van de 27 gewonden zijn vier er ernstig aan toe, aldus de gouverneur van Songkhla.

Volgens de politie bracht een autobom voor een hotel in Songkhla de meeste schade toe. De andere bommen, die waren bevestigd op motorfietsen, explodeerden voor twee politiebureaus, schrijft persbureau AP. Sinds in 2004 een islamitische opstand begon, zijn in de drie zuidelijke islamitische provincies van het overwegend boeddhistische Thailand zeker vijfduizend mensen om het leven gekomen.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/22/der ... otestmars/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Banned footage of Thailand's massacre at the Mosque

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Banned footage of Thailand's massacre at the Mosque

Bericht door H.Numan »

Mohammedanen hebben er nogal een handje van om (uitsluitend) moskeeën te zien als vrijplaatsen waar je alles kunt doen wat lokaal streng verboden is. Zoals het opslaan van wapens, explosieven en als commando centrum. Vaak zijn ze erg boos als deze goddelijke vrijplaatsen dezelfde status krijgen als zij toebedelen aan anderen: geen.

Deze moskee was een opslagplaats van wapens.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Banned footage of Thailand's massacre at the Mosque

Bericht door Mahalingam »

Lijkt mij ook. Als je zo veel uren moet schieten dan is dat alleen maar omdat ze terug schieten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Banned footage of Thailand's massacre at the Mosque

Bericht door H.Numan »

Ons zuidelijke probleem is iets gecompliceerder dan de meeste mensen denken. Die provincies zijn het Siberië van nu Thailand en destijds Siam. Een hoge ambtenaar die het verkeerd deed (daar moet je hier van hele goede huize voor komen!) werd (en wordt) daar naar toe gestuurd met de boodschap dat hij kon doe wat hij wilde, zolang Bangkok er maar geen last van had. En dat hij nooit meer terug hoefde te komen.

Die provincies zijn pas ergens rond 1860 of zo bij Thailand gekomen. De sultans zagen dat Bangkok hun boterham heel wat beter smeerde dan ze zelf konden doen. Op zich was dat niet zo'n probleem. In die tijd was dat niet veel meer dan een andere postzegel op je brief plakken. Verder merkte de bevolking erg weinig van Siam. De provincies waren nogal dun bevolkt.

Dat is nu aan het veranderen. Heel wat arme boertjes uit de Isaan (Noord Oosten van Thailand) verhuizen naar het zuiden. De economie is daar iets beter. Die boertjes zijn allemaal Boeddhist. De Thais sissen niet wij zijn straks hier de baassssssss!. Dat zijn ze toch al. Even zo goed merken de lokalios dat ze langzaam maar heel zeker een minderheid gaan vormen. Vinden ze niet leuk.

Die twee provincies waren oorspronkelijk Maleisische sultanaten. Toen Maleisië onafhankelijk werd kwam er een communistische opstand, die duurde van 1948 tot 1964. Dat het zo lang duurde kwam omdat Thailand de andere kant op keek als communisten over de grens wipten. Zolang ze zich netjes gedroegen had Thailand er geen probleem mee.

Nu krijgen ze een koekje van eigen deeg. Maleisië heeft geen enkele zin om mohammedaanse terroristen op te pakken zolang ze zich netjes gedragen in Maleisië. Beide Thaise provincies zijn mohammedaans, maar de bevolking is Maleisisch. Die terroristen van ons gaan dus gewoon bij familie net over de grens even schuilen.

En tenslotte weet niemand precies wat ze nou eigenlijk willen. Een shariah ministaat, daar zit niemand op te wachten. Noch Thailand, noch Maleisië. Strijden voor onafhankelijkheid lijkt me dan ook niet op de agenda staan. Thailand zal die twee provincies niet afstaan, en Maleisië is intelligent genoeg om dat niet te vragen of te ondersteunen. Het Thaise leger is een lachertje, maar wel 10x zo groot als het Maleisische leger.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De intolerantie van islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:De Thais sissen niet wij zijn straks hier de baassssssss!. Dat zijn ze toch al. Even zo goed merken de lokalios dat ze langzaam maar heel zeker een minderheid gaan vormen. Vinden ze niet leuk.
De Marokkanen sissen wij zijn straks hier de baassssssss!. Dat zijn ze toch al. Even zo goed merken de lokalios dat ze langzaam maar heel zeker een minderheid gaan vormen. Vinden ze leuk. Vandaar dat overal aan de gewoonte van Marokkanen in het bijzonder en moslims in het algemeen tegemoet wordt gekomen. Meer halal voor allemaal, alcoholische dranken uit zicht, meer moskeeën, mogelijk nationale vrije dag voor het Suikerfeest. Kortom: TOLERANTIE tegenover INTOLERANTIE.

Want er heeft er maar één gelijk en dat is de historische Mohammed
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Aanslagen in Thailand

Bericht door Pilgrim »

Thailand: 13 gewonden bij islamitische bomaanslag

Geplaatst op 20 februari 2015



Bij een bomaanslag in het zuiden van Thailand raakten vandaag (vrijdag 20 februari 2015) 13 mensen gewond in een boeddhistische wijk. Volgens de politie werd een voor een karaoke-bar in de provincie Narathiwat geparkeerde bestelbus opgeblazen; twee andere bommen in de buurt zouden onschadelijk zijn gemaakt.

Als daders worden islamitische opstandelingen vermoed, die sinds 2004 tegen de centrale regering in het overwegend boeddhistische Thailand rebelleren. Al meer dan 5000 mensen werden het slachtoffer van dit conflict. Drie zuidelijke provincies van Thailand worden overwegend door moslims bewoond.

Bron: http://www.rp-online.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/02/20 ... omaanslag/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie