Steniging

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Steniging

Bericht door Hamsa »

Hier kun je een filmpje downloaden van een steniging overeenkomstig de Sharia.
Let wel, het zijn schokkende beelden, dus niet voor de jongere kijkers. Kijken op eigen risico!!
http://www.iran-e-azad.org/stoning/video.html
of
http://www.apostatesofislam.com/media/stoning.htm#video
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Wat is er mis met steniging? Allereerst,voordat hij overspel pleegde (dat is de enige manier om gestenigd te moeten worden) wist hij dat hij gestenigd zou worden. Ook had hij bovendien als hij echt in nood zat, een vrouw erbij kunnen nemen,,,zodat het niet ''illegaal'' zou zijn in Islam.

Ten tweede,,,als jullie zeker wisten dat God ons heeft gemaakt en jullie zullen worden beloond en gestraft voor jullie daden,zullen jullie alles van hem accepteren,,ook het feit dat een man 4 vrouwen mag,,steniging,ALLES.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Volkomen achterlijk.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Ik noem het niet achterlijk. God verteld ons dat overspel net zo erg is als iemand vermoorden omdat je het nl op een goede manier =huwelijk kan oplossen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Ik noem het niet achterlijk. God verteld ons dat overspel net zo erg is als iemand vermoorden omdat je het nl op een goede manier =huwelijk kan oplossen.
Ik vond het volkomen achterlijk.
Ik vind het vooral achterlijk dat mensen op de stoel van allah gaan zitten.
Wanneer allah vindt dat ik overspel pleeg en daarvoor gestraft dien te worden...nou... me dunkt dat hij dan wel wat stenen op me kan laten neervallen...?
Sinds wanneer heeft allah mensen nodig om te beslissen of iemand "straf" verdient en wanneer niet..?
Nogmaals...ik vind het volkomen achterlijk en mensen die een ander stenigen vind ik geen mensen maar een soort van virus waar heel snel een remedie tegen worden moet worden.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Jasmijn schreef:Wat is er mis met steniging? Allereerst,voordat hij overspel pleegde (dat is de enige manier om gestenigd te moeten worden) wist hij dat hij gestenigd zou worden. Ook had hij bovendien als hij echt in nood zat, een vrouw erbij kunnen nemen,,,zodat het niet ''illegaal'' zou zijn in Islam.


Bij steniging mag je de keien niet al te klein nemen want het is de bedoeling dat de gestenigde sterft. Je mag ook de keien niet al te groot nemen want de gestenigde moet een trage marteldood sterven. Dit heeft tot gevolg dat de doodstrijd minstens 10 minuten duurt. Indien u voorstander bent van steniging, dan verwacht ik dat u de filmpjes (die u kunt bekijken met behulp van de links in de bovenstaande post) ook kunt bekijken zonder enig gevoel van compassie of onbehagen. Ook verwacht ik dat u actief deel kunt nemen aan zo'n steniging indien men dat van u verwacht. Voldoet u aan deze voorwaarden?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik heb begrepen dat de kinderen en de man van een "te stenigen" vrouw de eer tokomt om de "eerste steen" te werpen.
Ik ga er dan dus ook vanuit dat Jasmijn met genoegen haar moeder/zuster/oma etc de eerste steen zal toewerpen...?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Ook verwacht ik dat u actief deel kunt nemen aan zo'n steniging indien men dat van u verwacht. Voldoet u aan deze voorwaarden?
Dat wil ik nou ook weer niet zeggen,ik zal niet zeggen dat ik geen medelijden met ze heb,maar het is een feit dat Onze God dit ons heeft opgedragen en het dus uitgevoerd moet worden of we het nou leuk vinden of niet.
Ik heb begrepen dat de kinderen en de man van een "te stenigen" vrouw de eer tokomt om de "eerste steen" te werpen.
Ik ga er dan dus ook vanuit dat Jasmijn met genoegen haar moeder/zuster/oma etc de eerste steen zal toewerpen...?
Dit heb ik nog nooit gehoord,maar staat terzijde. Het is een straf van Onze God en als je weet dat dit de straf is voor overspel lijkt mij logischerwijze dat je het niet doet.

Zo ook met stelen -> hand afhakken. Het lijkt mij dat je dan logischerwijze niet zult stelen. Het is dus ter preventie en bedoeld om de goede manieren te behouden. Wij kunnen het niet helpen dat sommige mensen hun eigen lot kiezen.[/quote]
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Nogmaals Jasmijn....zou jij je DOCHTER/moeder/zuster/oma doodgooien met stenen...?
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Is het ook niet zo dat volgens de islam een gescheiden vrouw nooit meer mag trouwen en dus altijd overspel pleegt terwijl haar ex-man wel volgens de islam wel mag hertrouwen.

En de getuigenis van de man telt volgens de islam toch dubbel zo zwaar dan van de vrouw. Wie weet was ze gewoon verkracht.

( En had de "profeet" Mohammed het overigens ook niet over Jezus. Jezus zei in dat geval toch "wie zonder zonden is werpe de eerste steen").
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

jasmijn schreef:Wat is er mis met steniging? Allereerst,voordat hij overspel pleegde (dat is de enige manier om gestenigd te moeten worden) wist hij dat hij gestenigd zou worden.
Seks is een heel natuurlijk iets, zo vanzelfsprekend zelfs dat weerzinwekkende martelingen de mens er niet kan van kan weerhouden.

Heel erg is dat iets leuks daardoor in de islam altijd beladen is met angst, achterbaksheid en schuldgevoelens.

Het straffen van mensen met steniging voor het bedrijven van seks toont aan dat de islam (en voorgaande godsdiensten) zijn ontwikkeld door gefrustreerde personen, mensen met een zieke geest, die hun haat, jaloezie en onmacht niet onder controle wisten te krijgen.

Het wordt tijd dat de islam eens gepsychoanalyseerd wordt. Je zal zien dat veel wat bij ons tot gevaarlijke neurose en ernstige gedragsstoornis is bestempeld, in de islam juist als natuurlijk wordt beschouwd en gekoesterd.

En ik bedoel dit niet als grapje of hatelijkheid, maar ik meen het serieus.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Is het ook niet zo dat volgens de islam een gescheiden vrouw nooit meer mag trouwen
Waar heb je dit weg? Natuurlijk mag je hertrouwen!!!!!!!! Dat zou toch gek zijn als dat niet mag,,,,,is ook niet logisch,,want de reden voor het huwelijk is onder andere dat de man voor de vrouw zorgt en dat de vrouw niet hoeft te werken. Als de vrouw niet getrouwd is wat wil ze dan gaan doen?!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Jasmijn
Als de vrouw niet getrouwd is wat wil ze dan gaan doen?!
Gaan bedelen en kreperen in armoede, zoals honderdduizenden vrouwen dat op dit moment doen in vele moslimlanden... Misschien wordt ze wel één van de vele "verkapte hoeren", de "tijdelijke" vrouwen, waarin "tijdelijk" kan gaan van enkele uren tot dagen...
Zeg Jasmijn, zet jij feitelijk je ogen en oren wel open daar in Egypte??? Je lijkt mij zo moslimwereld-vreemd ...

Trouwens, nu ik je avatar gezien heb, begin ik me toch serieus vragen te stellen... Misschien ben jij wel een Vlaams Blokker/ster of zo, want welk normaal mens kan zulke vrouwelijke spoken au sérieux nemen en verklaren dat zij een ideaalbeeld vormen??? Volgens mij heb jij in je ganse leven NOOIT een niqaab gedragen, zoveel is duidelijk, je zou anders piepen...

Dutch
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Dat was een reactie op het commentaar dat je niet mag hertrouwen als je gescheiden bent.
Daarom zijn sommige mannen erg goed als ze er bijvoorbeeld nog een vrouw bijnemen. Dit is ook een hele goede reden,want vele vrouwen hebben niemand die voor hun kunnen zorgen,,,,en een man die voor het eerst trouwt,trouwt liever met een maagd,,dus als een man rijk is kan hij nog met een vrouw trouwen die al eerder getrouwd is geweest (zoals het voorbeeld van onze profeet Mohamed,vrede zij met hem) en zo meer beloningen van God krijgen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Dat was een reactie op het commentaar dat je niet mag hertrouwen als je gescheiden bent.
Daarom zijn sommige mannen erg goed als ze er bijvoorbeeld nog een vrouw bijnemen. Dit is ook een hele goede reden,want vele vrouwen hebben niemand die voor hun kunnen zorgen,,,,en een man die voor het eerst trouwt,trouwt liever met een maagd,,dus als een man rijk is kan hij nog met een vrouw trouwen die al eerder getrouwd is geweest (zoals het voorbeeld van onze profeet Mohamed,vrede zij met hem) en zo meer beloningen van God krijgen.
Een en al barmhartigheid die islam....ik krijg een sik van dat omdraaien/verdraaien van oorzaak en gevolg. :roll:
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Trouwens, nu ik je avatar gezien heb, begin ik me toch serieus vragen te stellen... Misschien ben jij wel een Vlaams Blokker/ster of zo, want welk normaal mens kan zulke vrouwelijke spoken au sérieux nemen en verklaren dat zij een ideaalbeeld vormen??? Volgens mij heb jij in je ganse leven NOOIT een niqaab gedragen, zoveel is duidelijk, je zou anders piepen...
1.Ik ben niet Vlaams.
2.Ik ben een normaal mens.
3.Ik draag wel niqab

8)
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

jasmijn schreef:want de reden voor het huwelijk is onder andere dat de man voor de vrouw zorgt en dat de vrouw niet hoeft te werken.
Getrouwde vrouwen werken juist heel veel. Er is becijferd dat vrouwen mondiaal het meeste werk doen, ik geloof dat mannen maar een derde van het werk doen van vrouwen. Getrouwde vrouwen zijn eigenlijk altijd wel aan het werk, zeker als ze veel kinderen hebben.

Het verschil is dat mannen voor hun werk wel worden betaald, maar vrouwen niet. Daarom deugt de instelling van het huwelijk niet. Het is voor vrouwen hetzelfde als slavernij.

Geld is macht. Als alleen mannen worden betaalde voor hun werk, hebben zij al het geld, en dus de macht. Het was een slimme zet om te verzinnen dat ze de vrouwen voor zich kunnen laten werken zonder ze hiervoor te betalen.

Alles in ons leven kost geld, zo zit onze maatschappij in elkaar. Daarom deugt het niet om vrouwen te laten werken voor een hap eten en een niqab. Daar koop je namelijk niets voor.
Als de vrouw niet getrouwd is wat wil ze dan gaan doen?!
Onafhankelijk worden van hun slavenhouder, tot groot verdriet van het patriarchaat. :lol:
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Monique schreef:Ik heb begrepen dat de kinderen en de man van een "te stenigen" vrouw de eer tokomt om de "eerste steen" te werpen.
Ik ga er dan dus ook vanuit dat Jasmijn met genoegen haar moeder/zuster/oma etc de eerste steen zal toewerpen...?
Ik zou graag willen weten waar deze regels staan. Welke hadith of soera?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Kafir schreef:
Monique schreef:Ik heb begrepen dat de kinderen en de man van een "te stenigen" vrouw de eer tokomt om de "eerste steen" te werpen.
Ik ga er dan dus ook vanuit dat Jasmijn met genoegen haar moeder/zuster/oma etc de eerste steen zal toewerpen...?
Ik zou graag willen weten waar deze regels staan. Welke hadith of soera?
Ik heb dat laatst in een documentaire gezien over afghanistan...
Amorele atheistische nitwit
FiederEls
Berichten: 3
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 3:51 pm
Locatie: groningen

Bericht door FiederEls »

Jasmijn schreef:
Is het ook niet zo dat volgens de islam een gescheiden vrouw nooit meer mag trouwen
Waar heb je dit weg? Natuurlijk mag je hertrouwen!!!!!!!! Dat zou toch gek zijn als dat niet mag,,,,,is ook niet logisch,,want de reden voor het huwelijk is onder andere dat de man voor de vrouw zorgt en dat de vrouw niet hoeft te werken. Als de vrouw niet getrouwd is wat wil ze dan gaan doen?!
Een leuke baan zoeken misschien??? En werken??? Of is dat zo gek???
jihad
Berichten: 45
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 2:41 pm

Bericht door jihad »

Steniging is een straf die niet voorkomt in de koran, maar wel in het OT en de thora. Dood door steniging als straf op overspel en soms andere delicten in bepaalde moslimlanden, is geïnspireerd door bepaalde gedeelten uit de ahadith, waarbij de profeet mohamed(vzmh) enkele keren bevel zou hebben gegeven om bepaalde mensen, die overspel gepleegd zouden hebben, te stenigen.
Omdat deze straf niet in overeenstemming is met datgeen wat in de koran staat, is er door enkele 'moslimgeleerden' bepaald, dat de straf die in de koran staat op overspel ('100 zweepslagen' ,'huisarrest' of 'vergeving') alleen geldt voor ongetrouwde mannen en vrouwen, en de dood door steniging voor getrouwde mannen en vrouwen.
Er dient opgemerkt te worden dat sommigen onder hen (de geleerden) beargumenteren dat dood door steniging alleen voor getrouwde vrouwen bestemd is, in hoeverre een lands als iran daarin meegaat, weet ik niet.
Wat ik wel weet, is dat deze weerzinwekkende straf niet wordt bevolen door de Heilige Koran, maar zijn bron heeft in de hadith.
Er zijn 1001 redenen waarom een moslim de hadith-vertellingen met een korreltje zout zou moeten nemen, waaronder de historische waarde ervan (eerste hadith 125 jaar na de dood van de profeet(vzmh) opgeschreven) en de turbulente politieke en sociale omstandigheden ten tijde van het 'verzamelen' van de hadith( vergelijk het met middeleeuwse vorsten die op de één of andere manier altijd gelegitimeerd werden door dienstdoende juristen, die met gemak een canonieke of Romeinsrechtelijke tekst tevoorschijn konden toveren).
ALdus is het van belang om niet teveel waarde te hechten aan de hadith en deze niet als leidraad, maar hooguit als aanvulling op de Koran te zien, waarbij tegenstrijdige hadith dienen te worden verworpen door de ware moslim. In aanmerking daarvoor komen o.a:
- dood door steniging
- doodstraf voor afvalligen

Islamitische jurisprudentie moet er ook aan geloven, de jihad tegen de interpretaties van eeuwen geleden die door starheid niet meer zijn veranderd/ontwikkeld, moet NU beginnen. Islamitische jurisprudentie die door de jihad vernietigd dient te worden, bv:
- dar-el-islam/ dar-el-harb ......de situatie is niet meer zo zwart-wit, de meeste mosims in niet-moslimlanden willen daar gewoon in vrede leven, er is geen sprake meer van een "islamitisch rijk" en een "vijandig rijk". Bovendien is deze theorie een voedingsbodem waarmee terroristen gekweekt worden...
- de positie van de vrouw................er moet afgerekend worden met de verwrongen gedachte dat het verkeerd is als een vrouw wat zelfstandiger wordt...in de koran word de man opgeroepen om voor de vrouw te zorgen, maar dit betekent niet dat een vrouw 'handelingsonbekwaam' is.

Er zijn nog wel meer dingen, die opgenoemd kunnen worden.../
Deze jihad heeft de steun nodig van niet-moslims, alleen wanneer deze groep stopt met het stelselmatig demoniseren van de islam en een begin maakt met de zoektocht naar de ware bron van ellende en die precisieert, zullen we vooruitgang boeken, in het voordeel van alle niet-moslims en moslims.
Over de ware bron van alle ellende: ik denk hierbij zowel aan de enorme export van het salafistische gedachtengoed vanuit saudi-arabië (het moet hen duidelijk worden dat die vorm van islam niet kan functioneren in westerse landen) als aan de 'daadkracht' van de VS. De Dubbele Standaard moet afgeschaft worden. Strijden tegen beide 'assen van het kwaad' , met elkaar , voor elkaar, elkaar niet laten beïnvloeden door iemand als bush of bin laden, maar juist afstand nemen, van BEIDE onorthodoxe hersenspinsels, dan zal er vrede zijn, en zal europa de geschiedenis ingaan als de supermacht die terrorisme en extremisme heeft overwonnen zonder oorlogszuchtighied , maar met de historische samenwerking tussen moslims en niet-moslims, samen tegen terrorisme, samen tegen oorlog voor olie, samen tegen starre geloofsovertuigingen en samen tegen de Dubbel Standaard......
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

jihad schreef: Deze jihad heeft de steun nodig van niet-moslims, alleen wanneer deze groep stopt met het stelselmatig demoniseren van de islam en een begin maakt met de zoektocht naar de ware bron van ellende en die precisieert, zullen we vooruitgang boeken, in het voordeel van alle niet-moslims en moslims.
Dat is ook weer zo'n standaard argument die elke moslim op het puntje van z'n tong heeft liggen. Demoniseren ? De waarheid wordt eindelijk eens gesproken over een "godsdienst" die veelal meer een fascistoïde politieke ideologie is !

Nee hoor, vrije meningsuiting.....het is allemaal demoniseren, we mogen alleen maar leuke verhaaltjes van de Islam vertellen, en alleen dan kan de dialoog op gang komen, zo lust ik er nog wel een paar....

Het wordt tijd dat de moslim wereld naar kritiek leert te luisteren, cq mee leert om te gaan, en zelf schoon schip maken met de nogal rijkelijk aanwezige fascistische elementen binnen de moslim wereld.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Jasmijn schreef:Ik noem het niet achterlijk. God verteld ons dat overspel net zo erg is als iemand vermoorden omdat je het nl op een goede manier =huwelijk kan oplossen.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen zei Jezus.
Jasmijn als jij gooit geef je toe zonde zonde te zijn en dan ben jij God.
Durf je dat te beweren?
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Nestor
Berichten: 36
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 9:21 pm

Bericht door Nestor »

Of zoals Osama Bin Laden (spijtig nog geen zaliger) het zo mooi kon zeggen in een intervieuw.
"Het Westen houd van het leven, Moslims houden van de dood.
De fout van het Westen is dat ze de geweldkultuur van de Moslims niet kunnen begrijpen, en dat word dan ook hun ondergang."
Probeer dan maar vreedzaam samen te leven.
bo
Berichten: 2
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 4:23 pm

Bericht door bo »

mijn god mensen als ik dit allemaal lees dan kan ik wel janken wie geeft hun het recht op het leven van iemand anders te nemen omdat zij niet doet wat hun willen.iedereen heeft recht op liefde en geluk en iedereen mag toch wel zelf bepalen op wat voor manier!!!
ik heb het filmpje gezien van die steniging en werd zo kwaad is toch godsgeklaart allemaal.
en maar schreeuwen oh oh wat worden we gediscrimineert terwijl jullie zelf een stapje verder gaan.
Jullie discrimineren net zo hard en misschien nog wel harder dat blijkt wel weer om jullie standpunt duidelijk te maken moorden jullie en als iemand een eigen leven wil gaan lijden accepteren jullie dat niet en gooien jullie net zo lang stenen erop tot dat ze sterft.ben geschrokken echt waar door dit soort fratsen begint heel nederland zich af te vragen waar gaat dit heen!!!!!triest in en in triest vooral als je achter die mensen staat ben je net zo als hun en hoop ik dat iemand jouw ook van het leven berooft zoals jullie dat ook goedkeuren!!!!
Plaats reactie