De islamisering van, en oorlog in Mali.

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Dhana schreef:Hoe komt het nu toch dat zo'n bericht me van geen kant verbaast?
Omdat het is wat we van de moslims gewend zijn. Overal waar ze komen, zaaien ze dood, verderf en vernieling en verwoesten ze cultureel erfgoed van beschavingen en culturen die voor hen kwamen en die ze overwonnen, bekeerd of desnoods uitgemoord hebben. Dat patroon kun je in de geschiedenis goed zien, en gezien het onveranderlijke en onbuigzame karakter van de islam, zou het heel vreemd zijn zouden de haatbaarden zich anders gaan gedragen in Timboektoe.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Eliabe »

Islamisten Mali slaan opnieuw beelden stuk
BAMAKO - Islamistische rebellen hebben zondag in Timboektoe voor de tweede dag beelden en graftombes van oude islamitische heiligen stukgeslagen. Zaterdag hadden ze al drie eeuwenoude tombes verwoest. De radicale rebellen beschouwen die als afgoderij.
De graftombes en begraafplaatsen staan op de werelderfgoedlijst van de Unesco. De stad Timboektoe in Mali staat bekend als de Stad van de 333 heiligen.
De regering van Mali en de Unesco veroordelen de vernielingen, maar de rebellen halen daarover hun schouders op. „Allah is groot. Dit is allemaal haram (verboden door islam). Wat is de Unesco?”, zei een woordvoerder van rebellenbeweging Ansar Dine zaterdag.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1246 ... uis__.html
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Radicale moslims vernielen erfgoed Timboektoe. Begrijpelijk!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:TIMBOEKTOE - Gewapende moslimextremisten zijn zaterdag een ravage aan het aanrichten in de historische stad Timboektoe in Mali. Ze hebben de graftombe van een moslimheilige uit de 15e eeuw verwoest en richten zich nu op een ander mausoleum. De fundamentalisten zeggen dat ze alle tempels willen vernielen.
Dhana schreef:Hoe komt het nu toch dat zo'n bericht me van geen kant verbaast?
Het verbaast je niks, maar begrijp je het ook?

Sta mij toe in mijn nederige kennis van de alom woekerende godsdienstwaanzin die momenteel als onbegrijpelijk begrip over de wereld raast via de enige nog resterende heidense van de pot gerukte religieuze afgoderij kermis ISLAM en anderhalf miljard zwakzinnige van geest belijdende misbare wezens binnen ONZE kennisbeschaving, die zich - hoe bestaat het nog in godsnaam in de 21e eeuw - MOSLIM durven te noemen, te vermelden dat als wij niet gauw orde op zaken stellen met dat waardeloze zooitje ongeregelde woestijn vlooien en niet stoppen met hen NIET serieus te nemen, wij ons eigen graf graven.

We hadden het informatie tijdperk. Toen was er het emotie tijdperk. En nu hebben we het intolerantie tijdperk. Omdat onze politieke leiders smerig van geest zijn. Want politiek is nu eenmaal smerig. Omdat zij zwak en laf zijn en waardeloze klootzakken zijn die onze normen en waarden vermalen tot waardeloos islamitisch stront zonder enige mestwaarde.

God of die meneer Darwin weet de oplossing.

Mensen, wees toch eens vrij van geest! En lul niet altijd de ander na. Mijn credo is: IK GELOOF NIKS. HELEMAAL NIKS. IK PROBEER SLECHTS DINGEN TE BEGRIJPEN.

Zowel God als Darwin zijn voor mij twee aangehangen lul de behangers! Waarom? Omdat ik die simpele van geest zijnde klootzakken niet aanhang!

Een kolonie op Mars stichten ligt dichter bij de werkelijkheid dan het lucht fietsen met God en die simpele lul van een Darwin!

Nadenken! Hersens op de juiste manier gebruiken en vooral NIETS geloven! Dat maakt je geest pas vrij!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Radicale moslims vernielen erfgoed Timboektoe. Begrijpelijk!

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:... en vooral NIETS geloven! Dat maakt je geest pas vrij!
Dat geloof ik niet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Ali Yas »

Maar zonder dollen Hans, wat je echt vrij maakt is de waarheid. Als je weet hoe de dingen in elkaar steken, kan niemand je meer dollen.

Willen we de aanspraken van de islam kunnen pareren, dan moeten we weten wat ze zijn en wat ze waard zijn. Daar hoef je geen gelovige voor te zijn, maar gek genoeg helpt dat wel. In de Koran spuugt de schrijver vooral vuur richting christenen en joden, omdat hij wist dat die het beter wisten en een ware bedreiging vormden voor zijn praatjes.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De islamisering van Mali en ander achterlijkheidsstreven

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef: In de Koran spuugt de schrijver vooral vuur richting christenen en joden, omdat hij wist dat die het beter wisten en een ware bedreiging vormden voor zijn praatjes.
Het was ooit bedoeld binnen de achterlijkheid van zijn eigen woestijn territorium.

We hadden NOOIT, nee NOOIT ook maar een duimbreed moeten toegeven aan de meest waardeloze kolonie van de mensheid.
Ik blijf erbij, volgelingen van de hersens zieke woestijnslaaf Mohammed verdienen slechts een erbarmelijk leven in de pot van hun religieuze primitieve achterlijkheid.

MOSLIMS MET HUN ACHTERLIJKE HEIDENSE PRIMITIEVE WOESTIJN ANALFABETISME HEBBEN NIKS TE ZOEKEN IN ONZE KENNISBESCHAVING.

Deze vreemdsoortige misvormde woestijn wezens kunnen gemist worden als kiespijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Ariel »

Islamisten vernielen oude moskee Timboektoe
Afbeelding
BAMAKO - Islamitische rebellen hebben dinsdag in de Malinese stad Timboektoe opnieuw vernielingen aangericht in een oude islamitische moskee. Doelwit was de Djinguereber-moskee die in 1327 werd gebouwd en grotendeels bestaat uit leem, hout en stro.

De islamisten vernielden twee tombes van de moskee met schoffels en beitels, meldde een naaste medewerker van de imam van het gebedshuis. „Ze zeggen dat ze alles gaan vernielen.”

De radicale rebellen sloegen eerder ook al beelden en tombes van oude islamitische heiligen stuk. Ze beschouwen die als afgoderij.

De graftombes en begraafplaatsen staan op de werelderfgoedlijst van de Unesco. De stad Timboektoe staat bekend als de Stad van de 333 heiligen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1252 ... eld__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De islamisering van Mali ont-islamiseert

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De islamisering van Mali ont-islamiseert. Leuker kunnen we het ons niet voorstellen.

Dit soort acties lijkt verdomd veel op die van de PvdA, de 'weg-met-ons-partij'.

En dan te bedenken dat Amsterdam overbevolkt wordt met tekenen van islamisering. Krijgen dit soort mensen dan nooit de kanker? Ik gun het hen van harte. Des te eerder zijn zij in het paradijs. En ik heb het over de kopvodden. Die dan in eenheden van 79 hoeren zich ter beschikking moeten stellen van wellustige mohammedanen, die geobsedeerd door viezerik nummer een van de woestijn, Mohammed, voor begrippen in onze kennisbeschaving heel veel in hun traumatisch leven tekort zijn gekomen in hun woestijnachtige religieuze leven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Mahalingam »

Meer Islam = meer kapot, meer vluchtelingen, meer honger.
Dus gaan we helpen.
Mali krijgt vijf miljoen extra noodhulp van Nederland
De extra financiële steun gaat naar de VN-vluchtelingenorganisatie Unhcr die 4 miljoen euro ontvangt voor opvang van ontheemden in Mali en in de buurlanden, en naar hulporganisatie Oxfam Novib die 1,3 miljoen euro krijgt voor hulp aan de meest kwetsbare bevolking in de regio Kayes in West-Mali.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... erland.htm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:Meer Islam = meer kapot, meer vluchtelingen, meer honger.
Dus gaan we helpen.
Mali krijgt vijf miljoen extra noodhulp van Nederland
De extra financiële steun gaat naar de VN-vluchtelingenorganisatie Unhcr die 4 miljoen euro ontvangt voor opvang van ontheemden in Mali en in de buurlanden, en naar hulporganisatie Oxfam Novib die 1,3 miljoen euro krijgt voor hulp aan de meest kwetsbare bevolking in de regio Kayes in West-Mali.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... erland.htm
Kijk, en hier zie je dus waarom dit soort hulp niet werkt. Wat je zou moeten doen - als je al besluit om wat te doen - is die islamisten inrekenen. Dan kunnen de mensen gewoon weer naar huis. Wat er nu gebeurt zorgt ervoor dat de mensen daar zich minder effectief zullen verweren. Ze staan immers niet met de rug tegen de muur, maar worden zoet gehouden. Nu hebben we straks een groter probleem: waar gaan we die arme stumperds huisvesten??
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Mahalingam »

Betrouwbare bondgenoten. Waar vind je die in Allahstan? Niet in Mali.
Radical Islamists in Mali's north enlist new militia, strengthen their edge over Tuareg rebels
A resident of Douentza town told The Associated Press on Sunday that some 400 combatants of the government-backed Gandakoy militia appear to have broken ranks and joined the Islamists, bolstering the radicals' edge over ethnic Tuareg rebels in the area. The witness, reached by phone from Bamako, declined to be named for fear of reprisals by the Islamists of the Ansar Dine group.
One of the group's Timbuktu-based fighters, Oumar Ould Hamaha, confirmed the resident's observation, saying the Gandakoy militants in in Douentza are "100 per cent with Ansar Dine."
http://www.canada.com/travel/Radical+Is ... story.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Ali Yas »

Misschien is mijn bijdrage van 15 jul 2012 19:10 toch wat naïef. Gevalletje Hydra.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Mahalingam »

En met de islam komt ook een volksvermaak uit de steentijd weer terug.
Couple in Northern Mali Stoned to Death
A spokesman for the radical Islamic group controlling northern Mali says a couple who had an adulterous relationship was stoned to death this weekend in the town of Aguelhok.

Sanda Abou Mohamed, a spokesman for the group Ansar Dine, told The Associated Press by telephone on Sunday that the couple was executed according to Shariah law.

A resident of the northern city of Kidal, who had spoken to witnesses in nearby Aguelhok, said the man and woman were buried up to their necks, then pelted with stones until they died earlier Sunday. The resident requested anonymity because he feared for his safety.

The northern half of Mali was overrun by the rebels, including the Islamic group, in early April, following a coup in Mali's capital.
http://abcnews.go.com/International/wir ... BZyf6Bevl4
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Ariel »

Nogmaals de steniging maar nu in het Nederlands, en met iets meer gore details.

Grafschenners Timboektoe stenigen 'overspelige' man en vrouw

De grafschenners van de heilige stad Timboektoe hebben zondag in het noorden van de Afrikaanse staat Mali een vrouw en een man gestenigd. Dat gebeurde in het stadje Aguelhok, niet ver van de Algerijnse grens.

De aan Al-Kaida gelieerde militie Ansar Dine liet gisteren aan het persbureau Reuters weten dat het duo twee kinderen had, dat ze getrouwd waren en er beiden buitenechtelijke relaties op hadden nagehouden. Volgens woordvoerder Sanda Ould Bounama hadden ze zelf om de executie gevraagd. "Wij hoeven aan niemand verantwoording af te leggen over de toepassing van de sharia", aldus Ould Bounama.

Niet getrouwd, wel kinderen
Twee ooggetuigen vertelden eerder aan het Franse persbureau AFP dat de slachtoffers niet waren getrouwd en toch kinderen hadden, reden waarom ze waren gestenigd. Ze zouden buiten de stad in de wildernis hebben gewoond. Een van de ooggetuigen bevestigde dat de man en de vrouw twee kinderen hadden, van wie de jongste zes maanden oud was. Maar volgens de New York Times riepen beiden nog zwakjes dat de twee kinderen niet van hen waren. De beulen begroeven hen in een kuil, waarbij alleen hun hoofden boven de grond uitstaken. Daarna gooiden ze hen dood met stenen. De executie duurde een kwartier, de vrouw was al snel dood. De meeste toeschouwers zwegen, maar er zouden ook protesten zijn gehoord. Veel inwoners van het stadje zouden na de executie zijn gevlucht, richting Algerije.

Geselingen
Samen met twee andere geestverwante milities beheerst Ansar Dine sinds enige maanden het noorden van Mali. Onder de strijders zouden zich ook Algerijnen bevinden, behorend tot dezelfde organisatie die in de jaren negentig Algerijnse dorpen uitmoordde, waarbij ze hun slachtoffers de kelen doorsneden. Ansar Dine wil de sharia invoeren in heel Mali. Tot nu toe beperkte dat streven zich voornamelijk tot geselingen, bijvoorbeeld van rokers of winkeliers die hun zaken open hielden tijdens gebedsuren.

De militie maakte zich een maand geleden wereldwijd berucht door de vernietiging van eeuwenoude mausolea van soefiheiligen in Timboektoe. Er zijn ook berichten over ronseling van kindsoldaten.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... rouw.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Dhana »

Dit is toch te gruwelijk voor woorden? Je woont in de rimboe met wellicht geen imam in de buurt. En ik snap niet hoe analfabeten getrouwd door een andere analfabeet zouden kunnen bewijzen dat ze getrouwd zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Schepsel »

Samen met twee andere geestverwante milities beheerst Ansar Dine sinds enige maanden het noorden van Mali.
organisatie die in de jaren negentig Algerijnse dorpen uitmoordde, waarbij ze hun slachtoffers de kelen doorsneden.
Er zijn ook berichten over ronseling van kindsoldaten.
Houdt het dan nooit op in dat continent?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef: Houdt het dan nooit op in dat continent?

Ik ben bang dat het nog maar een prelude is. Het echte werk moet nog komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik ben bang dat het in Afrika inderdaad niet snel zal ophouden. Er is al heel wat gruwel gebeurd op dat continent, en het gebeurd nog. Plunderingen, massale en systematische verkrachtingen, het vermoorden van burgers met machetes en machinegeweren, mensen levend verbranden, marteling, kindsoldaten... dat continent heeft het allemaal al gezien en ziet het nog. Zelfs tot en met kannibalisme aan toe (Idi Amin Dada bv.). Massamoord en genocide is er ook bijna aan de orde van de dag. Gezien het niveau van gruwel en barbarij dat in Afrika helaas niet ongebruikelijk is, en dat ook voor islamitische milities niet ongebruikelijk is, denk ik dat ze in Mali het laatste zeker nog niet hebben gezien.

Maar blijkbaar zijn bepaalde burgers in Mali toch niet zo blij met de opmars van de islamisten van Ansar Dine, en ze hebben milities opgericht. Ik denk dat het hard tegen hard wordt.
Citizens' Militias Rally to Fight Islamist Groups in Northern Mali

By Anissa Haddadi
August 6, 2012 4:51 PM GMT


Citizens' militias are being set up in the fightback against Islamists who are imposing Sharia law in parts of northern Mali where they have seized control.

Citizens in Gao staged a sit-in in the Place de l'independence to block Islamists from the Unity Movement for Jihad in West Africa (Mujao), a group allied to Ansar Dine separatists, cutting off the hand of an alleged thief in accordance with Sharia.

The campaign of disobedience is spreading in the region, the New York Times reported, with hundreds of young men being trained in makeshift camps in hand-to hand combat.

Their aim is to step in after the army's failure to repel the Islamists although they have very few weapons. They are working in coordination with the army.

"These militias are very good," said Col Didier Dacko, who commands the Malian Army forces. "We're constantly exchanging with them. And we're helping them with food and teaching."

Mali's army faced an internal rebellion in March after a military junta ousted President Amadou Amani Toure in the capital of Bamako.

The Economic Community of West African States agreed in July to plan for a military intervention in Mali which would include the deployment of 3,000 soldiers.
http://www.ibtimes.co.uk/articles/37078 ... n-mali.htm
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Mahalingam »

Stelen en overvallen mogen alleen leden van the Movement for Unity and Jihad in West Africa (MUJWA) . Concurrentie wordt niet geduld.
Mali Islamists chop hands, feet off five suspected robbers
"I witnessed them cut off the hand and foot of the five young men that MUJWA has been holding for the past months for theft and armed robbery," a relative of one of the suspected thieves told Reuters by telephone.

Oumar Ould Hamaha, speaking on behalf of MUJWA, told Reuters by telephone that the sentence was carried out after an Islamic court found the men guilty on Monday morning.
"According to the sharia, the men had to face double punishment for theft and highway robbery," Hamaha said.
"The sentence for theft is to cut a hand, and the sentence for highway robbery is cutting the opposite leg," he said.
http://www.reuters.com/article/2012/09/ ... 10?rpc=401
Laat ik nu denken dat de straf volgens de sharia voor highway robbery (karavanen overvallen was het vroeger) kruisiging was, niet kruis-amputatie.
  • 5:33 Those who wage war against God and His Messenger and strive to spread corruption in the land should be punished by death, crucifixion, the amputation of an alternate hand and foot or banishment from the land: a disgrace for them in this world, and then a terrible punishment in the Hereafter,
    34 unless they repent before you overpower them: in that case bear in mind that God is forgiving and merciful.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Mahalingam »

En de slavernij is weer helemaal terug (van eigenlijk nooit) weggeweest.
Mali Islamists 'buying child soldiers, imposing Sharia'
They are also buying child soldiers, paying families $600 (£375) per child, Ivan Simonovic said after a fact-finding visit to the country.
Women's rights were being particularly restricted, said Mr Simonovic, the UN Assistant Secretary-General for Human Rights,...
More women were being forced into marriage - with a wife costing less than $1,000 - and some were then being resold in "a smokescreen for enforced prostitution", added Mr Simonovic.
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-19905905
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Ariel »

De Kerstvrouw Ploumen blijft maar strooien met belasting geld.
Ploumen geeft extra hulp aan Mali
DEN HAAG -

Het kabinet geeft 2 miljoen euro extra voor hulp aan de bevolking van Mali. Dat maakte minister Lilianne Ploumen van Ontwikkelingssamenwerking en Buitenlandse Handel maandag tijdens een werkbezoek aan het Afrikaanse land bekend.

De noodhulp is bestemd voor de meer dan 400.000 mensen die uit het noorden van Mali zijn gevlucht voor radicale islamisten. Ploumen zei zich ernstig zorgen te maken over de mensenrechtenschendingen in het noorden van Mali die vooral vrouwen treffen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2114 ... ali__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:De Kerstvrouw Ploumen blijft maar strooien met belasting geld.
Ploumen geeft extra hulp aan Mali
DEN HAAG -

Het kabinet geeft 2 miljoen euro extra voor hulp aan de bevolking van Mali. Dat maakte minister Lilianne Ploumen van Ontwikkelingssamenwerking en Buitenlandse Handel maandag tijdens een werkbezoek aan het Afrikaanse land bekend.

De noodhulp is bestemd voor de meer dan 400.000 mensen die uit het noorden van Mali zijn gevlucht voor radicale islamisten. Ploumen zei zich ernstig zorgen te maken over de mensenrechtenschendingen in het noorden van Mali die vooral vrouwen treffen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2114 ... ali__.html
Zou het niet goedkoper zijn om die islamisten in een kamp te stoppen? Een heropvoedingskamp welteverstaan?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Dhana »

IK vraag me af hoeveel geld het westen nu onderhand heeft uitgegeven aan interne en externe moslims en hoe die balans aan de ander kant is naar ons en dan ook nog eens naar de eigen broeders en zusters toe. Die maffiosi komen niet meer bij van het lachen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Mali

Bericht door Ariel »

De extremitische moslims zijn bijna klaar met het slopen van historische bouwwerken . De vraag is wat ze daarna moeten gaan doen. Als ze zich maar niet gaan vervelen.
'Extremisten in Mali slopen cultuurgoed'
BAMAKO -

Extremisten in het noordoosten van Mali hebben zondag laten weten nog meer historische bouwwerken te slopen. Ze hebben gezegd dat ze in de oude stad Timboektoe wat er over is van ketterse bouwsels aan het slopen zijn. De 'beeldenstorm' woedde er ook al in juli en in oktober, maar de extremisten van de beweging Ansar Dine hebben nog niet alles verwoest. Ze noemen het erfgoed heidens.

„Er blijft geen enkel mausoleum in Timboektoe over” aldus een zegsman van de beweging die begin april samen met andere gewapende bendes de stad veroverde. De stad was eeuwenlang een belangrijk centrum van islamitische godgeleerdheid. Timboektoe heeft daarom veel cultuurschatten verworven en is een belangrijke toeristische trekpleister geweest. In november 2011 werd er een Nederlander uit Woerden ontvoerd.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2117 ... toe__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De islamisering van Mali

Bericht door xplosive »

En dit is nog maar het begin. Ze gaan het hele Afrikaanse continent verwoesten en daarna is Europa aan de beurt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie