De waarschuwing van Ayaan Hirsi Ali

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Plaats reactie
Eliabe

De waarschuwing van Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Eliabe »

Reportage uit Uitzending Brandpunt 07 oktober 2012.

Ze strijdt al jaren tegen de uitwassen van de Islam en spreekt haar zorgen uit over recente ontwikkelingen: Ayaan Hirsi Ali. In een gesprek met Hella van der Wijst in New York volhardt ze in haar overtuiging: “Ik heb geleerd dat het probleem van de radicale islam niet tijdelijk is en dat de dreigementen niet ophouden als ik mijn mond houd.” Over de recente rellen in de Islamitische wereld naar aanleiding van de anti-Islamfilm ‘Innocence of Muslims’ is ze stellig. “De moslims die nu de straat op gaan is geen marginale groep maar die vindt net als de meerderheid van de moslims dat als je de profeet beledigt je straf verdient. Ook Nederland moet die realiteit onder ogen zien.” Een gesprek over de grenzen van de vrijheid van meningsuiting.
http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/seizo ... _hirsi_ali
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
gerard_m

Re: De waarschuwing van Ayaan Hirsi Ali

Bericht door gerard_m »

Het verbaaste me om dit op de Nederlandse omroep te zien. Goed om Ayaan weer eens te horen, met een glasheldere boodschap.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Ariel

Bericht door Ariel »

gerard_m schreef:Het verbaaste me om dit op de Nederlandse omroep te zien. Goed om Ayaan weer eens te horen, met een glasheldere boodschap.
Waar...Maar wat een irritante presentatrice is die Hella van der Wijst, met haar vervelende lachje en haar achterlijke vragen die ze aan Ayaan stelde.
Voor wie de reportage terug wil zien, dat kan hier:
http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/seizo ... _hirsi_ali
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Ariel

Bericht door Ariel »

Kijk eens aan. Blondemevrouw van dagelijkse Standaard heeft ook een artikel over Ayaan in brandpunt geschreven.
Wij zijn niet bereid te onderhandelen over ons waardenstelsel.

Het programma Brandpunt faalde gisteren opnieuw, omdat men Ayaan wel wenst te interviewen, maar niet wil horen wat zij zegt. Velen willen niet horen wat Ayaan te zeggen heeft. Omdat het hun wereldbeeld vernietigt en de realiteit in het gezicht duwt. Of je het nu wilt of niet, of je haar nu bedreigt of niet, zij zal blijven volharden in het informeren over de islam.

Wat Ayaan erg duidelijk wil maken, is dat zij geen spijt heeft van het maken van Submission met Theo van Gogh, omdat we nooit mogen toegeven aan dreigementen. Als we dat wèl zouden doen, is de vrijheid verloren. Luister naar wat Theo zei, kort voor hij op rituele wijze op straat werd afgeslacht. Moord in reactie op het vrije woord. Toen haar gevraagd werd of zij -na alles er gebeurd is- nu opnieuw zou meewerken aan een film zoals Submission, zei Ayaan stellig opnieuw haar medewerking te zullen verlenen.

Lees hier verder
http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... denstelsel
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Plaats reactie