Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

het bericht in de Belgische pers:

Vilvoordse burgemeester wil maatregelen tegen gewonde Syriëstrijder in ziekenhuis
De jonge moslim uit Vilvoorde die in een Brussels ziekenhuis ligt met een kogelwonde die hij in Syrië opliep, was een spilfiguur in het ronselen voor de jihad in dat land. Dat zegt Vilvoords burgemeester Hans Bonte (sp.a), die de kerel misbruik van goedgelovige jongeren verwijt, zo meldt Het Laatste Nieuws. "Ik ken meerdere vaders die hebben getracht om hun meegelokte zonen terug te halen. Net zoals de vader van Jejoen Bontinck nu doet. Maar het is nog niemand gelukt."
En wat zijn maatregelen waarover hij roeptoetert?
Om welke maatregelen het precies gaat, wou Bonte niet zeggen. Maar bekend is al dat Elouassaki na zijn genezing een gevangenisstraf van vijftien maanden boven het hoofd hangt omdat hij zijn eerdere werkstraf ontliep. Volgens de burgemeester heeft de moslim drama's op zijn geweten.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... huis.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:Ze kunnen hem toch ook niet laten sterven? .
Nee, dat is waar. Maar deze knaap heeft er geen moeite mee als andere Belgische jihad wel sterven.

En ik ga van het standpunt uit...Ongewond een jihad strijder, gewond ook een jihad strijder. Er zijn in Syrie ook artsen die de kogel hadden kunnen verwijderen. Een beetje slap van hem om zich op de kosten van de Belgische belasing betaler op te laten lappen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Over vader Dimitri Bontinck die inmiddels in Syrië op zoektocht.

Nog geen spoor van Jejoen in Syrië
Bontinck trekt op dit moment samen met een Nederlandse journaliste en een Mexicaanse persfotograaf door het woeste Syrische landschap, op zoek naar zijn zoon Jejoen. Die trok enkele weken geleden naar Syrië om te gaan strijden tegen het regime van president Assad, maar de jongen liet ondertussen weten dat hij terug naar huis wil. “Het probleem is dat Jejoen niet weg mag van de organisatie waar hij bij aangesloten is”, zei zijn vader toen. De man, zelf reserveofficier bij het Belgisch leger, besloot zijn zoon dan maar zelf te gaan halen[...]
De rebellenmilities in Syrië veranderen constant van locatie en van samenstelling. En het blijft de vraag of de rebellen Jejoen zomaar zullen laten gaan..
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid ... syrie.aspx
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Ik vraag me af wat de rebellenmilities met Jejoentje gaan doen als hij te onwillig is om te vechten of om de jihadisten te helpen.
Zelf dan maar opruimen? Dan vindt zijn vader hem nooit meer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Ik vraag me af wat de rebellenmilities met Jejoentje gaan doen als hij te onwillig is om te vechten of om de jihadisten te helpen.
Zelf dan maar opruimen? Dan vindt zijn vader hem nooit meer.
als dat maar al niet te laat is.
Vader contacteerde de pers in een laatste poging, maar nu weten ze ginds natuurlijk ook dat Jejoentje terug naar huis wil. En wat gebeurt er tijdens de oorlog met deserteurs? Ik denk niet dat ze er ginds hun hand voor omdraaien.

Wel leuk dat ze zich dan op mijn kosten komen laten verzorgen én van een mogelijke invaliditeitsuitkering komen genieten. Ondertussen betalen onze gepensioneerden en zelfstandigen zijn blauw op een extra legal ziekteverzekering te bekomen zodat ze toch niet alles zelf moeten ophoesten als ze in de kliniek terechtkomen. Maar ja, dat zijn maar witte kaffers en werkslaven, ook wel dhimmies genoemd.

Zou onze Syrie strijder wèl een kamer alleen krijgen? Al was het maar voor "zijn veiligheid"? Daarvoor moest mijn moeder de arts wel dubbel betalen bij de operatie (om van de ligprijs per dag niet te spreken).

Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat als het leger van Assad schiet, dat ze dan tenminste ineens goed raakschieten zodat wij niet met de gevolgen zitten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Dhana »

Ik val pas van mijn stoel als daar nog een paar nullen achter komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

circe schreef:
Wel leuk dat ze zich dan op mijn kosten komen laten verzorgen én van een mogelijke invaliditeitsuitkering komen genieten. Ondertussen betalen onze gepensioneerden en zelfstandigen zijn blauw op een extra legal ziekteverzekering te bekomen zodat ze toch niet alles zelf moeten ophoesten als ze in de kliniek terechtkomen. Maar ja, dat zijn maar witte kaffers en werkslaven, ook wel dhimmies genoemd.
Ik hoop werkelijk met geheel mijn hart dat de verzekeraar de rekening van het ziekehuis netjes op het matje van Hoessien en zijn familie leggen. Maar dat zal wel simpel gedacht zijn. De jongens zijn immers slachtoffers van Assad en zijn leger.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Het wordt spannend voor de familie van Jejoen. Pa jejoen , gekleed in vechttenu met palestina sjaaltje begrijpt nu waarom Jejoentje naar Syrie vertrokken is. Jejoentje heeft namelijk een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel.
Ik vraag me af of Jejoentje en zijn papa zich beseffen dat de oorlog door de vriendjes van Jejoentje gestart is. Dus....hoezo "heel sterk rechtvaardigheidsgevoel" en dan toch meevechten met de aanzetters van deze oorlog.

Afbeelding
Vandaag gaan we naar Jejoen'

Zoektocht naar Antwerpse strijder komt in stroomversnelling

Nadat een Syrische tussenpersoon de locatie zou hebben opgespoord waar zijn zoon is, gaat vader Dimitri Bontinck vandaag verder met zijn zoektocht naar Jejoen.

Gisterenavond laat liet freelance journaliste Joanie de Rijke aan De Standaard weten dat Dimitri Bontinck, de vader van Jejoen, te weten is gekomen waar zijn zoon verblijft.

Hij en De Rijke hadden een tussenpersoon ingeschakeld om contact te zoeken met de achttienjarige jongeman, die als bekeerde moslim in Syrië strijdt tegen het regime van president Bashar al-Assad.

Zondag staken De Rijke en Bontinck samen met een fotograaf de grens over van Turkije naar Syrië. Ze verblijven in de omgeving van de noordelijke stad Aleppo waar ze zich aangesloten hebben bij de entourage van de rebellen van het Vrije Syrische leger.

‘We hebben nu de bevestiging gekregen dat Jejoen inderdaad zit op de plek die we dachten. Blijkbaar is dat dichter dan we eerder vermoedden en is die plek vrij makkelijk bereikbaar', schrijft Joanie de Rijke in haar e-mail. ‘We hopen er morgen (vandaag, red.) al heen te kunnen gaan.'

Details over de plaats waar Jejoen Bontinck zich zou bevinden, kunnen ze niet geven uit vrees voor hun veiligheid en die van Jejoen.

‘Onze contacten hebben ons afgeraden om helemaal op eigen houtje naar die plaats te gaan. We willen geen enkel risico nemen', zegt De Rijke. ‘Maar we hebben veel vertrouwen in onze tussenpersoon. Nu moeten we afwachten of hij een ontmoeting zal kunnen regelen.'

Respect voor de vader

‘Ik heb met de mensen die ons hier helpen open kaart gespeeld. We hebben gezegd dat Dimitri op zoek is naar zijn 18-jarige zoon. Toen we beelden toonden van Jejoen, vielen ze van hun stoel van verbazing. Maar ze vinden het vooral een goed initiatief waar ze respect voor hebben. Dat een vader helemaal naar Syrië reist om zijn zoon te zoeken, krijgt hier alle respect.'

Tijdens zijn eerste dag in Syrië heeft Dimitri Bontinck, een ex-militair uit Antwerpen, ook al veel chaos gezien.

‘Tien minuten voor ons was een bombardement gebeurd', zegt hij via Skype. ‘We hebben er ook nog beelden gemaakt. Ik ben erg geschrokken van alle oorlogsellende die ik op mijn eerste dag heb gezien. We kennen het allemaal van het nieuws, maar om het in werkelijkheid te zien, is iets heel anders.'

Woede en frustratie

Ze horen ook regelmatig vliegtuigen over vliegen. ‘Dan is het maar hopen dat de bom niet op ons valt', zegt Dimitri. ‘De oorlog heeft het land getekend. Ik voel veel woede en frustratie onder de bevolking. Daardoor krijg ik een idee waarom mijn zoon naar hier is gekomen. Jejoen heeft een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel.'

Bontinck hoopt zijn zoon de komende dagen in de armen te sluiten. ‘Hoe dichter ik bij hem ben, hoe meer ik hem mis. Ik kan niet wachten om hem te zien. Maar ik heb mijn eerste nacht in Syrië beter geslapen dan alle nachten nadat ik vernam dat Jejoen in oorlogsgebied zit. Ik begrijp de situatie waarin mijn zoon zich bevindt nu beter. Dat geeft moed', voegt hij daar hoopvol en strijdvaardig aan toe.

Van Jejoen zelf heeft zijn familie wel nog altijd niets vernomen.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 8_00534039
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Wat ontdek ik nu....Pappie Jejoen is samen met het Taliban meisje Joanie de Rijke naar Syrie getogen. Kent u haar nog?
Afbeelding
In november 2008, op 43-jarige leeftijd, werd ze zes dagen ontvoerd door de Afgaanse Talibanrebellen die ze wilde interviewen. Bovendien werd ze door de leider verkracht. Over haar ervaringen schreef ze het boek In handen van de taliban, dat in mei 2009 uitkwam. Ze vond de man wel lief, want ze kreeg na de verkrachting een koekje van hem
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Zo, dat is heftig. Hier schrik ik van.
'Minstens 12 Belgen gesneuveld in Syrië'

Vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap trekken in Knack aan de alarmbel: ‘Bij de Belgische strijders zijn er kindsoldaten en zelfs zelfmoordkandidaten.’

‘Alleen al uit mijn directe contacten heb ik weet van twaalf gesneuvelde Belgen, dus het moeten er zeker nog meer zijn’, zegt een imam aan Knack, die aan een doctoraat over islamitische bewegingen in België werkt. Hij bezocht al drie getroffen Marokkaanse families, in Mechelen, Vilvoorde en Brussel.

‘In Vilvoorde gaat het om een jongen van 17 of 18, die zomaar vertrokken is met vrienden, ongetraind. Hij werd al na twee weken door een sluipschutter gedood, zonder nog maar de kans te krijgen te vechten. Tragisch.’

Volgens de imam scoort Vlaanderen nu het hoogst: ‘Ik weet dat er al minstens honderd uit België vertrokken en vermoedelijk enkele honderden. Vooral uit Limburg, Antwerpen, Mechelen, Vilvoorde. De jongsten die ik ken zijn 15 en 16 jaar. Kindsoldaten dus. Ik vrees dat het nog zal groeien, want er vertrekken er nog elke dag. Heel erg vind ik dat er zich verschillende Belgen vrijwillig op de lijst van zelfmoordkandidaten hebben gezet. Dat is toch de extreemste vorm van radicalisering.’

‘Het moeilijkste dossier ooit’

Meestal komen ze terecht bij jihadistische strijdgroepen, en vooral dan de brigade van Abdel Rahman Ayachi, zoon van de Molenbeekse haatpredikant Bassam Ayachi. ‘Veel jongens komen bij hem terecht. De Leeuwen van de Soenna, noemen ze zich blijkbaar al. Sommige jongens worden echt misbruikt. Wie slechts duizend euro meebrengt, wordt soms aan zijn lot overgelaten. Wie 20.000 euro mee heeft, wordt zeer goed ontvangen. Dan krijg je extra-bescherming, een woonst, enzovoort. Opmerkelijk is dat ze ook jongens lokken met een huwelijksjihad. Een snel islamitisch huwelijk met vooral Syrische en Tunesische meisjes.’

De imam gaat het thema aankaarten in het vrijdaggebed deze week: ‘Dit is geen ware jihad. We moeten de jongeren afraden te vertrekken en hen oproepen zich op andere manieren in te zetten.’

‘Dit is absoluut het moeilijkste dossier ooit’, zegt André Vandoren van de centrale antiterreurdienst Ocad. ‘Er zijn inderdaad minderjarigen bij betrokken. De overheid heeft daarvoor schikkingen getroffen. We stellen ook vast dat er mensen uit België vanuit een Al Qaeda-spirit vertrekken. Als die met een opleiding en knowhow terugkomen, kunnen sommigen een gevaar worden voor onze samenleving.’ (CDS)

http://www.knack.be/nieuws/belgie/minst ... 663082.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

"Gewonde man in AZ Jette is geen Syriëstrijder"

De man die zwaargewond in het universitair ziekenhuis van Jette ligt, is niet Houssien Elouassaki, is niet naar Syrië getrokken om er te strijden tegen het Assad-regime en heeft ook niet anderen geronseld om daar te gaan strijden. Dat meldt advocate Mieke Thijssen, die de man deze namiddag bezocht heeft. "Ik betreur dan ook alle heisa die gemaakt is rond het gerucht dat het meneer Elouassaki zou zijn en dat die Syriëstrijders zou geronseld hebben."

Meester Thijssen meldt nu dat het in ieder geval niet om Houssien Elouassaki gaat. Of het diens broer Hakim is, kon ze niet bevestigen. "De man heeft mij gevraagd zijn identiteit niet vrij te geven", zegt de advocate. "Ik kan wel zeggen dat de man nooit in Syrië is geweest en niet heeft deelgenomen aan gewapende strijd. Hij is gewond geraakt door een granaatscherf toen hij humanitaire hulp bood in een vluchtelingenkamp in Turkije. Met het ronselen van anderen voor de oorlog in Syrië, heeft hij ook niets te maken."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... jder.dhtml
Ja, ja...Wie gelooft dat? Gewond geraakt door een granaatscherf toen hij humanitaire hulp bood in een vluchtelingenkamp in Turkije.
Hoeveel granaten ontploffen in een vluchtelingenkamp in Turkije ? En waarom kon Turkije de man niet behandelen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door King George »

Grote zorgen over terugkeer bekeerde westerse strijders

Terreurorganisatie Al-Qaeda heeft definitief voet aan de grond gekregen in Syrië.

De jihadistische verzetsbeweging Al-Nusra Front – waarbij tientallen Hollandse jihadisten vechten – blijkt integraal onderdeel van de Iraakse tak van Al-Qaeda. De samensmelting tussen beide terreurgroepen is gisteren officieel bekendgemaakt door de Iraakse Al-Qaeda-leider Abu Bakr al-Bagdadi.

De bekendmaking maakt Nederlandse geheime diensten nog nerveuzer.

Al-Nusra Front is de meest gevreesde verzetsorganisatie in Syrië tegen het Assad-regime. Nusra-strijders staan erom bekend dat zij altijd vooropgaan in de gevechten tegen de Assad-militairen. Al-Nusra Front is ook berucht om zelfmoordbomaanslagen en wreedheden, zoals het liquideren van rijen gevangenen met nekschoten en onthoofdingen. Zo dook recent een video op van een Al-Nusra-leider, die een toespraak hield bij het onthoofde lichaam van een militair, waarbij hij bezwoer dat „dit het lot is van elke tegenstander”. Al-Nusra Front is recent door de Verenigde Staten aangemerkt als buitenlandse terreurorganisatie.

Beide organisaties gaan verder onder de naam ’Islamitische Staat Irak en Arabisch Schiereiland’.

Terreuralarm

Gevreesd wordt dat Europa nu nog gemakkelijker onder bereik komt van Al-Qaeda, nu de terroristen kunnen opereren vanuit Syrië en onder hun leden zich veel Europese strijders bevinden. Inlichtingendiensten vrezen dat deze strijders de opdracht krijgen aanslagen te plegen in hun Europese landen van herkomst. In Nederland is het terreuralarm verhoogd vanwege de grote aantallen Nederlandse jihadisten in Syrië. Gevreesd wordt dat het totale aantal Nederlandse strijders in Syrië inmiddels oploopt tot boven de tweehonderd.

De samensmelting tussen de jihadisten met Al-Qaeda maakt Europese steun aan de opstandelingen politiek gezien alleen maar moeilijker. De vrees bestaat dat eventuele wapenleveranties aan de strijders tegen dictator Assad in handen komt van jihadisten die West-Europa op de korrel nemen.

Experts uitten al eerder vermoedens dat Al-Nusra front steun kregen van Al-Qaedastrijders uit het naastgelegen Irak. In 2009 en 2010 pleegde de terreurgroep vele aanvallen, maar door de jarenlange gevechten met de Amerikanen raakte de groep uitgeput. Door de opstand in Syrië heeft de groep doen opleven.


Bron: De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door King George »

Geef ze een baantje in de luchthavenbeveiliging als deze Jihadisten weer terugkeren in Europa! Nederland is er al gek genoeg voor.

Vliegveld Rotterdam gaat kansarmen opleiden

Samen met de politie Rotterdam en de gemeente gaat Rotterdam The Hague Airport 24 jongeren opleiden met een kansarme positie op de arbeidsmarkt. In verschillende disciplines leren ze op het vliegveld vaardigheden waardoor ze hun positie weer kunnen verbeteren.

Dat meldt een woordvoerster van het vliegveld in Rotterdam. Het gaat om jongeren mensen die geen diploma hebben en daarom een steuntje in de rug nodig hebben bij de start van hun maatschappelijke carrière.
De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

"Belkacem heeft Vilvoordse jongeren geradicaliseerd"

De Vilvoordse moslimgemeenschap wordt stilaan wanhopig. De afgelopen maanden vertrokken al twintig jongeren naar Syrië om er te vechten tegen het regime van de Syrische president Bashar al-Assad. En steeds meer vingers wijzen de radicale moslimorganisatie Sharia4Belgium aan als schuldige. "Belkacem heeft onze jongeren geradicaliseerd", zegt Mimoun Aquichouch, voorzitter en spreekbuis van de moskee Masgid Annasr in Vivoorde, vandaag in de krant De Standaard.

Een twintigtal jongeren, allemaal tieners of jonge twintigers uit Vilvoorde, reisden stiekem per boot of vliegtuig naar Syrië. "Veel jongens die geradicaliseerd zijn, hadden vroeger geregeld problemen met de politie en het gerecht", legt Aquichouch uit. "Omdat ze ouder werden, kwamen veel van die kerels de afgelopen jaren tot het besef dat ze op het rechte pad moesten. Ze zochten zingeving, een richting in hun leven. En die vonden ze niet bij ons, maar bij Sharia4Belgium."

Prediken
Aquichouch herinnert zich nog dat Fouad Belkacem vorig jaar met de ramadan plots aan de Vilvoordse moskee stond. "Hij was gekleed als een Saudiër. Van ons mocht hij meebidden, maar we hebben niet toegestaan dat hij hier preekte. Daarom is hij naar de Grote Markt van Vilvoorde getrokken om daar tegen de massa te prediken." Met effect: "Want onze jongens luisterden naar hem."

Verschillende jongens uit Vilvoorde trokken daarna naar Antwerpen. "Daar zijn ze geradicaliseerd", zegt Aquichouch. "Op dat moment hadden we moeten ingrijpen."

Ondertussen trokken al verschillende groepjes naar Syrië. "De achtergebleven ouders zijn de wanhoop nabij. Ze zijn gebroken, kapot. Sommige moeders raken al weken hun bed niet uit", aldus de voorzitter van de moskee. Veel ouders leven nu in vrees dat ook hun kind zal vertrekken. "Iedereen houdt zijn kinderen veel beter in de gaten: hoe kleden ze zich, hoe is hun gedrag?"

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... eerd.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door King George »

Ariel schreef:Zo, dat is heftig. Hier schrik ik van.
'Minstens 12 Belgen gesneuveld in Syrië'

Vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap trekken in Knack aan de alarmbel: ‘Bij de Belgische strijders zijn er kindsoldaten en zelfs zelfmoordkandidaten.’
Spoiler! :
‘Alleen al uit mijn directe contacten heb ik weet van twaalf gesneuvelde Belgen, dus het moeten er zeker nog meer zijn’, zegt een imam aan Knack, die aan een doctoraat over islamitische bewegingen in België werkt. Hij bezocht al drie getroffen Marokkaanse families, in Mechelen, Vilvoorde en Brussel.

‘In Vilvoorde gaat het om een jongen van 17 of 18, die zomaar vertrokken is met vrienden, ongetraind. Hij werd al na twee weken door een sluipschutter gedood, zonder nog maar de kans te krijgen te vechten. Tragisch.’

Volgens de imam scoort Vlaanderen nu het hoogst: ‘Ik weet dat er al minstens honderd uit België vertrokken en vermoedelijk enkele honderden. Vooral uit Limburg, Antwerpen, Mechelen, Vilvoorde. De jongsten die ik ken zijn 15 en 16 jaar. Kindsoldaten dus. Ik vrees dat het nog zal groeien, want er vertrekken er nog elke dag. Heel erg vind ik dat er zich verschillende Belgen vrijwillig op de lijst van zelfmoordkandidaten hebben gezet. Dat is toch de extreemste vorm van radicalisering.’

‘Het moeilijkste dossier ooit’

Meestal komen ze terecht bij jihadistische strijdgroepen, en vooral dan de brigade van Abdel Rahman Ayachi, zoon van de Molenbeekse haatpredikant Bassam Ayachi. ‘Veel jongens komen bij hem terecht. De Leeuwen van de Soenna, noemen ze zich blijkbaar al. Sommige jongens worden echt misbruikt. Wie slechts duizend euro meebrengt, wordt soms aan zijn lot overgelaten. Wie 20.000 euro mee heeft, wordt zeer goed ontvangen. Dan krijg je extra-bescherming, een woonst, enzovoort. Opmerkelijk is dat ze ook jongens lokken met een huwelijksjihad. Een snel islamitisch huwelijk met vooral Syrische en Tunesische meisjes.’

De imam gaat het thema aankaarten in het vrijdaggebed deze week: ‘Dit is geen ware jihad. We moeten de jongeren afraden te vertrekken en hen oproepen zich op andere manieren in te zetten.’

‘Dit is absoluut het moeilijkste dossier ooit’, zegt André Vandoren van de centrale antiterreurdienst Ocad. ‘Er zijn inderdaad minderjarigen bij betrokken. De overheid heeft daarvoor schikkingen getroffen. We stellen ook vast dat er mensen uit België vanuit een Al Qaeda-spirit vertrekken. Als die met een opleiding en knowhow terugkomen, kunnen sommigen een gevaar worden voor onze samenleving.’ (CDS)

http://www.knack.be/nieuws/belgie/minst ... 663082.htm
Het is zeker heftig. Gelukkig gaat het bij de doden niet om echte Belgen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Schepsel »

Ze zijn moordenaars, zij gingen er specifiek heen om anderen te vermoorden.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door King George »

Die moet je ook niet terug in ons eigen land willen. Die moeten daar gewoon hoe eerder, hoe beter onder de zoden belanden opdat zij noch in den verre, en vooral noch hier weer terug in ons eigen land, hun misdadig slachtwerk kunnen gaan bedrijven.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Ibrahim Wijbenga maakt zich druk om jihadisten. Ze hadden gered moeten worden. Natuurlijk heeft zijn geliefde islam weer niks met deze knapen te maken. Islam is immers vrede. Word wakker knul. De jihadisten vechten terwijl ze Allah ackbar schreeuwen . Een moslimstrijder heeft alles met Islam te maken.
'AIVD én moslimgemeenschap falen bij radicaliserende jongeren'
OPINIE - Ibrahim Wijbenga

Het is ongelofelijk dat onze regering niet zag aankomen dat Nederlandse moslimjongeren naar Syrië zouden gaan. De AIVD had dit gemakkelijk kunnen weten, schrijft Ibrahim Wijbenga. Maar ook de moslimgemeenschap heeft het laten afweten.

Pakweg 100 Nederlandse jihadisten vechten in Syrië tegen Assad. Voor deze geradicaliseerde moslimjongeren is het hun heilige plicht. Als ze die met de dood moeten bekopen, sterven ze de meest gelukzalige dood die voor een moslimstrijder is weggelegd: het martelaarschap in de strijd tegen de ongelovigen. Onze regering is verbijsterd. Hoe heeft het zo ver kunnen komen, vraagt men zich af, en waarom hebben we dit niet zien aankomen?

Een onbegrijpelijke reactie, en vooral een brevet van onvermogen ook. Deze jihadstrijders zijn al een paar jaar actief, opererend vanuit kleine, geïsoleerde extremistische groeperingen maar daarom niet minder herkenbaar. Groeperingen bijvoorbeeld als Behind Bars, Streetdawah en Sharia4Holland die de strijd tegen de ongelovigen openlijk uitdragen en regelmatig het nieuws halen.

De Belgische evenknie van de laatste is praktisch met de gehele equipe afgereisd, op de 'geestelijk' leider na. Abu Imran zit veilig thuis met een enkelband. Justitieel toezicht. Hij wordt naar verluidt 'goed in de gaten gehouden' door de veiligheidsdiensten. Daar zit wel een vorm van wreed sarcasme in. Waar het toezicht op de afgereisde jongeren faalde, werkt deze schijnbaar wel bij de leider van deze club.

Door het lint
De AIVD heeft boter op het hoofd: het was al lange tijd duidelijk dat deze geradicaliseerde moslimjongeren door het lint zouden gaan. Zij stelden zich steeds radicaler en gewelddadiger op, en het wachten was op een aanleiding om de jihad aan te gaan. Deze aanleiding is Syrië geworden waar moslimbroeders en ongelovigen tegenover elkaar staan en de strijd om de macht met elkaar zijn aangegaan. De geradicaliseerde bekeerlingen van Nederlandse en Antilliaanse afkomst spelen hierbij een voortrekkersrol. Zij zijn doorgaans nog radicaler en onverzoenlijker dan hun moslimbroeders, en grijpen elke gelegenheid aan om te laten zien dat ze de ware jihadstrijders zijn.

De AIVD hoefde alleen maar hun videoboodschappen met oproepen tot de heilige oorlog en de sites die ze bezoeken te bekijken, om te weten dat het hier niet om vrijblijvende prietpraat gaat, maar om extremisten die tot alles in staat zijn. In de videoboodschappen en jihadsites die ik heb geanalyseerd, komt een beeld naar voren van een kleine, dichtvertakte groep geradicaliseerde moslimjongeren, hooguit een paar honderd man, die de strijd tegen de ongelovigen als hun heilige plicht beschouwt en daarvoor als het nodig is als martelaar wil sterven.

Deze jongeren leven en opereren in een kleine afgesloten wereld van gelijkgestemden, en zijn alleen daarom al gemakkelijk te traceren. Dat de AIVD deze kleine groep niet in kaart heeft kunnen brengen, is niet alleen onbegrijpelijk maar getuigt ook van verregaande ondeskundigheid en onacceptabel amateurisme. Een makkelijker te traceren groep dan deze geradicaliseerde moslimjongeren is er niet. Ze komen openlijk voor de jihad uit, en zijn de afgelopen jaren bij tal van (gewelddadige) incidenten betrokken geweest. Zoals de verstoring van het politieke debat in de Badr moskee, waarbij Ahmed Marcouch water over zich heen kreeg gegooid, het beschimpen van Tofik Dibi en het bekogelen van Irshad Manji met eieren.

Opvallen
Maar niet alleen de AIVD heeft gefaald. Ook de moslimgemeenschap heeft het laten afweten. Deze geradicaliseerde moslimjongeren mogen geïsoleerd opereren, maar in de moslimgemeenschap vallen ze wel op met hun ordeverstoringen van moskeediensten, provocaties en gewelddadige acties en hun semi-salafistische boodschap.

Dat de moslimgemeenschap hiervoor de ogen heeft gesloten, is haar kwalijk te nemen. Temeer omdat het hier om moslims gaat die met hun antidemocratische en gewelddadige opstelling de hele moslimgemeenschap in diskrediet brengen. Deze jongeren zorgen ervoor dat andere praktiserende moslims, met baard en khamis (islamitische kleding) een karikatuur dreigen te worden binnen en buiten de moslimgemeenschap. Want wie is nou wie?

Om te beginnen zou er een meldpunt moeten komen voor geradicaliseerde moslimjongeren die in de fout dreigen te gaan. Vaak zijn de symptomen al in een vroegtijdig stadium zichtbaar. Radicaliserende moslimjongeren wenden zich af van de mainstream gelovigen en sluiten zich vaak aan bij marginale groeperingen en raken in de ban van jihadsites. Hoe eerder deze symptomen worden ontdekt, des te sneller kan worden gehandeld. Maar ook tegen doorgeslagen jihadstrijders kan nog steeds actie worden ondernomen. Het is het overwegen waard om groeperingen die zich zo antidemocratisch en onverzoenlijk jegens onze samenleving opstellen te verbieden.

Het veelgehoorde argument dat je ze daardoor nog meer isoleert, snijdt geen hout. Deze jihadisten zijn al volstrekt geïsoleerd. Iedereen die het niet met hen eens is, is de vijand. Of dat nu moslims of niet-moslims zijn, doet er niet toe. Voor de AIVD lijkt me hierbij geen grote rol weggelegd. De aanpak van geradicaliseerde moslimjongeren moet op de schop. Er dient zo snel mogelijk een beleidsplan te komen, waarin alle beschikbare expertise wordt gebundeld en spijkers met koppen worden geslagen. Dit temeer omdat de in Syrië strijdende jihadisten ook weer terugkomen. Met alle problemen en overlast van dien.

Ibrahim Wijbenga is CDA-raadslid en veldwerker in Amsterdam Nieuw West

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... eren.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Manon »

OK! ze komen in actie! hou jullie kotszakjes maar al klaar:

Moslimexecutieve: 'Manipulatoren buiten frustraties moslimjongeren uit'
_

Het Executief van de Moslims van België veroordeelt met klem het vertrek van jonge Belgische moslims naar Syrië.


Het Executief van de Moslims van België (EMB), het orgaan dat de belangen van de islamitische gemeenschap in België vertegenwoordigt, veroordeelt met klem het vertrek van jonge Belgische moslims naar Syrië. "We mogen het terrein niet laten openliggen voor bepaalde extremisten die de frustraties van een aantal 'stuurloze' moslimjongeren uitbuiten" om hen te ronselen buiten elk officieel en gecontroleerd kader om, zegt EMB-voorzitter Semsettin Ugurlu.
Het EMB spreekt van "frustratie van moslimmedeburgers ten opzichte van de niet erkenning van hun fundamentele menselijke rechten". Ugurlu verwijst in dat verband naar bijvoorbeeld het hoofddoekenverbod dat vanaf volgend schooljaar geldt in de instellingen van het GO! gemeenschapsonderwijs, of nog naar anti-islamfilms en Mohammed-cartoons. Die frustratie "opent de deur voor manipulatoren die van deze situatie gebruikmaken in het teken van radicalisering, extremisme en ten slotte deelname aan het Syrische conflict", luidt het. Het EMB heeft het ook over een "impliciete aanmoediging vanuit de internationale politiek", die mee aan de basis ligt van de beslissing van de jongeren om naar Syrië te trekken.


'Niet bewezen dat moskeeën betrokken zijn in ronselen'
Het is helemaal niet bewezen dat moskeeën betrokken zouden zijn in het proces van radicalisering en ronselen van deze jongeren, voegt Ugurlu nog toe. Hij beklemtoont dat het EMB er bij de imams en verantwoordelijken van de moskeeën "altijd op aandringt een vredevolle boodschap te verspreiden, in overeenstemming met de islam en met onze democratie, en het samenleven aan te moedigen".

Het EMB zegt zijn inspanningen voort te zetten om de moslimjongeren te sensibiliseren voor vrede en samenleven en roept de autoriteiten op "om samen naar constructieve pistes te zoeken om de verschillende factoren en gevolgen van de problematiek van het vertrek van de jongeren naar Syrië in te dijken".

'Verantwoordelijkeid van iedereen om motieven te zoeken'
Nog volgens Ugurlu in het VRT-journaal is het de verantwoordelijkheid van iedereen, "families, moskeeën, imams, de moslmimgemeenschap, de overheden", om op zoek te gaan naar de motieven waarom deze jongeren naar Syrië trekken.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/mosli ... 490882.htm

Het is dus omdat ze tien jaar geleden in Denemarken tekeningetjes gemaakt hebben en omdat hun vijfjarig zusje geen hoofddoek meer mag dragen op school, dat zij zich nu als martelaartjes laten ontploffen of als kanonnenvlees gaan dienen in Syrie.

Zeg dat dan toch van in het begin hé.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Kort nieuws over pappa Bontinck op zoek naar zijn zoon:

Vader Belgische jihadist 'hardhandig ondervraagd' in Syrië
Bontinck kwam volgens zijn advocaat Kris Luyckx in contact met Syrische strijders. Hij hoopte van hen informatie te krijgen over de verblijfplaats van de 18-jarige Jejoen.

'Hij werd geboeid, kreeg een kap over zijn hoofd en werd vervolgens nogal hardhandig ondervraagd', aldus de advocaat. 'Ze wilden nagaan of zijn verhaal geen dekmantel was voor iets anders, zoals dat hij een spion zou zijn.' Na enkele uren werd de Belg weer vrijgelaten.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... yrie.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Kort nieuws over pappa Bontinck op zoek naar zijn zoon:

Vader Belgische jihadist 'hardhandig ondervraagd' in Syrië
Ik had niks anders verwacht. Wat denkt die man nou, dat ze daar in Syrie onder de indruk zijn van zijn actie? Maar.....Bontinck is ondanks zijn vervelende ervaring voorlopig niet van plan zijn zoektocht af te blazen.

En hoe zit het met het Taliban meisje Joanie de Rijke ? Afbeelding Hebben ze haar ook opgepakt?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Ach wat schattig. :cool: De Delfste VVD burgemeester Bas Verkerk heeft medelijden met de jihadstrijders uit Syrië. En als de jihadboys terugkeren naar Delft, is er volgens Verkerk plaats voor hen. 'Ik hoop dat we dan contact met ze krijgen. Misschien hebben ze kwaad in de zin. Dan is het een taak voor politie en justitie. Ze kunnen ook gedesoriënteerd, gefrustreerd, getraumatiseerd zijn. Als ze hun leven in Delft weer willen oppakken, dan helpen we ze.'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... stad.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:Ach wat schattig. :cool: De Delfste VVD burgemeester Bas Verkerk heeft medelijden met de jihadstrijders uit Syrië. En als de jihadboys terugkeren naar Delft, is er volgens Verkerk plaats voor hen. 'Ik hoop dat we dan contact met ze krijgen. Misschien hebben ze kwaad in de zin. Dan is het een taak voor politie en justitie. Ze kunnen ook gedesoriënteerd, gefrustreerd, getraumatiseerd zijn. Als ze hun leven in Delft weer willen oppakken, dan helpen we ze.'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... stad.dhtml
Deze mensen wilden een islamitische terreur installeren en in het proces allerlei mensen vermoorden. Dit zijn geen padvinders die stiekem zijn weggelopen op excursie! :|
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:
Ariel schreef:Ach wat schattig. :cool: De Delfste VVD burgemeester Bas Verkerk heeft medelijden met de jihadstrijders uit Syrië. En als de jihadboys terugkeren naar Delft, is er volgens Verkerk plaats voor hen. 'Ik hoop dat we dan contact met ze krijgen. Misschien hebben ze kwaad in de zin. Dan is het een taak voor politie en justitie. Ze kunnen ook gedesoriënteerd, gefrustreerd, getraumatiseerd zijn. Als ze hun leven in Delft weer willen oppakken, dan helpen we ze.'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... stad.dhtml
Deze mensen wilden een islamitische terreur installeren en in het proces allerlei mensen vermoorden. Dit zijn geen padvinders die stiekem zijn weggelopen op excursie! :|

Lijkt er inderaad verdraaid veel op. De moslimpjes zijn stukken slimmner dan onze ezels van bestuurders.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Maak kennis met de Jihadgirls. Nieuw in Nederland, maar in de rest van de islamitische wereld waren ze al ingeburgerd. Deze meisjes hebben meedere functies. Je kan ze gebruiken als hoer, baarmoeder of als kanonnenvlees.
Nederlandse meisjes in Syrië
door Bart Olmer

Nederlandse moslimmeisjes – tieners van rond de achttien jaar oud – nemen in Syrië deel aan de gewapende strijd tegen het Assad-regime.

Dit zegt prof. dr Edwin Bakker, hoogleraar (Contra-)Terrorisme aan de Universiteit Leiden en directeur van het Centre for Terrorism & Counterterrorism in Den Haag. Het vertrek van tienermeisjes naar de Syrische jihad wordt ook bevestigd door achterblijvende families, Haagse jeugdhulpverleners en andere wetenschappers.

„Het aantal is klein, ze vormen de uitzondering, maar ze zijn er wel degelijk”, zegt Bakker over de Hollandse jihadmeiden. „Ik ken het voorbeeld van een meisje dat naar het buitenland ging om te trouwen om vervolgens met haar man naar Syrië te reizen om deel te nemen aan de jihad. Maar ze werden onderschept op het Belgische vliegveld Zaventem.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2147 ... rie__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie