Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Irak

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Maak kennis met de Jihadgirls. Nieuw in Nederland, maar in de rest van de islamitische wereld waren ze al ingeburgerd. Deze meisjes hebben meedere functies. Je kan ze gebruiken als hoer, baarmoeder of als kanonnenvlees.
Nederlandse meisjes in Syrië
door Bart Olmer

Nederlandse moslimmeisjes – tieners van rond de achttien jaar oud – nemen in Syrië deel aan de gewapende strijd tegen het Assad-regime.

Dit zegt prof. dr Edwin Bakker, hoogleraar (Contra-)Terrorisme aan de Universiteit Leiden en directeur van het Centre for Terrorism & Counterterrorism in Den Haag. Het vertrek van tienermeisjes naar de Syrische jihad wordt ook bevestigd door achterblijvende families, Haagse jeugdhulpverleners en andere wetenschappers.

„Het aantal is klein, ze vormen de uitzondering, maar ze zijn er wel degelijk”, zegt Bakker over de Hollandse jihadmeiden. „Ik ken het voorbeeld van een meisje dat naar het buitenland ging om te trouwen om vervolgens met haar man naar Syrië te reizen om deel te nemen aan de jihad. Maar ze werden onderschept op het Belgische vliegveld Zaventem.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2147 ... rie__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Maak kennis met de Jihadgirls. Nieuw in Nederland, maar in de rest van de islamitische wereld waren ze al ingeburgerd. Deze meisjes hebben meedere functies. Je kan ze gebruiken als hoer, baarmoeder of als kanonnenvlees.
Nederlandse meisjes in Syrië
door Bart Olmer

Nederlandse moslimmeisjes – tieners van rond de achttien jaar oud – nemen in Syrië deel aan de gewapende strijd tegen het Assad-regime.

Dit zegt prof. dr Edwin Bakker, hoogleraar (Contra-)Terrorisme aan de Universiteit Leiden en directeur van het Centre for Terrorism & Counterterrorism in Den Haag. Het vertrek van tienermeisjes naar de Syrische jihad wordt ook bevestigd door achterblijvende families, Haagse jeugdhulpverleners en andere wetenschappers.

„Het aantal is klein, ze vormen de uitzondering, maar ze zijn er wel degelijk”, zegt Bakker over de Hollandse jihadmeiden. „Ik ken het voorbeeld van een meisje dat naar het buitenland ging om te trouwen om vervolgens met haar man naar Syrië te reizen om deel te nemen aan de jihad. Maar ze werden onderschept op het Belgische vliegveld Zaventem.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2147 ... rie__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Maak kennis met de Jihadgirls. Nieuw in Nederland, maar in de rest van de islamitische wereld zijn ze al ingeburgerd. Deze meisjes hebben meerdere functies. Je kan ze gebruiken als hoer, baarmoeder of kanonnenvlees.
Nederlandse meisjes in Syrië
door Bart Olmer

Nederlandse moslimmeisjes – tieners van rond de achttien jaar oud – nemen in Syrië deel aan de gewapende strijd tegen het Assad-regime.

Dit zegt prof. dr Edwin Bakker, hoogleraar (Contra-)Terrorisme aan de Universiteit Leiden en directeur van het Centre for Terrorism & Counterterrorism in Den Haag. Het vertrek van tienermeisjes naar de Syrische jihad wordt ook bevestigd door achterblijvende families, Haagse jeugdhulpverleners en andere wetenschappers.

„Het aantal is klein, ze vormen de uitzondering, maar ze zijn er wel degelijk”, zegt Bakker over de Hollandse jihadmeiden. „Ik ken het voorbeeld van een meisje dat naar het buitenland ging om te trouwen om vervolgens met haar man naar Syrië te reizen om deel te nemen aan de jihad. Maar ze werden onderschept op het Belgische vliegveld Zaventem.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2147 ... rie__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door King George »

Ariel schreef:Maak kennis met de Jihadgirls. Nieuw in Nederland, maar in de rest van de islamitische wereld waren ze al ingeburgerd. Deze meisjes hebben meedere functies. Je kan ze gebruiken als hoer, baarmoeder of als kanonnenvlees.
Spoiler! :
Nederlandse meisjes in Syrië
door Bart Olmer

Nederlandse moslimmeisjes – tieners van rond de achttien jaar oud – nemen in Syrië deel aan de gewapende strijd tegen het Assad-regime.

Dit zegt prof. dr Edwin Bakker, hoogleraar (Contra-)Terrorisme aan de Universiteit Leiden en directeur van het Centre for Terrorism & Counterterrorism in Den Haag. Het vertrek van tienermeisjes naar de Syrische jihad wordt ook bevestigd door achterblijvende families, Haagse jeugdhulpverleners en andere wetenschappers.

„Het aantal is klein, ze vormen de uitzondering, maar ze zijn er wel degelijk”, zegt Bakker over de Hollandse jihadmeiden. „Ik ken het voorbeeld van een meisje dat naar het buitenland ging om te trouwen om vervolgens met haar man naar Syrië te reizen om deel te nemen aan de jihad. Maar ze werden onderschept op het Belgische vliegveld Zaventem.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2147 ... rie__.html
De meiden van halal? :-o
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

King George schreef:
De meiden van halal? :-o
icon_thumbup.gif Goed plan King. Misschien moeten we de dames een jihad tip geven? Een van die meiden heet toch Jihad als ik het goed heb?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Dhana »

Nooit gedacht dat ik zoiets ooit zou kunnen denken of zeggen maar van mij mag deze trend gemeengoed worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Manon »

„Het aantal is klein, ze vormen de uitzondering, maar ze zijn er wel degelijk”, zegt Bakker over de Hollandse jihadmeiden. „Ik ken het voorbeeld van een meisje dat naar het buitenland ging om te trouwen om vervolgens met haar man naar Syrië te reizen om deel te nemen aan de jihad. Maar ze werden onderschept op het Belgische vliegveld Zaventem.”
Naar welk buitenland zou ze dan gegaan zijn om te trouwen (zal wel voor de imam zijn geweest).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

In België bestaat de interculturele beweging Kif Kif . Hun onderwerp is: Mohammedanen en de maatschappij. Bij hun kan je lezen wat de politiek correcte meningen zijn voor Mohammedanen. Zij zijn natuurlijk slachtoffer. Aldus:

Kif Kif: "Anti-islamdiscours leidt tot radicalisering"
"Het anti-islam-discours schept een heel duidelijk wij-zij-verhaal en dat leidt tot tegenbewegingen zoals Sharia4Belgium die de radicalisering van moslimjongeren verder in de hand werken". Dat schrijft de interculturele beweging Kif Kif in zijn tienpuntenprogramma om de radicalisering bij moslimjongeren tegen te gaan.

Ico Maly, de coördinator van Kif Kif, wil niet weten van een "culturalisering" van het prboleem van de jongeren die in Syrië gaan meevechten. "Dit is geen probleem van de islam", zo stelt hij. "We mogen niet vergeten dat moslims, zowel in Syrië als in ons land slachtoffers zijn. De jihadistische ideologie overtuigt slechts sommige jongeren en dat leidt tot scherpe tegenstellingen binnen de verschillende moslimgemeenschappen in ons land." Volgens Maly doet "een culturalisering van het probleem de polarisatie toenemen en daardoor weten de bezorgde moslimouders niet meer waar ze met hun angsten en zorgen nog terecht kunnen. Het bevestigt het beeld dat er voor jongeren in de ban van het jihadisme geen plaats is in België".
Spoiler! :
Wat bevat dat plan nog?
Eerst en vooral moeten discriminatie en islamofobie bestreden worden. Zij zijn "een vruchtbare bodem om radicalisering". Verder zijn een goede opleiding en een goede job krachtige wapens tegen radicalisering. Kif Kif vindt verder dat het "onafhankelijk en kritisch middenveld" serieus genomen moet worden. "Bewegingen als Kif Kif, de Arabisch Europese Liga van Dyab Abou Jahjah, allochtone federaties en middenveldorganisaties hebben al jaren tevergeefs de strijd tegen racisme, discriminatie en uitsluiting op de agenda geplaatst. Ze hebben al jaren gewaarschuwd dat de huidige gepolariseerde en ongelijke samenleving vruchtbare grond is voor radicalisering. Dat kreeg echter geen of weinig weerklank in het beleid", zo luidt het streng.

Parlementaire task force
De organisatie wil voorts dat het parlement een "task force" moet oprichten om het probleem van de jongeren die in Syrië gaan meevechten moet oprichten, maar de politici mogen "geen politieke spelletjes spelen en geen sensatiedrang vertonen".

De getroffen allochtone ouders moeten bijstand krijgen via de allochtonenorganisaties. Inlichtingendiensten en de staatsveiligheid moeten geradicaliseerde jongeren monitoren en België moet een vreedzaam buitenlands beleid voeren. "Het ondersteunen van bloedige oorlogen in Afghanistan, Irak en Libië motiveert de Belgische jihadisten
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... ering.aspx
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Eerst en vooral moeten discriminatie en islamofobie bestreden worden. Zij zijn "een vruchtbare bodem om radicalisering". Verder zijn een goede opleiding en een goede job krachtige wapens tegen radicalisering. Kif Kif vindt verder dat het "onafhankelijk en kritisch middenveld" serieus genomen moet worden. "Bewegingen als Kif Kif, de Arabisch Europese Liga van Dyab Abou Jahjah, allochtone federaties en middenveldorganisaties hebben al jaren tevergeefs de strijd tegen racisme, discriminatie en uitsluiting op de agenda geplaatst. Ze hebben al jaren gewaarschuwd dat de huidige gepolariseerde en ongelijke samenleving vruchtbare grond is voor radicalisering. Dat kreeg echter geen of weinig weerklank in het beleid", zo luidt het streng.
Goed plan. Ontsla alle al of niet racistische , islamfobe Belgen ouder dan 40 jaar, en vervang die door de gediscriminerde allochtone jongeren. Belgen ouder dan 40 jaar zullen minder snel radicaliseren, en dat is dan weer mooi meegenomen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Vader Belgische jihadist weg uit Syrië

Een oorlogsveteraan uit Antwerpen die in Syrië op zoek ging naar zijn zoon Jejoen heeft het land weer verlaten. De man, Dimitri Bontinck, is weer in Turkije, liet t.

Bontinck vertelde voor de camera's van de VRT over de gruwelen die hij had gezien en ondervonden. Zo werd hij door een radicale groep enkele uren vastgehouden, omdat zij dachten dat Bontinck een spion was.

Kalasjnikov in mijn mond

"Ik werd twee uur lang onmenselijk behandeld", zegt de oorlogsveteraan. "Ik kreeg een kap over mijn hoofd, een kalasjnikov in mijn mond en moest mijn kleren uit doen. Het was echt gruwelijk. Pas na twee uur werd ik geloofd. Ze beloofden me dat als mijn zoon bij hen zou hebben gezeten, ze hem aan mij zouden hebben over gedragen."

Bontinck zegt dat hij de hoop om zijn zoon terug te vinden nog niet heeft opgegeven. "Mijn laatste hoop is een ontmoeting met de leider van de extremistische rebellenbeweging Al-Nusra. Hij is de man waar alles rond draait", zegt Bontinck.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2148 ... rie__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Hadden wel al iets van Marcouch gehoord? nee. Maar hier komt die dan in de Volkskrant:
'Burgemeesters, stop de jihadisering in uw wijken'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... jken.dhtml
Maar toch iets opmerkelijks voor een PvdA-er:
  • 'Radicalisering komt namelijk niet voort uit armoede en discriminatie, maar is een religieuze ontsporing'.
En zijn oplossing is:
'Dan is de oplossing niet om de jongens het huis, de klas, club of moskee uit te mikken, maar om de confrontatie aan te gaan. De burgemeesters moeten daartoe te hulp schieten door ervaringsdeskundigen te mobiliseren: evenwichtige moslims die religieus onderbouwd in debat kunnen met deze jongens. De burgemeesters bieden hen debattechnieken en locaties aan'
Sorry maar op reli gebied hebben de Salafi's en andere fundi's de beste kaarten. Theologische discussies winnen ze altijd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

We hebben weer een Belgische jihad slachtoffer. De Frans-Algerijnse Raphaël Gendron die bijna zijn hele leven in België woonde, en daar ook van zijn uitkering genoot is niet meer. Ik vermoed dat er maar weinig Belgen een traan om hem zullen laten.

Syrië-strijder uit België gesneuveld
MOLENBEEK -

Een islamist die bijna zijn hele leven in België woonde, is bij een gevecht in het noorden van Syrië om het leven gekomen.

De Frans-Algerijnse Raphaël Gendron (38) streed met een rebellengroep tegen het leger van het regime van Bashar al-Assad. Gendron trok een aantal maanden geleden naar Syrië.

In België was Gendron betrokken bij het radicale Centre Islambique Belge in Molenbeek. Hij werd in 2009 veroordeeld tot een boete van 2000 euro omdat hij via internet opriep tot rassenhaat. Ook heeft Gendron vastgezeten in Italië omdat hij verdacht werd van terroristische activiteiten.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2148 ... eld__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Moeder Antwerpse Syriëstrijder Brian leeft ondergedoken in Limburg

De moeder van Brian De Mulder, de 19-jarige Antwerpse Syriëstrijder, is in juni vorig jaar verhuisd naar Haspengouw. Ozana Rodriguez wilde met de verhuizing Brian weer op het rechte pad krijgen, zegt ze in Het Belang van Limburg.

Haar zoon speelde enkele wedstrijden mee met voetbalclub SK Rummen voetbalde. Ook bezocht hij enkele keren de moskee in Sint-Truiden.

Op 23 januari, de dag van zijn verdwijning, woonde Brian in een dorp op de grens met Limburg, blijkt nu. Welk dorp wil Ozana uit veiligheidsoverwegingen niet kwijt. Ze heeft schrik van de vrienden van haar zoon.

Ozana had haar zoon ook verboden om in Limburg in een djellaba rond te lopen. "In Antwerpen deed hij dat wel. De eerste keer dat ik hem in zo'n lange jurk zag, kreeg ik bijna een hartinfarct." Dat gewaad ging uit, maar de contacten met de vrienden bleven.

Brians mama en zus zijn ervan overtuigd dat zijn vrienden meer weten van Brian. "Bij Sharia4Belgium weten ze zeker waar Brian is. Maar ze lossen niks." "Wat is dit eigenlijk voor een land? Waarom slaagt de politie er niet in om die Belkacem (nvdr, Fouad Belkacem van het opgeheven Sharia4Belgium) te doen spreken?", vraag Oxana zich af.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... burg.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Monique »

Ariel schreef: "Wat is dit eigenlijk voor een land? Waarom slaagt de politie er niet in om die Belkacem (nvdr, Fouad Belkacem van het opgeheven Sharia4Belgium) te doen spreken?", vraag Oxana zich af.
Pardon?
"Wat is dit voor religie" zal ze toch zeker bedoelen?
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

"Wat is dit eigenlijk voor een land? Waarom slaagt de politie er niet in om die Belkacem (nvdr, Fouad Belkacem van het opgeheven Sharia4Belgium) te doen spreken?", vraag Oxana zich af.
Dit is een land waar waterboarding niet mag. Zodoende.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Arrestaties bij grote antiterreuractie in België

In verschillende steden in België is dinsdag een grote actie tegen terrorisme bezig. De politie heeft vijftig huiszoekingen gedaan en minstens tien personen opgepakt. Fouad Belkacem, voormalig kopstuk van Sharia4Belgium, is daar een van.

Afbeelding

Het Belgische federaal parket is dinsdagochtend een actie gestart tegen mogelijke verdachten van terrorisme. De actie is vooral gericht tegen moslimextremisten en aanhangers van het opgedoekte Sharia4Belgium die jongeren ronselen om mee te vechten in de Syrische burgeroorlog.
Arrestaties

De politie viel vijftig adressen binnen in de regio's Antwerpen en Brussel. Bart De Wever, burgemeester van Antwerpen, bevestigt in het VRT-programma De Ochtend dat er 'veel' mogelijke ronselaars zijn opgepakt. Hij schat dat meer dan tien personen worden verhoord door de politie.

Fouad Belkacem, voormalig kopstuk van het ontbonden extremistische organisatie Sharia4Belgium, werd opgepakt in zijn huis. Hij zat thuis met een enkelband, omdat hij is veroordeeld voor aanstichting van rellen vlakbij Brussel.

Belgische media melden dat een jonge Vilvoordenaar die zwaargewond in een ziekenhuis in Brussel lag, ook is opgepakt. Hij was teruggekeerd uit Turkije nadat hij daar een granaatscherf in zijn hoofd had gekregen. Ook hij zou Vlaamse moslimjongeren hebben geronseld voor de strijd in Syrië.

De identiteit van de man is nog niet bevestigd. Het federaal parket geeft om 15.00 uur een persconferentie.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1230568W/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Monique »

Zouden die lui nu opgepakt worden omdat ze verkeerd bezig zijn...of.....omdat ze islam in een slecht daglicht zetten?

Ik twijfel.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Monique schreef:Zouden die lui nu opgepakt worden omdat ze verkeerd bezig zijn...of.....omdat ze islam in een slecht daglicht zetten?

Ik twijfel.
Ik vermoed het laatste. Van mij mogen de Sharia gasten luid en duidelijk zeggen wat ze willen. Die salafisten zijn tenminste helder.
Niet zij zijn er naar mijn idee schuldig aan dat er veel moslim jongeren op jihad gaan, maar dat zijn de jongeren zelf. Ik ga wel van de vrije vrije wil van de mens uit, en als deze knullen de koran zuiver interpreteren dan is dat een teken dat er iets mis is met de koran en de Islam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Met Pasen vertrokken twee 16-jarigen op doe-vakantie naar Syrië.
Twee jongeren van 16 jaar uit Vilvoorde en Schaarbeek zijn tijdens de paasvakantie op 4 april via Brussels Airport naar Syrië getrokken. Ze zaten allebei op het atheneum Fernand Blum in Schaarbeek. Dat heeft Michel De Herde, schepen van Onderwijs in Schaarbeek, gezegd.

"De prefect van het atheneum heeft ons gisteren gemeld dat twee leerlingen uit het vierde jaar secundair vertrokken zouden zijn naar Syrië. Hij werd daarover geïnformeerd door de twee betrokken families, die anoniem wensen te blijven", aldus schepen De Herde. Eén van de twee jongeren woont in Vilvoorde, de andere in Schaarbeek. Volgens de prefect van het atheneum gaat het om "voorbeeldige jongeren" en was er niets aan te merken op hun gedrag op school.
Altijd schijnen het brave goede jongens te zijn. In dit geval zou een oudere broer ze geleid hebben.
Volgens schepen De Herde zou het kunnen dat een oudere broer van één van beide jongeren hen heeft overtuigd om naar Syrië te trekken. De oudere broer zou zelf al een tijd in Syrië zijn. Mogelijk heeft hij zijn jongere broer overtuigd om ook te komen. De jongere broer zou dan samen met een vriend uit de klas de stap hebben gezet.
En terwijl iedereen maar roept dat we wat moeten doen (paspoort afpakken enz.) om de uitstroom van jihadi's te belemmeren, kunnen brave minderjarige jongens gewoon het vliegtuig vanuit Brussel nemen.
"We stellen ons ook vragen bij de werking van de douane- en veiligheidsdiensten op de luchthaven en bij de nalatigheid van de luchtvaartmaatschappij. Zij hebben twee minderjarigen aan boord gelaten van een vlucht naar het Midden-Oosten zonder dat de jongeren toestemming hadden van hun ouders", aldus De Herde.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... kken.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Mahalingam »

Een vaag bericht over een imam die bezig zou zijn om jihadi's om te praten om naar huis te gaan.

Brusselse moslimpredikant in Syrië opgepakt voor 'verraad van de islam'
Een moslimpredikant uit Anderlecht is opgepakt in Syrië. De man trok naar het land om Belgische jongeren te overtuigen dat ze beter konden terugkeren naar België. Dat meldde FM Brussel dinsdagmorgen.

‘De familie contacteerde mij gisteren volledig in paniek. Hun zoon is opgepakt door een radicale beweging en wordt mishandeld', zegt Brussels parlementslid Fouad Ahidar. ‘Blijkbaar wordt hij vandaag of morgen door een rechtbank veroordeeld en dan wacht hem een straf die gaat van gevangenisstraf tot doodstraf.'
Ahidar voegt daaraan toe dat de radicale groepering de Brusselse predikant als een verrader van de islam beschouwt. Om welke groepering het gaat is niet duidelijk.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 6_00542386
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Een bruid voor elke Syriëstrijder
AMSTERDAM -

Jongeren die naar Syrië trekken om mee te vechten als Jihadstrijder, krijgen daar een bruid aangeboden. Een aantal strijders uit België is al gehuwd. Dat meldt de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws woensdag.

Bij een grootschalige terreuractie werden dinsdag 48 huiszoekingen verricht. De speurders zochten vooral naar bewijzen dat Sharia4Belgium jonge moslims in ons land ronselde om te gaan vechten in Syrië. De huiszoekingen waren het resultaat van een onderzoek dat meer dan een jaar heeft geduurd. Voor het eerst zegt het gerecht voldoende aanwijzingen te hebben om Sharia4Belgium als een terroristische beweging te beschouwen.

In totaal werden bij de huiszoekingen zes personen opgepakt. Zij worden ervan verdacht lid te zijn van een terroristische organisatie. Onder de arrestanten is ook de woordvoerder van het inmiddels opgedoekte Sharia4Belgium, Fouad Belkacem. Hij ontkent jongeren te hebben geronseld.

Er zijn geen Nederlanders aangehouden. Justitie in België wilde niet zeggen of het heeft samengewerkt met de Nederlandse collega's. Noch wilde justitie ingaan op vragen of er ook een Nederlands onderzoek loopt of moet gaan lopen naar Sharia4Holland.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2148 ... der__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door King George »

Mallingham schreef:En terwijl iedereen maar roept dat we wat moeten doen (paspoort afpakken enz.) om de uitstroom van jihadi's te belemmeren, kunnen brave minderjarige jongens gewoon het vliegtuig vanuit Brussel nemen.
Paspoort van Jihadi's intrekken, daar ben ik ten zeerste voor. Maar wel graag na de uitstroom, opdat zij hier niet meer kunnen instromen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Dhana »

Jongeren die naar Syrië trekken om mee te vechten als Jihadstrijder, krijgen daar een bruid aangeboden. Een aantal strijders uit België is al gehuwd. Dat meldt de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws woensdag. Ariel schreef:
Een bruid voor elke Syriëstrijder
AMSTERDAM -



Nu maar niet te hopen zo'n Syriër hier ooit door een vriendelijk glimlachende receptioniste welkom geheten wordt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

Angst om lot jihadtieners
door Bart Olmer
Den Haag -

Wanhopige Haagse ouders van jihadtieners die naar Syrië zijn vertrokken, overwegen zelf naar het oorlogsgebied te reizen om hun kinderen te traceren en terug te halen naar Nederland, bevestigen inlichtingenbronnen.

De Haagse ouders, bijna allemaal van Marokkaanse afkomst, hadden tot vorige week wekelijks telefonisch contact met hun kinderen, maar sindsdien bleef het stil. „We vrezen elke dag een telefoontje te krijgen dat ons kind dood is”, zeggen de ouders. De telefoontjes waren volgens hen waarschijnlijk onder toezicht van andere jihadstrijders, omdat de jongeren nooit echt vrijuit spraken.

De ouders zeggen dat politie- en inlichtingendiensten niet adequaat hebben gereageerd op hun waarschuwingen. „We voelen ons in de steek gelaten. Het lijkt alsof de stroom zó groot is, dat niet meer wordt gereageerd op elke melding.”

Sleutelfiguren

Ook zeggen zij dat er „niets spontaans” is aan het vertrek van hun jongeren. „Elke dinsdag vertrekt er een groepje vanuit de Haagse wijken. Zo goed georganiseerd is het.” Met indringende gesprekken hitsten enkele sleutelfiguren de jongeren op om te vertrekken naar de oorlog. Vanuit die groepsdruk is een complete vriendengroep vertrokken naar Syrië.

Vanuit de wijken komen verhalen dat jihadgangers tussen de 100 en 2500 euro meekrijgen voor hun reis. Ook vertellen de jongeren telefonisch dat er sprake is van een maand durende training in Egypte.

Het vertrek heeft georganiseerde trekken, bevestigt Edwin Bakker, hoogleraar terrorisme en contraterrorisme aan de Universiteit Leiden. „Niemand gaat meer op de bonnefooi. Het is op z’n minst semigeorganiseerd: radicalisering vindt niet alleen in eenzaamheid achter de computer plaats, maar is ook een collectief proces dat deels van buiten wordt ondersteund, er is sprake van het uitwisselen van tips over voorbereiding van de reis en de routes en adressen op weg naar het front.”

Geld

Geld speelt nauwelijks een rol, aldus de wetenschapper: „Er is weinig geld voor nodig om daar te komen en er zijn verhalen, vooral uit België, dat er geld wordt gegeven voor reis en verblijf. De vraag is door wie? De verblijfkosten lijken me een relevant issue: er is daar schaarste aan van alles en nog wat en ik kan me voorstellen dat jongeren uit Holland niet alles gratis krijgen. Maar misschien zijn bepaalde groepen wel voorzien dankzij steun uit het buitenland.”

De opleidingen waarover de moslimjongeren spreken, neemt Bakker met een korreltje zout: „Er wordt in ieder geval gepocht over trainingen en op internet doen allerlei groeperingen net alsof sprake is van professionele trainingen. Ik denk dat het eerder gaat om een soort ’basisbootcamp’.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2148 ... ad___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Belgische en Nederlandse jihadisten naar Syrië en Jemen

Bericht door Ariel »

"Vertrek van Vlaamse Syriëstrijders is unieke opportuniteit"

Het vertrek van een aantal Vlaamse strijders naar de Syrische burgeroorlog is een uniek momentum, dat we moeten aangrijpen om met de moslimgemeenschap in overleg te gaan. Dat verklaarde Luckas Van Der Taelen (Groen) tijdens het actualiteitsdebat over Syrië in het Vlaams parlement. "We hebben deze week voor de eerste keer meegemaakt dat de Belgische moslimgemeenschap zelf wees op het gevaar van radicalisering. Deze kans mogen we niet laten liggen", aldus Van Der Taelen.

In het Vlaams parlement werd vandaag gedebatteerd over de Vlamingen - mogelijk tientallen - die ten strijde zijn getrokken naar Syrië. "Deze uittocht is een goede zaak, we exporteren de meest radicale elementen", opende Filip Dewinter (Vlaams Belang). "De kans is echter groot dat een deel van hen terugkomt."

Daarvoor was ook onder meer Ward Kennes (CD&V) bang. "Vlaanderen heeft zich laten verrassen door het vertrek naar Syrië, we mogen ons geen tweede keer laten verrassen als ze terugkomen", zei hij. Volgens Kennes wordt het grootste deel van de jihadisten overigens niet geronseld via moskeeën, maar op alternatieve ontmoetingsplaatsen.

"Signaalfunctie onderwijs"
Open Vld toonde zich ontgoocheld in de onderwijswereld, die volgens parlementslid Marleen Vanderpoorten de morele plicht heeft om problemen met jongeren te signaleren aan de ouders. "Indien dat geen resultaat oplevert, moeten de veiligheidsdiensten op de hoogte worden gesteld."

Luckas Van Der Taelen (Groen) hield op zijn beurt een pleidooi om het momentum te grijpen. "We moeten gebruik maken van het inzicht dat er is gekomen in de moslimwereld", zei hij. "We moeten nu naar hen toe gaan om over de problemen te praten."

"In overleg gaan"
Volgens minister van Inburgering Geert Bourgeois (N-VA) is dat momentum echter niet nieuw. "De moslimgemeenschap heeft al eerder de hand uitgestoken. We gaan met hen in overleg, zoals we al eerder hebben gedaan. Ik ga praten met de integratiecentra en het Minderhedenforum."

Bourgeois verklaarde ook dringend uit de impasse rond de erkenning van de moskeeën te willen raken. Die is al een jaar lang onmogelijk, omdat de Moslimexecutieve in lopende zaken opereert. "Terwijl de moskeeën toch het contactpunt zijn voor de lokale overheid", aldus Bourgeois.

Onderwijsminister Pascal Smet (sp.a) beloofde ten slotte opnieuw aan de scholen duidelijk te maken dat de sociale dienst van de politie het aanspreekpunt is als er ernstige problemen met jongeren worden gesignaleerd.

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/art ... teit.dhtml
Tja, dit doet zeer voor de linkse lieden in Belgie. Dat hadden ze nou nooit gedacht dat Islam zo'n nare kant heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie